Begrotingen worden meestal langere tijd opgesteld. Daarbij gaat het om structurele inkomsten en uitgaven op elkaar af te stemmen. Een dergelijke eenmalige tegenvaller wordt daarbij dan wel bij de staatsschuld opgeteld Maar het is niet zo dat daardoor de structurele uitgaven ineens omlaag moeten. Het werkt toch net iets anders dan een huishouden. Niet voor niets hoefde Nederland dit jaar van Brussel niet te bezuinigen vanwege de SNS bank. Het gaat erom dat de zaak structureel in balans is.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Pfffff gelukkig dat we het daar in ieder geval over eens zijn.![]()
Begrotingstekorten draaien toch gewoon om geld. Er wordt meer geld uitgegeven dan dat er binnenkomt. En aangezien er gigantische bedragen zijn gebruikt de afgelopen jaren om banken en landen te redden is er toch een directe link tussen het begrotingstekort en de kredietcrisis?
De politiek had het niet zo ver moeten laten komen. Maar dat is captain hindsight speaking.quote:Wat er in ieder geval had moeten gebeuren waren een aantal dingen:
-Splitsing van onderdelen van banken. Zodat ze het gedeelte wat echt belangrijk is en de enorme verdere activiteiten van banken die niet belangrijk zijn kunnen scheiden om zodoende dat andere gedeelte in ieder geval failliet hadden kunnen laten gaan.
-Een aantal banken failliet laten gaan. Andere banken hadden dat dan op kunnen vangen.
-En eigenlijk ben ik van mening dat je nog veel verder moet gaan en gewoon het hele financiele stelsel gelijk had moeten veranderen. Nu is de situatie namelijk zo dat alle mensen gegijzeld worden door banken. Wij moeten bloeden terwijl banken nog steeds onverantwoorde risico's nemen en onverantwoorde bonussen uitdelen omdat ze weten dat overheden ze wel zullen redden als het fout gaat. Dat is natuurlijk een krankzinnige situatie.
Je kan je afvragen hoe zoveel verschillende lui met verschillende belangen zo gemakkelijk op een lijn komen bij een etentje. Transparant is het niet maar dat boeit ook niet omdat het geen officieel besluitvormingsorgaan is. Er worden geen wetten vanuit Bilderberg-etentjes naar de staatscourant gestuurd. Vermoedelijk kan men tijdens de gesprekken gewoon wat vrijer spreken zonder dat de hijgerige pers erop duikt om iedere lettergreep te analyseren.quote:Wat betreft de Bilderberg groep is het heel simpel. Wat daar besproken wordt weten we niet omdat het altijd in het geheim gebeurt. Dat is natuurlijk al belachelijk als je voor een democratische transparante samenleving bent. Maar twee dingen zijn duidelijk:
1. Ze hebben het daar niet over het weer of wat de kinderen nu wee uitgevroten hebben. Maar over welke richting ze een bedrijf of een overheid uit willen sturen.
2. Gezien de staat van de wereld op dit moment zijn het geen positieve besluiten voor ons (burgers) die daar genomen worden. Kijk maar naar alle oorlog, armoede en ellende op de wereld.
Nee het is een complot dat is uitgekomen. De user die ik quotte leek alleen al het idee van samenzweringen belachelijk te maken.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 08:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Watergate is gebeurt maar bepaald geen geheim gebleven
Goed geformuleerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:09 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Nee het is een complot dat is uitgekomen.
T is maar net hoe je die schaduw-organisatie voor je ziet. Als je het ziet als allerlei invloedrijke mensen die samenkomen om plannetjes te smeden, ja dat lijkt me moeilijk geheim te houden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:20 schreef Hexagon het volgende:
En dat was dan nog geeneens een heel ingewikkeld complot. Moet je nagaan hoe lastig het is om allerlei schaduworganisaties geheim te houden.
NSA werd wel vaker genoemd hoor, zelfs in Hollywood films.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
T is maar net hoe je die schaduw-organisatie voor je ziet. Als je het ziet als allerlei invloedrijke mensen die samenkomen om plannetjes te smeden, ja dat lijkt me moeilijk geheim te houden.
Maar als je het hebt over organisaties die werken met compartimentalisatie en waarin alles gaat op "need to know" basis, dan is het al makkelijker om geheimen te bewaren. De NSA bestaat al sinds de jaren 50 maar werd nauwelijks genoemd in documenten. Pas rond 9/11 werd voor de wereld duidelijk dat de NSA bestond.
Heb je voorbeelden van die films?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 05:26 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
NSA werd wel vaker genoemd hoor, zelfs in Hollywood films.
Nu breng je net als of het een ziekten is. Met dit soort berichten zorgt De MSM er voor dat mensen niet verder gaan kijken of ze gaan op een andere partij stemmen. Ik stem waarschijnlijk op geen een partij dat heeft toch geen zin of op de piratenpartij want die krijgen toch nooit een zegel.quote:Op woensdag 22 mei 2013 09:35 schreef theguyver het volgende:
Volgens het FP bericht stemmen de complotters BNW mensjes op SP en PVV
Ik vond het wel boeiend aangezien ik zelf SP stem, nou ben ik wel erg kritischmaar hang hier wel dusdanig rond.
Wat ik ook van veel complotters hoor zeker als ze, veel van deze berichten hier op BNW geloven, hebben ze ook geen vertrouwen in de overheid.
Ja ik hang ook veel rond op Truth, dus ik vond het wel interessant om te weten waar jullie op stemmen, of misschien wel of jullie helemaal niet stemmen.
En wat is voor jullie de reden waarom jullie hier op het BNW bevinden.
in veel topics gaat het namelijk soms echt hard tegen elkaar tussen believers en non believers.
En misschien is er wel een verband tussen denkwijze en stem wijze
Ow en wie gelooft er in ufo's ( i know ander topic )
Van de mensen die op de PVV stemmen, gelooft meer dan een kwart in vliegende schotels. Van de PvdA- en SP-stemmers gelooft een achtste dat overheden verzwijgen dat met enige regelmaat ufo's op aarde landen.
Ik stem dus SP en ja ik geloof in buitenaards leven ( UFO's ook heb vreemde dingen gezien )
[ afbeelding ]
bron FP
Barst los
Nope, dat was al veel eerder breed bekend, bv doordat ze het Echalon netwerk gebruikten om airbus af te luisteren en de info door te spelen aan Boeing, of door John Gardiner die omtrend 1985 het vredes actie kamp in woensdrecht infiltreerde en beweerde voor de NSA te werken en destijds daar alle kranten mee haalden.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
T is maar net hoe je die schaduw-organisatie voor je ziet. Als je het ziet als allerlei invloedrijke mensen die samenkomen om plannetjes te smeden, ja dat lijkt me moeilijk geheim te houden.
Maar als je het hebt over organisaties die werken met compartimentalisatie en waarin alles gaat op "need to know" basis, dan is het al makkelijker om geheimen te bewaren. De NSA bestaat al sinds de jaren 50 maar werd nauwelijks genoemd in documenten. Pas rond 9/11 werd voor de wereld duidelijk dat de NSA bestond.
Dat hebben ze met 1 bank gedaan (Lehmann). De gevolgen waren nogal groot - en dat is een understatement.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 18:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
-Een aantal banken failliet laten gaan. Andere banken hadden dat dan op kunnen vangen.
als een ziekte?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nu breng je net als of het een ziekten is. Met dit soort berichten zorgt De MSM er voor dat mensen niet verder gaan kijken of ze gaan op een andere partij stemmen. Ik stem waarschijnlijk op geen een partij dat heeft toch geen zin of op de piratenpartij want die krijgen toch nooit een zegel.
De regering krijgt van de multinationals te horen wat ze moeten doen ze simpel werkt het. We leven in een schijndemocratie. De regering is er alleen maar om je een gevoel van vrijheid te geven.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
als een ziekte?
nee hoor dit is gewoon een onderzoek.
En iedereen heeft na zijn 18e recht om te stemmen, veel denken dathet geen nut heeft en stemmen daarom niet, stemmen heeft wel degelijk zin, de opkomst vorig jaar was, meen 55 a 60 % wat als die andere 40% gestemd zouden hebben? dan kon de uitslag wel volledig anders zijn.
De piraten partij had net geen zetel, ik hoop dat ze er wel 1 krijgen, een zo'n stem in de 2e kamer kan een aardig verschil maken.
we zijn in Nederland he tribal niet de VSquote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:56 schreef tribalwars het volgende:
[..]
De regering krijgt van de multinationals te horen wat ze moeten doen ze simpel werkt het. We leven in een schijndemocratie. De regering is er alleen maar om je een gevoel van vrijheid te geven.
Hoe verklaar je dan dat de premier altijd naar bilderberg bijeenkomsten gaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
we zijn in Nederland he tribal niet de VS
Met de auto en op uitnodigingquote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de premier altijd naar bilderberg bijeenkomsten gaan.
Ga er maar niet verder op in. Als het niet snapt of kunt begrijpen heb je niks aan deze informatie.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Met de auto en op uitnodiging![]()
En de premier in ons kikkerlandje heeft niet zoveel invloed als de rest van de kamer het voorstel weg hoont, komt moeten ze met andere ideeen aankomen.
er zijn wel eens van die kamer rondes op de buis te zien, meen op nl 1 als ik het goed heb.
ik snap het wel degelijk , maar tribal dit is het politieke forum, niet BNWquote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:09 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ga er maar niet verder op in. Als het niet snapt of kunt begrijpen heb je niks aan deze informatie.
Dat snap ik ga weer terug naar BNW .quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:24 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik snap het wel degelijk , maar tribal dit is het politieke forum, niet BNW
Omdat die ook graag wil weten wat er leeft onder het old boys network in de bevolkingquote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:03 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat de premier altijd naar bilderberg bijeenkomsten gaan.
Het is geen thee party the bilderberg bijeenkomsten. Ze praten over hoe hun eigen plan kans van slagen hebben. Ondere het non van een politiek groep.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat die ook graag wil weten wat er leeft onder het old boys network in de bevolking
Welk plan?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Het is geen thee party the bilderberg bijeenkomsten. Ze praten over hoe hun eigen plan kans van slagen hebben. Ondere het non van een politiek groep.
de NWo daar praten ze vooral over hoe ze daar naar toe kunnen werken. Maar ik hou er verder over op want het is meer voor BNW. Als je verder geintressent bent weet nog wel wat intressant filmpjes.quote:
er is al een bilderberg topic in BNW van ik weenie hoeveel pagina's staat het wel in, behoorlijk wat leesvoerquote:
Wanneer kwam dat afluisteren van Airbus in de media?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dat was al veel eerder breed bekend, bv doordat ze het Echalon netwerk gebruikten om airbus af te luisteren en de info door te spelen aan Boeing, of door John Gardiner die omtrend 1985 het vredes actie kamp in woensdrecht infiltreerde en beweerde voor de NSA te werken en destijds daar alle kranten mee haalden.
Als je wilt weten wat ze doen lees dat the code book van Simon Sing, ze komen voort uit de codebrekers uit de tweede wereldoorlog net als het Britse GCHQ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |