SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes opgeruimd..
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:53 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Netjes opgeruimd..![]()
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Kwam er op neer dat A het al zwaar genoeg had, dat zij hier allemaal niet om heeft gevraagd, dat ze zielig is, bla bla.
Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Maar... ben ik hier nou vreselijk ouderwets in?
DIt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Pausmobiel het volgende:
Het blijft altijd lastig om vanaf de zijlijn een waardeoordeel over iemand anders relatie te vellen, vaak zie je maar een klein gedeelte van wat er bij iemand thuis speelt. Maar, ik ben het wel met je eens dat stelselmatig vreemd gaan geen oplossing is.
Zoiets zei ik dus ook al.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef DroogDok het volgende:
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag?![]()
Lijkt me duidelijk, die sletten op die verjaardag gaan zelf allemaal vreemd.
Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Deshain het volgende:
Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
Sommige mannen hebben dat ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Flipkees het volgende:
Sommige vrouwen verwachten dat ze als een soort 'prinsesje' behandeld worden. Op het moment dat ze dat niet krijgen (als de relatie een beetje een sleur wordt) dan zien ze daarin een soort legitimiteit om vreemd te gaan.,
Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:11 schreef NY_aannemer het volgende:
TS je bent niet ouderwets. Wees blij dat je zo'n gaar kutwijf straks misschien nooit meer hoeft te zien. Inclusief haar irritante groepje oppervlakkige dozen.
Als je vreemdgaat ben je een enorme lul. Dan ben je een egoistische zak stront. Wees dan een meid en stap op je vent af en kap er dan mee. Vreemdgaan omdat je relatie zo saai is of niks meer doet. Dan kap je er toch mee? Wat voor labielie idioot moet je zijn om je eigen partner waar je ooit zo van hield dan zo veel pijn te doen?
Ik hoop dat zo'n dame in de OP van TS keihard verliefd gaat worden en dan gedumpt gaat worden door een vent die met haar gevoelens gaat spelen en vreemd zou gaan
Las vanmorgen ook al een post van je met dergelijke strekking..quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.
Ik dacht al dat daar wel een opmerking over zou komenquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?
Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
Dus jij vind vreemdgaan prima?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.
[..]
Las vanmorgen ook al een post van je met dergelijke strekking..
Nee, ben echter niet zo rancuneus (geen 'slachtofferervaring') dat ik in elk topic hier volgas op in ga.quote:
Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood, regelde dingen gewoon niet, maakte van het huis een bende, enzovoorts. Ik zat er dan altijd bovenop want anders gebeurde er gewoon niets mee. Achteraf werd me toen verweten dat ik altijd te bazig was, een controlfreak was, en ga zo maar door.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Vooral vrouwen hebben er wel een handje van om de realiteit wat om te buigen naar hun perceptie. Zonder enige schaamte en rationeel denkwerk.
Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:
Las vanmorgen ook al een post van je met dergelijke strekking..
Je bent anders behoorlijk verontwaardigd over de afwijkende morele waarden van anderen, kan me niet voorstellen dat die vrouwen zich er omgekeerd net zo druk over maken..quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:24 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood,
[..]
Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening.Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mijn kijk op de wereld opdring aan anderen.
Nee maar je loopt wel enorm op hem te rammen, slachtoffer much?quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:20 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee, ben echter niet zo rancuneus (geen 'slachtofferervaring') dat ik in elk topic hier volgas op in ga.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:28 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nee maar je loopt wel enorm op hem te rammen
Waarvan? Rancune verwart met moraliteit? Ja, dagelijks...quote:slachtoffer much?
Het maakt geen reet uit wat de man in kwestie in de OP allemaal heeft gedaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Joanne35 het volgende:
Ik ben een van die personen die wel eens met TS hierover in aanvaring is gekomen hier op Fok! En volgens mij ligt de waarheid dus een beetje in het midden. TS heeft helemaal gelijk dat vreemd gaan not done is, maar mensen gaan niet zo maar vreemd. Waarschijnlijk mist er dan dus al iets in de relatie of spelen er andere problemen.
Wie weet b.v. wat M allemaal uitgespookt of nagelaten heeft? TS zal dit waarschijnlijk niet weten mocht dat het geval zijn omdat M daar vast niet over praat met hem, maar de vriendinnen van A weten dit waarschijnlijk wel omdat zij andere verhalen te horen krijgen.
Het is kut als je vriendin vreemd gaat met een ander, maar om dan volledig de slachtoffer rol aan te gaan nemen lijkt me ook niet verstandig. Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?" En de reden dat ik wel eens met TS in aanvaring ben gekomen is omdat dat zelfinzicht bij hem een beetje lijkt te ontbreken. Als ik zijn verhalen zo lees (ook deze weer) is het alleen maar de schuld van de vriendinnen die vreemd gaan en is de arme man die 'alles voor haar over had' alleen maar het slachtoffer. Maar zo simpel ligt het zelden.
En die vriendinnen horen niet aangedikte verhalen van M? Sowieso, een vriendin hebben die dagjes uit gaat met groepen vriendinnenquote:Wie weet b.v. wat M allemaal uitgespookt of nagelaten heeft? TS zal dit waarschijnlijk niet weten mocht dat het geval zijn omdat M daar vast niet over praat met hem, maar de vriendinnen van A weten dit waarschijnlijk wel omdat zij andere verhalen te horen krijgen.
Prima, gaan we lekker met zijn allen vreemdgaan veroordelen en heel hard roepen hoe fout A wel niet was.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:51 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Het maakt geen reet uit wat de man in kwestie in de OP allemaal heeft gedaan.
Jawel hoor.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Joanne35 het volgende:
TS heeft helemaal gelijk dat vreemd gaan not done is, maar mensen gaan niet zo maar vreemd.
Jij klinkt als iemand die:quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?
Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
Ik geloof ook wel dat als je echt heel eerlijk en direct met elkaar communiceert, je niet vreemdgaat omdat je dan allang tot de conclusie bent gekomen dat het of niet meer gaat binnen de relatie of je tot een andere oplossing bent gekomen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Jij klinkt als iemand die:
a. Al heel lang geen relatie heeft
b. Ooit hard bedrogen is door een vrouw.
c Nog nooit een lange relatie heft gehad.
Geloof je dat, denk je dat of weet je dat?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat als je echt heel eerlijk en direct met elkaar communiceert, je niet vreemdgaat omdat je dan allang tot de conclusie bent gekomen dat het of niet meer gaat binnen de relatie of je tot een andere oplossing bent gekomen.
Ik ben bijna nooit single geweest, ben nog nooit bedrogen en heb wel lange relaties gehadquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Jij klinkt als iemand die:
a. Al heel lang geen relatie heeft
b. Ooit hard bedrogen is door een vrouw.
c Nog nooit een lange relatie heft gehad.
Dit dus! En het kan wel degelijk. Leuk dat mensen zeggen, het is maar sex, maar met vreemdgaan doe je bewust je partner enorm veel pijn aan! En dan ben je gewoon een enorme lul. Klaar. Maak het dan uitquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:04 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Ik geloof ook wel dat als je echt heel eerlijk en direct met elkaar communiceert, je niet vreemdgaat omdat je dan allang tot de conclusie bent gekomen dat het of niet meer gaat binnen de relatie of je tot een andere oplossing bent gekomen.
Dat geloof en denk ik. Ik heb er verder geen ervaring mee. Als ik een vriendje zou hebben en hij zou na 3 jaar zeggen dat hij wel de behoefte heeft om die ene chick uit elkaar te trekken of gevoelens begint te krijgen voor iemand, ofzo, dan kan je daar weer je conclusies uit trekken, lijkt mij. Kan je eraan werken of elkaar loslaten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:05 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Geloof je dat, denk je dat of weet je dat?
Nog beter nog, door dit pedant toontje heb ik zelfs promotie gekregenquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:53 schreef Deshain het volgende:
^dat is dus je eigen kijk op moraliteit opdringen. Neem aan dat je in het dagelijkse leven niet zo'n pedant toontje aanslaat?
Eigenlijk lijken we dus op elkaar met als grote verschil dat wat jij 'de waarheid' noemt bij mij gewoon 'mijn mening' heet...quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:09 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Nog beter nog, door dit pedant toontje heb ik zelfs promotie gekregen. Omdat ik niet om het bosje heenlul en gewoon de waarheid altijd direct op tafel gooi. Ik schijt echt op mensen die niet de ballen hebben om menselijke confrontaties aan te gaan. Zo weetje wat je aan elkaar hebt, doe je elkaar geen pijn. Etcetera..
Soms is het ook simpelweg maar seks/lust en betekent het niks. Maar ja, betekent dat er inderdaad al iets 'fout' zit binnen je relatie en je het beter direct had kunnen zeggen. Ik hoop in ieder geval nooit zo'n bangerik te treffen die niet direct en eerlijk durft te zijn en mij bedriegt. Mocht ik de behoefte voelen om een andere jongen te seksen dan zeg ik dat eerlijk voordat ik het doe. Gaat meestal toch wel wat aan vooraf, ik bedoel: je hebt meestal niet meteen patsboem seks met iemand. Soms ook wel, maar toch: niet altijd. Maar goed: ik snap vreemdgangers ook wel. Hoop zelf wel een eerlijke relatie te krijgen waarin alles gezegd kan worden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:07 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Dit dus! En het kan wel degelijk. Leuk dat mensen zeggen, het is maar sex, maar met vreemdgaan doe je bewust je partner enorm veel pijn aan! En dan ben je gewoon een enorme lul. Klaar. Maak het dan uit. Zo moeilijk is dat niet.
Als je vreemdgaat ben je een botte lul. Je doet die ander bewust pijn en je bent zelf niet communicatief sterk genoeg om je dame of heer te vertellen dat je er geen zin meer in hebt. Dat is geen mening dat is een waarheid.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:10 schreef Deshain het volgende:
[..]
Eigenlijk lijken we dus op elkaar met als grote verschil dat wat jij 'de waarheid' noemt bij mij gewoon 'mijn mening' heet...
Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt maar toch heb je er een uitgesproken mening overquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:06 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik ben bijna nooit single geweest, ben nog nooit bedrogen en heb wel lange relaties gehad. Mijn problem is dat ik altijd van de 1 op de ander sprong. Maar het netjes uitmaakte wanneer er geen gevoelens meer waren. En altijd face to face en niet specifiek wachten tot een juist moment of vreemd gaan omdat het gevoel er niet meer is.
Wat is jouw mening dan? Of ga je alleen maar tegen iedereen in met een andere mening?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt maar toch heb je er een uitgesproken mening over![]()
Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen of moet ik het doen met de mening van een bralaapje zonder ervaring?
de mensen die zich zo ontzettend graag zo presenteren als 'voorbeeldkoppel' , vragen het vaak zelf ook een beetje over zich af..quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Het was zo'n typisch "golden couple", jeugdliefdes van elkaar, al zo'n 10 jaar samen, altijd klef en verliefd. Kortom, een voorbeeldkoppel.
Je mag dus alleen maar meepraten als je zelf bedrogen bent of zelf bent vreemdgegaan. Wat is dat weer voor vreemde beredeneringquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt maar toch heb je er een uitgesproken mening over![]()
Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen of moet ik het doen met de mening van een bralaapje zonder ervaring?
Ik wil alleen uitgesproken mening horen van de bedrogene of de bedrieger, de rest moet een toontje lager zingen naar mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:18 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Wat is jouw mening dan? Of ga je alleen maar tegen iedereen in met een andere mening?
Nee hoor, je mag best mee praten maar ik zou wel een toontje lager zingen als je niet echt weet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:19 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Je mag dus alleen maar meepraten als je zelf bedrogen bent of zelf bent vreemdgegaan. Wat is dat weer voor vreemde beredenering
Dus hoe subjectiever je mening hoe harder je mag schreeuwen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:21 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag best mee praten maar ik zou wel een toontje lager zingen als je niet echt weet waar je het over hebt.
Wat wil je horen dan? De redenen waarom iemand is vreemdgegaan? Nogmaals er is geen enkele reden in het leven om vreemd te gaanquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ik wil alleen uitgesproken mening horen van de bedrogene of de bedrieger, de rest moet een toontje lager zingen naar mijn bescheiden mening.
Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met het gezegde vanuit een moraal oogpunt alleen is het leven vaak niet zo voorspelbaar en zwart-wit als hier door de leken beschreven wordt.
Waarom ga je er gemakshalve van uit dat de persoon die in deze kwesties trouw is gebleven ook altijd iets op zijn of haar kerfstok heeft? Als ik eens even naar mijn eigen situatie kijk wat betreft mijn vorige relatie: Toen mijn ex raar begon te doen en uiteindelijk vreemd is gegaan kwam dat voor mij echt als een verrassende klap, dat ging van de een op de andere dag. Opeens ging ze zich anders gedragen en kreeg ik er geen hoogte meer van.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Joanne35 het volgende:
Wie weet b.v. wat M allemaal uitgespookt of nagelaten heeft? TS zal dit waarschijnlijk niet weten mocht dat het geval zijn omdat M daar vast niet over praat met hem, maar de vriendinnen van A weten dit waarschijnlijk wel omdat zij andere verhalen te horen krijgen.
Het is kut als je vriendin vreemd gaat met een ander, maar om dan volledig de slachtoffer rol aan te gaan nemen lijkt me ook niet verstandig. Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?"
Valt me wel op dat je dat woordje bewust er maar in blijft gooien (en nu zelfs benadrukt).quote:
Dat ben ik wel met je eens. Maar je hoort je gewoon te beheersen. Hoe knettergeil je ook kan worden van een andere dame of heer die met je naar bed wil terwijl je een relatie hebt, blijf je een droplul want je doet je eigen partner dus bewust pijn. Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:28 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Valt me wel op dat je dat woordje bewust er maar in blijft gooien (en nu zelfs benadrukt).
Als mensen ergens niet bewust mee omgaan dan is het wel liefde en seks
Neequote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dus hoe subjectiever je mening hoe harder je mag schreeuwen?
Je komt heel onvolwassen over of misschien zelfs religieus. Waarom is er geen enkele reden om vreemd te gaan, leg me dat eens uit terwijl 75 procent van de mensen vreemd gaat blijkbaar?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? De redenen waarom iemand is vreemdgegaan? Nogmaals er is geen enkele reden in het leven om vreemd te gaanMits je natuurlijk gewoon een egoistische lul bent die blijkbaar geen problemen heeft om iemand anders bewust pijn te doen.
Ja dat is de juiste manier om respectvol met elkaar een langdurige relatie te hebben.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef NY_aannemer het volgende:
Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar
Ja, misschien wil de persoon zijn/haar partner niet kwijt. En op zo'n moment denk je daar ook niet echt over na (denk ik).quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:31 schreef NY_aannemer het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. Maar je hoort je gewoon te beheersen. Hoe knettergeil je ook kan worden van een andere dame of heer die met je naar bed wil terwijl je een relatie hebt, blijf je een droplul want je doet je eigen partner dus bewust pijn. Bel dan op, zeg iets in de trend van; "Het schat, het is over". En trek die dame dan uit elkaar.
Vind ik wel een betere eigenlijk dan meteen met iemand het bed induiken omdat je de drang nou eenmaal hebt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:32 schreef McBrannagh het volgende:
Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
WTF, dus als je vriend vreemdgaat zoek jij de oorzaak bij jezelf? Wat een zelfkastijding.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:37 schreef Joanne35 het volgende:
Als mij zoiets zou overkomen zou een van mijn eerste vragen zijn "wat heb ik fout gedaan waardoor iemand het elders is gaan zoeken?"
Nee niet meteen natuurlijk, ik ben ook tegen vreemdgaan maar de waarheid ligt in het midden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:37 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Vind ik wel een betere eigenlijk dan meteen met iemand het bed induiken omdat je de drang nou eenmaal hebt.
Waarom? Iedereen heeft nou eenmaal een mening en een beeld ergens van, lijkt mij logisch. Het is niet dat mensen een mening als feit presenteren in het topic.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:20 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ik wil alleen uitgesproken mening horen van de bedrogene of de bedrieger, de rest moet een toontje lager zingen naar mijn bescheiden mening.
Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met het gezegde vanuit een moraal oogpunt alleen is het leven vaak niet zo voorspelbaar en zwart-wit als hier door de leken beschreven wordt.
Nee, natuurlijk niet. Zoiets blijft sowieso iets tussen M en A in dit geval. Maar wat mij dan zo stoorde afgelopen weekend is dat A betutteld werd en de indruk geschept werd dat M het min of meer zelf schuld is dat A nu vreemd is gegaan. De discussie ging op een gegeven moment alleen maar over (de vermeende fouten van) M, terwijl A juist degene is die is vreemd gegaan. Precies hetzelfde toen mijn ex mij bedroog, toen kreeg ik ook een shitstorm van vriendinnen van haar over me heen, met wat ik wel allemaal niet verkeerd had gedaan. Maar over dat vreemdgaan hoorde je vrijwel niemand. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en het gemakshalve maar even gerelativeerd kan worden met iets futiels. Zorgwekkend vind ik zoiets.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:39 schreef capricia het volgende:
Maar TS wat had jij dan verwacht? Dat haar vriendinnen haar af zouden vallen? Natuurlijk doen ze dat niet.
Weet je wel gelijk dat haar vriendinnen jou geen leuke kerel vonden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Zoiets blijft sowieso iets tussen M en A in dit geval. Maar wat mij dan zo stoorde afgelopen weekend is dat A betutteld werd en de indruk geschept werd dat M het min of meer zelf schuld is dat A nu vreemd is gegaan. De discussie ging op een gegeven moment alleen maar over (de vermeende fouten van) M, terwijl A juist degene is die is vreemd gegaan. Precies hetzelfde toen mijn ex mij bedroog, toen kreeg ik ook een shitstorm van vriendinnen van haar over me heen, met wat ik wel allemaal niet verkeerd had gedaan. Maar over dat vreemdgaan hoorde je vrijwel niemand. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en het gemakshalve maar even gerelativeerd kan worden met iets futiels. Zorgwekkend vind ik zoiets.
Ik denk dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Naar mijn idee kan je dan toch wel eerlijk bekennen dat je gevoelens hebt voor iemand anders of dat je op seksueel vlak behoefte hebt aan iemand anders/nieuwsgierig bent naar iemand anders: dat is eigenlijk toch ook normaal en gezond? Er zijn immers zoveel aantrekkelijke, interessante en leuke personen op de wereld.
Ach, ik kan er niet wakker van liggen dat mensen die eenzijdige kolder geloven me niet mogen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:47 schreef McBrannagh het volgende:
Weet je wel gelijk dat haar vriendinnen jou geen leuke kerel vonden.
Waarom niet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:39 schreef capricia het volgende:
Maar TS wat had jij dan verwacht? Dat haar vriendinnen haar af zouden vallen? Natuurlijk doen ze dat niet.
Omdat vreemdgaan niks anders is dan bewust de ander pijn doen. Blijkbaar ga je vreemd omdat je niet genoeg bij je eigen partner kunt vinden. Dan kaart je dat aan. Probeer je daar aan te werken, werkt dat niet. Dan trek je de stekker er uit en ga je niet alsnog vreemd. Wanneer men vreemdgaat is dat ook vaak het einde van een relatie. Had het dan gewoon gezegd, dan had je je ex ten minste niet zo veel pijn gedaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:32 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Je komt heel onvolwassen over of misschien zelfs religieus. Waarom is er geen enkele reden om vreemd te gaan, leg me dat eens uit terwijl 75 procent van de mensen vreemd gaat blijkbaar?
Zitten al die mensen fout en heb jij de waarheid in pacht of wil je zeggen dat jij een sterker karakter hebt? Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
Wees blij dat je van zo'n wicht af bent.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Ach, ik kan er niet wakker van liggen dat mensen die eenzijdige kolder geloven me niet mogen.Liever kwijt dan rijk. M'n ex heeft trouwens letterlijk Facebookgesprekken gescreenshot en gephotoshopt om zo mensen tegen me op te zetten, kun je nagaan.
Ergens is het ook raar (zeker in een lange relatie, vind ik) om te verwachten/denken dat jijzelf of jouw partner nooit eens een interessant exemplaar tegenkomt waar het heel erg mee kan klikken op verschillende gebieden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:48 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste relaties hier niet tegen bestand zijn.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:51 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Ach, ik kan er niet wakker van liggen dat mensen die eenzijdige kolder geloven me niet mogen.Liever kwijt dan rijk. M'n ex heeft trouwens letterlijk Facebookgesprekken gescreenshot en gephotoshopt om zo mensen tegen me op te zetten, kun je nagaan.
Het is wel handig om uit te gaan van bepaalde waarden in het leven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:32 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Je komt heel onvolwassen over of misschien zelfs religieus. Waarom is er geen enkele reden om vreemd te gaan, leg me dat eens uit terwijl 75 procent van de mensen vreemd gaat blijkbaar?
Zitten al die mensen fout en heb jij de waarheid in pacht of wil je zeggen dat jij een sterker karakter hebt? Of ben jij gewoon zo'n lul die geen relatie vast kan houden want zodra hij drang krijgt dan maakt hij het uit en gaat met de volgende relatie aan de slag?
Jep, en daarom merk je al vaak als je een nieuw persoon leert kennen en je komt in dat vriendengroepje, bijvoorbeeld allemaal vriendinnen .. dat je snel merkt of het een groepje is waar men elk foutief gedrag goed praat en op het moment dat het uitgaat altijd achter de dame zouden staan, no matter what she did.....quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom niet?
Juist van je vrienden mag je verwachten dat ze enig corrigerend vermogen hebben.
Yessssss...quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:54 schreef Mishu het volgende:
[..]
Het is wel handig om uit te gaan van bepaalde waarden in het leven.
Helemaal mee eens, in gortdroge theoretische bewoordingen dan. In het werkelijke leven draait het toch vaak om verleidingen en verlokkingen, zowel zakelijk als prive, ik heb zelf een monogame relatie en zou mijn bed voor geen goud willen delen met een andere vrouw dan degene die ik lief heb maar niet iedere relatie is hetzelfde, jij doet het overkomen alsof iedere relatie evenveel waard is, ik kan je vertellen als je dat denkt dan is er iets niet goed aan al je voorgaande relaties als je er zo kil en berekend mee om gaat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Omdat vreemdgaan niks anders is dan bewust de ander pijn doen. Blijkbaar ga je vreemd omdat je niet genoeg bij je eigen partner kunt vinden. Dan kaart je dat aan. Probeer je daar aan te werken, werkt dat niet. Dan trek je de stekker er uit en ga je niet alsnog vreemd. Wanneer men vreemdgaat is dat ook vaak het einde van een relatie. Had het dan gewoon gezegd, dan had je je ex ten minste niet zo veel pijn gedaan.
Ik ben overigens atheist. En ben al lang de volwassen leeftijd gepasseerd. Ik twijfel juist enigszins bij McBrannagh aan religie.. Heb een sterk karakter. Iets wat je op dit moment in de Nederlandse maatschappij niet veel meer tegenkomt. NIiemand heeft meer een ruggengraat.
En ja, een groot gedeelte gaat vreemd. Maar een groot gedeelte van de bevolking is ook gewoon niet erg slim. Dom, wou ik niet gebruiken maar het tikt er wel tegen aan. Meelopers.
Ik ben zo'n lul die aan een relatie wil werken, altijd netjes vertel hoe mijn gevoelens zijn, ook in langere relaties en als het niet werkt, dan werken we daaraan. Zo niet, trekken we de stekker er uit. Zo voorkom je pijn, en blijf je vaak ook gewoon nog vrienden na dat de relatie uit gaat.
Oh, dat zeker. Nu heb ik het oh zo veel beter.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef McBrannagh het volgende:
Wees blij dat je van zo'n wicht af bent.
Natuurlijk zul je altijd zo'n mensen tegen komen. Is natuurlijk maar net de vraag wat je daarmee doet en in hoeverre je zo'n persoon toelaat in jouw persoonlijke kring.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:53 schreef Lauraap_ het volgende:
Ergens is het ook raar (zeker in een lange relatie, vind ik) om te verwachten/denken dat jijzelf of jouw partner nooit eens een interessant exemplaar tegenkomt waar het heel erg mee kan klikken op verschillende gebieden.
Nog nooit gehad dat je meteen zo'n heerlijke spanning met iemand hebt bij een eerste ontmoeting? Volgens mij is dat iets natuurlijks.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:59 schreef Impossibruuu het volgende:
Natuurlijk zul je altijd zo'n mensen tegen komen. Is natuurlijk maar net de vraag wat je daarmee doet en in hoeverre je zo'n persoon toelaat in jouw persoonlijke kring.Ik heb er overigens ook totaal geen behoefte aan om close met andere vrouwen te zijn als ik een vriendin heb, maar goed.
Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem en ook geen sprake van vreemdgaan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vreemdgaan is normaal, monogamie is juist onnatuurlijk.
Klopt, we zijn ook niet monogaam maar goed leen jij je vriendin/vrouw graag een avondje uit aan mij dan? Ik denk het niet en daar wringt de schoen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vreemdgaan is normaal, monogamie is juist onnatuurlijk. Het is iets, zoals veel kutdingen, dat door de kerk in ons leven is gebracht. Er zijn zat mensen die in principe helemaal niet wilden vreemdgaan, maar in een zwak moment het toch deden. Dan kan je wel zeggen 'je doet het altijd zelf', maar uit de praktijk blijkt nou eenmaal dat veel mensen er behoefte aan hebben. Wie zijn wij dan om daar geen gehoor aan te geven?
En een goede reden om het niet te doen kan ik ook niet echt verzinnen. Seks in onze samenleving is allang niet meer zo heilig als vroeger, hele groepen mensen batst met alles dat los en vast zit. Niks mis mee, alleen waarom doen we er in relaties dan nog zo hypocriet over?
Ben het ook met je eens hoor. Ik reageer ook wel heftig maar dat is meer omdat er dus soms bewust de ander pijn wordt gedaan. En ik kan heel erg slecht tegen mensen die als het over een relatie gaat niet meer volwassen kunnen reageren. Iedereen kijkt in een relatie wel eens naar een andere vrouw of heer. Maar de normale vent beheerst zich. Op de uitzondering na die na parenclubs gaat of wat dan ook. Maar die groep is niet zo groot als het domme volk wat bewust ergens anders gaat neuken omdat ze communicatief niet volwassen genoeg zijn om hun partner te vertellen dat het niet helemaal lekker loopt in de relatie.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:57 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, in gortdroge theoretische bewoordingen dan. In het werkelijke leven draait het toch vaak om verleidingen en verlokkingen, zowel zakelijk als prive, ik heb zelf een monogame relatie en zou mijn bed voor geen goud willen delen met een andere vrouw dan degene die ik lief heb maar niet iedere relatie is hetzelfde, jij doet het overkomen alsof iedere relatie evenveel waard is, ik kan je vertellen als je dat denkt dan is er iets niet goed aan al je voorgaande relaties als je er zo kil en berekend mee om gaat.
Dat is waar, dat zou een hoop problemen schelen. Maar veel mensen hinkelen tussen wat ze voelen en wat 'de samenleving' zegt over wat goed en fout is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem.
Daar kun je prima afspraken over maken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:03 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Klopt, we zijn ook niet monogaam maar goed leen jij je vriendin/vrouw graag een avondje uit aan mij dan? Ik denk het niet en daar wringt de schoen.
Jawel, maar dan wordt het hooguit een onschuldige flirt en dat was het dan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Lauraap_ het volgende:
Nog nooit gehad dat je meteen zo'n heerlijke spanning met iemand hebt bij een eerste ontmoeting? Volgens mij is dat iets natuurlijks.
Ik ergerde me toen ik die meiden over M hoorde roddelen maar hield wijselijk mijn mond. Maar een paar van hen wisten dat ik M regelmatig spreek dus toen begonnen ze me vanzelf van alles te vragen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik zou het niet pikken. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand op mij is vreemdgegaan, wel dat iemand anders is vreemdgegaan in mijn vriendengroep. Het is niet goed te praten en de vriendinnen die dat doen zijn gewoon bitches.
Hoe ging die discussie eigenlijk? Ging je er diep op in of bleef je erbuiten? Wat voor redenaties hadden die vriendinnen?
Dit dus! Als je er van overtuigd ben dat vreemdgaan gewoon normaal is en je partner dat zou accepteren is het doodnormaal om er lekker op los te rammen in de slaapkamers van andere dames.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als je daarvan overtuigd bent moet je dat ook zo uiten in een relatie. Dan is er helemaal geen probleem en ook geen sprake van vreemdgaan.
Klopt en een van de fijnste gevoelens ter wereld, mijn absolute muze.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Nog nooit gehad dat je meteen zo'n heerlijke spanning met iemand hebt bij een eerste ontmoeting? Volgens mij is dat iets natuurlijks.
Hopeloos nog wel. Hopeloze romantiek lijkt me vrij pijnlijk. Zo'n 1e ontmoeting, een fijn gevoel?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:06 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Klopt en een van de fijnste gevoelens ter wereld, mijn absolute muze.
Ik zou zo verliefd op jou kunnen worden als ik je zo lees maar ik ben dan ook in tegenstelling tot NY_aannemer een hopeloze romanticus
En toen roddelde je vrolijk mee..?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:04 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Jawel, maar dan wordt het hooguit een onschuldige flirt en dat was het dan.
[..]
Ik ergerde me toen ik die meiden over M hoorde roddelen maar hield wijselijk mijn mond. Maar een paar van hen wisten dat ik M regelmatig spreek dus toen begonnen ze me vanzelf van alles te vragen.
Ja ik kan vanaf seconde 1 helemaal totaal verdrinken in de ogen van een levenslustige, intelligente, humoristische, aantrekkelijke jonge vrouw, mijn achilleshiel die wel eens een gat heeft geslagen in mijn pantser van moraal, sterk karakter en wilskracht.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:08 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Hopeloos nog wel. Hopeloze romantiek lijkt me vrij pijnlijk. Zo'n 1e ontmoeting, een fijn gevoel?
Maar dat kost je toch klauwen met geld?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:11 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ja ik kan vanaf seconde 1 helemaal totaal verdrinken in de ogen van een levenslustige, intelligente, humoristische, aantrekkelijke jonge vrouw, mijn achilleshiel die wel eens een gat heeft geslagen in mijn pantser van moraal, sterk karakter en wilskracht.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:11 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Ja ik kan vanaf seconde 1 helemaal totaal verdrinken in de ogen van een levenslustige, intelligente, humoristische, aantrekkelijke jonge vrouw, mijn achilleshiel die wel eens een gat heeft geslagen in mijn pantser van moraal, sterk karakter en wilskracht.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:11 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |