SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hierI just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Ja hier ook Drinky. Echt zonde, geen idee welk bf ik dan heb. Al komen m'n abs er wel redelijk door voor t eerst in m'n leven
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Ja sund is het wel, maar het gebeurde bij mij in een periode toen ik nog jong en onbezonnen was. Mijn ouders hielden me ook helemaal niet tegen als ik de dag bijv met de frituur begon. Nu weet ik wel beter en probeer ik het mijn ouders bij te brengen. Dat gaat alleen een stuk lastiger omdat zij zo vastzitten in oude gewoontes. Beetje bij beetje kun je wel kleine dingen aanpassen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:58 schreef Kerol het volgende:
Ja hier ook Drinky. Echt zonde, geen idee welk bf ik dan heb. Al komen m'n abs er wel redelijk door voor t eerst in m'n leven
Zodra ik weer bij mijn ouders ben probeert mij moeder me helemaal vet te mesten.
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ik heb dus al die franse kwark haha. Het tweede bakje ging beter. ;d
Telt 1 liter melk ook als 'een maaltijd'?![]()
Nee niemand die mij even snel aan artikelen kan helpen?YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.![]()
Wat wil je nu eigenlijk weten?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:14 schreef Atemno het volgende:
Telt 1 liter melk ook als 'een maaltijd'?
BEASTMODE![]()
heeeel herkenbaarquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja sund is het wel, maar het gebeurde bij mij in een periode toen ik nog jong en onbezonnen was. Mijn ouders hielden me ook helemaal niet tegen als ik de dag bijv met de frituur begon. Nu weet ik wel beter en probeer ik het mijn ouders bij te brengen. Dat gaat alleen een stuk lastiger omdat zij zo vastzitten in oude gewoontes. Beetje bij beetje kun je wel kleine dingen aanpassen.
Zodra ik weer bij mijn ouders ben probeert mij moeder me helemaal vet te mesten.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Endo's dream; de dag beginnen met frituurquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:12 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ja sund is het wel, maar het gebeurde bij mij in een periode toen ik nog jong en onbezonnen was. Mijn ouders hielden me ook helemaal niet tegen als ik de dag bijv met de frituur begon. Nu weet ik wel beter en probeer ik het mijn ouders bij te brengen. Dat gaat alleen een stuk lastiger omdat zij zo vastzitten in oude gewoontes. Beetje bij beetje kun je wel kleine dingen aanpassen.
Confidence through competence![]()
Ik denk dat de grondslag van het te dik zijn ligt bij ouders die voedsel hebben gebruikt als cadeautje/traktatie/beloning.
Deze pavlov-reactie is er echt lastig uit te slopen wanneer jezelf keuzes qua voeding gaat maken.BEASTMODE![]()
Zou goed kunnen, al zal er wel een genetische component aanwezig zijn (overgevoeligheid voor ghreline, wat leptineresistentie etc.).quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Awesome_ het volgende:
Ik denk dat de grondslag van het te dik zijn ligt bij ouders die voedsel hebben gebruikt als cadeautje/traktatie/beloning.
Deze pavlov-reactie is er echt lastig uit te slopen wanneer jezelf keuzes qua voeding gaat maken.
Dat gezegd hebbende, je wilskracht is sterker dan je genen dus met wat doorzettingsvermogen moet er wel wat aan gedaan kunnen worden.Confidence through competence![]()
Hoe hebben jullie een goede houding voor deadlift geleerd? Doe het al een paar maanden, veel oefenen uiteraard, maar iemand misschien bepaalde filmpjes gebruikt? Er staat zo veel op youtube dat ik door de bomen het bos niet meer zie.![]()
Andere mensen in de gym die me op mijn form kwamen wijzen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:42 schreef Travel. het volgende:
Hoe hebben jullie een goede houding voor deadlift geleerd? Doe het al een paar maanden, veel oefenen uiteraard, maar iemand misschien bepaalde filmpjes gebruikt? Er staat zo veel op youtube dat ik door de bomen het bos niet meer zie.![]()
Zit bij Fit for Free, dus het squatrek, benchpress en deadlift worden nooit gebruikt. Zit er eigenlijk zo ongeveer altijd alleen. Op zon- en feestdagen na danquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:43 schreef seto het volgende:
[..]
Andere mensen in de gym die me op mijn form kwamen wijzen.![]()
![]()
Goede TT"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!![]()
Ik vind zelf een stukje tekst die de oefening duidelijk beschrijft met een motivatie mij beter helpen dan filmpjes meestal. De combinatie met filmpjes + de oefening oefenen voor de spiegel heeft mij het geleerd tot dusver.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:42 schreef Travel. het volgende:
Hoe hebben jullie een goede houding voor deadlift geleerd? Doe het al een paar maanden, veel oefenen uiteraard, maar iemand misschien bepaalde filmpjes gebruikt? Er staat zo veel op youtube dat ik door de bomen het bos niet meer zie.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Griekse yoghurt al geprobeerd? Vind het iets makkelijker weg te krijgen dan kwark en is nog goedkoper ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:14 schreef Atemno het volgende:
Telt 1 liter melk ook als 'een maaltijd'?
Overigens is cottage cheese ook een goede, maar deze is dan wel iets duurder![]()
![]()
Bij mijn F4F toch echt een ander verhaal. Best apart eigenlijk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:44 schreef Travel. het volgende:
[..]
Zit bij Fit for Free, dus het squatrek, benchpress en deadlift worden nooit gebruikt. Zit er eigenlijk zo ongeveer altijd alleen. Op zon- en feestdagen na dan
Mijn 1e week dat ik daar ging trainen ben ik bij alle compounds gewoon gaan doen hoe ik dacht dat het moet, en er kwam bij elke oefening wel iemand zeggen dat ik het fout deed![]()
![]()
Denk dat het ook echt wel uitmaakt in wat voor gym je zit. Zat 4 jaar lang bij een basic fit met 4000+ leden en ik was de enige die deadliften voor zover ik wist. En ik ging op de meest random tijden. Wel heb ik ooit 2 gasten zien squatten.BEASTMODE![]()
Ik denk dat yoghurt per hoeveelheid eiwit iets duurder is dan kwark, en ook meer lactose per hoeveelheid eiwit.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:47 schreef mie_at_work het volgende:
[..]
Griekse yoghurt al geprobeerd? Vind het iets makkelijker weg te krijgen dan kwark en is nog goedkoper ook.
Overigens is cottage cheese ook een goede, maar deze is dan wel iets duurder
Maargoed, als je over je nek gaat van kwark is yoghurt natuurlijk een optie.
Ik los zelf graag wat kwark op in een shake, evt. met (suikervrije) siroop. Eigenlijk dus een zelfgemaakte caseineshake.Confidence through competence![]()
tel daarbij op de relatief weinig keuzemogelijkheden voor goed, onverwerkt voedsel, en reclames over gezonde producten die helemaal niet gezond zijn ( 0% vet producten die vol suiker zitten, of kinderdrankjes waarin "druivensuiker" wordt gebruikt en als een veel betere keuzen dan gewoon suiker wordt voorgezet enz. )quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Awesome_ het volgende:
Deze pavlov-reactie is er echt lastig uit te slopen wanneer jezelf keuzes qua voeding gaat maken.
Als je zelf niet actief onderzoek gaat doen van wat goed is voor je lichaam en wat je moet mijden, en hoe het met porties zit, dan is het heel makkelijk slechte eetgewoontes als normaal te beschouwen.
Het is eigenlijk best wel gek. Zelfs voor de meest kleine triviale aankopen zie je mensen meer onderzoek doen dan naar hoe ze hun lichaam moeten onderhouden.
Ik moet nu zelfs op mijn stage een minuut of 10 eerder beginnen met lunchen omdat ik de rest anders ophoud, en zo gek veel eet ik daar niet. Hooguit 3 volkoren boterhammen/broodjes met schouderham, kipfilet en pindakaas(niet bij elkaar), een of 2 eieren en een kom salade.
De meeste mensen pakken een frikadel, loempia etc., of een boterham met hagelslag, honing of spek en nog een bakje mierzoete yoghurt en een glas frisdrank om het weg te spoelen. Sommigen( vrouwen) eten alleen een kom salade en zitten helemaal vol.
Natuurlijk vinden ze het wel gek dat ik "zoveel" en vet kan eten zonder dik te worden, terwijl ik super makkelijk dik kan worden als ik niet op m'n eten let.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
God ja, de mensen die dat bedenken mogen van mij heel lang gaan branden boven een fornuis.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:54 schreef Drinky het volgende:
of kinderdrankjes waarin "druivensuiker" wordt gebruikt en als een veel betere keuzen dan gewoon suiker wordt voorgezet enz. )Confidence through competence![]()
Ik ga dit topic ook maar proberen te volgen. Ben al een tijdje bezig met fitness, maar ik merk dat ik erg veel moeite heb met aankomen. Mijn lengte is 1,68 en gewicht 66kg.
Mijn stats
Benchpress 75-80kg 6a 8keer
Deadlift 90kg 8 keer
Squats 110kg 8 keer
Military press 35kg 8 keerdoe het overigens pas sinds twee weken, na het volgen van dit topic. Ik las namelijk dat dit een van de basisoefeningen is.
Qua proteines krijg ik in principe genoeg binnen per dag lijkt mij, zit rond de 160gram per dag.
Moet ik om te groeien mijn calorie inname flink laten toenemen? Ik zit nu rond de 2.200 kcal per dag en hoe zit dat met de koolhydraten?
Ik zit een beetje in dubio, aangezien ik wel wil groeien, maar ook niet al teveel wil aankomen in vet, met de zomer voor de boeg. Nog tips?
Zat er aan te denken om na de zomervakantienweight gainers te gebruiken ....![]()
Doen wat je aan het doen bent, gewicht waar mogelijk steeds omhoog proberen te gooien zonder je goede vorm te verliezen, en ca. 200-300 kcal boven je onderhoud proberen te eten voor minimale vetgains.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:57 schreef mie_at_work het volgende:
Ik ga dit topic ook maar proberen te volgen. Ben al een tijdje bezig met fitness, maar ik merk dat ik erg veel moeite heb met aankomen. Mijn lengte is 1,68 en gewicht 66kg.
Mijn stats
Benchpress 75-80kg 6a 8keer
Deadlift 90kg 8 keer
Squats 110kg 8 keer
Military press 35kg 8 keerdoe het overigens pas sinds twee weken, na het volgen van dit topic. Ik las namelijk dat dit een van de basisoefeningen is.
Qua proteines krijg ik in principe genoeg binnen per dag lijkt mij, zit rond de 160gram per dag.
Moet ik om te groeien mijn calorie inname flink laten toenemen? Ik zit nu rond de 2.200 kcal per dag en hoe zit dat met de koolhydraten?
Ik zit een beetje in dubio, aangezien ik wel wil groeien, maar ook niet al teveel wil aankomen in vet, met de zomer voor de boeg. Nog tips?
Zat er aan te denken om na de zomervakantienweight gainers te gebruiken ....
Maar vetgains zijn niet te vermijden als je maximale spiergains eruit wil halen.
Wat is je vetpercentage trouwens? Als dit ergens rond de 10% is, ben je best ripped met redelijk wat spier.Confidence through competence![]()
Zit je in een grote stad? Als ik in Rotterdam ga is het ook altijd druk, maar in het dorp is het alleen bij de cardio druk met ouderen. Staat nu zelfs een koffiehoekjequote:Op woensdag 22 mei 2013 22:47 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Bij mijn F4F toch echt een ander verhaal. Best apart eigenlijk.
Mijn 1e week dat ik daar ging trainen ben ik bij alle compounds gewoon gaan doen hoe ik dacht dat het moet, en er kwam bij elke oefening wel iemand zeggen dat ik het fout deed![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: