abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:20:49 #1
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126861678
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_126861745
Twinkle wat fijn zeg! Hebben ze iets gezegd over hoe lang deze fase gaat duren?

Shandaly wat naar voor je, hopelijk slaat 't kuurtje snel aan!

Wat tof he dat ze zich kunnen vermaken met zo weinig! O+

Hier is F nog steeds in een slechte bui, of het zijn de regeldagen of hij wordt nu pas echt een baby :+ Zit nu in dit ritme: voeden, dan slaapt hij een half uur, dan wordt hij wakker, is na een half uur weer chagrijnig en gaat huilen, dan kan ik hem nog een half uur pinken ofzo en daarna is hij echt boos. Dan rek ik het tot 2 uur na de vorige voeding en geef hem weer wat te drinken.
Ik zie geen krampjes ofzo, het is ook een ander soort huilen, volgens mij is ie het niet iets waar ik iets aan kan doen, dus ik doe dit maar. Hopelijk houd ik nu niet het rare eetritme van veel momenten met weinig melk in stand.

Vannacht viel trouwens mee, want ik heb ontdekt dat ik met één oordop (in het oor dat niet op het kussen ligt) wel wakker word als hij huilt, maar niet als hij pruttelt. Hij heeft wel even wakker gelegen volgens mij, maar niet echt gehuild tot het normale voedingsmoment.
pi_126861974
Suiker, als het regeldagen zijn (zo klinkt het wel) dan ben je er sneller vanaf als je er gewoon aan toegeeft ;)
Dus gewoon drinken geven bij huilen en niet pinken.
Dan is het 1 of 2 dagen en dan weer over hier.
Als ik probeer te rekken duurt het een week :P
pi_126862095
Nou het bijhouden gaat weer super :P

inmiddels kan mini ventje echt goed rollen van zn buik naar rug, groeit als kool, is lekker aan het kletsen en grijpt graag mijn haren
ook samen met mini meisje ziekig / koorts en nu nog niet fit , we hebben hele korte nachten zeg maar
pi_126862408
Shandaly, geef je borstvoeding? Want dan heb je met een kuurtje wel meer kans op spruw. Misschien handig om rekening mee te houden dan. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126862759
Ik geef borstvoeding ja, in hoeverre kan ik daar rekening mee houden? Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

Laatste keer dat ik een blaasontsteking had was tijdens mijn zwangerschapsverlof voor Lars, nog voordat hij geboren was, en toen resulteerde het kuurtje in een vaginale schimmelinfectie, dus blijkbaar ben ik daar wel vatbaar voor...

Ow regeldagen... daar kijk ik ook zo naar uit :X Ik verwacht er komend weekend één. Drie jaar geleden had ik die ook na anderhalve week, en dat viel toen net op moederdag. Maar toen wist ik nog niet wat er aan de hand was, dus ik hoop er dit keer beter mee om te kunnen gaan...
pi_126863099
Oi Shandaly, het is inderdaad heel vervelend als je geen idee hebt waarom je baby ineens de hele dag wil drinken!
Bij mij waren baby 1 en baby 2 wel totaal verschillend met drinken. En nummer 3 lijkt er ook weer niet op.
Heb bijna niks aan mijn ervaring qua borstvoeden.
pi_126863299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:27 schreef freecell het volgende:
Suiker, als het regeldagen zijn (zo klinkt het wel) dan ben je er sneller vanaf als je er gewoon aan toegeeft ;)
Dus gewoon drinken geven bij huilen en niet pinken.
Dan is het 1 of 2 dagen en dan weer over hier.
Als ik probeer te rekken duurt het een week :P
Ook met fv ja? Dus gewoon kleine flesjes maken de hele dag? Ik dacht dat het dan 's nachts in hetzelfde ritme door moest gaan, en dat is dus niet zo. Wel sneller dan anders trouwens, maar niet elk uur (gelukkig).
pi_126863329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:56 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ook met fv ja? Dus gewoon kleine flesjes maken de hele dag? Ik dacht dat het dan 's nachts in hetzelfde ritme door moest gaan, en dat is dus niet zo. Wel sneller dan anders trouwens, maar niet elk uur (gelukkig).
Oja, flesjes :D
Ik heb werkelijk geen idee. Het doel van regelen is dat de borsten meer melk aanmaken, zodra ze dat doen is het over. Dus grotere flesjes?
pi_126863394
Ja hij zit al een beetje aan de max, dat is het probleem. Anders zou ik wel proberen meer te geven, maar hij zit nu al aan een milliliter of 750 tot 950. En hij is 5 weken.. Nouja. ik pruts wel verder ;)
pi_126863520
Ow, dat is wel heel veel al ja :o
Succes met prutsen ;)
Mijn middelste heeft vanaf 5 weken de fles gehad, maar daar was ik al enorm slecht in ;) En dat is meer dan drie jaar geleden :P
pi_126863833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik geef borstvoeding ja, in hoeverre kan ik daar rekening mee houden? Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

Laatste keer dat ik een blaasontsteking had was tijdens mijn zwangerschapsverlof voor Lars, nog voordat hij geboren was, en toen resulteerde het kuurtje in een vaginale schimmelinfectie, dus blijkbaar ben ik daar wel vatbaar voor...

Ow regeldagen... daar kijk ik ook zo naar uit :X Ik verwacht er komend weekend één. Drie jaar geleden had ik die ook na anderhalve week, en dat viel toen net op moederdag. Maar toen wist ik nog niet wat er aan de hand was, dus ik hoop er dit keer beter mee om te kunnen gaan...
voorkomen lijkt me lastig, maar misschien handig om bijvoorbeeld gentiaanviolet in huis te hebben, zodat je direct kan behandelen als dat nodig is. Je zal altijd zien dat je in het weekend of 's avonds last krijgt ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126864210
Suiker wij hebben dat ook gehad rond dezelfde periode. Was ook bang dat hij het niet zou redden. Maar hier was de oplossing een fles minder en dan grotere flessen aanbieden.
Hij was meer vol en sliep ook weer langer ipv dat hij elke 2/2,5 uur kwam. Toen kwam hij ineens na 4/5 uur.
Over de 24 uur dronk hij totaal minder dan ervoor. En op die hoeveelheid zitten we nu nog (700-750)
pi_126864418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:17 schreef As1981 het volgende:
Suiker wij hebben dat ook gehad rond dezelfde periode. Was ook bang dat hij het niet zou redden. Maar hier was de oplossing een fles minder en dan grotere flessen aanbieden.
Hij was meer vol en sliep ook weer langer ipv dat hij elke 2/2,5 uur kwam. Toen kwam hij ineens na 4/5 uur.
Over de 24 uur dronk hij totaal minder dan ervoor. En op die hoeveelheid zitten we nu nog (700-750)
Ik wilde ook net zo iets posten. Hier kreeg ik ook de tip de 4 uur ertussen te gaan afdwingen. Na 2 uur word de voedingen verwerkt en lever het gerommel in de buik op waardoor de baby wakker word. Het is een normaal reflex voor de baby om weer te willen drinken. Maar weer drinken lever 2 uur later weer rommel in de buik op en wellicht zelfs weer pijnlijker.

Een paar dagen om de 4 uur voeden deed in eens wonderen. Daarna ben ik wel ook met flesvoeding weer 'n beetje een vraag/aanbod schema gaan pakken. Maar ben wel gebleven op de hoeveelheid die "normaal" is met Flesvoeding.

Opeens merkte ik aan mijntje ook heel goed dat ze vol zat en na wat groeien ook echt wanneer 30ml meer wel nodig was.
pi_126864626
Hmm. Ik pak nu even het voedingsschema erbij (ja, dat houd ik nog steeds bij, ik kan het niet loslaten :')) en het is toch onregelmatiger dan ik dacht. Ik denk dat het komt doordat hij dan 's morgens ineens vier keer komt, daarna valt hij in slaap of gaan we weg en dan slaapt hij in de wagen gewoon door. Dan zijn we daar zo blij mee dat we hem rustig 4,5 uur laten slapen. Daarna is het ritme dan weer even normaal, maar de volgende dag gaat het dan weer mis. En zo maar door. Zou dat kunnen komen doordat we het zelf ook verstoren door tijdens voedingsmomenten weg te gaan en hem te laten slapen? Een week geleden had hij nog een heel mooi ritme van elke drie uur.
pi_126864828
Oh maar dat herken ik wel hoor suiker maar hier pakt hij het eigenlijk prima op. Ik voed op verzoek. Maar dat betekend overdag tussen de 3 en 4,5 uur. Dat eerste als hij weinig heeft gedronken. 4,5 uur als we op pad zijn en hij slaapt.
Maar op een gegeven moment had hij dus blijkbaar meer per keer nodig om er langer op te doen. Dan kom je op een fles minder dus kom je wb hoeveelheid netjes uit.
pi_126864852
Babys houden er van precies te merken wanneer jij in een ritme zit, dan denken ze omgooien. Dit kan vervolgens voor beiden onrust geven. Dan hoef je dus echt zelf niet iets fout te doen. Ook al kan je dat gevoel soms krijgen ;).

Het is tot op hoogte gewoon aanmodderen en hopen dat je te pakken krijgt wat voor jullie werkt. De een zijn baby gaat heel lekker overal in mee. De mijne is een regelmaat diertje en doet het daar het beste op.

Wat bij ons helpt is om hoe de dag ook gaat 's avonds weer naar de voeding van 23.00 te werken, zodat ik 's ochtends weer op 'n vast moment kan beginnen met de voeding. Komen de flessen 's ochtends vroeg op elkaar dan rek ik door de dag heen wat.
pi_126865918
Mevrouw mocht weer model spelen vandaag! Kijk nou, ons mooie meisje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126865980
Suiker hier zeker wel regeldagen gehad met fv! Hier gingen we dan 1 schep omhoog zeg maar. Djenna zat rond die tijd daardoor ineens op 5 x 150/5. Heel soms zelfs 6 keer. Niet druk om maken! Xe geven zelf aan wat ze nodig hebben :) na een paar dagen keert de rust vanzelf terug. Hier meestalal na 1 dag.

En nee geen prognose tot wanneer ze de spreidbroek om moet houden. Is iedere keer bekijken :)
pi_126866227
Marjolijntje wat mooi!
pi_126867506
Eindelijk tijd om een foto te posten van mijn baby O+ Inmiddels 5 weken.
Wat gaat het snel.

Vandaag een echte plakdag. Veel last van d'r buik. Ik kan niet wachten tot we vrijdag bij de kinderarts zijn geweest en hopelijk wat wijzer zijn :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:45:09 #22
381212 Gulara
From the future
pi_126867963
Och wat een moppie Tally. O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:49:49 #23
381212 Gulara
From the future
pi_126868143
Ooh en de leukerd van Marjolijntje. O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:05:17 #24
381212 Gulara
From the future
pi_126868848
Ik zou zo graag een butler willen tijdens regendagen.

En ik legde Pi iets te lomp neer na z'n nachtvoeding (slechte motoriek 's nachts :') ) en nu is ie wel heel wakker. }:|
pi_126871041
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:05 schreef Gulara het volgende:
Ik zou zo graag een butler willen tijdens regendagen.

En ik legde Pi iets te lomp neer na z'n nachtvoeding (slechte motoriek 's nachts :') ) en nu is ie wel heel wakker. }:|
Dat is waanzinnig bekend _O-
En dan doet je baby BRUL -stil- BLABLABLABLA :D :D

En dan kan je jezelf wel voor je kop slaan :P

Tally O+
pi_126872245
Gave shoot Marjolijntje! :)

Tally wat een mooie, lieve mini! 5 Weken alweer :o
pi_126873103
Ik vind het ook leuk om die ontwikkelingen te lezen. Zit ik me aan de ene kant heel erg op te verheugen dat Riley dat ook gaat kunnen. En aan de andere kant voel ik me emo, omdat het allemaal zo snel gaat. Vrijdag is ze alweer 4 maanden.

Twinkle wat fijn. *O*

Ahhh. Balen Shandaly. Hopelijk slaat het kuurtje snel aan. :*

Fijn om die fv verhalen te lezen. Riley krijgt nu alleen nog maar fv en ik vind het zo lastig. Ik wil dat ze niet te weinig, maar ook niet teveel krijgt. Ze drinkt nu tussen de 700-850 per dag. Ik voed ook op verzoek en probeer er dan minstens drie uur tussen te laten.

Marjolijntje wat een mooie foto's en wat een mooi meisje O+

Tally wat een schatje O+
pi_126874288
Tally en Marjolijntje O+

Haha Gulara mijn man legde L altijd terug in de wieg nadat hij eindelijk op mijn borst in slaap was gevallen met veel pijn en moeite. En o wee als L dan wakker werd, dan zag hij dit de hele volgende dag }:| }:| }:|
pi_126875666
Ik weet nog niet wat we gaan doen met de flessen, maar bedankt voor de tips. Hij slaapt nu, als het straks weer raak is doen we misschien eens meer in de fles. Ik heb eigenlijk toch het gevoel dat hij meer zuigzin dan dorst heeft, maar mijn vriend denkt dat het wel dorst is. Kunnen natuurlijk altijd eens kijken wat er gebeurt als hij meer kan drinken. Maar ik hoop eerst even dat de rust is wedergekeerd
O+

Tally wat een sprekend gezicht zeg, en Marjolijntje, wat een stoere foto's! O+
pi_126876019
Zo, gaat weer snel hier :D

Las nog dat we een paar, voor mijn gevoel pasgeboren, baby's van alweer 8 maanden oud hebben hier! Ook wat dat betreft vliegt de tijd :o

Tante, idd, zelf spelen moeten ze natuurlijk ook gewoon leren. De ene keer gaat dat wat makkelijker dan de andere keer :+
En omg, kusjes! O+ Dat lijkt me echt fantastisch *;

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:41 schreef Fieder het volgende:

:D
Hier hoor je dan: Euheuuuu. Klinkt echt als: Nouhouuu!! :(
Grapjas :')
Lijkt het een beetje hierop? -->

*hier komt nog een filmpje, maar dat duurt even met uploaden, blijkbaar :') :+ *

Shandaly, dubbel gevoel vond ik dat, toen de kraam weg ging... Fijn dat je beeb voor de gehoortest geslaagd is :Y Minder van je blaasontsteking though -O- Beterschap!

Twink, goed nieuws wat betreft de spreidbroek, fijn! :)

Marjolijntje, wat een toffe foto's :Y

En Tally, wat een lekker ding ook O+ Hopelijk gaat het snel beter met haar buik :*
pi_126876082
Fieder, dit dus :D Lijkt het hierop? (niet quoten ajb, haal het straks weer weg :) ).

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 23% gewijzigd door Cocotrimonium op 23-05-2013 08:59:00 ]
pi_126876338
Haha Coco, geweldig!

Wij hebben allebei gehuild toen de kraam wegging trouwens :')
Heb haar gister toevallig een eenmalig update mailtje gestuurd en een hele lieve reactie teruggekregen. Echt een supervrouw O+
pi_126876667
Coco O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:51:34 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126878984
Filmpjes O+ O+
pi_126879104
Haha wat is ze leuk als ze boos is! Waarom was ze boos? Is de koorts al gezakt?

S-E had je nu al geprobeerd om de laatste voeding weg te laten.

Ik heb net in z&g zitten lezen. Ik wil ook weer zwanger zijn en echos zien en een baby voelen en mijn buik!!! Ik rammel!
pi_126879138
Ohh Saartje O+
Hee dat ding van FP hebben wij ook! :D

Ja de stress van teveel FV kan ik me voorstellen. Ik had dat zelf ook heel erg. Maar achteraf gezien denk ik echt: Relaaaax! Ze nemen wat ze nodig hebben.

En dan had je zo'n regeldag dat de voeding echt omhoog moest. En dat ging op (maar daarna huilde ze niet meer!). En een paar dagen later was diezelfde hoeveelheid voeding ineens teveel.

Echt suiker, het regelt zichzelf! Je hoeft niet bang te zijn dat ze teveel krijgen (want o wat had ik dat erg!).

Weer zwanger zijn .. Tja, dat gaat er hopelijk ooit nog wel van komen. Maar nu vanuit praktische overwegingen niet omdat a) wie wil er een zwangere werkneemster in deze tijd? b) grotere auto nodig c) Djenna kan nog niet eens lopen... lijkt me echt killing tijdens de zwangerschap (kan me nog wel herinneren hoe ik week 4 t/m 12 echt honds en honds moe was .. )
pi_126879398
Haha ja hier praktisch gezien ook nog niet hoor. Maar ik kan er gewoon lekker over fantaseren!

Ik denk er ook heel vaak aan terug. T is een filmpje in mijn hoofd. Ook de bevalling vanaf de eerste wee is n film in mijn hoofd met veel details. Herkenbaar??
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:00:10 #38
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126879476
Coco hoe lief O+

Tally mooi meisje!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:05:18 #39
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126879782
Isabel is inmiddels vijf maanden en wij hebben nul komma nul ritme qua flessen en qua slaapjes. Ik klooi maar wat aan, soms krijgt ze het laatste gedeelte van d'r fles als ze al in bed ligt. Maar het is wel een slechte drinker dus liever zo nog wat erin dan te weinig per dag.
Maar ze groeit, poept, plast en is blij dus das al heel wat....

Ik heb ook nog een hilarisch filmpje O+ O+
pi_126879868
Ik denk er ook nog weleens aan ... alleen maar goede herinneringen/mooie momenten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_126880209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:58 schreef Kwisted het volgende:
Haha ja hier praktisch gezien ook nog niet hoor. Maar ik kan er gewoon lekker over fantaseren!

Ik denk er ook heel vaak aan terug. T is een filmpje in mijn hoofd. Ook de bevalling vanaf de eerste wee is n film in mijn hoofd met veel details. Herkenbaar??
Heel herkenbaar! Speel dat filmpje elke dag nog af in m'n hoofd. Nou is de bevalling nog maar 6 weken geleden natuurlijk maar ik denk er nog heel veel aan. Wel met een goed gevoel hoor, zou heel graag nog eens terug gaan naar dat moment met de kennis van nu zeg maar.
pi_126880253
Becky wat een topfilmpje!! O+

En jullie hebben gelijk. Telkens als ik denk "ha, ik doe maar wat" gaat het goed. Gekke baby's ;)
pi_126880801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:05 schreef becky27 het volgende:
Ik heb ook nog een hilarisch filmpje O+ O+
:D :D _O-

Ik heb 'm inmiddels 3x gekeken en blijf lachen :+
pi_126880956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:53 schreef Kwisted het volgende:
Haha wat is ze leuk als ze boos is! Waarom was ze boos? Is de koorts al gezakt?

S-E had je nu al geprobeerd om de laatste voeding weg te laten.

Ik heb net in z&g zitten lezen. Ik wil ook weer zwanger zijn en echos zien en een baby voelen en mijn buik!!! Ik rammel!
Pff, meestal wordt ze boos als het speeltje (of wij) niet doet (doen) wat zij wil :') :+ Of gewoon aandacht. Al kan het vandaag ook zijn doordat ze dus idd wat ziekig is, arm ding.

Koorts was gezakt naar 38 graden dankzij een paracetamolletje :Y Ga zo, voordat wij gaan slapen, nog even aan haar voelen. Anders krijgt ze er eventueel nog een, en dan zet ik sowieso de wekker voor halverwege de nacht ofzo. Goed in de gaten houden; vind het niks, die zieke mini's.
pi_126881240
Supercool filmpje becky :D

Boze Saar, echt zo'n nouhouuu-geluidje :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:29:40 #46
381212 Gulara
From the future
pi_126881274
Nou hij is gelukkig weer gaan slapen, en ook gewoon lekker vier uur.
Vind alles boven de 3,5 's nachts luxe. En dat gaat steeds beter. *O*

Een nieuwe zwangerschap hopelijk als deze ietsje groter is.
Nadat hij geboren was, was ik graag nog even zwanger geweest met de wetenschap dat híj in m'n buik zat. O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:38:32 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126881802
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:29 schreef Gulara het volgende:
Nadat hij geboren was, was ik graag nog even zwanger geweest met de wetenschap dat híj in m'n buik zat. O+
Dit gevoel heb ik al vaak gehad maar heb het nog niet zo mooi verwoord gezien of in mijn hoofd gehad als hoe jij het nu hebt opgeschreven. O+
pi_126881883
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik al vaak gehad maar heb het nog niet zo mooi verwoord gezien of in mijn hoofd gehad als hoe jij het nu hebt opgeschreven. O+
Nou dat!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:45:58 #49
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126882231
oh hebben jullie dat echt? Ik echt niet..... eruit is eruit. En genieten van zo'n vers mensje.
pi_126882798
Foto 's en filmpjes O+
pi_126883137
Becky :D geweldig!

Ik ben trots. Rosalie heeft gisteravond een fles gehad, maar dronk maar 60cc. Toch sliep ze door tot 06.30 *O*
Toen was het alleen nog maar gewurm en gemurmel maar ik vond het tijd worden voor een fles.
Heerlijke nacht dus, ware het niet dat ze om 01.15 en 02.45 besloot haar luier vol te werken. Dus hele verschoon- en omkleedsessie midden in de nacht. Gelukkig sliep ze daarna direct weer verder.
Een kijken wat er vannacht gebeurt.
pi_126883519
quote:
Ja O+
Sarcasme. Herken het.
pi_126883778
Danic die kleintjes kunnen je dan zo verbazen he. Dan denk je gewoon zeker te weten dat ze snachts honger moeten krijgen... fijn hoor!

En nu ga ik hrt filmpje van becly bekijken :)
pi_126883898
Wat knap eigenlijk becky! Zijn dat nog reflexen? Super grappig.
pi_126885239
Becky ik ben ook blij dat mijn buik weg is hoor, en dat F hier is O+

Danic wat heerlijk! En Gulara ook toch nog wat uurtjes kunnen slapen :)

Hij is nu bezig aan een 150 cc water + 5 schepjes fles. Mijn hemel wat een sloot. Veel boerpauzes, ben benieuwd wat hij drinkt.
Wat is voor jullie een stopsignaal? (En dit vraag ik niet aan de mensen met een kind van 11 maanden dat "op" zegt :D)
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:40:20 #56
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126885504
Ja ik ben ook blij hoor dat S er is......... :P Staat voor mij los van dat gevoel dat Gulara omschreef.
pi_126885694
Haha ja dat is ook logisch, ik heb ook nog steeds niet echt het besef dat het F was die in mijn buik zat. Maar ik vind het heerlijk om weer zo vrij te kunnen bewegen en te zien of het wel of niet goed met hem gaat enzo.
Ik voelde me ook binnen een week weer tien keer zo helder als in de hele zwangerschap, zo fijn.
pi_126886450
De fles is leeg. 960 cc vandaag. Ben benieuwd hoe lang hij slaapt (moet ie wel eerst in slaap vallen, hij is nu nog erg wakker)! Tot morgen!
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:15:25 #59
381212 Gulara
From the future
pi_126887128
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bedankt. :@
Ik schud ze zo uit m'n mouw midden in de nacht. :7

En mijn dag gaat weer beginnen. Pi wordt alleen elke ochtend wakker met een verstopte neus. Overdag en tot een uur of 6 is er niks aan de hand, maar vanaf 7 uur gaat het mis. Bedje omhoog, ui, eucalyptus op een doekje in de buurt, het mag allemaal niet baten. Dus we worden altijd ruw gewekt 's ochtends. Eenmaal rechtop is het alleen maar lachen. Maar goed, twee keer 4 en één keer 2 uur. Dus ik klaag niet.

En Danic wat lekker dat je zo lekker hebt kunnen doorslapen. Balen van die poepluiers dan idd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:23:11 #60
381212 Gulara
From the future
pi_126887458
Suiker bij mij stopt ie gewoon met drinken. Maar voor borstvoeding moet hij natuurlijk ook zelf actief z'n best doen. Wanneer hij een flesje krijgt vind ik het veel moeilijker om te zien wanneer hij vol zit. We doen dit eigenlijk nog steeds in twee etappes. En dan na de eerste etappe kijken of er nog hongersignalen zjn.
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:30:22 #61
381212 Gulara
From the future
pi_126887717
Oh en wat een gedoe is het om je kind in warme kleren te proppen zeg. Het begint hier nu echt winter te worden. Overdag kan het met zon nog blote armenweer zijn, maar zodra de zon weg is, Brrrr!
Pi zat gisteren helemaal dik ingepakt ook echt te kijken van }:| :?
Tijd om te gaan overwinteren. :Y)
pi_126887728
Hier een stuk of drie, vier boerpauzes. Hij heeft nu op 10 cc na het flesje leeggedronken. Maar hij zou nu zo weer verder drinken. Was er niet een tijdslimiet als richtlijn, een half uur ofzo? Hij heeft er nu in totaal wel drie kwartier over gedaan.

Hij slaapt nu, maar op zijn buik. We zijn erachter dat hij zo véel makkelijker in slaap valt. Zie er nu wel al tegenop om hem zo om te draaien eerlijk gezegd, maar ik moet van het positieve uitgaan natuurlijk: hij slaapt nu tenminste en wie weet slaapt hij door bij t draaien!

Gulara een leuke dag gewenst!
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:16:48 #63
381212 Gulara
From the future
pi_126890271
Suiker is het nog gelukt om hem geruisloos om te draaien?

Wij hebben een fijn dagje. Rustig ontbeten. Toen met (8> die ging werken meegelopen. Nog een cappuccino en een voeding in het zonnetje. Toen boodschappen gedaan. En thuis nog even gespeeld in de box. Het was alleemaal supergezellig. Lekker een beetje geslapen in de draagzak, maar ook veel gelachen en gekletst. O+ Nu ligt ie na de voeding in z'n bed. Maar dat laatste bevalt hem vooralsnog niet heel goed.
Dus ik ga hem maar even troosten. :s)

Edit: Hij slaapt! *O*

En nu wil ik een cake gaan bakken, heb ik alle ingrediënten in een kom, bedenk ik me opeens dat ik helemaal geen mixer heb. :')

[ Bericht 18% gewijzigd door Gulara op 23-05-2013 05:32:49 ]
pi_126890295
Boh, kan iemand Rosalie vertellen dat het heel fijn is dat ze iedere dag gaat poepen, maar dat het fijner is om overdag te doen :O
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:39:57 #65
381212 Gulara
From the future
pi_126890301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:35 schreef danic het volgende:
Boh, kan iemand Rosalie vertellen dat het heel fijn is dat ze iedere dag gaat poepen, maar dat het fijner is om overdag te doen :O
"Rosalie, lieverd! O+ Je bent een schatje. En het is hartstikke fijn dat je zo lekker kunt poepen. ^O^ Maar zou je dit overdag kunnen doen, want 's nachts willen grote mensen graag slapen. }:| Niet schrikken van de boze blik ok? :P "
pi_126890611
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:30 schreef Gulara het volgende:
Oh en wat een gedoe is het om je kind in warme kleren te proppen zeg. Het begint hier nu echt winter te worden. Overdag kan het met zon nog blote armenweer zijn, maar zodra de zon weg is, Brrrr!
Pi zat gisteren helemaal dik ingepakt ook echt te kijken van }:| :?
Tijd om te gaan overwinteren. :Y)
Hier is het nog steeds winter ;(

En leuke filmpjes O+
pi_126890837
Suiker ook dat geven ze zelf aan. Als het op is dan ist op. Heb zelf wel nooit drie kwartier gezeten.. das best lang. Maar ken van andere mensen dat zij dat bij iedere fles hebben. Ook dat willen blijven zuigem kan bij de regeldagen horen of gewoon zuigbehoefte? Drinkt je mini dan echt of is het meer tutten met de speen? Hoop dat er lekker geslapen is bij jullie! :)
pi_126890882
Suiker hiet stopt hij gewoon met drinken. Of ik krijg de fles er niet in. Of hij laat de melk langs zijn mond lopen. Of hij gaat uitgebreid zitten lachen.
Ik hou me niet zo strikt aan de 30 min. Soms is hij in 10 min klaar. Soms wil hij na een half uur nog een beetje.

Becky ga straks kijken naar je filmpje.
pi_126890973
quote:
Mooi O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126890995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:34 schreef Suikertante het volgende:
Becky ik ben ook blij dat mijn buik weg is hoor, en dat F hier is O+

Danic wat heerlijk! En Gulara ook toch nog wat uurtjes kunnen slapen :)

Hij is nu bezig aan een 150 cc water + 5 schepjes fles. Mijn hemel wat een sloot. Veel boerpauzes, ben benieuwd wat hij drinkt.
Wat is voor jullie een stopsignaal? (En dit vraag ik niet aan de mensen met een kind van 11 maanden dat "op" zegt :D)
dat zegt mijn 11 maander heul nog niet! :P

Maar toen hij nog flesjes kreeg in de eerste weken, duwde hij de speen uit z'n mond als hij vol zat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:14:50 #71
381212 Gulara
From the future
pi_126891113
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

dat zegt mijn 11 maander heul nog niet! :P

Maar toen hij nog flesjes kreeg in de eerste weken, duwde hij de speen uit z'n mond als hij vol zat.
Zegt jouw baby nog geen "op"? :o
pi_126891563
Hahahaha Becky! Dat gestamp ook! :D
Wow Coco herkenbaar! :D Saartje is mooi O+
Als het om een fles gaat die te laat komt dan klinkt het heel anders trouwens. Dan wordt hij echt woest. Helemaal paars en echt brullen, a la Jurassic Park. Belooft wat voor later :')

Danic wat fijn *O*

L begon om 7 uur al te pruttelen (ipv 8 uur) dus ik wilde zn speen erin stoppen om te rekken, kom ik daar, ligt hij weer te slapen. *O* }:|

Suiker lastig hoor dat je nu al op zoveel zit. Ik heb hetzelfde probleem, zit aan de max hoeveelheid met 12 weken en het is eigenlijk niet genoeg. Hij drinkt zo snel, zelfs met kleine speen en pauzes. Ik geef wel hypoallergeen, dat is lichter verteerbaar. CB adviseert steeds iets anders.
pi_126891905
Wat zou de max dan zijn met 12 weken fieder?

Ik zat met 10 weken op 5 x 180/6. Vond ik in het begin heel moeilijk.. dacht wanneer houdt het op? (Met 12 weken zat ze wel op nog maar vier flessen maar dat gerzijde).
Sommige cb's wijken ook af van die liter. Je kindje geeft zelf aan wat ie nodig heeft. Ik was als de dood dat ik Djenna zou overvoeden maar zie daar.. al die tijd gewoon op het gemiddelde gebleven. Volg je kindje gewoon :).

En met regeldagen, 1 a 2 dagen zelfs op 6 x 180/6. Na een paar dagen liet ze vervolgens weer staan.

En suiker.. als je echt denkt dat het te hard gaat kan je naaf voeding voor hongerige babies over gaan. Hebben wij gedaan toen Djenna pas zes weken was. Voor Fieder wordt dat iets lasyiger ivm hyperallergeen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:12:48 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126892111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat knap eigenlijk becky! Zijn dat nog reflexen? Super grappig.
Geen idee of het nog reflexen zijn, ik denk het. Ze doet het al vanaf d'r geboorte zo. We noemen het haar dansreflex. O+ O+ O+
Ik denk dat ze in de zevende hemel zou zijn als ze kon lopen. Als ze zo vlot is als haar zus (maar dat is ze denk ik niet) dan loopt ze over twee maanden achter de loopwagen.
pi_126892526
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat zou de max dan zijn met 12 weken fieder?

Ik zat met 10 weken op 5 x 180/6. Vond ik in het begin heel moeilijk.. dacht wanneer houdt het op? (Met 12 weken zat ze wel op nog maar vier flessen maar dat gerzijde).
Sommige cb's wijken ook af van die liter. Je kindje geeft zelf aan wat ie nodig heeft. Ik was als de dood dat ik Djenna zou overvoeden maar zie daar.. al die tijd gewoon op het gemiddelde gebleven. Volg je kindje gewoon :).

En met regeldagen, 1 a 2 dagen zelfs op 6 x 180/6. Na een paar dagen liet ze vervolgens weer staan.

En suiker.. als je echt denkt dat het te hard gaat kan je naaf voeding voor hongerige babies over gaan. Hebben wij gedaan toen Djenna pas zes weken was. Voor Fieder wordt dat iets lasyiger ivm hyperallergeen.
De max is sowieso 30 schepjes dacht ik? Wij mogen nu 32 geven van CB. Als hij echt meer gaat vragen ga ik rijstebloem geven. Maar ik hoop idd dat hij zelf een fles gaat weglaten oid. Suiker ik zou je ook voeding voor hongerige babies adviseren ja :Y (wel ff met cb overleggen natuurlijk)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:12 schreef becky27 het volgende:

[..]

Geen idee of het nog reflexen zijn, ik denk het. Ze doet het al vanaf d'r geboorte zo. We noemen het haar dansreflex. O+ O+ O+
Ik denk dat ze in de zevende hemel zou zijn als ze kon lopen. Als ze zo vlot is als haar zus (maar dat is ze denk ik niet) dan loopt ze over twee maanden achter de loopwagen.
Ik moest ook aan Lord of the Dance denken :D ff een Iers (?) muziekje eronder zetten!
pi_126895150
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:45 schreef becky27 het volgende:
oh hebben jullie dat echt? Ik echt niet..... eruit is eruit. En genieten van zo'n vers mensje.
Haha ja dat snap ik wel! Ik heb ook wel wat Gulara zegt, maar dan niet dat F terug in mijn buik moet. Maar dat ik gewoon tijdens mijn zwangerschap geweten had dat ik F.leur aan het maken was ofzo :P

Ik heb echt een fijne nacht gehad. 8 uur geslapen met maar 1x wakker worden om de speen terug te geven.
Wanneer willen jullie gaan stoppen/afbouwen met de speen?
F krijgt de speen nu alleen in bed en in de maxi cosi, of als ze ziek is. Naar aanleiding van het gesprek in t dummies-topic ben ik nu geneigd om met 10 maanden toch wel te stoppen.
pi_126896393
Ik heb veel gelezen omtrent speen omdat ik wilde weten hoe en wat. In eerste instantie had ik mezelf voorgenomen om rond de negen maanden af te gaan bouwen.

Uiteindelijk zijn we er cold turkey een maand geleden mee gestopt. Gewoon niet meer gegeven en het eerste slaapje zonder was brullen. Daarna heeft ze er nooit meer naar gepiept. Sterker nog.. als ik hem nu in haar mond stop spuugt ze hem uit. Heerlijk!
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:38 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126896538
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:57 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Haha ja dat snap ik wel! Ik heb ook wel wat Gulara zegt, maar dan niet dat F terug in mijn buik moet. Maar dat ik gewoon tijdens mijn zwangerschap geweten had dat ik F.leur aan het maken was ofzo :P

Ik heb echt een fijne nacht gehad. 8 uur geslapen met maar 1x wakker worden om de speen terug te geven.
Wanneer willen jullie gaan stoppen/afbouwen met de speen?
F krijgt de speen nu alleen in bed en in de maxi cosi, of als ze ziek is. Naar aanleiding van het gesprek in t dummies-topic ben ik nu geneigd om met 10 maanden toch wel te stoppen.
Wij gaan er denk ik na onze vakantie mee beginnen. Dan is ze 10,5 maand. E. krijgt de speen ook alleen in bed, maxi-cosi, wandelwagen/buggy of als ze ziek is. Best vaak dus uiteindelijk nog :'). Ik denk dat stoppen hier niet zo makkelijk zal zijn als bij Twinkle. Ze is er toch wel ernstig aan gehecht. Als het niet lukt ga ik er ook nog niet moeilijk over doen, dan gaan we 't gewoon een maandje later nog eens proberen :)
pi_126896585
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 05:16 schreef Gulara het volgende:
Suiker is het nog gelukt om hem geruisloos om te draaien?
...
Edit: Hij slaapt! *O*
Haha die cake :D Is het nog gelukt met een garde ofzo?

Het omdraaien ging niet geheel geruisloos nee, maar het duurde niet lang. Heb goed geslapen! En vannacht lukte het om hem in slaap te aaien over zijn bolletje O+

Hij ligt wel echt graag op zijn buik. En dat is ook zo goed voor zijn hoofd, het voelt echt onzinnig om hem dan op zijn rug te leggen, maar ik wil hem wel graag levend aantreffen 's morgens dus ik doe het toch maar 's nachts.

Over flesjes: 30 schepjes was inderdaad de max heb ik hier al eerder gelezen. Dat is precies wat F gister gedronken heeft. Dat is wel voor het eerst, dus ik wacht eerst maar eens af. Vannacht kwam ik weer met een 150 fles (die is met schepjes trouwens 170 cc :o) en toen dronk hij 80. De keer erna 130. Dus ik geloof niet dat hij structureel meer dorst heeft..
Twinkle, hij speelt ook wel eens met de speen, of hij valt in slaap, maar vijf minuten later probeert hij dan een hele hydrofiel in zijn mond te proppen en valt hij de fles aan alsof hij nog niks gedronken heeft. Hij wordt dan jengelig als ik niks geef.
Als ik de fles er naar zijn idee te vroeg uit haal voor een boertje gaat hij sinds een paar dagen trouwens ook echt krijsen, de bozerik O+

Ik ga nog niet op andere melk over, eerst even afwachten of deze honger doorzet. Tussen de 700 en 850 zou ik best vinden met deze melk.

Ik blijf ook maar naar t filmpje kijken Becky :D

Kwisted een frisse dag dus! ^O^
pi_126896699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:45 schreef becky27 het volgende:
Hier precies zo.
En ik hoef ook nooit meer zwanger. Twee zwangerschappen is genoeg. Voor mij is het klaar. Prima zwangerschappen op zich, zeker niets te klagen, maar ik vond er niet veel aan :@

En jullie gaan veel te snel en ik heb geen tijd om alles terug te lezen...

Hier gaat het goed. Ik spam mijn beebs even. Ik vind ze zo leuk, moet ze gewoon even laten zien....

[ Bericht 14% gewijzigd door Cathmar op 23-05-2013 20:28:11 ]
Met een meidenkwartet
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:39:45 #81
259886 pessie
pi_126896721
Becky wat tof!

Kwisted goede nacht!
pi_126896748
Cathmar O+ O+
Ik ben verliefd op C!
(K lijkt een beetje op mij als baby trouwens :D)
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:41:47 #83
259886 pessie
pi_126896791
Cathmar heerlijke dames!

Maar, je hebt er toch 4?
pi_126896836
quote enzo
Met een meidenkwartet
pi_126897012
Cathmar O+ Wat een mooierds!
Ik begin toch serieus een Bumbo te overwegen, marktplaats maar eens in de gaten houden!
pi_126897180
Wat een liefe meiden Cathmar, Maar ze lijken echt totaal niet op elkaar he. Leuk om te zien :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_126898222
Cathmar mooie meisjes.

Becky dansen :D

Geen honger is hier gewoon stoppen met drinken en speen uit de mond duwen. Tegenwoordig zelfs met twee handen.

Speen was hier weg, maar nadat hij ziek is geweest en tandje heeft gekregen toch weer behoefte aan een speen af en toe. Maar niet heel fanatiek en als hij slaapt wordt hij ook niet wakker als de speen weg is. Dus ik laat het even zo, ik denk ook dat hij er vanzelf weer mee stopt.
pi_126898532
Ohh wat lief Cathmar, mooie meiden en wat zijn ze verschillend!
pi_126898649
Cathmar ze zijn prachtig. En idd zo verschillend ♥
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_126898675
Cathmar je meiden O+

Speen maak ik me niet druk om. Ga het met een half jaar proberen maar zo niet dan niet. Bij de oudste geen moeite gehad na 2,5 jaar.

Suiker als je het niet vertrouwd moet je buikslapen niet doen. Maar hier slaapt Kyan al op zijn buik vanaf dag 3. Anders sliep hij max een kwartier. Nu slaapt hij in de nacht makkelijk 8 uur.
Hij is heel sterk in zijn nek en draait zijn hoofd prima.
Tot 10 weken wel altijd in ons zicht geslapen. Maar nu ligt hij gewoon op zijn eigen kamer.
pi_126899094
Hier geen speen, bij zuigbehoefte krijgt ze de borst. Wel eens een speentje geprobeerd hoor maar dat wil ze niet.
pi_126899220
As, F kijkt inmiddels ook al rond met zijn hoofd omhoog als hij op zn buik ligt, geloof dat hij best sterk is al. Maar ik dacht dat hij misschien in zijn slaap dan een minder moment heeft of het niet doorheeft als hij op z'n gezicht ligt en stikt in zijn slaap. Of onderschat ik nu de overlevingsdrang van een baby?
Hij slaapt echt twee keer zo lang op zijn buik. Als het goed is word ik vandaag door de fysio gebeld, zal hem ook eens om advies vragen.
pi_126899474
Ik zou dat ook eng vinden hoor Suiker. J kan haar hoofd ook al best goed omhoog houden maar of dat in haar slaap ook zo gaat idd.. Natuurlijk 99,99% gaat het goed maar ik zou dat niet aandurven denk ik.
pi_126899535
Ik zou buikslapen ook eng vinden, maar als het echt niet anders gaat... en ze slapen dan wel lekker... dan heb je niet zo heel veel keuze denk ik. Dan er maar alles aan doen om het wel zo veilig mogelijk te maken.
Met een meidenkwartet
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:00:20 #95
259886 pessie
pi_126899653
Ik heb bij Nathan gewacht met laten buik slapen tot hij een half jaar was, en ik ben er eerst mee naar de ha geweest. Maar goed, eerste kind, dan ben je wat voorzichtiger.

Lauren is echt bizar. Ze was net wat aan het jengelen en ik bedacht me dat vzw anderhalf uur wakker was en misschien moe. Leg ik haar in bed valt ze gewoon binnen 2 minuten in slaap _O_
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:02:58 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126899769
Ik vond dat ook eng en niet prettig Suiker :N. E. heeft toen ze klein was prima op haar rug geslapen maar nu vind ik haar steeds vaker op haar buik of haar zij terug. Nu vind ik het helemaal niet eng meer maar dat is eigenlijk pas vanaf dat ze een maand of 6 was denk ik. E. was ook al vanaf dag 1 heel erg sterk in haar nek maar toch idd... Wel goed om het aan de fysio te vragen!

Wij geven E. ook voeding voor hongerige baby's. Scheelde hier echt énorm in tevredenheid na een fles. Ze wilde op een gegeven moment (ik denk rond 5 maanden? ik weet 't niet meer...) ook het liefst 6 x 180 drinken en na 100x geschoven te hebben met haar drinkschema bleek Forte voeding te werken. Nu krijgt ze wel weer gewone voeding maar haar flessen lijken ook al meer bijvoeding te gaan worden ipv hoofdvoeding.
pi_126900160
Ik wil niet te snel gaan switchen van voeding want zoals jullie merken ga ik nogal snel bedenken hoe dingen anders kunnen en soms had ik beter even kunnen afwachten ;) Maar ik houd het wel in mijn achterhoofd. (heb trouwens ook nog vier pakken staan, leve de melkoorlog)
F heeft net 130 cc op en zit nu (een kwartier later) nogal wild zijn handen op te eten. Speen of pink accepteert hij niet. We maken nog 30 cc en kijken of hij daarvan kalmeert :)

Lekker hoor pessie, ben benieuwd hoe lang ze blijft liggen! :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:19:46 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126900355
Neuh, zou ik ook niet doen hoor. Daarnaast kunnen 't ook gewoon regeldagen zijn idd. Trial & error zo'n baby :Y.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:22:42 #99
259886 pessie
pi_126900471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
Neuh, zou ik ook niet doen hoor. Daarnaast kunnen 't ook gewoon regeldagen zijn idd. Trial & error zo'n baby :Y.
Dat zei ik laatst nog tegen kennissen met een 10 maanden oude baby :D .
Je leert niet wat wel/niet kan als je het niet probeert.
pi_126900476
Nee daar moet je misschien over na gaan denken als het echt een hele periode is. Maar nu met die regeldagen idd effe nog niet lijkt me :)

Cath je minies! O+

Buikslapen lijkt me ook helemaal niks nu nog :{ ... Gelukkig wil ze het tot nu toe ook niet.
pi_126900568
Lekker Pessie! :)

Hier ook weer aan het trial en errorren ;) met de borstvoeding, dus wat dat betreft maakt het niet uit ;)
Uk heeft het eten helemaal ontdekt (hoezo broodkorst om op te sabbelen, kauwkauw-weg!) en krijgt dus best wat binnen.
Maar hij wil ook weer vaker bij mij drinken. En dat vind ik, met name 's nachts, niet heel handig. Vannacht viel mee (0:00, 2:00, 5:25) maar afgelopen nachten waren weer heel pittig.

Hier een buikslaper vanaf ongeveer 6 maanden :)
pi_126900740
Ook als hij krampjes heeft slaapt hij er doorheen op zijn buik, dan kreunt hij wat en draait zijn hoofd naar de andere kant, steekt zijn kont omhoog (komt er wel of geen scheet uit ;)) en dan ontspant zijn gezicht en slaapt hij verder O+ Op zijn rug gaat hij zich oprollen en met zijn armpjes zwaaien en dan wordt hij wakker en gaat krijsen. Ik dacht eerst dat het toeval was maar dat is echt niet zo.

Zojuist kwam de laatste 30 cc er weer uit, dit was de allereerste keer echt kotsen. Oeps! :D

Met BV lijkt me dit nog lastiger trouwens. En zeker als ze 's nachts dan ineens weer vaker komen, dat is inderdaad niet de bedoeling!
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:32:58 #103
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126900865
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Dat zei ik laatst nog tegen kennissen met een 10 maanden oude baby :D .
Je leert niet wat wel/niet kan als je het niet probeert.
Absoluut :Y. En het wordt gewoon steeds makkelijker. Ik heb 1,5 maand geleden gewoon een dag geprobeerd of ze een fles minder wilde en dat ging gewoon. Wat vaker de (tuit)beker aanbieden en ze is hartstikke tevreden. Toen ze kleiner was vond ik dat best spannend en eng :Y. Maar nu... het lijkt al een hele dreumes O+. Ik heb haar gister even gewogen op de Wii en ze weegt (als 'ie klopt, vorige x wel) 9,5 kilo :Y), ruim een halve kilo meer dan een maand geleden. Ik heb ook echt het idee dat ze een groeispurt aan het maken is, ze lijkt ineens zo groot (en haar hoofd wordt zo zwaar bij het flesje geven :') )

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:30 schreef Suikertante het volgende:
Ook als hij krampjes heeft slaapt hij er doorheen op zijn buik, dan kreunt hij wat en draait zijn hoofd naar de andere kant, steekt zijn kont omhoog (komt er wel of geen scheet uit ;)) en dan ontspant zijn gezicht en slaapt hij verder O+ Op zijn rug gaat hij zich oprollen en met zijn armpjes zwaaien en dan wordt hij wakker en gaat krijsen. Ik dacht eerst dat het toeval was maar dat is echt niet zo.

Zojuist kwam de laatste 30 cc er weer uit, dit was de allereerste keer echt kotsen. Oeps! :D

Met BV lijkt me dit nog lastiger trouwens. En zeker als ze 's nachts dan ineens weer vaker komen, dat is inderdaad niet de bedoeling!
Met BV is het volgens mij (geen ervaring in regeldagen met fv) juist makkelijker :Y. Je kan gewoon aanbieden wat je wilt en je hoeft niet rekening te houden met maximale hoeveelheden. Dan is het gewoon installeren op bed of bank en baby lekker vaak laten drinken O+. Ik vond die dagen stiekem best relaxt! al moest ik eerst altijd wel even omschakelen, je dagplanning valt in het water
pi_126901074
Ik snap het hoor suiker dat het eng is. Maar hier was het zo'n extreem verschil. Achteraf had mijn oudste misschien ook wel veel beter geslapen als ik hem op zijn buik had gelegd. We zijn echt allemaal buikslapers. Toen ik baby was sliep ik ook op mijn buik maar toen mocht het nog.

Omdat we het ook zeker wilde weten dat hij het aankon sliep hij overdag beneden in de box en in de nacht in de wieg naast me. Heb hem goed bestudeerd en wij durfde het aan. Vetrouwde op hem daar in zeg maar maar vond het ook echt wel eng. Maar toch liever slaap dan zo onrustig.
Na 10 weken hadden we het vetrouwen en ginghij naar zijn eigen kamer. Geloof me ik heb wel 100x op de camera gekeken. Maar hij doet het super en sindsdien slaapt hij dus ook de nacht door.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:42:05 #105
259886 pessie
pi_126901195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:25 schreef freecell het volgende:
Lekker Pessie! :)

Hier ook weer aan het trial en errorren ;) met de borstvoeding, dus wat dat betreft maakt het niet uit ;)
Uk heeft het eten helemaal ontdekt (hoezo broodkorst om op te sabbelen, kauwkauw-weg!) en krijgt dus best wat binnen.
Maar hij wil ook weer vaker bij mij drinken. En dat vind ik, met name 's nachts, niet heel handig. Vannacht viel mee (0:00, 2:00, 5:25) maar afgelopen nachten waren weer heel pittig.

Hier een buikslaper vanaf ongeveer 6 maanden :)
Bij Nathan zijn we op een gegeven moment bij eerder dan 3 uur na de vorige voeding 's nachts water gaan geven in de hoop dat hij het dan door zou krijgen. Bij sommige kindjes werkt het.
pi_126901501
In principe kan dat ook met kunstvoeding. Heel veel artsen doen niets met de richtlijn van 1 liter ons consultatiebureau en de kinderarts van de jongste maakte dat ook helemaal niets uit en zeggen dat het enorm achterhaald is. Er zijn ook geen echt duidelijke aanwijzingen dat het zo streng moet zijn en dat een keer wat extra's kwaad kan daarom dat ook met kunstvoeding voeden op verzoek gewoon een optie is.

Ik zou dus gewoon gehoor geven aan dat soort dingen als een kind er om vraagt en de hoeveelheden en alles helemaal loslaten. Het zal zich vanzelf wel weer regelen :)
pi_126901607
Daar ben ik ook helemaal vooe pvoess. Bij beide kindjes kv op verzoek. Bij Kyan moet ik er ook echt niet aan denken om het uit te stellen. Wat een geluid komt er uit en dan is hij ook niet te troosten.
Alleen de laatste fles bieden we nog aan omdat ik vind dat hij anders echt te weinig drinkt.
pi_126904981
Baby snurkt in een diepe slaap in mijn armen. O+ Maar ik sterf vd honger inmiddels. Moet hm vroeg of laat toch eens wegleggen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:01:14 #109
259886 pessie
pi_126907579
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:10 schreef vencodark het volgende:
Baby snurkt in een diepe slaap in mijn armen. O+ Maar ik sterf vd honger inmiddels. Moet hm vroeg of laat toch eens wegleggen.
:D herkenbaar. Maar ook dit is trial en ertoe: volgende keer overal flesjes water en voedsel neerzetten ;)
pi_126907651
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef pessie het volgende:

[..]

:D herkenbaar. Maar ook dit is trial en ertoe: volgende keer overal flesjes water en voedsel neerzetten ;)
Dus geen verse boterhammen meer maar alles vooraf gesmeerd? :o
pi_126907920
Daarom dus drager/draagdoek, dan heb je daar je handen voor vrij ;)

Ik heb net gegeten, gestofzuigd en een was gedraaid met J. in de drager. Zij blij, ik blij *O*
pi_126908071
Haha Venco herkenbaar!! _O-
Of naar de wc moeten als baby net na een uur krijsen slaapt ;(
pi_126908206
Met een draagdoek kan je ook naar de wc :D *O*
pi_126908274
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Pvoesss het volgende:
Met een draagdoek kan je ook naar de wc :D *O*
Maar dan kun je niet doorspoelen :+

Ik wil graag even jompelen voor mn nieuwe fisher price jungle wipstoel *O* al 3 avonden warm eten kunnen eten O+
pi_126909635
Geprobeerd weg te leggen en ik had nog geen boterham gesmeerd en hij huilde al. :')
Toch even brood gesmeerd en even laten huilen (ja, sorry hoor!). Nu zit ik weer met hem op de bank. :P
Overigens ook gelezen dat een shirt met mijn geur ook kan helpen dat voor zijn gevoel zijn mama bij hem is. Die ligt nu in zijn bedje mar dat hielp dus niet. :P
pi_126909711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:30 schreef Suikertante het volgende:

Is juist makkelijk want je kan nooit te veel geven..al liggen ze de hele dag aan je borst te drinken, het kan gewoon :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126909744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:16 schreef Fieder het volgende:

[..]

Maar dan kun je niet doorspoelen :+

Ik wil graag even jompelen voor mn nieuwe fisher price jungle wipstoel *O* al 3 avonden warm eten kunnen eten O+
Hoezo niet? :D
je hebt je handen vrij ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126910025
Ook zo typisch. Zodra ik 's avonds warm ga eten, begint hij te huilen. Alsof hij het weet! :X
pi_126910193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:48 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hoezo niet? :D
je hebt je handen vrij ;)
Dat maakt geluid en dan wordt mijnes wakker }:|

Venco ben jij mij :')
pi_126910262
Ik zou een dummie van mezelf moeten hebben. Fool the baby! *O*
pi_126910456
Degene die douchen met de baby, hoe pakken jullie dat dan aan? Met draagdoek? Hoe voorkom je dat de baby jouw shampoo in zijn ogen krijgt en is het niet zwaar?
pi_126913023
Hoe meer geluid hoe meer slapen hier!
En onder de douche doen wij bijvoorbeeld zo:
-ik ga douchen (naakt, zoals ik altijd douche ;))
-intussen kleedt vriend F uit
-als ik klaar ben geeft vriend F aan
-vriend doet wat zeep in mijn hand, ik was F's billen en lijfje met een hand, ik leun dan iets achterover zodat hij een soort van op mijn borst ligt zoals in een draagdoek
-vriend doet wat shampoo in mijn hand, ik was F's haar (ik snap trouwens sinds het douchen pas waarom er ook Zwitsal flessen met een pompje zijn :+ )
-ik geef F terug en vriend droogt hem af en kleedt hem aan

Het enige is dat je niet teveel zeep moet pakken anders wordt hij glibberig. Zodra er water in de buurt van zijn oogjes komt doet hij ze dicht dus ik kan hem volledig onder de douche houden. Omdat ik zelf al klaar ben met douchen heeft hij geen last van mijn shampoo en/of zeep.
Ik denk dat F misschien maximaal vijf minuten bij me onder de douche is.
pi_126913306
Ik zeepte in voor ik met ze onder de douche stapte en mezelf douchen deed ik wel op een ander tijdstip :+
pi_126913679
Ja zo zou ik het alleen ook doen!

Wij hebben hem ook eerst nog van tevoren met een washandje ingezeept en daarna met een nat schoon washandje de overtollige zeep er weer afgehaald, tot we ons na drie douchebeurten realiseerden dat we dit bij het badje moesten doen omdat het water anders vies werd :+ Onder de douche was dat natuurlijk niet nodig :')
pi_126913700
Wij doen het tot nu toe ook alleen met z'n tweeën. Ik douche me eerst alleen, dan komt vriend erbij staan met haar. Hij houdt haar vast terwijl ik haar was. Ik ga uit de douche, afdrogen, badjas aan terwijl vriend nog met haar onder de douche staat, vindt ze heerlijk :). Dan neem ik haar weer over en kan vriend zelf douchen.
In m'n eentje zie ik nog niet echt zitten..
pi_126913765
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:27 schreef Suikertante het volgende:
Ja zo zou ik het alleen ook doen!

Wij hebben hem ook eerst nog van tevoren met een washandje ingezeept en daarna met een nat schoon washandje de overtollige zeep er weer afgehaald, tot we ons na drie douchebeurten realiseerden dat we dit bij het badje moesten doen omdat het water anders vies werd :+ Onder de douche was dat natuurlijk niet nodig :')
Wat maakt het uit dat het water vies wordt dan? :@
pi_126914078
Weet ik niet? :D Onze kraamhulp leerde ons dat je met de ene kant van het washandje eerst zonder zeep zijn gezichtje schoonmaakt, dan met zeep de voorkant, dan met zeep de achterkant, dan met de andere kant van het washandje (dus de kant waar nog geen zeep zit) haal je de overtollige zeep er weer af en dan gaat ie in bad. Misschien droogt hij anders teveel uit van alle zeep in het bad, of zitten er bacteriën aan zijn billen ofzo?! Wij deden verder ook geen zeep in het badje. F was binnen een paar dagen aan 't vervellen en dat doet hij nog steeds heel licht. Heb er verder niet over nagedacht eigenlijk.. ik deed braaf wat ze zei O+
pi_126914243
Voorwassen moesten we hier ook van de kraamhulp. Doen we nog steeds omdat er verder geen zeep in het bad gaat. Mijn huid is er te droog voor en voor haar vind ik het ook niet nodig. (Ik ga vaak samen met haar in bad)
pi_126914453
Onze kraam zeepte haar ook in voor ze in bad ging idd, maar dan ging ze wel bezeept het water in. Ik vond dat maar omslachtig, doe nu een heel klein scheutje Zwitsal schuimbadje in het water en was haar gewoon met een hydrofielwashandje in het water. Ze heeft ook geen gevoelig huidje dus dat scheelt ook denk ik.
pi_126914487
Hoi! Wij komen ons hier melden!
Afgelopen dinsdag om 22.03 is Eva geboren! 3945 gram en 49 cm O+
We liggen nu nog in het ziekenhuis maar hebben goede hoop morgen naar huis te mogen. De borstvoeding lukt nog niet zo goed, daar oefenen we volop mee. En verder ben ik verliefd!!

E.
pi_126914550
Sparkle :W
Wat een lekker bolletje! O+
pi_126914561
Welkom Spark! Lief droppie heb je daar O+
pi_126914580
Welkom! O+
pi_126915037
Dat neusje! O+

Oh en baby slaapt eindelijk in zijn kinderwagenbedje! *O* Deze even naar de woonkamer verplaatst, misschien was dat probleem want overdag staat deze wel vaker hier.
pi_126916320
*O* hoeraaa!
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:32:05 #136
381212 Gulara
From the future
pi_126916366
Sparkling welkom. Die handjes, zo zoet. O+
pi_126916452
Sparkling welkom en van harte!
pi_126916659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:49 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoi! Wij komen ons hier melden!
Afgelopen dinsdag om 22.03 is Eva geboren! 3945 gram en 49 cm O+
We liggen nu nog in het ziekenhuis maar hebben goede hoop morgen naar huis te mogen. De borstvoeding lukt nog niet zo goed, daar oefenen we volop mee. En verder ben ik verliefd!!

[ afbeelding ]
Oh wat een schatje, Sparkling. Dat dekentje vind ik trouwens geweldig! Geniet er maar lekker van en wat goed dat je zo doorzet met de borstvoeding terwijl het niet goed wil.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:41:12 #139
378192 -mandy-
I am who I am
pi_126916794
Gefeliciteerd en welkom Sparkling *O* *O* *O* !
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:41:15 #140
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126916797
Sparkling O+. Welkom en wat een popje heb je daar!

Fijn, Venco. Hier heeft ze idd ook veel in de kinderwagenbak geslapen in de woonkamer. Geluid om haar heen hielp echt met goed slapen. Nu niet meer ;)

E'tje heeft vandaag maar 1x geslapen op het KDV :o. Ze wilde vanochtend écht niet slapen en was gewoon gezellig en vrolijk aan het kletsen. Na het broodje eten om half 1 viel ze wel om en heeft ze ruim 2,5 uur geslapen. Nu ligt ze alweer bijna een uurtje lekker op bed O+. Ze wil zo graag zelf eten nu! Ze at vandaag rijst met courgette en tomaat en ze ging met haar priegelvingertjes de courgette tussen de rijst uit pulken :D.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:43:29 #141
381212 Gulara
From the future
pi_126916912
Alleen douchen gaat hier als volgt.

- hydrofiel, handdoek, fleecedeken en speen klaarleggen
- zelf alvast deels uitkleden.
- Pi uitkleden en inzepen
- op aankleedkussen naar de badkamer
*hier wordt het tricky* :')
- tijdelijke plek voor Pi zoeken (meestal op de was :@ )
- snel hydrofiel en handdoek op aankleedkussen -vlak naast de douche-leggen
- kraan aan, juiste temperatuur zoeken
- overige kleren uit, t-shirt aan
- kind tussen was vandaan graaien
- douchen
- Pi op aankleedkussen leggen en warm inpakken: hydrofiel, handdoek, deken
- snel zelf inzepen (haren wassen e.d. achterwege laten)
- uit de douche handdoek om
- bij bloedingen/ lekkende tieten eerst zelf ondergoed aantrekken
- kind aankleden
- zelf aankleden

Easy peasy!
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:49:07 #142
259886 pessie
pi_126917181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:27 schreef L0t.. het volgende:
Wij doen het tot nu toe ook alleen met z'n tweeën. Ik douche me eerst alleen, dan komt vriend erbij staan met haar. Hij houdt haar vast terwijl ik haar was. Ik ga uit de douche, afdrogen, badjas aan terwijl vriend nog met haar onder de douche staat, vindt ze heerlijk :). Dan neem ik haar weer over en kan vriend zelf douchen.
In m'n eentje zie ik nog niet echt zitten..
Wat handig!

Sprak welkom! Popje O+

Venco fijn! En Lauren pruttelt soms ook wel even zodat ik MN broodje of die van de peuter smeer. Maar ik ga zo snel mogelijk naar haar toe. En soms duurt dat 2 minuten.
pi_126917331
Ah, ik wilde net vragen in het dummiestopic hoe je dat doet met douchen met een baby, maar die vraag is al beantwoord. Ga ik samen met Vriendje Echtgenoot eens proberen.

Wij badderen overigens zonder zeep, L. heeft nog nooit zeep op zijn lijf gehad, ik hou daar niet van bij die hele kleintjes :@ Hij had laatst wat plakkerige ontlasting, dat poetsen we weg met olie.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:52:40 #144
259886 pessie
pi_126917355
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef Gulara het volgende:
Alleen douchen gaat hier als volgt.

- hydrofiel, handdoek, fleecedeken en speen klaarleggen
- zelf alvast deels uitkleden.
- Pi uitkleden en inzepen
- op aankleedkussen naar de badkamer
*hier wordt het tricky* :')
- tijdelijke plek voor Pi zoeken (meestal op de was :@ )
- snel hydrofiel en handdoek op aankleedkussen -vlak naast de douche-leggen
- kraan aan, juiste temperatuur zoeken
- overige kleren uit, t-shirt aan
- kind tussen was vandaan graaien
- douchen
- Pi op aankleedkussen leggen en warm inpakken: hydrofiel, handdoek, deken
- snel zelf inzepen (haren wassen e.d. achterwege laten)
- uit de douche handdoek om
- bij bloedingen/ lekkende tieten eerst zelf ondergoed aantrekken
- kind aankleden
- zelf aankleden

Easy peasy!
En daarom doe ik Lauren in bad als ik alleen ben. Ze is tot nu toe misschien 2x mee onder de douche geweest
pi_126917358
Sparkling, wat een wolk van een baby! O+
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:00:52 #146
381212 Gulara
From the future
pi_126917798
quote:
12s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef pessie het volgende:

[..]

En daarom doe ik Lauren in bad als ik alleen ben. Ze is tot nu toe misschien 2x mee onder de douche geweest
Pi gaat ook meestal in bad.
Dit is de we-worden-'s ochtends-wakker-met-poep-tot-in-de-nek-en-mama-moet-ook-nog-douchen-uitzondering.
pi_126918903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef L-E het volgende:
Vriendje Echtgenoot
Zeg ehh, wanneer is dat gebeurd? :D
pi_126920110
Ik durf alleen zelf te douchen als Isa slaapt. Gister ging ik pas savonds toen man weer thuis was :')

:@
Sarcasme. Herken het.
pi_126920166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:37 schreef Suikertante het volgende:
Weet ik niet? :D Onze kraamhulp leerde ons dat je met de ene kant van het washandje eerst zonder zeep zijn gezichtje schoonmaakt, dan met zeep de voorkant, dan met zeep de achterkant, dan met de andere kant van het washandje (dus de kant waar nog geen zeep zit) haal je de overtollige zeep er weer af en dan gaat ie in bad. Misschien droogt hij anders teveel uit van alle zeep in het bad, of zitten er bacteriën aan zijn billen ofzo?! Wij deden verder ook geen zeep in het badje. F was binnen een paar dagen aan 't vervellen en dat doet hij nog steeds heel licht. Heb er verder niet over nagedacht eigenlijk.. ik deed braaf wat ze zei O+
Volgens mij is het zo dat je in het ene bakje je washandje uitspoelt. Dat is dus vies water met zeep. En in het andere bakje zit schoon water. Je maakt je washandje nat, doet er wat zeep/wasgel/olie op en wast je kindje. Dan washandje uitspoelen in het andere bakje. Eventueel herhalen.

Ik doe Rosalie meestal in bad. Haar badje zet ik dan in de douche. Na afloop trek ik het douchegordijn dicht en met alleen een arm om de hoek trek ik de stop eruit. We hadden zo'n mooie afvoerslang, maar het badje is voor eva een tijd in gebruik geweest bij mijn schoonouders en die kunnen zich geen slang herinneren }:| waarschijnlijk wisten ze niet wathet was toen ze het een keer tegen kkwamen en hebben ze het weggegooid.

Spark, welkom!
pi_126920413

Vanmiddag net uit bad. Ze vond het wel goed om even zo te liggen. Kon ze ook al heel lang volhouden O+
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:53:34 #151
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126920712
Och wat een prulleke Danic O+
pi_126920848
Wat een moppie Danic! O+ zo sterk al :)
En ik snap niet wat je bedoelt met twee bakjes, is dat zo'n apart wasbakje? Dat heb ik niet namelijk.
pi_126921178
Nee zo'n waskom is toch verdeeld in twee bakjes? Tenminste, de mijne wel.
pi_126921291
Grrrr probeer te knippen en plakken met mijn telefoon hoor. Ben niet aan het spammen.
Maar goed, dat lukt dus niet.
Als je Google aanslingert en zoekt op waskom baby dan zie je welke ik bedoel.
pi_126921343
Lief danic! Zo leuk ook die soort van verbaasde blik als ze het hoofdje omhoog houden, J doet dat ook :D
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:05:04 #156
259886 pessie
pi_126921393
Danic wat een schatje!
Waar heb je die waskom gekocht? Ik heb er nog naar gezocht maar kon et nergens vinden.
pi_126921480
Pessie, bij babydump.
pi_126921685
Ik heb dus geen waskom ;)
Ik hengelde gewoon het washandje in bad. Daarom dus ook de billen als laatst! Daarna hoef je niet meer te spoelen.

Maar sinds we de douche ontdekt hebben is het bad niet meer gebruikt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:18:00 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126922152
Babyfoto's O+

en die van Cathmar gemist -O-

Welkom spark!

En douchen met baby gaat hier als volgt:

Baby 1 uitkleden muv luier
Baby 1 gewikkeld in badcape terug in bed
Baby 2 uitkleden muv luier
Baby 2 gewikkeld in badcape terug in bed
Zelf uitkleden, op douchetop aan
Douche alvast aan om op temperatuur te komen met de juiste straal
Stapels handdoeken op de grond leggen zodat er 2 bedjes onstaan
Baby 1 (zonder luier) op de handdoeken op de grond
Baby 2 (zonder luier) mee onder de douche
Inzepen met 1 hand (wij hebben met pompje inderdaad ;) )
Afspoelen
Klaarhangende badcape omslaan (douche blijft lopen)
Baby 2 beetje droog deppen en lekker in de badcapecape gewikkeld op de handdoeken
En baby 1 mee onder de douche. Zelfde ritueel als baby 2
Baby 2 naast baby 1 op de handdoeken
Zelf even snel verder douchen, afdrogen en snel iets aanschieten
Daarna beide baby's mee naar de babykamer.
Baby 2 in bed, Baby 1 op het aankleedkussen voor verder afdrogen, insmeren en aankleden.
En daarna baby 1 in bed en baby 2 aankleden etc.

Half uurtje werk :+
pi_126922258
Wat een lekker ding blijft ze danic. En echt een kleintje.

Ik denk dat Kyan echt wel sterk is in zijn nek, want die kan gerust een kwartier zo liggen.

Bij de oudste deed ik elke dag een badje die ontspande daar zo heerlijk van. Maar die deed ik ook elke dag masseren.
Kyan gaat bij lange na niet elke dag en gaat vaker onder de douche. Dat is net even sneller maar dat komt ook door de peuter overdag en hetzelfde slaap ritme.

Ik bedacht me vandaag nog hoe snel we eigenlijk weer onze avond "terug" hebben. Best bizar. Maar ook hoe snel je daar dus weer aan went.
Wel vind ik soms dat Kyan best wat meer aandacht mag hebben. Zeker als ik het vergelijk met mijn oudste. Maar dat is overdag toch lastig en vanaf 20.00 uur slaapt hij. Vind ik niet altijd fair. Maar hij vind het allemaal best en is echt heel makkelijk.

Oh en de oudste wil steeds meer met hem spelen, zo lief O+
pi_126922268
Ah 8)7 dat had ik dan verkeerd begrepen.
Maar volgens mij was mijn uitleg wel de reden voor vies/schoon water. Als je het water van het badje gebruikt heb je dat natuurlijk niet.
Ik ben daar ook niet zo nauwkeurig in hoor. Inderdaad wel in de volgorde van wassen. Dus gezicht eerst en billetjes laatst.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:22:05 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126922457
daarom ga ik ook steeds vaker douchen. Als ze in bad gaan dan gaan ze in hetzelfde badwater maar na elkaar (water verversen kost veel te veel tijd, zeker omdat ik het badderen meestal alleen doe).
pi_126922477
Pfff wat een onderneming klinkt het. Ben blij dat we douchen met zijn 2-en doen.
Ik pak dan wel weer zelf de zeep zonder pompje terwijl ik met hem onder de douche staat. :P

Oh en een waskom hebben wij ook niet. Gewoon wasen voor hij in bad gaat.
pi_126922651
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:06 schreef danic het volgende:
Pessie, bij babydump.
Babydump. :r Rampzalige service.
pi_126922760
Die waskom heb ik nu pas gekocht. Had ik bij eva ook niet, maar miste hem wel eens. Voor de momenten dat je even ergens een washandje langs wil halen zonder heel badritueel of als er geen tijd is voor bad.
pi_126922889

Mijn buikslaper O+
pi_126922922
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Babydump. :r Rampzalige service.
Maar ze hadden wel een waskom :+

De babydump bij ons bestaat ongeveer een jaar. Daarvoor was het een andere baby speciaalzaak. Een klein deel personeel is overgenomen en ik heb een leuke klik met 1 verkoopster. Ik probeer daarom altijd bij haar dingen te regelen en te vragen.
Maar zij moppert ook hoor, is echt het management.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:29:44 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126923037
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met de babydump. En al heel wat dingen gekocht daar.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:30:28 #169
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126923084
Isabel is vandaag twee keer in bad geweest, met havermout. Ze heeft de f*ucking waterpokken
pi_126923187
Heeft ze er veel last van Becky? Kyan had ze ook maar gelukkig totaal geen last van.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:33:45 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126923335
Ja, denk dat ik maar sokken om haar handjes ga doen de aankomende dagen, haar hele hoofdje zit onder (en buik en benen en rug en nek , Noortje had er twee weken geleden echt heel veel last van).
pi_126923360
In de winkel helpen ze je bij babydump heel goed maar wij hebben een hoop gedoe rondom het laten leveren vd spullen. En we zijn er nog niet vanaf. :')
pi_126923362
Oh en wat ik me al heel lang afvraag maar steeds vergeet te vragen. Dat plekje op haar hoofd is dat een ooievaarsbeet?
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:35:36 #174
259886 pessie
pi_126923464
Becky wat sneu zeg!

Danic dank je! Bij Nathan niet gemist maar aangezien meisjes dagelijks wat grondiger gewassen moeten worden lijkt dit me toch wel praktisch. Heb er toen ze net geboren was naar gezocht bij HEMA en prenatal. Ga es kijken bij baby dump binnenkort.
pi_126923466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef becky27 het volgende:
Ja, denk dat ik maar sokken om haar handjes ga doen de aankomende dagen, haar hele hoofdje zit onder (en buik en benen en rug en nek , Noortje had er twee weken geleden echt heel veel last van).
Oh das wel heel sneu. Yaro had ze ook maar ook niet extreem veel last. Hij had ze vooral heel veel op/tussen zijn billen, piemol en liezen. Daar kon hij niet echt bij.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:39:38 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126923739
Wat sneu Becky. Hopelijk is ze er snel vanaf.

Hier hebben we trouwens ook spullen van de babydump laten leveren maar ook geen problemen mee gehad.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:44:04 #177
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126924030
As ja is een ooievaarsbeet. Wij noemen het de gorbatsjov vlek ;)
pi_126924329
Coco beterschap met je meisje :*

Becky leuk filmpje O+

Ik mis het zwanger zijn niet. Toch wil ik het graag nog een keer meemaken. En dan wil ik meer genieten en relaxed mijn zwangerschap

Danic wat een lekkere nacht. Werd ze wakker van de vieze luier?

Suikertante bij mij is een van de signalen dat ze de fles uitspuugt. En als je dan probeer haar verder te laten drinken wordt ze boos

*O* voor de goede nachten. Hier ook een goede nacht. Als ik 's nachts wakker word kijk ik altijd op de camera van de babyfoon. En dan is Riley op dat moment ook wakker. Ik hoef niet eens mijn bed uit en allebei slapen we zo weer in. Maar het valt me wel op dat we tegelijk wakker zijn.

Helaas de foto van Cathmar gemist.

Buikslapen durf ik ook niet.

Fieder fijn dat je lekker kan eten mede door die wipstoel

Venco en Lot met hun plakbaby's O+

Dat huilen als je gaat eten komt volgens mij bij pasgeboren baby's, omdat dat de momenten waren dat je tijdens de zwangerschap rust had. En op de rustige momenten is een buikbaby wakker. In het begin zijn pasgeboren baby's daarom ook op juist die momenten wakker

In de vakantie heb ik Riley meegenomen onder de douche. Mijn zus hielp me dan mee. Alleen durf ik nog niet. Tips voor alleen met een baby douchen zijn erg welkom. Want het beviel ons allebei erg goed. Dus Gulara bedankt. Kan dat ook met een mini badkamer? Nu doe ik Riley in haar badje. En als zij slaapt douche ik en maak ik haar badje weer schoon

Sparkling wat een dotje. O+
Ik rammel gewoon

Tante Soesa met haar kleine smullerd O+

Danic wat lief O+

Ass haar bijslaper O+

Arme Isabel. Beterschap :*
pi_126924387
Haha :D wel sneu van de pokken.. Beterschap!

F ligt inderdaad ook graag zo As. Maar soms doet hij z'n armpjes naar beneden en legt zijn gezicht in het matras. Dan ademt hij gewoon door maar het ziet er creepy uit!

Voor een snelle wasbeurt heb ik bijdehandjes of ik maak het washandje nat onder de kraan. Nouja, het hangt er ook vanaf waar je aankleedkussen is, hoe de badkamer in elkaar zit enzo, wat het handigst is. En natuurlijk wat je zelf makkelijk vindt!
Kyara, dat klinkt echt indrukwekkend, dat dat lukt in een half uur!!

Omen wat leuk, zo'n moment 's nachts! O+
En inderdaad, uitspugen en dan lippen stijf op elkaar is hier ook een goede hint dat de honger over is ;) maar soms komt ie dan vijf minuten later weer smakken..
pi_126924406
Och wat sneu becky. Ze staat nog wel lekker vrolijk op de foto O+ en leuk vestje!
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:50:44 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126924508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef becky27 het volgende:
As ja is een ooievaarsbeet. Wij noemen het de gorbatsjov vlek ;)
geen aardbeivlek? Hij lijkt wat dikker.

D heeft een aardbeivlek op haar bil.
pi_126924517
Ja. Kyara vergeet ik gewoon. Wat een onderneming met twee kids. Respect
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:51:40 #183
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126924567
Ik neem Isabel mee in de wipstoel in de badkamer. Zowel als ik alleen douche als samen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:51:52 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126924578
ze gaan dus ook niet elke dag onder de douche.

Ik heb ook een waskom dus even wassen op het aankleedkussen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:52:13 #185
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126924604
Oh ja sorry aardbeienvlek
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:53:15 #186
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126924674
Ik was niet iedere dag de hele boel. Met de billendoekjes krijg ik ook alles goed schoon.
pi_126924682
Logische uitleg omen. Nooit bij nagedacht dat ze daarom wakker zijn op die momenten.

Blijf respect hebben voor je dat je het in je eentje doet.

Dat lijkt me dan wel eng Suiker echt plat op zijn gezicht. Dat doet hij eigenlijk nooit.
Komt misschien ook door de speen. Alhoewel hij die na zijn laatste fles niet meer heeft.
pi_126924774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:52 schreef becky27 het volgende:
Oh ja sorry aardbeienvlek
Ah vandaar. Ik twijfelde door de dikte. Trekt dat uiteindelijk ook weg? Net zoals een ooievaarsbeet?
pi_126924988
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Kyara het volgende:
ze gaan dus ook niet elke dag onder de douche.

Ik heb ook een waskom dus even wassen op het aankleedkussen.
Ons is verteld dat eens per week genoeg is. Als F echt enorme poepluiers heeft of over zichzelf heen plast óf veel krampjes heeft doen we het nog eens. Hij vindt t ook zo lekker en zijn haar wordt er zo lekker zacht van O+
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:01:41 #190
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126925294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:54 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ah vandaar. Ik twijfelde door de dikte. Trekt dat uiteindelijk ook weg? Net zoals een ooievaarsbeet?
Hij zou uit moeten rekken zodat ie vervaagt. Maar gelukkig gaan haar haartjes er straks ook over heen vallen.
pi_126925423
Luuk begint de bad emmer steeds leuker te vinden.Gisteren was hij zelfs aan het schateren erin. Is nog eens wat anders dan de krijspartijen 2 mnd geleden.

Isabel O+ Ik vind dr zo leuk!
*poef* nu is het weg
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:07:30 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126925707
Ons is verteld dat ie met 6 jaar wel weg moet zijn.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:21:29 #193
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_126926775
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:07 schreef Kyara het volgende:
Ons is verteld dat ie met 6 jaar wel weg moet zijn.
Jordy (bijna 7) heeft ook een aardbeienvlek, maar die is echt niet weg :N Wel is het nu huidskleur en dunner...
pi_126926945
Waterpokken :( beterschap!

Wij douchen hier altijd met Ow, maar dan zijn we wel samen. Eentje geeft aan en droogt af, de ander doet alles onder de douche :)
Ik heb het een keer alleen gedaan (na een poep tot m'n nekje en in mama's haar incident) toen had ik t zitje uit het badje erbij gepakt en was ik zelf op de grond in de douche ernaast gaan zitten :) ging goed, maar samen is makkelijker :)

Hier een achterhoofdje/nekje met een hele grote ooievaarsbeet en drie wat kleinere... Ach, het is wel leuk kenmerkend voor hem :)

Vandaag bevestiging bij de Fysio gehad, helmpje hoeft niet! Hij doet het super! Ben zo blij!
En ook wel leuk, hij scoorde qua dingen wat hij al kan iets onder gemiddeld, maar als ze hem ging corrigeren qua leeftijd ver boven het gemiddelde :) trots...

Enne, kan een kind van 4,5 maanden al tandjes krijgen? Ik zie twee witte puntjes, maar mag er niet aanzitten, hij kwijlt ontzettend en heeft van die rode wangetjes...
pi_126927093
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:35 schreef pessie het volgende:
Becky wat sneu zeg!

Danic dank je! Bij Nathan niet gemist maar aangezien meisjes dagelijks wat grondiger gewassen moeten worden lijkt dit me toch wel praktisch. Heb er toen ze net geboren was naar gezocht bij HEMA en prenatal. Ga es kijken bij baby dump binnenkort.
Grondiger? Hoe bedoel je?

[ Bericht 3% gewijzigd door Morretje op 23-05-2013 22:29:27 (stomme smileys :p) ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126927312
Loj dat kan prima. Mijn oudste had met vier maanden zijn eerste twee tanden.

Heb trouwens net gezocht op aardbeien vlek maar dat kan soms best heftig zijn zeg. Hopelijk groeien ze bij jullie heel langzaam.
pi_126928342
Woei .. veel om bij te lezen! Wat ik me nog kan herinneren:

Becky waterpokhes :( .. hoe lang duurt dt eigenlijk?

Sparkling welkom met je mooie poppetje :)

Danic knappe mini!

En ik zag een buikslapend prulleke. Ik denk dat ik de hele dag naar de babyfoon zat te gapen als er zon webcamfunctie op zat. Mijn slapende prulleke kan ik uren naar kijken.

In de douche gebruik ik zon zitje voor Djen. Badderen vind ik zelf meer gedoe.
pi_126928614
Douche ritueel hier:

Baby uitkleden
Baby in badcape wikkelen > babypakketje
Bedenken dat de wipper naar boven moet
Met babypakketje naar beneden, wipper pakken,met babypakketje in wipper naar boven
Babypakketje in de wasbak leggen (dit houdt onze wasbak waarschijnlijk niet lang meer)
Vloeken omdat baby in zijn pakketje geplast heeft (omdat ik vergeten ben zijn luier aan te laten)
Teruglopen met babypakketje
Goochelen met uit natte en in schone badcape wikkelen
Babypakketje weer in de wasbak (nu inclusief luier).
Alle grijpbare elementen buiten grijpbereik leggen
Mezelf uitkleden, douche aan
Blote baby op de arm, douche instappen
Hannesen met regelen van temperatuur zonder baby's hoofd vol in de waterstraal te hangen
Erachter komen dat je de zeepdispenser vergeten bent
Baby een beetje met stromend water schoonaaien
Baby geruststellen
Nog enkele minuten trachten baby rustig te krijgen onder het warme water
Na enkele minuten bedenken dat het erg gezellig is, maar dat je nog met baby naar CB/ huisarts/ winkel etc moet
Baby vanuit douche op de tast (want geen lenzen in) in badcape frotten, in wipper leggen
Snel zelf douchen onderwijl liedjes zingend en kletsend
Snel zelf afdrogen en ondergoed aan
Enigszins opgedroogde baby (dit is het voordeel van die cape en die enkele minuten!) verzorgen en aankleden
Schone baby terug in wipper
Slagveld opruimen
Mezelf verzorgen en aankleden

:')
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:49:55 #199
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126928776
Mango :D

Een goede voorbereiding is het halve werk ;)
pi_126928809
We douchen niet zo heel vaak hier. :P
pi_126929035
Danic wat een schatje heb je daar toch erbij

Becky wat sneu van de waterpokken succes!
Geweldig filmpje!

Das voordeel van fysio van mini meisje ze heeft mini ventje ook gecheckt
naast buik rug rol is ie ook bijna andersom !
Dat lopen is idd een reflex wat veel babys houden evenals ze een "drempel*tafel op laten lopen" leuk om te zien!
(optillen en voetjes tegen rand van tafel aan en daar stond ie ineens op tafel!)
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:03:00 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126929558
Badritueel:

Papa zet bad aan. Mama kleed Bram uit. Papa zit ondertussen in bad. Mama geeft Bram aan papa. Mama uitkleden en in bad. Papa geeft Bram aan mama. Bram schopt papa een paar keer goed tegen het klokkenspel. Bram besluit ook te willen drinken. Papa uit bad. Papa pakt Bram aan. Mama uit bad. Papa droogt Bram, mama kleedt Bram aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126930082
Met uitzondering van het klokkenspelgedeelte gaan wij nu de joene-ticomethode proberen. O+

Ik mag in bad!! *O*
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:10:37 #204
381212 Gulara
From the future
pi_126930114
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:03 schreef Ticootje het volgende:
Badritueel:

Papa zet bad aan. Mama kleed Bram uit. Papa zit ondertussen in bad. Mama geeft Bram aan papa. Mama uitkleden en in bad. Papa geeft Bram aan mama. Bram schopt papa een paar keer goed tegen het klokkenspel. Bram besluit ook te willen drinken. Papa uit bad. Papa pakt Bram aan. Mama uit bad. Papa droogt Bram, mama kleedt Bram aan.
Onmisbaar tijdens een goede badsessie. :7
pi_126930236
Gulara, hou die voeten bij je joh :D
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:14:41 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126930391
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:10 schreef Gulara het volgende:

[..]

Onmisbaar tijdens een goede badsessie. :7
Bram is altijd onwijs blij in bad. :') trappen met z'n benen als een wilde.
pi_126930397
Badritueel is hier heel simpel. Elise is beneden, ik bedenk me dat ze nu wel een keer weer in bad moet. Ga boven alles klaar zetten,haal baby. Baby in bad, afdrogen, insmeren, pyjama aan, voeden en naar bed.

en ben ook benieuwd naar het grondiger wassen van meisjes :D wat doe ik fout? :P

Vanavond laatste nachtje vakantie. Ben wel weer toe aan baby in eigen bed/kamer. En langer slapen dan uiterlijk half 7 :') (met dieptepunt de 5 uur van eergisteren, maar was niet mijn ochtend).
Sowieso slaapt ze vrij onrustig hier, maar kan ook aan t gesnurk van dr vader liggen :P

As, dat van die avond terug hebben ging hier ook best snel nu idd. Volgens mij duurde dat bij de eerste langer. Elise wordt nu al meer in een ritme geduwd dan Floris de eerste 18 maanden volgens mij :P

Oh en hier draait ze soms op dr buik. Ligt er vaak aan hoe snel ze in slaap valt. Maar ze heeft nogal een typische manier van liggen soms...recht op dr gezicht...lijkt me niet lekker liggen trouwens. En eerste keer dat ik t zag vond ik t wel beetje eng, mja blijkbaar slaapt t lekker :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 03:50:22 #208
381212 Gulara
From the future
pi_126936313
Hier ook eentje die er afentoe een golfslagbad van maakt. Maar hij kan ook heerlijk ontspannen floaten.

Ik weet niet wie het vroeg, maar wij hebben een kleine badkamer, en het aankleedkussen leg ik direct naast de douche zodat ik hem er meteen op kan leggen. Al met al moet je er even handigheid in krijgen denk ik.

Mango misschien even een paar keer doen, dan wordt het routine.

En Pi ligt al bijna 3,5 uur te slapen! Gisteren maakte hij ook al zo'n lange ruk. Denk doordat ie 's nachts aan het snotteren is en onrustig slaapt. En ik zit nu in een frisruikend en opgeruimd huis op hem te wachten. Ga tegen de verveling maar eens m'n zelfgebakken Banana Bread opeten. :9
pi_126936366
Ooooh lekker!! Hier gisteren acht voedingen en 30 schepjes, maar wel van 23:30 tot 4:00 geslapen O+

Sonnetje en het klinkt normaal he, net zoveel lucht maar het ziet er toch onprettig uit!
pi_126936579
Ohh Danic wat een liefje!! Ook n slank ding he?

Becky, beterschap voor Isabel! Is Noortje er al helemaal vanaf? Hoe ging de nacht??
Ik vind Isabel echt prachtig, en dat plekjeverstop je straks gewoon onder n ponytje ofzo ;)
pi_126936833
Omen, of ze echt wakker wordt van een poepluier weet ik niet. Maar ik kan niet meer slapen van die lucht :r na het verschonen sliep ze wel gelijk verder.
En gulara, ze heeft je gehoord :D ze heeft braaf gisteravond gepoept.

Loj, tandjes kan hoor. Eva was ook net 4 mnd toen ze hasr eerste tandje kreeg.

Hoe gaat het met Isabel, becky?
Een aardbeienvlek kan idd heel heftig zijn. Het nichtje van mijn vriend is ermee geboren. Dat is echt een soort gezwel en zit onderhuids, dus niet die rode verkleuring. In het begin zag je hethele eel goed, maar ze is nu 6 en je ziet er niks meer van.
Gelukkig maar want het leek net of ze de bof had.

Wij hebben net het eerste flesje vsn vandaag op :o
pi_126936959
Danic wat heerlijk!
pi_126936995
Ik zat om 05.00 ook met een fles hoor. Omdat ik dacht dat ze wakker werd. Kom ik terug, ligt ze heerlijk te snurken. Heb hem eel aangeboden, maar het was een heerlijke speen, meer niet.
pi_126937161
Riley werd vanmorgen om half 7 wakker. Ik werd begroet met een stralende lach. Nadat ze haar flesje op had begon ze heel zielig en klagerig te huilen. Ze was moe. Nu ligt ze nog steeds te slapen. Mijn luie baby O+

Mango jouw doucheritueel. _O_
Ik lag dubbel.

Vandaag een drukke dag. Mijn nichtje gaat trouwen. Ik ben benieuwd hoe het met Riley gaat.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:36:05 #215
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126937246
Lekker Danic!

En Riley ligt alweer heerlijk te slapen O+

Heel herkenbaar, de doucherituelen. E gaat hier dan ook meestal in bad, lekker spetteren vindt ze geweldig.

Die huilerige, hangerige dagen van laatst zijn wel verklaard. Ze kan nu écht kruipen! Ik stond net een boterham te smeren in de (open) keuken en ineens zat ze zowat naast me _O- . Ze gaat als een speer! Dat wordt het huis nu echt babyproof maken, en straks het appartement op vakantie ook :D. O+
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:47:45 #216
381212 Gulara
From the future
pi_126937423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 07:59 schreef danic het volgende:

En gulara, ze heeft je gehoord :D ze heeft braaf gisteravond gepoept.

Misschien moet ik een carrière als babyfluisteraar overwegen. *)

En mijn baby slaapt al de hele dag. 8)7 Gelukkig is het ook pisweer dus we hadden toch nergens heen gekund. /gaatalleendedeuruitalshetzonnetjeschijnt :@
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:49:10 #217
381212 Gulara
From the future
pi_126937448
Omen, veel plezier op de bruiloft!

Soesa, een kruipende baby. Tof lijkt me dat!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:50:13 #218
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126937463
Even kijken of dit lukt:

Edit: nee dus.

Geen filmpje!

Hier ook pisweer Gulara, maar bij jou hoort het nu een beetje... Hier niet -O-
pi_126937517
Als ik alleen naar buiten ging als het geen pisweer was, zat ik nu al 9 maanden binnen :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:53:54 #220
259886 pessie
pi_126937526
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:25 schreef Morretje het volgende:

[..]

Grondiger? Hoe bedoel je?
Nou, Nathan boende ik dan een beetje met een luierdoekje, maar dat lijkt me niet zo aan te raden in zo'n spleetje. Ik maak het elke ochtend helemaal schoon met een nat washandje.

Mango, ik moest lachen :D

Tico, in bad met baby nog niet geprobeerd. Maar ik douche altijd 's avonds en Lauren baddert 's ochtends.
En als ik badder is dat vaak met peuter, baby erbij lijkt me dan een beetje link.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 08:55:35 #221
259886 pessie
pi_126937548
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 08:47 schreef Gulara het volgende:

[..]

Misschien moet ik een carrière als babyfluisteraar overwegen. *)

En mijn baby slaapt al de hele dag. 8)7 Gelukkig is het ook pisweer dus we hadden toch nergens heen gekund. /gaatalleendedeuruitalshetzonnetjeschijnt :@
Dat wordt binnen blijven als je straks in NL bent -O-
Wij hebben gisteren nog een wandeling gemaakt in de stromende regen. Weer online had et mis :')
pi_126938459
Leuk al die doucherituelen!
Hier gaat mijn man met L onder de douche, ik ben bang dat ik hem laat vallen. Ik geef hem aan en was hem. Dan neem ik hem terug om af te drogen en aan te kleden. Mijn man doucht dan zelf verder. In bad wil ik wel eens proberen

Sparkling welkom *O* met je mooie meisje O+
Danic wat knap O+
Becky leuke foto van je mooie meisje, maar die waterpokken :(
pi_126939115
Ik douche niet met mini, ze is nogal druk en glad en glibberig. De papa doet het wel eens, maar meestal gaat ze gewoon in dr badje. Douchen doen we wel als ze goed los kan staan, wat vast niet lang meer gaat duren :')

Nieuwe stats: 68,5 cm en 7804g

Jammer van t filmpje Soesa, was wel benieuwd :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:21:36 #224
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126939405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:10 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik douche niet met mini, ze is nogal druk en glad en glibberig. De papa doet het wel eens, maar meestal gaat ze gewoon in dr badje. Douchen doen we wel als ze goed los kan staan, wat vast niet lang meer gaat duren :')

Nieuwe stats: 68,5 cm en 7804g

Jammer van t filmpje Soesa, was wel benieuwd :)
Wat een humpie nog O+ E is 73 cm schat ik en ong 9500 gram :D

Filmpje lukt ff niet, iemand tips? Kan t vanuit photobucket? Nee zeker?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:22:50 #225
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126939439
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 08:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, Nathan boende ik dan een beetje met een luierdoekje, maar dat lijkt me niet zo aan te raden in zo'n spleetje. Ik maak het elke ochtend helemaal schoon met een nat washandje.

Mango, ik moest lachen :D

Tico, in bad met baby nog niet geprobeerd. Maar ik douche altijd 's avonds en Lauren baddert 's ochtends.
En als ik badder is dat vaak met peuter, baby erbij lijkt me dan een beetje link.
Oh jen gaat wel eens alleen met Bram. Als ik met alle kinderen in badga dan hang ik gewoon de badjassen klaar.
pi_126939500
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat een humpie nog O+ E is 73 cm schat ik en ong 9500 gram :D

Filmpje lukt ff niet, iemand tips? Kan t vanuit photobucket? Nee zeker?
Youtube?

Ik had triuwens wel verwacht dat ze iets meer gegroeid zou zijn. Iets te voorbarig geweest met het inslaan van maatje 74/80... Maatje 62/68 gaat hier voorlopig nog wel even mee. Zo doe je wel lang met kleertjes ja...

[ Bericht 15% gewijzigd door SupremeEvil op 24-05-2013 14:33:21 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:47:31 #227
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126940174
Super knap! En volgens mij hebben wij dezelfde bank :P

Wij zitten nu al met shirtjes en jurkjes in maat 80, anders zijn ze te kort.

YouTube wil ook niet... Misschien zo?

http://i1171.photobucket.(...)66B3_zps37b0fc06.mp4

Hier doet 'ie het zo wel. Ohja, let echt niet op mijn zwaaaare snotverkouden stem :').
pi_126940298
Wow SE O+ wat een vastberadenheid!
Ja Soesa hij doet het! Wat knap :D heeft ze dr motor aanstaan? O+

Ik kan me dit soort acties nog niet voorstellen hoor! :o

Wij gaan volgende week weer wegen en meten, ben reuze benieuwd
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:54:33 #229
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126940389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:51 schreef Fieder het volgende:
Wow SE O+ wat een vastberadenheid!
Ja Soesa hij doet het! Wat knap :D heeft ze dr motor aanstaan? O+

Ik kan me dit soort acties nog niet voorstellen hoor! :o

Wij gaan volgende week weer wegen en meten, ben reuze benieuwd
Haha :D, ze zit inderdaad te 'broem-broemen' O+

Komt vanzelf, en sneller dan je denkt O+. Onze meisjes (van SE & mij) zijn ook pas 9 maanden en 2/3 weken!
pi_126940496
Tante die gaat als een speer!! :o

SE wat knap zeg, en ineens wordt het dan bijna een kleuter he zo rechtop!! O+
pi_126940917
Haha, ja geen baby meer! Maar wel nog mijn mini O+
Soesa wat een schatje :) wat worden ze groot he

Ik ben al aan het nadenken over eerste verjaardagscadeaus...
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:15:45 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126941030
Wat knap SE en Soesa! En wat leuk die geluiden erbij pfffft, pffft :D
Gaat inderdaad al hard richting dreumes. O+
pi_126941245
Oeh O+

Hier een baby die vannacht weer niet wilde slapen en nu al een halve eeuwigheid ligt te pitten, welja.
Nuja, kom ik nog eens aan mijn klusjes toe ;)
pi_126941362
Daar zet ik dan even een positieve nacht tegenover: 23:40, 04:15, 8:30 ! *O*
pi_126942414
Wat een leuke filmpjes SE en Tante!! *O*
pi_126942656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:25 schreef Suikertante het volgende:
Daar zet ik dan even een positieve nacht tegenover: 23:40, 04:15, 8:30 ! *O*
Wooooo O+
hier was het 23:00, 0:00, 2:45 (toen huilen tot 3:20) en om 5:30 en 6:30.
Goedemorgen.
pi_126943119
Oh oeps, wilde je niet de ogen uitsteken :@
Maar ik zit nu al drie uur mijn baby te vermaken terwijl ik moet werken. Jij al klaar met de klusjes? ;)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:31:11 #238
259886 pessie
pi_126943321
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh jen gaat wel eens alleen met Bram. Als ik met alle kinderen in badga dan hang ik gewoon de badjassen klaar.
Zou je Leyla met Bram in bad doen? Ik durf het echt nog niet, Nathan kent z'n eigen kracht niet. Ik wacht wel totdat ze kan zitten. Sowieso baddert Nathan 's avonds, dus geen gemeenschappelijke bad tijd hier nog.

Oh ja. Vandaag zijn manlief en ik 7 jaar getrouwd *O* . Het weer doet et iig net als 7 jaar geleden :') . Vanmiddag komt schoonmoeder de peuter halen voor een nachtje logeren en daarna brengen we Lauren een paar uurtjes naar MN zus en gaan wij uit eten bij de plaatselijke pizzeria :9 . Toch best spannend, MN baby achter laten bij iemand anders dan manlief voor de allereerste keer :@ .

En ik heb 2 kindjes tegelijk in bed *O*

Free :* dat is echt een prutsnacht. En ik baalde al dat ze wakker was van kwart voor 3 tot 4. Ik denk dat ik meer slaap heb gepakt als ik dit zo hoor.
Heeft hij misschien last van z'n buikje? Het klinkt een beetje zoals Nathan toen hij de hoeveelheid bv en bijvoeding niet kon verwerken.
pi_126944038
Pessie van harte gefeliciteerd! ^)
Ik ga dat ook spannend vinden ja. Hoewel een weekendje met ouders in Friesland wel dingen heeft vergemakkelijkt denk ik, want dan ga je toch sneller even naar de brievenbus terwijl hij achterblijft of even douchen terwijl oma en opa nog in de woonkamer zitten. Dan bouw je het een beetje op.

F had trouwens een 130 fles op, bleef gezellig wakker, zo nu en dan wilde hij de speen, maar na een uur ging hij superwild happen alsof hij na vier uur wakker werd en een berehonger had! Mijn pink en de speen waren echt geen optie meer. Gisteren gaven we toen weer melk en ging hij daarna spugen. Dus nu heb ik hem maar gewoon gehobbeld op mijn schouder en toen viel hij ineens in slaap :? Nu ligt hij naast me op een kussen, op zijn buik. Maar hij slaapt niet rustig (wel heel lief met allemaal geluidjes!). Ben benieuwd hoe dit verder gaat :)

Maken jullie jonge baby's trouwens ook van die sierlijke bewegingen met hun handen? Alsof hij buikdanst zonder het buikdansgedeelte zeg maar :')
pi_126944339
Oeps.
pi_126944343
Mijne zwaait idd ook mooi. Met der handjes draaien enzo.
pi_126944534
Een soort motoriek oefenen ofzo denk ik? Lief he! O+
pi_126945068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Oh oeps, wilde je niet de ogen uitsteken :@
Maar ik zit nu al drie uur mijn baby te vermaken terwijl ik moet werken. Jij al klaar met de klusjes? ;)
Haha, nee, niet klaar, maar heel ver gekomen wel ;)

Hier geen handen die mooi bewegen, maar ik zei net met hem op de arm heel blij; kijk, daar is papa, haaaaai papa! En toen zwaaide hij zomaar O+
pi_126945238
:W Wat tof! Die spontane dingen lijken me echt zo leuk O+
pi_126945599
Pessie gefeliciteerd! *O* En zeker spannend!
Free wat lief O+
L zei gister tijdens het brabbelen 'mama'. Het was per ongeluk maar wel leuk :D

Zo de slaapjes gaan echt flut vandaag }:| ieder halfuur wakker en krijsen. Hij wil zn speen niet en hij wil mij niet maar wat ie dan wel wil :?
pi_126945631
In bad! Werkt hier tot nu toe altijd, maar dat durf ik niet hardop te zeggen want dan is het vast afgelopen met deze truc..
pi_126947816
In bad worden ze soms wel rozig en vallen ze lekker in slaap. En een lekker warm flesje melk Fieder? Lastig soms he :*
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:05:27 #248
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126948370
Of een stukje wandelen met de draagdoek/zak of wandelwagen? Dat was hier nog wel eens de truc. Hopelijk slaapt L. sinds je berichtje hier als en baby :P :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:26:15 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126949216
Slaapt hij al Fieder?

Oh ja, haaruitval. Dat was ik weer vergeten.... stom hoeveel je vergeet van de vorige keer. ook al is het nog maar zo kort geleden :')
pi_126950403
Ja hij heeft geslapen *O* met de wagen door de woonkamer heen en weer gereden want het hoosde buiten:')

Haaruitval, daar ben ik bang voor :{
pi_126951533
Pessie gefeliciteerd met je trouwdag *O*

*voor de goede nachten en :* voor de minder goede nachten

Free hoe tof is dat. Echt lief O+

Mijn nichtje is getrouwd en Riley gedroeg zich keurig tijdens de dienst. Heb haar toen ook een flesje gegeven. Alleen het klappen irriteerde haar een beetje. Hihi. Nu eens kijken hoe het vanavond gaat
pi_126951726
Bij mij duurde dat best lang voordat ik daar 'last' van kreeg. Maar ben gelukkig gezegend met een volle bos dik haar.

Fijn dat het gelukt is Fieder!
pi_126951790
Wat leuk Omen, gefeliciteerd! (wat had ze aan?)

L is vandaag 12 weken :o O+
pi_126952011
Wat leuk Omen! Toch afwachten hoe rustig ze dan is natuurlijk, best spannend! En gefeliciteerd :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 16:28:47 #255
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_126952052
Haaruitval, praat me er niet van.... knettergek worden we er van want overal liggen en hangen mijn haren. Stofzuiger zit soms gewoon verstopt.
pi_126952408
Ik wilde net zeggen dat ik daar nog geen last van heb, maar laatst viel ik uit (hihi) tegen mijn vriend omdat het doucheputje weer verstopt zat (hij scheert zich onder de douche) en toen kwam me er toch een partij lange haren uit :@
pi_126952946
Haaruitval heb ik gehad vanaf het moment dat ik begon met hormonen slikken tot aan de bevalling van Fee.
Mijn haar begint nu weer wat dikke en voller te raken. En ik ben er blij mee O+ EINDELIJK!
pi_126960292
Tally ben je vandaag nog bij de ka geweest?
pi_126960477
Bij mij begon het pas 3 mnd na de bevalling. Eens kijken hoe het nu gaat. Voorlopig heb ik een hele dikke bos omdat er tijdens mijn zwangerschap niets is uitgevallen.

Pessie gefeliciteerd!
pi_126962890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 19:55 schreef bitterend het volgende:
Tally ben je vandaag nog bij de ka geweest?
Wilde ik ook vragen idd. :)
pi_126963194
Haaruitval bah. Tijdens de zwangerschap had ik in eens ipv een lullig beetje opeens normaal haar. Maar helaas ook hier verdwijnt het weer. Overal vind ik haren terug. Hier ook spontaan verstopte doucheputje terwijl dat toch wel iets is wat frequent word bijgehouden.
pi_126964634
Haaruitval zit ik ook niet op te wachten.. ik baalde al dat er tijdens de eerste helft van de zwangerschap zoveel uitviel. Is er eindelijk een zwangerschaps'kwaaltje' dat ook positief voor je is, gaat die bij mij niet op!

Fijn Omen, dat het goed ging bij de bruiloft. Is toch spannend hoe die kleintjes zich gedragen tijdens zo iets, en je wilt ook niet de hele boel verpesten met een krijsend kind.

Is je woonkamer zo groot dat je met de wagen rondjes kunt rijden, Fieder? Wauw? Dat gaat hier dus echt niet lukken... Wij hebben de wandelwagen al bijna 3 jaar standaard in de auto liggen, omdat we in huis gewoon echt geen plek hebben.

En zwaaiende babietjes.. zo lief! O+

SPOILER: /klaagmodus
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:38:23 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126965747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:28 schreef becky27 het volgende:
Haaruitval, praat me er niet van.... knettergek worden we er van want overal liggen en hangen mijn haren. Stofzuiger zit soms gewoon verstopt.
Ik denk dat ik kaal word.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:40:10 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126965849
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Zou je Leyla met Bram in bad doen? Ik durf het echt nog niet, Nathan kent z'n eigen kracht niet. Ik wacht wel totdat ze kan zitten. Sowieso baddert Nathan 's avonds, dus geen gemeenschappelijke bad tijd hier nog.

Oh ja. Vandaag zijn manlief en ik 7 jaar getrouwd *O* . Het weer doet et iig net als 7 jaar geleden :') . Vanmiddag komt schoonmoeder de peuter halen voor een nachtje logeren en daarna brengen we Lauren een paar uurtjes naar MN zus en gaan wij uit eten bij de plaatselijke pizzeria :9 . Toch best spannend, MN baby achter laten bij iemand anders dan manlief voor de allereerste keer :@ .

En ik heb 2 kindjes tegelijk in bed *O*

Free :* dat is echt een prutsnacht. En ik baalde al dat ze wakker was van kwart voor 3 tot 4. Ik denk dat ik meer slaap heb gepakt als ik dit zo hoor.
Heeft hij misschien last van z'n buikje? Het klinkt een beetje zoals Nathan toen hij de hoeveelheid bv en bijvoeding niet kon verwerken.
Leyla en Bram is een dikke nee. Leyla is veeeeeel te lomp. Bedoeling is altijd goed en ze bedoeld het lief, maar meestal moet ik m'n baby onder haar vandaan redden.
pi_126966151
Oh Shandaly toch :*
Maar jij bent toch nog niet zo lang geleden bevallen? Kan het een hormooniets zijn? Ik hoop dat je morgen een betere dag hebt! :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:42:28 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969152
Ik vind het ook zo irritant dat ik mijn haren ook overal bij mijn meisjes terugvind. Tot in de luier aan. En gewikkeld om hun handjes en vingertjes en dat lijkt me ronduit gevaarlijk, dat knelt hartstikke af.

Shandaly :*
pi_126969455
Meneer neemt hier beide mini's wel tegelijkertijd mee in bad dat gaat eigenlijk erg goed
ik kom dan mini ventje wel wat later brengen en afhankelijk wie er het eerst genoeg van heeft, haal ik die eruit

ik wil ook graag met.mini ventje douchen, meneer brengt hem dan en ik droog hem dan af
en we gaan natuurlijk elke week zwemmen(ik en mn mini's)

Haaruitval check :(

wat een leuke filmpjes zag ik vandaag

:* voor pruts nachten of Blergh dagen/gevoel

Pessie gefeliciteerd!

Omen wat fijn dat het goed ging vandaag
pi_126970870
Hyyyyyyyyyyy, alles weer bijgelezen *;
Nieuwe moeders welkom O+
Flesjes, douche rituelen, haaruitval, waterpokken, prachtige foto's en filmpjes *; (coco en se gemist :-(),
Trouwen, wat to do met baby in "niet slaap" tijd, zwemmen, kruipen/staan/rollen/zitten................. Wowhhhh :D
En Tico nog op de camping ? Koud joh ! :{ :*

Heb een spingende baby thuis !
Mijn bijna dreumes ( nu 10 maanden) ligt nu al 3 dagen tussen ons in snachts. Eigen bedje lukt niet. Zodra ik haar wegleg gaat ze staan. :+
Het is de laatste dagen werkelijk "oeiikgreiterugnaarmamma" wat de klok slaat bij ons. Geniet enorm van haar plakken :@ O+ Maar moet nu het echte opvoeden gaan beginnen ? Bah !

Ik denk dat het komt door de mega ontwikkelingen die ze door maakt. En nog steeds geen tandjes :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_126971183
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 23:22 schreef kleinzusje het volgende:
Heb een spingende baby thuis !
Mijn bijna dreumes ( nu 10 maanden) ligt nu al 3 dagen tussen ons in snachts. Eigen bedje lukt niet. Zodra ik haar wegleg gaat ze staan. :+
Het is de laatste dagen werkelijk "oeiikgreiterugnaarmamma" wat de klok slaat bij ons. Geniet enorm van haar plakken :@ O+ Maar moet nu het echte opvoeden gaan beginnen ? Bah !

Ik denk dat het komt door de mega ontwikkelingen die ze door maakt. En nog steeds geen tandjes :D
Ik geniet er ook van. Daarom slaapt Zoë nu al anderhalf jaar tussennons in ;)
Gewoon doen wat goed voelt :)
pi_126971409
Ja vanmorgen bij de ka geweest. Ze vind dat we op de goede weg zijn. Ze heeft geen koemelkallergie of een andere allergie. Wel moesten we de nexium ophogen. Van 5mg naar 10mg. De voeding moesten we zo laten (Nutrilon h. a. en Nutriton). Maar wel proberen te minderen. En daar bedoelt ze mee dat ze grotere flessen neemt minder vaak, dus vaker een speentje aanbieden. Of de borst dat maakte niet uit.

Gister is ze naar de osteopaat geweest en wat moest ze gillen. En wat vond ik het zielig :@

En ik weet níet waar het aan ligt, maar wat was ze vrolijk vandaag O+
Kraaien en lachen O+ Alleen huilen wanneer ze een volle luier had of eten wilde.
Eventjes last gehad van wat krampjes maar die waren zo over O+
pi_126971487
Shandaly die tranen zijn heel normaal zo vlak na de bevalling. Komt helemaal goed. Ik hoop voor je dat het gauw mooi weer is zodat je naar buiten kan met je meisje :*

Kleinzusje met haar kleine plakker O+

Ik ben zo trots op mijn baby. Ook de avond ging goed. Ze sliep door de keiharde muziek heen. Ook van de mensen die haar kwamen bewonderen boven de reiswieg werd ze niet wakker. O+
Thuis heb ik haar nog een flesje gegeven en gezongen voor haar. En nu ligt ze op bed. Mijn droppie
pi_126971549
Tally wat fijn dat ze zo vrolijk was vandaag O+
pi_126971912
Ja ontzettend fijn O+

Voor de stats. Ze is nu 53 cm en 4580 gram.
Afgelopen dinsdag bij het CB 52 cm en 4450 gram :D
Bollie doet het goed O+
pi_126973239
Mooie stats Tally ! Fijn :* Ik wil graag mn gevoel volgen met dat slapen. Heb ik al die maanden gedaan. Ook eigen bed was op gevoel. Ze sliep daar stukken beter. Nu is het juist bij ons in bed beter. Kan ze, als ik dit een tijdje doe, weer wennen aan eigen bed ? Wat vinden jullie ? CB zal er tegen zijn meen ik. Het lijkt alsof ze er nu enorm veel behoefte aan heeft. Zo veel indrukken dus s'nachts lekker veilig bij ons ! O+ Wij hebben er geen probleem mee ;)

Omen: Wat geweldig ! _O_ Krijgt ze dan misschien morgen een reactie op de drukte ?
pi_126973261
Wil alleen een groter bed :(
pi_126976748
Als iedereen het fijn vindt lekker doen toch zus? De CBmevrouw hoeft er niet bij ;) Hier het nachtflesje aan t geven. Om 5:30 :D (vorige 00.15!)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 07:06:24 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126976859
Kleine terugval in het doorslapen vannacht. 04.00 - 05.00 - 06.00 en net leek het er ook weer even op maar ze zijn weer verder gaan slapen. Maar dreumes stond wel te dansen in zijn bed....

Op zich valt het wel mee want ze komen om en om (dus om de 2 uur) maar ik slaap dan niet lekker meer... :O

Straks naar de Ouders Natuurlijk beurs.

Oh en mijn meisjes zijn vandaag 4 maanden oud *O*
pi_126976954
Klein zusje wij hebben ook een groter bed gekocht toen we door hadden dat mini meisje regelmatig bij ons lag!

Kyara veel plezier bij de beurs en 4mnd alweer?! Wauw gaat snel he...
pi_126976984
Hier was het weer 23.00 en toen 07.00 *O*
Waarschijnlijk gaat ze binnenkort op haar eigen kamer slapen. We houden elkaar wakker met geluidjes. Haar kamer is naast de onze en heeft een babyfoon, dus we horen haar toch wel.
Ben benieuwd. Zal na het weekend worden sowieso.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:41:07 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126977220
4 maanden oud en geen interesse in de banaan dus wij wachten minimaal een maandje of 2 ;)

pi_126977354
Leuke foto kyara.

Omen wat goed dat ze het zo goed deed gisteren.

En een goede nacht voor Danic. Dat wakker houden is herkenbaar. Daarom hier ook met 10 weken naar zijn eigen kamer.

Vorige keer geen haaruitval gehad. Nu ook nog niet echt. Alleen wanneer zoonlief besluit dat haar grijpen leuk is. Dat word weer vaker mijn haar in een staart :(

Vandaag een druk verjaardagsfeestje buiten. Dus de draagdoek gaat mee.
pi_126977420
Kyara, wat een schatjes O+ O+!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_126977447
Ohh ze hebben spekkies Kyara! O+
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:16:12 #284
259886 pessie
pi_126977541
KZ wij hebben geen problemen gehad met part time co-slapen bij Nathan. De rest was alleen prut.

Uit eten was heerlijk en MN zus en zwager hebben goed op Lauren gepast! Had alleen wat weinig melk meegegeven.

Aangezien Lauren vandaag 3 maanden is verwacht ik binnenkort ook haaruitval.

Rally, fijn dat je meisje vrolijk was *O*

Shandaly, kraamtranen :*

Ik heb gistermiddag nog een hele tijd in het zonnetje in de tuin gezeten :o
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:18:26 #285
259886 pessie
pi_126977562
Kyara toffe meisjes! Leuke kleertjes ook O+

Goede nacht suiker!

Veel plezier as.
pi_126977566
Tally mooie stats

Kyara wat een schatjes O+

Vanmorgen voor het eerst alleen gedoucht met Riley. Ik moest wel. Ze had zich ondergepoept. Ging erg goed.
En dit had ze gisteren (vandaag ook) aan

pi_126977811
Kyara :D Die banaan _O- en wat een heerlijke kindjes heb je daar O+

Omentielvo, je hebt een matroosje :+ Lekker blij ei zeg O+

Mijn baby krijgt van bijna kaal ineens een bos haar :D Alleen zo blond dat je het nog bijna niet kan zien.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:04:42 #288
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126978033
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:42 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het ook zo irritant dat ik mijn haren ook overal bij mijn meisjes terugvind. Tot in de luier aan. En gewikkeld om hun handjes en vingertjes en dat lijkt me ronduit gevaarlijk, dat knelt hartstikke af.

Shandaly :*
Toch even hierop reageren, hoor. Want dat is idd erg gevaarlijk. Mijn zusje is onderwijzeres en had laatst een cursus BHV waarin dit onderwerp aan bod kwam. Er werd verteld over een moeder die op een gegeven moment zag dat haar dochtertje een draadje om haar vinger had. De vinger was al paars/zwart. De moeder haalde snel het draadje eraf. Dit was een grote fout, want het kindje is hierna overleden aan bloedvergiftiging.

Ik had zelf geen idee dat dit kon gebeuren, dus was blij dat ik het verhaal van mijn zusje heb gehoord. Hier is nog een linkje voor meer info erover.

Als een vingertje (of teentje oid) door afknelling al paars/zwart is, dus nooit hetgene wat afknelt verwijderen en meteen naar de EHBO gaan.

Wilde t toch ff delen, want ik denk dat er wel meer moeders zijn die, net als ik, geen idee hebben dat dit zo gevaarlijk is.
pi_126978064
Suiker: Hahaha, die CB dame erbij , oh noes ! :+

Kyara: 4 maanden ! Wouw en wat een mooierds ! O+

dracu: Hoe groot is jullie bed ? ;)

danic: Wat een heerlijke lange nacht ! ^O^

As: Leuk, verjaardagsfeest buiten ! Geniet er van. O+

pessie: de rest ? En met cosleep bedoel je in cosleeper of in bed ? :)

Omen: Wat sjeik, een dametje zo. O+

Free: Haartjes *O*
pi_126978268
Fee-nix, moet dat op de vroege ochtend? :+ Ben blij dat ik al niet meer slaap, anders ging ik er van dromen geloof ik ;)

Ging de nacht een keer redelijk, behalve tussen 4:30 en 6:00, maargoed, de rest ok, huilt de oudste om 6:30 werkelijk het hele huis bij elkaar :')
Dus nu al vanaf 6:30 beneden met 3 kinderen. Dus eigenlijk heb ik geslapen tot 4:30 en ook nog met een voeding ergens in die slaap.
Binnenkort kunnen ze me echt wegdragen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:21:33 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126978292
Fee, thanks voor de tip. Had ik zeker ook nooit bij stilgestaan! Ik ga toch maar eens kijken voor kinder EHBO.

Riley O+

Freecell, hier hetzelfde :D. D'r haartjes zijn echt haast wit en vooral bovenop amer zichtbaar :') O+

KZ, gezellig dat je er weer bent! E heeft best regelmatig tussen ons in geslapen, zelfs rond de 6 maanden een week of 1,5 en ging daarna (toen ze weer beter was) zonder problemen weer in haar eigen bed (door)slapen.

Fijne nacht, Danic!

Hier een meisje met weer last van haar oortje vannacht. Ze heeft m weer opengekrabd en werd daar wakker van.
Gelukkig was speentje genoeg, meer kan ik toch niet voor haar doen ;( . Tegenwoordig als ze 's nachts wakker wordt schrik ik énorm. Wat wen je snel aan doorslapen zeg!

Kyara, ik vind je kindjes zo leuk :D . Het lijkt me megazwaar een tweeling maar als ik de foto's zo zie lijkt het me ook geweldig!
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:21:41 #292
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_126978295
Sorry :@ . Het is een vreselijk verhaal. Maar ik vond t wel belangrijk.

Oja en Kyara, je meisjes zijn echt O+ .
pi_126978404
Shandaly komt goed :* ik heb t nog steeds wel eens :@
KZ zolang jij t prima vindt lekker doen! (Ik heb geloof k tot mn 6e bij mn moeder in bed gelegen :') )
Tally wat fijn om te horen! L krijst ook wel eens bij de osteopaat. Hij slaapt meestal tijdens de behandeling en wordt dan wakker en zet n keel op!! Meestal de volgende dag ook nog veel huilen. Daarna altijd een paar goede weken.
Kyara hoera *O* en die banaan :D Voorlopig lekker bij mama drinken O+ topprestatie vind ik het!
Omen wat een lieve feestjurk O+ knap gedaan van Riley hoor
Soesa wat zielig
Feenix wat een naar verhaal maar goed om te vertellen
pi_126978432
Oh en As, hoe is het met het oogje? Vergeet t steeds maar te vragen
pi_126978525
De heer en dame wachten geduldig in de keuken op het avondeten

En schijnbaar vind Jan het in ieder geval erg lekker

een pakje uit de US van american football team Green Bay Packers, lekker retro

Speciaal voor de jonge lady's hier aanwezig kijkt Jan extra zwoel in de camera... ;)

Hooray for boobies!
pi_126978691
Ukje hier heeft tot 5 maand fulltime bij ons in bed gelegen 's nachts. Daarna langzaam steeds meer in de co-sleeper en nu met cosleeper met hekje er weer tussen (hij ging er vandoor ;) )
pi_126980003
Feenix brrr wat en eng veehaal maar wel goed dat je het deelt! Want die situatie van een haar om vinger/teen doet zich hier ook weleens voor.

Kyara en Imen en Spock hoe lief!

Ik heb geregeld dat Djenna vannacht bij opa dn ona blijftvlogern. De afgelopen tijd was retedruk voor mijn man.. ik ontvoer hdm vanavond naar een lekker restaurant en bioscoop. Morgenvroeg hdbben we nog een hondenfestijn bij ons op de hondenclub (is in heel nl voor degenen die daar interesse in hebben!). En daarna mijn lieve smurfje weer ophalen. Zometeen als Djen slaap uit heeft naar pufclubvriendin. Mooi weer hier!
pi_126988479
Ow, dat verhaal van zo'n haar heb ik een tijdje terug ook gehoord bij een EHBO workshopje. Is ook het meeste blijven hangen van die avond toen. Brr... het idee..

Dat klinkt als een lekker avondje Twink! Veel plezier!

Lars heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, maar Femke nu al wel een paar keer. Aan de ene kant vind ik het wel lief, knus en gezellig, zo'n kleintje tussen ons in, plus dat ze dan tenminste slaapt... Aan de andere kant vind ik het doodeng, ben veel te bang dat ze onder de dekens verstopt raakt, of dat een van ons bovenop haar komt te liggen ofzo.. Ons bed is ook veel te smal eigenlijk (1m40 slechts)

Wat een toffe foto's Spockjuh. Die met die hond... wel twee geduldige wezentjes zo...
En de foto's van Kyara zijn ook al zo tof!

En 't kleintje van Soesa last van d'r oortjes.. Sinds ik laatst zelf weer flink oorpijn heb gehad, vind ik het nóg zieliger voor die kleintjes...

Ik ben buiten geweest!!! *O* Mét Femke! Het valt hier zowaar nog wel mee met het weer, beetje zon zelfs, en als je maar uit de wind bent valt het met de kou ook wel mee. Ik was er wel echt even aan toe zeg, buitenlucht... Femke heeft er niets van gemerkt trouwens, die heeft de hele wandeling slapend doorgebracht ;)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 16:52:24 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126989822
Leuke foto's van Jan. Retropakje is erg leuk ook.

Omen, leuke foto en mooie feestjurk!

Fee, bedankt voor het delen. Toch weer een waarschuwing om daar extra alert op te zijn.
Fijn Shandaly. Dan voel je je meteen weer heel anders of niet. Buitenlucht, beweging......

Hier slapen de kinderen in hun eigen bed. Maar ben soms een beetje lui en dan heb ik geen zin om een van de meiden weer terug naar haar bed te brengen en dan laat ik haar op mij slapen. (en soms ernaast). M gaat zodra hij bij ons in bed ligt klimmen enzo dus dan doet niemand een oog dicht....
pi_126989897
Wat een plaatjes weer O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')