abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126870056
Zwangerschap & geboorte

***30 mei: XcUZ_Me & Duvel ***

13 juni: nelisb (papa) (jongetje)
17 juni: Twinkly (jongetje)
23 juni: Elmo76 (meisje)

16 juli: Kiwisoep (meisje)

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
16 augustus: covie (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
22 september: Minerva_
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla
12 november: Limone
22 november: martine1984
23 november: Mabawa.
27 november: Purple010

04 december: angelatje
09 december: ProjSkippy
16 december: Soempie
26 december: Kursor
27 december: ikke_84

10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_126870078
Waar gaat de reis naartoe Got?
pi_126870995
Ik dacht eigenlijk datje pas bij 28 weken zo een brief voor het vliegen moest hebben? Of ga je met een hele strenge goede luchtvaartmaatschappij? *)
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:52:37 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126871576
Volgens mij gaat GotC naar Edingburgh!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_126871857
Toen ik m'n vk vertelde dat we 7 juni op vakantie gaan zei ze ook dat ik dan 5 juni even een verklaring langs moest halen, ookal ben ik dan 'pas' 24 weken.
Ik zei dat ik zo'n verklaring echt niet nodig had waarop ze een beetje geërgerd zei
"Bij de gate geloven ze nooit dat je pas 24 weken bent"
"Ja maar we gaan met de auto" :')
pi_126872249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:57 schreef Spewey het volgende:
Toen ik m'n vk vertelde dat we 7 juni op vakantie gaan zei ze ook dat ik dan 5 juni even een verklaring langs moest halen, ookal ben ik dan 'pas' 24 weken.
Ik zei dat ik zo'n verklaring echt niet nodig had waarop ze een beetje geërgerd zei
:D
pi_126872691
quote:
Lol :D

Ik ga komend weekend weg met m'n man en vrienden en that's it voor deze zomer. Heb er zo'n zin in!
Home is where the O+ is...
pi_126872873
Leuk Cwen, waar gaan jullie naartoe?
Ik hoop dat wij eind juni nog even naar de zon kunnen. Het liefst zo budget mogelijk.
pi_126873143
quote:
:D :')
pi_126873216
We gaan naar Zeeland, lekker uitwaaien... Gaan al vanaf de middelbare school met z'n allen om, dus heerlijk relaxed!

Verdere vakantie zit er niet in, want ik kan niet alles meer. Volgend jaar beter!
pi_126873256
Ik heb nog nooit All Inclusive 'gedaan' :@ Nu wil ik dat een keer gedaan hebben voordat de baby er is. :')
pi_126873358
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:17 schreef Limone het volgende:
Ik heb nog nooit All inclusive 'gedaan' :@ Nu wil ik dat een keer gedaan hebben voordat de baby er is. :')
Leuk! Waar gaat de reis heen?
pi_126873650
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Leuk! Waar gaat de reis heen?
Nog nergens. Volgens mijn man kan ik zoveel willen :D

Maar we hebben nog een aantal midweekjes weg voor de boeg *O* Heel verantwoord in chalets enzo ;)
pi_126873979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:16 schreef Cwen het volgende:
We gaan naar Zeeland, lekker uitwaaien... Gaan al vanaf de middelbare school met z'n allen om, dus heerlijk relaxed!

Oh heerlijk, is ook een optie als ik besluit een nog lager budget te hebben. Altijd fijn en lekker niets. Maar ik heb zo'n behoefte aan zon, jurkje aan, slippertjes aan en lekker eten op de boulevard. Zin in!!
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:32:20 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126874177
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens mij gaat GotC naar Edingburgh!
Dit dus ;)

En ik heb liever zo'n verklaring bij me, just in case. M'n vk zei dat je die bij je moet hebben vanaf 28 weken, maar dat het beter is om 'm altijd mee te nemen. Stel ze geloven je termijn niet, heb je toch een probleem :+
pi_126874257
Dat wordt flink shoppen dus :D Have fun!

Ik zou die verklaring ook bij me willen hebben, just in case.
pi_126874296
Handig ook om bij je te hebben als je niet door de scanner wilt bij de douane omdat je zwanger bent. Is volgens mij nooit aangetoond dat het kwaad kan, maar ik deed het liever niet, just in case ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_126874877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:16 schreef Cwen het volgende:

Verdere vakantie zit er niet in, want ik kan niet alles meer. Volgend jaar beter!
:)
pi_126874895
Spark, gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooi meisje! Ik hoop dat de buikklachten snel minder zullen worden en je snel weer mobiel bent. Voor nu lekker genieten en goed voor je laten zorgen in het ziekenhuis!

GotC geniet van Edinburgh!

Xm hou je het nog vol?
pi_126874955
Goed on te weten. ^O^ Mijzelf kennende zou ik zo'n brief bij 28 weken eens gaan regelen. :')
pi_126874970
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef Limone het volgende:

[..]

Mijn vriend wil graag het nummer van je man, om te vragen hoe hij dit voor elkaar krijgt :') _O-
pi_126874979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
Handig ook om bij je te hebben als je niet door de scanner wilt bij de douane omdat je zwanger bent. Is volgens mij nooit aangetoond dat het kwaad kan, maar ik deed het liever niet, just in case ;)
Nou, ik ben vorig jaar zwanger op vakantie geweest, en ik kon hoog of laag springen, ik moest door het poortje... -O-.
pi_126875023
Jeetje over dat soort dingen heb ik echt nooit nagedacht eigenlijk.
pi_126875072
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Mijn vriend wil graag het nummer van je man, om te vragen hoe hij dit voor elkaar krijgt :') _O-
:')

All-inclusive is trouwens minder tof dan het klinkt hoor. Elke avond hetzelfde eten gaat na een paar dagen echt tegen staan. Het enige wat leuk is aan all-inclusive is alle cocktails die op de kaart staan uitproberen 8-). Heb je in zwangere toestand alleen zo weinig aan ;).
pi_126875286
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:48 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

:')

All-inclusive is trouwens minder tof dan het klinkt hoor. Elke avond hetzelfde eten gaat na een paar dagen echt tegen staan. Het enige wat leuk is aan all-inclusive is alle cocktails die op de kaart staan uitproberen 8-). Heb je in zwangere toestand alleen zo weinig aan ;).
Dat verschilt waarschijnlijjk per bestemming, ik O+ all inclusive resorts op Barbados, diverse restaurants op 1 resort waar je a la carte eet.
pi_126875792
All inclusive is meestal prima te doen, je eet alleen elke dag hetzelfde als je elke dag alles zou kiezen. Bovendien is pasta en pasta of een kip- en kipgerecht etc toch niet perse hetzelfde. Een aanrader is wel een resort met a la carte! Helaas voor ons dit jaar geen weekje zon/all-in. Hopelijk nog wel een weekendje weg ofzo.
pi_126877772
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Nou, ik ben vorig jaar zwanger op vakantie geweest, en ik kon hoog of laag springen, ik moest door het poortje... -O-.
Wat gek! Toen ik zei dat ik zwanger was werd ik begeleid op Schiphol en ook in het buitenland was het geen probleem :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:33:37 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126877899
Ook al moet ik er nu niet aan denken om nog verder dan 20 km van huis te gaan, al die vakanties klinken toch ook wel goed!! Geniet ervan ladies :).

Hier alles z'n gangetje. De buiken houden aan, maar what else is new :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:35:42 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_126878029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:34 schreef Spirit82 het volgende:
Hee, die wist ik nog niet ^O^ Wel handig! Hoeveel weken was je toen?
pi_126878088
Spark wat een mooi meisje! Gefeliciteerd!!! Hopelijk herstel je snel en mogen jullie snel naar huis om daar lekker te genieten van de kraamtijd.
pi_126878468
Is het nog vol te houden XM? Kan me voorstellen dat je nu echt naar het einde toeleeft.

Heerlijk al die vakantiepraat. Mijn vriend en ik wilden eigenlijk in het najaar nog gaan backpacken in Zuid Amerika. We hadden echt niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. We twijfelen of we dat nu nog steeds willen. Ik durf eigenlijk niet zo goed maar dat is misschien wel helemaal niet nodig. Keuzes keuzes :)
Zwanger!
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:45:33 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126878597
Het zijn de laatste loodjes :) en ik zie echt best wel op tegen de bevalling :@, maar ben ook nieuwsgierig naar dat wezentje in m'n buik O+.
pi_126883060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:35 schreef GotC het volgende:

[..]

Hee, die wist ik nog niet ^O^ Wel handig! Hoeveel weken was je toen?
Ik geloof 8 weken pas ofzo :@
Sarcasme. Herken het.
pi_126883820
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:46 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Gehehe :') :D
pi_126883994
Ik wist niet eens dat cocktails all inclusive waren.. Ik zag laatst op tv een all inclusive buffet met allemaal lekkere taartjes, hence mijn droom :9~ :@
pi_126885009
Ferrari-rood, de uitslag van de test weet ik nog niet, moeten ze eerst in heb lab onderzoeken, de test werkt niet met vingerprikjes en zon diabetes check aparaat (weet niet hoe zo iets heet). Op zich wel jammer want dan zou ik meteen de uitslag weten, maar het zal zo wel betrouwbaarder zijn denk ik.
Ik word door de vk gebeld als de uitslag binnen is en niet voed blijkt te zijn. Maar omdat ik toch wel erg nieuwsgierig ben mag ik morgen of overmorgen tijdens het spreekuur even bellen of de uitslag al binnen is. Mocht het dan zo zijn dan kan ik het eerst even laten bezinken ipv dat ik meteen te horen krijg van 'dan en dan moet je naar de gyn en dan moet je naar de diabetesverpleegkundige' misschien dat ik dan zelfs gewoon zelf afspraken kan gaan plannen ipv me in bochten moeten gaan wringen op het werk..
Maarrr.. Misschien is het ook wel gewoon goed *)

Vakantie doen we hier nog even een weekendje weg naar een landalpark (kan mooi met een personeelsboeking :P ). Als ik 32 weken ben, gewoon lekker een beetje relaxen en misschien naar een dierentuin oid als ik me dan nog goed genoeg voel om zon afstand rond te slenteren en anders doen we wat anders.

Backpacktrip zou ik persoonlijk niet meer gaan plannen, je weet niet hoe je je tegen die tijd voelt (of gaat voelen tijdens zon trip) en of je dus nog wel zo veel kunt lopen als je zou willen, laat staan met bagage op je rug en een buik die ook stilaan begint te groeien. Zou zonde zijn als je het helemaal gepland hebt en je zou kort er voor moeten afzeggen of het blijkt tijdens de reis dat het niet gaat. Zou persoonlijk voor wat veiligers kiezen en dat je dan tzt bekijkt vanuit je vakantiebestemming welke tripjes en wandelingen wel of niet nog kunnen en als het minder goed gaat dat je reserve opties hebt die minder belastend zijn.

Bij de eerste zwangerschap had ik graag nog een weekendje Barcelona willen doen, maar wat we toen wilden vonden we eigenlijk te duur (vonden dat we het geld beter aan de babykamer ed konden besteden) achteraf ook erg blij dat we dag niet meer geboekt hadden aangezien ik rond te termijn dat we hadden willen gaan niet heel soepel meer was met lopen en ook geen lange afstanden meer kon lopen (en we tijdens zon stedentrip veelal lopend dingen ondernemen).
Maar goed het is natuurlijk voor iedereen verschillend hoe mobiel je bent in je zwangerschap en wat je van je zelf verwacht op zon reis, maar je kunt dat vooraf niet inschatten is mijn idee, het kan ineens veranderen.
pi_126891054
Wij zaten all incl. in Egypte..best te doen, jammer dat ik zwanger was (non alcoholische cocktails) en t eten gaat na 1 dagen wel vervelen. Zeker de toetjes die niet lekker zijn :P maar iedere dag cappuccino's vers fruit en ontbijt dat klaarstaat..nihice!

maar nooit meer zwanger naar zo'n resort..ik mocht niet duiken, niet waterpijpen..niet drinken..geen bommetjes in t zwembad :P

oja, morgen week 25 in!
t gaat nu vlot hoor :o
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:42:49 #38
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126891515
Wij gaan binnenkort een weekend naar een bungalowpark, net over de grens in Duitsland. Een beetje shoppen zal ik daar nog wel doen, maar verder vooral relaxen in bad, beetje keutelen met Lientje en rustig aan doen, burchten en kastelen bezoeken moeten de mannen maar zonder de dames doen. Mijn man, mijn broer en mijn moeder gaan mee, dus fijn extra helpende handen.

Daarna gaan we in Nov weer een keer een weekendje, dan is het kleine mannetje ook groot genoeg daarvoor.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:02:32 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126891882
Spannend hillie, duim voor een goede uitslag!

Wij waren met 30 weken nog een lang weekend weg, maar dat was dus geen succes. Toen begonnen de harde buiken en ik wilde maar een ding: thuis zijn. Ik zou zelf dus zeker niet na 30 weken nog naar het buitenland gaan, maar das zo persoonlijk! Maar, backpacken in Zuid-Amerika zou ik me écht niet meer aan wagen... Wij zijn in een paar jaar geleden in Peru en Bolivia geweest en dat had ik niet in zwangere staat gewild. Af en toe weet je echt niet wat je eet en de hygiëne is daar toch anders...

En tevens: meld! 39 weken vandaag :o *O*. Nooit gedacht zover te komen! Krijg nu wel steeds vaker als ik in de benen ben fikse pijnlijke steken laag in m'n onderbuik. Moet dan echt ff stilstaan. Weird.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:04:56 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126891938
:o XM! Wie had dat gedacht idd! Jouw kindje wordt met hindernissen wel helemaal mooi afgebakken zo! :o
pi_126891973
Goedemorgen allemaal. Onverwacht 2 uurtjes later beginnen, wat vervelend nou :)
Door al die vakantieverhalen krijg ik nog meer zin. Even afwachten dus. Ik heb altijd heel goed All-in gezeten, heerlijk. Heel veel keus qua eten en voldoende afwisseling.
Sowieso hopen we eind volgend jaar een 'verre' reis te maken. Alsin, intercontinentaal om oma en tante(tjes) en oom te bezoeken. Ongeveer 8 uurtjes vliegen, hoop zo dat dat gaat lukken. Voor mij alweer té lang geleden en voor vriend dan ook bijna 2 jaar sinds hij zijn familie zag.

Oh enne... cocktails O+ Wat ga ik dat missen deze zomer. Dan maar aan de virgins.

Jeeej XM *O* 39 weken!
pi_126892081
Joepie XM! *O*
pi_126892087
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
En tevens: meld! 39 weken vandaag :o *O*. Nooit gedacht zover te komen! Krijg nu wel steeds vaker als ik in de benen ben fikse pijnlijke steken laag in m'n onderbuik. Moet dan echt ff stilstaan. Weird.
Je gaat gewoon overtijd... Ik voel het! /Glazenbol uit/
pi_126892295
Wij gaan eind juli een weekje naar Frankrijk in de buurt van Parijs. Ik denk dat als ik 1 dag mee ga naar Parijs het al veel is. Maar goed er even tussenuit is ook wel erg fijn.
pi_126892578
Parijs O+
pi_126892693
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:22 schreef Limone het volgende:

[..]

:D

Xm 39 weken! goed zeg :)

Vakanties, wij gaan met de auto naar zweden rond eind juli. Op kraamvisite bij mijn schoonzusje onder andere O+

en net weer goedgekeurd bij de Vk, hartje klonk mooi en bloeddruk was prima
pi_126893000
Fijn, XM! *O*

Parijs... Oh, wat had ik daar nog graag heen gegaan O+.

Backpacken zou ik met die termijn (je bent dan 6 maanden?) ook niet meer doen. Volgens mij is dat al zwaar, met name zwanger. Plus idd de hygiëne en het eten... Nee, lijkt mij niet fijn. Tenzij jullie super doorgewinterde backpackers zijn natuurlijk, dan kunnen jullie het zelfs ook wel inschatten. Maar goed, dan weet je nog niet hoe je lichaam zich houdt tegen die tijd.
pi_126893292
39 weken voor XM!!! *O*
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:02:16 #49
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_126893299
XM 39 weken gewoon wat goed!! *O* *O*
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:14:57 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126893688
Dat hadden de artsen ook niet gedacht nee! _O-. En m'n countdown-app: one week to go. *gloep* :D
pi_126895659
XM Gefeliciteerd!! *O*
Ik dacht echt dat je gister zou bevallen, maar de uitgerekende datum is ook top natuurlijk ;)

KD, snorkelen joh! :o Ik was 30 weken en het snorkelen en de zon waren de reis naar Egypte echt wel waard O+
pi_126895822
ik ben wel gaan snorkelen hoor :+
pi_126896541
Snorkelen in Egypte is echt zo mooi.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:35:18 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126896562
Wil niet op de UD! Dan zijn er al twee kinders jarig binnen onze vriendenkring. Dus dat is onhandig. Zal je zien he... :')
pi_126896880
Vannacht zo raar gedroomd. Ik was bevallen van een zoon. Veel te vroeg. Zonder verloskundige of kraamhulp. Daarna schoonmoeder gebeld om het te vertellen. Eigen ouders helemaal vergeten in te lichten. S avonds was er een feest waar manlief heen wilde. Ik ging ook mee. Zoon was thuis (alleen denk ik) en zijn naam was ik vergeten.
pi_126897295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:44 schreef martine1984 het volgende:
Vannacht zo raar gedroomd. Ik was bevallen van een zoon. Veel te vroeg. Zonder verloskundige of kraamhulp. Daarna schoonmoeder gebeld om het te vertellen. Eigen ouders helemaal vergeten in te lichten. S avonds was er een feest waar manlief heen wilde. Ik ging ook mee. Zoon was thuis (alleen denk ik) en zijn naam was ik vergeten.
Check! Ook al eens gehad :D. Bizar he?
pi_126898308
mooie sticker verdiend bij de VK. Ze is uiterst verbaasd dat ze Olli overduidelijk kan voelen door de buik via het luisterstokje en dat ik dat dan vervolgens totaal niet voel. Hij lag iig dubbelgevouwen met zijn hoofd naar boven en het beneden gedeelte was leeg.

Wazig kind :')

volgende week een groei echo O+
pi_126915715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:24 schreef Hilzillah het volgende:
mooie sticker verdiend bij de VK. Ze is uiterst verbaasd dat ze Olli overduidelijk kan voelen door de buik via het luisterstokje en dat ik dat dan vervolgens totaal niet voel. Hij lag iig dubbelgevouwen met zijn hoofd naar boven en het beneden gedeelte was leeg.

Wazig kind :')

volgende week een groei echo O+
Ik las luierstokje :D . Maar fijn dat je een sticker hebt. Is je kaart al bijna vol? :P

Maar ja, jij gaat tenminste naar de vk. Ik zal me morgen eindelijk eens aanmelden :@ . Op een of andere manier nog niet echt aan toe gekomen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_126916435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:17 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ik las luierstokje :D . Maar fijn dat je een sticker hebt. Is je kaart al bijna vol? :P

Maar ja, jij gaat tenminste naar de vk. Ik zal me morgen eindelijk eens aanmelden :@ . Op een of andere manier nog niet echt aan toe gekomen.
Nog niet gedaan? :o Ik hing na het opdrogen van de test gelijk aan de telefoon ;)
pi_126916550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:33 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Nog niet gedaan? :o Ik hing na het opdrogen van de test gelijk aan de telefoon ;)
Ja heel stom, ik hing de vorige keren ook al de dag er na aan de telefoon. En de kraamzorg had ik toen ook al geregeld 8-) .

Net alsof het nu anders is. Maar het staat boven aan mijn to-do lijstje van morgenochtend.
pi_126916790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:35 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ja heel stom, ik hing de vorige keren ook al de dag er na aan de telefoon. En de kraamzorg had ik toen ook al geregeld 8-) .

Net alsof het nu anders is. Maar het staat boven aan mijn to-do lijstje van morgenochtend.
Hoeveel weken ben je nu? Mag je ook lekker snel voor een echo zonder 'echt' gewacht te hebben :D
pi_126916907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:41 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Hoeveel weken ben je nu? Mag je ook lekker snel voor een echo zonder 'echt' gewacht te hebben :D
Het is net privé chat zo :D .

Ja klopt ik heb een grondige hekel aan inwendige echo dus ik geloof dat we dat station al gepasseerd zijn *O* .
Ik ben komende zaterdag 7 weken, toch vanyel? ;)
pi_126917149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb een grondige hekel aan inwendige echo dus ik geloof dat we dat station al gepasseerd zijn *O* .
Het is echt mega rustig. Aanstaande babies misschien? ;) Ik ben de eerste keer met 6 en een beetje weken geweest en ook uitwendig (gelukkig) was niet iets waar ik naar uitkeek eigenlijk.
pi_126917514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:48 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Het is echt mega rustig. Aanstaande babies misschien? ;) Ik ben de eerste keer met 6 en een beetje weken geweest en ook uitwendig (gelukkig) was niet iets waar ik naar uitkeek eigenlijk.
Oh is dat het?
Inwendig onderzoek vind ik echt niet fijn. Vorige keer vroeg de vk of ik misschien vroeger iets naars heb meegemaakt. :X Dat is/was niet het geval maar gewoon niet mijn 'ding' ofzo. Waarom keek je ook niet uit naar de uitwendige echo?
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:00:48 #65
30252 Soempie
Procreating
pi_126917794
Ik ben geweest met 7 weken en met 10 weken. Beide keren een inwendige echo. Met 10 weken eerst uitwendig, maar omdat ze de meting niet goed kon doen heeft ze alsnog een inwendige echo gemaakt. Bij m'n vorige zwangerschap ging het prima uitwendig trouwens.

En mijn ding is het ook niet. Ik ben toch best preuts. :') Al vond ik het met 10 weken niet vervelend meer.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:01:17 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126917819
Hier geen actie hoor.

En geen problemen met inwendige echo's / onderzoeken. Sta niet te juichen, maar ik vind het niet extreem vervelend ofzo. Wat moet dat moet. Zorg gewoon dat ik altijd zo fris mogelijk ben dáár als ik naar de gyn moet :+.
pi_126917862
Brazillian wax leek me wel wat. 8-)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:08:03 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126918195
Daar waag ik me dan weer niet aan :D.
pi_126919473
Ik vond een inwendige echo echt niks.
pi_126919849
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Lelie81 het volgende:

Heerlijk al die vakantiepraat. Mijn vriend en ik wilden eigenlijk in het najaar nog gaan backpacken in Zuid Amerika. We hadden echt niet gedacht dat ik zo snel zwanger zou zijn. We twijfelen of we dat nu nog steeds willen. Ik durf eigenlijk niet zo goed maar dat is misschien wel helemaal niet nodig. Keuzes keuzes :)
Als je let op eventuele malariagebieden kan het wel, malariapillen zijn een no go. Ik ben naar Azië geweest tussen 12-16 weken zwanger, ging helemaal prima! Iets rustiger tempo dan normaal alleen :D Ga wel langs de GGD van tevoren en bespreek je plannen met hen, ook vanwege inentingen. Die wilde ik zelf niet halen tijdens mijn zwangerschap, dus als ik nieuwe nodig had gehad had ik een andere bestemming gekozen (maar ik had ze nog).
pi_126920331
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:43 schreef Limone het volgende:
Ik dacht eigenlijk datje pas bij 28 weken zo een brief voor het vliegen moest hebben
Volgens mij is het altijd handig om een zwangerschapsverklaring te hebben als je gaat vliegen, aangezien ze niet aan je bolle buik kunnen zien hoe ver je bent. Met meer dan 30 weken willen vliegmaatschappijen nog wel eens moeilijk doen.

Al heb ik naar Amerika weinig moeilijkheden gehad met 23-26 weken zwangerschap. Fit-to-Fly is nauwelijks bekeken. Zat gewoon bij het paspoort. Bij de fullbodyscan wel gevraagd of ik met de hand gescand mocht worden. In NL was dat snel klaar met een hand scanner. In Amerika wordt je dan helemaal gefouilleerd met heel veel uitleg _O-.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_126920338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef flowerbox het volgende:

[..]

:Y :D
De grap is dat wij op 10 januari uitkomen en ook zaterdag 7 weken tellen, maar ze heeft een korte cyclus, dan telt ie net anders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_126920348
Ik heb geen enkel probleem met inwendige onderzoeken..Ik sta nog net niet binnen een minuut juichend in mijn blootje. *O* :D

Het enige vervelende vind ik als er zoveel nadruk op de koude eendenbek wordt gelegd. Ja het is koud. En ja, het voelt rot, maar zullen we er niet te veel woorden aan vuil maken?
pi_126920461
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Limone het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met inwendige onderzoeken..Ik sta nog net niet binnen een minuut juichend in mijn blootje. *O* :D

Het enige vervelende vind ik als er zoveel nadruk op de koude eendenbek wordt gelegd. Ja het is koud. En ja, het voelt rot, maar zullen we er niet te veel woorden aan vuil maken?
:D Ik kan steeds beter beelddenken en zie je nu al strippend bij de vk in mijn hoofd :@
pi_126920515
*tadaaa!* *)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:52:22 #76
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126920644
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:47 schreef Limone het volgende:

Ja dat begrijp ik ook nooit zo goed :'). Hup, gaan met die banaan.

Wel hadden ze me vorige week ff mogen waarschuwen dat toucheren op ontsluiting níet heel aangenaam is :{w.
pi_126920697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:Y :D
De grap is dat wij op 10 januari uitkomen en ook zaterdag 7 weken tellen, maar ze heeft een korte cyclus, dan telt ie net anders.
Ik heb echt een hele regelmatige cyclus dus als ik een datum invoer op een site voor eventuele vruchtbare periode klopte het precies. Wel handig! ^O^
pi_126920747
Toucheren...brrrr.... :X
pi_126920832

[ Bericht 100% gewijzigd door flowerbox op 23-05-2013 20:56:02 (quote ipv edit) ]
pi_126920883
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel hadden ze me vorige week ff mogen waarschuwen dat toucheren op ontsluiting níet heel aangenaam is :{w.
Zeg dat! En dan met zo'n draai even doorgraven nog *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_126920921
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik ook nooit zo goed :'). Hup, gaan met die banaan.

Thanks for the heads up! :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:10:53 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126921680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja dat! "Ik voel het hoofdje!" En ik: hgggrrmmmbl :').
pi_126921976
Oh nee bij mij was het een vrolijke helemaal niks. Nog geen millimeter verstreken. Net als de keer erna en de keer erna en ...
pi_126922046
Voor de ongetoucheerde dames: ik vond het niet zo erg :@ dus het kan meevallen :Y
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:20:33 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126922348
Ik vond het een rotgevoel, je hoofd zegt ook 'weg met die handen bij het hoofd van mijn kind' maar het was geen 'auwa'

Toucheren tijdens een ontsluitings of perswee, das pas auwa, toen moest ik mezelf beheersen om dr niet met een voetje van t bed af te werpen. :+
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:26:22 #86
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126922795
Nou, ik vond het niet fijn en heb ook een dag bloedverlies gehad. Dus waarschijnlijk was het ook niet heel subtiel gedaan :').
pi_126923102
Ik kan me er weinig meer van herinneren, dus heel onprettig zal het toucheren wel niet zijn geweest.

Xm, 39 weken, *O*

Ik heb maandag een groeiecho en daarna naar gynaecoloog voor uitslag ervan. Ben benieuwd welke ik hier krijg. Heb ergens ook nog wel vragen over pijnstilling, mocht ik in het uiterste geval weer in het ziekenhuis belanden, maar weet niet of er dan ruimte voor is om die vragen te stellen.
pi_126923182
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:20 schreef Juud79 het volgende:
Ik vond het een rotgevoel, je hoofd zegt ook 'weg met die handen bij het hoofd van mijn kind' maar het was geen 'auwa'

Toucheren tijdens een ontsluitings of perswee, das pas auwa, toen moest ik mezelf beheersen om dr niet met een voetje van t bed af te werpen. :+
Had ik precies andersom. Die weeën waren zo allesoverheersend kut, dat dat beetje gepriegel erbij in het niet viel.
Psychisch ook geen issues met het kinderhoofdje.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:33:06 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126923278
Tijd voor babyboom!
pi_126923580
ik zal mijn toucheerverhaal maar niet... :P :')
pi_126924600
Toucheren vond ik ook wel meevallen geloof ik. Maar het is al weer 4 jaar terug dus het kan zijn dat ik het verdrongen heb.

Vandaag eindelijk na 10 weken een kopje thee kunnen drinken zonder misselijk te worden. Erg fijn! nu binnenkort ook maar weer eens een kopje koffie proberen :)
pi_126925130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:55 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Oh is dat het?
Inwendig onderzoek vind ik echt niet fijn. Vorige keer vroeg de vk of ik misschien vroeger iets naars heb meegemaakt. :X Dat is/was niet het geval maar gewoon niet mijn 'ding' ofzo. Waarom keek je ook niet uit naar de uitwendige echo?
lees het terug en bedoelde de inwendige echo waar ik niet naar uitkeek :@ het staat er idd heel stom.
pi_126926414
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:59 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

lees het terug en bedoelde de inwendige echo waar ik niet naar uitkeek :@ het staat er idd heel stom.
Oh gelukkig, ik dacht al 'wat heb ik weg gedrukt w.b. uitwendige echo's' :@ :D
pi_126926740
Is er een extra hormonendosis die met 28 weken loskomt? Ik ben echt mezelf niet de laatste dagen... Blijf maar janken, en nu de fysio me heeft verteld dat ik nog veel minder mag, is het hek helemaal van de dam... :'(
pi_126932392
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:20 schreef Cwen het volgende:
Is er een extra hormonendosis die met 28 weken loskomt? Ik ben echt mezelf niet de laatste dagen... Blijf maar janken, en nu de fysio me heeft verteld dat ik nog veel minder mag, is het hek helemaal van de dam... :'(
Oh nee toch... Dat is kut zeg, en je kon al niet zo veel. En met dit weer is helemaal moeilijk om je te vermaken in en om het huis... :*
  vrijdag 24 mei 2013 @ 02:39:19 #96
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126936005
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:55 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Oh nee toch... Dat is kut zeg, en je kon al niet zo veel. En met dit weer is helemaal moeilijk om je te vermaken in en om het huis... :*
Ik vind dit weer juist wel fijn nu... Met dat mooie weer voelde ik me helemaal opgesloten in huis :@. Nu voel ik me niet schuldig over op de bank liggen met tv + laptop. Het is veel vervelender als iedereen lekker naar buiten is, op het terras, etc. en jij bent de verplichte couch potatoe... Maar wij hebben geen tuin, alleen balkon, dus ook weinig opties om naarbuiten te gaan. De dagenlange regen hoeft nou ook weer niet, maar dat het fris is, stiekem wel prettig :@... Desalniettemin kan ik me de frustratie van Cwen helemaal voorstellen. Sterkte!!

En ik ben wakker, want er is er een een privé buikfeestje aan het houden, de tandjes! Het schijnt dat ze niet helemaal meer kunnen draaien, maar zo voelt het niet :').
  vrijdag 24 mei 2013 @ 07:35:58 #97
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126936676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef Kleurdoos het volgende:
ik zal mijn toucheerverhaal maar niet... :P :')
incl. paint :D

misschien maar niet...
pi_126936774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh my, ja! En dan zeggen: ohh, er komt een flinke wee aan, ik blijf even voelen!

}:|
E.
pi_126937069
Ach wat rot joh, Cwen! :* Moet je nu helemaal stoppen met werken, of was je al gestopt?
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat het slecht weer is. Mis ik ook niet de witte wijn op het terras of in het park.. :@ Sorry voor alle niet zwangeren! :D
pi_126937414
DatCwen, wat rot!

Van mij mag het wel wat zonniger zijn. Dan kan ik Niels tenminste uitlaten in de speeltuin :P Die heeft het binnen ook wel gezien en het kost nogal wat energie om hem dan iedere dag binnen te vermaken. Dat bestaat vooral uit terug praten, praten, praten en dat lukt niet zo goed nu ik super slecht slaap :')

Buikbaby is vanaf de ctg die ik 's avonds kreeg weer net zo actief als normaal :)
Ik begin nu wel wat gevoeligere regelmatige krampjes te krijgen een aantal keer per dag. Het begint spannend te worden :D

Mijn man gaat straks bij Ikea een kledingkast voor onze slaapkamer halen. Ik ben zo blij! Een opgeruimde kamer om in te bevallen straks.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twinkly op 24-05-2013 08:58:32 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')