Ik hoop dat te gaan doen (althans, gedeeltelijk tegelijk).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:57 schreef Rayen23 het volgende:
Wie van jullie doet tegelijkertijd tijdens de opleiding ook aan onderzoek/ mogelijk promotie?
Ik. Ik doe promotie onderzoek en werk ook als arts assistentquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:57 schreef Rayen23 het volgende:
Wie van jullie doet tegelijkertijd tijdens de opleiding ook aan onderzoek/ mogelijk promotie?
Ik heb in mijn bachelor onderzoek gedaan, half jaar naar het buitenland in master en nu ga ik waarschijnlijk ook wel promoveren indien er een goede kans zich voordoet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:57 schreef Rayen23 het volgende:
Waarom zit je dan niet in het Promotie-topic?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik. Ik doe promotie onderzoek en werk ook als arts assistent
Ik wist niet eens dat er zo'n topic was haha. Maar zoiets is ook niks voor mij. Ik zou niet graag praten over mijn onderzoek op internet, vind dat te persoonlijk en wil niet graag herkend worden. Is ook niet voor niks dat ik het nooit eerder heb genoemd in dit topicquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom zit je dan niet in het Promotie-topic?
Geloof ik meteenquote:Op zondag 16 juni 2013 12:29 schreef Grumpey het volgende:
Geloof me, niemand boeit het ook maar iets wie je bent. En dat is niet persoonlijk. Maar iets meer medische inbreng in het promotie en het wetenschappers topic zou heerlijk zijn
3200 is met een 36-urige werkweek. Maar je werkt meer dan dat. En de ORT kan goed bijdragen als je stikt van de nachtdienstenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:58 schreef dotKoen het volgende:
Ik zie in het salaristopic trouwens arts-assistenten (die volgens mij vrij recent begonnen zijn) 3500 bruto per maand verdienen. Ik dacht dat het startsalaris op 3200 bruto per maand zat. Nu is er wellicht een klein verschil tussen CAO UMC en Ziekenhuizen? Of kun je onderhandelen om niet in stap 0 van de schaal te beginnen? En wat betekent de ORT nu in de praktijk op je loonstrook?
* dotKoen is financieel plaatje aan het maken
je hebt idd 3200 bruto maar je werkt 38 uur dus 105,65%. Daarnaast is inmiddels de aanloopschaal (gelukkig) vervallen van de cao dus dan zit je zo op bijna 3400 euro bruto.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:58 schreef dotKoen het volgende:
Ik zie in het salaristopic trouwens arts-assistenten (die volgens mij vrij recent begonnen zijn) 3500 bruto per maand verdienen. Ik dacht dat het startsalaris op 3200 bruto per maand zat. Nu is er wellicht een klein verschil tussen CAO UMC en Ziekenhuizen? Of kun je onderhandelen om niet in stap 0 van de schaal te beginnen? En wat betekent de ORT nu in de praktijk op je loonstrook?
* dotKoen is financieel plaatje aan het maken
Ben momenteel in Australië bezig met een erg interessant project, we proberen een farmaceutische toepassing van ischemische preconditionering te ontwikkelen. Eerste resultaten zijn veelbelovendquote:Op zondag 16 juni 2013 12:29 schreef Grumpey het volgende:
Geloof me, niemand boeit het ook maar iets wie je bent. En dat is niet persoonlijk. Maar iets meer medische inbreng in het promotie en het wetenschappers topic zou heerlijk zijn
Ik geloof dat weinigen van de mensen die geneeskunde kiezen voor het geld het ver zullen schoppen. Van wat ik als (voor als nog) buitenstaander merk is dat het bovenal hard werken is om een opleidingsplaats als AIOS te krijgen, er is veel concurrentie. Gemotiveerd, gedreven zijn lijkt me dan onmisbaar om ver te komen.quote:Op maandag 17 juni 2013 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goed salaris voor als je net bent afgestudeerd. De meeste mensen die even hoog of hoger zijn opgeleid en die ene 5-jarige theoretische opleiding hebben gevolgd (met 1 of 2 kleine stages) moeten het met met een paar honderd Euro minder doen per maand. Belangrijker dan dat: het salaris stijgt ook nog eens veel meer met een paar jaar werkervaring.
Voor wie van jullie was het hoge salaris een van de belangrijkste motieven om voor geneeskunde te kiezen? Zou het voor de meeste mensen die voor geneeskunde kiezen een leuke bijkomstigheid zijn of zou het een van de motieven zijn?
Eigenlijk vind ik het nog wel meevallen als je het omrekent naar hoeveel je eugenlijk werkt. Je krijgt 38 uit betaald, maar je werkt 50 uur (en sommigen zelfs 60) in de week. Die je dus niet betaald krijgt. Ik vind het prima, omdat ik het zo leuk vind. Maar voor het geld moet je het niet doen en dat doet eigenlijk ook niemand.quote:Op maandag 17 juni 2013 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Goed salaris voor als je net bent afgestudeerd. De meeste mensen die even hoog of hoger zijn opgeleid en die ene 5-jarige theoretische opleiding hebben gevolgd (met 1 of 2 kleine stages) moeten het met met een paar honderd Euro minder doen per maand. Belangrijker dan dat: het salaris stijgt ook nog eens veel meer met een paar jaar werkervaring.
Voor wie van jullie was het hoge salaris een van de belangrijkste motieven om voor geneeskunde te kiezen? Zou het voor de meeste mensen die voor geneeskunde kiezen een leuke bijkomstigheid zijn of zou het een van de motieven zijn?
Preconditioning is fascinerend inderdaad. Ooit een capita selecta onderwerp (een van de leukere onderwerpen).quote:Op maandag 17 juni 2013 01:46 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ben momenteel in Australië bezig met een erg interessant project, we proberen een farmaceutische toepassing van ischemische preconditionering te ontwikkelen. Eerste resultaten zijn veelbelovend![]()
Helaas moet ik over enkele weken weer terug naar Nederland voordat het project klaar is. De belangrijkste wetenschappelijk les die ik hier heb geleerd is dat onderzoek nooit volgens je tijdsplanning gaat (buiten je macht om).
Gelukkig begin ik over iets meer dan een maand met mijn semi-arts/keuze co bij Cardiologie
Gefelicteerdquote:Op maandag 17 juni 2013 07:25 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Preconditioning is fascinerend inderdaad. Ooit een capita selecta onderwerp (een van de leukere onderwerpen).
Semi-arts is je laatste onderdeel?
Ik heb inmiddels vast mijn artsexamen aangevraagd![]()
Dat je er een baan in kunt vinden, vond ik honderd keer belangrijker dan het salaris.quote:Op maandag 17 juni 2013 07:08 schreef dotKoen het volgende:
Ik vind het vak erg mooi, maar als je er geen baan in zou kunnen vinden en het (eind)salaris modaal zou zijn, dan had ik een ander vak gekozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |