abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126854664
Vorige week vond er een flinke 'opschudding' plaats in mijn sociale kring. Een koppel dat ik goed ken en regelmatig zie is uit elkaar. En hoe! Het was zo'n typisch "golden couple", jeugdliefdes van elkaar, al zo'n 10 jaar samen, altijd klef en verliefd. Kortom, een voorbeeldkoppel. :P De bom barstte vorige week op Facebook; opeens veranderde hun relatiestatus naar single, de jongen (laten we hem M noemen) plaatste depri berichtjes in de trant van "Geen woorden voor... en dan is het van de een op de andere dag allemaal voorbij...", het meisje in kwestie (noemen we die maar A) had d'r Facebook schijnbaar uitgeschakeld want die was opeens nergens meer te vinden. Met M ga ik eens in de zoveel tijd wel eens een pintje pakken en ga ik wel eens sporten. Wel een redelijk goede vriend van me dus.

Afijn, vlak na het zien van de Facebook taferelen hoorde ik dat A vreemd is gegaan met een goede vriend van M. Schijnbaar had M al een tijdje het vermoeden dat ze vreemd ging. Hij beklaagde zich de laatste maanden nogal omdat 'ie geen hoogte meer kreeg van A, ze deed inderdaad raar en afstandelijk. Iedereen viel het op. M heeft ze in z'n eigen huis, in hun eigen bed, op heterdaad betrapt. :o Ongelofelijk. Spreekt voor zich dat hij er helemaal kapot van was (en nog steeds is). A was zijn eerste liefde en hij was nog altijd stapelgek op d'r, ondanks dat ze zich de laatste maanden als een kutwijf gedroeg. Oorzaak daarvan is dus ook bekend, schijnbaar heeft A naderhand nog toegegeven dat dat avontuurtje al maandenlang aan de gang was. :')

Nu was er van het weekend een verjaardag van een andere vriendin waar mijn eigen vriendin, een boel andere vrienden en ik ook aanwezig waren. Dat ene koppel is daar normaal ook altijd bij, maar M zit dus nog steeds depri thuis en hoeft zijn (inmiddels ex) vriendin niet meer te zien. Uiteraard kwam hun breuk op een gegeven moment ter sprake en toen viel mijn mond (en die van mijn vriendin) toch open van verbazing toen een paar andere aanwezige meiden wel erg veel sympathie voor A toonden. Want A was toch zo zielig, haar relatie met M was zo zwaar en vermoeiend (onzin, want M deed alles voor d'r en was stapelgek op A), ze was beter af zonder M, het gebeurde iedereen wel eens, enzovoorts.

Bij mij lag dat toch iets anders. Natuurlijk kun je niet in andermans relatie kijken en bepalen of die relatie überhaupt wel goed was (je ziet immers alleen wat buiten de deur gebeurt), maar vreemdgaan is bij mij vreemdgaan en daar ben ik fel op tegen. Ongeacht of je relatie slecht is of niet. Om nog maar te zwijgen over de wijze waarop A dit gedaan heeft. Op een gegeven moment werd ook ik bij het gesprek betrokken, omdat ik toch regelmatig met M contact heb en sport. Om een lang verhaal kort te houden: werd het me door veel van die meiden (en A) niet in dank afgenomen dat ik voor M opkwam en toen ik zei dat ik het een lage streek vond van A. Kwam er op neer dat A het al zwaar genoeg had, dat zij hier allemaal niet om heeft gevraagd, dat ze zielig is, bla bla.

Nu heb ik erg met M te doen, hij is nog steeds kapot van het onrecht wat hem is aangedaan. Wat mij dwars zit aan die discussie op die verjaardag van afgelopen weekend is dat het voor mij helaas een feest van herkenning was. Ik ben anderhalf jaar terug namelijk ook bedonderd geworden door mijn toenmalige vriendin. Een relatie die een dikke 5 jaar heeft geduurd. Ik deed alles voor die meid, ondanks dat ze vreselijk lui en passief was en geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel had. Ook in mijn geval waren de laatste paar maanden van die relatie een hel. Mevrouw deed afstandelijk, geheimzinnig, was constant chagrijnig, enzovoorts. Ook ik kwam er uiteindelijk achter dat ze me al maanden aan het bedriegen was, in mijn geval met een studiegenootje van d'r. Ik kreeg destijds van veel gemeenschappelijke vrienden en vriendinnen van die ex een shitstorm over me heen, met 1001 redenen waarom ik het zelf schuld was dat zij toen vreemd is gegaan.

Het moge duidelijk zijn dat daar toch anders over denk dan de gemiddelde persoon om me heen. Vreemdgaan vind ik kwaadaardig. Zelfs al zou het in mijn relatie slecht gaan, dan zou ik me eerder inzetten om problemen aan te pakken en als dat écht niet meer zou kunnen, dan zou ik er een punt achter zetten. Vreemdgaan is nog nooit in me opgekomen, en ik heb zelfs al in situaties gezeten dat er op het werk dames niet zo subtiele avances maakten waar ik uiteraard niet op in ben gegaan. In mijn ogen is het niet meer dan schaamte en relativering van iets verschrikkelijks wanneer mensen die vreemdgaan, hun (ex)partner daarvan beschuldigen.

Maar... ben ik hier nou vreselijk ouderwets in? Ook hier op Fok! zit ik regelmatig reacties die wel erg respectloos ten opzichte van relaties en partners zijn. Alsof een relatie tegenwoordig niets meer voor stelt. Het lijkt wel alsof monogamie steeds meer een unicum aan het worden is
pi_126854849
Niks ouderwets aan hoor. Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn, wacht maar tot het ze zelf overkomt.
pi_126854884
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes opgeruimd.. *)
Ik zal het rustig door mijn gedachte laten gaan!
pi_126854908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:53 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes opgeruimd.. *)
:?
pi_126854964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Kwam er op neer dat A het al zwaar genoeg had, dat zij hier allemaal niet om heeft gevraagd, dat ze zielig is, bla bla.
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag? :D

Lijkt me duidelijk, die sletten op die verjaardag gaan zelf allemaal vreemd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126854986
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:48 schreef Impossibruuu het volgende:
Maar... ben ik hier nou vreselijk ouderwets in?
Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 13:59:01 #7
236264 crew  capricia
pi_126855097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ja, en dan met name in het feit dat je jouw mening als ethische leidraad voor de wereld meent te moeten propageren.
DIt. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_126855253
Ik ben het helemaal met je eens TS. Maar mij noemen ze ook ouderwets en te rechtvaardig. Je klacht is dus ook heel herkenbaar. Soms lijken moralen niet meer te bestaan bij sommige mensen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:07:58 #9
393288 Pausmobiel
Strangers have the best candy
pi_126855470
Het blijft altijd lastig om vanaf de zijlijn een waardeoordeel over iemand anders relatie te vellen, vaak zie je maar een klein gedeelte van wat er bij iemand thuis speelt. Maar, ik ben het wel met je eens dat stelselmatig vreemd gaan geen oplossing is.
pi_126855584
Zelfde situatie gezien in mijn vriendengroep.
Koppel was altijd een eenheid totdat zij na 10 jaar vreemdging met een studiegenoot.
De jongen van die relatie is één van mijn beste vrienden en kreeg ook een berg stront over zich heen uit de hoek van 'kamp-exvriendin'.
Vriendengroep zelf is hierdoor ook volledig uit elkaar gescheurd.
Ben het overigens eens met hoe TS over dergelijke zaken denkt.
pi_126855607
Ik ben het helemaal eens met TS.

Vooral vrouwen hebben er wel een handje van om de realiteit wat om te buigen naar hun perceptie. Zonder enige schaamte en rationeel denkwerk.
pi_126855620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Pausmobiel het volgende:
<knip>
"Pausmobiel", ik moest lachen. :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:11:15 #13
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126855637
TS je bent niet ouderwets. Wees blij dat je zo'n gaar kutwijf straks misschien nooit meer hoeft te zien. Inclusief haar irritante groepje oppervlakkige dozen.

Als je vreemdgaat ben je een enorme lul. Dan ben je een egoistische zak stront. Wees dan een meid en stap op je vent af en kap er dan mee. Vreemdgaan omdat je relatie zo saai is of niks meer doet. Dan kap je er toch mee? Wat voor labielie idioot moet je zijn om je eigen partner waar je ooit zo van hield dan zo veel pijn te doen?

Ik hoop dat zo'n dame in de OP van TS keihard verliefd gaat worden en dan gedumpt gaat worden door een vent die met haar gevoelens gaat spelen en vreemd zou gaan :)
The world has no benefit of sad little crybabies
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:12:51 #14
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_126855709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:07 schreef Pausmobiel het volgende:
Het blijft altijd lastig om vanaf de zijlijn een waardeoordeel over iemand anders relatie te vellen, vaak zie je maar een klein gedeelte van wat er bij iemand thuis speelt. Maar, ik ben het wel met je eens dat stelselmatig vreemd gaan geen oplossing is.
Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?

Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
The world has no benefit of sad little crybabies
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:13:04 #15
393288 Pausmobiel
pi_126855722
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef karton2 het volgende:

[..]

"Pausmobiel", ik moest lachen. :')
:s)
pi_126855741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef DroogDok het volgende:
Ze struikelde en viel op zijn lul terwijl hij toevallig en geheel onschuldig naakt op haar bed lag? :D

Lijkt me duidelijk, die sletten op die verjaardag gaan zelf allemaal vreemd.
Zoiets zei ik dus ook al. :D Maar toen vergeleek ik appels met peren. :') Er zaten overigens inderdaad wel een paar meiden tussen die zelf ook al het nodige op de kerfstok hebben op gebied van relaties en trouw. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:56 schreef Deshain het volgende:
Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:15:09 #17
381667 Name_it
Music is my life, life is good
pi_126855799
Damn, ik ben blij dat ik niet de enige ben op deze wereld. Als ik ergens een hekel aan heb, is het wel vreemd gaan. Daarbij kan ik er slecht tegen als mensen zomaar gewoon na een avondje het bed in belanden en dat soort gare dingen. Mensen moeten het zelf weten, ik ga mensen niet haten als ze het doen maar, ik zelf doe dat in ieder geval niet. Maar, vreemd gaan is wel echt triest.

Dus, dan zijn we misschien wel ouderwets. Ik denk dat je 'eigen waarde' ook wel belangrijk is. Ik snap best dat M er erg veel moeite mee heeft. Maar eigenlijk is A zo waardeloos als het maar zijn kan, met haar vriendinnetjes erbij.
pi_126855813
Sommige vrouwen verwachten dat ze als een soort 'prinsesje' behandeld worden. Op het moment dat ze dat niet krijgen (als de relatie een beetje een sleur wordt) dan zien ze daarin een soort legitimiteit om vreemd te gaan.,
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:17:03 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126855871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:15 schreef Flipkees het volgende:
Sommige vrouwen verwachten dat ze als een soort 'prinsesje' behandeld worden. Op het moment dat ze dat niet krijgen (als de relatie een beetje een sleur wordt) dan zien ze daarin een soort legitimiteit om vreemd te gaan.,
Sommige mannen hebben dat ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_126855876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:11 schreef NY_aannemer het volgende:
TS je bent niet ouderwets. Wees blij dat je zo'n gaar kutwijf straks misschien nooit meer hoeft te zien. Inclusief haar irritante groepje oppervlakkige dozen.

Als je vreemdgaat ben je een enorme lul. Dan ben je een egoistische zak stront. Wees dan een meid en stap op je vent af en kap er dan mee. Vreemdgaan omdat je relatie zo saai is of niks meer doet. Dan kap je er toch mee? Wat voor labielie idioot moet je zijn om je eigen partner waar je ooit zo van hield dan zo veel pijn te doen?

Ik hoop dat zo'n dame in de OP van TS keihard verliefd gaat worden en dan gedumpt gaat worden door een vent die met haar gevoelens gaat spelen en vreemd zou gaan :)
Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:13 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Huh? Waar propageer ik? Waar zeg ik dat mijn kijk hierop de leidraad voor anderen moet zijn? Ik concludeer slechts dat het wel lijkt alsof mijn kijk juist uitzonderlijk lijkt te zijn.
Las vanmorgen ook al een post van je met dergelijke strekking..
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:17:54 #21
393288 Pausmobiel
pi_126855909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:12 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Stelselmatig vreemdgaan is geen oplossing?

Vreemdgaan is geen oplossing. Nooit. Vreemdgaan is een teken dat je communicatief nog vrij onderontwikkeld bent.
Ik dacht al dat daar wel een opmerking over zou komen ;) . Ik bedoel er mee te zeggen dat ik vind dat er een verschil zit tussen een dronken zoen in de kroeg, of bewust (meerdere) keren met iemand afspreken, terwijl je een relatie hebt. Ik keur beide niet goed, maar over de een is eventueel makkelijker/nog heen te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pausmobiel op 22-05-2013 14:20:23 (typfout) ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 14:18:01 #22
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_126855912
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundige hebben ook een nogal een gekleurde mening, het is dan ook vreemd dat TS mensen een gebrek aan moraliteit verwijt terwijl zijn eigen sterke standpunt juist voortkomt uit zijn eigen ervaring. Dat is geen moraliteit, dat is rancune en iets totaal anders.

[..]

Dus jij vind vreemdgaan prima?
pi_126856011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dus jij vind vreemdgaan prima?
Nee, ben echter niet zo rancuneus (geen 'slachtofferervaring') dat ik in elk topic hier volgas op in ga.
pi_126856210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Vooral vrouwen hebben er wel een handje van om de realiteit wat om te buigen naar hun perceptie. Zonder enige schaamte en rationeel denkwerk.
Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood, regelde dingen gewoon niet, maakte van het huis een bende, enzovoorts. Ik zat er dan altijd bovenop want anders gebeurde er gewoon niets mee. Achteraf werd me toen verweten dat ik altijd te bazig was, een controlfreak was, en ga zo maar door. :') Terwijl mijn ex nota bene altijd aan gaf het fijn te vinden dat ze iemand had die haar 'in toom' hield, om haar letterlijk te quoten. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:17 schreef Deshain het volgende:
Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening. ;) Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mijn kijk op de wereld opdring aan anderen. :P
pi_126856344
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:24 schreef Impossibruuu het volgende:

[..]

Inderdaad. Zoals ik in mijn OP al schreef was mijn ex superpassief- en lui. Stond altijd in het rood,

[..]

Ja, ben inderdaad 'ervaringsdeskundige'. Maar het is nou eenmaal een forum en daar ventileren mensen hun mening. ;) Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mijn kijk op de wereld opdring aan anderen. :P
Je bent anders behoorlijk verontwaardigd over de afwijkende morele waarden van anderen, kan me niet voorstellen dat die vrouwen zich er omgekeerd net zo druk over maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')