Vergeet de slaven niet!quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve vrouwen, daarvan moet je er vier hebben om als gelijke te beschouwen. Oh ja, en ongelovigen. Die zijn ook niet gelijk. Maar voor de rest moet je iedereen als gelijke beschouwen hoor!
Werkt het al?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef SpecialK het volgende:
TS probeert me te dawahen met wall-o-texts.
Nou!quote:
Nou moet je niet bij mij beginnen hé. Zeker niet met Genesis. Ik krijg alleen nog maar een grotere hekel aan de pedoprofeet met z'n verzonnen maangodje.quote:
Goddelijke toorn is al een giller. Een volmaakt god wordt niet toornig. Waarom niet? Hij weet immers alles en kent ieders gedachten. Hij weet dus ook alles van te voren. Hij weet het ook als ik morgen iemand iets ergs aan wil doen of heel hard wil gaan vloeken. Dus als het dan zover is is het wel heel erg vreemd als hij alsnog boos of toornig wordt op zo'n moment.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:31 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Maatschappelijk strafrecht heeft een enorm hoog aanzien. De ter dood veroordeling van JC zonder een gevolg van Goddelijke toorn bevestigd de waarde van ( beginnend ) aardse wetgeving.
Enkel God kent de innerlijke drijfveren en is bevoegd om te oordelen na de dood.
het christendom wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo oogt het wel, maar zo zwart-wit ligt het niet.
Je kent de uitdrukking `touch the screen` , laatste 20 sec, toch wel of niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nou moet je niet bij mij beginnen hé. Zeker niet met Genesis. Ik krijg alleen nog maar een grotere hekel aan de pedoprofeet met z'n verzonnen maangodje.
Nee. Ik vermijd Genesis zoveel als ik kan. Het boek én de muziekgroep.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:40 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Je kent de uitdrukking `touch the screen` , laatste 20 sec, toch wel of niet.
Je bent vrij in je gedachtenwereld of voel je je daarin ook bekneld ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Goddelijke toorn is al een giller. Een volmaakt god wordt niet toornig. Waarom niet? Hij weet immers alles en kent ieders gedachten. Hij weet dus ook alles van te voren. Hij weet het ook als ik morgen iemand iets ergs aan wil doen of heel hard wil gaan vloeken. Dus als het dan zover is is het wel heel erg vreemd als hij alsnog boos of toornig wordt op zo'n moment.
Uitspraak van Profeet Mohamed :quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:29 schreef SpecialK het volgende:
Nou!
Nog even 2 artikeltjes van Harun Yahja en een paar neerbuigende one-liners van Zakir Naik en ik ben wel klaar om een tapijtje te kopen.
Wat heeft dat met mijn opmerking te maken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:49 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Je bent vrij in je gedachtenwereld of voel je je daarin ook bekneld ?
God heeft via de boodschapper gemeld :
Nadat God klaar was in het boek te noteren wat zijn zou, was het laatste wat Hij schreef: Waarlijk, mijn Genade zegeviert over mijn toorn. Wanneer God de schepping schiep terwijl Hij op de Troon zat, legde Hij Zijn Boek neer (en zei): Waarlijk, Mijn Genade heeft de overhand op mijn gramschap.
Daarmee wordt de mensen voortdurend hoop geboden - hoe erg men ook in de fout ging, er is altijd hoop...
God is een truc om een moraal aan op te hangen, zodat deze gezag heeft onder de gelovigen. Dat kan uit goede en slechte motieven. God staat ook voor de grond achter alle dingen, en die vervult met allerlei religieuze gevoelens.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:50 schreef UltraR het volgende:
[..]
Onzin, elke religie, behalve het boeddhisme, heeft als basis god vereren. Alles moet wijken voor die god.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:49 schreef Natural-Cool het volgende:
God heeft via de boodschapper gemeld :
Nadat God klaar was in het boek te noteren wat zijn zou, was het laatste wat Hij schreef: Waarlijk, mijn Genade zegeviert over mijn toorn. Wanneer God de schepping schiep terwijl Hij op de Troon zat, legde Hij Zijn Boek neer (en zei): Waarlijk, Mijn Genade heeft de overhand op mijn gramschap.
Daarmee wordt de mensen voortdurend hoop geboden - hoe erg men ook in de fout ging, er is altijd hoop...
Deze teksten werken niet meer in onze tijd. Het paradijs bereiken, en het is nooit te laat, want er is altijd hoop op vergeving .....quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Uitspraak van Profeet Mohamed :
Jullie zullen nooit het Paradijs bereiken tot wanneer jullie gelovigen worden,
en jullie zullen nooit gelovigen worden tot wanneer jullie van elkaar houden.
Zal ik jullie leiden naar iets dat ervoor zal zorgen dat jullie van elkaar houden?
Verspreid groeten van vrede onder elkaar.”
Voor een moslim is het leven een test, een pad vol beproeving met geluk en verdriet, twijfel daarover is niet aanwezig, de invulling van het leven zelf is voor elk anders. Lachen en met vrede elkaar groeten is in bepaalde omstandigheden niet zo eenvoudig.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef deelnemer het volgende:
Deze teksten werken niet meer in onze tijd. Het paradijs bereiken, en het is nooit te laat, want er is altijd hoop op vergeving .....
Dat mag jij vinden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:27 schreef deelnemer het volgende:
Mensen zijn niet bang voor de dood. Ze zijn niet meer in staat tot geloof in een hiernamaals. De doelgroep is ongevoelig geworden voor deze teksten. Het klinkt als goedkope sektarische werving.
De wetgeving in zulke landen is in werkelijkheid veelal een samenraapsel van elementen uit de koloniale tijd, plaatselijke gebruiken, elementen van het westers burgerlijk recht en eventueel een aantal islamitische elementen. De praktijksituatie aldaar - ook als het over mensenrechten gaat - leert ons dan ook weinig of niets over de boodschap in de Koran.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:35 schreef Jigzoz het volgende:
Als liefde het fundament is, waarom is er dan zo extreem veel geweld, marteling en discriminatie in de islamitische wereld te vinden? Als het klopt wat je zegt, dan zou het daar juist een paradijs moeten zijn.
Ik heb het even voor je kloppend gemaaktquote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:48 schreef Natural-Cool het volgende:
<knipperdeknip>
Het verlaten van tradities, culturele gebruiken, geloof en vastgeroeste gedrag- en denkpatronen komt in gang na een moeizaam proces.
Je historisch-culturele opstelling is kenmerkend voor je intentie.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:23 schreef freeDragon het volgende:
Ik heb het even voor je kloppend gemaakt .
In je methode ontbreekt geduld...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:23 schreef freeDragon het volgende:
Ik gebruik overigens een methode om mij te begeleiden door dit "moeizame proces". Voor mij werkt die prima maar misschien werkt die bij jou niet.
Van deze zin kan ik geen kaas van maken. Wat denk je dat mijn historisch-culturele dan is en waar heb je die uit afgeleid? Ik zou - mijn eigen woorden lezende - hier namelijk geen enkele aanname over durven te doen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:58 schreef Natural-Cool het volgende:
[..]
Je historisch-culturele opstelling is kenmerkend voor je intentie.
Waar leidt je uit af dat ik geen geduld zou hebben? Ik ga er van uit dat het hele proces wel duizenden levens gaat duren (of - mij kennende - nog wel langerquote:In je methode ontbreekt geduld...![]()
In de islam is geduld een zeer betrokken gebeuren. Het betekent dat men zich niet laat provoceren, zijn kalmte bewaart, opwellende emoties direct onder controle brengt zodat men zich niet kan te buiten gaan aan wat verboden is - zoals anderen beledigen - en men zich enkel laat leiden door wat goed is.
Het stimuleren van verandering is naast een redeneerproces ook een emotioneel proces, geduld is een schone zaak.
Ja maar, daarmee schuif je de hele argumentatie van Natural-Cool aan de kant. Inclusief de stok achter de deur, dat je als ongelovige eindigt in de hel. Hoe moet dat nu verder?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:29 schreef freeDragon het volgende:
Er is echter één ding wat mij verteld is om nooit te doen: geloven.
extremisme wordt op zn minst getolereerd, en veel vaker gevreesd en dus de dominante factor, in islam.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:48 schreef Natural-Cool het volgende:
Het is duidelijk dat extremisme zeker niet 'eigen' is aan de Koran, maar integendeel krachtig door afgekeurd wordt. In overeenstemming daarmee, is islam voor een grote groep moslims een gematigd model met mildheid en verdraagzaamheid.
Ja, ik weet het ook niet meer. Ik wacht wanhopig op zijn antwoord.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ja maar, daarmee schuif je de hele argumentatie van Natural-Cool aan de kant. Inclusief de stok achter de deur, dat je als ongelovige eindigt in de hel. Hoe moet dat nu verder?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |