Het Marokkanenprobleem heeft niet per definitie met de Islam te maken...quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:17 schreef GoobyPls het volgende:
[..]Grapje zeker? Ik weet niet waar jij woont waar zoveel brave moslims wonen.
Vooral Marokkaanse jongeren, die helpen altijd oma's over straat. Soms breekt er dan een arm.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
alleen de originele tekst (in het arabisch) is geldig, elke andere versie wordt niet als 'echt' gezien. ze worden wel gebruikt natuurlijk omdat lang niet elke moslim arabisch kan lezen.
nee, dat geldt niet voor de bijbel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dat geldt dus ook voor de Bijbel.
En toch zijn er alleen in Nederland al 150 protestantse kerken, die zich vrijwel allemaal beroepen op de Staten-Vertaling.
Niet per definitie, maar Europa dicht voor de Islam is ook Europa dicht voor Marokkanen, een goede zaak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Het Marokkanenprobleem heeft niet per definitie met de Islam te maken...
Het is inderdaad maar wat je wilt lezen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]Maar ook die ene tekst in het Arabisch wordt verschillend geïnterpreteerd. Als we dan toch Wikipediakennis aan het delen zijn, lees dit eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam
Ja, dat geldt wel voor de bijbel. Voor de Gereformeerde Kerk was en is de Staten-Vertaling de enige 'suyvere' weergave van de Heilige Schrift.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee, dat geldt niet voor de bijbel.
Oh leuk, de barkruk PVV-er is ook aangeschoven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:22 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar Europa dicht voor de Islam is ook Europa dicht voor Marokkanen, een goede zaak.
Omdat een gescheiden vader zijn kinderen ombrengt, zouden alle gescheiden vaders maar contact met hun kinderen ontzegd moeten worden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:22 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar Europa dicht voor de Islam is ook Europa dicht voor Marokkanen, een goede zaak.
Ga eens niet zo in op de man, nergens voor nodig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh leuk, de barkruk PVV-er is ook aangeschoven.
Er zijn verschillende bijbels. Dat klopt. Niet alle geschriften worden in alle Christelijke stromingen geaccepteerd. Dat is op zich een verschil, maar wel een verschil dat is veroorzaakt door een verschillende interpretatie van het Oude Testament. Een boek dat wel in alle stromingen binnen het Christendom wordt gehanteerd in (nagenoeg) dezelfde vorm.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee, dat geldt niet voor de bijbel.
ik heb geen zin om nu een bijbel discussie te beginnen. zoek het uit met je gescheld en suggestieve opmerkingen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat geldt wel voor de bijbel. Voor de Gereformeerde Kerk was en is de Staten-Vertaling de enige 'suyvere' weergave van de Heilige Schrift.
Het lucht heerlijk op.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:24 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ga eens niet zo in op de man, nergens voor nodig.'troll, troll, barkruk PVV-er etc.'...
jups, ook jezus bestaat binnen de koran (iets andere rol, maar tochquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:24 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Er zijn verschillende bijbels. Dat klopt. Niet alle geschriften worden in alle Christelijke stromingen geaccepteerd. Dat is op zich een verschil, maar wel een verschil dat is veroorzaakt door een verschillende interpretatie van het Oude Testament. Een boek dat wel in alle stromingen binnen het Christendom wordt gehanteerd in (nagenoeg) dezelfde vorm.
En, grappig genoeg, is dat Oude Testament weer voor een groot deel hetzelfde als de Koran.
Welk gescheld?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb geen zin om nu een bijbel discussie te beginnen. zoek het uit met je gescheld en suggestieve opmerkingen.
Ja, maar dat neemt niet weg dat het probleem van een groep Moslims in Nederland niet de schuld is van de Koran. De harde oorlogstaal in de Koran komt namelijk één op één terug in het Oude Testament.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jups, ook jezus bestaat binnen de koran (iets andere rol, maar toch)
Een probleem erkennen met Marokkaanse jongeren maakt je een PVV'er?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh leuk, de barkruk PVV-er is ook aangeschoven.
Toch wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:21 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Het Marokkanenprobleem heeft niet per definitie met de Islam te maken...
quote:Kinderen werd geleerd Nederlanders niet te vertrouwen omdat zij (de immigrantenkinderen) toch niet opgenomen en vertrouwd zouden worden. De nsara hadden niet alleen een andere verderfelijke levenswijze, maar waren gedoemd en verdoemd. Verder, zoals de vader van het meisje zegt in Een meisje voor dag en nacht van Renate van der Zee (2010): ‘Gelukkig zijn wij moslims en geen nassara [zo schrijft zij het] anders zouden we naar de hel gaan.’ Alsof de hel niet is veroordeeld zijn tot jezelf.
Nsara is meervoud van nasráni en stamt af van ‘Nazarener’: er wordt zowel een westerling als een christen mee bedoeld, en bij de christen heeft het woord meer dan een zweem van ‘ongelovige’ wiens mond uitpuilt van varkensvlees en het zegenen van Jezus als zoon van God. Vergeet vriendelijkheid, vergeet hulpvaardigheid, vergeet vooral sympathie.
Dit is onvoorstelbaar voor wie niet in een Marokkaans gezin is opgevoed of de opvoeding in de geestelijke sfeer van een Marokkaans gezin kent.
het grootste verschil is dat het christelijke geloof veel minder leeft atm. maar ook extreme christelijke standpunten vind ik persoonlijk verwerpelijk vaak.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:26 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ja, maar dat neemt niet weg dat het probleem van een groep Moslims in Nederland niet de schuld is van de Koran. De harde oorlogstaal in de Koran komt namelijk één op één terug in het Oude Testament.
Dat probleem is er gewoon feitelijk. Dat maakt je geen PVV-er. De gedachte dat het probleem zichzelf oplost als je geen Marokkanen meer toelaat, dat maakt je een PVV-er.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Een probleem erkennen met Marokkaanse jongeren maakt je een PVV'er?
Ja. Maar als een groep Moslims in het uitgaansleven iemand in elkaar slaat, dan is het een probleem van de Islam en de Koran, maar als een groep Nederlandse jongeren iemand in elkaar slaan, dan is dat niet veroorzaakt door de bijbel en het Christendom?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het grootste verschil is dat het christelijke geloof veel minder leeft atm. maar ook extreme christelijke standpunten vind ik persoonlijk verwerpelijk vaak.
dat jij ze in mijn mond probeert te leggen misschienquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:29 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ja. Maar als een groep Moslims in het uitgaansleven iemand in elkaar slaat, dan is het een probleem van de Islam en de Koran, maar als een groep Nederlandse jongeren iemand in elkaar slaan, dan is dat niet veroorzaakt door de bijbel en het Christendom?
Wat klopt er niet in je redenering?
Nee, eerder het extrapoleren van dat signaal op de gehele Marokkaanse bevolking.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Een probleem erkennen met Marokkaanse jongeren maakt je een PVV'er?
Jij hebt de Koran gelezen zei je toch? Mag ik vragen welke vertaling/boek?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het grootste verschil is dat het christelijke geloof veel minder leeft atm. maar ook extreme christelijke standpunten vind ik persoonlijk verwerpelijk vaak.
Nou ja, ik zie zelf dat er weinig zinnigs in jouw tekstvakjes verschijnt, dus ik dacht, misschien moet ik je wat helpen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat jij ze in mijn mond probeert te leggen misschien
Je creëert een situatie waar beide partijen beter af zijn. Moslims leven met overtuigingen wat voor ons honderden jaren terug in de tijd is waardoor we niet verenigbaar zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, eerder het extrapoleren van dat signaal op de gehele Marokkaanse bevolking.
Wat heeft dit met Marokkanen te maken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:34 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Je creëert een situatie waar beide partijen beter af zijn. Moslims leven met overtuigingen wat voor ons honderden jaren terug in de tijd is waardoor we niet verenigbaar zijn.
Limburgers ook, maar daar delen we ook een regering mee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:34 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Je creëert een situatie waar beide partijen beter af zijn. Moslims leven met overtuigingen wat voor ons honderden jaren terug in de tijd is waardoor we niet verenigbaar zijn.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Limburgers ook, maar daar delen we ook een regering mee.
Als je graag 150 verschillende moskeeen wilt zien dan verhuis je toch lekker naar SA.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het blijft erg stil bij FkTwk, inderdaad.
Voor de vierde keer: aangezien heilige boeken in jouw optiek maar voor één interpretatie vatbaar zijn, hoe verklaar je dan de 150 verschillende protestantse kerken in Nederland die zich vrijwel allemaal beroepen op dezelfde Staten Vertaling?
Ik dacht al, waar blijft Dr. Nikita... een topic over de islam, daar moet ongenuanceerde borrelpraat bij.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je graag 150 verschillende moskeen wilt zien dan verhuis je toch lekker naar SA.
Wat dat over kerkengeleuter toe doet is mij een raadsel
Ik heb de hele tijd meegelezen maar er komt niets zinnigs uit je TB behalve dat geijkte woordje trol.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik dacht al, waar blijft Dr. Nikita... een topic over de islam, daar moet ongenuanceerde borrelpraat bij.
Anders lees je eerst even het topic door.
Wat is er precies onzinnig aan de stelling mijnerzijds dat het onhoudbaar is heilige boeken voor één enkele interpretatie geschikt te houden - in dit geval de Koran - wanneer er gewezen wordt op de grote verscheidenheid aan protestantse kerken die zich evengoed allen op één van hetzelfde soort document beroepen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb de hele tijd meegelezen maar er komt niets zinnigs uit je TB behalve dat geijkte woordje trol.
En ja, wat doe jij in een topic over de islam?
Kun jij bewijzen dat het niet zo is? Dat je een paar moderne moslims kent ontkracht niet dat de meeste moslims in Nederland voor ons ouderwetse denkbeelden zullen hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:35 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Limburgers ook, maar daar delen we ook een regering mee.
En niet alle Moslims leven met die overtuigingen. Of kun je bewijzen dat dat zo is? Ik ken namelijk een hele zwik moderne Moslims, die helemaal niet met het zwaard in de hand de ongelovige te lijf willen gaan.
Nee. Er is een moslimprobleem èn een marokkanenprobleem. Deze twee worden heel vaak als een probleem gezien terwijl dit niet het geval is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:41 schreef Knalerwtje het volgende:
Ik denk dat het gewoon verstandig is om het probleem dat we hebben te erkennen. Marokkaanse jongeren (maar ook Antilliaanse jongeren die over het algemeen Christen zijn) zijn oververtegenwoordigd in onze cellen.
Dat heeft niets met hun religie te maken, maar met onaangepastheid en een heleboel andere vormen van sociale problematiek en misschien zelfs wel een stukje genetische aanleg, wie zal het zeggen. De oplossing is niet om te gaan hakken op een religie die voor een groot deel (qua oorsprong en gepredikte normen en waarden) voor 90% overeen komt met de Joods-Christelijke traditie.
Maar er is wel degelijk een probleem en dat moet aangepakt worden. Wat mij betreft keihard (en dan bedoel ik ook echt keihard, laar de Sharia maar gelden voor dat tuig als ze dat zo graag willen) repressief, maar ook door middel van dialoog met de oudere generaties.
En wat heeft dit met Marokkanen te maken? Je maakt gewoon de schakeling Marokko = islamitisch, derhalve alle Marokkanen zijn, ieder op dezelfde wijze, islamitisch?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:43 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Kun jij bewijzen dat het niet zo is? Dat je een paar moderne moslims kent ontkracht niet dat de meeste moslims in Nederland voor ons ouderwetse denkbeelden zullen hebben.
De meeste moslims maken de grote fout dat ze menen dat jan en alleman een geloof in onzichtbare wezentjes aanhangt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er precies onzinnig aan de stelling mijnerzijds dat het onhoudbaar is heilige boeken voor één enkele interpretatie geschikt te houden - in dit geval de Koran - wanneer er gewezen wordt op de grote verscheidenheid aan protestantse kerken die zich evengoed allen op één van hetzelfde soort document beroepen?
In dit verband niet relevant, omdat ik reageer op jouw stelling dat alle Moslims met die ouderwetse denkbeelden leven. Je generaliseert en dat probeer ik te onkrachten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:43 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Kun jij bewijzen dat het niet zo is? Dat je een paar moderne moslims kent ontkracht niet dat de meeste moslims in Nederland voor ons ouderwetse denkbeelden zullen hebben.
Hoe uit dat Moslimprobleem zich dan, als het niet hetzelfde is?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nee. Er is een moslimprobleem èn een marokkanenprobleem. Deze twee worden heel vaak als een probleem gezien terwijl dit niet het geval is.
Waar heb je het over...?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De meeste moslims maken de grote fout dat ze menen dat jan en alleman een geloof in onzichtbare wezentjes aanhangt.
Bijna niemand interesseert de bijbel meer behalve een paar ouden van dagen misschien waar je geen last van hebt.
Jij zegt bij elk argument "uitzonderingen daargelaten"?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
In dit verband niet relevant, omdat ik reageer op jouw stelling dat alle Moslims met die ouderwetse denkbeelden leven. Je generaliseert en dat probeer ik te onkrachten.
Jij denkt niet dat het gros van de Marokkanen in Nederland moslims zijn?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wat heeft dit met Marokkanen te maken? Je maakt gewoon de schakeling Marokko = islamitisch, derhalve alle Marokkanen zijn, ieder op dezelfde wijze, islamitisch?
Ik heb het over jouw gezeik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb je het over...?
Heb je de post van FkTw überhaupt gelezen?
Jawel. Maar zijn ze ook allemaal precies hetzelfde in hun opvattingen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:46 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Jij denkt niet dat het gros van de Marokkanen in Nederland moslims zijn?
Je hebt dus inderdaad dit topic totaal niet gelezen.quote:
Extreme moslims; vrouwenonderdrukking (hoofddoek, niet mogen werken, niet mogen studeren), homohuwelijk, etc.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:45 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Hoe uit dat Moslimprobleem zich dan, als het niet hetzelfde is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |