Onze Noordzee heet in het Engels ook North Sea en in het Duits : Nordsee. Ik zie geen probleem.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:05 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik vind de hele discussie idioot en het kan ook gewoon allebei, maar hier moet ik toch even op ingaan. Jij noemt de 'zee' ook 'meer' omdat ze dat in het buitenland ook doen?
Het is gewoon patat punt uit discussie gesloten.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:20 schreef IBAZ het volgende:
[..]
De beste man heet Piet Patat. Daar kan hij niks aan doen. Maar wat verkoopt hij? Dat staat eronder FRITES - Piet patat - Belegde broodjes.
En ook op de prijslijsten in de winkel staat Frites.
Weer een bewijs dat het friet is.
Maar friet is afgeleid van het woord frituur en er worden meer dingen gefrituurd dan aardappel.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:25 schreef D. het volgende:
Ik spreek gewoon Nederlands
een patat is een aardappel
Gebakken strookjes aardappel heet friet
Beetje raar om het eindproduct weer naar de grondstof te noemen
Het is allemaal niet zo moeilijk
Zeg jij in de McDonalds ook patat?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:28 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Het is gewoon patat punt uit discussie gesloten.
Ja.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:30 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Zeg jij in de McDonalds ook patat?
Verzonnen postsquote:Op maandag 3 juni 2013 17:30 schreef haan33 het volgende:
Mensen uit de provincie die het friet noemen.
Jij komt niet uit een provincie?quote:Op maandag 3 juni 2013 17:30 schreef haan33 het volgende:
Mensen uit de provincie die het friet noemen.
Volgens studies is het toch friet, patat is afkomstig uit belgië en daar betekent het aardappel, maarja die noord-hollanders horen ook alleen maar wat ze willen en hebben ze dus de helft niet verstaanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:35 schreef Ajacied422 het volgende:
Het begint godvergeten irritant te worden. Iedereen weet dat het patat is en alleen kutbelgen het friet vinden.
Klacht: Nederlanders die Belgentrekjes vertonen. HET IS PATAT
Offtopicklacht: Het hagelt momenteel buiten.
Autist.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:33 schreef DrNick het volgende:
In dit topic komt voor:
Patat: 207 keer
Friet: 251 keer
Friet.
Beter dan met friet.quote:Op maandag 3 juni 2013 17:33 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
"Doe mij maar een Mc Chicken met patat."
EN NU GODVERDOMME JE BEK HOUDEN HET IS PATAT!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 3 juni 2013 17:35 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
De eckte autisten zijn de mensen die er niet tegen kunnen dat het friet is.
Er staat toch duidelijk friet op de borden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |