Omdat ik dus hun debuutalbum groot uitgestald in nota bene de Mediamarkt zag, ging ik ervan uit dat ze, al dan niet direct, ondersteund werden door een (groot) label. Na 2008 heb ik niets meer vernomen van de band, maar ze blijken wel het een en ander te hebben uitgebracht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk niet dat een label ooit zo'n punt was voor deze band. Was allemaal een beetje in eigen beheer, niet? Sowieso hebben ze tussen 2008 en 2012 amper wat gedaan.
Ik geloof dat ik je al eens verteld heb hoe ik de frontman ineens weer tegenkwam in het nachtleven van - hoe kan het ook anders - Sheffield. Hij is mede-eigenaar van een plaatselijke studio waar Arctic Monkeys ook graag geziene gasten zijn. Nieuw materiaal is niet belabberd, maar het sterkst waren gewoon die no-nonsense snelle teksten en punkriffs. Dat is, zelfs 5 jaar later, nog wel meer dan een curiositeit.
ik was er ookquote:
Nog nooit van gehoord, maar inmiddels het album beluisterd.quote:
Ik miste Bicycle een beetjequote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik was er ookde beste keer van de 3x dat ik ze gezien heb!
Je noemt 4 artiesten waar ik nog nooit van heb gehoordquote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, maar inmiddels het album beluisterd.
Het lijkt wel erg veel op een handvol andere artiesten. Ik noem Ben Kweller, Kula Shaker, Jeremy Messersmith, maar vooral Brendan Benson.
Doet me meteen denken aan dit album:
http://www.musicmeter.nl/album/25362
Eensch toch?
Daarbij gok ik dat Jeremy Messersmith nog redelijk onbekend is hier. Ik ben de enige stemmer op MuMe zie ik
http://www.musicmeter.nl/album/325066
Heerlijk!
Zoeter dan een roze koek, maar toch zo gedaan dat het weer lekker is:
Alle albums zijn volgens het "pay what you want principe". Een echte indie artiest
[/plug]
Aaaah kom op. Kula Shaker niet? Indie rock met Indiase invloeden....quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:31 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je noemt 4 artiesten waar ik nog nooit van heb gehoord
Ok, Kula Shaker ken ik wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Aaaah kom op. Kula Shaker niet? Indie rock met Indiase invloeden....
Indie klassiekers van de bovenste plank:
Brendan Benson ken je waarschijnlijk wel van de samenwerking met Jack White -> The Raconteurs
Heeft ook enkele prachtige nummers gemaakt:
Quiet Is The New Loud. 100 %.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:25 schreef MCH het volgende:
Met welk album van Kings of Convenience moet ik beginnen als ik deze band wil leren waarderen? En is dat soloalbum van dat mannetje ook de moeite waard?
Geen idee. Heb 9 cd's van hem. Wel een aardige score, maar er zijn vast zat mensen met meer. Misschien Dylan-topic even proberen??quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:43 schreef Tchock het volgende:
Wie is hier de grootste liefhebber van Dylan?
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geen idee. Heb 9 cd's van hem. Wel een aardige score, maar er zijn vast zat mensen met meer. Misschien Dylan-topic even proberen??
Ik meende dat Mr. Tambourine Man van The Byrds wasquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?Ik word een beetje zat van de best of en wil wel echte albums hebben. Liedjes als Mr. Tambourine Man en The Times They Are A Changin' vind ik prachtig maar sommige andere nummers zijn echt afschuwelijk
Dus welk album (mag ook twee) moet ik mee beginnen?
Ik gebruik dit topic trouwens te vaak als een soort collectieve muziekkenner.
Nee, dat is niet waar. Dat is een cover van Dylanquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik meende dat Mr. Tambourine Man van The Byrds wasIk zal wel fout zitten.
Tja.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed genoeg. Kun jij me vertellen wat luisterwaardig is?Ik word een beetje zat van de best of en wil wel echte albums hebben. Liedjes als Mr. Tambourine Man en The Times They Are A Changin' vind ik prachtig maar sommige andere nummers zijn echt afschuwelijk
Dus welk album (mag ook twee) moet ik mee beginnen?
Ik gebruik dit topic trouwens te vaak als een soort collectieve muziekkenner.
Dank! ga ik doenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Tja.
Blonde On Blonde en Blood On The Tracks worden redelijk algemeen als toppers van Dylan beschouwd. Dus daar zou ik mee starten.
Persoonlijk zou ik dan vervolgen met Bringing It All Back Home en High Way 61 Revisited, eventueel gevolgd door The Freewheelin' Bob Dylan (meest 'ouderwets') en Time Out Of Mind (comebackalbum met gebroken stem).
Mijn persoonlijke favoriet is misschien nog wel Street-legal, maar dat is een redelijk aparte plaat binnen zijn oeuvre. Wel de moeite waard!
Maar ik zou met de klassiekers starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |