abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 2 juli 2013 @ 00:42:49 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128486415
Zeg kan dit niet in een apart topic? Open er eentje over de mislukking van de Nederlandse wielrenners ofzo.
pi_128486442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

In 2011, het jaar van zijn dijbeenbreuk, wint hij Oman, wordt ie 2e in de Tirreno, 3e in Baskenland, 9e in de AGR, 2e en 3e in bergritten in de Dauphine en 2e in Quebec, waar die laatste prestatie nog wel het meest indrukwekkend was aangezien hij als enige in de buurt kon komen van een toen onoverwinnelijke Gilbert. Alleen in de Tour had hij de bekende val.

Hoe bedoel je minder?
Waarschijnlijk omdat hij in de Tirreno 2e werd door een goede ploegentijdrit, en in de heuvels duidelijk minder was. In Baskenland was hij bergop ook aantoonbaar minder dan daarvoor, maar pakt met een goede tijdrit een mooie ereplaats. In de Dauphiné spaart hij zich een week om dan redelijk te presteren in de bergen. Het was toen al overduidelijk dat het minder werd, lang niet meer zo constant als daarvoor, en vooral door goede tijdritten wat ereplaatsen halen, terwijl bergop en in de heuvels de achteruitgang al was ingezet.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:44:19 #253
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_128486455
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:39 schreef TheArt het volgende:

[..]

In 2011, het jaar van zijn dijbeenbreuk, wint hij Oman, wordt ie 2e in de Tirreno, 3e in Baskenland, 9e in de AGR, 2e en 3e in bergritten in de Dauphine en 2e in Quebec, waar die laatste prestatie nog wel het meest indrukwekkend was aangezien hij als enige in de buurt kon komen van een toen onoverwinnelijke Gilbert. Alleen in de Tour had hij de bekende val.

Hoe bedoel je minder?
Lees eens verder. Ik had het over klimvermogen.
Die resultaten behaalde hij vooral door zijn verbeterde tijdrit.
De etappes in de Dauphine vond ik overigens niet zo overtuigend.
Daar was hij ook al op grote achterstand gezet en ging er in die 2 ritten in zijn eentje vandoor en werde beide keren teruggehaald. Met zijn oude klimniveau hadden ze hem niet meer teruggezien.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:54:25 #254
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128486738
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:37 schreef Aguero het volgende:
Na het lezen van deze discussie blijf ik toch met een prangende vraag zitten; waar is Gesink?
Ik mis de pijlen.
Ik kan niet met zekerheid zeggen waar hij is, maar wilde je toch enigszins tegemoet komen en een beetje in de geest van dit topic blijven.

Let op: dit is slechts een indicatie, Robert kan een kilometer of dertig verderop zitten.


Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:55:48 #255
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_128486766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:37 schreef Ereinion het volgende:

[..]

In het verleden hield de UCI een puntenlijst bij van de beloften, in 2004 scoorde Thomas Dekker het meeste (internationaal), op de tweede plek stond Bas Giling. Wie kent hem nog? Of wat te denken van Niels Scheuneman?

Michel Kreder zijn beste seizoen was ook zijn eerste. Kruijswijk is geen schim meer van wat hij vroeger presteerde. Hoogerland kan maar dromen van zijn 2009 niveau. Lars Boom klom toen trouwens ook stukken beter dan tegenwoordig. Clement werd op zijn 25e trouwens nog 3e op het WK tijdrijden, kan je je dat nu nog voorstellen? Maaskant inderdaad is niet anders. Langeveld is in ieder geval niet slechter geworden, maar fietst ook geen seconde sneller dan dat hij in 2008 op zijn 23e deed. Flens en Van Emden hebben ook wel eens veel betere tijden gekend.

En dan heb ik het nog niet eens over de modale talenten. Types als Heijboer, Posthuma, Elijzen, Eltink. Allemaal gestopt ver voor hun 30e. Schrijf daar straks Vermeltfoort en Van Winden maar bij. Types als Jetse Bol gaan ook snel dezelfde richting op. Bizar gewoon, dat zoveel renners zo snel al opgebrand zijn.
Leuk om al die namen weer te zien ja. En dan heb je nog een van de grootste talenten Kai Reus wiens carriere gebroken is door die verschrikkelijke val voor die goed en wel was begonnen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:55:55 #256
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128486768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Lees eens verder. Ik had het over klimvermogen.
Die resultaten behaalde hij vooral door zijn verbeterde tijdrit.
De etappes in de Dauphine vond ik overigens niet zo overtuigend.
Daar was hij ook al op grote achterstand gezet en ging er in die 2 ritten in zijn eentje vandoor en werde beide keren teruggehaald. Met zijn oude klimniveau hadden ze hem niet meer teruggezien.
Want hij reed de jaren daarvoor zijn concurrenten wel altijd op minuten in de bergen? Dat niveau daar was vergelijkbaar als daarvoor, mogelijk minder maar niet bizar veel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:58:22 #257
333483 Aguero
oooooooo
pi_128486809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:54 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik kan niet met zekerheid zeggen waar hij is, maar wilde je toch enigszins tegemoet komen en een beetje in de geest van dit topic blijven.

Let op: dit is slechts een indicatie, Robert kan een kilometer of dertig verderop zitten.


[ afbeelding ]
Hartelijk bedankt, dan kan ik weer rustig slapen.
Citius, Altius, Fortius.
pi_128486819
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:44 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Lees eens verder. Ik had het over klimvermogen.
Die resultaten behaalde hij vooral door zijn verbeterde tijdrit.
De etappes in de Dauphine vond ik overigens niet zo overtuigend.
Daar was hij ook al op grote achterstand gezet en ging er in die 2 ritten in zijn eentje vandoor en werde beide keren teruggehaald. Met zijn oude klimniveau hadden ze hem niet meer teruggezien.
Die las ik verder pas inderdaad, maar deed je er ook later pas als toevoeging bij. En natuurlijk, zijn klimvermogen is wel degelijk iets verminderd, maar of dat te maken heeft met de algemene Nederlandse talententrend die Ereinion schetste dat waag ik te betwijfelen. Het is ook weer niet alsof hij altijd en overal maar alle andere klimmers er keihard af reed bergop en dat hij vanaf 2011 opeens niet meer kan volgen, mits in vorm.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:59:03 #259
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128486825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:58 schreef Aguero het volgende:

[..]

Hartelijk bedankt, dan kan ik weer rustig slapen.
Het is vooral te hopen dat Robert dat ook (allang) doet. Al lijkt hij absoluut meer ontspannen dan voorheen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_128486871
Wat ik eraan vergeten toe te voegen was: het enige wat me wel zorgen maakt, is dat het verschil tussen vorm en niet-vorm bij hem een stuk groter is dan voorheen. Vroeger reed hij altijd en overal goed, zonder zich druk te maken over voorbereidingskoers of niet of hoogtestage gehad of niet, hij stond er gewoon. Nu zijn die pieken en dalen vele malen groter.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:05:52 #261
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_128486939
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die las ik verder pas inderdaad, maar deed je er ook later pas als toevoeging bij. En natuurlijk, zijn klimvermogen is wel degelijk iets verminderd, maar of dat te maken heeft met de algemene Nederlandse talententrend die Ereinion schetste dat waag ik te betwijfelen. Het is ook weer niet alsof hij altijd en overal maar alle andere klimmers er keihard af reed bergop en dat hij vanaf 2011 opeens niet meer kan volgen, mits in vorm.
Ik denk niet dat het met die trend heeft te maken nee. Gesink en Mollema zijn juist de enigen die wel op niveau zijn gebleven al is Gesink niet meer de Gesink van een paar jaar terug.
Mollema bakte er vorig jaar natuurlijk ook niet heel veel van maar lijkt nu weer terug te zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:01 schreef TheArt het volgende:
Wat ik eraan vergeten toe te voegen was: het enige wat me wel zorgen maakt, is dat het verschil tussen vorm en niet-vorm bij hem een stuk groter is dan voorheen. Vroeger reed hij altijd en overal goed, zonder zich druk te maken over voorbereidingskoers of niet of hoogtestage gehad of niet, hij stond er gewoon. Nu zijn die pieken en dalen vele malen groter.
Dat is ook het grote verschil tussen de oude Gesink en de nieuwe Gesink. Voor 2011 was hij in zowat elke koers die hij reed bij de besten en sinds hij begon met het laten lopen van wedstrijden in 2011 lijkt hij achteruit te gaan.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:07:40 #262
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128486965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:01 schreef TheArt het volgende:
Wat ik eraan vergeten toe te voegen was: het enige wat me wel zorgen maakt, is dat het verschil tussen vorm en niet-vorm bij hem een stuk groter is dan voorheen. Vroeger reed hij altijd en overal goed, zonder zich druk te maken over voorbereidingskoers of niet of hoogtestage gehad of niet, hij stond er gewoon. Nu zijn die pieken en dalen vele malen groter.
Gesink was altijd wel een van de constantste ronderenners ja. Weliswaar niet altijd met de allerbesten in ede ronde mee, maar constant genoeg om een goede klassering te behalen. Vorig jaar bijvoorbeeld ook wel in de Vuelta, terwijl hij toen eigenlijk niet eens in topvorm was.

Daarom had ik ook wel gedacht dat hij zo rond plek vijf zou eindigen in de Giro, omdat ik hem niet zo snel enorm veel tijd zag verliezen en de concurrentie buiten de top vijf niet bizar hoog was. Maar helaas was die ronde weer een probleem met de temperatuur.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:08:27 #263
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128486979
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:05 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het met die trend heeft te maken nee. Gesink en Mollema zijn juist de enigen die wel op niveau zijn gebleven al is Gesink niet meer de Gesink van een paar jaar terug.
Mollema bakte er vorig jaar natuurlijk ook niet heel veel van maar lijkt nu weer terug te zijn.

[..]

Dat is ook het grote verschil tussen de oude Gesink en de nieuwe Gesink. Voor 2011 was hij in zowat elke koers die hij reed bij de besten en sinds hij begon met het laten lopen van wedstrijden in 2011 lijkt hij achteruit te gaan.
Welke wedstrijden heeft hij laten lopen in 2011? Alleen de Tour.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_128486981
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Is een veel te makkelijke reden. Gesink was al erg goed op jonge leeftijd, van bij de beloften. Tenzij hij vanaf z'n 17e a 18e ook al aan het spul zat, wat me niet erg logisch lijkt, kan die eventuele verklaring ook de prullenbak in.

Denk dat je de verklaring eerder moet zoeken in de dijbeenbreuk, waarbij het al een wonder was dat hij op zo'n hoog niveau nog terugkeerde.
Veel te makkelijk? Hoezo? Wat te makkelijk is is om te zeggen dat het een slapzak is. Het is puur een kwestie van wattages. Waarom heeft Gesink ineens veel minder watts/kg? Dat is de vraag? Of hebben die andere nu weer zoveel meer? Dat zou ook kunnen, maar alle alalyses/schattingen van het aantal watts laten een afname zien.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:10:43 #265
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128487001
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:08 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Veel te makkelijk? Hoezo? Wat te makkelijk is is om te zeggen dat het een slapzak is. Het is puur een kwestie van wattages. Waarom heeft Gesink ineens veel minder watts/kg? Dat is de vraag? Of hebben die andere nu weer zoveel meer? Dat zou ook kunnen, maar alle alalyses/schattingen van het aantal watts laten een afname zien.
Wat heeft het rijden van minder wattages te maken met het zijn van een slapzak?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:11:19 #266
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_128487011
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:08 schreef Redefine het volgende:

[..]

Welke wedstrijden heeft hij laten lopen in 2011? Alleen de Tour.
In de Dauphine daar begon hij er mee. Dat was een bewuste keuze in de voorbereiding op de Tour.
Ik wil juist aangeven dat dat een mentaliteitsverandering is. Daarvoor ging hij er gewoon in elke wedstrijd voor.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 2 juli 2013 @ 01:13:14 #267
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_128487041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:11 schreef Waaghals het volgende:

[..]

In de Dauphine daar begon hij er mee. Dat was een bewuste keuze in de voorbereiding op de Tour.
Ik wil juist aangeven dat dat een mentaliteitsverandering is. Daarvoor ging hij er gewoon in elke wedstrijd voor.
Mwah, de Dauphiné was juist eens een koers om op een andere manier te rijden. Waarbij het te kort op zijn hoogtestage was om vanaf het begin van de ronde goed te zijn. Sowieso bewees zijn rijden in die bergetappes wel dat het geen verkeerde keuzes was. Echter was er toen nog een ontketende Rodriguez die nog wat restjes topvorm uit de Giro mee had.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_128487559
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Wat heeft het rijden van minder wattages te maken met het zijn van een slapzak?
Niets. Snap sowieso niet hoe een wielrenner een slapzak kan zijn. Het probleem van die lui is echt niet jezelf pijn doen, hoor. Het lichaam bepaald wanneer de inspanning te groot is en dan krijg je er gewoon niet meer uit. Als je echt een slapzak bent wordt je nooit amateurwielrenner.

En zelfs al is een bepaalde renner een slapzak, dan nog traps hij eerst op dat slappe niveau heel veel watt/kg en dan later ineens niet meer. Enige wat je zou kunnen stellen is dat hij nu te zwaar is.
pi_128488211
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:08 schreef Moonlighter het volgende:
Ik wil niets liever dan dat Gesink een etappe wint, maar die vent heeft gewoon niet genoeg power n de benen. Op zijn 23e was hij op zijn top en sindsdien is hij elk jaar slechter gaan rijden. Bizar gewoon!

Allemaal te danken aan de geweldige trainingschema's van Lucito
doping.
pi_128488217
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:08 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Veel te makkelijk? Hoezo? Wat te makkelijk is is om te zeggen dat het een slapzak is. Het is puur een kwestie van wattages. Waarom heeft Gesink ineens veel minder watts/kg? Dat is de vraag? Of hebben die andere nu weer zoveel meer? Dat zou ook kunnen, maar alle alalyses/schattingen van het aantal watts laten een afname zien.
fokkers rijden Gesink zou uit het wiel natuurlijk.
pi_128488604
Volgens mij haalt Gesink minimaal dezelfde wattages als in zijn topjaren.
pi_128488640
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:38 schreef TheArt het volgende:

[..]

Aan de andere kant, erg veel andere opties hebben ze ook niet. TJS was ook niet echt overtuigend de laatste zoveel weken als het bergop ging.
Eens, maar Gesink zou toch wel de status moeten hebben om niet gedwongen compleet zinloos in de Tour te rijden. Al heb ik begrepen dat hij zelf juist wilde en dan moet je misschien als ploegleiding hem in bescherming nemen als zijn conditie niet goed genoeg is.

Maar we zullen zien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 2 juli 2013 @ 08:16:30 #273
56724 Wombcat
rent wiel
pi_128488643
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:08 schreef Pandarus het volgende:

[..]Het is puur een kwestie van wattages. Waarom heeft Gesink ineens veel minder watts/kg?
Heeft 'ie dat?
in a crowd you lose humanity
pi_128488715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 02:06 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Niets. Snap sowieso niet hoe een wielrenner een slapzak kan zijn. Het probleem van die lui is echt niet jezelf pijn doen, hoor. Het lichaam bepaald wanneer de inspanning te groot is en dan krijg je er gewoon niet meer uit. Als je echt een slapzak bent wordt je nooit amateurwielrenner.

En zelfs al is een bepaalde renner een slapzak, dan nog traps hij eerst op dat slappe niveau heel veel watt/kg en dan later ineens niet meer. Enige wat je zou kunnen stellen is dat hij nu te zwaar is.
Neger wat... :')

Gesink te zwaar, lawl, ja vergeleken met Aicar-alien Froome misschien...

Verder trapte hij bij de inspanningstest aan het begin van het jaar nog recordwattages (https://mobile.twitter.com/CoachLuicito/status/287218223219347457). Dat het er in koersen dus niet uitkomt, tsja, dat heeft weldegelijk dus wat genuanceerdere redenen zoals TheArt ook al aangaf.

Misschien is inderdaad een seizoensopbouw met specifieke niet iets voor hem en zou hij schema's wat meer los moeten laten en gewoon veel koersen om op niveau te blijven... Echter is dat lastig experimenteren, want er zijn ook altijd sponsorbelangen en als je een seizoen weggooit dmv aanpassingen in je trainingen, is dat ook wel heftig (zeker omdat je er maar 10-15 als prof kan draaien en Gesink er al 1-2 kwijt is door die breuk).
Jack does it in real time...
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:12:02 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_128489368
Wat een gedroeftoeter over Gesink's tijdverlies. Was al lang vantevoren bekend dat Gesink meeging terwijl die niet in vorm was en dat hij niet voor klassement ging rijden. Nu doen we allemaal net alsof we dat niet gelezen hebben en dat het "toch teleurstellend" is wat Gesink laat zien.

Gesink heeft een aantal heftige jaren achter de rug met zijn dijbeenbreuk en het plotselinge verlies van zijn vader. Dat zijn mentale tikken waar sommige renners nooit meer overheen komen. Gesink doet het gewoon wel, ondanks al het continue gezeik wat hij over zich heen krijgt van het Nederlandse publiek en de vaderlandse pers.

Vind je het ook gek dat hij wat terughoudend is in interviews als je zo wordt behandeld op regelmatige basis. Ik zou dan ook minder open zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')