quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Spewey het volgende:
Toen ik m'n vk vertelde dat we 7 juni op vakantie gaan zei ze ook dat ik dan 5 juni even een verklaring langs moest halen, ookal ben ik dan 'pas' 24 weken.
Ik zei dat ik zo'n verklaring echt niet nodig had waarop ze een beetje geërgerd zei
"Bij de gate geloven ze nooit dat je pas 24 weken bent"
"Ja maar we gaan met de auto"
Lolquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Spewey het volgende:
Toen ik m'n vk vertelde dat we 7 juni op vakantie gaan zei ze ook dat ik dan 5 juni even een verklaring langs moest halen, ookal ben ik dan 'pas' 24 weken.
Ik zei dat ik zo'n verklaring echt niet nodig had waarop ze een beetje geërgerd zei
quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Spewey het volgende:
Leuk! Waar gaat de reis heen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:17 schreef Limone het volgende:
Ik heb nog nooit All inclusive 'gedaan'Nu wil ik dat een keer gedaan hebben voordat de baby er is.
Nog nergens. Volgens mijn man kan ik zoveel willenquote:
Oh heerlijk, is ook een optie als ik besluit een nog lager budget te hebben. Altijd fijn en lekker niets. Maar ik heb zo'n behoefte aan zon, jurkje aan, slippertjes aan en lekker eten op de boulevard. Zin in!!quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:16 schreef Cwen het volgende:
We gaan naar Zeeland, lekker uitwaaien... Gaan al vanaf de middelbare school met z'n allen om, dus heerlijk relaxed!
Dit dusquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:16 schreef Cwen het volgende:
We gaan naar Zeeland, lekker uitwaaien... Gaan al vanaf de middelbare school met z'n allen om, dus heerlijk relaxed!
Verdere vakantie zit er niet in, want ik kan niet alles meer. Volgend jaar beter!
Mijn vriend wil graag het nummer van je man, om te vragen hoe hij dit voor elkaar krijgtquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Nog nergens. Volgens mijn man kan ik zoveel willen
Nou, ik ben vorig jaar zwanger op vakantie geweest, en ik kon hoog of laag springen, ik moest door het poortje...quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
Handig ook om bij je te hebben als je niet door de scanner wilt bij de douane omdat je zwanger bent. Is volgens mij nooit aangetoond dat het kwaad kan, maar ik deed het liever niet, just in case
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Mijn vriend wil graag het nummer van je man, om te vragen hoe hij dit voor elkaar krijgt![]()
Dat verschilt waarschijnlijjk per bestemming, ikquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
All-inclusive is trouwens minder tof dan het klinkt hoor. Elke avond hetzelfde eten gaat na een paar dagen echt tegen staan. Het enige wat leuk is aan all-inclusive is alle cocktails die op de kaart staan uitproberen. Heb je in zwangere toestand alleen zo weinig aan
.
Wat gek! Toen ik zei dat ik zwanger was werd ik begeleid op Schiphol en ook in het buitenland was het geen probleemquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Nou, ik ben vorig jaar zwanger op vakantie geweest, en ik kon hoog of laag springen, ik moest door het poortje....
Hee, die wist ik nog nietquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
Handig ook om bij je te hebben als je niet door de scanner wilt bij de douane omdat je zwanger bent. Is volgens mij nooit aangetoond dat het kwaad kan, maar ik deed het liever niet, just in case
Ik geloof 8 weken pas ofzoquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Hee, die wist ik nog nietWel handig! Hoeveel weken was je toen?
Gehehequote:Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Mijn vriend wil graag het nummer van je man, om te vragen hoe hij dit voor elkaar krijgt![]()
Je gaat gewoon overtijd... Ik voel het! /Glazenbol uit/quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
En tevens: meld! 39 weken vandaag![]()
. Nooit gedacht zover te komen! Krijg nu wel steeds vaker als ik in de benen ben fikse pijnlijke steken laag in m'n onderbuik. Moet dan echt ff stilstaan. Weird.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef Limone het volgende:
[..]
Nog nergens. Volgens mijn man kan ik zoveel willen![]()
Check! Ook al eens gehadquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:44 schreef martine1984 het volgende:
Vannacht zo raar gedroomd. Ik was bevallen van een zoon. Veel te vroeg. Zonder verloskundige of kraamhulp. Daarna schoonmoeder gebeld om het te vertellen. Eigen ouders helemaal vergeten in te lichten. S avonds was er een feest waar manlief heen wilde. Ik ging ook mee. Zoon was thuis (alleen denk ik) en zijn naam was ik vergeten.
Ik las luierstokjequote:Op donderdag 23 mei 2013 12:24 schreef Hilzillah het volgende:
mooie sticker verdiend bij de VK. Ze is uiterst verbaasd dat ze Olli overduidelijk kan voelen door de buik via het luisterstokje en dat ik dat dan vervolgens totaal niet voel. Hij lag iig dubbelgevouwen met zijn hoofd naar boven en het beneden gedeelte was leeg.
Wazig kind![]()
volgende week een groei echo
Nog niet gedaan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:17 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ik las luierstokje. Maar fijn dat je een sticker hebt. Is je kaart al bijna vol?
![]()
Maar ja, jij gaat tenminste naar de vk. Ik zal me morgen eindelijk eens aanmelden. Op een of andere manier nog niet echt aan toe gekomen.
Ja heel stom, ik hing de vorige keren ook al de dag er na aan de telefoon. En de kraamzorg had ik toen ook al geregeldquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:33 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Nog niet gedaan?Ik hing na het opdrogen van de test gelijk aan de telefoon
Hoeveel weken ben je nu? Mag je ook lekker snel voor een echo zonder 'echt' gewacht te hebbenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:35 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja heel stom, ik hing de vorige keren ook al de dag er na aan de telefoon. En de kraamzorg had ik toen ook al geregeld.
Net alsof het nu anders is. Maar het staat boven aan mijn to-do lijstje van morgenochtend.
Het is net privé chat zoquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Hoeveel weken ben je nu? Mag je ook lekker snel voor een echo zonder 'echt' gewacht te hebben
Het is echt mega rustig. Aanstaande babies misschien?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Het is net privé chat zo.
Ja klopt ik heb een grondige hekel aan inwendige echo dus ik geloof dat we dat station al gepasseerd zijn.
Ik ben komende zaterdag 7 weken, toch vanyel?
Oh is dat het?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:48 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Het is echt mega rustig. Aanstaande babies misschien?Ik ben de eerste keer met 6 en een beetje weken geweest en ook uitwendig (gelukkig) was niet iets waar ik naar uitkeek eigenlijk.
Als je let op eventuele malariagebieden kan het wel, malariapillen zijn een no go. Ik ben naar Azië geweest tussen 12-16 weken zwanger, ging helemaal prima! Iets rustiger tempo dan normaal alleenquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Lelie81 het volgende:
Heerlijk al die vakantiepraat. Mijn vriend en ik wilden eigenlijk in het najaar nog gaan backpacken in Zuid Amerika. We hadden echt niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. We twijfelen of we dat nu nog steeds willen. Ik durf eigenlijk niet zo goed maar dat is misschien wel helemaal niet nodig. Keuzes keuzes
Volgens mij is het altijd handig om een zwangerschapsverklaring te hebben als je gaat vliegen, aangezien ze niet aan je bolle buik kunnen zien hoe ver je bent. Met meer dan 30 weken willen vliegmaatschappijen nog wel eens moeilijk doen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:43 schreef Limone het volgende:
Ik dacht eigenlijk datje pas bij 28 weken zo een brief voor het vliegen moest hebben
quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Het is net privé chat zo.
Ja klopt ik heb een grondige hekel aan inwendige echo dus ik geloof dat we dat station al gepasseerd zijn.
Ik ben komende zaterdag 7 weken, toch vanyel?
quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Limone het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met inwendige onderzoeken..Ik sta nog net niet binnen een minuut juichend in mijn blootje.![]()
![]()
Het enige vervelende vind ik als er zoveel nadruk op de koude eendenbek wordt gelegd. Ja het is koud. En ja, het voelt rot, maar zullen we er niet te veel woorden aan vuil maken?
Ja dat begrijp ik ook nooit zo goedquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Limone het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met inwendige onderzoeken..Ik sta nog net niet binnen een minuut juichend in mijn blootje.![]()
![]()
Het enige vervelende vind ik als er zoveel nadruk op de koude eendenbek wordt gelegd. Ja het is koud. En ja, het voelt rot, maar zullen we er niet te veel woorden aan vuil maken?
Ik heb echt een hele regelmatige cyclus dus als ik een datum invoer op een site voor eventuele vruchtbare periode klopte het precies. Wel handig!quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
De grap is dat wij op 10 januari uitkomen en ook zaterdag 7 weken tellen, maar ze heeft een korte cyclus, dan telt ie net anders.
Zeg dat! En dan met zo'n draai even doorgraven nogquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel hadden ze me vorige week ff mogen waarschuwen dat toucheren op ontsluiting níet heel aangenaam is.
Thanks for the heads up!quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik ook nooit zo goed. Hup, gaan met die banaan.
Wel hadden ze me vorige week ff mogen waarschuwen dat toucheren op ontsluiting níet heel aangenaam is.
Ja dat! "Ik voel het hoofdje!" En ik: hgggrrmmmblquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeg dat! En dan met zo'n draai even doorgraven nog
Had ik precies andersom. Die weeën waren zo allesoverheersend kut, dat dat beetje gepriegel erbij in het niet viel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:20 schreef Juud79 het volgende:
Ik vond het een rotgevoel, je hoofd zegt ook 'weg met die handen bij het hoofd van mijn kind' maar het was geen 'auwa'
Toucheren tijdens een ontsluitings of perswee, das pas auwa, toen moest ik mezelf beheersen om dr niet met een voetje van t bed af te werpen.
lees het terug en bedoelde de inwendige echo waar ik niet naar uitkeekquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:55 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Oh is dat het?
Inwendig onderzoek vind ik echt niet fijn. Vorige keer vroeg de vk of ik misschien vroeger iets naars heb meegemaakt.Dat is/was niet het geval maar gewoon niet mijn 'ding' ofzo. Waarom keek je ook niet uit naar de uitwendige echo?
Oh gelukkig, ik dacht al 'wat heb ik weg gedrukt w.b. uitwendige echo's'quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:59 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
lees het terug en bedoelde de inwendige echo waar ik niet naar uitkeekhet staat er idd heel stom.
Oh nee toch... Dat is kut zeg, en je kon al niet zo veel. En met dit weer is helemaal moeilijk om je te vermaken in en om het huis...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Cwen het volgende:
Is er een extra hormonendosis die met 28 weken loskomt? Ik ben echt mezelf niet de laatste dagen... Blijf maar janken, en nu de fysio me heeft verteld dat ik nog veel minder mag, is het hek helemaal van de dam...
Ik vind dit weer juist wel fijn nu... Met dat mooie weer voelde ik me helemaal opgesloten in huisquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:55 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oh nee toch... Dat is kut zeg, en je kon al niet zo veel. En met dit weer is helemaal moeilijk om je te vermaken in en om het huis...
incl. paintquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zal mijn toucheerverhaal maar niet...![]()
Oh my, ja! En dan zeggen: ohh, er komt een flinke wee aan, ik blijf even voelen!quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeg dat! En dan met zo'n draai even doorgraven nog
Nee hoor. Als je vriendin na de geboorte mee gaat met de aangifte kom je er ook op zonder dat je van tevoren erkend hebt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:35 schreef Rossdale het volgende:
Binnenkort eens naar het gemeentehuis om de kleine te gaan erkennenWe zijn het eindelijk semi-eens over de voornaam van onze kleine man en in ieder geval nu over de achternaam, dus daarmee kunnen we die erkenning gaan regelen.
Wat ik alleen raar vind trouwens, dat omdat ik niet met mijn vriendin getrouwd ben ik nu voor de geboorte moet aangeven dat die kleine van mij is omdat ik anders niet op de geboorteakte kom. Alleen is dat toch heel vreemd dat mannen dat bij voorbaat moeten doen? Stel dat je een kind erkent als blanke man en bij de geboorte blijkt de kleine ineens een negertje of aziaatje te zijn. Daar zit je dan aan vast als kerel, ook al is de baby helemaal niet van jou
Ik ben de volgende ochtend mee gegaan toen hij Zoë ging aangevenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je vriendin na de geboorte mee gaat met de aangifte kom je er ook op zonder dat je van tevoren erkend hebt.
Alleen zien de meeste vrouwen dat niet zo zitten binnen die 3 verplichte dagen na de bevalling
Nee hoor, je kan er onderuit als blijkt dat het niet jouw kind is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:35 schreef Rossdale het volgende:
Binnenkort eens naar het gemeentehuis om de kleine te gaan erkennenWe zijn het eindelijk semi-eens over de voornaam van onze kleine man en in ieder geval nu over de achternaam, dus daarmee kunnen we die erkenning gaan regelen.
Wat ik alleen raar vind trouwens, dat omdat ik niet met mijn vriendin getrouwd ben ik nu voor de geboorte moet aangeven dat die kleine van mij is omdat ik anders niet op de geboorteakte kom. Alleen is dat toch heel vreemd dat mannen dat bij voorbaat moeten doen? Stel dat je een kind erkent als blanke man en bij de geboorte blijkt de kleine ineens een negertje of aziaatje te zijn. Daar zit je dan aan vast als kerel, ook al is de baby helemaal niet van jou
Kan je nagaan hoe het is als je wel getrouwd bent..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:35 schreef Rossdale het volgende:
Ja, moet stoppen en ik hoefde nog maar 2 dagen... Ging al eerder stoppen ivm aflopend contract en vakantie dagen. Dus even kijken hoe ik dat ga doen - wil echt nog 1 of 2 dingetjes afronden, maar tegelijkertijd weet ik dat het eigenlijk niet meer gaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 08:21 schreef Limone het volgende:
Ach wat rot joh, Cwen!Moet je nu helemaal stoppen met werken, of was je al gestopt?
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat het slecht weer is. Mis ik ook niet de witte wijn op het terras of in het park..Sorry voor alle niet zwangeren!
He wat jammer, maar zoals je zelf al zei: het is niet anders. Geniet van de rust, ook lekker!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:12 schreef Cwen het volgende:
[..]
Ja, moet stoppen en ik hoefde nog maar 2 dagen... Ging al eerder stoppen ivm aflopend contract en vakantie dagen. Dus even kijken hoe ik dat ga doen - wil echt nog 1 of 2 dingetjes afronden, maar tegelijkertijd weet ik dat het eigenlijk niet meer gaat.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:34 schreef flowerbox het volgende:
Wow, alweer 28 weken, hillie! Gaat snel.
Ik heb op 7 juni mijn eerste echo.<3 Een week later intake.
En leuk pakketje over de post, bedankt Mabawa! :-)
Had gisteren gebeld voor de uitslag of die al binnen was maar was nog niet (hoezo ongeduldig) verloskundige heeft in het systeem gezet dat ze mij sowieso bellen als de uitslag binnen is dus niet alleen bij slecht nieuws. Maar gisteren en vandaag nog niet gebeld. Dus zal na het weekend pas worden dat ik het weet. Tot die tijd ga ik er maar vanuit dat ik geen suiker hebquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]Dattie
maar goed vol komt te staan.
Eindelijk vk gebeld dus, mooi zo!
Hil ook 28 wekenHeb je nog iets gehoord over de suikertest? Gefeliciteerd trouwens, leuk!
Oehw een jongetje! Leeeuk!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:35 schreef Rossdale het volgende:
Wat leuk, is ie makkelijk gaan slapen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje slaapt vanavond voor het eerst in zijn nieuwe kamer. Die is nog niet helemaal af, maar we hebben hem al wel overgelegd. Dit weekend gaan we wel verder.
Binnenkort word het rustiger qua lessen,maar dan komt er enorm veel ander werk bij. Dus ik vrees dat ik tot m ijn verlof echt nog flink aan moet poten... Eigenlijk wel jammer..
Ja, hij werd er al aangekleed en verschoond, en zijn speelgoed lag er al, dus nu zijn ledikantje er ook staat met konijn, schaap, deken en speen vind hij het ook weer prima. Vanmiddag was het eerst nog wat keten, nu is hij zo gaan slapen..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:14 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Wat leuk, is ie makkelijk gaan slapen?
Ik vind het een enorm verschil zo'n tweede zwangerschap, ik heb vaak een 'het hoort er maar een beetje bij' gevoel, ipv het enorm roze wolk en telkens aanwezig wat ik de eerste zwangerschap had.
En het is gewoon veel pittiger met werk en zo'n peutertje in huis, ik heb vooral veel dat ik denk als ze op bed ligt 'nu heb ik handen vrij om iets te doen, voor mezelf of in huis' en dan mijn lijf dan niet meer wil.![]()
Het is wel heerlijk dat het voorbij vliegt, maandag alweer 30 weken, bizar!! Nog maar even en dan is ie er al.
haha dit is mijn derde ziekenhuisbevalling, ik weet al wel een beetje hoe t werkt ey *grijns*quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:43 schreef Kursor het volgende:
Jammer KD dat de bevalling weer niet kan gaan zoals je graag zou willen en dat je nu al echt overgedragen wordt. Vantevoren goed bedenken wat jij van een ziekenhuisbevalling zou verwachten, dat je toch een goed gevoel erbij kan hebben. Ik ben er zelf nu al wel mee bezig in m'n hoofd...alleen wil het nog niet zo.
Nog een weekje werken, aansluitend termijnecho en dan twee weken vrij. Kijk er wel naar uit. Durf nu nog niet te verwachten dat de echo goed gaat zijn. Ben wel moe, heb wat last van m'n bekken, maar allebei nog niet zo erg als de vorige keer. Geloof er nog niet zo in. Maar wat zegt de ervaring van de vorige keer, helemaal niets. Juist dat bleek helemaal mis ondanks de zeer duidelijke symptomen.
Zo noemden we Lex, Polle ..heb echt aan lex moeten wennenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:45 schreef Kiwisoep het volgende:
Aha! Dan snap ik het weer ff wat beter. Hoewel sommige mensen de naam in de zwangerschap al bekend maken, wen je al wek meer aan de naam. Toch vind ik de verassing zelf leuker
toch was Polle ook best tof geweestquote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Zo noemden we Lex, Polle ..heb echt aan lex moeten wennen
Veel te vroeg wakker, veel te veel huishoudtaken, het weer... Ben soort van bloedchagrijnig vandaagquote:
jep... een saaie... helemaal niksquote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:53 schreef Limone het volgende:
geheheGelukkig kan je er al een beetje om lachen. De dag is bijna om, of heb je ook nog een heel stom avondprogramma?
Jep... half 5 vanmorgenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:24 schreef Limone het volgende:
Och erm![]()
Als ik zo'n dag heb, ga ik lekker vroeg naar bed en een boek lezen, maar volgens mij was vroeg naar bed juist de aanleiding van deze rotdag, niet?
Oooh! voelt dat niet vreselijk gek?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:29 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb af en toe het idee dat ik mijn mannetje voel draaien, bij Lientje heb ik dat nooit zo gehad, die lag nu al ongeveer in de houding waar ze wekenlang in is blijven liggen.
Dit mannetje ligt van dwars, naar hoofd beneden en dan weer hoofd omhoog, voor zover ik het kan voelen, want billen.hoofd onderscheiden is nu nog niet simpel.
Nee, het gaat niet van 'flops' en binnen de minuut ligt ie anders om ofzo...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:35 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Oooh! voelt dat niet vreselijk gek?
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:38 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet van 'flops' en binnen de minuut ligt ie anders om ofzo...![]()
Ik krijg een wat harde buik en voel de druk binnenin toenemen, en ik voel bewegen van zijn benen, armen. En vaak ligt ie dan als ik na 20/30 minuten voel op een ander plekje.
Hij heeft ook wel meer ruimte heb ik het idee, kon tot een week terug ook prima dwarsliggen, dat heeft zijn zus nooit gedaan.
Als ie dat dan maar overdag is en niet wakker in de nacht....quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:49 schreef Twinkly het volgende:
[..]De mijne draait wel zo *flops* om. Hij is sowieso erg actief, dat belooft nog wat
Hij heeft een duidelijk ritme inmiddels en 's nachts heeft hij een lange wakkere en hyperactieve periode. Ai ai aiquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:52 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Als ie dat dan maar overdag is en niet wakker in de nacht....![]()
Tenzij drinken natuurlijk, das alleen maar goed.![]()
Boh, daar moet ik me ook wel even op instellen, twee/drie nachtvoedingen en dan weer om 07.00 uur een miepje naast ons bed. Lang leven samen slapen, zullen we maar zeggen.
Ik moest een beetje lachen......quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:54 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Hij heeft een duidelijk ritme inmiddels en 's nachts heeft hij een lange wakkere en hyperactieve periode. Ai ai ai
Hier ook een to do list opgesteld. Had het idee dat het alleen in mijn hoofd steeds maalde. Nu heb ik het van me afgeschreven en hoop dat we er meer samen mee bezig zijn. Voordeel is: vakantiegeldquote:Op vrijdag 24 mei 2013 21:07 schreef martine1984 het volgende:
Dat wordt een hele uitdaging Angela. Gaat vast goed komen.
Bouwput is misschien een iets te groot woord. We hebben ondertussen weer wanden staan en de slaapkamer voor mn zoon begint al vorm te krijgen. Hopelijk gaat dit weekend het plafond erin en het laatste stuk behang er op. Dan kan ik gaan sausen. Maar de to do lijst op de koelkast is nog steeds 4 a4tjes. Het geen waar ik nog het meest tegen op zie is de badkamer. Gelukkig is het vooruitzicht dat ik over een paar maanden in bad kan liggen walvissen.
je kan ook thuis beginnen en als het niet gaat kan je altijd naar het ziekenhuis.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:45 schreef Purple010 het volgende:
@KD vervelend dat je niet thuis kan bevallen, maar vind je het geen veiliger idee?
Zelf heel erg in dubio over ziekenhuis of thuis. Ziekenhuis ontzorgt voor mijn idee, maar thuis is vertrouwder en heb je meer zelf in de hand.
En dan nog welk ziekenhuis. In Rotterdam is er zoveel keuze, met allemaal voors en tegens...
Keuze is leuk, maar soms ook heel erg stressvol.
ah ok.. hebben ze daar geen rondleiding?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:04 schreef Purple010 het volgende:
@Vicky ja dat is ook waar ik nu naartoe neig (met 13 + weken zwanger), maar dichts bijzijnde ziekenhuis is het Maasstad. Dat staat niet zo goed te boek, maar heeft wel recent alles vernieuwd.
Dan ben je mn vaders buurvrouw. (technisch gezien danquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:19 schreef Purple010 het volgende:
Zover ben ik nog niet gekomen. Weet ook niet in hoever je mag kiezen. De echo in het Sofia was professioneel, collega is net als XM zeer tevreden over SFG. Het Maasstad ligt in mijn achtertuin.
Zal eens bij de VK informeren.
Ik voelde deze puk met 12 weken al. Kwam er al steeds iets langsschuiven....quote:Op zaterdag 25 mei 2013 21:20 schreef martine1984 het volgende:
Wat jammer kd weer geen thuisbevalling. Hopelijk kan je de teleurstelling snel omzetten.
Hilzillahop tijd gaan slapen en morgen met je andere been uit bed.
Hier net weer een hysterisch huilbui en dat alleen maar omdat ik geen plafond plaat op zn plek kan houden. Ook had ik vandaag niet veel geduld met mn zoon. Die zit in zo'n uitprobeerfase, lekker brutaal en dwars zijn. En dat terwijl hij normaal gesproken altijd erg lief is.
Kan het zijn dat je met 14 weken al harde buiken kan hebben? en om muk te voelen is het zeker nog te vroeg? ik dacht net wat te voelen aaien.
Wat leuk!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Limone het volgende:
Ik denk de baby ook al te voelen. Ergens diep in mijn buik een kriebel
*kriebel kriebel kriebel*quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:47 schreef Limone het volgende:
Ik denk de baby ook al te voelen. Ergens diep in mijn buik een kriebel
Ja klopt, heb dat geloof bij de intake al,aangegevenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:20 schreef Vicky het volgende:
In principe kan je volgens mj aangeven naar welk ziekenhuis je graag zou willen. . Of ze op dat moment plek hebben is een tweede
Hier week 26, wat gaat het snel!quote:
Kan je niet meer draaien in je slaap?quote:Op zondag 26 mei 2013 09:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier max 2-3 uur achter elkaar. Dan moet ik draaien en/of plassen.
Tevens meld.
Nee.. Ik moet echt kracht verzamelen en zetten om van houding te wisselen. Gaat ook heel traag. Buik is écht te zwaar. Ging tot een 2-3 weken geleden nog wel, maar nu niet meer helaas.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Kan je niet meer draaien in je slaap?
Vals alarm! Ik heb een uurtje ofzo wakker gelegen en toen nog heerlijk een paar uur geslapenquote:Op zondag 26 mei 2013 08:59 schreef Hilzillah het volgende:
oooooh limone! nee toch![]()
ik een redelijke score met 7 uur achter elkaar. Het is nog geen uitslapen Maar iig iets.
gelukkig maarquote:Op zondag 26 mei 2013 10:08 schreef Limone het volgende:
[..]
Vals alarm! Ik heb een uurtje ofzo wakker gelegen en toen nog heerlijk een paar uur geslapen
Gelukkig maar. Ik vind 15 weken net iets te vroeg voor dit soort nachten..
Toen ik net zwanger was moest ze niks van me hebben en was vriendje het beslaapbaarst, maar als hij er niet is voldoe ik weerquote:Op zondag 26 mei 2013 11:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat lief Hil.
Hier ploft er regelmatig een ruim 6 kilo kat op mijn buik. die wordt nog niet echt geschopt maar ik vind het minder prettig.
Limone nog een beetje kunnen slapen?
ja 3 stuks zelfs.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:59 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Toen ik net zwanger was moest ze niks van me hebben en was vriendje het beslaapbaarst, maar als hij er niet is voldoe ik weer
Jij hebt een main coone toch?
Ach jeetje, huildromenquote:Op zondag 26 mei 2013 10:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Gelukkig maar limone
Hier voor t eest sinds ik zwanger ben uitgeslapen. Maar wel 2 dromen gehad waarbij ik bij een ervan wakker werd van mijn eigen gehuil en van de ander een enormrotgevoel heb overgehoudenen het huilen me nu nog steeds erg hoog zit...dus volgende x maar liever niet uitslapen.
Niet meer kunnen omdraaien is nogal onhandig ja. Ik heb hier pas het punt bereikt dat ik niet meer op mijn buik kan slapen, maarja daar kan ik mee leven :p
Deze is écht niet geluktquote:Op zondag 26 mei 2013 12:01 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
een mislukte coon? die van ons zijn ook alle 3 net niet gelukt zeg maar.
Je ziet het helemaal voor je he!quote:Op zondag 26 mei 2013 13:07 schreef Twinkly het volgende:
Elmo! Hihi!
Ik kan al een hele tijd meer goed op mijn rechter zij liggen, maar op mijn linker zij krijg ik na een tijdje kramp. Op de rug gaat ook niet, dan word ik benauwd. Erg irritant.
Hahaha ik zie t al helemaal voor mequote:Op zondag 26 mei 2013 13:04 schreef Elmo76 het volgende:
Hoe ver ben je ikke?!
Haha, draaien kan ik het al niet eens meer noemen wat ik moet doen in bed!
Aan de zijkant vh matras trekken en m'n buik vasthouden, dan plof ik om. Anders blijft m'n buik hangen waar 'ie hangt.*vis op het droge effect*
Owww, dan hoef je daar nog niet aan te denken!quote:Op zondag 26 mei 2013 14:14 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Hahaha ik zie t al helemaal voor me
Ik moet nu dus maar genieten van mijn nachtrust
Ik ben ook pas 9weken hoor, duurt dus nog wel ff voor ik er wat van merk. Maar t is nu nog zo onwerkelijk.
Als ze maar lief is.quote:Op zondag 26 mei 2013 12:08 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Deze is écht niet geluktheel veel haar, kraag, pluimen in oren, groot gebouwd maar met een heel klein huis tuin en keuken poezen kopje. mamma is(was) een zwerver en vader onbekend.
Zelfs dat is ze niet whahahaha een chagrijnig kreng is het. Maar daarom wel weer heul leukquote:Op zondag 26 mei 2013 19:20 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Als ze maar lief is.
Skip geniet van je break.
Is het een lapje?quote:Op zondag 26 mei 2013 20:25 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Zelfs dat is ze niet whahahaha een chagrijnig kreng is het. Maar daarom wel weer heul leuk
VK gaf bij mij aan dat het geen kwaad kan. Ik probeer het nog wel eens maar dan begint ze flink te schoppen, dus draai ik me toch maar weer op mijn zijquote:Op zondag 26 mei 2013 22:40 schreef Limone het volgende:
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat op je buik slapen niet 'mocht'?Buikslapen is echt het lekkerste dat er is, maar probeerde het toch niet te veel te doen. Als jullie het ook doen, dan weet ik wel hoe ik straks ga liggen!
Lekker Skips! Goed waddeneiland-weer ook
Tis idd een lapje.quote:Op zondag 26 mei 2013 20:34 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Is het een lapje?
Ik slaap ook nog op mijn buik. Ik hoop dat dit weer tot het einde te kunnen.
Over auto gesproken... Ik krijg net een whatsappje van mijn zus: gisteren een proefritje gemaakt in een audi cabrio, met foto.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh ja, het gezucht en het gesteun hoort er ook bij idd. Komt ook voor bij van de bank opstaan en helemaal als ik mezelf de auto in of uit moet takelen
Dat meen je!quote:Op zondag 26 mei 2013 23:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Over auto gesproken... Ik krijg net een whatsappje van mijn zus: gisteren een proefritje gemaakt in een audi cabrio, met foto.![]()
En toevallig had ik jouw V&A advertentie gezien dus ik wist meteen welke.
Ja!quote:
Ja! Zo lig ik nú ook!quote:Op zondag 26 mei 2013 22:59 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
VK gaf bij mij aan dat het geen kwaad kan. Ik probeer het nog wel eens maar dan begint ze flink te schoppen, dus draai ik me toch maar weer op mijn zij
Ik lig nog wel vaak half op mijn buik, met 1 been opgetrokken zeg maar.
Mag gewoon hoor ik heb tot de bevalling toe op mijn buik geslapenquote:Op zondag 26 mei 2013 22:40 schreef Limone het volgende:
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat op je buik slapen niet 'mocht'?Buikslapen is echt het lekkerste dat er is, maar probeerde het toch niet te veel te doen. Als jullie het ook doen, dan weet ik wel hoe ik straks ga liggen!
Ik was het ook aan het afleren, omdat ik dacht dat het niet mocht....quote:Op zondag 26 mei 2013 22:40 schreef Limone het volgende:
Hier ook. Althans tot 40.4 (40.5 was ik aan t bevallen) en 41.5.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:50 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Mag gewoon hoor ik heb tot de bevalling toe op mijn buik geslapen39,3 ( laatste nacht had ik weeën ) 39,5 bevallen
Ow ok, dat wist ik niet...quote:Op maandag 27 mei 2013 11:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben geopereerd om af te vallen dus ik neem een heleboel niet op. En kan niet zoveel eten.
Jupquote:
Mijn pakket werd ook niet vergoed. Heb er eentje gekocht voor 20 euro. Vond dat ook de prijs niet, eigenlijk, maar volgens mij kan dat wel goedkoper. Voor de volgende dan maarquote:Inhoud kraampakket:
• 1 matrasbeschermer /bedzeil
• 1 kraammatras thuisbevalling
• 10 celstofmatjes 50 cm x 70 cm
• 3 pakken kraamverband
• 2 ā 3 doosjes steriele gaasjes
• 1 flesje alcohol 70%
• 1 pak watten
• 1 desinfecterende handzeep (pompje)
• 2 navelklemmen thuisbevalling
• 1 rolletje zijden tape
• 2 gaasonderbroekjes thuisbevalling
Heuj, dan komen jullie bij mij uit de buurtquote:Op maandag 27 mei 2013 13:03 schreef Spewey het volgende:
Twink meldplicht
Ziet er fijn uit Nelis, vorige keren ben ik gewoon in het St. Jansdal bevallen, kraamsuite wil ik deze keer ook wel
Mooie mijlpaal!quote:
Ben jij een HardewiekerKontenkieker dan?quote:Op maandag 27 mei 2013 17:44 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Heuj, dan komen jullie bij mij uit de buurt.
Iedereen bedankt voor de leuke 'veel plezierwensen'! Vind ik leuk. Morgen gaan we weer terug. Vandaag (evenals gisteren) lekker veel gefietst. Maar zadelpijn, huuuu!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |