Niet hetzelfde. Het merendeel zal wel opvattingen hebben die wij als ouderwets bestempelen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel. Maar zijn ze ook allemaal precies hetzelfde in hun opvattingen?
Nee, ik nuanceer waar genuanceerd moet worden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:46 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Jij zegt bij elk argument "uitzonderingen daargelaten"?
En hoe heb jij daar in Nederland last van?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:48 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Extreme moslims; vrouwenonderdrukking (hoofddoek, niet mogen werken, niet mogen studeren), homohuwelijk, etc.
En dus dienen ze te vertrekken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:48 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Niet hetzelfde. Het merendeel zal wel opvattingen hebben die wij als ouderwets bestempelen.
Ze hadden nooit verenigd moeten worden, daar kunnen we helaas niks meer aan doen. Het topic gaat niet over huidige moslims laten vertrekken, maar over niet nieuwe binnen te laten. Om het probleem niet nog groter te laten worden dan het al is, lijkt me dit een zeer goede optie. Meer moslims binnenhalen zal allemaal maar betekenen dat ze zeg des te meer als groep gaan segregeren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dus dienen ze te vertrekken?
Moet je er last van hebben om het te zien als een probleem? Vrouwenonderdrukking is een probleem.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:49 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
En hoe heb jij daar in Nederland last van?
Alleen jammer voor hun dat de 60'er jaren voorbij kwamen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat werd vijftig jaar geleden ook over de katholieken gezegd.
Ze dienen niet te vertrekken als ze hier al zijn. Maar ze dienen wel gescreened te worden voordat zij zich in dit land vestigen. Want ik zie niet in waarom Nederland mensen zou moeten accepteren als burger wanneer deze mensen de sociale normen en waarden, de mensen en de cultuur van dit land niet willen accepteren of respecteren. Dat is toch een normale vereiste?quote:
Wat is het verband tussen Islam en de wil om te integreren? Bedenk je ook dat Nederlanders, in tegenstelling tot wat veel mensen hier denken, ook geen beste trackrecord hebben als het om integratie gaat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef nietnormaalmeer het volgende:
[..]
Ze dienen niet te vertrekken als ze hier al zijn. Maar ze dienen wel gescreened te worden voordat zij zich in dit land vestigen. Want ik zie niet in waarom Nederland mensen zou moeten accepteren als burger wanneer deze mensen de sociale normen en waarden, de mensen en de cultuur van dit land niet willen accepteren of respecteren. Dat is toch een normale vereiste?
Kijk, ik ga zelf emigreren, dus ik accepteer zelf ook dat ik in een nieuwe leefomgeving terecht kom die zich echt niet aan mij gaat aanpassen. Als ik een hartstochtelijke hekel zou hebben aan de cultuur en de mensen daar, dan hoor ik daar toch gewoon niet thuis?
Dus FOK inderdaad op met je Islam.
Nee hoor.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Moet je er last van hebben om het te zien als een probleem? Vrouwenonderdrukking is een probleem.
Dit lijkt mij het meest interessante aspect. De Nederlandse werkgevers en hun jaknikkers in de politiek zetten sinds de jaren 60 de deuren wijd open voor iedereen die meehelpt de loonkosten laag houden. De rest is een probleem van anderen. De werknemers die er het nadeel van ondervinden in hun eigen loon betalen ook nog voor de werkloosheid, en krijgen de integratieproblematiek in hun wijk en niet die van de werkgever. Of dat dan moslims zijn of Polen maakt de werkgevers niet uit, het is hun probleem immers niet, het is hun gewin. Ja, de massa-immigratie kwam van rechts en komt van rechts.quote:Another thing that helps the Japanese keep Muslim immigration to their shores to a minimum is the Japanese attitude toward the employee and employment. Migrant workers are perceived negatively in Japan, because they take the place of Japanese workers. A Japanese employer feels obligated to employ Japanese workers even if it costs much more than it would to employ foreign workers. The traditional connection between an employee and employer in Japan is much stronger than in the West, and the employer and employee feel a mutual commitment to each other: an employer feels obligated to give his employee a livelihood, and the employee feels obligated to give the employer the fruit of his labor. This situation does not encourage the acceptance of foreign workers, whose commitment to the employers is low.
Ja, het zijn altijd van die vreselijk onzinnige discussies dit. Zeker omdat niemand ook maar de moeite neemt om naar de demografische ontwikkelingen te kijken voor ze weer van alles uit gaan kramen...quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat werd vijftig jaar geleden ook over de katholieken gezegd.
En je verwacht dat moslims in Nederland generatie na generatie allemaal maar conservatiever worden? Of zet de trend dat generatie na generatie meer op de 'autochtonen' gaat lijken (in opleiding, inkomen, geloofsopvatting etc) gewoon door?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef eP2e het volgende:
[..]
Alleen jammer voor hun dat de 60'er jaren voorbij kwamen.
Ik ben het met je eens hoor, in de regel is die ontwikkeling er, maar alleen in goede economische tijden. Juist nu zie je dat er groepen jongeren juist radicaliseren vanwege gebrek aan perspectief.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En je verwacht dat moslims in Nederland generatie na generatie allemaal maar conservatiever worden? Of zet de trend dat generatie na generatie meer op de 'autochtonen' gaat lijken (in opleiding, inkomen, geloofsopvatting etc) gewoon door?
Mijn vergissing. Ik schrok al. Weer veel anti-moslim posten. TS is helemaal anti. Misschien is ONZ of KLB beter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het staat dan ook in POL maar ook hier heb ik mijn twijfels over nut en noodzaak
je zou kunnen proberen inhoudelijk te posten. als de uitslag van de pol je niet bevalt is dat niet het probleem van de uitslag, maar van jou.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mijn vergissing. Ik schrok al. Weer veel anti-moslim posten. TS is helemaal anti. Misschien is ONZ of KLB beter.
Ik begrijp dat anti-Moslim gebeuren niet zo. Natuurlijk, statistiek liegt niet en zo, maar het is te makkelijk om het op een religie te schuiven. Ik denk dat de Marokkaanse cultuur een groter probleem is dan hun religie. Net als de Antiliaanse cultuur. Het is een botsing van culturen, niet van godsdiensten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:21 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Mijn vergissing. Ik schrok al. Weer veel anti-moslim posten. TS is helemaal anti. Misschien is ONZ of KLB beter.
ik had hem ook anders gegokt toen het topic open ging. of het zijn trolls (wat me nogal sterk lijkt gezien het aantal) of er is gewoon een hoop onvrede over de huidige gang van zaken (wat me waarschijnlijker lijkt, maar toch had ik verwacht dat er veel minder mensen voor het sluiten van de grenzen zouden zijn).quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:26 schreef robin007bond het volgende:
Die poll-uitslag.
Mag hopen dat een groot deel bestaat uit trolls.
Mwaa. Van de week de peilingen gezien? Denk dat het aardig klopt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:26 schreef robin007bond het volgende:
Die poll-uitslag.
Mag hopen dat een groot deel bestaat uit trolls.
De pol is niet representatief voor het weldenkende deel van de bevolking.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je zou kunnen proberen inhoudelijk te posten. als de uitslag van de pol je niet bevalt is dat niet het probleem van de uitslag, maar van jou.
Toch wel treurig dat er toch nog een zondebok nodig is. Hoeveel procent moslims hebben we nou hier? Dat is te verwaarlozen. Diezelfde generatie wordt ook steeds seculierder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:29 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Mwaa. Van de week de peilingen gezien? Denk dat het aardig klopt.
Vooral omdat mensen het gewoon niet begrijpen en voor de makkelijkste 'oplossing' kiezen.
Nee, maar tegelijkertijd zit er in het deel dat tegen de stelling stemt ook een groot deel naļevelingen dat ook niet tot het weldenkende deel van de bevolking hoort.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De pol is niet representatief voor het weldenkende deel van de bevolking.
ik denk dat er niet echt andere oplossingen zijn. het is ook wel een groot experiment wat in de geschiedenis nog nooit op deze schaal is vertoond, die immigratie in nederland van andersdenkenden. ze zijn allemaal voortgekomen uit gelukzoekers. ik zie dan ook niet echt in waarom we al dat moslim gezeik van de afgelopen 15 jaar nog langer zwijgend moeten aanzien.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:29 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Mwaa. Van de week de peilingen gezien? Denk dat het aardig klopt.
Vooral omdat mensen het gewoon niet begrijpen en voor de makkelijkste 'oplossing' kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |