Is die weleens in de Eredivisie gespeeld of hebben we volgend jaar een primeur?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Plantagehouder het volgende:
pek - eagles jongens, derby van formaat
Nooit eerder voorgekomen. Of althans, ik denk wel een paar keer in de jaren 70-80 maar toen was het nog geen derby.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:00 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Is die weleens in de Eredivisie gespeeld of hebben we volgend jaar een primeur?
Waarom is het dan tegenwoordig wel een derby?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nooit eerder voorgekomen. Of althans, ik denk wel een paar keer in de jaren 70-80 maar toen was het nog geen derby.
Primeurtje volgend seizoenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Waarom is het dan tegenwoordig wel een derby?
Omdat er in de jaren '90 steeds vaker rellen kwamen, treinen en bussen werden aangevallen, gevechten tussen supporters. Sindsdien is het altijd een beladen wedstrijd geweest hoewel dat weer minder is geworden de laatste jaren aangezien Zwolle meestal wint. Waarom het nu wel beladen is en vroeger niet weet ik niet precies. Volgens mij heeft het er mee te maken dat de andere profclub in Zwolle failliet ging rond de jaren '70, en dat de Eagles dat gat opvulden of zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:02 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Waarom is het dan tegenwoordig wel een derby?
Ik las het al jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat er in de jaren '90 steeds vaker rellen kwamen, treinen en bussen werden aangevallen, gevechten tussen supporters. Sindsdien is het altijd een beladen wedstrijd geweest hoewel dat weer minder is geworden de laatste jaren aangezien Zwolle meestal wint. Waarom het nu wel beladen is en vroeger niet weet ik niet precies. Volgens mij heeft het er mee te maken dat de andere profclub in Zwolle failliet ging rond de jaren '70, en dat de Eagles dat gat opvulden of zo.
Net zoals tegen PEC? Of RKC?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Doublepain het volgende:
Ah nog een club waar we automatisch 3 punten pakken, mooi
Ik wil niet vervelend doen, maar ik schat Eagles een stuk hoger in dan RKC.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Doublepain het volgende:
Ah nog een club waar we automatisch 3 punten pakken, mooi
Precies! Weg met de vlaaienbakkersquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:53 schreef o.us2.0 het volgende:
GAE
Zo'n club hoort ook gewoon in de Eredivisie thuis, net als Sparta. Hoop dat zij Roda JC er uit knikkeren.
Heerenveen heeft nooit zin in die derby. Die vegen veel liever Cambuur van de kaart (en dat kunnen ze volgend jaar voor het eerst in lange tijd weer doen)quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ik las het al jaHet is tenminste niet zo'n gemaakte streekderby als die van Groningen - Heerenveen.
Cambuur en Eagles zijn niet zo goed en de topspeler van Eagles gaat volgend jaar toch weer terug naar Twente volgensmijquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar ik schat Eagles een stuk hoger in dan RKC.
Nou ja, ik vind het gewoon arrogant zomaar te roepen dat je van welk team dan ook 'wel even gaat winnen'. Dat soort instelling kan je de titel kosten als het spannend wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Cambuur en Eagles zijn niet zo goed en de topspeler van Eagles gaat volgend jaar toch weer terug naar Twente volgensmij
Wat is nou de mooiste Brabantse derby? Er zijn denk ik gewoon te veel clubs daar om elkaar echt te haten denk ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:12 schreef Seam het volgende:
Die derbys in het noorden zijn veel mooier dan die in Brabant.
Dat riep je vast ook vorig jaar toen PEC er inkwam. Die Maachi was ook zo ongeveer de belangrijkste speler toen daar en ging naar het oostblok.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Cambuur en Eagles zijn niet zo goed en de topspeler van Eagles gaat volgend jaar toch weer terug naar Twente volgensmij
Toch misten we die wel. Vooral vroeg in het seizoen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat riep je vast ook vorig jaar toen PEC er inkwam. Die Maachi was ook zo ongeveer de belangrijkste speler toen daar en ging naar het oostblok.
Laten we maar eerst kijken hoe ze er voorstaan begin augustus. Nu beoordelen is vrij zinloos.
Niemand weet dat. Nergens leeft het volgens mij. Misschien Willem II - NAC?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is nou de mooiste Brabantse derby? Er zijn denk ik gewoon te veel clubs daar om elkaar echt te haten denk ik
Heeft ie eigenlijk wat goeds gedaan daar waar hij heen is gegaan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toch misten we die wel. Vooral vroeg in het seizoen.
Geen idee. Nooit meer van gehoord.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Heeft ie eigenlijk wat goeds gedaan daar waar hij heen is gegaan?
Volgens wiki heeft hij in 20 wedstrijden 7x gescoord bij Larnaca.quote:
FCE-PSVquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Niemand weet dat. Nergens leeft het volgens mij. Misschien Willem II - NAC?
Nee man. PSV en FCE werken samen, wisselen constant spelers uit en ze hebben zelfs een gezamenlijk vrouwenteam; dat is nooit een derby. Zoals Feyenoord - Excelsior ook nooit een derby is.quote:
Hap hap. Gevoelsmatig is NAC - Willem II de grootste derby. PSV is relatief te groot en Den Bosch is al te lang weg en RKC is niet echt een traditieclub.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee man. PSV en FCE werken samen, wisselen constant spelers uit en ze hebben zelfs een gezamenlijk vrouwenteam; dat is nooit een derby. Zoals Feyenoord - Excelsior ook nooit een derby is.
Zie hier waarom er weinig onderlinge rivaliteit is in Brabant.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hap hap. Gevoelsmatig is NAC - Willem II de grootste derby. PSV is relatief te groot en Den Bosch is al te lang weg en RKC is niet echt een traditieclub.
Eigenlijk ook waarom de Twente derby vrij matig is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Zie hier waarom er weinig onderlinge rivaliteit is in Brabant.
Wel een voordeel tegen Ajaxquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Zullen wel aardig veel potkes om 12:30 worden zo.
Niet meer als dit seizoen. Oke bepaalde clubs misschien iets meer, maar in zijn totaliteit niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Zullen wel aardig veel potkes om 12:30 worden zo.
zo bedoel ik het ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Grifte het volgende:
[..]
Niet meer als dit seizoen. Oke bepaalde clubs misschien iets meer, maar in zijn totaliteit niet.
Utrecht - Ajax mist niet:Pquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
NEC - Vitesse
Vitesse - NEC
PEC - GAE
GAE - PEC
Utrecht - Ajax
ADO - Ajax
Ajax - ADO
Feyenoord - Ajax
Ajax - Feyenoord
Dat zijn ze toch wel ongeveer? Of Heerenveen ook?
Feyenoord - PSV (alleen in de Kuip) willen ze ook wel graag om 12:30 doen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
NEC - Vitesse
Vitesse - NEC
PEC - GAE
GAE - PEC
Utrecht - Ajax
ADO - Ajax
Ajax - ADO
Feyenoord - Ajax
Ajax - Feyenoord
Feyenoord - Twente laatste jaren ookquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Feyenoord - PSV (alleen in de Kuip) willen ze ook wel graag om 12:30 doen.
Willem II - Nac zijn we kwijt in ieder geval. Dat was echt hard tegen hard.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
NEC - Vitesse
Vitesse - NEC
PEC - GAE
GAE - PEC
Utrecht - Ajax
ADO - Ajax
Ajax - ADO
Feyenoord - Ajax
Ajax - Feyenoord
FC Urk - Bal op het Dak Schoklandquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
W...wat?Volendam - Almere City of zo?
Het heeft er vooral mee te maken dat PEC destijds nog niet bestond/in de eredivisie speelde waar Go Ahead toen wel zat. Vroeger was DE derby van Overijssel dan ook tussen Twente en Go Ahead. Vanaf het moment dat PEC/FC Zwolle werd heropgericht werd de derby pas een feit en begon de rivaliteit tussen Go Ahead en Twente af te nemen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat er in de jaren '90 steeds vaker rellen kwamen, treinen en bussen werden aangevallen, gevechten tussen supporters. Sindsdien is het altijd een beladen wedstrijd geweest hoewel dat weer minder is geworden de laatste jaren aangezien Zwolle meestal wint. Waarom het nu wel beladen is en vroeger niet weet ik niet precies. Volgens mij heeft het er mee te maken dat de andere profclub in Zwolle failliet ging rond de jaren '70, en dat de Eagles dat gat opvulden of zo.
Maar waarom kwam de rivaliteit dan?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:32 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Het heeft er vooral mee te maken dat PEC destijds nog niet bestond/in de eredivisie speelde waar Go Ahead toen wel zat. Vroeger was DE derby van Overijssel dan ook tussen Twente en Go Ahead. Vanaf het moment dat PEC/FC Zwolle werd heropgericht werd de derby pas een feit en begon de rivaliteit tussen Go Ahead en Twente af te nemen.
Veel (oude) supporters vinden het samewerkingsverband met Twente dan ook niks vanwege de geschiedenis.
Het begon volgens mij pas echt te leven toen beide ploegen gedegradeerd waren naar de eerste divisie, Twente was onbereikbaar dus gingen beide supporterploegen de confrontatie met elkaar opzoeken bij gebrek aan beter. Althans, zoiets heb ik gehoord, pin me er niet op vast.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom kwam de rivaliteit dan?Ik ben onder de twintig dus voor mij is het al zo lang als ik besta maar ik kwam er later pas achter dat het vrij recent is.
Understatement: Overijssel uitstekend vertegenwoordigd met maar liefst VIER teams in de Eredivisie. Dat is precies wat ik (als inwoner van Zwolle) zo mooi vind aan de promotie van Go Ahead Eagles. Prachtig gewoon: alle Overijsselse profclubs op het hoogste niveau. (Mits GAE zondag niet met ruime cijfers verliest).quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:55 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Overijssel goed vertegenwoordigd volgend seizoen.
Ook als Zwolle twee keer verliest zijn het natuurlijk prachtige wedstrijden om te kijken en naartoe te leven*.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Understatement: Overijssel uitstekend vertegenwoordigd met maar liefst VIER teams in de Eredivisie. Dat is precies wat ik (als inwoner van Zwolle) zo mooi vind aan de promotie van Go Ahead Eagles. Prachtig gewoon: alle Overijsselse profclubs op het hoogste niveau. (Mits GAE zondag niet met ruime cijfers verliest).
De IJsselderby op het hoogste niveau. Dat gebeurde voor het laatst in het seizoen 1986-1987. Op fansites van PEC worden al grapjes gemaakt... de promotie van GAE is meer dan welkom. "Dat zijn alvast zes punten..."
Dat de beste volgend seizoen mag winnen.
Volgens mij zijn bijna alle onderlinge confrontaties tussen de vier Overijsselse clubs beladen. Alleen bij PEC - Twente heb ik niet heel sterk dat gevoel. Wedstrijden tussen Go Ahead en Heracles zijn ook regelmatig beladen geweest. Ik meen dat er een paar jaar terug ook nog supportersrellen tussen die clubs zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:32 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Het heeft er vooral mee te maken dat PEC destijds nog niet bestond/in de eredivisie speelde waar Go Ahead toen wel zat. Vroeger was DE derby van Overijssel dan ook tussen Twente en Go Ahead. Vanaf het moment dat PEC/FC Zwolle werd heropgericht werd de derby pas een feit en begon de rivaliteit tussen Go Ahead en Twente af te nemen.
Veel (oude) supporters vinden het samewerkingsverband met Twente dan ook niks vanwege de geschiedenis.
PEC - Heracles valt toch ook wel mee? PEC en Twente hebben een redelijk goede band. Clubs liggen ver uit elkaar en hebben weinig tegen elkaar gespeeld; en als ze wel speelden (KNVB-beker drie jaar terug en competitie dit jaar) waren ze aardig aan elkaar gewaagd.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijna alle onderlinge confrontaties tussen de vier Overijsselse clubs beladen. Alleen bij PEC - Twente heb ik niet heel sterk dat gevoel. Wedstrijden tussen Go Ahead en Heracles zijn ook regelmatig beladen geweest. Ik meen dat er een paar jaar terug ook nog supportersrellen tussen die clubs zijn geweest.
Oja... PEC - Heracles... valt inderdaad ook wel mee, geloof ik.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
PEC - Heracles valt toch ook wel mee? PEC en Twente hebben een redelijk goede band. Clubs liggen ver uit elkaar en hebben weinig tegen elkaar gespeeld; en als ze wel speelden (KNVB-beker drie jaar terug en competitie dit jaar) waren ze aardig aan elkaar gewaagd.
Maar dit is het eerste seizoen dat ze alle vier in de Eredivisie spelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Oja... PEC - Heracles... valt inderdaad ook wel mee, geloof ik.
Was 'm even vergeten. Je hebt straks ook zo veel mogelijke combinaties
PEC - Twente
PEC - GAE
PEC - Heracles
Twente - GAE
Twente - Heracles
GAE - Heracles
.. en dat dan keer 2
Het moet zondag eerst nog even een feit worden. GAE verdedigt een comfortabele voorsprong, maar de wedstrijd moet wel eerst gespeeld worden. Maar ik hoop erop.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dit is het eerste seizoen dat ze alle vier in de Eredivisie spelen.
Jeb. Word echt genieten volgend jaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dit is het eerste seizoen dat ze alle vier in de Eredivisie spelen.
Dit seizoen elke wedstrijd nog drie keer gescoord tegen Volendam, zondag gewoon nog een keer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:57 schreef Blinker het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!![]()
Nu zondag afmaken! Ik ben een van de gelukkigen met een buscombi ticket naar Volendam.
Wel een mooie droplul die de Koning, het zou je trainer maar zijn!
We gaan gewoon weer winnen hoor!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:09 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Dit seizoen elke wedstrijd nog drie keer gescoord tegen Volendam, zondag gewoon nog een keer.
2009-2010: 1-0. Overigens het kwaliteitsverschil is al jaren te groot? Zwolle wint de duels in Deventer vrijwel altijd tegen de verhouding in.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:05 schreef pleeborstel het volgende:
De IJsselderby is al jaren dood.
Kan me trouwens niet eens herinneren wanneer PEC voor het laatst verloren heeft van GAE. Het kwaliteitsverschil is al jaren te groot voor een spannende derby.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:20 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
2009-2010: 1-0. Overigens het kwaliteitsverschil is al jaren te groot? Zwolle wint de duels in Deventer vrijwel altijd tegen de verhouding in.
Vind vooral dat verschil niet zo groot was. Ja, dit seizoen misschien, maar dat is ook totaal niet raar. En vorig twee seizoenen waren ze ook een stuk beter in de competitie, maar daarvoor was het nou ook niet dat de kans heel groot was dat Zwolle zou promoveren.quote:
De wedstrijd in de knvb-beker dit jaar ging redelijk gelijk op. Die Go Ahead ook zomaar kunnen winnen. Was wel een heerlijke wedstrijd!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Vind vooral dat verschil niet zo groot was. Ja, dit seizoen misschien, maar dat is ook totaal niet raar. En vorig twee seizoenen waren ze ook een stuk beter in de competitie, maar daarvoor was het nou ook niet dat de kans heel groot was dat Zwolle zou promoveren.
Inderdaad, maar door de afgelopen seizoenen waren de resultaten bij PEC natuurlijk wel beter. Ontzettend tof als GAE terug komtquote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:28 schreef Blinker het volgende:
[..]
De wedstrijd in de knvb-beker dit jaar ging redelijk gelijk op. Die Go Ahead ook zomaar kunnen winnen. Was wel een heerlijke wedstrijd!
Heerenveen - Cambuur ljkt me er ook een.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
NEC - Vitesse
Vitesse - NEC
PEC - GAE
GAE - PEC
Utrecht - Ajax
ADO - Ajax
Ajax - ADO
Feyenoord - Ajax
Ajax - Feyenoord
Uiteraard! Moet even wennen aan Cambuur in de Eredivisie, haha.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Heerenveen - Cambuur ljkt me er ook een.
Ik ben zo blij dat het niet Volendam wordt, alleen daarom verdient Go Ahead al respectquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard! Moet even wennen aan Cambuur in de Eredivisie, haha.
Eerst Volendam in de laatste competitieronde van de titel afgehouden, nu ook nog van promotie afgehouden in de nacompetitie. Ik vind het wel een mooie stunt. Geweldig dat Go Ahead promoveert.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:57 schreef Blinker het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!![]()
Nu zondag afmaken! Ik ben een van de gelukkigen met een buscombi ticket naar Volendam.
Wel een mooie droplul die de Koning, het zou je trainer maar zijn!
Er hangt zo'n grote vlaag van sympathiek rond Go Ahead in Nederland, dat is met geen pen te beschrijven.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij is half FOK! in rouw als Volendam met 4-0 wint zondag.
Ik ga niet met je rellen, prutsertje.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:11 schreef Blinker het volgende:
[..]
Er hangt zo'n grote vlaag van sympathiek rond Go Ahead in Nederland, dat is met geen pen te beschrijven.
Echt uniek! Een club als PEC zou dit soort sentimenten nooit teweeg kunnen brengen!
Gaat dat veel schelen met doorgesnoven supporters denk je?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat het niet Volendam wordt, alleen daarom verdient Go Ahead al respect
Ik heb ook sympathie voor PEC, maar Deventer ligt nog iets dichter bij Arnhemquote:Op zaterdag 25 mei 2013 01:11 schreef Blinker het volgende:
[..]
Er hangt zo'n grote vlaag van sympathiek rond Go Ahead in Nederland, dat is met geen pen te beschrijven.
Echt uniek! Een club als PEC zou dit soort sentimenten nooit teweeg kunnen brengen!
Geen spoortje afgunst hier. Je bent alleen een beetje aan het provoceren in de hoop dat ik hap en dat ga ik niet doen.quote:
Volendam kennen we wel in de eredivisie.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:18 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij is half FOK! in rouw als Volendam met 4-0 wint zondag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |