abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126854664
Vorige week vond er een flinke 'opschudding' plaats in mijn sociale kring. Een koppel dat ik goed ken en regelmatig zie is uit elkaar. En hoe! Het was zo'n typisch "golden couple", jeugdliefdes van elkaar, al zo'n 10 jaar samen, altijd klef en verliefd. Kortom, een voorbeeldkoppel. :P De bom barstte vorige week op Facebook; opeens veranderde hun relatiestatus naar single, de jongen (laten we hem M noemen) plaatste depri berichtjes in de trant van "Geen woorden voor... en dan is het van de een op de andere dag allemaal voorbij...", het meisje in kwestie (noemen we die maar A) had d'r Facebook schijnbaar uitgeschakeld want die was opeens nergens meer te vinden. Met M ga ik eens in de zoveel tijd wel eens een pintje pakken en ga ik wel eens sporten. Wel een redelijk goede vriend van me dus.

Afijn, vlak na het zien van de Facebook taferelen hoorde ik dat A vreemd is gegaan met een goede vriend van M. Schijnbaar had M al een tijdje het vermoeden dat ze vreemd ging. Hij beklaagde zich de laatste maanden nogal omdat 'ie geen hoogte meer kreeg van A, ze deed inderdaad raar en afstandelijk. Iedereen viel het op. M heeft ze in z'n eigen huis, in hun eigen bed, op heterdaad betrapt. :o Ongelofelijk. Spreekt voor zich dat hij er helemaal kapot van was (en nog steeds is). A was zijn eerste liefde en hij was nog altijd stapelgek op d'r, ondanks dat ze zich de laatste maanden als een kutwijf gedroeg. Oorzaak daarvan is dus ook bekend, schijnbaar heeft A naderhand nog toegegeven dat dat avontuurtje al maandenlang aan de gang was. :')

Nu was er van het weekend een verjaardag van een andere vriendin waar mijn eigen vriendin, een boel andere vrienden en ik ook aanwezig waren. Dat ene koppel is daar normaal ook altijd bij, maar M zit dus nog steeds depri thuis en hoeft zijn (inmiddels ex) vriendin niet meer te zien. Uiteraard kwam hun breuk op een gegeven moment ter sprake en toen viel mijn mond (en die van mijn vriendin) toch open van verbazing toen een paar andere aanwezige meiden wel erg veel sympathie voor A toonden. Want A was toch zo zielig, haar relatie met M was zo zwaar en vermoeiend (onzin, want M deed alles voor d'r en was stapelgek op A), ze was beter af zonder M, het gebeurde iedereen wel eens, enzovoorts.

Bij mij lag dat toch iets anders. Natuurlijk kun je niet in andermans relatie kijken en bepalen of die relatie überhaupt wel goed was (je ziet immers alleen wat buiten de deur gebeurt), maar vreemdgaan is bij mij vreemdgaan en daar ben ik fel op tegen. Ongeacht of je relatie slecht is of niet. Om nog maar te zwijgen over de wijze waarop A dit gedaan heeft. Op een gegeven moment werd ook ik bij het gesprek betrokken, omdat ik toch regelmatig met M contact heb en sport. Om een lang verhaal kort te houden: werd het me door veel van die meiden (en A) niet in dank afgenomen dat ik voor M opkwam en toen ik zei dat ik het een lage streek vond van A. Kwam er op neer dat A het al zwaar genoeg had, dat zij hier allemaal niet om heeft gevraagd, dat ze zielig is, bla bla.

Nu heb ik erg met M te doen, hij is nog steeds kapot van het onrecht wat hem is aangedaan. Wat mij dwars zit aan die discussie op die verjaardag van afgelopen weekend is dat het voor mij helaas een feest van herkenning was. Ik ben anderhalf jaar terug namelijk ook bedonderd geworden door mijn toenmalige vriendin. Een relatie die een dikke 5 jaar heeft geduurd. Ik deed alles voor die meid, ondanks dat ze vreselijk lui en passief was en geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel had. Ook in mijn geval waren de laatste paar maanden van die relatie een hel. Mevrouw deed afstandelijk, geheimzinnig, was constant chagrijnig, enzovoorts. Ook ik kwam er uiteindelijk achter dat ze me al maanden aan het bedriegen was, in mijn geval met een studiegenootje van d'r. Ik kreeg destijds van veel gemeenschappelijke vrienden en vriendinnen van die ex een shitstorm over me heen, met 1001 redenen waarom ik het zelf schuld was dat zij toen vreemd is gegaan.

Het moge duidelijk zijn dat daar toch anders over denk dan de gemiddelde persoon om me heen. Vreemdgaan vind ik kwaadaardig. Zelfs al zou het in mijn relatie slecht gaan, dan zou ik me eerder inzetten om problemen aan te pakken en als dat écht niet meer zou kunnen, dan zou ik er een punt achter zetten. Vreemdgaan is nog nooit in me opgekomen, en ik heb zelfs al in situaties gezeten dat er op het werk dames niet zo subtiele avances maakten waar ik uiteraard niet op in ben gegaan. In mijn ogen is het niet meer dan schaamte en relativering van iets verschrikkelijks wanneer mensen die vreemdgaan, hun (ex)partner daarvan beschuldigen.

Maar... ben ik hier nou vreselijk ouderwets in? Ook hier op Fok! zit ik regelmatig reacties die wel erg respectloos ten opzichte van relaties en partners zijn. Alsof een relatie tegenwoordig niets meer voor stelt. Het lijkt wel alsof monogamie steeds meer een unicum aan het worden is
pi_126854849
Niks ouderwets aan hoor. Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, wacht maar tot het ze zelf overkomt.
pi_126854884
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes opgeruimd.. *)
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
pi_126854908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:53 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes opgeruimd.. *)
:?
pi_126854964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Kwam er op neer dat A het al zwaar genoeg had, dat zij hier allemaal niet om heeft gevraagd, dat ze zielig is, bla bla.
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag? :D

Lijkt me duidelijk, die sletten op die verjaardag gaan zelf allemaal vreemd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126854986
quote:
Maar... ben ik hier nou vreselijk ouderwets in?
Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 13:59:01 #7
236264 crew  capricia
pi_126855097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
DIt. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_126855253
Ik ben het helemaal met je eens TS. Maar mij noemen ze ook ouderwets en te rechtvaardig. Je klacht is dus ook heel herkenbaar. Soms lijken moralen niet meer te bestaan bij sommige mensen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:07:58 #9
393288 Pausmobiel
Strangers have the best candy
pi_126855470
Het blijft altijd lastig om vanaf de zijlijn een waardeoordeel over iemand anders relatie te vellen, vaak zie je maar een klein gedeelte van wat er bij iemand thuis speelt. Maar, ik ben het wel met je eens dat stelselmatig vreemd gaan geen oplossing is.
pi_126855584
Zelfde situatie gezien in mijn vriendengroep.
Koppel was altijd een eenheid totdat zij na 10 jaar vreemdging met een studiegenoot.
De jongen van die relatie is één van mijn beste vrienden en kreeg ook een berg stront over zich heen uit de hoek van 'kamp-exvriendin'.
Vriendengroep zelf is hierdoor ook volledig uit elkaar gescheurd.
Ben het overigens eens met hoe TS over dergelijke zaken denkt.
pi_126855607
Ik ben het helemaal eens met TS.

Vooral vrouwen hebben er wel een handje van om de realiteit wat om te buigen naar hun perceptie. Zonder enige schaamte en rationeel denkwerk.
pi_126855620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Pausmobiel het volgende:
<knip>
"Pausmobiel", ik moest lachen. :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:11:15 #13
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126855637
TS je bent niet ouderwets. Wees blij dat je zo'n gaar kutwijf straks misschien nooit meer hoeft te zien. Inclusief haar irritante groepje oppervlakkige dozen.

Als je vreemdgaat ben je een enorme lul. Dan ben je een egoistische zak stront. Wees dan een meid en stap op je vent af en kap er dan mee. Vreemdgaan omdat je relatie zo saai is of niks meer doet. Dan kap je er toch mee? Wat voor labielie idioot moet je zijn om je eigen partner waar je ooit zo van hield dan zo veel pijn te doen?

Ik hoop dat zo'n dame in de OP van TS keihard verliefd gaat worden en dan gedumpt gaat worden door een vent die met haar gevoelens gaat spelen en vreemd zou gaan :)
The world has no benefit of sad little crybabies
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:12:51 #14
391065 NY_aannemer
pi_126855709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Pausmobiel het volgende:
Het blijft altijd lastig om vanaf de zijlijn een waardeoordeel over iemand anders relatie te vellen, vaak zie je maar een klein gedeelte van wat er bij iemand thuis speelt. Maar, ik ben het wel met je eens dat stelselmatig vreemd gaan geen oplossing is.
Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?

Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:13:04 #15
393288 Pausmobiel
pi_126855722
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef karton2 het volgende:

[..]

"Pausmobiel", ik moest lachen. :')
:s)
pi_126855741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef DroogDok het volgende:
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag? :D

Lijkt me duidelijk, die sletten op die verjaardag gaan zelf allemaal vreemd.
Zoiets zei ik dus ook al. :D Maar toen vergeleek ik appels met peren. :') Er zaten overigens inderdaad wel een paar meiden tussen die zelf ook al het nodige op de kerfstok hebben op gebied van relaties en trouw. :P

quote:
Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:15:09 #17
381667 Name_it
Music is my life, life is good
pi_126855799
Damn, ik ben blij dat ik niet de enige ben op deze wereld. Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel vreemd gaan. Daarbij kan ik er slecht tegen als mensen zomaar gewoon na een avondje het bed in belanden en dat soort gare dingen. Mensen moeten het zelf weten, ik ga mensen niet haten als ze het doen maar, ik zelf doe dat in ieder geval niet. Maar, vreemd gaan is wel echt triest.

Dus, dan zijn we misschien wel ouderwets. Ik denk dat je 'eigen waarde' ook wel belangrijk is. Ik snap best dat M er erg veel moeite mee heeft. Maar eigenlijk is A zo waardeloos als het maar zijn kan, met haar vriendinnetjes erbij.
pi_126855813
Sommige vrouwen verwachten dat ze als een soort 'prinsesje' behandeld worden. Op het moment dat ze dat niet krijgen (als de relatie een beetje een sleur wordt) dan zien ze daarin een soort legitimiteit om vreemd te gaan.,
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:17:03 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126855871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Flipkees het volgende:
Sommige vrouwen verwachten dat ze als een soort 'prinsesje' behandeld worden. Op het moment dat ze dat niet krijgen (als de relatie een beetje een sleur wordt) dan zien ze daarin een soort legitimiteit om vreemd te gaan.,
Sommige mannen hebben dat ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126855876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:11 schreef NY_aannemer het volgende:
TS je bent niet ouderwets. Wees blij dat je zo'n gaar kutwijf straks misschien nooit meer hoeft te zien. Inclusief haar irritante groepje oppervlakkige dozen.

Als je vreemdgaat ben je een enorme lul. Dan ben je een egoistische zak stront. Wees dan een meid en stap op je vent af en kap er dan mee. Vreemdgaan omdat je relatie zo saai is of niks meer doet. Dan kap je er toch mee? Wat voor labielie idioot moet je zijn om je eigen partner waar je ooit zo van hield dan zo veel pijn te doen?

Ik hoop dat zo'n dame in de OP van TS keihard verliefd gaat worden en dan gedumpt gaat worden door een vent die met haar gevoelens gaat spelen en vreemd zou gaan :)
Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.
Las vanmorgen ook al een post van je met dergelijke strekking..
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:17:54 #21
393288 Pausmobiel
pi_126855909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
Ik dacht al dat daar wel een opmerking over zou komen ;) . Ik bedoel er mee te zeggen dat ik vind dat er een verschil zit tussen een dronken zoen in de kroeg, of bewust (meerdere) keren met iemand afspreken, terwijl je een relatie hebt. Ik keur beide niet goed, maar over de een is eventueel makkelijker/nog heen te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pausmobiel op 22-05-2013 14:20:23 (typfout) ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:18:01 #22
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126855912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.

[..]

Dus jij vind vreemdgaan prima?
pi_126856011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus jij vind vreemdgaan prima?
Nee, ben echter niet zo rancuneus (geen 'slachtofferervaring') dat ik in elk topic hier volgas op in ga.
pi_126856210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Vooral vrouwen hebben er wel een handje van om de realiteit wat om te buigen naar hun perceptie. Zonder enige schaamte en rationeel denkwerk.
Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood, regelde dingen gewoon niet, maakte van het huis een bende, enzovoorts. Ik zat er dan altijd bovenop want anders gebeurde er gewoon niets mee. Achteraf werd me toen verweten dat ik altijd te bazig was, een controlfreak was, en ga zo maar door. :') Terwijl mijn ex nota bene altijd aan gaf het fijn te vinden dat ze iemand had die haar 'in toom' hield, om haar letterlijk te quoten. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:
Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening. ;) Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mijn kijk op de wereld opdring aan anderen. :P
pi_126856344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:24 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood,

[..]

Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening. ;) Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mijn kijk op de wereld opdring aan anderen. :P
Je bent anders behoorlijk verontwaardigd over de afwijkende morele waarden van anderen, kan me niet voorstellen dat die vrouwen zich er omgekeerd net zo druk over maken..
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:28:08 #26
391065 NY_aannemer
pi_126856357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Nee, ben echter niet zo rancuneus (geen 'slachtofferervaring') dat ik in elk topic hier volgas op in ga.
Nee maar je loopt wel enorm op hem te rammen, slachtoffer much? :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:29:59 #27
317680 GoWithIt
Just like that
pi_126856424
Ik denk dat het voor het meisje zogenaamd zo moeilijk was omdat het een relatie van 10 jaar gaat? Dan wil je het misschien niet zomaar uitmaken?
Geen idee, ik ken ze verder niet.

Maar vreemdgaan is sowieso nooit de oplossing. Het verergert het probleem alleen maar en de vreemdganger wordt de boosdoener. Want wat er ook speelt in je relatie, dat hoor je op te lossen bínnen je relatie. En dus niet maar in bed te duiken met een ander voor de bevestiging dat je nog wel lekker in de markt ligt (ik heb namelijk het idee dat vreemdgaan meer ter bevestiging van je eigen ego is, dan om welke andere reden dan ook).
Dus. Dat.
pi_126856525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Nee maar je loopt wel enorm op hem te rammen
:? Waar, wat?
quote:
slachtoffer much? :')
Waarvan? Rancune verwart met moraliteit? Ja, dagelijks...
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:37:23 #29
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126856745
Ik ben een van die personen die wel eens met TS hierover in aanvaring is gekomen hier op Fok! En volgens mij ligt de waarheid dus een beetje in het midden. TS heeft helemaal gelijk dat vreemd gaan not done is, maar mensen gaan niet zo maar vreemd. Waarschijnlijk mist er dan dus al iets in de relatie of spelen er andere problemen.

Wie weet b.v. wat M allemaal uitgespookt of nagelaten heeft? TS zal dit waarschijnlijk niet weten mocht dat het geval zijn omdat M daar vast niet over praat met hem, maar de vriendinnen van A weten dit waarschijnlijk wel omdat zij andere verhalen te horen krijgen.

Het is kut als je vriendin vreemd gaat met een ander, maar om dan volledig de slachtoffer rol aan te gaan nemen lijkt me ook niet verstandig. Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?" En de reden dat ik wel eens met TS in aanvaring ben gekomen is omdat dat zelfinzicht bij hem een beetje lijkt te ontbreken. Als ik zijn verhalen zo lees (ook deze weer) is het alleen maar de schuld van de vriendinnen die vreemd gaan en is de arme man die 'alles voor haar over had' alleen maar het slachtoffer. Maar zo simpel ligt het zelden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:06 #30
391065 NY_aannemer
pi_126857320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Joanne35 het volgende:
Ik ben een van die personen die wel eens met TS hierover in aanvaring is gekomen hier op Fok! En volgens mij ligt de waarheid dus een beetje in het midden. TS heeft helemaal gelijk dat vreemd gaan not done is, maar mensen gaan niet zo maar vreemd. Waarschijnlijk mist er dan dus al iets in de relatie of spelen er andere problemen.

Wie weet b.v. wat M allemaal uitgespookt of nagelaten heeft? TS zal dit waarschijnlijk niet weten mocht dat het geval zijn omdat M daar vast niet over praat met hem, maar de vriendinnen van A weten dit waarschijnlijk wel omdat zij andere verhalen te horen krijgen.

Het is kut als je vriendin vreemd gaat met een ander, maar om dan volledig de slachtoffer rol aan te gaan nemen lijkt me ook niet verstandig. Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?" En de reden dat ik wel eens met TS in aanvaring ben gekomen is omdat dat zelfinzicht bij hem een beetje lijkt te ontbreken. Als ik zijn verhalen zo lees (ook deze weer) is het alleen maar de schuld van de vriendinnen die vreemd gaan en is de arme man die 'alles voor haar over had' alleen maar het slachtoffer. Maar zo simpel ligt het zelden.
Het maakt geen reet uit wat de man in kwestie in de OP allemaal heeft gedaan.

Dit betreft vreemdgaan en dat is nooit een goede oplossing. Je gaat niet zo maar vreemd? Als je vreemdgaat ben je gewoon een enorme lul. Klaar. Stel M is ook continu vreemdgegaan, waarom zou de dame in kwestie dan ook vreemdgaan? Trek de stekker er dan uit? Stel M sloeg de dame .. waarom dan vreemdgaan? Om hem pijn te doen? Take your losses en ga er vandoor!

Een van je eerste gedachtes zou zijn; wat heb ik fout gedaan? Mijn 1e gedachte zou zijn, ga de deur maar uit :'). Als jij denkt zo te moeten communiceren zie ik daar geen toekomst meer in :').

Als men vreemdgaat speelt er al wat langer in de relatie wat niet goed gaat. Ja, dat het een stelletje emotionele kinders zijn die niet normaal met elkaar kunnen communiceren.

quote:
En die vriendinnen horen niet aangedikte verhalen van M? Sowieso, een vriendin hebben die dagjes uit gaat met groepen vriendinnen :'). Er zitten altijd 1 of 2 van die kuttige mutsen tussen die alles weten op te zwepen. :').
pi_126857435
^dat is dus je eigen kijk op moraliteit opdringen. Neem aan dat je in het dagelijkse leven niet zo'n pedant toontje aanslaat?
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:55:13 #32
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126857507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:51 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Het maakt geen reet uit wat de man in kwestie in de OP allemaal heeft gedaan.
Prima, gaan we lekker met zijn allen vreemdgaan veroordelen en heel hard roepen hoe fout A wel niet was.

... en vervolgens verbaasd reageren als het de volgende keer weer fout gaat ...

Ik kijk toch liever naar mezelf als er dingen fout gaan in mijn leven. Aan mezelf kan ik dingen veranderen, aan anderen niet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_126857620
quote:
TS heeft helemaal gelijk dat vreemd gaan not done is, maar mensen gaan niet zo maar vreemd.
Jawel hoor.
pi_126857683
Mensen gaan soms wel zomaar vreemd. Gewoon, omdat het kan, omdat ze daar zin in hebben op dat moment of omdat de lust op dat moment heel erg sterk is. Het hoeft mijns inziens niet te betekenen dat je niet van je partner houdt, of wat dan ook. Eigenlijk is het maar gewoon seks. En vaak komt daar niet eens liefde bij kijken.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:00:14 #35
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126857735
Klopt, maar het gaat hier om vreemdgaan na 10 jaar, dan speelt er waarschijnlijk toch wel meer mee. Tenzij A natuurlijk M al 10 jaar lang aan het bedriegen is zonder dat hij dat door had. En de reacties van de vriendinnen zegt ook wel wat.
pi_126857883
Dat is waar. Het kan ook zijn dat ze simpelweg eens een keer zin had in iemand heel anders (ik neem aan dat het wel wat standaard wordt allemaal na 10 jaar) en dat ze daar een paar keer mee het bed heeft gedeeld uit lust en nieuwsgierigheid. Al met al had ze met best eerlijk kunnen zeggen, maar ja, zoiets bekennen is heel moeilijk. Denk ik.

Ikzelf zou wel een partner willen die zoiets eerlijk en direct zegt, dat hij behoefte heeft aan iemand anders qua seks of wat dan ook. Lijkt mij heerlijk, zo'n eerlijke relatie. Maar blijkbaar durven mensen sommige dingen niet eerlijk te bekennen en gaan ze dan maar sneaky het bed delen met iemadn anders.
pi_126857902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Jij klinkt als iemand die:

a. Al heel lang geen relatie heeft
b. Ooit hard bedrogen is door een vrouw.
c Nog nooit een lange relatie heft gehad.
pi_126857941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat als je echt heel eerlijk en direct met elkaar communiceert, je niet vreemdgaat omdat je dan allang tot de conclusie bent gekomen dat het of niet meer gaat binnen de relatie of je tot een andere oplossing bent gekomen.
pi_126857974
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat als je echt heel eerlijk en direct met elkaar communiceert, je niet vreemdgaat omdat je dan allang tot de conclusie bent gekomen dat het of niet meer gaat binnen de relatie of je tot een andere oplossing bent gekomen.
Geloof je dat, denk je dat of weet je dat?
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:06:07 #40
391065 NY_aannemer
pi_126857995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ik ben bijna nooit single geweest, ben nog nooit bedrogen en heb wel lange relaties gehad :). Mijn problem is dat ik altijd van de 1 op de ander sprong. Maar het netjes uitmaakte wanneer er geen gevoelens meer waren. En altijd face to face en niet specifiek wachten tot een juist moment of vreemd gaan omdat het gevoel er niet meer is.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:07:05 #41
391065 NY_aannemer
pi_126858046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Dit dus! En het kan wel degelijk. Leuk dat mensen zeggen, het is maar sex, maar met vreemdgaan doe je bewust je partner enorm veel pijn aan! En dan ben je gewoon een enorme lul. Klaar. Maak het dan uit :'). Zo moeilijk is dat niet.
pi_126858076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:05 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Geloof je dat, denk je dat of weet je dat?
Dat geloof en denk ik. Ik heb er verder geen ervaring mee. Als ik een vriendje zou hebben en hij zou na 3 jaar zeggen dat hij wel de behoefte heeft om die ene chick uit elkaar te trekken of gevoelens begint te krijgen voor iemand, ofzo, dan kan je daar weer je conclusies uit trekken, lijkt mij. Kan je eraan werken of elkaar loslaten.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:09:55 #43
391065 NY_aannemer
pi_126858175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:53 schreef Deshain het volgende:
^dat is dus je eigen kijk op moraliteit opdringen. Neem aan dat je in het dagelijkse leven niet zo'n pedant toontje aanslaat?
Nog beter nog, door dit pedant toontje heb ik zelfs promotie gekregen :'). Omdat ik niet om het bosje heenlul en gewoon de waarheid altijd direct op tafel gooi. Ik schijt echt op mensen die niet de ballen hebben om menselijke confrontaties aan te gaan. Zo weetje wat je aan elkaar hebt, doe je elkaar geen pijn. Etcetera..
pi_126858226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:09 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Nog beter nog, door dit pedant toontje heb ik zelfs promotie gekregen :'). Omdat ik niet om het bosje heenlul en gewoon de waarheid altijd direct op tafel gooi. Ik schijt echt op mensen die niet de ballen hebben om menselijke confrontaties aan te gaan. Zo weetje wat je aan elkaar hebt, doe je elkaar geen pijn. Etcetera..
Eigenlijk lijken we dus op elkaar met als grote verschil dat wat jij 'de waarheid' noemt bij mij gewoon 'mijn mening' heet...
  Redactie Frontpage woensdag 22 mei 2013 @ 15:11:17 #45
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_126858239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:09 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]
Etcetera..
Ik sta hier buiten
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:12:14 #46
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_126858272
Vreemdgaan is tegenwoordig doodnormaal. Zo normaal, dat er zelfs websites op gericht zijn (Second Love). Helaas.

Ben het volledig met je eens, TS. Als je de ballen hebt om vreemd te gaan, heb dan ook de ballen om eerst de relatie te beëindigen :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:13:42 #47
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126858334
Zij zijn solidair aan haar, begrijp dat dan TS. Natuurlijk onzin wat ze zeggen.
pi_126858372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:07 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Dit dus! En het kan wel degelijk. Leuk dat mensen zeggen, het is maar sex, maar met vreemdgaan doe je bewust je partner enorm veel pijn aan! En dan ben je gewoon een enorme lul. Klaar. Maak het dan uit :'). Zo moeilijk is dat niet.
Soms is het ook simpelweg maar seks/lust en betekent het niks. Maar ja, betekent dat er inderdaad al iets 'fout' zit binnen je relatie en je het beter direct had kunnen zeggen. Ik hoop in ieder geval nooit zo'n bangerik te treffen die niet direct en eerlijk durft te zijn en mij bedriegt. Mocht ik de behoefte voelen om een andere jongen te seksen dan zeg ik dat eerlijk voordat ik het doe. Gaat meestal toch wel wat aan vooraf, ik bedoel: je hebt meestal niet meteen patsboem seks met iemand. Soms ook wel, maar toch: niet altijd. Maar goed: ik snap vreemdgangers ook wel. Hoop zelf wel een eerlijke relatie te krijgen waarin alles gezegd kan worden. :+
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:17:13 #49
391065 NY_aannemer
pi_126858493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:10 schreef Deshain het volgende:

[..]

Eigenlijk lijken we dus op elkaar met als grote verschil dat wat jij 'de waarheid' noemt bij mij gewoon 'mijn mening' heet...
Als je vreemdgaat ben je een botte lul. Je doet die ander bewust pijn en je bent zelf niet communicatief sterk genoeg om je dame of heer te vertellen dat je er geen zin meer in hebt. Dat is geen mening dat is een waarheid. :6
pi_126858529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:06 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Ik ben bijna nooit single geweest, ben nog nooit bedrogen en heb wel lange relaties gehad :). Mijn problem is dat ik altijd van de 1 op de ander sprong. Maar het netjes uitmaakte wanneer er geen gevoelens meer waren. En altijd face to face en niet specifiek wachten tot een juist moment of vreemd gaan omdat het gevoel er niet meer is.
Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt maar toch heb je er een uitgesproken mening over _O-

Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen of moet ik het doen met de mening van een bralaapje zonder ervaring?
pi_126858563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt maar toch heb je er een uitgesproken mening over _O-

Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen of moet ik het doen met de mening van een bralaapje zonder ervaring?
Wat is jouw mening dan? Of ga je alleen maar tegen iedereen in met een andere mening?
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:19:22 #52
33189 RM-rf
1/998001
pi_126858618
quote:

Het was zo'n typisch "golden couple", jeugdliefdes van elkaar, al zo'n 10 jaar samen, altijd klef en verliefd. Kortom, een voorbeeldkoppel.
de mensen die zich zo ontzettend graag zo presenteren als 'voorbeeldkoppel' , vragen het vaak zelf ook een beetje over zich af..
Wat mij betreft moeten zowel die jongen (M) als dat meisje (A) vooral eens naar zichzelf kijken en misschien naar hun eigen fouten in deze..
enkel zullen ze het vermoedelijk beide niet doen en lekker de ander beschuldigen, van problemen in een relatie waar ze beide deel van uitmaakten.
is natuurlijk wel zo makkelijk.

Ik zou me zelf niet al te druk erover maken, het zijn uiteindelijk hun problemen en als buitenstaander is het vaak zinloos om heel duidelijk een partij te gaan kiezen.
hooguit is het eenvoudig zo dat als je met de een meer sociale contacten, je snel neigt meer van zijn kant te horen en aan te nemen.

Ikzelf heb toen ik enkele maanden terug ook met de scheiding van een goede vriend geconfronteerd werd (na 10 jaar huwelijk en een kind) hem ook verteld dat ik graag met hem erover praat, maar liever geen slechte/persoonlijke dingen over haar bespreek, omdat ik verder haar ook ken en dat soort dingen gewoonweg niet eerlijk vind en me ook niet wil bemoeien in hun 'interne' problemen.
uiteindelijk had hij daarvoor wel respect en nu hij sinds kort een nieuwe vriendin heeft, ben ik de eerste uit de vriendkring die haar heeft leren kennen, voornamelijk omdat hij weet dat ik niet degene ben die 'achter de rug' gaat praten en veroordelen wat betreft persoonlijke zaken.

Eerlijk gezegd zou ik dat iedereen aanraden die geconfronteerd word met zulke zaken in een sociale vriendenkring... gooi je niet volop in het roddel/veroordeel-circuit van 'wie-heeft-de-schuld' en ga niet jouw veroordelingen op een erg absolute manier uitspreken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:19:53 #53
391065 NY_aannemer
pi_126858642
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Je mag dus alleen maar meepraten als je zelf bedrogen bent of zelf bent vreemdgegaan. Wat is dat weer voor vreemde beredenering :')
pi_126858686
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:18 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Wat is jouw mening dan? Of ga je alleen maar tegen iedereen in met een andere mening?
Ik wil alleen uitgesproken mening horen van de bedrogene of de bedrieger, de rest moet een toontje lager zingen naar mijn bescheiden mening.

Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met het gezegde vanuit een moraal oogpunt alleen is het leven vaak niet zo voorspelbaar en zwart-wit als hier door de leken beschreven wordt.
pi_126858725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:19 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Je mag dus alleen maar meepraten als je zelf bedrogen bent of zelf bent vreemdgegaan. Wat is dat weer voor vreemde beredenering :')
Nee hoor, je mag best mee praten maar ik zou wel een toontje lager zingen als je niet echt weet waar je het over hebt.
pi_126858811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:21 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Nee hoor, je mag best mee praten maar ik zou wel een toontje lager zingen als je niet echt weet waar je het over hebt.
Dus hoe subjectiever je mening hoe harder je mag schreeuwen?
^O^
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:25:01 #57
391065 NY_aannemer
pi_126858854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ik wil alleen uitgesproken mening horen van de bedrogene of de bedrieger, de rest moet een toontje lager zingen naar mijn bescheiden mening.

Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met het gezegde vanuit een moraal oogpunt alleen is het leven vaak niet zo voorspelbaar en zwart-wit als hier door de leken beschreven wordt.
Wat wil je horen dan? De redenen waarom iemand is vreemdgegaan? Nogmaals er is geen enkele reden in het leven om vreemd te gaan :r Mits je natuurlijk gewoon een egoistische lul bent die blijkbaar geen problemen heeft om iemand anders bewust pijn te doen.
pi_126858969
quote:

Het is kut als je vriendin vreemd gaat met een ander, maar om dan volledig de slachtoffer rol aan te gaan nemen lijkt me ook niet verstandig. Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?"
Waarom ga je er gemakshalve van uit dat de persoon die in deze kwesties trouw is gebleven ook altijd iets op zijn of haar kerfstok heeft? Als ik eens even naar mijn eigen situatie kijk wat betreft mijn vorige relatie: Toen mijn ex raar begon te doen en uiteindelijk vreemd is gegaan kwam dat voor mij echt als een verrassende klap, dat ging van de een op de andere dag. Opeens ging ze zich anders gedragen en kreeg ik er geen hoogte meer van.

Natuurlijk heeft elke relatie wel zijn (hoe cliché het ook klinkt) "ups en downs", denk aan irritante familieleden, financiële probleempjes, noem maar op, maar dat zijn maar kleine dingen die je van elkaar voor lief neemt. Ik heb mijn ex altijd fatsoenlijk behandeld en ik deed alles voor d'r, ze is altijd gelukkig geweest en in een of andere opwelling van lust is ze dus met die studiegenoot het nest in gedoken. Terwijl ze juist op seksueel gebied niks te kort kwam, immers was mijn libido stukken hoger en was zij juist degene die vaak moe was, geen zin had, enzovoorts. ;) Hell, die gast waar ze uiteindelijk mee het nest in is gedoken was vond ze zelfs lelijk, heeft ze me vaker verteld.

Alle verwijten die ik naar m'n hoofd kreeg geslingerd nadat de relatie op de klippen was gelopen waren futiliteiten achteraf waar ik mijn ex nooit maar dan ook nooit over heb horen miepen, of anders de indruk gaf dat het haar stoorde, toen de relatie nog in gang was. Ook de manier hoe het door haar achteraf gebracht werd maakte het mij wel duidelijk dat het niet meer dan zelfrelativering was voor haar misselijkmakende daad. "Ja, ik ben vreemd gegaan. Maaaarrrrr jij zeurde altijd over geld." terwijl ze tijdens de relatie altijd aangaf blij te zijn dat iemand het overzicht hield. "Ik ben vreemd gegaan, maaaarrr jij was alleen maar met werk bezig!", terwijl ze tijdens de relatie altijd vol lof over mijn werk en carrière sprak en er juist blij mee was dat ik 's avonds een paar uurtjes deed werken, opdat zij dan met vriendinnen leuke dingen kon gaan doen. En zo kan ik nog een boel voorbeelden opnoemen.

Zeker heb ook ik destijds nagedacht over zaken die ik misschien nog beter had kunnen doen. Die zijn er altijd wel. Maar, wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat ik met volle overtuiging durf te stellen dat ik absoluut niets heb gedaan waar zij uiteindelijk haar vreemdgaan op kan afschuiven. Even afgezien van het feit dat het zó fout is om achteraf je (ex)partner verwijten naar het hoofd te gooien terwijl jij zelf vreemd gegaan bent.

Nu weet ik natuurlijk niet 100% wat zich allemaal in de relatie van mijn maat M en A afgespeeld heeft. Misschien heeft 'ie inderdaad zelf wel dingen uitgespookt, misschien niet. Ik vind het een beetje gemakzuchtig om er maar klakkeloos van uit te gaan dat hij uiteindelijk ook bijgedragen heeft aan het avontuurtje van A. Want nogmaals, ze waren stapelgek met elkaar en hadden het leuk samen. Niemand kreeg ook maar de indruk van hen dat er iets niet klopte, juist daarom maakte hun breuk (net zoals die van mij destijds) zo'n impact in onze sociale kring. Ik herken wat met mezelf is gebeurd heel erg in zijn situatie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:28:47 #59
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126859036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

bewust
Valt me wel op dat je dat woordje bewust er maar in blijft gooien (en nu zelfs benadrukt).

Als mensen ergens niet bewust mee omgaan dan is het wel liefde en seks :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:31:31 #60
391065 NY_aannemer
pi_126859158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Valt me wel op dat je dat woordje bewust er maar in blijft gooien (en nu zelfs benadrukt).

Als mensen ergens niet bewust mee omgaan dan is het wel liefde en seks :)
Dat ben ik wel met je eens. Maar je hoort je gewoon te beheersen. Hoe knettergeil je ook kan worden van een andere dame of heer die met je naar bed wil terwijl je een relatie hebt, blijf je een droplul want je doet je eigen partner dus bewust pijn. Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar.

Het mag dan wel niet bewust zijn gegaan, je zei het zelf al, mensen die vreemdgaan geven vaak als argument aan dat er niks meer aan is in de relatie.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:32:31 #61
391065 NY_aannemer
pi_126859223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dus hoe subjectiever je mening hoe harder je mag schreeuwen?
^O^
Nee :)
pi_126859234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Wat wil je horen dan? De redenen waarom iemand is vreemdgegaan? Nogmaals er is geen enkele reden in het leven om vreemd te gaan :r Mits je natuurlijk gewoon een egoistische lul bent die blijkbaar geen problemen heeft om iemand anders bewust pijn te doen.
Je komt heel onvolwassen over of misschien zelfs religieus. Waarom is er geen enkele reden om vreemd te gaan, leg me dat eens uit terwijl 75 procent van de mensen vreemd gaat blijkbaar?
Zitten al die mensen fout en heb jij de waarheid in pacht of wil je zeggen dat jij een sterker karakter hebt? Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
pi_126859339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef NY_aannemer het volgende:
Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar
Ja dat is de juiste manier om respectvol met elkaar een langdurige relatie te hebben.
pi_126859363
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef NY_aannemer het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. Maar je hoort je gewoon te beheersen. Hoe knettergeil je ook kan worden van een andere dame of heer die met je naar bed wil terwijl je een relatie hebt, blijf je een droplul want je doet je eigen partner dus bewust pijn. Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar.
Ja, misschien wil de persoon zijn/haar partner niet kwijt. En op zo'n moment denk je daar ook niet echt over na (denk ik).
pi_126859501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:32 schreef McBrannagh het volgende:
Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
Vind ik wel een betere eigenlijk dan meteen met iemand het bed induiken omdat je de drang nou eenmaal hebt.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:39:48 #66
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126859605
quote:
Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?"
WTF, dus als je vriend vreemdgaat zoek jij de oorzaak bij jezelf? Wat een zelfkastijding.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 15:39:51 #67
236264 crew  capricia
pi_126859608
Maar TS wat had jij dan verwacht? Dat haar vriendinnen haar af zouden vallen? Natuurlijk doen ze dat niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_126859711
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:37 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Vind ik wel een betere eigenlijk dan meteen met iemand het bed induiken omdat je de drang nou eenmaal hebt.
Nee niet meteen natuurlijk, ik ben ook tegen vreemdgaan maar de waarheid ligt in het midden.

Je hebt een huis, kinderen, een leuke lieve vrouw, alles klopt aan je leventje maar die vlinders van lust en verliefdheid iedere dag voelen is iets wat lastiger is, dus mensen kunnen verliefd worden op een ander. Het zou een ontzettende zooi worden als elke relatie meteen gestopt zou worden bij zulke gevoelens...
pi_126859811
*heeft alleen OP gelezen*

Nee, je bent niet onderwets en te rechtwaardig. Je denkt juist gezond. Vreemdgaan is gewoon een lage en kwaadaardige actie die alle vertrouwen in een relatie in één klap kapot maakt.

Ik ken betreffende vrouwelijke personen die voor de "vreemdganger" opkwamen uiteraard niet, maar mijn ervaring is vaak dat (in wat voor situatie dan ook) vrouwen het vaak genoeg voor elkaar opnemen, ook al is er in zo'n situatie een vrouw fout geweest. Met alle respect overigens, niet alle vrouwen zijn zo, maar ik zie dit zelf vaker bij vrouwen dan bij mannen. Maar goed, zeker in situaties van vreemdgaan wordt er veel gekletst en geroddeld, zowel door mannen als vrouwen. Laat ze maar lekker lullen, jij bent zoals je bent en jij hebt je eigen mening mbt deze situatie. Ik zie hierin niks slechts.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_126859886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Waarom? Iedereen heeft nou eenmaal een mening en een beeld ergens van, lijkt mij logisch. Het is niet dat mensen een mening als feit presenteren in het topic.

Het leven is inderdaad niet voorspelbaar en zwartwit. Toch denk ik dat als je al tien jaar bij elkaar bent en je meerdere malen bewust - want dat is het - vreemdgaat, er iets heel erg mis is gegaan binnen de communicatie.

Naar mijn idee kan je dan toch wel eerlijk bekennen dat je gevoelens hebt voor iemand anders of dat je op seksueel vlak behoefte hebt aan iemand anders/nieuwsgierig bent naar iemand anders: dat is eigenlijk toch ook normaal en gezond? Er zijn immers zoveel aantrekkelijke, interessante en leuke personen op de wereld.
pi_126859933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:39 schreef capricia het volgende:
Maar TS wat had jij dan verwacht? Dat haar vriendinnen haar af zouden vallen? Natuurlijk doen ze dat niet.
Nee, natuurlijk niet. Zoiets blijft sowieso iets tussen M en A in dit geval. Maar wat mij dan zo stoorde afgelopen weekend is dat A betutteld werd en de indruk geschept werd dat M het min of meer zelf schuld is dat A nu vreemd is gegaan. De discussie ging op een gegeven moment alleen maar over (de vermeende fouten van) M, terwijl A juist degene is die is vreemd gegaan. Precies hetzelfde toen mijn ex mij bedroog, toen kreeg ik ook een shitstorm van vriendinnen van haar over me heen, met wat ik wel allemaal niet verkeerd had gedaan. Maar over dat vreemdgaan hoorde je vrijwel niemand. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en het gemakshalve maar even gerelativeerd kan worden met iets futiels. Zorgwekkend vind ik zoiets.
pi_126860043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Zoiets blijft sowieso iets tussen M en A in dit geval. Maar wat mij dan zo stoorde afgelopen weekend is dat A betutteld werd en de indruk geschept werd dat M het min of meer zelf schuld is dat A nu vreemd is gegaan. De discussie ging op een gegeven moment alleen maar over (de vermeende fouten van) M, terwijl A juist degene is die is vreemd gegaan. Precies hetzelfde toen mijn ex mij bedroog, toen kreeg ik ook een shitstorm van vriendinnen van haar over me heen, met wat ik wel allemaal niet verkeerd had gedaan. Maar over dat vreemdgaan hoorde je vrijwel niemand. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en het gemakshalve maar even gerelativeerd kan worden met iets futiels. Zorgwekkend vind ik zoiets.
Weet je wel gelijk dat haar vriendinnen jou geen leuke kerel vonden.
pi_126860086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Naar mijn idee kan je dan toch wel eerlijk bekennen dat je gevoelens hebt voor iemand anders of dat je op seksueel vlak behoefte hebt aan iemand anders/nieuwsgierig bent naar iemand anders: dat is eigenlijk toch ook normaal en gezond? Er zijn immers zoveel aantrekkelijke, interessante en leuke personen op de wereld.
Ik denk dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn.
pi_126860209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef McBrannagh het volgende:
Weet je wel gelijk dat haar vriendinnen jou geen leuke kerel vonden.
Ach, ik kan er niet wakker van liggen dat mensen die eenzijdige kolder geloven me niet mogen. :P Liever kwijt dan rijk. M'n ex heeft trouwens letterlijk Facebookgesprekken gescreenshot en gephotoshopt om zo mensen tegen me op te zetten, kun je nagaan. :D
pi_126860267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:39 schreef capricia het volgende:
Waarom niet?

Juist van je vrienden mag je verwachten dat ze enig corrigerend vermogen hebben.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:52:38 #76
391065 NY_aannemer
pi_126860274
quote:

[..]

Je komt heel onvolwassen over of misschien zelfs religieus. Waarom is er geen enkele reden om vreemd te gaan, leg me dat eens uit terwijl 75 procent van de mensen vreemd gaat blijkbaar?
Zitten al die mensen fout en heb jij de waarheid in pacht of wil je zeggen dat jij een sterker karakter hebt? Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
Omdat vreemdgaan niks anders is dan bewust de ander pijn doen. Blijkbaar ga je vreemd omdat je niet genoeg bij je eigen partner kunt vinden. Dan kaart je dat aan. Probeer je daar aan te werken, werkt dat niet. Dan trek je de stekker er uit en ga je niet alsnog vreemd. Wanneer men vreemdgaat is dat ook vaak het einde van een relatie. Had het dan gewoon gezegd, dan had je je ex ten minste niet zo veel pijn gedaan.

Ik ben overigens atheist. En ben al lang de volwassen leeftijd gepasseerd. Ik twijfel juist enigszins bij McBrannagh aan religie.. Heb een sterk karakter. Iets wat je op dit moment in de Nederlandse maatschappij niet veel meer tegenkomt. NIiemand heeft meer een ruggengraat.

En ja, een groot gedeelte gaat vreemd. Maar een groot gedeelte van de bevolking is ook gewoon niet erg slim. Dom, wou ik niet gebruiken maar het tikt er wel tegen aan. Meelopers.

Ik ben zo'n lul die aan een relatie wil werken, altijd netjes vertel hoe mijn gevoelens zijn, ook in langere relaties en als het niet werkt, dan werken we daaraan. Zo niet, trekken we de stekker er uit. Zo voorkom je pijn, en blijf je vaak ook gewoon nog vrienden na dat de relatie uit gaat.
pi_126860309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Ach, ik kan er niet wakker van liggen dat mensen die eenzijdige kolder geloven me niet mogen. :P Liever kwijt dan rijk. M'n ex heeft trouwens letterlijk Facebookgesprekken gescreenshot en gephotoshopt om zo mensen tegen me op te zetten, kun je nagaan. :D
Wees blij dat je van zo'n wicht af bent.
pi_126860339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:48 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn.
Ergens is het ook raar (zeker in een lange relatie, vind ik) om te verwachten/denken dat jijzelf of jouw partner nooit eens een interessant exemplaar tegenkomt waar het heel erg mee kan klikken op verschillende gebieden.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

:') _O-
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:54:49 #79
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_126860391
quote:

[..]

Het is wel handig om uit te gaan van bepaalde waarden in het leven.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:55:27 #80
391065 NY_aannemer
pi_126860421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom niet?

Juist van je vrienden mag je verwachten dat ze enig corrigerend vermogen hebben.
Jep, en daarom merk je al vaak als je een nieuw persoon leert kennen en je komt in dat vriendengroepje, bijvoorbeeld allemaal vriendinnen .. dat je snel merkt of het een groepje is waar men elk foutief gedrag goed praat en op het moment dat het uitgaat altijd achter de dame zouden staan, no matter what she did.....

Daar moet je heul snel vandaan rennen :'). Helaas heb je wel veel van dat soort jonko groepjes. Ik heb liever iemand die gewoon altijd de waarheid verteld in plaats van; 'Guttegut, hij was zo'n eikel, maakt niet uit dat je vreemd ging hoor, hij was echt zo'n saaie pief, jij verdient echt beter ..'.
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:56:20 #81
391065 NY_aannemer
pi_126860470
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het is wel handig om uit te gaan van bepaalde waarden in het leven.
Yessssss... ^O^
pi_126860548
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Omdat vreemdgaan niks anders is dan bewust de ander pijn doen. Blijkbaar ga je vreemd omdat je niet genoeg bij je eigen partner kunt vinden. Dan kaart je dat aan. Probeer je daar aan te werken, werkt dat niet. Dan trek je de stekker er uit en ga je niet alsnog vreemd. Wanneer men vreemdgaat is dat ook vaak het einde van een relatie. Had het dan gewoon gezegd, dan had je je ex ten minste niet zo veel pijn gedaan.

Ik ben overigens atheist. En ben al lang de volwassen leeftijd gepasseerd. Ik twijfel juist enigszins bij McBrannagh aan religie.. Heb een sterk karakter. Iets wat je op dit moment in de Nederlandse maatschappij niet veel meer tegenkomt. NIiemand heeft meer een ruggengraat.

En ja, een groot gedeelte gaat vreemd. Maar een groot gedeelte van de bevolking is ook gewoon niet erg slim. Dom, wou ik niet gebruiken maar het tikt er wel tegen aan. Meelopers.

Ik ben zo'n lul die aan een relatie wil werken, altijd netjes vertel hoe mijn gevoelens zijn, ook in langere relaties en als het niet werkt, dan werken we daaraan. Zo niet, trekken we de stekker er uit. Zo voorkom je pijn, en blijf je vaak ook gewoon nog vrienden na dat de relatie uit gaat.
Helemaal mee eens, in gortdroge theoretische bewoordingen dan. In het werkelijke leven draait het toch vaak om verleidingen en verlokkingen, zowel zakelijk als prive, ik heb zelf een monogame relatie en zou mijn bed voor geen goud willen delen met een andere vrouw dan degene die ik lief heb maar niet iedere relatie is hetzelfde, jij doet het overkomen alsof iedere relatie evenveel waard is, ik kan je vertellen als je dat denkt dan is er iets niet goed aan al je voorgaande relaties als je er zo kil en berekend mee om gaat.
pi_126860616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef McBrannagh het volgende:
Wees blij dat je van zo'n wicht af bent.
Oh, dat zeker. Nu heb ik het oh zo veel beter. O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef Lauraap_ het volgende:
Ergens is het ook raar (zeker in een lange relatie, vind ik) om te verwachten/denken dat jijzelf of jouw partner nooit eens een interessant exemplaar tegenkomt waar het heel erg mee kan klikken op verschillende gebieden.
Natuurlijk zul je altijd zo'n mensen tegen komen. Is natuurlijk maar net de vraag wat je daarmee doet en in hoeverre je zo'n persoon toelaat in jouw persoonlijke kring. :P Ik heb er overigens ook totaal geen behoefte aan om close met andere vrouwen te zijn als ik een vriendin heb, maar goed.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:00:57 #84
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126860680
Vreemdgaan is normaal, monogamie is juist onnatuurlijk. Het is iets, zoals veel kutdingen, dat door de kerk in ons leven is gebracht. Er zijn zat mensen die in principe helemaal niet wilden vreemdgaan, maar in een zwak moment het toch deden. Dan kan je wel zeggen 'je doet het altijd zelf', maar uit de praktijk blijkt nou eenmaal dat veel mensen er behoefte aan hebben. Wie zijn wij dan om daar geen gehoor aan te geven?

En een goede reden om het niet te doen kan ik ook niet echt verzinnen. Seks in onze samenleving is allang niet meer zo heilig als vroeger, hele groepen mensen batst met alles dat los en vast zit. Niks mis mee, alleen waarom doen we er in relaties dan nog zo hypocriet over?
Ook geen sig dus
pi_126860748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:59 schreef Impossibruuu het volgende:
Natuurlijk zul je altijd zo'n mensen tegen komen. Is natuurlijk maar net de vraag wat je daarmee doet en in hoeverre je zo'n persoon toelaat in jouw persoonlijke kring. :P Ik heb er overigens ook totaal geen behoefte aan om close met andere vrouwen te zijn als ik een vriendin heb, maar goed.
Nog nooit gehad dat je meteen zo'n heerlijke spanning met iemand hebt bij een eerste ontmoeting? Volgens mij is dat iets natuurlijks. :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:02:13 #86
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_126860753
Ik zou het niet pikken. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand op mij is vreemdgegaan, wel dat iemand anders is vreemdgegaan in mijn vriendengroep. Het is niet goed te praten en de vriendinnen die dat doen zijn gewoon bitches.

Hoe ging die discussie eigenlijk? Ging je er diep op in of bleef je erbuiten? Wat voor redenaties hadden die vriendinnen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_126860781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vreemdgaan is normaal, monogamie is juist onnatuurlijk.
Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem en ook geen sprake van vreemdgaan.
pi_126860817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vreemdgaan is normaal, monogamie is juist onnatuurlijk. Het is iets, zoals veel kutdingen, dat door de kerk in ons leven is gebracht. Er zijn zat mensen die in principe helemaal niet wilden vreemdgaan, maar in een zwak moment het toch deden. Dan kan je wel zeggen 'je doet het altijd zelf', maar uit de praktijk blijkt nou eenmaal dat veel mensen er behoefte aan hebben. Wie zijn wij dan om daar geen gehoor aan te geven?

En een goede reden om het niet te doen kan ik ook niet echt verzinnen. Seks in onze samenleving is allang niet meer zo heilig als vroeger, hele groepen mensen batst met alles dat los en vast zit. Niks mis mee, alleen waarom doen we er in relaties dan nog zo hypocriet over?
Klopt, we zijn ook niet monogaam maar goed leen jij je vriendin/vrouw graag een avondje uit aan mij dan? Ik denk het niet en daar wringt de schoen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:03:45 #89
391065 NY_aannemer
pi_126860827
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:57 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, in gortdroge theoretische bewoordingen dan. In het werkelijke leven draait het toch vaak om verleidingen en verlokkingen, zowel zakelijk als prive, ik heb zelf een monogame relatie en zou mijn bed voor geen goud willen delen met een andere vrouw dan degene die ik lief heb maar niet iedere relatie is hetzelfde, jij doet het overkomen alsof iedere relatie evenveel waard is, ik kan je vertellen als je dat denkt dan is er iets niet goed aan al je voorgaande relaties als je er zo kil en berekend mee om gaat.
Ben het ook met je eens hoor. Ik reageer ook wel heftig maar dat is meer omdat er dus soms bewust de ander pijn wordt gedaan. En ik kan heel erg slecht tegen mensen die als het over een relatie gaat niet meer volwassen kunnen reageren. Iedereen kijkt in een relatie wel eens naar een andere vrouw of heer. Maar de normale vent beheerst zich. Op de uitzondering na die na parenclubs gaat of wat dan ook. Maar die groep is niet zo groot als het domme volk wat bewust ergens anders gaat neuken omdat ze communicatief niet volwassen genoeg zijn om hun partner te vertellen dat het niet helemaal lekker loopt in de relatie.

Ik ben inderdaad vrij kil en berekend, maar dat heeft me juist veel geholpen en veel pijn vermeden.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:04:16 #90
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126860866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem.
Dat is waar, dat zou een hoop problemen schelen. Maar veel mensen hinkelen tussen wat ze voelen en wat 'de samenleving' zegt over wat goed en fout is.
Ook geen sig dus
pi_126860889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:03 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Klopt, we zijn ook niet monogaam maar goed leen jij je vriendin/vrouw graag een avondje uit aan mij dan? Ik denk het niet en daar wringt de schoen.
Daar kun je prima afspraken over maken.
pi_126860905
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Lauraap_ het volgende:
Nog nooit gehad dat je meteen zo'n heerlijke spanning met iemand hebt bij een eerste ontmoeting? Volgens mij is dat iets natuurlijks. :P
Jawel, maar dan wordt het hooguit een onschuldige flirt en dat was het dan. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou het niet pikken. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand op mij is vreemdgegaan, wel dat iemand anders is vreemdgegaan in mijn vriendengroep. Het is niet goed te praten en de vriendinnen die dat doen zijn gewoon bitches.

Hoe ging die discussie eigenlijk? Ging je er diep op in of bleef je erbuiten? Wat voor redenaties hadden die vriendinnen?
Ik ergerde me toen ik die meiden over M hoorde roddelen maar hield wijselijk mijn mond. Maar een paar van hen wisten dat ik M regelmatig spreek dus toen begonnen ze me vanzelf van alles te vragen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:05:08 #93
391065 NY_aannemer
pi_126860915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem en ook geen sprake van vreemdgaan.
Dit dus! Als je er van overtuigd ben dat vreemdgaan gewoon normaal is en je partner dat zou accepteren is het doodnormaal om er lekker op los te rammen in de slaapkamers van andere dames.
pi_126860956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Klopt en een van de fijnste gevoelens ter wereld, mijn absolute muze.
Ik zou zo verliefd op jou kunnen worden als ik je zo lees maar ik ben dan ook in tegenstelling tot NY_aannemer een hopeloze romanticus :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:08:15 #95
391065 NY_aannemer
pi_126861075
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:06 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Klopt en een van de fijnste gevoelens ter wereld, mijn absolute muze.
Ik zou zo verliefd op jou kunnen worden als ik je zo lees maar ik ben dan ook in tegenstelling tot NY_aannemer een hopeloze romanticus :')
Hopeloos nog wel. Hopeloze romantiek lijkt me vrij pijnlijk. Zo'n 1e ontmoeting, een fijn gevoel?
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 16:10:43 #96
236264 crew  capricia
pi_126861198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:04 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

[..]

Ik ergerde me toen ik die meiden over M hoorde roddelen maar hield wijselijk mijn mond. Maar een paar van hen wisten dat ik M regelmatig spreek dus toen begonnen ze me vanzelf van alles te vragen.
En toen roddelde je vrolijk mee..? ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_126861238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:08 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Hopeloos nog wel. Hopeloze romantiek lijkt me vrij pijnlijk. Zo'n 1e ontmoeting, een fijn gevoel?
Ja ik kan vanaf seconde 1 helemaal totaal verdrinken in de ogen van een levenslustige, intelligente, humoristische, aantrekkelijke jonge vrouw, mijn achilleshiel die wel eens een gat heeft geslagen in mijn pantser van moraal, sterk karakter en wilskracht.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:12:46 #98
391065 NY_aannemer
pi_126861302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:11 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ja ik kan vanaf seconde 1 helemaal totaal verdrinken in de ogen van een levenslustige, intelligente, humoristische, aantrekkelijke jonge vrouw, mijn achilleshiel die wel eens een gat heeft geslagen in mijn pantser van moraal, sterk karakter en wilskracht.
Maar dat kost je toch klauwen met geld?
pi_126861305
quote:

[..]

_O_
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:13:39 #100
393288 Pausmobiel
pi_126861334
quote:

[..]

O+
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:14:19 #101
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_126861372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:04 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

[..]

Waarom hield je je mond? Ik was anders wel die discussie aangegaan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_126861534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:10 schreef capricia het volgende:
En toen roddelde je vrolijk mee..? ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Waarom hield je je mond? Ik was anders wel die discussie aangegaan.
Omdat veel van de dingen die ze zeiden als een kut op een trommel sloegen, dus ik dacht laat ze maar. Toen ze mij zo krampachtig bij het gesprek gingen betrekken omdat ze nieuwsgierig waren of ik M nog gesproken had, heb ik ze daarvoor ook de wind van voren gegeven.
pi_126861755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:12 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Maar dat kost je toch klauwen met geld?
Je moest eens weten hoeveel geld me dat al heeft gekost aan verbroken relaties maar goed spijt is voor de zwakkeren en geld is vervangbaar. Waar ik je echt gelijk in moet geven is dat vreemdgaan zwak en totaal respectloos is tegenover de achterblijvende vrouw, als ik mijn fouten zou kunnen terugdraaien dan zou ik het zo doen. Maar goed ik heb dus wel eens een relatie met een klap beeindigd door vreemd te gaan, voorheen ook wel eens eerlijk verteld en tijdig de relatie verbroken maar goed. Ik kan het je niet aanraden, het is moeilijk om als deugend iemand daarna nog in de spiegel te kunnen kijken naar jezelf laat staan de pijn binnen laten van wat je de ander hebt aangedaan.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:23:15 #104
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126861785
quote:

[..]

75% ? :D
Volgens onderzoeken iig bij lange na niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_126861827
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

75% ? :D
Volgens onderzoeken iig bij lange na niet.
Gokje uit de losse pols :@
Ik zou geen betrouwbare cijfers op weten te dissen, wel een hoog percentage toch?
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:30:13 #106
391065 NY_aannemer
pi_126862077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:22 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel geld me dat al heeft gekost aan verbroken relaties maar goed spijt is voor de zwakkeren en geld is vervangbaar. Waar ik je echt gelijk in moet geven is dat vreemdgaan zwak en totaal respectloos is tegenover de achterblijvende vrouw, als ik mijn fouten zou kunnen terugdraaien dan zou ik het zo doen. Maar goed ik heb dus wel eens een relatie met een klap beeindigd door vreemd te gaan, voorheen ook wel eens eerlijk verteld en tijdig de relatie verbroken maar goed. Ik kan het je niet aanraden, het is moeilijk om als deugend iemand daarna nog in de spiegel te kunnen kijken naar jezelf laat staan de pijn binnen laten van wat je de ander hebt aangedaan.
Maar dat is toch zonde? Was het al die drama waard? Zonde van het geld, de drama, de emoties. Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat en dat dit soort shit je zelfvertrouwen niet heeft aangetast.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:30:23 #107
393288 Pausmobiel
pi_126862085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:24 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Ik zou geen betrouwbare cijfers op weten te dissen, wel een hoog percentage toch?
Is het niet één op drie (of ben ik nu in de war met het aantal huwelijken dat op de klippen loopt)?
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:30:55 #108
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126862112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:24 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Er zijn heel veel onderzoeken naar gedaan maar of ze betrouwbaar zijn weet niemand natuurlijk. (antwoord je eerlijk op zo'n enquete...)

Maar ik dacht dat het iets van 25% van de mannen en 30% van de vrouwen is, gemiddeld.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:32:18 #109
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126862181
Buiten de mensen die vreemdgaan, denk ik dat er ook nog een heleboel mensen zijn die het stiekem wel willen maar niet durven/kunnen. Alleen al aan het feit dat heel veel mensen in een lange relatie tijdens de seks er een ander lekker wijf of kerel overheen fantaseren zou je kunnen afleiden dat monogamie niet natuurlijk is. Anders zou je dat toch niet nodig hebben?
Ook geen sig dus
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:33 #110
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126862288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
Buiten de mensen die vreemdgaan, denk ik dat er ook nog een heleboel mensen zijn die het stiekem wel willen maar niet durven/kunnen. Alleen al aan het feit dat heel veel mensen in een lange relatie tijdens de seks er een ander lekker wijf of kerel overheen fantaseren zou je kunnen afleiden dat monogamie niet natuurlijk is. Anders zou je dat toch niet nodig hebben?
Er is nogal een verschil tussen fantaseren en het daadwerkelijk doen he.

En dat gelul over wel of niet natuurlijk... :')
Je hebt nog altijd zelf de keuze om je drang te volgen of niet.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 16:34:47 #111
236264 crew  capricia
pi_126862298
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel onderzoeken naar gedaan maar of ze betrouwbaar zijn weet niemand natuurlijk. (antwoord je eerlijk op zo'n enquete...)

Maar ik dacht dat het iets van 25% van de mannen en 30% van de vrouwen is, gemiddeld.
Dat verschil in % heb ik nooit begrepen. Of er is kennelijk ergens 1 vrouw die het met heel veel mannen doet... Of mannen doen het vaker met elkaar. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_126862349
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:30 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Maar dat is toch zonde? Was het al die drama waard? Zonde van het geld, de drama, de emoties. Ik hoop dat je sterk in je schoenen staat en dat dit soort shit je zelfvertrouwen niet heeft aangetast.
Achteraf is dat inderdaad zonde en ook onnodig, ook al heb ik er nu een hele leuke spannende relatie aan overgehouden.
Ik sta gelukkig sterk in mijn schoenen en zo vrolijk als een voorjaarsvogel in het leven anders had ik een groot problem gehad.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:36:05 #113
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126862362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat verschil in % heb ik nooit begrepen. Of er is kennelijk ergens 1 vrouw die het met heel veel mannen doet... Of mannen doen het vaker met elkaar. :D
Vrouwen zijn allemaal hoeren, verdomme.
pi_126862837
quote:
12s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vrouwen zijn allemaal hoeren, verdomme.
Volgens dit onderzoek zeker :{

Volgens een recente studie in Engeland vindt maar liefst een op de 25 bevruchtingen plaats terwijl zich in de baarmoeder van de vrouw sperma van tenminste twee mannen bevindt
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:46:34 #115
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126862855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:46 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Volgens dit onderzoek zeker :{

Volgens een recente studie in Engeland vindt maar liefst een op de 25 bevruchtingen plaats terwijl zich in de baarmoeder van de vrouw sperma van tenminste twee mannen bevindt
:o :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:48:19 #116
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126862929
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen fantaseren en het daadwerkelijk doen he.

En dat gelul over wel of niet natuurlijk... :')
Je hebt nog altijd zelf de keuze om je drang te volgen of niet.
Wat is het grote verschil dan precies? Wat is er nou zoveel erger aan met iemand anders slapen boven het in je hoofd te doen? In beide gevallen ben je niet meer tevreden met het feit dat je vriend of vriendin de enige persoon waar je op mag.

De enige reden om het niet te doen die ik kan bedenken is dat je samen hebt afgesproken niet vreemd te gaan, wat op zich een prima reden is. Maar toch is het vrijwel een onbespreekbaar onderwerp om dit te veranderen in de meeste relaties. Haast iedereen vind het 'gewoon niet kunnen' omdat ze nou eenmaal zo opgevoed zijn, en tegelijkertijd denkt haast iedereen in een relatie er vroeg of laat wel eens aan en zijn er redelijk wat mensen die het daadwerkelijk doet. Het is een lastig paradox.
Ook geen sig dus
pi_126862931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:o :D
Of deze :D

Tien procent van alle kinderen is buitenechtelijk verwekt. Diverse grote DNA-onderzoeken hebben aangetoond dat er alleen al in Nederland 1.600.000 mensen rondlopen die buitenechtelijk zijn verwekt.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:51:28 #118
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126863074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:48 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Wat is het grote verschil dan precies? Wat is er nou zoveel erger aan met iemand anders slapen boven het in je hoofd te doen? In beide gevallen ben je niet meer tevreden met het feit dat je vriend of vriendin de enige persoon waar je op mag.
Je snapt het verschil niet tussen fantaseren over sex met iemand anders en het daadwerkelijk doen?

Man als ik al mijn fantasieën, sexueel getint of niet, uit zou hebben gevoerd dan waren er nu 41 mensen dood, had ik 4 banken overvallen en was ik in mijn blote reet over een voetbalveld gerend voor 100.000 toeschouwers... (noem maar wat...)
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:51:57 #119
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126863093
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je snapt het verschil niet tussen fantaseren over sex met iemand anders en het daadwerkelijk doen?

Man als ik al mijn fantasieën, sexueel getint of niet, uit zou hebben gevoerd dan waren er nu 41 mensen dood, had ik 4 banken overvallen en was ik in mijn blote reet over een voetbalveld gerend voor 100.000 toeschouwers... (noem maar wat...)
Leuk, maar je beantwoord de vraag niet. Ik heb nergens gezegd dat iedereen al zijn fantasieën moet uitvoeren.
Ook geen sig dus
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:53:20 #120
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126863145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:51 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Leuk, maar je beantwoord de vraag niet.
Nou omdat je het blijkbaar moeilijk te begrijpen vindt...

Bij fantaseren denk ik bv aan sex met een pornoster.
Bij het daadwerkelijk doen steek ik mijn lul er echt in.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:54:00 #121
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126863178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nou omdat je het blijkbaar moeilijk te begrijpen vindt...

Bij fantaseren denk ik bv aan sex met een pornoster.
Bij het daadwerkelijk doen steek ik mijn lul er echt in.
Mijn vraag was, waarom is het ene zoveel erger dan het andere?
Ook geen sig dus
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:54:17 #122
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_126863192
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:54 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Mijn vraag was, waarom is het ene zoveel erger dan het andere?
Nee, je vraag was wat het grote verschil precies was. :P

Maar om ook deze vraag te beantwoorden :

Een fantasie is niet echt.
pi_126863407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat verschil in percentage komt omdat vreemdgaan ook kan met iemand die geen relatie heeft. Dus dan gaan de percentages niet altijd gelijk op. :)
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_126863747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:17 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

[..]

Omdat veel van de dingen die ze zeiden als een kut op een trommel sloegen, dus ik dacht laat ze maar. Toen ze mij zo krampachtig bij het gesprek gingen betrekken omdat ze nieuwsgierig waren of ik M nog gesproken had, heb ik ze daarvoor ook de wind van voren gegeven.
Tijdje terug ook zoiets meegemaakt, alhoewel dat verder niets met vreemdgaan van doen had, maar wel met zulke "maniertjes". Had een tijdje gedate met een meid, wat een beetje op een vervelende manier is beëindigd. Maakt verder niet uit hoe en wat, maar ik was er al wel achtergekomen dat elk wissewasje met haar vriendinnen was besproken. Één van die vriendinnen was op een verjaardag waar ik ook was, wilde ze me ook gaan uithoren over die tijd dat ik met haar vriendin had gedate.

Ik zeg wat denk je nou zelf, hetgeen ik in vertrouwen tegen haar heb gezegd is toch al op jouw nieuwsgierige bordje terecht gekomen, denk je nou echt dat ik je nog wijzer ga maken? Die blik die ik toen kreeg, Grumpy Cat kijkt vriendelijk vergeleken bij haar toen.

Maar ben het verder helemaal met je eens hoor TS. Ik ben wat dat betreft ook nog van de oude stempel.
pi_126863822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:48 schreef McBrannagh het volgende:

[..]

Of deze :D

Tien procent van alle kinderen is buitenechtelijk verwekt. Diverse grote DNA-onderzoeken hebben aangetoond dat er alleen al in Nederland 1.600.000 mensen rondlopen die buitenechtelijk zijn verwekt.
10 %, sjezus...

Gewoon verplichte vaderschapstest na de geboorte, problem solved! ^O^
pi_126863855
Je bent niet ouderwets, je hebt het bij het juiste eind imo.
En ik heb het ook ervaren, die kut wijven weten het dan wel weer goed te praten op een of andere manier.
Ik haat dat zo godverdome veel, dat als het ze ff uitkomt dan is het wel oke en de anders schuld maar als hun het overkomt zijn alle mannen klootzakken.

Vreemdgaan is laf, zwak.
Als je niets meer voelt voor je partner zeg het dan gewoon... en op tijd ... als je merkt dat er verandering is... pak het aan, en als je al niet meer de moeite wilt nemen om dat te doen....
Kijk elkaar dan met respect in de ogen aan, zeg gewoon dat dingen veranderen je niet meer van elkaar houd en probeer op een respectvolle wijze er een eind aan te maken.
Al die achterbakse zooi tegenwoordig, nekschot.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:13:54 #127
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126864036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Lucas321 het volgende:

Vreemdgaan is laf, zwak.
Als je niets meer voelt voor je partner zeg het dan gewoon... en op tijd ... als je merkt dat er verandering is... pak het aan, en als je al niet meer de moeite wilt nemen om dat te doen....
Kijk elkaar dan met respect in de ogen aan, zeg gewoon dat dingen veranderen je niet meer van elkaar houd en probeer op een respectvolle wijze er een eind aan te maken.
Al die achterbakse zooi tegenwoordig, nekschot.
Ah, maar ik denk dat er behoorlijk wat vreemdgangers zijn die in principe hun partner helemaal niet kwijt willen. Die gewoon nog houden van elkaar, het leuk hebben samen, alleen wordt de seks steeds minden spannend omdat je na 10 jaar samen in bed alles daar wel gezien hebt met elkaar. Mensen worden nou eenmaal geil van afwisseling. Dit is bewezen door hersenmetingen bij mensen die porno kijken. Zolang ze hetzelfde filmpje kijken word het steeds minder hot voor de kijker, en als je vervolgens een ander filmpje kijkt dan spiked het weer. Zo werkt het voor echte seks ook. Dit geldt volgens mij wel meer voor mannen dan voor vrouwen.
Ook geen sig dus
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:18:03 #128
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_126866938
Wat een kuthoer.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:55:16 #129
108913 Godshand
guide4you
pi_126868377
Standbeeld voor TS!

Vreemdgaan is misschien wel begrijpelijk, en zeker als het een eenmalige ONS was. Maar de ex van M was al maanden aan het neuken met die gast. Wat een trut dan, heb dan het lef om uit te maken of te bespreken dat je sex met anderen wil, of dat je relatie niet goed zit! Maar velen hebben dat lef niet, omdat: de kinderen, of het toch wel erg lekkere huis, of het toch wel makkelijke salaris van manlief zodat ze nog eens extra kan shoppen etc...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_126868825
Toch de OP nog maar effe gelezen!

Kortom: die griet liet zichzelf ompraten door die vriendinnen van der (die zelf nooit een vaste, stabiele en langdurige relatie hebben gehad), pure jaloerzigheig, A ging vreemd, A en M zijn beide de dupe van "verkeerde/jaloerse vriend(inn)en", A had nooit vreemd mogen gaan en A en M hadden beide hun vriend(inn)en buiten hun persoonlijke relatie moeten houden, een relatie is immers altijd 1op 1 zonder inbreng van een derde, ook al zijn ze beide de dupe van een slechte input van buitenaf, A zit fout en M is slachtoffer.

Dit is de volledige waarheid en zodoende dus een feit volgens mijn mening.. :W
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:10:01 #131
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_126869053
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:55 schreef Godshand het volgende:
Standbeeld voor TS!

Vreemdgaan is misschien wel begrijpelijk, en zeker als het een eenmalige ONS was. Maar de ex van M was al maanden aan het neuken met die gast. Wat een trut dan, heb dan het lef om uit te maken of te bespreken dat je sex met anderen wil, of dat je relatie niet goed zit! Maar velen hebben dat lef niet, omdat: de kinderen, of het toch wel erg lekkere huis, of het toch wel makkelijke salaris van manlief zodat ze nog eens extra kan shoppen etc...
Walgelijke mensen. Profiteurs. Parasieten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_126869229
Dat gedoe over vreemdgaan alsof dat het ergste is wat je een persoon aan kan doen vind ik bizar eerlijk gezegd. Het is seks. Niet meer, niet minder.

Dat een van de partijen vreemd is gegaan maakt niet dat de andere partij daarmee de handen in onschuld kan wassen. Een relatie doe je met z'n tweeën en als het mis gaat is het zelden zo dat je een directe schuldige aan kan wijzen en soms is gewoon niemand schuldig... Relaties lopen soms stuk. Big deal.

Verder kan ik deze relatie niet beoordelen, maar als haar vriendinnen zo op haar hand zijn dan denk ik dat er al langer iets goed mis zat. Het vreemdgaan is dan kennelijk een symptoom, maar voor haar ex is het makkelijker om het als de oorzaak te zien. Immers... dan heeft hij het niet gedaan.

Maar als het jouw vriend is, dan ben je volkomen terecht voor hem opgekomen. Dat dan weer wel. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126869977
Het heeft wel iets heel droevigs als mensen in een relatie verkeren waar ze niet happy in zijn maar zichzelf niet als daadkrachtig genoeg ervaren om er een eind aan te maken en dan maar uit frustratie vreemdgaan wetende dat dat ooit uitkomt en ze er dan alsnog vanaf zijn.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_126870164
quote:
Dat wil niet meer zeggen dat je dusdanig in jezelf staat dat je graag voor de realiteit van het zijn van wie je bent vlucht, je moet namelijk ergens vanaf willen alvorens te willen verdrinken.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:32:36 #135
391065 NY_aannemer
pi_126870254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:13 schreef DS4 het volgende:
Dat gedoe over vreemdgaan alsof dat het ergste is wat je een persoon aan kan doen vind ik bizar eerlijk gezegd. Het is seks. Niet meer, niet minder.
Als het slechts seks is, dan is dat ook geen probleem voor de partner en is snoepen bij de buren gewoon toegestaan :).

Je noemt vreemdgaan een symptoon? Dan is kriebelhoest bij het lezen van een topic tussen DS4 en echtgaaf ook een symptoon. Beide is overigens onzin.
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:32:46 #136
391065 NY_aannemer
pi_126870267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:28 schreef Canillas het volgende:
Het heeft wel iets heel droevigs als mensen in een relatie verkeren waar ze niet happy in zijn maar zichzelf niet als daadkrachtig genoeg ervaren om er een eind aan te maken en dan maar uit frustratie vreemdgaan wetende dat dat ooit uitkomt en ze er dan alsnog vanaf zijn.
:) Dit dus!
pi_126870787
quote:
Ik denk dat meer het ergste is wat je jezelf aan kunt doen, het is alsof je tegen jezelf zegt ''ik acht mezelf niet in staat mijn situatie te verbeteren, blijf hangen in iets waar ik me niet prettig bij voel en ik weet niks beters dan hiervoor te vluchten én vervolgens mezelf als slachtoffer hierin te zien''.

Dan heb je een rotleven lijkt me, als je er zo in staat, dat je relatie dan automatisch ook rot is (je leven is een afspiegeling van wat je jezelf waard vind) is dan ook eigenlijk een gegeven.
pi_126872413
quote:
Vast wel, maar vreemdgaan hoeft niet te betekenen dat je ontevreden bent.

In dezen lijkt dat wel zo te zijn, maar toch, het zij gezegd.
pi_126872535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:32 schreef NY_aannemer het volgende:

Als het slechts seks is, dan is dat ook geen probleem voor de partner en is snoepen bij de buren gewoon toegestaan :).
Ik zou het wat verderop zoeken, maar verder: ja.

quote:
Je noemt vreemdgaan een symptoon?
In dezen lijkt mij dat het geval.

quote:
Dan is kriebelhoest bij het lezen van een topic tussen DS4 en echtgaaf ook een symptoon. Beide is overigens onzin.
Wat heb jij geslikt?
pi_126872689
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:40 schreef Canillas het volgende:

Ik denk dat meer het ergste is wat je jezelf aan kunt doen, het is alsof je tegen jezelf zegt ''ik acht mezelf niet in staat mijn situatie te verbeteren, blijf hangen in iets waar ik me niet prettig bij voel en ik weet niks beters dan hiervoor te vluchten én vervolgens mezelf als slachtoffer hierin te zien''.

Dan heb je een rotleven lijkt me, als je er zo in staat, dat je relatie dan automatisch ook rot is (je leven is een afspiegeling van wat je jezelf waard vind) is dan ook eigenlijk een gegeven.
Nou, kennelijk vond die vriendin dat ze een rotleven had bij die kerel, maar dat ze niet meteen haar biezen heeft gepakt kun je mij niet verwijten.

Overigens kent iedere relatie wel een mindere periode, dus om er meteen het bijltje bij neer te gooien is ook zo wat. Maar mensen hebben wel eens de neiging om te blijven trekken aan een dood paard, dat dan weer wel.
pi_126873564
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:05 schreef DS4 het volgende:
Niet?
pi_126873673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:21 schreef Canillas het volgende:

Niet?
Nee.

Afwisseling is ook leuk.
pi_126875033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:23 schreef DS4 het volgende:
Nee.

Afwisseling is ook leuk.
Is zeker leuk, maar als je ontevreden bent met die niet krijgen en van dat gevoel af wil lijkt me dat daar alsnog ontevredenheid achter zit.
pi_126875137
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:47 schreef Canillas het volgende:

Is zeker leuk, maar als je ontevreden bent met die niet krijgen en van dat gevoel af wil lijkt me dat daar alsnog ontevredenheid achter zit.
Huh?
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:03:10 #145
240618 Micson
The lonely stoner
pi_126875971
Vrouwen zijn gewoon allemaal hoeren, ik hoop dat jij en de andere mannen in dit topic dit nu eindelijk eens inzien.

Dit voorval bewijst het maar weer.
pi_126876096
_O_

Kijk, zo zie ik ze graag!
pi_126877189
Vrouwen die groepjes vormen zullen het altijd met elkaar eens zijn. Hoe debiel het standpunt ook is wat ze innemen. Dit vooral in conflict situaties. Zie dit regelmatig op mn werk.
pi_126877698
quote:
Voor de vreemdganger misschien wel, maar voor de ander die misschien zielsveel van zijn/haar partner houdt en daar zijn/haar leven voor op het spel zou hebben is dat het ergste soort verraad dat je je maar kunt voorstellen. Dat egoïsme tegenwoordig rijst ook de pan uit, maar dat is een heel andere discussie...
pi_126883895
quote:
Ohjee, dat is wel heel erg. Maar ook dat gebeurt vast en zeker. Het kan soms zo moeilijk zijn allemaal. Terwijl ik denk dat communicatie echt dè oplossing is. Maar ja, wie ben ik: ik heb geen ervaring mbt relaties. :P Misschien ga ik mijzelf ook wel zo achterbaks (of hoe je het ook moet noemen) gedragen tijdens een hele lange relatie. Omdat eerlijk zijn tegen mensen waar je van houdt ook weer zo moeilijk kan zijn soms.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:14:44 #150
108913 Godshand
guide4you
pi_126884083
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee.

Afwisseling is ook leuk.
Kan je gewoon bespreken toch? Er bestaan open relaties. Minder spannend, maar dan is het geen vreemd gaan :)
pi_126884544
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef Lauraap_ het volgende:
Omdat eerlijk zijn tegen mensen waar je van houdt ook weer zo moeilijk kan zijn soms.
Wat voor wereld krijgen we als we allemaal weglopen voor de dingen die moeilijk zijn?
pi_126884925
quote:

[..]

Dat bedoel ik! Je vindt iemand aantrekkelijk, leuk en anders dan de rest. En de spanning is er meteen, heerlijk oogcontact en het voelt zo lekker allemaal. :P

Toevallig had ik het laatst nog met iemand, helaas heeft hij een vriendin! :P

Maar ja: ik denk dat het natuurlijk is en dat je ook tijdens hele fijne, goede relaties zoiets kan/gaat meemaken. Omdat er dus zoveel leuke, interessante en aantrekkelijke mensen zijn. En met sommige mensen heb je nou eenmaal meteen een speciale klik.
pi_126885021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Wat voor wereld krijgen we als we allemaal weglopen voor de dingen die moeilijk zijn?
Stom natuurlijk. Maar ik denk dat de meeste mensen dat wel eens hebben gedaan. Weglopen is makkelijk. Niet echt bevredigend uiteindelijk maar wel veilg.
pi_126890940
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:30 schreef Lauraap_ het volgende:
Stom natuurlijk. Maar ik denk dat de meeste mensen dat wel eens hebben gedaan. Weglopen is makkelijk. Niet echt bevredigend uiteindelijk maar wel veilg.
Denk dat het soort 'veilig' is wat je voelt als je wegloopt van iets waarvan je gelooft dat je het niet aan kan en dus bang voor bent, ook al heb je het zelf gecreëerd, en niet het vertrouwen in jezelf hebt het aan te kunnen. Dan heeft het allemaal niet eens met seks of vreemdgaan te maken, maar meer incompetent handelen vanuit onzekerheid.

Echt veilig zou zijn dusdanig positief in jezelf en je leven geïnvesteerd hebben dat je beter met alles om kunt gaan, een ander soort veilig voelt meer als ontsnappen wat inhoudt dat er nog steeds iets is om bang voor te zijn.
pi_126891131
TS, welkom in 2013. Trouw zijn in relaties heeft zijn langste tijd gehad. Dan kunnen hier wel een hoop roeptoeters van moraalridders langsfietsen - maar daar worden mensen echt niet monogaam van. Het is ook geen strafbaar feit. Je zult moeten leren leven met het feit dat voor veel mensen seksuele exclusiviteit niet meer een kernwaarde is in hun relatie.
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:25:51 #156
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126891228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:16 schreef jaha het volgende:
TS, welkom in 2013. Trouw zijn in relaties heeft zijn langste tijd gehad. Dan kunnen hier wel een hoop roeptoeters van moraalridders langsfietsen - maar daar worden mensen echt niet monogaam van. Het is ook geen strafbaar feit. Je zult moeten leren leven met het feit dat voor veel mensen seksuele exclusiviteit niet meer een kernwaarde is in hun relatie.
Er is nog wel een verschil tussen seksuele exclusiviteit en vreemdgaan. Een stel kan prima naar een parenclub gaan en daar met wederzijdse toestemming en elkaars medeweten flink de beest uithangen met anderen, zou niet mijn keuze zijn, maar is geen vreemdgaan.
pi_126891301
Klopt. Ik denk dan ook dat mensen er beter aan doen om een relatie standaard "open" te laten zijn. Dat lost m.i. een boel ellende op :)
Je kunt er dan altijd nog voor kiezen om trouw te blijven - maar dan is het een bewuste en weloverwogen keuze en is de kans veel groter dat je die houdt. De cijfers wijzen dat meer dan 50% van de mensen wel eens "buiten de deur neuken" - terwijl slechts 10% van de relaties open zijn of waarbij mensen naar bijv. parenclubs gaan.
pi_126891840
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:30 schreef jaha het volgende:
Klopt. Ik denk dan ook dat mensen er beter aan doen om een relatie standaard "open" te laten zijn. Dat lost m.i. een boel ellende op :)
Je kunt er dan altijd nog voor kiezen om trouw te blijven - maar dan is het een bewuste en weloverwogen keuze en is de kans veel groter dat je die houdt. De cijfers wijzen dat meer dan 50% van de mensen wel eens "buiten de deur neuken" - terwijl slechts 10% van de relaties open zijn of waarbij mensen naar bijv. parenclubs gaan.
Dat is allemaal niet meer dan symptoombestrijding, het punt is vooral dat veel mensen monogaam willen zijn maar daar niet in slagen omdat de verleiding van het vreemdgaan, het volledig een gebeurtenis ingaan om zo aan jezelf en alles waar je werkelijk mee zit te ontsnappen, te groot is. Dat geldt niet alleen voor vreemdgaan maar voor alle aspecten van het leven, carrière, sociale kring, sport/lichaam, men wil zoveel maar gelooft niet dat ze het kunnen, raken gefrustreerd met zich en door zichzelf, gooien het bijltje erbij neer en kiezen voor de makkelijkste oplossing met de vervelendste gevolgen.
pi_126891900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:30 schreef jaha het volgende:
Bepaal dat even lekker voor jezelf en niet voor mij...
En je cijfers kloppen niet.
pi_126892098
TS, ik denk er net zo over.

Dan ben ik maar ouderwets.
pi_126892265
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:28 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik! Je vindt iemand aantrekkelijk, leuk en anders dan de rest. En de spanning is er meteen, heerlijk oogcontact en het voelt zo lekker allemaal. :P

Toevallig had ik het laatst nog met iemand, helaas heeft hij een vriendin! :P

Maar ja: ik denk dat het natuurlijk is en dat je ook tijdens hele fijne, goede relaties zoiets kan/gaat meemaken. Omdat er dus zoveel leuke, interessante en aantrekkelijke mensen zijn. En met sommige mensen heb je nou eenmaal meteen een speciale klik.
Precies !! Je wil met zo iemand gelijk de wereld over springen en helemaal opvreten, zowel psychisch als lichamelijk, heerlijk, ik heb wel eens medelijden met mensen die dit romantische geile avontuurlijke en nieuwsgierige niet hebben en dus moeten missen, die mensen hebben dan wel weer een stabiele levensloop volgens het boekje hetgeen ik nogal eens mis.
pi_126892935
Wat me opvalt is dat niemand echt schijnt te belichten dat er ook veel persoonlijk belang bij speelt in zo'n situatie als TS beschrijft voor de vriendinnen onder elkaar.

Ik ben nog nooit vreemdgegaan en ben dat ook niet van plan. In principe vind ik vreemdgaan einde relatie, maar als je samen kinderen hebt of al jaren samen bent kan ik me voorstellen dat het je lukt om er als stel beter uit te komen. Ooit las ik een column die dat uitlegt (hier).

Dat gezegd, als ik in gezelschap zit en er zit een vriendin bij die vreemdgegaan is recent en die daar toch met veel spijt en schaamte zit, dan zou ik daar niet op in hakken zoals TS dat deed. Ik kan me dus best voorstellen dat vriendinnen proberen om de boel een beetje te sussen of ook de andere kant van de issue willen belichten. Zelf zou ik proberen om het gesprek de andere kant op te sturen.

Ik ken ook menen die denken dat echte vriendschap betekend dat je 100% loyaal bent aan elkaar en het lijkt erop dat sommige van die vriendinnen dat ook dachten. Die zoeken dan ook redenen waarom A. niet zo slecht is en dus willen ze weten hoe het met M. zit. Dan krijg je dat kwaad praten (waar ik ook echt een hekel aan heb).
pi_126893482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:30 schreef Impossibruuu het volgende:

Voor de vreemdganger misschien wel, maar voor de ander die misschien zielsveel van zijn/haar partner houdt en daar zijn/haar leven voor op het spel zou hebben is dat het ergste soort verraad dat je je maar kunt voorstellen. Dat egoïsme tegenwoordig rijst ook de pan uit, maar dat is een heel andere discussie...
Dat ligt er maar aan hoe je daar tegenaan wil kijken.

Een beetje realisme kan daarbij helpen. ;)
pi_126893547
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:14 schreef Godshand het volgende:

Kan je gewoon bespreken toch? Er bestaan open relaties. Minder spannend, maar dan is het geen vreemd gaan :)
Ik heb een open relatie, dus ik ben daarvan op de hoogte.

Ik hou wel van eerlijkheid, maar daar kunnen heel weinig mensen echt goed tegen. En dan blijft verminderde eerlijkheid over als alternatief natuurlijk.
pi_126893569
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:05 schreef DS4 het volgende:

Natuurlijk wel.
Anders had je wel een open relatie gehad.
pi_126893595
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:25 schreef DroogDok het volgende:

Er is nog wel een verschil tussen seksuele exclusiviteit en vreemdgaan. Een stel kan prima naar een parenclub gaan en daar met wederzijdse toestemming en elkaars medeweten flink de beest uithangen met anderen, zou niet mijn keuze zijn, maar is geen vreemdgaan.
Er zijn anders ook mensen die zeggen: ik vind het prima, maar ik wil het niet weten. Mag ook, toch?

(ik vind het zelf altijd wat apart, maar toch)
pi_126893650
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:03 schreef PBateman1978 het volgende:

Meer dan 50% is in die zin overdreven, maar het is wel rond de 1 op 3, waardoor in ongeveer 50% van de relaties minimaal 1 van de partners vreemd zal gaan.
pi_126893692
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:10 schreef Cracka-ass het volgende:

Natuurlijk wel.
Anders had je wel een open relatie gehad.
Nee. Want er zijn ook mensen die prima met zichzelf kunnen leven als ze vreemdgaan, maar die het van hun partner weer niet pikken.

Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:22:01 #169
230788 n8n
Pragmatisch
pi_126893918
In de context had ik er waarschijnlijk voor gekozen om me afzijdig te houden van het gesprek of het gelaten bij een afkeer tot vreemdgaan als principe. Het riekt naar een sfeer waar het niet om daden maar om steun ging, door de kant van je vriend te kiezen kan je ongevoelig of bot overkomen. Wel gaar dat je stem meteen gebagatelliseerd werd, geeft wel een beetje aan hoe men in elkaar steekt. Verder help je die vriend ook niet met je statement.

Om je vraag te beantwoorden, ik vind je niet ouderwets maar voor rechtvaardigheid is er niet altijd ruimte.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_126894026
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:22 schreef n8n het volgende:
In de context had ik er waarschijnlijk voor gekozen om me afzijdig te houden van het gesprek of het gelaten bij een afkeer tot vreemdgaan als principe. Het riekt naar een sfeer waar het niet om daden maar om steun ging, door de kant van je vriend te kiezen kan je ongevoelig of bot overkomen. Wel gaar dat je stem meteen gebagatelliseerd werd, geeft wel een beetje aan hoe men in elkaar steekt. Verder help je die vriend ook niet met je statement.
Als jij met een stel vrienden bent is het toch niet zo vreemd om jouw mening te ventileren en deze niet onder stoelen of banken te steken? Ik zou precies hetzelfde doen, ongeacht de mening van mijn vrienden/vriendinnen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:29:52 #171
230788 n8n
Pragmatisch
pi_126894180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Als jij met een stel vrienden bent is het toch niet zo vreemd om jouw mening te ventileren en deze niet onder stoelen of banken te steken? Ik zou precies hetzelfde doen, ongeacht de mening van mijn vrienden/vriendinnen.
Ligt er aan hoe belangrijk de vriend was en hoe kut de ex. Als dat zwaar mee woog had ik wel laten weten wat ik er van dacht, maar in 1 statement zonder er verder op in te gaan. In zulke gevallen lijkt me dat niet nodig, je bent te gast bij iemand anders dus de ex zou ik links laten liggen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:33:03 #172
230788 n8n
Pragmatisch
pi_126894263
Ligt er ook aan-bedenk ik me nu-of het echte vrienden of 'bijvrienden' betreft, bijvrienden zijn inwisselbaar en als ze zo gaar zijn als in deze situatie laat ik ze sowieso al makkelijk vallen. Dan kies ik er voor om die ene vriend op te zoeken en daar mee verder te gaan. Kan ook zijn omdat ik meerdere losse vrienden heb die dichtbij me staan waarvan ik hun 'groep' er bij krijg, meestal fijne mensen maar als ze vrienden die dicht bij me staan kwetsen hoef ik ze niet perse meer te zien.
pi_126895572
Ben het helemaal eens met de TS. Vreemdgaan doe je gewoon niet. Als je het dan echt zo vreselijk hebt met iemand, maak het dan gewoon uit. Dat is dan toch de meest logische oplossing lijkt me.

De gedachtegang van sommige mensen. Als ze het op een of andere manier maar goed kunnen praten voor zichzelf, bleghh!
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:23:28 #174
230788 n8n
Pragmatisch
pi_126896076
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:09 schreef ceejay90 het volgende:

De gedachtegang van sommige mensen. Als ze het op een of andere manier maar goed kunnen praten voor zichzelf, bleghh!
precies de situatie waarin ik me er niet in zou mengen, de stempel staat dan toch al. En het boeit me niet
pi_126896137
Ben het ook eens met TS. Vreemdgaan is gewoon een no-go. Inderdaad, als je relatie zo kut is maak je het gewoon uit. Als je veel verlangen hebt naar seks met andere vrouwen/mannen, maak je het uit. Gelukkig denken mijn vriend en ik er hetzelfde over, maar toch zijn er andere meningen over vreemdgaan. Ik zou het nooit gaan begrijpen maar goed, so be it. Ik zou het zelf in ieder geval nooit doen en ook niet goedkeuren.
pi_126896738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:24 schreef xlottte het volgende:
Gelukkig denken mijn vriend en ik er hetzelfde over,
Dat weet je niet. Zoals Bill Maher zegt: het is zoveel eenvoudiger om een mening te geven waarop je vrouw instemmend gaat knikken dan op de bank te slapen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:43:25 #177
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_126899034
TS, vreemdgaan is idd fout. Het zou eruit zien als iedereen vreemd zou gaan.... Bovendien moet je een ander niet iets aandoen wat je zelf ook niet leuk zou vinden :)
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_126899898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:43 schreef Nemeosis het volgende:
Het zou eruit zien als iedereen vreemd zou gaan....
De wereld zou heel veel prettiger zijn als we minder krampachtig deden over dit soort zaken...
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:14:16 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126900168
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

De wereld zou heel veel prettiger zijn als we minder krampachtig deden over dit soort zaken...
Prettiger voor jou, misschien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126900194
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:14 schreef Lienekien het volgende:

Prettiger voor jou, misschien.
Ik doe al niet krampachtig terzake.

Dus nee, niet zo zeer voor mij.
pi_126900284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Want er zijn ook mensen die prima met zichzelf kunnen leven als ze vreemdgaan, maar die het van hun partner weer niet pikken.

Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)
Beetje hypocriet niet? Zelfs een beetje zwak, zielig doen als zij stiekem de koffer induikt en dat uitkomt, maar omgekeerd moet allemaal kunnen.

Kweek dan ballen en accepteer dan ook dat zij hetzelfde kan doen.
pi_126900364
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:17 schreef Godshand het volgende:

Beetje hypocriet niet? Zelfs een beetje zwak, zielig doen als zij stiekem de koffer induikt en dat uitkomt, maar omgekeerd moet allemaal kunnen.

Kweek dan ballen en accepteer dan ook dat zij hetzelfde kan doen.
Mee eens hoor, maar mensen zijn nu eenmaal hypocriet. Ik moet altijd terug denken aan een stel wat ik kende (ze zijn inmiddels uit elkaar) die beiden zo dachten en waarvan ik bij beiden wist dat ze vreemd gingen.

Ik kan er nog om lachen, maar het is natuurlijk ook diep triest.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:25:57 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126900584
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik doe al niet krampachtig terzake.

Dus nee, niet zo zeer voor mij.
Maar je hebt het over de wereld, niet over mensen persoonlijk. Dus we zouden van jou allemaal minder krampachtig moeten doen want daar wordt de wereld prettiger van.

Ik maak deel uit van die wereld en ik ben voorstander van wat jij krampachtig noemt. Dus de wereld zou voor mij al niet prettiger worden.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:25:58 #184
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_126900585
Iedereen schept de narrative die hemzelf/haarzelf vrijpleit.

Zij: hij kon me niet de relatie geven die ik nodig had -> resultaat vreemdgaan

Hij: zij is vreemdgegaan en heeft de fout gemaakt -> resultaat relatie is over

Het is tot op zekere hoogte wel logisch dat haar vriendinnetjes haar verdedigen en dat jij hem verdedigt. Ik zou daar niet al te veel achter zoeken. Op het moment dat je één-op-één met iemand praat, zit er vaak al veel meer nuance in. Van beide kanten.

Ik ben het wel met TS eens dat vreemdgaan niet netjes is, maar het is niet reëel om dat als causaal te zien of puur daarop te focussen. Het zal m.i. echt wel een tijd fout hebben gezeten met haar gevoel, voordat ze die stap heeft gezet. Het is wel jammer dat ze niet de moed heeft gehad om er over te praten. Dat mag je wel verwachten in een relatie. Dat lijkt me waar het echt mis is gegaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_126900725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:25 schreef Lienekien het volgende:

Maar je hebt het over de wereld, niet over mensen persoonlijk. Dus we zouden van jou allemaal minder krampachtig moeten doen want daar wordt de wereld prettiger van.

Ik maak deel uit van die wereld en ik ben voorstander van wat jij krampachtig noemt. Dus de wereld zou voor mij al niet prettiger worden.
Ik denk dat als je minder krampachtig er over denkt dat je dan minder gezeik over je heen krijgt, want het is vrij uitzonderlijk dat mensen in hun hele leven geen partner treffen die een keer buiten de deur neukt.

Maar ik bedoel het meer in het algemeen. Mensen menen ook iha te bepalen dat anderen het maar niet moeten doen. En daar wordt de wereld al helemaal niet gezelliger van. ;)
pi_126900784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar mensen zijn nu eenmaal hypocriet. Ik moet altijd terug denken aan een stel wat ik kende (ze zijn inmiddels uit elkaar) die beiden zo dachten en waarvan ik bij beiden wist dat ze vreemd gingen.

Ik kan er nog om lachen, maar het is natuurlijk ook diep triest.
Dus jij hebt een open relatie? Hoe gaat dat in de praktijk als ik vragen mag?
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:31:30 #187
402989 japiedevlugge
weer die clown en die acrobaat
pi_126900797
Wat denk je dan, dat al haar vriendinnen samen met jou A te pakken gaan nemen? Je neemt het op voor je vriend(in). Mag wel heel bont worden wil iemand afstand doen. Vriendschap gaat voor een lange tijd verder dan de ratio. Verder heb je wel gelijk natuurlijk.
Grijp ze!
pi_126900980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:31 schreef McBrannagh het volgende:

Dus jij hebt een open relatie? Hoe gaat dat in de praktijk als ik vragen mag?
Simpel, hetzelfde als in iedere relatie, maar als een van de twee buiten de deur wil neuken kan dat en is dat geen geheim. En soms is het ook lastig om geheim te houden, want dan hebben we een dame of heer erbij en dat valt doorgaans op. ;)

Dat wil niet meteen zeggen dat wij vooral met anderen het bed in duiken of dat we daar heel erg naar op zoek zijn. We kunnen ons namelijk ook prima met elkaar vermaken.
pi_126901175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Simpel, hetzelfde als in iedere relatie, maar als een van de twee buiten de deur wil neuken kan dat en is dat geen geheim. En soms is het ook lastig om geheim te houden, want dan hebben we een dame of heer erbij en dat valt doorgaans op. ;)

Dat wil niet meteen zeggen dat wij vooral met anderen het bed in duiken of dat we daar heel erg naar op zoek zijn. We kunnen ons namelijk ook prima met elkaar vermaken.
Ok en hoe hou je dat verborgen voor je kinderen of heb je die niet?
Plus hoe gaat het als je vriendin/vrouw wel vaak een kerel erbij heeft en jij helemaal niet of juist andersom?
En wat als een van jullie verliefd raakt?
Vertellen jullie elkaar verhalen over de seksuele avonturen?

Sorry, een hoop vragen :)
pi_126901514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef McBrannagh het volgende:

Ok en hoe hou je dat verborgen voor je kinderen of heb je die niet?
Nou, onze dochter is nog net geen 6 maanden oud, dus die krijgt een hoop niet mee... ;)

quote:
Plus hoe gaat het als je vriendin/vrouw wel vaak een kerel erbij heeft en jij helemaal niet of juist andersom?
Zo vaak is dat helemaal niet (dat had ik al aangegeven), maar we houden geen scorebord bij van nu ben jij geweest, dan ben ik weer aan de beurt.

quote:
En wat als een van jullie verliefd raakt?
Dan vertel je dat. Zo gek is dat natuurlijk niet, iedereen ontmoet in zijn leven meerdere mensen waar hij/zij verliefd op wordt. Dat verandert niet als je een relatie hebt, tenzij je jezelf voor de gek houdt. Wel is het zo dat veel mensen met een relatie daar van kunnen schrikken en dan afstand gaan bewaren. Ook prima natuurlijk.

quote:
Vertellen jullie elkaar verhalen over de seksuele avonturen?
Ja, soms.

quote:
Sorry, een hoop vragen :)
Geen probleem.
pi_126901678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, onze dochter is nog net geen 6 maanden oud, dus die krijgt een hoop niet mee... ;)

[..]

Zo vaak is dat helemaal niet (dat had ik al aangegeven), maar we houden geen scorebord bij van nu ben jij geweest, dan ben ik weer aan de beurt.

[..]

Dan vertel je dat. Zo gek is dat natuurlijk niet, iedereen ontmoet in zijn leven meerdere mensen waar hij/zij verliefd op wordt. Dat verandert niet als je een relatie hebt, tenzij je jezelf voor de gek houdt. Wel is het zo dat veel mensen met een relatie daar van kunnen schrikken en dan afstand gaan bewaren. Ook prima natuurlijk.

[..]

Ja, soms.

[..]

Geen probleem.
Knap van jullie beiden ^O^

Ik zou het zelf niet kunnen, ik zou mijn mooie meisje niet kunnen delen met andere mannen, het zou mijn hart breken ben ik bang, hoewel ik het haar wel zou gunnen als ze daar sterk de behoefte aan zou hebben, beetje ambivalente gedachte.
pi_126901814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:55 schreef McBrannagh het volgende:

Knap van jullie beiden ^O^

Ik zou het zelf niet kunnen, ik zou mijn mooie meisje niet kunnen delen met andere mannen, het zou mijn hart breken ben ik bang, hoewel ik het haar wel zou gunnen als ze daar sterk de behoefte aan zou hebben, beetje ambivalente gedachte.
Het is ook niet "zo maar" en "heel eenvoudig". Ik schrijf het makkelijk op, maar het is wel een proces waarbij goede communicatie en vertrouwen in elkaar onontbeerlijk is. En natuurlijk is het niet voor iedereen geschikt, al denk ik dat als er maatschappelijk minder krampachtig over wordt gedaan het voor veel meer mensen goed zou voelen en dat ze zich daar ook beter bij zullen voelen.
pi_126901960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is ook niet "zo maar" en "heel eenvoudig". Ik schrijf het makkelijk op, maar het is wel een proces waarbij goede communicatie en vertrouwen in elkaar onontbeerlijk is. En natuurlijk is het niet voor iedereen geschikt, al denk ik dat als er maatschappelijk minder krampachtig over wordt gedaan het voor veel meer mensen goed zou voelen en dat ze zich daar ook beter bij zullen voelen.
Ik doe ook niet moeilijk of moralistisch over seks met anderen buiten de relatie maar ik zou het gevoelsmatig zelf niet kunnen verdragen.
pi_126902049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:48 schreef kahlie het volgende:
Ik ken ook mensen die denken dat echte vriendschap betekend dat je 100% loyaal bent aan elkaar en het lijkt erop dat sommige van die vriendinnen dat ook dachten. Die zoeken dan ook redenen waarom A. niet zo slecht is en dus willen ze weten hoe het met M. zit. Dan krijg je dat kwaad praten (waar ik ook echt een hekel aan heb).
Het feit dat die mensen (vaak vrouwen) in zo'n situatie hun loyaliteit van hun eigen vriendschap met de vreemdganger belangrijker vinden dan dat er een lange relatie tussen twee mensen beëindigd is door vreemdgaan, zegt meer over die mensen dan over TS.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_126902131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:04 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

Het feit dat die mensen (vaak vrouwen) in zo'n situatie hun loyaliteit van hun eigen vriendschap met de vreemdganger belangrijker vinden dan dat er een lange relatie tussen twee mensen beëindigd is door vreemdgaan, zegt meer over die mensen dan over TS.
B.v. dat ze zich realiseren dat het vreemdgaan waarschijnlijk niet de oorzaak is dat de relatie stukgelopen is, meer de directe aanleiding om er een punt achter te zetten.
pi_126902227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik ben het helemaal eens met TS.

Oh ja. Logisch.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:41:18 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126903586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je minder krampachtig er over denkt dat je dan minder gezeik over je heen krijgt, want het is vrij uitzonderlijk dat mensen in hun hele leven geen partner treffen die een keer buiten de deur neukt.

Maar ik bedoel het meer in het algemeen. Mensen menen ook iha te bepalen dat anderen het maar niet moeten doen. En daar wordt de wereld al helemaal niet gezelliger van. ;)
Jouw uitspraak dient dus toch vooral je eigen belang.
pi_126903702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef Lienekien het volgende:

Jouw uitspraak dient dus toch vooral je eigen belang.
Over welk eigen belang heb jij het dan? :D
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:55:47 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126904264
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Over welk eigen belang heb jij het dan? :D
Dat je graag zonder gezeik buiten de deur neukt.

Als je slecht kunt verdragen dat mensen daar anders tegenaan kunnen kijken dan jij, dan heb je de keuze om discussies daarover niet aan te gaan. Dan bespaar je jezelf dat gezeik.
pi_126905830
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:55 schreef Lienekien het volgende:

Dat je graag zonder gezeik buiten de deur neukt.
Ik krijg geen gezeik, want mijn vrouw en ik zijn daar al lang uit.

quote:
Als je slecht kunt verdragen dat mensen daar anders tegenaan kunnen kijken dan jij, dan heb je de keuze om discussies daarover niet aan te gaan. Dan bespaar je jezelf dat gezeik.
Jij denkt werkelijk dat ik dat met iedereen bespreek ofzo? :D

Je mist een beetje het punt dat ik maak en gelijktijdig bevestig je mijn punt. ;)
pi_126907348
misschien gaan die wijven zelf ook allemaal vreemd, gezien ze zo debiel reageerden. confronteren en zo ja, naar buiten slaan die hap. en hard ook. :7
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:02:32 #202
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_126907636
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap je volledig, maar probeer het maar niet uit te leggen want dat is praktisch onmogelijk.
pi_126920630
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Degene die het hardst roepen dat ze NOOOOOOIT vreemdgaan zijn degenen die het scheefst op de schaatsen staan :o
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:55:04 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_126920809
Eigenlijk moet je gewoon geen kant kiezen als mensen uit elkaar gaan, dat heeft toch geen nut.
Dat ze vreemdgaat is niet netjes, maar niet iemand anders zijn/haar probleem en degene die het heeft uitgemaakt is vaak toch wel de slechte, dat is mijn ervaring tenminste.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:57:57 #205
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_127002078
Dat krijg je met die vrijgevochten feministische mentaliteit van die arrogante meiden tegenwoordig. :') Altijd maar alles goedpraten, relativeren en toch onbegrepen willen worden. :')

Vreemdgaan is nooit goed te praten. Punt. :r
pi_127017224
Gister kwam ik in de kroeg een man tegen, hij had samen met zijn ex-vrouw twee dochters en hij kwam terug van een militaire missie en vond zijn vrouw met iemand anders tussen de lakens. Einde huwelijk. :o

Probleem is toch wel dat als de consequentie is dat je je huis en kinderen (dreigt) te verliezen je wellicht niet zo sterk in de schoenen staat als hij. Maar hij vertelde dat hij de voogdij waarschijnlijk weer terug krijgt en op zoek was naar een huis (hij woonde nu bij zijn ouders). Wel een heftig verhaal trouwens.

Maar ook hierbij geldt, het huwelijk - en een goed gezinsleven voor de kinderen - was waarschijnlijk beter verzekerd in een open relatie.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:25:54 #207
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127017987
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:58 schreef jaha het volgende:
Gister kwam ik in de kroeg een man tegen, hij had samen met zijn ex-vrouw twee dochters en hij kwam terug van een militaire missie en vond zijn vrouw met iemand anders tussen de lakens. Einde huwelijk. :o

Probleem is toch wel dat als de consequentie is dat je je huis en kinderen (dreigt) te verliezen je wellicht niet zo sterk in de schoenen staat als hij. Maar hij vertelde dat hij de voogdij waarschijnlijk weer terug krijgt en op zoek was naar een huis (hij woonde nu bij zijn ouders). Wel een heftig verhaal trouwens.

Maar ook hierbij geldt, het huwelijk - en een goed gezinsleven voor de kinderen - was waarschijnlijk beter verzekerd in een open relatie.
Wat een onzin je laatste alinea :)
pi_127040775
Ja, je vindt een vechtscheiding dus beter? ;)
pi_127042254
Dit krijg je dus door een gebrek aan communiceren.
Ik vind vreemdgaan walgelijk en zwak, maar het komt altijd ergens vandaan.
Je mist iets in je relatie en bent ergens ontevreden over en gaat dat dus buiten je relatie zoeken.
Maar dit kan ook anders, en ik vind het ongelofelijk dat mensen dat blijkbaar niet doen.
Als je iets mist of ergens ontevreden over bent, PRAAT er dan over.
Het is lastig of vervelend om over te praten, maar problemen verdwijnen niet zomaar.
Het versterkt je relatie ook nog eens als je je diepste gevoelens en angsten (ook over de relatie zelf) met elkaar kunt delen.
Jammer dat er genoeg domme dozen en gewetensloze gozers rondlopen om andere mannen en vrouwen te kwetsen en hun vertrouwen volledig de grond in te boren.
pi_127043488
Ik ben heel nieuwsgierig naar de leeftijd van M & A, en die van TS. Niet om te veroordelen, maar ik het meer interessant vind vanwege het golden koppel-spreekgezegde! :)
pi_127043522
Niemand vind dat je na 30 jaar huwelijk wel eens iemand anders mag proberen?
  maandag 27 mei 2013 @ 00:35:24 #212
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_127052487
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat krijg je met die vrijgevochten feministische mentaliteit van die arrogante meiden tegenwoordig. Altijd maar alles goedpraten, relativeren en toch onbegrepen willen worden.

Vreemdgaan is nooit goed te praten. Punt.
Ik ben een egalitair feminist, en ik maak me hier niet schuldig aan.
Feminisme en vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan ' alles maar kunnen doen wat je wilt en schijt hebben aan andere mensen'. De Dikke-ik cultuur.

Ik ben het helemaal met je eens TS. Je bent zeker niet de enigste. Ik denk dat dezelfde type mensen die op die verjaardag zo hard kakelden, over het algemeen het hardst kakelen.
Wij hangen onze meningen doorgaans niet aan bomen, omdat we eerst nadenken voor we doen.
  maandag 27 mei 2013 @ 01:43:49 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127054062
Nog een feministe hier. En ik vind ook niet dat het goed te praten valt.

Er is vrijwel altijd een reden voor dit gedrag: een persoon met weinig zelfbeheersing voelt zich niet goed in een relatie. Deze personen lossen de problemen niet op binnen de relatie en daar is geen excuus voor. Je lost iets op, of je stopt ermee.

Mensen die zeggen dat feministen dit soort dingen goed praten, moeten eens googelen naar wat feminisme nu precies betekent. :* .
Resistance is futile.
  maandag 27 mei 2013 @ 01:44:46 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127054076
Overigens denk ik dat vreemdgaan goedpraten door zowel mannen als vrouwen gedaan wordt en dat het een eeuwenoud fenomeen is.
Resistance is futile.
  maandag 27 mei 2013 @ 04:07:18 #215
108913 Godshand
guide4you
pi_127055217
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 21:40 schreef Sebesse het volgende:
Niemand vind dat je na 30 jaar huwelijk wel eens iemand anders mag proberen?
Dat wordt niet gezegd, maar het is wat socialer als je dit met je partner bespreekt, ipv het te verbergen.

Mensen met open relaties kunnen soms er van opknappen. Soms ook niet, leer je weer ervan
pi_127055776
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 11:58 schreef jaha het volgende:
Een als de beide volwassenen in die situatie daadkrachtig en zelfverzekerd genoeg van zichzelf waren om zoiets niet te laten gebeuren, was dat nog niet een slag beter geweest voor het huwelijk en de kinderen?

Enig idee hoe krom en eigenlijk gewoon debiel het is mensen een open relatie aan te raden terwijl die mensen het liefst wel monogaam zouden willen kunnen zijn? Je hebt het over volwassen die zo in het leven staan dat ze iets niet kunnen laten, begrijp hoe verkeerd het is als een volwassenen iets niet kan laten? Wil je daar dan ruimte aan bieden door te zeggen ''dit is de oplossing, je hoeft het bij jezelf te houden en eventueel uit te zoeken waarom je op een manier met dingen omgaat dat je er moeite mee hebt, nee, neem gewoon een open relatie en je hoeft dat allemaal niet eens meer te proberen.''

Je voorstel is kenmerken voor een levenspositie van genoegen nemen met de scherven opruimen in plaats van jezelf de moeite waard vinden om jezelf en je problemen werkelijk om te lossen omdat je niet gelooft dat je daar tot staat in kan zijn. Dat is ronduit droevig, vooral omdat zulke mensen dat doorgeven aan de mensen om zich heen en dan vooral de kinderen.
  maandag 27 mei 2013 @ 08:03:25 #217
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_127055803
Volgens mij gaat het hier gewoon om de kant kiezen van de ex-partner die je het beste kent, niet meer en niet minder.
...as always
pi_127059836
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:57 schreef Gary_Oak het volgende:
Dat krijg je met die vrijgevochten feministische mentaliteit van die arrogante meiden tegenwoordig. :') Altijd maar alles goedpraten, relativeren en toch onbegrepen willen worden. :')

Vreemdgaan is nooit goed te praten. Punt. :r
Je hebt zelf geen relatie begrijp ik?
  maandag 27 mei 2013 @ 11:48:23 #219
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_127060484
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:59 schreef capricia het volgende:

[..]

DIt. ^O^
Hopelijk overkomt het jullie. ^O^
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_127088540
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 08:01 schreef Canillas het volgende:

[..]

Een als de beide volwassenen in die situatie daadkrachtig en zelfverzekerd genoeg van zichzelf waren om zoiets niet te laten gebeuren, was dat nog niet een slag beter geweest voor het huwelijk en de kinderen?

Enig idee hoe krom en eigenlijk gewoon debiel het is mensen een open relatie aan te raden terwijl die mensen het liefst wel monogaam zouden willen kunnen zijn? Je hebt het over volwassen die zo in het leven staan dat ze iets niet kunnen laten, begrijp hoe verkeerd het is als een volwassenen iets niet kan laten? Wil je daar dan ruimte aan bieden door te zeggen ''dit is de oplossing, je hoeft het bij jezelf te houden en eventueel uit te zoeken waarom je op een manier met dingen omgaat dat je er moeite mee hebt, nee, neem gewoon een open relatie en je hoeft dat allemaal niet eens meer te proberen.''

Je voorstel is kenmerken voor een levenspositie van genoegen nemen met de scherven opruimen in plaats van jezelf de moeite waard vinden om jezelf en je problemen werkelijk om te lossen omdat je niet gelooft dat je daar tot staat in kan zijn. Dat is ronduit droevig, vooral omdat zulke mensen dat doorgeven aan de mensen om zich heen en dan vooral de kinderen.
Waarom zou je vasthouden aan een vals gevoel van monogamie terwijl je zelf je pik niet in je broek kan houden (man) / benen niet bij elkaar kunt houden (vrouw)?

Ik ben niet degene die vreemdgaat. Ik constateer alleen dat heel veel mensen vreemd gaan. :Y
pi_127089322
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:38 schreef jaha het volgende:
Waarom zou je vasthouden aan een vals gevoel van monogamie terwijl je zelf je pik niet in je broek kan houden (man) / benen niet bij elkaar kunt houden (vrouw)?
En dat is geen reden voor paniek? Iets als volwassene niet kunnen laten? Dan zou je het gevoel van monogamie opgeven omdat iets niet niet kunt doen? Misschien moeten wel met z'n alle onze nuchterheid opgeven omdat we niet van drank af kunnen blijven, of zorgen voor kinderen opgeven want je dat is ook al zo'n moeilijk gedoe.
quote:
Ik ben niet degene die vreemdgaat. Ik constateer alleen dat heel veel mensen vreemd gaan. :Y
Klopt, en dat vreemd gaan komt op een bepaalde manier tot stand en de houding waarop jij dit benadert is daar onderdeel van, namelijk het opgeven en de makkelijkste weg kiezen en dat de norm maken.
pi_127089538
Ik geloof dan ook oprecht dat mensen gelukkiger worden van vrije liefde. Veel ellende wordt juist veroozaakt omdat het concept volgens een bepaald type mens alleen op zichzelf van toepassing kan worden verklaard, terwijl anderen worden geacht volgens zogeheten "hogere morele principes" te leven. Ik word daar misselijk van.
pi_127089865
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 22:54 schreef jaha het volgende:
Ik geloof dan ook oprecht dat mensen gelukkiger worden van vrije liefde. Veel ellende wordt juist veroozaakt omdat het concept volgens een bepaald type mens alleen op zichzelf van toepassing kan worden verklaard, terwijl anderen worden geacht volgens zogeheten "hogere morele principes" te leven. Ik word daar misselijk van.
Iets niet kunnen laten op seksueel gebied heeft niks te maken met liefde, dat is dwangmatig verslavingsgedrag net als alles wat gebeurd met een idee moeten en het niet kunnen laten. Dat is het probleem, en dat goed praten voegt daar niks positiefs aan toe.
pi_127090048
Je weet zelf dat dat onzin is. De mens heeft een voorplantingsdrang die wordt gecoordineerd door hormonen. Zolang een man nog geen kinderen heeft zal hij altijd zijn zaad verder willen verspreiden. Dat is natuur beste jongen. Vrouwen gaan vooral vreemd als de man een tijd weg is. Dat zie ik ook in mijn omgeving gebeuren (en lees ik op diverse fora) en ook dat is natuur. De hersenen hebben dan onbewust gesignaleerd dat de man in kwestie kennelijk geen goed vaderfiguur voor de kinderen is. Ratio kan daar niet tegenop.
pi_127090346
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:02 schreef jaha het volgende:
Je weet zelf dat dat onzin is. De mens heeft een voorplantingsdrang die wordt gecoordineerd door hormonen. Zolang een man nog geen kinderen heeft zal hij altijd zijn zaad verder willen verspreiden. Dat is natuur beste jongen. Vrouwen gaan vooral vreemd als de man een tijd weg is. Dat zie ik ook in mijn omgeving gebeuren (en lees ik op diverse fora) en ook dat is natuur. De hersenen hebben dan onbewust gesignaleerd dat de man in kwestie kennelijk geen goed vaderfiguur voor de kinderen is. Ratio kan daar niet tegenop.
Dus je stelt ook nog eens voor een slachtoffer positie tegenover onze natuur in te nemen?

Waar jij over praat zijn driften die zich uiten in bepaalde gevoelens, gevoelens die, net zoals alle gevoelens, pas een probleem vormen als je van die gevoelens af wil, vooral icm met je zielig voelen omdat er niks gebeurd om er vanaf te komen.

Dat je zulke dingen erbij betrekt alsof je er niks aan kan doen laat alleen maar extra zien hoe jij in het leven staat en hoe je dat goed praat, dat is trouwens je ratio gebruiken om van gevoel af te komen en dat zorgt voor problemen. Dan klinkt je verhaal misschien intelligent het is alleen niet erg slim.
pi_127090692
Je klinkt nu gewoon als een hardcore vegetariër, die elke ochtend met een verzuurd gemoed de Volkskrant leest en iedereen in zijn omgeving er inhamert dat vlees eten een door en door slecht idee is, en iedereen die daar aan toegeeft zich als slachtoffer van de natuur opstelt. Het leven is geen beproeving, noch hel. Het leven is een mooi iets waar je alles kunt uithalen wat er inzit.

En nogmaals: als mensen een overwogen beslissing nemen om wél een monogame relatie aan te gaan, dan moeten ze dat allereerst op hun eigen leven betrekken en geen waardeoordeel over andere mensen innemen }:|
pi_127091100
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:12 schreef jaha het volgende:
Je klinkt nu gewoon als een hardcore vegetariër, die elke ochtend met een verzuurd gemoed de Volkskrant leest en iedereen in zijn omgeving er inhamert dat vlees eten een door en door slecht idee is, en iedereen die daar aan toegeeft zich als slachtoffer van de natuur opstelt. Het leven is geen beproeving, noch hel. Het leven is een mooi iets waar je alles kunt uithalen wat er inzit.
Je haalt er iets heel raar specifieks bij, geen idee waarom want ik heb het alleen over bepaalde manieren van in het algemeen met dingen omgaan. Maar om toch te proberen te reageren op dit warrige verhaal; stel dat iemand het niet kon laten om vlees te eten, ook als hij (om wat voor reden dan ook) zichzelf en anderen daarmee iets aan zou doen, zou dat dan geen probleem zijn? Iets om van te zeggen ''hey, waarom gaat dit zo? waarom kun je er niet van afblijven?'' Zijn dat ook niet de vragen die je stelt bij alcoholmisbruik of geweldplegers?
quote:
En nogmaals: als mensen een overwogen beslissing nemen om wél een monogame relatie aan te gaan, dan moeten ze dat allereerst op hun eigen leven betrekken en geen waardeoordeel over andere mensen innemen }:|
Mij boeit het niet of iemand monogaam is, ik heb daar niks over te zeggen, maar wanneer volwassen mensen aan komen met dingen die ze niet kunnen laten, dus die bepaalde dingen niet niet kunnen doen (laat het tot je door dringen wat dat inhoudt) en dat vervolgens nog goed willen praten ook dan gaat het te ver, dat is gewoon ongelofelijk verkeerd.
pi_127091444
Enkel de OP gelezen.

Het verstandigst (maar ook het saaist) is omdat je niet alle feiten kent, een diplomatieke houding aan te nemen (oftewel, je oordeel opschorten). Zodoende schop je niemand voor de schenen en kies je geen partij.

Is Taurus er trouwens al?
pi_127091802
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:27 schreef Friek_ het volgende:

Want?
pi_127091847
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want?
In dat geval halen we de vijf delen wel.
pi_127091983
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:36 schreef Friek_ het volgende:

[..]

In dat geval halen we de vijf delen wel.
Nou ben ik nog benieuwder... Het staat mij wel bij dat zij open relaties vreemd vindt, maar vreemdgaan logisch.

Intrigerend... Dat wel. ;)
  maandag 27 mei 2013 @ 23:40:47 #232
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_127092088
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:27 schreef Friek_ het volgende:
Enkel de OP gelezen.

Het verstandigst (maar ook het saaist) is omdat je niet alle feiten kent, een diplomatieke houding aan te nemen (oftewel, je oordeel opschorten). Zodoende schop je niemand voor de schenen en kies je geen partij.

Hmm, vind je? Ik vind als iedereen in de kamer er al volop over aan het oordelen/discusseren is, je ook rustig kan zeggen hoe jij er over denkt.

Ik weet dat het een long shot is om te verwachten dat die dames bereid zijn rustig uit te leggen waarom die ex het nu eigenlijk zo zwaar heeft en waarom die kerel zo verkeerd zit, maar zo te lezen was voor TS de sfeer die avond toch al verpest.

Post Taurus überhaubt nog wel?
pi_127092283
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hmm, vind je? Ik vind als iedereen in de kamer er al volop over aan het oordelen/discusseren is, je ook rustig kan zeggen hoe jij er over denkt.

Ik weet dat het een long shot is om te verwachten dat die dames bereid zijn rustig uit te leggen waarom die ex het nu eigenlijk zo zwaar heeft en waarom die kerel zo verkeerd zit, maar zo te lezen was voor TS de sfeer die avond toch al verpest.
Op zich vind ik het ook zeker kunnen, maar soms is de meest tactische (verstandigste) zet om soms je mening te bedekken en de grijze muis te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2013 23:45:36 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 00:02:31 #234
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_127093012
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:45 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Op zich vind ik het ook zeker kunnen, maar soms is de meest tactische (verstandigste) zet om soms je mening te bedekken en de grijze muis te spelen.
Soms is het idd niet de moeite waard je gezeik op de hals te halen voor iets waar je niet direct in betrokken bent, maar ik kan wel sympathie voor TS opbrengen over het feit dat hij zijn nek voor een vriend uit steekt.
pi_127093431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 00:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Soms is het idd niet de moeite waard je gezeik op de hals te halen voor iets waar je niet direct in betrokken bent, maar ik kan wel sympathie voor TS opbrengen over het feit dat hij zijn nek voor een vriend uit steekt.
Ja ach, tegen m'n eigen verstandige advies in zou ik ook wat vijanden hebben gemaakt bij het vrouwelijke deel omdat ik m'n uitgesproken mening toch nooit voor me kan houden. :')

Maar goed, te verklaren (en begrijpen) is vreemdgaan zeker, maar niet (moreel) te rechtvaardigen. Die twee categorieën verwarren mensen nog wel eens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2013 00:14:52 ]
pi_127097438
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 23:02 schreef jaha het volgende:
De mens heeft een voorplantingsdrang die wordt gecoordineerd door hormonen. Zolang een man nog geen kinderen heeft zal hij altijd zijn zaad verder willen verspreiden. Dat is natuur beste jongen.
Dit is zo'n typisch non-argument hé. :') We hebben inmiddels duizenden jaren evolutie en civilisatie achter de rug. Of ga je ook nog 's avonds met een speer en pijl en boog het bos in om op konijntjes en herten te jagen omdat je van de natuur moet eten?

Wat Canillas zegt klopt als een bus. Zeker kiezen sommige mensen er (misschien terecht) voor om een 'open relatie' te hebben en zo een slag in de rondte kunnen neuken met Jan en alleman. Maar die mentaliteit is ontstaan doordat mensen liever de makkelijke weg kiezen in plaats van aan de welbekende "downs" van een relatie te werken en die te doorslaan. Dat herken ik ook terug in heel veel relaties die uit gaan; zodra het ook maar een beetje tegen zit dan hakken veel mensen meteen de knoop door. Dat zegt wel iets over een persoon, vind ik. Vraag ik me ook altijd meteen af hoe die persoon met 'normale' vrienden en vriendinnen om gaat; zal hij/zij die ook laten vallen zodra die vrienden/vriendinnen in de shit zitten en ze 'tot last' worden? :)
pi_127097721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 08:34 schreef Impossibruuu het volgende:

Zeker kiezen sommige mensen er (misschien terecht) voor om een 'open relatie' te hebben en zo een slag in de rondte kunnen neuken met Jan en alleman. Maar die mentaliteit is ontstaan doordat mensen liever de makkelijke weg kiezen in plaats van aan de welbekende "downs" van een relatie te werken en die te doorslaan.
Kennelijk snap je niet wat een open relatie is...
pi_127098190
quote:
Maar die mentaliteit is ontstaan doordat mensen liever de makkelijke weg kiezen in plaats van aan de welbekende "downs" van een relatie te werken en die te doorslaan. Dat herken ik ook terug in heel veel relaties die uit gaan; zodra het ook maar een beetje tegen zit dan hakken veel mensen meteen de knoop door. Dat zegt wel iets over een persoon, vind ik. Vraag ik me ook altijd meteen af hoe die persoon met 'normale' vrienden en vriendinnen om gaat; zal hij/zij die ook laten vallen zodra die vrienden/vriendinnen in de shit zitten en ze 'tot last' worden? :)
Denk dat dat komt omdat relaties voor veel mensen gewoon het zoveelste ding is waar ze iets van willen krijgen, een bezigheid, afleiding, dus meer de functionaliteit ervan en als dat voldoet dan 'werkt' het. Word je dan na zoveel tijd geconfronteerd met het feit dat zelfs de afleiding die een relatie je van jezelf kan geven tijdelijk is en je gewoon nog altijd jezelf en alle dingen waar je mee zit bent dan is het hup, naar de volgende en herhaal.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:22:38 #239
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127098350
quote:

[..]

Dit is zo'n typisch non-argument hé. :') We hebben inmiddels duizenden jaren evolutie en civilisatie achter de rug. Of ga je ook nog 's avonds met een speer en pijl en boog het bos in om op konijntjes en herten te jagen omdat je van de natuur moet eten?

Wat Canillas zegt klopt als een bus. Zeker kiezen sommige mensen er (misschien terecht) voor om een 'open relatie' te hebben en zo een slag in de rondte kunnen neuken met Jan en alleman. Maar die mentaliteit is ontstaan doordat mensen liever de makkelijke weg kiezen in plaats van aan de welbekende "downs" van een relatie te werken en die te doorslaan. Dat herken ik ook terug in heel veel relaties die uit gaan; zodra het ook maar een beetje tegen zit dan hakken veel mensen meteen de knoop door. Dat zegt wel iets over een persoon, vind ik. Vraag ik me ook altijd meteen af hoe die persoon met 'normale' vrienden en vriendinnen om gaat; zal hij/zij die ook laten vallen zodra die vrienden/vriendinnen in de shit zitten en ze 'tot last' worden? :)
Na deze post krijg ik nu toch ook wel een beetje onderstaande gevoel bij TS
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:53 schreef Deshain het volgende:
pi_127099059
quote:

[..]

Wat een gepikeerde reactie. Alsof het je enigszins persoonlijk treft?

Wat begrijp je er niet aan dat in bepaalde relaties de koek simpelweg op is èn er mogelijk gevoelens voor andere personen worden/zijn ontwikkeld? Dat heeft niet per definitie met 'even tegenzitten' te maken maar soms kán dat zo zijn.

Het denigrerende gedoe over open relaties: mijn voorkeur - voor mij persoonlijk - heeft een open relatie ook niet. Maar ik geloof niet dat een keuze voor een open relatie heeft te maken met de mentaliteit dat het 'makkelijk' is. Het lijkt mij zelfs een moeilijke beslissing. Maar voor sommige personen is dat hoe een goede relatie het beste kan werken.

Al met al denk ik dat goede en vooral eerlijke communicatie vreemdgaan misschien enigszins tegen kan gaan. Misschien. Ik vermoed dat de meeste personen in een relatie op een gegeven moment wel personen tegenkomen waar interesse in is. Mogelijk gevoelens. Maar ja, mocht ikzelf weer een vriend hebben en ik krijg kriebels van een ander/hele erge interesse en wil 'meer' van een ander, dan zeg ik dat. Omdat zoiets zich vaak opbouwt en je meestal niet meteen seks hebt. En dan kun je daar weer iets mee doen, lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')