quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:14 schreef tong80 het volgende:
Een man uit Miami heeft een strijd op leven en dood geleverd met een enorme pyhton die plots opdook uit het struikgewas. Na een tien minuten durend gevecht, onthoofdde Jason Leon (23) de slang met een mes.
Ja, wat is het nou?quote:A Miami man has captured and killed the largest Burmese python in Florida’s history. The massive reptile was 19 feet long and weighed in at 128 pounds, officials said on Monday.
Miami resident Jason Leon was driving along a rural Florida road on May 11, when he spotted the enormous python, the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission announced in a statement. The snake was extending about 3 feet into the road from some nearby brush.
Rather than wait for the aid of local wildlife authorities, Leon decided to handle the situation on his own. The Miami resident had kept several Burmese pythons before the practice became illegal in 2010, Florida Fish and Wildlife Conservation Commission spokesperson Carli Segelson said.
According to reports, Leon exited his car, grabbed the 19-foot, 128-pound Burmese python by its head, and began to drag it off the road. When the snake retaliated by wrapping its hulking frame around his leg, Leon killed it with a knife. While the python is nonvenomous, it is capable of crushing potential prey.
“Jason Leon’s nighttime sighting and capture of a Burmese python of more than 18 feet in length is a notable accomplishment that set a Florida record. The FWC is grateful to him both for safely removing such a large Burmese python and for reporting its capture,” said Kristen Sommers, exotic species coordination section leader for the Florida Fish and Wildlife Conservation Commission.
Leon then reported the snake’s capture to the Wildlife Commission, which transported the reptile to the University of Florida Research and Education Center in Fort Lauderdale. According to university scientists, Leon’s captured snake surpassed the state’s previous record of 17 feet, 7 inches.
A pair of photos posted to the commission’s Facebook page help put this Burmese python’s size into perspective. In one picture, Leon can be seen struggling to hold up the snake. A second photo shows three researchers lying alongside the snake, in an attempt to provide scale to its 19-foot frame.
Although Burmese pythons are generally docile creatures, they can grow to weigh as much as 200 pounds, according to National Geographic. Florida’s wildlife commission adds that the pythons are an invasive species, and can have a negative effect on the nearby Everglades.
Bron: http://www.ibtimes.com/19(...)ridas-history-photo#
Nou, die python heeft hem in elk geval niet vanuit de bosjes aangevallen, dat is wel zeker. En 10 minuten worstelen met een python van 5.5 meter wordt normaliter gewoon je dood, dus dat heeft ie echt ook niet gedaan. Daar ligt een python van 5.5. meter op de weg, dus je stapt uit je auto om hem bij zijn kop te grijpen, echt .... Hij zal wel over zijn kop zijn heengereden of zoiets.quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:48 schreef Buitendam het volgende:
Wat het verhaal ook is. Zo'n enorm dier dood is super zonde.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Eikel!
Dierenbeul!
Dit doe je gewoon niet. Zo'n mooi dier, en dan "gewoon" even onthoofden. Welja, dood het maar meteen. Wat mij betreft zou hij hier straf (boete of zelfs gevangenisstraf) voor krijgen.
Volgens het artikel:quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Birmese python? Dus het hoort van oorsprong niet in Florida?
quote:De Birmese python wordt immers beschouwd als een erg agressieve diersoort die het ecosysteem in Florida grondig verstoort
In de dierentuin ja!quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vind ik echt. Zo'n joekel wil je toch levend zien, ipv dood en zonder kop.
Die zet ik standaard aan mijn haak als ik ga vissen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef Apuleius het volgende:
Sjonge jonge, zo'n wurmpje en dan het nieuws nog halen.
Is net kipquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef Spooky4u het volgende:
Smaakt dat nou een beetje? Ik bedoel slangenvlees dus.
Ken je nagaan hoe slecht de journalistiek hier is geworden. Gewoon wat knippen en plakken en hop weer een verhaaltje klaar. Of het nu klopt of niet.quote:
Ja dat. Moet je nog oppassen dat je het haakje niet dwars door 'm heentrekt ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 14:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
Die zet ik standaard aan mijn haak als ik ga vissen.
Had ik met de kibbelink laats bij het vissen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:39 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja dat. Moet je nog oppassen dat je het haakje niet dwars door 'm heentrekt ook.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had ik met de kibbelink laats bij het vissen.
ik las dat het naar kip smaaktequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zou er niet vanuit gaan dat een Amerikaan uit de zuidelijke staten die 'toevallig' een mes op zak heeft, dezelfde dingen zou willen als jij. Mooi aan de andere kant van de oceaan houden die types.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vind ik echt. Zo'n joekel wil je toch levend zien, ipv dood en zonder kop.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:39 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja dat. Moet je nog oppassen dat je het haakje niet dwars door 'm heentrekt ook.
een vrouw aan het woord...die lopen voor spinnen al wegquote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Eikel!
Dierenbeul!
Dit doe je gewoon niet. Zo'n mooi dier, en dan "gewoon" even onthoofden. Welja, dood het maar meteen. Wat mij betreft zou hij hier straf (boete of zelfs gevangenisstraf) voor krijgen.
Beest hoort niet in florida, is daar een plaag. Ze brengen enorme schade aan de natuur toequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Eikel!
Dierenbeul!
ach zo een handtasjequote:Op woensdag 22 mei 2013 12:15 schreef Spooky4u het volgende:
Met dit soort posts is laxeermiddel echt niet nodig.quote:
Zo'n grote bruine?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef tong80 het volgende:
Er zijn ook mensen die op de plee zitten en er plots een slang omhoog komt drijven.
Tot je kind opeens gegrepen wordt door een slang. Dan is het opeens een vreselijk beest. Wispelturige vrouwen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:52 schreef Brummetje_ het volgende:
Eikel!
Dierenbeul!
Ik heb de vogelspin van mijn ex-vriendin vast gehad... en ik zet huisspinnen altijd levend buiten met mijn handen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:32 schreef cempexo het volgende:
[..]
een vrouw aan het woord...die lopen voor spinnen al weg
Ik heb (thank God!) gelukkig geen kinderen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 02:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Tot je kind opeens gegrepen wordt door een slang. Dan is het opeens een vreselijk beest. Wispelturige vrouwen.
Je moeder dan. Je hebt toch wel een moeder of ben je onder een steen vandaan komen rollen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb (thank God!) gelukkig geen kinderen.
Ik heb werk voor jequote:Op donderdag 23 mei 2013 09:19 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb de vogelspin van mijn ex-vriendin vast gehad... en ik zet huisspinnen altijd levend buiten met mijn handen.
Ik ben niet zo'n vrouw.
Of je hondje of je kat of whatever. Die beesten horen niet tussen mensen. Als er giftige schorpioen los rondloopt in je woonplaats en je vriendje doodprikt, ga je die dan ook met rust laten? Of een mug op je slaapkamer?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:20 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik heb (thank God!) gelukkig geen kinderen.
Was dat in dit verhaal dan aan de orde? Volgens mij niet.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Of je hondje of je kat of whatever. Die beesten horen niet tussen mensen. Als er giftige schorpioen los rondloopt in je woonplaats en je vriendje doodprikt, ga je die dan ook met rust laten? Of een mug op je slaapkamer?
Dus jij hecht meer waarde aan het leven van een willekeurig dier dan aan dat van een willekeurig mens? Ben je ook een veganist?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:49 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Was dat in dit verhaal dan aan de orde? Volgens mij niet.
Maar goed, ik laat muggen zelfs steken.
En ik zou nooit een dier dood (laten) maken omdat het iemand heeft verwond/gedood.
Kattenvrouwtje-alertquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:49 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Was dat in dit verhaal dan aan de orde? Volgens mij niet.
Maar goed, ik laat muggen zelfs steken.
En ik zou nooit een dier dood (laten) maken omdat het iemand heeft verwond/gedood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |