abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126946023
Dit is het Girotopic

pi_126946044
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef Waaghals het volgende:
Ach ja als Nederland een keer een redelijke ronderenner heeft, krijgt hij meteen 25 jaar frustratie over zich heen
Dat is zijn lot inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef noodgang het volgende:

[..]

Overschatten, wellicht, maar erger vind ik het keihard de grond inbeuken wanneer een sporter niet precies presteert wat er van de (meestal erg slecht geïnformeerde) supporters wordt verwacht. Ik word een beetje moe van in dit geval wielrenners grote druk opleggen en daarna volledig afschrijven wanneer niet aan deze immense druk wordt voldaan.
In het buitenland zijn ze vaak tenminste trots op sporters en blijven ze achter hun sporthelden staan, ook al strijden ze niet om de 1e plaats maar in de subtop!
Eens. En het is ook zo makkelijk. Het geinige is dan ook nog dat de mensen die de meeste kritiek hebben juist de mensen zijn die het meest verwachten.
pi_126946048
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat betekent DrF, CPL, BCL en rst?
quote:

[..]

Overschatten, wellicht, maar erger vind ik het keihard de grond inbeuken wanneer een sporter niet precies presteert wat er van de (meestal erg slecht geïnformeerde) supporters wordt verwacht. Ik word een beetje moe van in dit geval wielrenners grote druk opleggen en daarna volledig afschrijven wanneer niet aan deze immense druk wordt voldaan.
In het buitenland zijn ze vaak tenminste trots op sporters en blijven ze achter hun sporthelden staan, ook al strijden ze niet om de 1e plaats maar in de subtop!
pi_126946076
Het meest vreemde is dan dat Mollema als tegenvoorbeeld wordt genoemd terwijl die veel minder heeft gepresteerd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126946082
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:54 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat betekent DrF, CPL, BCL en rst?
Verschillende methodes om de poweroutput te meten:

DrF: Dr. Michele Ferrari's formula
CPL: http://www.cyclingpowerlab.com/PowerComponents.aspx
rst: http://www.rst.mp-all.de/bergauf.htm
BCR: http://bikecalculator.com/wattsMetric.html
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 14:00:07 #6
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_126946104
Wilco staat hierdoor trouwens wel mooi 17e. Prima prestatie in je eerste grote ronde.

Om het maar eens positief te bekijken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_126946112
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:59 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Verschillende methodes om de poweroutput te meten:

DrF: Dr. Michele Ferrari's formula
CPL: http://www.cyclingpowerlab.com/PowerComponents.aspx
rst: http://www.rst.mp-all.de/bergauf.htm
BCR: http://bikecalculator.com/wattsMetric.html
Van welke moet worden uitgegaan als je zegt dat alles boven de 6 op doping wijst? En welke is gebruikt voor de bewering dat Riis 6,8 trapte op de Hautacam?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2013 14:01:16 ]
pi_126946121
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:59 schreef Felagund het volgende:
Het meest vreemde is dan dat Mollema als tegenvoorbeeld wordt genoemd terwijl die veel minder heeft gepresteerd.
Inderdaad. Zo zou Mollema een winnaar zijn en de juiste mentaliteit hebben, terwijl Gesink 10x meer gewonnen heeft dan Mollema in zijn carrière :')
pi_126946216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef TheArt het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo zou Mollema een winnaar zijn en de juiste mentaliteit hebben, terwijl Gesink 10x meer gewonnen heeft dan Mollema in zijn carrière :')
Niet dat Gesink zoveel heeft gewonnen, maar goed. Mollema heeft trouwens wel de groene trui in de Vuelta binnengehaald, dat is toch ook een mooie prestatie.
pi_126946230
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Van welke moet worden uitgegaan als je zegt dat alles boven de 6 op doping wijst? En welke is gebruikt voor de bewering dat Riis 6,8 trapte op de Hautacam?
Het zijn uiteindelijk allemaal schattingen omdat het geen exacte wetenschap is (dingen als wind, stijgingspercentages etc. zijn allemaal van invloed). Wel vond ik dit:

quote:
Bjarne Riis - 6.8 W/kg for 35 min on Hautacam. Or Armstrong - 6.6 W/kg for 38 min on Alp d'Huez

Bjarne Riis is estimated to have produced 6.8W/kg (480W) on Hautacam when he won the Tour in 1996. Armstrong's estimated power output on Alp d'Huez was 6.6 W/kg (465W). This is Vayer and Portoleau's estimation, and I believe it to be accurate. I actually saw a PhD student from Texas present a similar analysis at the ACSM conference in 2005, and he had worked out 495W (7 W/kg), taking into account the gradient every 100m as well as wind speeds. If anything this is more accurate. But as I mentioned, we'll be "conservative" in our calculations, so let's take the lower option and see what it means, physiologically.
http://www.sportsscientis(...)hat-is-possible.html
pi_126946231
Ik heb nu al medelijden met Kelderman over een paar seizoenen.
In the coolest little capital of the world
pi_126946246
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:04 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

Het zijn uiteindelijk allemaal schattingen omdat het geen exacte wetenschap is (dingen als wind, stijgingspercentages etc. zijn allemaal van invloed). Wel vond ik dit:

[..]

http://www.sportsscientis(...)hat-is-possible.html
Bedankt!
  Moderator vrijdag 24 mei 2013 @ 14:06:04 #13
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_126946287
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Niet dat Gesink zoveel heeft gewonnen, maar goed. Mollema heeft trouwens wel de groene trui in de Vuelta binnengehaald, dat is toch ook een mooie prestatie.
Gesink heeft nu al meer gewonnen dan 70% van het peloton ooit zal winnen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:06:27 #14
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_126946298
Kunnen ze vandaag mooi gaan langlaufen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_126946456
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:04 schreef Drebbelman het volgende:
Ik heb nu al medelijden met Kelderman over een paar seizoenen.
Die bestaat niet tot het eind van zijn carrière.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_126946621
nyvelocity twitterde op vrijdag 24-05-2013 om 14:13:15 Actually, with DiLuca, the trick would be to test him and NOT get an EPO positive reageer retweet
Zit een kern van waarheid in :D
pi_126947166
Halve vrije dag opnemen voor niets..

O, de Ronde van België :')
  Redactie Sport vrijdag 24 mei 2013 @ 14:45:31 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_126947601
Als Di Luca nu die ene rit had gewonnen en die zege hem met terugwerkende kracht zou worden afgenomen had ik mijn laptop op hem verhaald.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_126947678
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wilco staat hierdoor trouwens wel mooi 17e. Prima prestatie in je eerste grote ronde.

Om het maar eens positief te bekijken.
Kijk uit wat je zegt, want er zijn nu al mensen die hem volgend jaar de tour zien eindigen op het podium. Als hij dat dan niet haalt, is het direct een lozer en een waardeloze renner!
pi_126947715
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Di Luca nu die ene rit had gewonnen en die zege hem met terugwerkende kracht zou worden afgenomen had ik mijn laptop op hem verhaald.
Cavendish schijnt ook vol met doping te zitten omdat hij jouw verwachtingen wilde waarmaken.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:51:00 #21
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_126947810
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik moest lachen. :D
pi_126947838
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:47 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Kijk uit wat je zegt, want er zijn nu al mensen die hem volgend jaar de tour zien eindigen op het podium. Als hij dat dan niet haalt, is het direct een lozer en een waardeloze renner!
En als hij het wel haalt heeft hij gepakt.
pi_126948341
Gesink is ook een beetje de Robben van het wielrennen he ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_126948405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:04 schreef TLC het volgende:
Gesink is ook een beetje de Robben van het wielrennen he ;(
Zijn valpartijen zijn dus Schwalbes? :o
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126948931
quote:

[..]

Op zich wel eens met deze post, je hoeft iemand echt niet de grond in te trappen als het even minder gaat (zoals bijv. Derksen op een totaal ongefundeerde manier deed een aantal jaar terug).
Dat neemt alleen niet weg dat je het best wel mag uiten als het weer eens belabberd is wat Gesink laat zien, maar vaak wordt dit weer afgedaan als getroll of Gesink-haterij. Of het wordt weer 'verzacht' door uitspraken als: hij is nog steeds jong/ er is nog potentieel, laten we wachten met oordelen tot het eind van de heuvel/berg/etappe/ronde/seizoen of 'ja maar, dit was ook niet bepaald zijn ding' (alsof er überhaupt wel iets of een bepaald soort klim echt zijn ding is, maar dat terzijde).

Want laten we wel zijn; deze ronde is maar weer eens een enorme teleurstelling geworden, en dat ligt echt niet aan de o zo hoge verwachtingen.Van iemand die in het verleden al heeft bewezen mee te kunnen in de top, een goede voorbereiding heeft gehad en zelf aangeeft voor een podium/top 5 te willen strijden mag je best wat verwachten. Als dan het resultaat een kleurloze plaats buiten de top 10 is (terwijl er ook al twee (top)favorieten uitgevallen zijn), mag dat best bekritiseerd worden.
Van de renner die een aantal jaren geleden mee deed in de top van een aantal facetten (klimmen, etappes, klassementen en enkele eendagswedstrijden) van de wielersport is eigenlijk niets meer over, en dat terwijl hij juist nu naar zijn echte top zou moeten groeien. Tijdrijden is okee, maar ook weer niet spectaculair, klimmen lijkt hij te zijn verleerd, klassement komt hij niet meer aan te pas en de eendagswedstrijden heeft hij ook helemaal gelaten voor wat het is.
Erg zonde allemaal, ik vind het een aardige no-nonsense kerel en gun hem alles. Aan het mentale aspect heb ik bij hem nooit getwijfeld, maar op dit moment komt hij op elk vlak absoluut te kort voor de top.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')