abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:21:42 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126838119
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  Moderator dinsdag 21 mei 2013 @ 23:22:27 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_126838170
Korte doch minder simpele vraag misschien: "waarom?"

(of past dat niet in dit topic)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 21 mei 2013 @ 23:22:39 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126838186
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ik denk dat jullie dat goed aanpakken hoor, eten vooral niet dwingen inderdaad. Ik ben erg benieuwd of de plannen nog doorgaan voor vanavond en hoe het uitpakt. Succes! ^O^
De plannen zijn wel doorgegaan! Hij werd (biologische klok?) even wakker rond 22:45, fiepje gegeven en hij sliep meteen weer.. Nu de nacht afwachten maar so far so good ;)
pi_126844296
Se ik ben benieuwd naar je update!
  woensdag 22 mei 2013 @ 07:26:25 #5
381212 Gulara
From the future
pi_126844323
Drie vragen:

1. Spenen en flessen uitkoken, tot welke leeftijd deden jullie dat?

2. Ik heb nu speciaal babywasmiddel en doe zijn wasjes ook apart. Wanneer stapten jullie over op gewoon wasmiddel?

3. Zijn speen dondert steeds uit z'n mond. Twee keer zuigen en hij ligt weer naast hem. Nou heb ik eens een +6M speen geprobeerd en deze zit echt stukken beter. Is het alleen de grootte waarin deze spenen verschillen of zijn er ook andere reden om te wachten?

Thanks! :s)
pi_126844382
1. Ik kookte het spul mee met mijn kolfspullen, en toen ik daarmee stopte, ben ik ook gestopt met uitkoken. Flessen gaan nu in de vaatwasser.

2. Babywasmiddel? :o Nooit gebruikt, gewoon direct met de rest mee.

3. Geen idee eigenlijk, wij hebben nooit een fopspeen gehad :)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_126844384
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 07:26 schreef Gulara het volgende:
Drie vragen:

1. Spenen en flessen uitkoken, tot welke leeftijd deden jullie dat?

2. Ik heb nu speciaal babywasmiddel en doe zijn wasjes ook apart. Wanneer stapten jullie over op gewoon wasmiddel?

3. Zijn speen dondert steeds uit z'n mond. Twee keer zuigen en hij ligt weer naast hem. Nou heb ik eens een +6M speen geprobeerd en deze zit echt stukken beter. Is het alleen de grootte waarin deze spenen verschillen of zijn er ook andere reden om te wachten?

Thanks! :s)
Flessen dagelijks uitgekookt tot 6 maanden. Ik gaf borstvoeding en dat vond ik frisser met de flessen. Spenen niet elke dag, En dan 1x per week in de vaatwasser.
Nu met 8 maanden doe ik ze niet meer uitkoken, alleen afwassen en in de vaatwasser af en toe.

Ik heb alleen wasverzachter van Robijn met dat babytje erop. Blijf ik gebruiken, gewoon omdat ik het ook fijn vind en het lekker ruikt.

Ik zou persoonlijk geen grotere speen gebruiken. De leeftijd staat er niet voor niets op. Dan zou ik eerder andere merken gaan proberen. En in het begin kunnen ze de speen ook nog niet altijd goed in de mond houden. Wij hebben de speen er ook 100x terug in moeten doen! Maar dat wordt vanzelf beter :)

Bedankt allemaal voor de traphek tips! Binnenkort gaan we naar de ikea, en dan zal ik ze daar eens bekijken! ^O^
pi_126844419
Spenen en flessen tot 6 maand uitgekookt, in het begin dagelijks. Vanaf een maand of 2 steeds minder en dan mee in de vaatwasser op heet programma, en na 6 maand alleen nog in de vaatwasser.

Wasmiddel heb ik altijd mijn eigen gebruikt. Ik ben toch al gevoelig voor wasmiddel, dus die ik meestal gebruik is blijkbaar al een milde (huismerk super of Lidl). Laatst een keer een andere gebruikt, en toen zat ik onder de jeuk, en de dreumes onder de bultjes. Eigen wasmiddel en het was weer goed..

En nr 3, erg herkenbaar, en hier ook vervroegd overgestapt bij beide kinderen. Ik denk met 3-4 maand. Mijn oudste moest ook wel, want hij kreeg toen het schild van de 0-6 speen in zijn mond, en dat is juist de reden dat je een maatje groter nodig hebt..
pi_126844445
Ik heb nooit aparte babywasjes gedaan. Alles ging met de rest van de was mee. Ik deed ee ook wasverzachter bij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126844537
Ik merk dat ik bij de tweede veel makkelijker ben.
Uitkoken bij de eerste best lang trouw elke dag gedaan. Nu alleen de eerste maand daarna 1x per week.

Babywasjes bij de eerste tot een jaar op neutral. Nu gewoon gelijk mee met onze was.

Wat betreft spenen ben ik blij met de avent speen. Deze houdt hij binnen.
pi_126844559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 07:44 schreef Deepfreeze het volgende:

En nr 3, erg herkenbaar, en hier ook vervroegd overgestapt bij beide kinderen. Ik denk met 3-4 maand. Mijn oudste moest ook wel, want hij kreeg toen het schild van de 0-6 speen in zijn mond, en dat is juist de reden dat je een maatje groter nodig hebt..
Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.
Snap wel dat jij ervoor koos inderdaad als hij het schildje in zijn mondje nam.
pi_126844675
1. Flessen alleen net uit de verpakking uitgekookt. Daarna na gebruik steeds goed uit/omgespoeld, en mee in de vaatwasser als die toch aan ging.

2. Ik gebruik sowieso meestal neutraal wasmiddel en -verzachter. Een (te) sterke geur vind ik niet lekker. Alleen voor de zwarte was gebruik ik altijd apart wasmiddel, denk dat ik die na een maand of twee ook voor S's donkere spulletjes ben gaan gebruiken.

3. Saartje heeft geen speen, dus daar heb ik geen ervaring mee. Heb t alleen in t begin eens geprobeerd, en toen ze 'm steeds uitspuugde, had ik zoiets van 'laat maar, zo graag wil ze m dus blijkbaar niet :+ '.
pi_126844697
Ik gebruikte al neutral, dus de babywas is hier vanaf het begin met de rest meegegaan.

Qua speen heb ik laatst vanaf 6 maanden gehaald, maar het schild is veel te groot (Avent). Ik ga van de week nog een keer de kersvormige Difrax proberen, dat schild is zo te zien kleiner.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:21 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wij hebben er aan die kant een mdf bord tegen aan gezet en die beschilderd met schoolbord verf. Heeft hij direct een krijtbord.
Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.
pi_126844727
Waarom wil je hem per se een speen geven Gulara? M. hield z'n speen hier in het begin ook niet in z'n mond, voor mij een teken dat hij er niet echt behoefte aan had.. Dan liet ik het maar. Ook nu heeft hij er niet zo vaak nood aan, enkel soms bij het in slaap vallen.

En volgens mij houden die 6 maanden+ spenen vnl rekening met de ontwikkeling van gehemelte, tandvlees en tanden..
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:28:02 #15
381212 Gulara
From the future
pi_126844809
Wow jullie zijn actief op de vroege ochtend! :o :D _O_

Voor wat betreft de speen. De leeftijdsaanduiding is natuurlijk ook best raar. Mijn kind is >62cm en >5900gr en net twee maanden, dan heb je natuurlijk ook een grotere mond. :P
Ik ga nog even op zoek naar een andere speen conform de leeftijdsaanduiding, en dan over een aantal weken gewoon deze.
pi_126844821
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik gebruikte al neutral, dus de babywas is hier vanaf het begin met de rest meegegaan.

Qua speen heb ik laatst vanaf 6 maanden gehaald, maar het schild is veel te groot (Avent). Ik ga van de week nog een keer de kersvormige Difrax proberen, dat schild is zo te zien kleiner.

[..]

Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.
Klopt die van ons staat in de woonkamer.
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:32:40 #17
381212 Gulara
From the future
pi_126844866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:21 schreef -Lise- het volgende:
Waarom wil je hem per se een speen geven Gulara? M. hield z'n speen hier in het begin ook niet in z'n mond, voor mij een teken dat hij er niet echt behoefte aan had.. Dan liet ik het maar. Ook nu heeft hij er niet zo vaak nood aan, enkel soms bij het in slaap vallen.

En volgens mij houden die 6 maanden+ spenen vnl rekening met de ontwikkeling van gehemelte, tandvlees en tanden..
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
pi_126844870
Hihi, ik kook nog steeds alles uit (gaat met de kolf mee de sterilisator in) :D en Faye is ruim 11 maanden!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126844875
Wij hebben nog steeds een speen van 0-6 maanden :@. Ik vind de spenen van 6-12 maanden zo huge! En hij houdt ze nog prima in.

Gulara, I. snapte de speen pas rond de 5/6 maanden. Inslapen ging toen wel veel beter, maar het heeft ook nadelen. Hij werd bijvoorbeeld wakker omdat de speen kwijt was. Nu merk ik dat hij hem minder nodig heeft. Of hij pakt hem zelf, ook wel handig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126844939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
Wij hebben ook wel verschillende spenen geprobeerd. De vorm van de speen zelf kan ook wel een rol spelen (rond of plat). Difrax vond M. niets (wel jammer want dat vind ik zelf leuke kleine speentjes), hij heeft nu Avent en is daar tevreden mee op de momenten dat hij er behoefte aan heeft.
  woensdag 22 mei 2013 @ 08:39:43 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126844952
Nou, het experiment was op zich wel een succes, tenminste het is gelukt om de een fles helemaal weg te laten :) . De nachtvoeding was wel nog nodig en kwam nu om 03:15 ipv 04:00, en twee keer voor een fiepje terug gegaan. Hij zal er vast ook even aan moeten wennen denk ik. Helaas geen miraculeus doorslaapwonder dus ;) maar doel wel bereikt.

Gulara, ik kookte 4 maanden lang uit, zolang ik borstvoeding gaf. Maar soms waste ik ook wel eens met heet water af (nu doe ik dat altijd). Wasmiddel gewoon wat wij ook gebruiken maar geen wasverzachter, daarvoor gebruik ik een scheutje azijn. Speen was hier denk ik een maand of 2 techniek oefenen tot hij het goed doorhad :)
pi_126845014
Kolfspullen kook ik nog steeds uit, 1x per week en als het flesje gebruikt is, neem ik die ook mee. Fopspeen eigenlijk niet meer, tenzij de kat hem te pakken heeft gehad :').

Ik ben met wasmiddel na 2 flessen neutral overgestapt op ons eigen wasmiddel. Ik denk dat dat bij 4 maanden was ongeveer?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126845066
Ophelia, hierbij het linkje van de website. Gekopieerd vanuit WhatsApp dus hopelijk lukt het.
Zit alleen mobiel dus kan er geen link van maken. Maar ff kopiëren in een nieuw tabbad en dan ben je er ook.

Pet Gate plus Cat Flap 75-187,6cm - http://www.traphekjes.nl/(...)Flap_75-187,6cm.html
pi_126845080
Oh hij doet het gewoon. Weer wat geleerd :')
pi_126845210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:04 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.
Snap wel dat jij ervoor koos inderdaad als hij het schildje in zijn mondje nam.
De speen zelf is ook wel groter inderdaad.
Mijn jongens hadden vanaf het begin dat probleem ook al met "pinken" (even tutten met een pink, ipv aan de borst sabbelen). Dat werkte niet met mijn pink, dan hadden ze ook een grotere vinger nodig om goed te kunnen zuigen. Dus daar ook een teken dat ze een groter maatje speen nodig zouden kunnen hebben..
pi_126845304
Hier gewoon ons eigen. Wasmiddel gebruikt. Alleen de wasverzachter achterwege gelaten (ook voor ons zelf)

Uitkoken heb ik niet heel braaf gedaan, gewoon af en toe (eens in de week ofzo) verder gewoon afwassen in heet water, of in de vaatwasser.

Speen werd hier ook niet binnengehouden, twee of drie verschillende geprobeerd. Maar inderdaad als hij het zelf niet binnen weet te houden heeft hij er waarschijnlijk weinig behoefte aan was mijn beredenatie.. En dat bleek ook.. Alleen als hij ergens echt door van streek was dan kon het hem wel kalmeren en dan hield ik het fiepje vast in z'n mond, maar als dat twee keer in de week nodig was, dan was het veel..
Dus wellicht eens proberen of hij het wel nodig heeft?? Hoef je het straks ook niet af te wennen, en al hij het wel nodig lijkt te hebben, dan op zoek gaan naar een ander merk. Maar dat is wat ik zelf zou doen
pi_126845381
1. Ik kook regelmatig uit. Hoe vaak weet ik eigenlijk niet. Een paar x per week iig.

2. Ik gooi hun kleertjes altijd al gewoon bij onze kleren. Vanaf dag 1. Maar ik gebruik dan ook geen wasverzachter. Qua wasmiddel gebruik ik robijn. Vele andere merken zijn een no go ivm allergie van mijn vriend.

3. Speentjes. ..bij eva hebben we bibi spenen. Die deed idd ver na dr 6 maanden nog met de spenen voor 0-6 maanden. Ze heeft er nu meerdere in bed liggen. Zo is er altijd 1 binnen bereik en is het ook niet erg als er eentje door de spijlen op de grond valt. Ik wil nu langzaamaan gaan beginnen met afbouwen.
Rosalie heeft de difrax speen.
Qua gebruik en eruit floepen tijdens het sabbelen zie ik geen verschil. Dat gebeurd(e) bij beide merken.
pi_126845984
1: uitkoken heb ik nu 2 x gedaan, voor gebruik en toen ik vond dat de flesjes naar melk blijven ruiken. Van het CB hier hoeft het niet.

2: ik heb mijn wasmiddelgebruik niet aangepast en ik gebruik nooit wasverzachter. Zorgt voor pluisjes en kleurvervaging en van een scheut keukenazijn wordt het ook zacht (verwijdert restjes wasmiddel).

3. Ik zit liever niet uren met mijn pink in F's mond, uurtje prima maar daarna ging de speen wel lonken. De Bibi bleef niet zitten, de Avent is wat groter dus die pakte hij beter. Inmiddels terug naar de Bibi want die heeft die Dentalvorm. Het CB was trouwens pro speen hier omdat die Dentalspenen echt zijn ontwikkeld voor een goede mondvorm en een goed gebit. Dat is bij een duim of doekje natuurlijk niet zo. En ik denk als je een speen neemt voor een andere leeftijd misschien ook niet.. Daarom heb ik dat niet geprobeerd. Maar als ze die nu goed in houdt zou ik gewoon even afwachten tot ze het echt goed snapt en dan weer overstappen. Bij ons duurde dat twee weken, ik denk niet dat dat héél veel negatieve effecten heeft?
pi_126846509
quote:

[..]

Het kan ook de 'vorm' vd speen zijn. Bij mij hebben ze allemaal nooit iets gedaan met een Difrax speen. Alleen Bibi. Mijn kleintjes hebben helemaal geen speen, hoe ideaal.
Met een meidenkwartet
pi_126846790
Hier de oudste 2 Avent, Matthias Bibi en Liné zo'n 1 keer in de week als ze 's nachts wakker word de Difrax.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_126846835
En ook geen duim of knuist ofzo? F wil gewoon heel veel zuigen..hebben je kleinsten dat nooit gehad of heb je een truc?
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:14:50 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126846973
Volgens mij is de eerste 6 maanden (misschien wel 12 maanden) de speen niet schadelijk voor tanden en praten. Aldus mijn schoonmoeder de logopediste. Zuigelingen hebben veel zuigbehoefte en dan kan een speen uitkomst bieden.

Maar goed, de meiden hoeven hem ook nauwelijks....

En wat betreft afleren idd liever een speen dan een duim.
pi_126847035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij is de eerste 6 maanden (misschien wel 12 maanden) de speen niet schadelijk voor tanden en praten. Aldus mijn schoonmoeder de logopediste. Zuigelingen hebben veel zuigbehoefte en dan kan een speen uitkomst bieden.

Maar goed, de meiden hoeven hem ook nauwelijks....

En wat betreft afleren idd liever een speen dan een duim.
En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.
pi_126847262
Ik kook nog steeds elke dag braaf uit haha. Ga er maar eens mee stoppen als ik dat zo lees.
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:30:57 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126847481
Ik kook al lang niet meer uit (behalve bij een nieuwe speen/fles). Wel gaan de flessen en spenen elke dag mee in de vaatwasser op 70 graden.

Over fopspenen...het heeft hier ook heel lang geduurd voordat ze m in d'r mond hield. Ik heb dus uren met mijn pink in haar mond gezeten, ze had een flinke zuigbehoefte. Pas rond 5 maanden lukte het ineens en dat was een Bibi speen 6-12 maanden. Ik heb echt elke speen geprobeerd die er maar bij het Kruidvat en de Etos verkrijgbaar was maar ze vond ze allemaal niks. Kwestie van proberen en volhouden denk ik dus!

Ik weet dat een speen niet goed is voor het gebit en de spraak dus we willen na onze vakantie het speengebruik gaan afwennen. Ik zie er nu al tegenop, ze is er echt gek op namelijk!
pi_126847716
Uitkoken doe ik af en toe. heb het idee dat het niet helemaal goed schoon wordt met alleen vaatwasser. Dan gooi ik de spenen er ook gelijk bij. Vaatwasser doe ik als er plek over is, 1x in de week ofzo. :P Soms was ik ze zelf af en gebruik ik ook even de flessenragger.

Wasmiddel... Ik ken geen babywasmiddel?? Wel is ze allergisch voor silan kwamen we achter dus nu gebruiken we andere.

spenen... Zoon moest ze niet en duimt nog steeds. Gelukkig wel alleen als hij moe is en vaak dus heel even voordat hij in slaap valt..
dochter wil alleen spenen als ze moe is, en als ze blij is pakt ze de duim :? . Soms ramt ze de hele knuist erin en brullen dat het niet past. :') Ze wil alleen avent en difrax. Bibi mot ze niet :P. Tis een kleine meid en heeft met 5 mnd gewoon de 0-6mnd speen. past prima. Vooral die grote van de avent :D. Spenen vind ik sowieso lastig advies geven want elk kind is anders en wil iets anders. Gewoon kijken dus wat voor jou kind het beste is :)
pi_126847803
quote:

[..]

Isa heeft daar ook last van. Tot nu toe had ik de diffrax spenen van -2 tot +2 die in de gratis babyboxen zaten en die laat ze na een paar keer zuigen vallen. Ze wil ze wel graag want ze begint meteen te klagen als ie uitvalt. Vanochtend een bibi gesteriliseerd omdat die groter is, maar daarmee gebeurt helaas hetzelfde...
Sarcasme. Herken het.
pi_126847830
Kolfspullen gaan na gebruik hier altijd in de sterilisator. Melk staat soms vier à vijf dagen in de koelkast en dan kolf ik liever zo hygiënisch mogelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 08:48 schreef danic het volgende:
Ophelia, hierbij het linkje van de website. Gekopieerd vanuit WhatsApp dus hopelijk lukt het.
Zit alleen mobiel dus kan er geen link van maken. Maar ff kopiëren in een nieuw tabbad en dan ben je er ook.

Pet Gate plus Cat Flap 75-187,6cm - http://www.traphekjes.nl/(...)Flap_75-187,6cm.html
Thnx. ^O^
pi_126847914
ik heb een paar vraagjes en ik kan me niet meer herrineren of dat bij D gebruikt is

navelbandjes, heb ik die nodig? zit me iets van bij dat er gewoon gaasjes omheen gingen.
moltondoeken, heb ik die nodig?
Een slaapzakje gebruik je toch alleen als je kindje zich loswurmt uit de dekens?
pi_126848194
Van slaapzakjes dacht ik deze keer: laat maar! Het eerste halfjaar is het koud, maar blijft hij wel onder de dekens liggen, dan spartelen ze nog niet zo :+
En het tweede halfjaar is het toch warm.

Maar ik ben een paar weken geleden toch begonnen met slaapzakjes, het geeft hier duidelijk aan: nacht, tijd om te slapen! Bij overdag slaapjes dus ook geen slaapzak :)
En hij spartelt zich los en het is nog steeds koud :+
pi_126848226
Ik gebruikte een slaapzakje omdat mijn meisje moeite had om weer in slaap te komen na de voedingen. Een kruik deed het ook maar dan moest ik telkens mijn bed uit, met een slaapzakje kon ik haar zo terugleggen.
pi_126848301
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
pi_126848364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb een paar vraagjes en ik kan me niet meer herrineren of dat bij D gebruikt is

navelbandjes, heb ik die nodig? zit me iets van bij dat er gewoon gaasjes omheen gingen.
moltondoeken, heb ik die nodig?
Een slaapzakje gebruik je toch alleen als je kindje zich loswurmt uit de dekens?
Geen navelbandjes nodig. Moltondoeken heb je niet persé nodig maar ik vind ze wel fijn bijv onder het hoeslaken tegen lekken en lekker zacht om haar mee af te drogen.
pi_126848430
Geen navelbandjes, slaapzakjes alleen als je de juiste grootte hebt. Hier wel vanaf wk 1 een slaapzakje, over zn dagelijkse kleren heen eerst omdat hij zich zo moeilijk warm hield. Ik had er een van isi volgens mij.

Moltondoekjes leg ik nog steeds onder het laken, er lekt nog wel eens een luier door }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126848454
Ik gebruikte de navelbandjes om te kijken of ze geplast had soms is het moeilijk zien door luiers die absorberen (al heb je daarom tegenwoordig de plasindicatie :') ).. en daarna gebruikte ik het om creme mee te smeren.. Niet nodig dus. En de rest is eigen voorkeur :)
pi_126848665
oke thnx, helemaal duidelijk :)
pi_126848791
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
De meeste slaapzakjes zijn wat te ruim voor pasgeborenen. Goed opletten dus dat ze zichzelf niet de slaapzak in kunnen wurmen. Ik heb wel een minislaapzakje gevonden van kik kid, wil het toevallig ook eens gaan gebruiken want de dekens van F liggen 's morgens telkens opgepropt onder zijn voeten O+
Enige waar ik op moet letten is dat hij zichzelf niet de hele tijd wakker beweegt in zo'n zak.
pi_126849044
Wij hebben bij Luuk en Sofie wel navelbandjes gebruikt. Bij Sofie wat langer dan bij Sofie.
*poef* nu is het weg
pi_126849554
speciale reden dat jullie ze gebruikt hebben kaatjejaniie?

oke kidkid dus als ik wel een slaapzakje nodig heb :)
pi_126849654
De navel bleef heel bol staan geloof ik. Tis een beetje langs me heen gegaan.
*poef* nu is het weg
pi_126849741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo baby
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:38:57 #52
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126851976
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.
de 12 maanden stond ook tussen haakjes omdat ik het zelf niet precies wist. Tot 6 maande iig geen probleem. Dus ze zeggen hetzelfde.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:39:53 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126852013
Oh en mijn meisjes liggen ook al een tijdje in een slaapzakje. Maatje 60. Ze woelden steeds de dekens los.
pi_126852029
Ik begreep ook dat je na een half jaar het best het gebruik kunt beperken tot ermee in slaap laten vallen en eventueel troost bieden. En na een jaar dan stoppen. Maar de adviezen zullen overal wel iets verschillen :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:41:58 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126852095
Klopt. Dat na een jaar stoppen was hier ook de planning. Maar toen kwam er iets tussendoor. En nu is hij de klein om uit te leggen dat hij geen speen meer krijgt en zijn zusjes wel....
pi_126853084
Hier kwam ook steeds iets tussendoor. Nu laten we het maar even zo. Vind mijn nachtrust nog iets te belangrijk nu.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:37:14 #57
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126854164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:40 schreef Suikertante het volgende:
Ik begreep ook dat je na een half jaar het best het gebruik kunt beperken tot ermee in slaap laten vallen en eventueel troost bieden. En na een jaar dan stoppen. Maar de adviezen zullen overal wel iets verschillen :)
Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.
  woensdag 22 mei 2013 @ 13:59:29 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126855121
ik vergeet ook steeds een speen mee te nemen. Ook naar het cb met prikjes. Nooit gemist gelukkig.
pi_126855284
Ik mocht geen navelverbandjes gebruiken van de kraamhulp.. Moltondoeken ook nooit gebruikt. slaapzak ligt madam al tijdje in. Je moet er wel op letten dat het hoofdje niet door de opening kan. (Aangezien je van die slaapzakken hebt die maat 68-80 zijn... Heb ik ook en ze zit in 68 al maanden.. En pas sinds kort durf ik die slaapzak aan..)
pi_126855585
Amber lag op dag 2 in een slaapzak. Die had na zichzelf onder de lakens gewurmd.

Amber had een speen tot dr 4e, Tess tot een half jaar geleden. Beiden praten prima zonder slissen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126861352
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:37 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.
Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.
pi_126861796
Hier hebben beide kinderen de speen zelf geloosd toen ze twee waren, dat kan dus ook nog ;)
Ter bemoediging.
En ik stond echt beide keren zo; :o
Bij de oudste was de speen stuk, heeft hij hem weg gegooid, klaar.
De middelste had hand voet mond ziekte en blaren in zijn mond. Kon geen speen in. Na 5 dagen was het over, maar ik had de speen inmiddels weggelegd en dat was helemaal ok, hij heeft hem niet gemist :)

Hier gebruik ik de dikke moltonluiers voor onder zijn hoofdje in de wieg, hydrofiel schuift enorm weg en hij gaat er mee spelen. Dit blijft liggen :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:30:47 #63
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_126862101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.
Oh ja, maar dat zie ik als troost bij zo'n kleintje.
pi_126862867
Dat kan ik me wel voorstellen inderdaad :)
pi_126864377
Hier ook van de 1 op de andere dag gestopt met de speen bij 2,5 jaar en was geen probleem. Soms vraagt hij er nog om maar het antwoord dat hij weg is is voldoende.
Geen slisser en geen moeite met praten. Hij had hem overigens alleen met slapen.
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:43:44 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126865449
Mijn neefje had een speen die hij de hele dag in hield en die praatte dus ook met de speen in zijn mond. Die kon ik pas enigszins verstaan toen hij een jaar of 4 was... :@
pi_126865654
Hier een kind van 2,5 dat echt zijn speen nodig heeft op momenten dat er veel prikkels zijn.
Thuis kijkt hij er zelden naar om maar ik kan er eigenlijk niet mee zitten. Hij praat verder ok.
En moet hem ook uitdoen bij het praten.. Het staat wel enorm stom maarja jammer dan.
pi_126887597
Hier nog steeds een speen bij het slapen (2 jr 8 m) maar geen slisser, zelfs niet door de missende tand ;)
pi_126896532
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .. dan wordt het gewenning als ik de theorie mag geloven. Zodoende met zes maanden cold turkey gestopt. Eerste slaapje was brullen.. daarna was het goed. Nu een maand later spuugt ze hem uit.
pi_126897776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .
Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van? :)
pi_126898088
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van? :)
Helemaal geen zuigbehoefte meervdenk ik niet. Het word minder.
pi_126900564
Nou, het verschilt natuurlijk ook per baby .. Dus kijken naar je kindje!
En geen zuigbehoefte meer is idd misschien wat kort door de bocht. Het neemt af .. laten we het zo zeggen. En bij het ene kleintje zal dat sneller gebeuren als bij de ander :)

En ik ga niet iedere keer wetenschappelijke artikelen uit het Engels napluizen of iets wel of niet echt is. Ik heb me er goed over ingelezen in boeken en internet, en daar mijn conclusies uit getrokken. EN gekeken naar Djenna. Vervolgens op mijn gevoel afgegaan :). k had het gevoel dat het meer gewenning aan het worden was dan echt zuigbehoefte. Ze was steeds vaker met haar speen aan het spelen met haar tong etc.

Edit: Vul maar eens zuigbehoefte in op google en je leest (bijna) overal dat vanaf 6 maanden de zuigbehoefte af neemt en dat vanaf 9 maanden het advies is om de speen af te bouwen. Dat was in eerste instantie ook ons plan. Uiteindelijk is dat dus iets naar voren geschoven.
pi_126900923
Ik kom nergens dus een betrouwbare bron tegen en dat vind ik jammer.
Je hoeft het niet na te pluizen of wat je zegt wel of niet echt is ik zoek gewoon een goede bron en dacht misschien heb je die :{
pi_126900942
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .. dan wordt het gewenning als ik de theorie mag geloven.
Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.
pi_126901172
En hoe leer je een kind duimen af? Bij mezelf is dat pas gelukt toen ik een beugel kreeg als 10 jarige. Oke ik duimde alleen 's nachts en Ean duimt als ze in bed ligt of als ze moe is. Meestal zit ze dan in de auto of op schoot.
pi_126901273
Lastig f_r. Ik denk dat daar een boel uitleg bij komt kijken en dat echt pas kan als ze wat groter is. Ik leerde het ook pas af toen ik 7 was geloof ik. Misschien kan je wel al proberen het zo te houden dat ze het alleen in bed, in de auto en op schoot blijft doen?
pi_126901366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig f_r. Ik denk dat daar een boel uitleg bij komt kijken en dat echt pas kan als ze wat groter is. Ik leerde het ook pas af toen ik 7 was geloof ik. Misschien kan je wel al proberen het zo te houden dat ze het alleen in bed, in de auto en op schoot blijft doen?
Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mij :@ ik wist heel goed dat duimen niet goed was maar als ik sliep deed ik mijn duim gewoon in mijn mond. En mijn ouders konden hem eruit trekken maar ik duwde hem gewoon weer terug. Is het ook niet zo dat als oudere kindjes geen speen meer mogen ze vaker gaan duimen?

En ze duimt rechts dan hoop ik eigenlijk dat ze rechtshandig wordt. Ik heb altijd links geduimd en ben ook links.
pi_126901462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef ferrari_rood het volgende:
En hoe leer je een kind duimen af? Bij mezelf is dat pas gelukt toen ik een beugel kreeg als 10 jarige. Oke ik duimde alleen 's nachts en Ean duimt als ze in bed ligt of als ze moe is. Meestal zit ze dan in de auto of op schoot.
ik ging zo rond mijn 14 a 15 moeiteloos van duimen over op vriendjes ;)

zonder gein; mijn ouders haalden alles uit de kast, tot en met sambal erop en op mijn hand slaan als ik duimde (met bloedende huig als gevolg) en het haalde allemaal niets uit. selene duimt hier ook (ravi niet). we leggen haar uit dat het niet goed voor haar gebit is, verder laat ik het voor nu (!) gaan. ze had laatst 3 dagen niet geduimd (ze mocht nagellak als ze niet meer zou nagelbijten, wat lukte en ze dacht dat duimen ook niet mocht dan) en daar heeft ze echt merkbaar verdriet en ongemak van gehad. dat is het me niet waard. dan maar een beugel en/of scheve tanden. maar goed; da's mijn keuze. ik had het met veel slapeloze nachten en gedoe door kunnen zetten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_126901564
Oef dat is wel bruut van je ouders.
Mijn ouders smeerde er niks op. Ik denk omdat ik enkel 's nachts duimde en ook geen nagelsbeet.
Maar een beugel was onvoormijdelijk en met een buitenboord beugel kon ik 's nachts dus echt niet duimen.
pi_126901594
Mijn duimer doet het steeds minder alleen als ze heel moe of heel verdrietig is.
Ik zie wel wanneer dat klaar is. Ik kan mij er niet druk om maken. :@
pi_126901807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mij :@ ik wist heel goed dat duimen niet goed was maar als ik sliep deed ik mijn duim gewoon in mijn mond. En mijn ouders konden hem eruit trekken maar ik duwde hem gewoon weer terug. Is het ook niet zo dat als oudere kindjes geen speen meer mogen ze vaker gaan duimen?

En ze duimt rechts dan hoop ik eigenlijk dat ze rechtshandig wordt. Ik heb altijd links geduimd en ben ook links.
Hangt denk ik ook van je kind af. De mijne wilde nooit een speen en taalt ook niet naar zijn duim. Ik mocht na de kleuterschool geloof ik niet meer op school duimen, en daarna alleen nog in bed en tijdens het tv-kijken. Nog weer later mocht ik ermee inslapen (1 duim afgeplakt met een pleister) en dan haalde mijn moeder de andere uit mijn mond en plakte hem af als ik eenmaal sliep. Zo heb ik het uiteindelijk afgeleerd.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:07:04 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126902134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:37 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo baby
Beide jongens hebben vanaf dag 1 in een slaapzak geslapen.
pi_126902143
Mijn zusje heeft lang geduimd (zeker voorbij de kleuterschool). Ik niet.. En wie had de beugel.. Ikke ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.
Zuigreflex is toch het gaan zuigen op dingen omdat ze in de buurt zijn (zoals een tepel, of een pink, of papa's vel). Met die reflex kunnen ze de zuigbehoefte bevredigen. Essentieel in het begin, om te zorgen dat ze echt gaan eten.

Later leren ze zelf dat ze moeten zuigen als ze een tepel (of zoiets) zien (die 12 weken). Dan hebben ze nog wel die zuigbehoefte.

En nog later verdwijnt die zuigbehoefte (begint bij 6-9 maand) en wordt het honger en troost. En voor honger kunnen ze eten/bewust zuigen, en voor troost is zuigen ook het meest voor de hand liggende, aangezien dat de maanden ervoor ook zo ging. Als ouder kun je dan ook proberen om iets anders te geven wat troost/veilig gevoel geeft..

(rondje google, en wat ik nog van Chris zijn speen-afwen-dag herinner)
pi_126903390
Ik snap denk ik het verschil tussen zuigbehoefte en zuigen als troost niet zo :@
pi_126904624
Ik heb ook vet lang geduimd.. tot mijn 10e ofzo. Heb vijf beugels nodig gehad om het weer enigzins goed te krijgen.
pi_126907623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb ook vet lang geduimd.. tot mijn 10e ofzo. Heb vijf beugels nodig gehad om het weer enigzins goed te krijgen.
Dan heb ik het zo slecht nog niet gedaan ;) enkel plaatjesbeugel en buitenboordbeugel wel 2 jaar lang. Terwijl ik net in een groeispurt zat dat was wel positief. Alleen in vond het zo'n pijn doen.
pi_126909993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap denk ik het verschil tussen zuigbehoefte en zuigen als troost niet zo :@
Ik probeer het gewoon nog eens ;)

Vanaf de geboorte hebben baby's een behoefte om te zuigen, en daar huilen ze om als het nodig is. Als die behoefte voldaan wordt, zijn ze getroost. Daardoor kunnen baby's zich ook prima overdrinken (bij veel behoefte of te makkelijke speen) of juist te weinig drinken (bij lage/geen behoefte). Drinken heeft in het begin minder/niet te maken met het honger gevoel zoals volwassenen dat kennen. Dat komt later, rond de 4-6 maand ontdekken ze dat ze bewust kunnen gaan zuigen en krijgen ze ook echte honger (ik hoorde het hier echt aan een verschil in hun huiltjes). Na die 6 maand heeft die natuurlijke zuigbehoefte geen doel meer, en verdwijnt die langzaam. Dan hebben ze dus echt honger. Maar daar merk je niet altijd iets van, ze blijven gewoon behoefte houden aan eten..

Eerder werden ze dus getroost door zuigen, dus dat zijn ze gewend. Die gewoonte kun je behouden, maar ook afleren/vervangen. Of je die strijd nu aangaat bij 9 maand of 3 jaar, het is altijd lastig een gewoonte af te leren. Alleen bij 9 maand zijn ze het sneller vergeten, bij 3 jaar kun je het uitleggen. Daartussen is vaak lastig..

( maar meer ga ik er niet over zeggen zonder me verder in te lezen, dit is effe uit mijn hoofd van 5 jaar geleden ;) dus correct me if i'm wrong..)
pi_127016760
Is er een minimum leeftijd waarop een baby in een wipstoeltje mag/kan?
pi_127016911
8 wkn geloof ik
pi_127017798
Oh, ik zet F nu al (6 wkn) in de Baby Björn, volgens mij kon dat volgens meerdere fokkers gewoon?
  zondag 26 mei 2013 @ 12:37:14 #91
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127018347
Leg je hem nog wel helemaal plat dan? Hoger dan de laagste stand is nog niet goed.

Ik zit daar ook wel een beetje mee, bij Lientje hadden we een Chicco de Luxe wipper, met heel zacht kussentje voor kleine baby's en hij kon echt helemaal plat.

Bij de BB wipper is dat niet mogelijk, dus ik wacht wel een paar weken voordat ik hem tevoorschijn haal en dan zeker tot een maand of 4/5 in de laagste stand.
pi_127032833
Hij staat in de laagste stand tenzij ik er een boertje uit wip vlak na de fles (dan in de tweede). Maar hij slaapt er niet in, meestal zit/ligt hij er een kwartiertje in en dan is hij het zelf zat.

Leuk pakje trouwens O+
pi_127033740
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:20 schreef Suikertante het volgende:
Oh, ik zet F nu al (6 wkn) in de Baby Björn, volgens mij kon dat volgens meerdere fokkers gewoon?
Ja hoor dat kan gewoon zeker de babybjorn wipper kan vanaf de geboorte :D
Hij vormt helemaal naar het kind en het hoeft niet in een bepaalde houding te liggen. Vanaf geboorte dus.
pi_127033896
Even een vraagje, Waar kan ik in Nederland jumpsuits kopen in maat 92?
pi_127036751
Bij H&M twee korte. Dat is niet echt een jumpsuit, maar toch ;) De uit-een-stuk-pyjama's gaan er ook tot 92 en ze hebben onepiece joggingpakken.
Verder online bijvoorbeeld bij musjes.com, als je naar beneden scrollt.
pi_127115042
Kan iemand mij vertellen of ik een fles kan maken met warm kraanwater? Google is tegenstrijdig...
Sarcasme. Herken het.
pi_127115774
Ja dat kan :) zolang er geen loodleidingen liggen is dat geen probleem.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:07:48 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127117531
Zo lang het water verwarm wordt door je cv ketel zijn de risico's klein.
Met een geiser niet doen!
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:09:06 #99
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127117596
Met een (keuken)boiler wordt het ook afgeraden volgens mij. Warm water blijft daar lang in staan dus bacteriën krijgen alle gelegenheid.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:11:43 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127117717
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 18:28 schreef Suikertante het volgende:
Hij staat in de laagste stand tenzij ik er een boertje uit wip vlak na de fles (dan in de tweede). Maar hij slaapt er niet in, meestal zit/ligt hij er een kwartiertje in en dan is hij het zelf zat.

Leuk pakje trouwens O+
Thanks, Duns Sweden he... voor de kleine man ook al wat van in huis. Mijn favo merk! O+
pi_127119087
Oh daar waren de twee eerste pakjes van F ook van inderdaad, zo fijn zijn ze! Wel wat korte pijpjes voor onze baby trouwens..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:43:37 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127119255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:
Oh daar waren de twee eerste pakjes van F ook van inderdaad, zo fijn zijn ze! Wel wat korte pijpjes voor onze baby trouwens..
Ik trok bij maat 62 normale kleding vaak maat 68 jumpsuit aan, dan zit het eerst wat ruim, maar doen ze er wel net iets langer mee, zo ook bij de overige maten.
pi_127119475
Ja dat doe ik ook, sowieso bij veel kleertjes omdat ze zo leuk zijn dat ik ze snel aan wil doen :')

Zouden jullie je zorgen maken als je baby veel scheten laat? Soms moet hij ervoor persen. Ik vond het alleen maar grappig en denk dan dat het vast weer een krampje minder is, maar een vriendin was er nogal van onder de indruk.
pi_127119534
Nee :D als ik nu een baby zou hebben die veel scheten zou laten dan zou ik denken heb ik weer hoor ik baar alleen kinderen die veel scheten laten :')
pi_127119921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat doe ik ook, sowieso bij veel kleertjes omdat ze zo leuk zijn dat ik ze snel aan wil doen :')

Zouden jullie je zorgen maken als je baby veel scheten laat? Soms moet hij ervoor persen. Ik vond het alleen maar grappig en denk dan dat het vast weer een krampje minder is, maar een vriendin was er nogal van onder de indruk.
nee hoor.. die van mij konden er ook aardig wat van
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_127119965
Mooi! Ik vind het veel te leuk stiekem :D
pi_127120831
Nee hoor. Ik ben allang blij dat ze die lucht kwijt kan. Anders worden het krampjes.
En stinken dat ze kan! :D
pi_127121164
Ja dat begint hier ook te komen :D de poep begint ook steeds onaangenamer te ruiken, ik wil me niet eens voorstellen hoe dat na zes maanden met vast voedsel gaat ruiken!!
pi_127121451
Wahaha ja scheten heel herkenbaar! En stinken inderdaad! Het wordt wel minder naarmate ze ouder wordt.
pi_127121582
He, jammer :@
Soms heeft ie de hik, en dan laat hij bij elke hik een klein scheetje O+
  donderdag 30 mei 2013 @ 08:01:33 #111
381212 Gulara
From the future
pi_127190895
Ja hier ook. Vooral als ie zich lekker aan het uitrekken is! :D O+
pi_127191311
Ik heb even een vraag over de luieremmer van Diaper. De Diaper Champ.

http://www.diaperchamp.nl/p/nl/hoe-werkt-het.php

Werkt dat echt zo goed als ze hierboven beweren? Ze zijn wel een stuk duurder dan andere luieremmers. Maar dat zijn of gewone vuilnisbakken met een klepje erop of het zijn van die tommee tippee navuldingen waarbij je weer veel geld kwijt bent aan die navullingen. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
pi_127191392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:39 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over de luieremmer van Diaper. De Diaper Champ.

http://www.diaperchamp.nl/p/nl/hoe-werkt-het.php

Werkt dat echt zo goed als ze hierboven beweren? Ze zijn wel een stuk duurder dan andere luieremmers. Maar dat zijn of gewone vuilnisbakken met een klepje erop of het zijn van die tommee tippee navuldingen waarbij je weer veel geld kwijt bent aan die navullingen. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Beste aankoop die we gedaan hebben, absoluut z'n geld waard :Y Supermakkelijk in gebruik, geen gehannes met navulcassettes en geurloos. Zou ook meteen voor een grote gaan.
pi_127192367
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 08:45 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Beste aankoop die we gedaan hebben, absoluut z'n geld waard :Y Supermakkelijk in gebruik, geen gehannes met navulcassettes en geurloos. Zou ook meteen voor een grote gaan.
Ok tnx voor de tip. Hoelang doe je ongeveer met een grote dan? Met andere woorden hoeveel dagen heeft een baby nodig om 50 luiers te gebruiken.
  donderdag 30 mei 2013 @ 09:35:18 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127192420
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 09:33 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ok tnx voor de tip. Hoelang doe je ongeveer met een grote dan? Met andere woorden hoeveel dagen heeft een baby nodig om 50 luiers te gebruiken.
Dat verschilt per baby en is afhankelijk van de leeftijd. Wij gebruikten er in het begin iets van 8 per etmaal, dat werd steeds ietsjes minder en nu schat ik dat we er 4 of 5 per etmaal gebruiken.
pi_127192524
Bedankt voor de info.

Dit weekend maar even naar de prenatal:
http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=33391
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:27:34 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_127194039
Ik vond de diaperchamp dus echt ellendig. Hoe vaak ik niet heb gezien dat vieze doekjes met poep eraan bleven kleven :r
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127194173
Wij hebben wel zo'n ding met cassettes (van Kyara) en er zat nog een cassette in die we pas net hebben hoeven vervangen (na vijf weken). We doen plasluiers soms gewoon in de vuilnisbak, soms ben ik daar te lui voor. Nog geen geuren hier en alles fijn in een zak de vuilniszak in. Ik ben fan. En die cassettes kun je zelfs bij de Etos halen (of thuis laten bezorgen). Ik dacht dat ze 7 euro per stuk waren, vind ik te doen voor 1,5 maand.
pi_127194893
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef Suikertante het volgende:
Wij hebben wel zo'n ding met cassettes (van Kyara) en er zat nog een cassette in die we pas net hebben hoeven vervangen (na vijf weken). We doen plasluiers soms gewoon in de vuilnisbak, soms ben ik daar te lui voor. Nog geen geuren hier en alles fijn in een zak de vuilniszak in. Ik ben fan. En die cassettes kun je zelfs bij de Etos halen (of thuis laten bezorgen). Ik dacht dat ze 7 euro per stuk waren, vind ik te doen voor 1,5 maand.
Nou dat valt inderdaad mee zeg, dacht dat je daar veel sneller doorheen zou zijn.
pi_127195024
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:27 schreef Troel het volgende:
Ik vond de diaperchamp dus echt ellendig. Hoe vaak ik niet heb gezien dat vieze doekjes met poep eraan bleven kleven :r
Je moet er geen losse doekjes in gooien inderdaad.
  donderdag 30 mei 2013 @ 10:59:12 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127195056
Ik doe die doekjes altijd in de vieze luier voor ik hem dichtvouw. Dan heb je een schoon pakketje.
pi_127195088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe die doekjes altijd in de vieze luier voor ik hem dichtvouw. Dan heb je een schoon pakketje.
Dat idd, maar ging er vanuit dat ie dat zo doet?
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:36:18 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_127196443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb ook wel eens dat ik losse doekjes heb en het dus niet in een luier vouw ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127197372
Ik heb ook een vraag. Beetje suf hoor.
Maar ik heb net de baby inzet uit de maxicosi gehaald. Rosalie zat helemaal opgefrommeld dus wilde het eens proberen.
Ze zit nu echt 100x beter.
Maar als ze slaapt zakt haar hoofdje zo opzij en dat ziet er zwaar oncomfortabel uit.
Iemand een praktische tip hoe ik dit kan stutten?
pi_127197549
Danic je had eerst bij Prénatal van die mini-nekkussentjes (zo'n hoefijzervorm). Ik vind deze bijvoorbeeld zelf een beetje duur maar er bestaan best leuke!

Nou. Ik heb zojuist toch het consultatiebureau gemaild over het eetgedrag van F. Hij is echt al dagenlang heel wild van de zogenaamde honger en dan wil hij niet drinken. Echt gemixte signalen krijgen we en ik word er een beetje tureluurs van.. :{ hij eet ook zoveel al! Hieronder de (nogal lange) mail. Als iemand iets herkent of toch nog de gouden tip heeft.. En anders voor andere verse moeders misschien fijn om te weten hoe anderen worstelen ;) En wat het CB erover zegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:25:29 #126
244125 laziness
pi_127198467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:58 schreef danic het volgende:
Ik heb ook een vraag. Beetje suf hoor.
Maar ik heb net de baby inzet uit de maxicosi gehaald. Rosalie zat helemaal opgefrommeld dus wilde het eens proberen.
Ze zit nu echt 100x beter.
Maar als ze slaapt zakt haar hoofdje zo opzij en dat ziet er zwaar oncomfortabel uit.
Iemand een praktische tip hoe ik dit kan stutten?
Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:26:31 #127
244125 laziness
pi_127198508
Suikertante ik zou ook voeding voor hongerige baby's proberen :Y
Liever dan rijstebloem.
pi_127199506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:

[..]

+ 1 dat werkte hier ook voldoende.
pi_127199876
Suiker, heeft F. geen last van zijn darmen? Ik vraag me af of hij wel zo hongerig is als hij regelmatig veel van een voeding laat staan..
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:01:16 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127199895
quote:

[..]

Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat kon :D . Zo zat ie echt veel beter, niet zo zwabberig.
pi_127200760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:00 schreef L-E het volgende:
Suiker, heeft F. geen last van zijn darmen? Ik vraag me af of hij wel zo hongerig is als hij regelmatig veel van een voeding laat staan..
Dat was ook mijn gedachte. Daan was ook zo'n onregelmatige drinker, en die moesten we echt zelf zijn plan laten uitvoeren qua eten. Als we tussendoor zelf gingen aanbieden werd het nog onregelmatiger en dronk hij ook teveel. Het werd ook even erger toen hij 's nachts beter ging slapen(overstap naar 1 nachtvoeding e naar doorslapen). En ook rond de 6 weken en 3 maand (regeldagen) en bij 4 maand(afgeleid door de rest van de wereld)..

De oudste was echt hongerig, maar dat was heel anders met blijven huilen en dronk alles op wat hij in zijn greep kreeg.

Je kunt ook nog 10-20 cc extra water in de 120/4 fles doen.

Hongerige babyvoeding komt vaak ook zwaarder op de darmen, dus kan het probleem ook vergoten..
pi_127201123
Het klinkt alsof jullie nu zelf zo aan het rommelen zijn, dat hij ook niet meer weet wat hij kan verwachten. Als ik het zo lees krijgt hij 6 flesjes, klopt dat?
Als je flesjes maakt van 120/4 wordt dat zo'n 140 cc (5 cc per schepje extra tellen). 6×140=840cc en zou goed moeten zijn.

Kun je niet terug naar een ritme van iedere 4 uur zo'n fles? Tuurlijk kun je een beetje spelen met de tijd, maar ik zou dan even niet meer dan een kwartiertje afwijken.
Als hij boos is, wat doet hij dan? Gilt hij het hele huis bij elkaar of gaat hij alleen druk liggen maaien met zijn armen? In geval van dat laatste zou ik hem lekker laten maaien.
En nutrilon forte zou een oplossing kunnen zijn als hij hongerig blijft, maar ik zou eerst weer een ritme creëren.

Oh en bedankt voor de tip van die nekrol. Ik ga straks die site eens bekijken. Ze zagen er leuk uit namelijk.
pi_127201181
quote:

[..]

8)7 dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Echt, af en toe vraag ik me af of het ooit nog goedkomt met me :')
pi_127201390
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:34 schreef danic het volgende:

[..]

8)7 dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Echt, af en toe vraag ik me af of het ooit nog goedkomt met me :')
Eva leeft ook nog steeds hoor. En daarom kun je het hier vragen enzo
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:35 #135
258612 nytar
boys boys boys
pi_127201617
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat kon :D . Zo zat ie echt veel beter, niet zo zwabberig.
Ik wist het pas bij het tweede kind 8)7
Maar wat een uitkomst!
pi_127202315
Danic, misschien moeten ze jou eens aannemen bij zo'n CB waar ik alleen maar klachten over hoor ;) Ons (fijne) CB heeft teruggebeld, ik zal zo posten wat ze adviseren (en wat we braaf gaan doen hebben we besloten).
Bedankt voor het meedenken allemaal O+ (en de ervaringen!)
pi_127203403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:01 schreef Suikertante het volgende:
Danic, misschien moeten ze jou eens aannemen bij zo'n CB waar ik alleen maar klachten over hoor ;) Ons (fijne) CB heeft teruggebeld, ik zal zo posten wat ze adviseren (en wat we braaf gaan doen hebben we besloten).
Bedankt voor het meedenken allemaal O+ (en de ervaringen!)
Is dit nou een compliment of juist niet? :D
pi_127203856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Suikertante het volgende:
Nou. Ik heb zojuist toch het consultatiebureau gemaild over het eetgedrag van F. Hij is echt al dagenlang heel wild van de zogenaamde honger en dan wil hij niet drinken. Echt gemixte signalen krijgen we en ik word er een beetje tureluurs van.. :{ hij eet ook zoveel al! Hieronder de (nogal lange) mail. Als iemand iets herkent of toch nog de gouden tip heeft.. En anders voor andere verse moeders misschien fijn om te weten hoe anderen worstelen ;) En wat het CB erover zegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hierbij het antwoord van het CB:
SPOILER
Nog even in antwoord op de vraag over het huilen: F begon telkens met kreunen en gejengel, dat houdt dan op, dan begint het weer, en dan wordt het steeds harder tot hij echt hard huilt. Mevrouw CB dacht dat we de vermoeidheidssignalen misschien te laat zagen en dat hij eigenlijk voor het kreunen al in bed had moeten liggen.
pi_127204221
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat als ze denken aan prikkels dat ze wel adviseren om 10 minuten te laten huilen dat is zo enorm lang voor een klein babytje en geeft weer totaal geen rust bij ze.
Dan geef je ze alleen maar heel erg veel extra prikkels.

Ik denk dat idd dat kreunen al vermoeidheidsignalen kunnen zijn.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:43:04 #140
244125 laziness
pi_127204259
Ik vind het wel erg weinig mama tijd en 10 minuten laten huilen is wel heel erg lang voor een kleine baby.
Voor de rest denk ik dat regelmaat terug brengen wel een goed idee is maar slapen hoeft echt nog niet altijd in bed op die leeftijd.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:52:55 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127204795
Nou idd, ik zou inbakeren ook niet doen, maar inwikkelen in een wikkeldoek of in de draagdoek en lekker bij je houden is alleen maar goed. Laten huilen en dan ook nog 10 minuten is helemaal niet goed voor hem en voor jezelf ook niet.

Wat meer rust en regelmaat en wat minder op stap met hem kan wel goed helpen en voor rust zorgen. Probeer hem niet veel uit handen te geven, ga hoogstens een keer per dag even lekker wandelen ofzo.
pi_127204869
Suiker jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb veel gehad aan het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe.

Verder slaapt L hier nog steeds wel eens een slaapje op de arm omdat het in bed niet lukt. Maar sommige slaapjes gaan juist wel prima. Het wisselt gewoon zo enorm! Sinds ik hem meer laat slapen gaat het wel een stuk beter en is hij een stuk gezelliger.
Hij kan namelijk niet uit zichzelf gaan slapen :? bij vermoeidheidssignalen valt hij in mijn armen in slaap, ik pak hem dan stevig tegen me aan, speen erin tot hij slaapt. Dan leg ik hem rustig weg. Als ik dat niet doe huilt hij alleen en dat eindigt in hysterisch krijsen. Laten huilen ben ik dus al snel mee gestopt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:03:36 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127205327
Zelf in slaap vallen moeten ze ook echt leren, Fieder :Y

Als iemand nog interesse heeft in de boeken 'slapen zonder huilen' van Elizatbeth Pantley of 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe laat maar even weten. Ik heb ze hier zgan liggen en dan overleg ik ff of ze weg kunnen.
pi_127205536
Dit schema is even overdreven strak en in het eigen bed om de rust er weer in te krijgen. In ons huis is alles open en we werken thuis, dus hij is altijd bij ons in de ruimte. Dat bed staat ook gewoon hier in de ruimte. Hij krijgt dus alles mee wat hier gebeurt. Als hij weer lekker slaapt en eet kan hij natuurlijk weer gewoon op de bank/in de box slapen of bij ons. En zal er weer meer mamatijd zijn. Maar mamatijd is momenteel helemaal niet leuk. Hij is al dagen chagrijnig en sip. Hij is de hele tijd wild en maakt misschien een minuut contact als ik hem vast heb.

En ik wil hem helemaal niet zo lang vasthouden Juud. Ik hou er gewoon niet van om hem de hele tijd op me te hebben, al helemaal niet in de doek, ik krijg het er benauwd van. En hij valt ook niet meer in slaap op ons, dat deed hij eerst wel. Ik zit met liefde een uur naast hem over zijn bolletje te aaien of lig samen met hem op bed, en elke dag ligt hij wel even op mij en ik geniet daar enorm van, maar geen uren. Ik vind het leuker om hem dingen te laten pakken, hem aan te kunnen kijken, hem kusjes te geven en te knuffelen op bed. Maar ook dat lukt nu dus niet. -O-

Ik had al verwacht dat niet iedereen zou juichen bij deze aanpak, maar ik moet ergens vanuit gaan dus ik houd het hierbij. Morgenochtend en maandag belt ze me om even te kijken hoe het gaat, dan zal ik dat huilgedeelte even overleggen. In de rest kan me heel goed vinden. Ben trouwens wel heel blij met alle meedenken, daardoor was het wel echt een goed gesprek met het CB waarin ik meteen allemaal vragen kwijt kon! :* En stiekem ook fijn dat allerlei aanpakken bij allerlei baby's goed werken, dat je niet met een probeersel meteen je hele baby kunt verpesten is wel geruststellend.

Hij is zojuist na een half uur kreunen, stilte, piepen, stilte, hikken, en toen een minuut of twee huilen in een diepe slaap gevallen. Normaal zou ik hem na vijf minuten kreunen alweer hebben gepakt. Na de voeding hiervoor hebben we hem twee uur huilend en spartelend bij ons gehad tot hij weer een fles kreeg..
Ik moest echt een half uurtje op mijn handen zitten maar hij is deze ronde zelf in slaap gevallen. Even een heel fijn rustmoment!

Oh en danic, haha ja dat was een compliment! :D Je bent het vast niet met alles eens wat ze zei maar ik las een aantal dingen uit het gesprek terug in jouw post! (dat hij niet meer weet wat hij moet verwachten qua eten en dat we weer wat regelmaat moeten aanbrengen!)

[ Bericht 3% gewijzigd door Suikertante op 30-05-2013 15:16:14 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:15:53 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127205889
Ik snap de insteek wel, Suiker :Y. Ik zou m'n kindje alleen geen 10 minuten laten huilen maar idd wel de kans geven zelf in slaap te vallen. Klinkt goed hoe het net is gegaan toch? En ritme en regelmaat ben ik ook heel erg van. Helemaal toen ze zo klein was maar ook nu nog. Het werkt ook goed hier en dat is een van de redenen waarom ik toch een beetje tegen de vliegreis opzie (als we op vakantie gaan).

Hopelijk gaat 't snel beter met F'je! :*
pi_127206153
Nou dat is precies waarom ik bijna een half uur met het CB aan de telefoon heb gezeten Tante. Tot vorige week was F onverstoorbaar en konden we hem voor m'n gevoel overal mee naartoe nemen, lieten we hem volledig het ritme bepalen en alles ging prima. Heerlijk! En zo makkelijk! Het is even wennen aan het idee dat hij misschien toch teveel prikkels kreeg en meer regelmaat nodig heeft. Ook straks nog, als hij weer wat lekkerder in zijn vel zit. Dan is zo'n vliegreis inderdaad wel een verstoring bijvoorbeeld, en dat vind ik wel balen.. maar wie weet herpakken ze zich dan wel heel snel, juist omdat ze gewend zijn om in het ritme te zitten.

Ik heb geen flauw idee :D Maar ik heb nu even houvast, dat had ik nodig, en dan zie ik wel weer verder!
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:25:02 #147
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127206402
Het 'schema' wordt hier wel steeds losser hoor :Y, slaapjes kunnen wel wat worden uitgesteld, een fles hangt echt niet om een half uur/uur etc. Het belangrijkste is gewoon dat ze ongeveer weet waar ze aan toe is. Maarja, E. is ook al wel een stuk ouder he :). Toen ze zo inieminie was deden we continu hetzelfde tussen voedingen in. Voeden, verschonen, chillen/knuffelen, (zelf) spelen en weer slapen. Nu ligt dat een stuk losser en nemen we haar rustig overal mee naar toe en boeit het haar niet hoe laat ze iets eet. Als ze maar iets te eten krijgt als ze honger heeft ;).

Het blijft lastig dat baby's geen gebruiksaanwijzing hebben he ;). En dan denk je eindelijk een ritme gevonden te hebben, dan zitten ze in een sprong en is alles weer anders O+. Gotta love those baby's!
pi_127207043
Ja die sprongen daar probeer ik me nog even niet teveel in te verdiepen, vind het al spannend genoeg zo! :D
En echt hoor, zelfs als hij huilt ben ik nog zo verliefd op 'm. Hij trekt dan het liefste oorwurmgezichtje *;
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:48:35 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127207526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja die sprongen daar probeer ik me nog even niet teveel in te verdiepen, vind het al spannend genoeg zo! :D
En echt hoor, zelfs als hij huilt ben ik nog zo verliefd op 'm. Hij trekt dan het liefste oorwurmgezichtje *;
Ach, die sprongen... de ene baby heeft daar meer last van dan de andere. Bij E. merk ik het meestal wel heel duidelijk :Y.

Herkenbaar O+. E. trekt zo'n geweldige pruillip en toen ze heeeeel klein was maakte ze altijd 'eg eg eg' geluidjes voor ze ging huilen :D. Daar smolt ik gewoon van...
pi_127207845
Suiker, ik herken het erg wat je vertelt. M werd doodongelukkig van eindeloos gezeul, die wilde uiteindelijk gewoon rust aan zijn hoofdje. Ik liet hem ook niet 10 minuten huilen maar bleef er of bij zitten of kwam steeds even terug. Dus naast zijn bedje, hoofdje aaien of handje vasthouden en dan wachten tot hij in slaap viel. En anders ging ik elke 2 minuten er even naar toe, aai over de bol, welterusten wensen en weer gaan. Hij viel dan bijna altijd vanzelf in slaap. Op die manier leert hij wel zelf het 'probleem' aanpakken (hij moet immers ook leren dat hij zelf in slaap kan vallen, dat is ook best een overgave), maar ook dat zijn papa of mama bij hem in de buurt zijn en voor hem zorgen.
pi_127208559
Ik denk dat dat ook is hoe het hier in de praktijk zal gaan Clubsoda :Y. Als hij echt hard huilt kunnen wij niet eens praten en ik vind het gewoon zielig. Maar er zijn natuurlijk ook verschillende huiltjes.

Was net ook een beetje vergeten te zeggen dat we het nog hadden over bijvoorbeeld krampjes en dat ik hem dan natuurlijk gewoon lekker moet knuffelen en troosten. Maar bij het "gewone" huilen, dat ik dan niet meteen naar boven moet rennen en hem de kans moet geven er zelf overheen te komen. Kan er wel inkomen.
Dus het advies van het CB was ook iets genuanceerder dan ik het net deed overkomen :@
  donderdag 30 mei 2013 @ 16:42:26 #152
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127209996
Fijn Suiker, dat het nu al lijkt te werken. En dat moederen is ook een hele les hè? Tenminste, vind ik.
Ik herken je gevoel van dat niet aldoor bij je kunnen hebben heel erg. Ik had die afstand echt een beetje nodig met mijn oudste. De navelstreng was zo dik ook na z'n geboorte dat het me verstikte als hij aldoor zo dicht bij me was. Natuurlijk wel met troost, maar niet met slapen of een draagdoek/zak/whatever. En RRR was hier ook het antwoord op kramp en stress.

En ter bemoediging: het is nu een lieve, sociale, grappige, meelevende, behulpzame, verstrooide puber van bijna 14. Met wie ik nog steeds een hechte band heb.

Dit ter bemoediging ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127211775
He wat lief! O+ :D
Niet dat de andere reacties niet aardig zijn, allemaal goed bedoeld natuurlijk, maar toch fijn om te lezen.
Net tweede rondje gehad en hij sliep al tijdens de fles. Er gebeuren wonderen hier. Geniet ervan nu het kan! :o
pi_127281427
Vraagje, wat is een goede buggy??
Ik vind het belangrijk dat hij wendbaar is, makkelijk inklapbaar en dat de zitting ook wat platter kan vooral F wil slapen.
pi_127281852
Goeie kwisted, ik lees even mee :)
  zaterdag 1 juni 2013 @ 12:07:12 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127282617
Wij hebben gekozen voor een McLaren omdat die heel plat kan. Dit was voor ons erg belangrijk, samen met dat hij licht en makkelijk inklapbaar was omdat M toen nog heel jong was (maand of 7). Ik vind hem echt superfijn. Maar hij is wel redelijk aan de prijs.

Volgens mij worden buggy's trouwens ook besproken in het kinderwagentopic :)
pi_127282889
Wij hebben ook de Mclaren maar ook daar heb je nog verschil in. Maar idd ook omdat deze helemaal plat kan.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 16:22:22 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_127289737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:04 schreef Kwisted het volgende:
Vraagje, wat is een goede buggy??
Ik vind het belangrijk dat hij wendbaar is, makkelijk inklapbaar en dat de zitting ook wat platter kan vooral F wil slapen.
Ik heb een chicco lightway, echt de perfecte buggy vind ik.
Redelijk geprijsd, goed wendbaar en hij kan haast zo goed als plat. En makkelijk in en uit te klappen.
En ook niet zo kollosaal
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:02:19 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127296593
Wij hadden ook een McLaren buggy. Daarvoor een van merk goedkopie, wat een krom hoepelding zeg! De weliswaar duurdere mcLaren was z'n geld meer dan waard. En ik kon m op MP weer goed verpatsen :P én hij kon mee op de fiets op zo'n beugel. Ideaal
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:23:19 #160
30252 Soempie
Procreating
pi_127297416
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 16:22 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik heb een chicco lightway, echt de perfecte buggy vind ik.
Redelijk geprijsd, goed wendbaar en hij kan haast zo goed als plat. En makkelijk in en uit te klappen.
En ook niet zo kollosaal
Hier ook een chicco liteway. Wat je zegt: mooie prijs, kan vrijwel plat, makkelijk in gebruik, rijdt prima.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:25:03 #161
30252 Soempie
Procreating
pi_127297486
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:02 schreef debuurvrouw het volgende:
én hij kon mee op de fiets op zo'n beugel. Ideaal
Goede om mee te nemen in de overweging! Ik weet dus niet of dat met de chicco liteway gaat. Als we gaan fietsen heb ik altijd een draagzak mee, zodat m'n zoontje op m'n rug kan op plaats van bestemming.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 1 juni 2013 @ 20:48:46 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127298595
Geen idee of de buggy mee kan op de fiets eigenlijk.

Wat voor draagzak heb je Soempie?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 21:03:41 #163
30252 Soempie
Procreating
pi_127299288
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
Geen idee of de buggy mee kan op de fiets eigenlijk.

Wat voor draagzak heb je Soempie?
De boba carrier 3G (tweet O+). Alleen de ondersteuning bij de benen wordt al snel te kort, denk ik.
pi_127325310
Weet iemand nog een leuke site met originele boxkleden? Het aanbod van de babypark, babydump en prenatal hebben we al bekeken. Maar daar zit niet echt iets bij wat we leuk vinden. Iemand nog tips van webshops met originele boxkleden? Dus met een ander aanbod dan het gebruikelijke?
pi_127325449
Ik heb ook een chicco lightway en ik heb een Maclaren voor onze vakantie in Lissabon geleend en ik kan zeggen dat de Maclaren veel en veel beter is. De duwstang is hoger (bij de chicco loop ik tegen de wieltjes), de buggy zelf is ruimer (mijn kind hangt in de chicco) en de zonnenkap is groter dus veel beter om te slapen. Je kan et helemaal naar beneden doen zodat je kindje als die ligt het donkerder heeft. Waarom heb ik een chicco gekocht, omdat ie kleiner is en past beter in mijn auto (polo) en ik heb hem alleen voor hele korte stukjes nodig. Als ik eerder voor een buggy zou gaan zou ik de Maclaren kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 02-06-2013 17:21:34 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127326167
Qua boxkleden vond ik dat ze bij de babydump veel keus hadden. Op de website inderdaad niet maar dus wel in de winkel
pi_127327645
De B-agile van römer-britax! Awesome :Y Met 1 hand super snel en makkelijk inklapbaar. Hoogste scores op testfreak, een van de meest populaire wagen in de uk :)

Heb tijdje terug heel veel wagens met elkaar vergeleken en heel veel gelezen ook. Kwam over alle andere buggy's ook nadelen tegen, zeker in user reviews. De b-agile was de enige waar niks negatiefs over werd genoemd.

Ik ben er zelf heel blij mee O+
pi_127327718
Wij hebben een koelstra simba, kan behoorlijk plat, kan mee op de fiets en we vinden hem fijn duwen.
*poef* nu is het weg
pi_127328265
Stansfield, via marktplaats vind je snel iemand die ze op maat voor je maakt, best betaalbaar dacht ik!
pi_127390869
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:34 schreef Suikertante het volgende:
Stansfield, via marktplaats vind je snel iemand die ze op maat voor je maakt, best betaalbaar dacht ik!
Tnx. We hebben er nu 2 gevonden zelf. Dus is mijn volgende vraag. Is het handig om 2 boxkleden te hebben ivm het wassen enz. Of is dat weer een beetje overdreven?
pi_127391245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx. We hebben er nu 2 gevonden zelf. Dus is mijn volgende vraag. Is het handig om 2 boxkleden te hebben ivm het wassen enz. Of is dat weer een beetje overdreven?
Wij hebben er 3 zelfs.
pi_127391941
Twee is wel handig ja. (Al heb ik er maar één en leg ik als die in de was zit een dun opgevouwen dekbed in de box)
pi_127392578
Top. Weet ik genoeg. Dan bestellen we de ene neutrale die we al gezien hebben. En zodra de kleine geboren is en we weten wat het wordt bestellen we de andere. En dan kunnen we juist de kleur kiezen die we willen.
pi_127397745
Edit: verkeerde topic, ik sleep hem even naar het kinderwagentopic.
pi_127400485
Ik
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:36 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Wij hebben er maar eentje, toen die in de was moest hebben we om het boxmatras een badlaken gelegd en sindsdien nooit meer het boxkleed gebruikt. Stuk makkelijker wassen en drogen (zonder droger) dan zo'n boxkleed.

Over het aankleedkussen ligt hier ook altijd een handdoek.

Edit: maar goed, ik ben soms wel iets te praktisch :@
pi_127402987
Die handdoek op het aankleedkussen :D heel herkenbaar! Ik moest en zou aankleedkussenhoezen hebben van Baby's Only. De helft van de tijd ligt er alleen een handdoek overheen omdat mevrouw ze onderpiest! Had ik maar genoegen genomen met de hoezen van de Hema, dat scheelde mooi veel geld :')
E.
pi_127403045
Ik heb een hydrofiel op het aankleedkussen...idd allemaal mooie hoezen gekocht maar die gebruik ik gewoon niet :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127403076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:05 schreef Mineola het volgende:
Ik

[..]

Wij hebben er maar eentje, toen die in de was moest hebben we om het boxmatras een badlaken gelegd en sindsdien nooit meer het boxkleed gebruikt. Stuk makkelijker wassen en drogen (zonder droger) dan zo'n boxkleed.

Over het aankleedkussen ligt hier ook altijd een handdoek.

Edit: maar goed, ik ben soms wel iets te praktisch :@
Ik snap even niet zo goed wat een boxmatras is? Zit dat in een boxkleed? Of hoe moet ik dat zien. Ja ik ga altijd eerst op internet zoeken en dan pas in de winkel kijken. Dus ik heb geen idee of een boxkleed met een rits om een boxmatras zit ofzo.
pi_127403554
Ik had twee boxkleden omdat ik eentje zo dun vond. Ze lagen dus op elkaar met het idee dat je er dan ook makkelijk één wassen kon. In de praktijk gebeurde dat nauwelijks, ik had geen spuger. Er zit wel altijd keurig een hoes om het aankleedkussen, wat eigenlijk ook zelden vies wordt, dus die gooi in één keer per week in de was en droger. Ik gebruik het kussen ook eigenlijk alleen nog 's morgens en 's avonds.
pi_127418387
Hier wordt de aankleedkussenhoes best vaak vies en ik doe hem er wel omheen, omdat hij niet wegglijdt. Hij pakt handdoeken en hydrofielen beet en voor ik het weet zit de halve hydrofiel in zijn mond en de andere helft tussen zijn tenen :D (ik overdrijf misschien licht ;))
Als ik hij een poepluier heeft leg ik er trouwens een keukenrolpapiertje onder, die zijn wat stevig en als ik hem daarna weggooi blijkt altijd dat ik anders de hoes had kunnen wassen.

Ik zou ook helemaal niks kunnen gebruiken natuurlijk maar die kussens zijn zo glad!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 21:51:26 #182
244125 laziness
pi_127419278
Aankleedkussenhoes werd hier de eerste maanden soms 3x per dag verschoond en nu wordt hij nooit meer vuil.
Scheelt een hoop als er geen poep meer tot de rug zit en ze niet meer direct plassen bij de overgang van warm naar koud :P
pi_127419361
Ik heb deze watervaste moltons op de aankleedkussenhoezen liggen. Al is het tegenwoordig eigenlijk niet meer nodig.
pi_127419634
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef laziness het volgende:
Aankleedkussenhoes werd hier de eerste maanden soms 3x per dag verschoond en nu wordt hij nooit meer vuil.
Scheelt een hoop als er geen poep meer tot de rug zit en ze niet meer direct plassen bij de overgang van warm naar koud :P
Klopt, handdoek is niet echt meer nodig nu. Maar nu heb je weer andere problemen, tegenwoordig heb ik beide handen nodig om kind op zijn rug te houden omdat hij anders de hele commode over krioelt. :X Luiers verschonen voor gevorderden!
pi_127420830
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 21:57 schreef Mineola het volgende:

[..]

Klopt, handdoek is niet echt meer nodig nu. Maar nu heb je weer andere problemen, tegenwoordig heb ik beide handen nodig om kind op zijn rug te houden omdat hij anders de hele commode over krioelt. :X Luiers verschonen voor gevorderden!
Tuigje en haakjes links en rechts naast het aankleedkussen? :P
pi_128069284
Ik heb een vraag over het verhogen van je bed. Wij hebben blokpoten dus standaard klossen gaat niet lukken. Nu is het idee om het met bierkartjes te doen. Maar daar hebben we er 6 van nodig. En aangezien we allebei geen bier drinken is dat dus best veel om zo los te kopen. Nu heb ik gehoord dat je bij de gall & gall dat gewoon kunt halen voor statiegeld. Maar weet iemand dat zeker?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 08:51:23 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128069315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:49 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het verhogen van je bed. Wij hebben blokpoten dus standaard klossen gaat niet lukken. Nu is het idee om het met bierkartjes te doen. Maar daar hebben we er 6 van nodig. En aangezien we allebei geen bier drinken is dat dus best veel om zo los te kopen. Nu heb ik gehoord dat je bij de gall & gall dat gewoon kunt halen voor statiegeld. Maar weet iemand dat zeker?
Een telefoontje naar de Gall en Gall in je buurt lijkt me in dit geval de meest handige en logische optie
pi_128069411
quote:
Geen enkel probleem :)
pi_128070862
quote:
Klopt. Bij de ah kan dat ook. Je betaald de waarde van het statiegeld op een leeg krat (¤5,-) en als je ze niet meer nodig hebt lever je ze weer in en krijg je je statiegeld terug.
Hebben wij toen zo gedaan.
pi_128070876
quote:
Klopt. Van tevoren wel even bellen en aangeven dat het is om je bed mee op te hogen, dan krijg je kratjes van hetzelfde merk mee. De hoogte van kratjes kan namelijk ietsje verschillen en je wilt geen wiebelbed.
:)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:14:37 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128071057
Vraagje over de babycook. Ik maak nu eigenlijk steeds 1 portie, voor dat moment. Zou wel handig zijn om voor 2-3 keer tegelijk te maken, maar dat mag denk ik niet he, vanwege 2 x opwarmen?
pi_128071524
Bedankt voor de reacties. Volgende week even bellen en ze ophalen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:39:36 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128071696
Ook ik heb een vraag!
Slaapzakken. Wel/niet handig?
Dik/dun bij een begin oktoberbaby? Of pas halen als je kindje er is? Gebruik je nog wel de lakentjes/dekens?
Of eigenlijk, waarom zou je voor een slaapzak gaan? En waar moet je op letten bij een slaapzak?

Alvast bedankt O+
pi_128071790
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje over de babycook. Ik maak nu eigenlijk steeds 1 portie, voor dat moment. Zou wel handig zijn om voor 2-3 keer tegelijk te maken, maar dat mag denk ik niet he, vanwege 2 x opwarmen?
Als je eten kookt en je warmt dat op is dat toch ook niet twee keer opwarmen? Je moet alleen op letten met kolen en nitraat reiken dingen zoals spinazie. Je kan het gewoon maken lijkt me in grote hoeveelheden invirzen per portie en dat dan opwarmen.

of is een babycook iets waar je alleen in opwarmt is toch echt om te bereiden he?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:42:52 #195
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128071796
Ik begreep van de kraam dat ze pas vanaf een maand of 3 in een slaapzak kunnen. Vaak is de halsopening te groot waardoor ze er nog in weg kunnen zakken. De slaapzakken die ik heb voor 0-6 maand schatte zij in vanaf 3 maand dus.

En dan geen dekens meer geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128071841
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Ook ik heb een vraag!
Dik/dun bij een begin oktoberbaby? Of pas halen als je kindje er is? Gebruik je nog wel de lakentjes/dekens?
Of eigenlijk, waarom zou je voor een slaapzak gaan? En waar moet je op letten bij een slaapzak?

Alvast bedankt O+
Ik had ze in huis een dikke zomerslaapzak voor een mei kindje en een zomer slaapzak

voor een oktoberbaby kan je een winterzak kopen met afritsbare mouwen of een uitneembare binnenzak. Ik zeg doen! Lisa bleef niet stilliggen dus die lakentjes waren er na 2 dagen al uit. in de kraamweek had ze hem al losgevroet en lag ze er helemaal onder doodsangste dus hiermeteen een slaapzak aan :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begreep van de kraam dat ze pas vanaf een maand of 3 in een slaapzak kunnen. Vaak is de halsopening te groot waardoor ze er nog in weg kunnen zakken. De slaapzakken die ik heb voor 0-6 maand schatte zij in vanaf 3 maand dus.

En dan geen dekens meer geloof ik.
je moet eigenlijk een 0 tot 3 maandenzak hebben is meestal 60 cm die witte van de prenetal zijn erg fijn en hebben niet een te grote nekopening verder had ik er een van ikea met vlindertjes erop 60 cm was ook een kleine halsopening die paste niet meer na 3 maanden

o.a http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=97199

en mocht het nodig zijn en hij/zij is erg klein heb je ook nog speciale premature slaapzakjes kleiner dan 60 cm

[ Bericht 15% gewijzigd door Sam1993 op 21-06-2013 10:51:30 ]
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:46:27 #197
244125 laziness
pi_128071890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Ook ik heb een vraag!

Alvast bedankt O+
Ik zou het pas halen als je kindje er is.
O. sliep uiteindelijk ingebakerd en lag ook heel stil.
Wij hebben er wel altijd nog dekentjes en lakentjes bij gebruikt toen we later aan de slaapzak gingen maar dat verschilt ook per kind.

Opletten of de halsopening niet te groot is vooral.
Zelfs de mini slaapzakjes die ik had was de halsopening veel te groot in het begin. Kind had gewoon een heel klein hoofdje. Vervolgens gingen we inbakeren en lagen die vooraf gekochte slaapzakjes dus werkeloos in de kast.
pi_128077686
Prenatal heeft fijne newborn-slaapzakjes. Je kunt de hoofd en arm openingen altijd iets kleiner maken, gewoon met naald en draad een paar steekjes zetten. Die kun je er later ook makkelijk weer uithalen.
Dik of dun vind ik lastig, misschien toch even wachten? Via internet heb je ze de volgende dag in huis.
Hier was het pas vanaf 2 maanden nodig trouwens omdat hij onrustig ging slapen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:24:45 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128077783
Bedankt voor alle antwoorden, tips en opletters dames! Ik denk dat we het maar even afwachten tot hij er is, voornamelijk ivm wel/niet onrustig slapen :Y Dus, thanks!
pi_128078291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:46 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou het pas halen als je kindje er is.

Wij hebben er wel altijd nog dekentjes en lakentjes bij gebruikt toen we later aan de slaapzak gingen maar dat verschilt ook per kind.

Zo quote even aangepast, maar dat dus.
Floris was een woelmuis en had snel een slaapzak aan. Nou had ik er een gekregen en 1 gekocht. Maar bij hem was t al snel nodig.
Wel altijd dekentje en lakentje laten zitten. Instoppen hoorde erbij. Lees hier vaak dat mensen bang zijn dat hun kind eronder komt, dat heb ik nooit zo gehad eigenlijk.
Bij elise was t pas na een maand of 4 nodig en dan vooral ivm temperatuur in haar kamer. Ze bleef wel liggen, maar trapte dr deken soms wel weg. De minislaapzakjes kon ze toen niet meer aan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:42:39 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128078572
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:42 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Als je eten kookt en je warmt dat op is dat toch ook niet twee keer opwarmen? Je moet alleen op letten met kolen en nitraat reiken dingen zoals spinazie. Je kan het gewoon maken lijkt me in grote hoeveelheden invirzen per portie en dat dan opwarmen.

of is een babycook iets waar je alleen in opwarmt is toch echt om te bereiden he?
Ehm ja, maar dan warm je het toch 2x op? De eerste keer om te bereiden, dan laat je het afkoelen en bewaar je het, en dan warm je het nog een keer op. Van nitraatrijke groentes klopt, maar das een ander verhaal, dat heeft niet met bederf te maken. Die kun je kleine baby's sowieso beter niet vaker dan 2x pw geven.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:45:39 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128078701
Naar mijn weten kun je gewoon een grote hoeveelheid koken en dat invriezen en dan opwarmen. Zo doe ik dat voor mijn eigen eten en voor M's eten en we leven allemaal nog. Spinazi is idd een ander verhaal, dat is koken en meteen eten hier.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:51:08 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128078928
Zo doe ik het voor onszelf ook. Maar wist niet zeker of dat voor le bébé ook kon. Zo snel mogelijk afkoelen en invriezen lijkt mij ook wel veilig eik.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:53:40 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128079028
Oh ik heb dat voor M al heel snel gedaan. Wat me er aan herinnert dat ik zijn eten ook uit de diepvries moet halen... :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:55:51 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128079112
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Kyara het volgende:
Oh ik heb dat voor M al heel snel gedaan. Wat me er aan herinnert dat ik zijn eten ook uit de diepvries moet halen... :P
Alsjeblieft ;) en smakelijk voor little M!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:14:33 #206
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128079859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Zo doe ik het voor onszelf ook. Maar wist niet zeker of dat voor le bébé ook kon. Zo snel mogelijk afkoelen en invriezen lijkt mij ook wel veilig eik.
Dat doen wij ook al vanaf het begin (maand of 6) zo. Nooit over nagedacht verder :@ suf eigenlijk :o . Ter info: baby leeft nog en vertoont nog geen gebreken :+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:17:21 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128079998
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat doen wij ook al vanaf het begin (maand of 6) zo. Nooit over nagedacht verder :@ suf eigenlijk :o . Ter info: baby leeft nog en vertoont nog geen gebreken :+
THANK GOD!
Stuur je me ff een dmmetje als ze een extra oor krijgt ofzo? :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:18:04 #208
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128080037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

. Ter info: baby leeft nog en vertoont nog geen gebreken :+
THANK GOD!
Stuur je me ff een dmmetje als ze een extra oor krijgt ofzo? :D
[/quote]

Maar natuurlijk!

I'll keep you posted :7
pi_128080761
Poedermelk mag je trouwens niet twee keer opwarmen. Officieel dan.
pi_128387310
Ik heb een vraag over het Aerosleep hoeslakens enz. Wij hebben voor zowel het wiegje als het ledikantje een aerosleep matrasbeschermer en een aerosleep hoeslaken. Maar moet daar dan nog een molton ofzo om het matras heen om dat goed te beschermen tegen allerlei vuil en vloeistoffen?
Of houdt een aerosleep matrasbeschermer dat op het einde wel tegen?
pi_128387454
Matrasbeschermer houdt het tegen
*poef* nu is het weg
pi_128401479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik heb dat ook altijd zo gedaan, bij Floris al. En die lijkt het ook nog te doen ;)

Ander vraagje, geen idee of ik hier moet zijn of het fietstopic. Maar ik ben op zoek naar een helmpje voor mijn baby.
Weet iemand waar je helmpjes in kleine maten kan kopen? Ik heb geen idee welke maat het kleinst is die je kan krijgen. Bij de fietsenwinkel hadden ze 46 en die was volgens die man te groot voor haar.
Net wel even gezocht, maar het kleinste dat ik kan vinden is 46.
pi_128402412
Son, ik heb bij de fietsenwinkel eentje gekocht. Hij is verstelbaar, van 44 tot 48 centimeter en past M sinds een maand of 9 al prima. Een Polisport Spike is het.
pi_128404060
Dank je!
Ik ga even zoeken!
pi_128406222
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:05 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het Aerosleep hoeslakens enz. Wij hebben voor zowel het wiegje als het ledikantje een aerosleep matrasbeschermer en een aerosleep hoeslaken. Maar moet daar dan nog een molton ofzo om het matras heen om dat goed te beschermen tegen allerlei vuil en vloeistoffen?
Of houdt een aerosleep matrasbeschermer dat op het einde wel tegen?
Je mag niks anders om een aerosleep heen doen dan de aerosleep hoeslakentjes. De aerosleep zelf heeft een kunststof onderkant zodat er niks doorlekt op je matras. Tenminste, als je de nieuwere aerosleep hebt. Ik geloof dat het oorspronkelijke model dat nog niet had.

Wij hebben nu trouwens sowieso standaard hydrofielen om de aerosleep liggen omdat ze na 1 slaapje dat hele ding al ondergespuugd heeft. Die aerosleep kan wel in de was, maar dan blijf je bezig... Achteraf hadden we dus net zo goed geen aerosleep kunnen kopen, maarjaaaaa :)
Sarcasme. Herken het.
pi_128417007
Tnx voor de uitleg. ff checken of het idd kunstof aan de onderkant heeft.
  zondag 30 juni 2013 @ 14:10:33 #217
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128419136
Is een hoofdbeschermer nodig eigenlijk. Vroeger had mijn moeder die wel, maar dat is wel een jaar of 30 geleden :+
pi_128419701
Die haalt de kraamhulp er direct uit ivm veiligheid.
  zondag 30 juni 2013 @ 15:02:46 #219
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128420888
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 14:26 schreef Pvoesss het volgende:
Die haalt de kraamhulp er direct uit ivm veiligheid.
Dat dacht ik al idd tnx!
pi_128791491
L is nu 4 maanden en hij bonkt altijd met zn hoofd tegen de spijlen. Echt hard :{ Ik zat aan een hoofdbeschermer te denken, toevallig dat ik dat hier nu lees. Ik zag dat Koeka er ook één had, zou die ook niet veilig zijn?

En nog iets:
Is er nog een handige tussenoplossing tussen babybadje en badzitje in grote bad? L past niet goed meer in zn babybadje maar hij kan ook nog niet goed rechtop zitten.
Zou dit wat zijn?

http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7119
pi_128791577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Fieder het volgende:
L is nu 4 maanden en hij bonkt altijd met zn hoofd tegen de spijlen. Echt hard :{ Ik zat aan een hoofdbeschermer te denken, toevallig dat ik dat hier nu lees. Ik zag dat Koeka er ook één had, zou die ook niet veilig zijn?

En nog iets:
Is er nog een handige tussenoplossing tussen babybadje en badzitje in grote bad? L past niet goed meer in zn babybadje maar hij kan ook nog niet goed rechtop zitten.
Zou dit wat zijn?

http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7119
Voor J. had ik ook zoiets, en dat was wel erg fijn hoor. Hij lag er altijd heel relaxed op :) Maar je gebruikt het wel maar erg kort, want zodra hij kan zitten gaat hij in het badzitje idd.
pi_128888873
Vraagje over matrassen:
Er is zoveel keus, iemand tips? Of een goede website met uitleg hierover?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:16:27 #223
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128893833
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 22:01 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje over matrassen:
Eujz, dat wil ik ook graag weten! :)
pi_128894170
quote:
Vraagje over matrassen:
Hoe ik er zelf over dacht: baby's zijn heel licht. Dus je hebt echt geen mega-geweldige vering of giga-dure matrasjes nodig (qua nieuwste snufjes enzo). Daarnaast zullen matrasjes (verkocht bij grotere ketens) altijd voldoen aan alle (wettelijke) veiligheidseisen.

Imo is het babymatras een geweldig voorbeeld van hoe de marketing inspeelt op de onzekerheid/het gevoel van (nieuwe) ouders. "Je wilt toch zeker Het Beste voor je baby?!". Hier, een matras van ¤200. :+

Wij hebben uiteindelijk gewoon een matrasje bij de Ikea gekocht, van ¤40 ofzo. Saar slaapt er al 8 maanden heerlijk op.

Ik heb het overigens ook nog nagevraagd bij o.a. de kraamhulp en de mevrouw die er bij de kraam-intake was, en zij gaf zelf aan dat een zo'n matrasje meer dan prima is.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:30:17 #225
244125 laziness
pi_128894295
quote:
Vraagje over matrassen:
Wij kochten een ikea bedje dus daar ook naar matrassen gekeken.
De goedkoopste was me te dun.
De middenklasse qua prijs had een aantal verschillende soorten. Latex, binnenvering, pocketvering, koudschuim.

Dat laatste slapen we zelf op, heb ik me toen bij die aankoop goed over laten adviseren, en zijn we erg tevreden over.
Ik vind veren minder fijn liggen.
Dat maakte dat we voor onze baby ook een koudschuim matrasje kozen.

Dus ja het is veel al toch een beetje eigen gevoel vond ik.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:32:59 #226
244125 laziness
pi_128894391
Mijn kind van 14 kilo sliep tot vorige maand ook op dat baby matrasje dus het gaat best lang mee en ze worden een stuk zwaarder dan die 3 kilo bij geboorte dus een beetje degelijke kwaliteit mag wel.

Daarom dus die middenklasse qua prijs.
pi_128896765
Ik heb me toen qua matrassen laten adviseren bij de Prenatal. Heb toen een duidelijke uitleg gekregen over voor en nadelen van de verschillende matrasjes. Zo raden zij de goedkopere matrassen eerder aan aan oma's/oppas, omdat het kindje daar niet zo vaak op slaapt.
Ook vertelde ze wat over de voering van het matras, en de voor en nadelen daarvan. Ik weet het niet eens meer. Wel dat ik het vooral een pot nat vond..

Uiteindelijk een matras van hun gekocht, waarvan de hoes goed uit te wassen is. Kostte toen iets van 100,- en dat was een gemiddeld matras met gemiddelde prijs. Dat leek mij goed genoeg.
Deze geloof ik, nu wel in de aanbieding!
Ik ben er tevreden over in elk geval, maar heb ook weinig vergelijkingsmateriaal :P
pi_128898179
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:32 schreef laziness het volgende:
Mijn kind van 14 kilo sliep tot vorige maand ook op dat baby matrasje dus het gaat best lang mee en ze worden een stuk zwaarder dan die 3 kilo bij geboorte dus een beetje degelijke kwaliteit mag wel.

Daarom dus die middenklasse qua prijs.
Dat. Mijn 13nogwat kind slaapt nog steeds op haar babymatras (hopelijk vandaag een nieuw bed, maar dan moet ze er ook nog naartoe verhuizen). Dan mag ie idd wel iets dikker zijn dan een 3kgmatras.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_128898391
Ha bedankt! Ik had zelf online gekeken bij Ikea en Prenatal, gewoon om te zien wat er wordt aangeboden. Toen had ik inderdaad besloten om niet voor de goedkoopste te gaan, maar dat de allerduurste waarschijnlijk ook niet perse nodig is, maar handig om dat dan ook van ervaren moeders te horen. :)

Vandaag even voelen, en waarschijnlijk kopen, bij Ikea.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:28:29 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128898422
Hier ook kouschuim. ook na uitleg en wat Laziness verder ook zei. Voor de dames daarna ook hetzelfde matras gekocht.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:35:03 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128898450
Hier latex omdat wij daar zelf ook een voorkeur voor hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128898826
Wij hebben ook een middenklasse matras van ikea, weet niet meer precies welke maar Faye slaapt er prima op :) We draaien hem wel regelmatig alle kanten op zodat de belasting verdeeld blijft.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_128900031
Ik heb er een van Ikea, met stevige vering en schuim. was ook een middenklasse matras. Heb zelf snel last van mn rug op een slecht matras dus kan me indenken dat zo'n filterdun dingetje niet echt prettig is voor de kleine als die daar elke dag/nacht op slaapt.
Wordt nu al 3 jaar op geslapen en voelt nog steeds superstevig aan die ik heb. (weet niet meer welke exact was 60 of 80 euro, maar je kan je voelen en testen bij de Ikea dan kan je kijken welke er voor jullie stevig en fijn aanvoelt)
pi_128961815
Wat doen jullie om je kindje tegen muggen te beschermen?
Een muggennet om t ledikant is geen optie omdat ik regelmatig zn speen terug moet kunnen doen.
Misschien een muggenstekker? Of werkt dat niet?
pi_128962081
uh .. ik zet regelmatig de ramen open en de deuren open zodat het goed doortocht. schijnen muggen niet leuk te vinden. zo houd ik alle kamers (redelijk) mugvrij als de ramen open staan :P. Verder doe ik er niks tegen. ;)
  maandag 15 juli 2013 @ 08:20:29 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128962097
Een hor voor het slaapkamerraam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_128962307
Wij hebben een klamboe om de ledikant hangen.

Ik ben vannacht tijdens het voeden in mijn bil geprikt ;(
Sarcasme. Herken het.
  maandag 15 juli 2013 @ 08:49:20 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128962365
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 08:25 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog geen mug gezien!
Hier in Gouda met een sloot achter het huis en de Reeuwijkse plassen op een steenworp afstand wel.
Dat is dan ook het huis waar ik een hor voor het raam heb, in Schubbekutteveen op de Veluwe idd nog niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_128962463
Wij hebben hier in huis ook vrijwel nooit last van muggen. Bij mijn ouders daarentegen... ik was afgelopen vrijdag nog geen uur binnen en ik had al 3 muggenbeten te pakken. Die beesten moeten altijd mij hebben. Dat is ook eigenlijk het enige dat we voor Femke hebben gedaan: mezelf als lekkerder hapje aanbieden ;)
Ze heeft er in ieder geval geen last van gehad.
pi_128962726
Wij hebben een klamboe voor L. zn wieg. Muggen hier ook al gesignaleerd!
pi_128963355
Spirit serieus :D
Hier zijn er al zat muggen, zit al helemaal onder. Alle ramen hebben horren en bij de deur hebben we een hordeur. o|O Snap er niks van!
Niemand ervaring met zo'n muggenstekker?
  maandag 15 juli 2013 @ 10:26:14 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128963717
Hier nog een Gouda-bewoner met sloot achter het huis. Klamboe om zowel ons bed als om het ledikant én horren voor de ramen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 juli 2013 @ 12:06:40 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128966108
Ik ben zelf het allerbeste antimuggenmiddel voor anderen. Als ik in de buurt ben, heeft niemand meer last van muggen.
pi_128966221
Fieder, je moet dus een kyara bij L. in bed leggen.
pi_128966247
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef L-E het volgende:
_O_
  maandag 15 juli 2013 @ 12:13:32 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128966259
_O-
pi_128966305
Als je kindje geprikt wordt, krijgen ze dan normaliter ook zo'n klein rood bultje of is dat bij een baby heftiger? Ik ken namelijk alleen foto's van half opgezwollen babyhoofdjes, met dank aan vrienden :@
Sarcasme. Herken het.
pi_128969538
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:07 schreef Fieder het volgende:
Hier zijn er al zat muggen, zit al helemaal onder. Alle ramen hebben horren en bij de deur hebben we een hordeur. o|O Snap er niks van!
Ik heb die stekkers wel. En als ze steken is ean of ik de pineut. Vriend pakken ze nooit -O -
pi_128969930
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:07 schreef Fieder het volgende:
Ja, maar al een tijd terug. Vroeger had je geurloze op de markt, maar die mogen in Nederland niet meer verkocht worden. Die ik daarna had, ruiken behoorlijk sterkt naar iets citroenachtigs (disclaimer: ik gebruikte ze toen ik nog thuis woonde en mijn moeder kocht ze. Ik heb ze dus niet zó goed onderzocht). Het blijft een wat dubieus goedje wat je in de lucht verspreid. Ik zou toch neigen naar de good old klamboe. Je kunt de speen toch door de opening weer terugstoppen?
  maandag 15 juli 2013 @ 15:14:41 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128971730
Mensen met klamboes: ik wil echt niet belerend doen en ben niet zo heul erg van het ongevraagd advies, maar gezien verhalen die ik in mijn omgeving heb gehoord: zorg alsjeblieft dat je kindje er 100% zeker niet bij kan, en als het mogelijk is impregneer ze van tevoren eventjes met brandwerend spul.
pi_128975882
Ik geloof dat wordt aangeraden klamboes idd tot max 6 mnd te gebruiken, maar wat zijn dan volgens jou de risico's SE?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 15 juli 2013 @ 18:14:38 #253
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_128977049
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:28 schreef Spirit82 het volgende:
Ik geloof dat wordt aangeraden klamboes idd tot max 6 mnd te gebruiken, maar wat zijn dan volgens jou de risico's SE?
Via het kdv van mijn zusje het verhaal van een kindje (hoe oud weet ik eigenlijk niet) dat erin verstrikt was geraakt. En brandwering ooit als advies van de brandweer gehoord omdat die dingen razendsnel vlam kunnen vatten. En omg die visual :X . En ik weet niet hoe groot die kans is, maar ik wil niet dat ik het wél gehoord had, maar niét gezegd had als het ooit mis zou gaan.
pi_128995659
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef L-E het volgende:
:D
Ik ben zelf ook favoriet maar ze gaan daarna toch door naar L }:| Manlief lusten ze niet
Hmm ik wil geen dubieuze goedjes bij mn baby :( dus zo'n stekker kan dan ook niet?
Klamboe wil ik niet omdat hij daaraan gaat sjorren inderdaad, hij zit nu ook al aan de mdf boom op de muur te plukken door de spijlen heen.
Misschien dat ik nog eens een kampeerwinkel induik voor advies.

De muggenbeten zelf vielen wel mee trouwens. Ik krijg zelf altijd enorme blaren maar L had alleen wat rode stippen. Dus geen half opgeblazen hoofd :o
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:51:38 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130315103
Hello, ik kom hier dan alvast maar even buurten, want ik heb een vraag ;).

Ik las ooit ergens in een Z&G topic dat het niet nodig zou zijn om kruikenhoezen aan te schaffen, omdat de kraam je leert om daar een hydrofielluier voor te gebruiken. Nou zie ik toch op heel veel babykamerfoto's kruiken klaar liggen met de prachtigste hoezen er omheen O+.
Dus kruikhoes, ja of nee?
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:52:59 #256
244125 laziness
pi_130315163
Ja hier wel hoor. Kraam deed ze ook in de kruikzak :Y
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:53:38 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130315184
Mooi, dan kan die op het lijstje erbij ;).
KuikenGuppy
pi_130315193
Kruikhoezen O+ Ik had er twee maar eigenlijk nooit gebruikt want baby kon zich prima op temperatuur houden :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 15:54:32 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130315209
Ons kuiken komt in februari, dan is het vast nog koud ;).
KuikenGuppy
pi_130315217
Ik heb hier bij de eerste altijd kruikhoezen gebruikt. Bij mij is er niets verteld over dat dat beter met hydrofielen te doen is. Dus ik zou zeggen ja. Maar misschien even informeren bij het bureau waarvan je kraamzorg hebt, wat daar standaard is. Dan heb je in ieder geval het goede in huis als het moment daar is..
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:13:20 #261
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130315879
Hoi maaltijd, hier mosterd. Kruikzakken hier ook gewoon gebruikt en bejubeld door de kraam. Het idee dat een hydrofiel loslaat van de hete kruik staat me ook niet zo aan :{
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:23:32 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130316212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi maaltijd, hier mosterd. Kruikzakken hier ook gewoon gebruikt en bejubeld door de kraam. Het idee dat een hydrofiel loslaat van de hete kruik staat me ook niet zo aan :{
Mij ook niet, een kruikzak lijkt me vele malen veiliger.
KuikenGuppy
pi_130316278
Hier niet, staat zelfs op de kraamlijst dat je die niet aan hoeft te schaffen omdat ze toch niet gebruikt mogen worden. Bij de eerste ook niet mogen gebruiken
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:29:05 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130316397
Weet jij wat de gedachte daar achter is, bla?
KuikenGuppy
pi_130316887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:51 schreef Burdie het volgende:
Ik las ooit ergens in een Z&G topic dat het niet nodig zou zijn om kruikenhoezen aan te schaffen, omdat de kraam je leert om daar een hydrofielluier voor te gebruiken. Nou zie ik toch op heel veel babykamerfoto's kruiken klaar liggen met de prachtigste hoezen er omheen .
Dus kruikhoes, ja of nee?
Dat heb ik bij beide niet geleerd.
Dus ik zou gewoon hoezen aanschaffen :D
  woensdag 21 augustus 2013 @ 16:48:25 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130317012
In het ziekenhuis waar J geboren is deden ze het met hydrofielen. Ik kreeg die dingen er nooit goed om gefrut als ik t eens zelf probeerde. Dus op t ziekenhuis overgelaten aan verpleging, en thuis kruikenzakken gebruikt.

Geen ervaring met kraamzorg, die kregen we niet na 3 weken zkh...
pi_130318250
Ik wil graag een elektrische kruik maar veel kraamzorg instanties doen daar niets mee. -O-
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:30:42 #268
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130318340
En dan iets anders, een badje... is een 'gewoon' badje op standaard fijner dan een tummytub? Of juist andersom? Of vullen ze elkaar aan? Ik heb ze nu beiden op mijn wishlist staan, maar vraag me af of dat niet een beetje dubbelop is :') :@.
KuikenGuppy
pi_130318398
Die heb je beide nodig burdie :D althans, tummy tub is extra.
pi_130318416
Wij gebruiken voor Luuk alleen de tub.
*poef* nu is het weg
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:34:06 #271
244125 laziness
pi_130318452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:32 schreef Sleehakschoen het volgende:
Die heb je beide nodig burdie :D althans, tummy tub is extra.
Wel nee. Je kan prima met één van beide af.

Hangt erg van persoonlijke voorkeur af. Het badje kan langer mee, met meer ruimte om lekker te spelen voor een groter kindje, maar ik vond het zo'n gedoe dat vullen etc dat hij vrij snel gewoon mee ging onder de douche.

Maar in het kader van het langst gebruik van maken zou ik een badje aanraden. Als je zelf een bad hebt thuis zou ik eerder een tummytub juist overwegen trouwens maar wij hebben geen bad.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:35:26 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130318480
Ik denk dat een badje zo lief staat in onze badkamer, maar bij een doorzichtige tummy tub zie je zo dat lijfje lekker ontspannen onder water O+ :').
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:36:26 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130318510
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:34 schreef laziness het volgende:
Als je zelf een bad hebt thuis zou ik eerder een tummytub juist overwegen trouwens maar wij hebben geen bad.
Wij hebben een verlaagd bad, zegmaar in de grond verzonken. Dat lijkt me minder handig met een baby -O-.
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:36:44 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130318524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Burdie het volgende:
En dan iets anders, een badje... is een 'gewoon' badje op standaard fijner dan een tummytub? Of juist andersom? Of vullen ze elkaar aan? Ik heb ze nu beiden op mijn wishlist staan, maar vraag me af of dat niet een beetje dubbelop is :') :@.
Het is op zich dubbelop. Maar wel leuk, beide. Een Tummytub is wel heel leuk om te zien als je kleintje nog heel mini is, maar idd een badje gebruik je veel langer. Al gebruik ik de TT nog altijd om het badje te vullen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:37:22 #275
244125 laziness
pi_130318554
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wij hebben een verlaagd bad, zegmaar in de grond verzonken. Dat lijkt me minder handig met een baby -O-.
Ik bedoelde meer in het kader van dat een badje lang mee gaat. Ik zou een baby die kan zitten dan in mijn gewone bad doen dus dan gaat het badje weer niet zo lang mee. In een laagje water in een badring. Scheelt een hoop gedoe.

Keuzes, keuzes jonguh 8-)
pi_130318576
Hangt af van je voorkeur, mijn kinderen werden echt heel druk in een badje, terwijl ze in een bademmer(hema) wel rustig ontspanden.
De eerste kraam deed liever het bad, en dan boven op de standaard. De andere kraam zette de bademmer op de eettafel, (warmer, gezelliger, meer ruimte).

Maar eigenlijk gingen ze vaker mee douchen..
pi_130318601
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil graag een elektrische kruik maar veel kraamzorg instanties doen daar niets mee. -O-
Hoe bedoel je dat? Wij hebben er ook zo'n eentje aangeschaft, leek ons gemakkelijk.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_130318638
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier niet, staat zelfs op de kraamlijst dat je die niet aan hoeft te schaffen omdat ze toch niet gebruikt mogen worden. Bij de eerste ook niet mogen gebruiken
Hier wel gekocht maar mochten inderdaad ook nirt gebruikt worden. O.a de trekkoortjes en nog iets wat ik niet meer weet
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:39:58 #279
244125 laziness
pi_130318653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:38 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Wij hebben er ook zo'n eentje aangeschaft, leek ons gemakkelijk.
Veel instanties vinden ze niet veilig in gebruik en dan willen ze toch gewone kruiken. De kraamverzorgster mag dan niks met die elektrische doen.
Ik zou dat dus van tevoren wel even navragen voordat je daar op de eerste dag staat!
pi_130318708
Sofie heeft tot ze ruim 18 maanden was in de emmer gezeten. Ze vond het heerlijk.
Nu zit zij in het badje, en Luuk in de emmer. Luuk haat het badje, hij moet er heel erg in huilen, en de emmer is hij tegenwoordig in aan het lachen.
*poef* nu is het weg
pi_130318722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Veel instanties vinden ze niet veilig in gebruik en dan willen ze toch gewone kruiken. De kraamverzorgster mag dan niks met die elektrische doen.
Ik zou dat dus van tevoren wel even navragen voordat je daar op de eerste dag staat!
In Nederland hebben we 1001 regels, als ze onveilig zouden zijn dan mogen ze toch niet verkocht worden?

Nouja we hebben ook nog twee kruiken gekregen van vrienden. als het moet gebruiken we die de eerste week. :)
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:43:57 #282
244125 laziness
pi_130318791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:41 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

In Nederland hebben we 1001 regels, als ze onveilig zouden zijn dan mogen ze toch niet verkocht worden?

Nouja we hebben ook nog twee kruiken gekregen van vrienden. als het moet gebruiken we die de eerste week. :)
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Commercie wil een hoop. Er worden ook hoofdbeschermers e.d. voor in bedjes verkocht en die trekt je kraamverzorgster er ook resoluut weer uit.
Echt niet alles wat verkocht is wordt veilig bevonden i.c.m. dingen als wiegendood etc.

Maar als je nog twee gewone kruiken in huis hebt dan zit je in de kraamweek sowieso goed en kan je daarna die van jezelf gebruiken als de kraam weg is.
pi_130318887
Ik gebruik echt de tummytub het meest.. En dan de grotere van bebejou O+ O+
Ik wil niets meer anders ze werden er zo rustig in en echt ontspannen to the max.

Het probleem is dat het lastig te controleren is die elektrische en als er een elektrische mag dan vaak alleen de belly warmer omdat die minderstoring en dingen geeft dan de ander.. Ik heb echter een lekkende kruik gehad en wil echt liever geen kruiken meer. Maar in Nederland verkopen ze echt 2930202020 onveilige kinderproducten. :Y
pi_130319132
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:43 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Commercie wil een hoop. Er worden ook hoofdbeschermers e.d. voor in bedjes verkocht en die trekt je kraamverzorgster er ook resoluut weer uit.
Echt niet alles wat verkocht is wordt veilig bevonden i.c.m. dingen als wiegendood etc.

Maar als je nog twee gewone kruiken in huis hebt dan zit je in de kraamweek sowieso goed en kan je daarna die van jezelf gebruiken als de kraam weg is.
Thx voor je toelichting :)

Vrienden van ons hebben te maken gehad met lekkende kruik (en nee, niet die wij hebben gekregen :P) en dat was niet fijn! Uiteindelijk viel het mee maar daardoor geeft zo'n elektrische mij een veilig(er) gevoel :)

Heb hem net eens uit de doos gehaald en staat nu op te warmen :D
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:58:32 #285
244125 laziness
pi_130319158
Test die kruiken van vrienden dan ook nog even van tevoren :Y
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:01:45 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130319240
Heb je echt twee kruiken nodig :?
Ik heb er zelf nog één in de kast liggen die ik eens in de vijf jaar gebruik als het echt bizar koud is, die wilde ik eigenlijk gebruiken voor baby. Maar daar moet ik er nog één bijkopen dus?
KuikenGuppy
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:03:41 #287
244125 laziness
pi_130319292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:01 schreef Burdie het volgende:
Heb je echt twee kruiken nodig :?
Ik heb er zelf nog één in de kast liggen die ik eens in de vijf jaar gebruik als het echt bizar koud is, die wilde ik eigenlijk gebruiken voor baby. Maar daar moet ik er nog één bijkopen dus?
Ja zou ik doen. Onze februari baby had ze beiden wel nodig :Y
pi_130319321
Onze oktober en november baby's hadden er ook echt 2 nodig.
*poef* nu is het weg
pi_130319349
Mijn beide kinderen hadden het niet nodig. Mei en november
Ook de jongste niet terwijl hij geboren is tijdens een enorme sneeuwstorm en daarna nog weken sneeuw. Maar ik zou het dus wel voor de zekerheid halen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:06:42 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130319362
Over de tummytub-badje discussie. Heb beide geleend van een vriendin, tummytub nooit gebruikt. Badje vindt ie geweldig!
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:07:26 #291
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130319380
Onze eindnovemberbaby had er ook echt 2 nodig. Eentje bij de voeten en eentje achter de rug met een opgerolde hydrofiel ertussen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:16:12 #292
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130319565
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Onze eindnovemberbaby had er ook echt 2 nodig. Eentje bij de voeten en eentje achter de rug met een opgerolde hydrofiel ertussen.
Hier trouwens een 'begin-januari-midden-in-een-sneeuw-periode-prematuur', die 3 kruiken en een extra extra dik dekentje nodig had in een toch al warm ziekenhuis...
pi_130319641
Onze kraam gebruikte de luieremmer als tummytub :') O+
pi_130319703
Hier ook nooit een tummytub gebruikt. Maar ook nooit een kraam gehad dus ik zou ook niet weten hoe ik dat ding zou moeten gebruiken (hoe ik de baby dan vast zou moeten houden bijvoorbeeld).
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:27:04 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130319815
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:19 schreef amaranta het volgende:
Onze kraam gebruikte de luieremmer als tummytub :') O+
:')
KuikenGuppy
pi_130319855
handje onder het kinnetje en klaar O+ (zoals op mijn foto's)

Als ze nog heel erg klein zijn het hoofdje ondersteunen door je hand er achter te doen.
SPOILER
Of onder de okseltjes en zo het hoofdje ondersteunen

SPOILER
pi_130319939
Ik zit ook te twijfelen om beide te kopen. In het zh werkte ik graag met tub O+ De foto Pvoesss zo schattig!
pi_130320121
Ik heb overigens later gewoon een cheap ass badje bij de hema er bij gekocht die past ook op de bebejou standaard.Maar er zit veel verschil in formaat bij de tubs., Ik had er eerst 1 en daar paste ze al snel niet meer in. Die van bebejou echt nog ver na de 1 jaar.
pi_130320267
quote:
17s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:22 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nooit een tummytub gebruikt. Maar ook nooit een kraam gehad dus ik zou ook niet weten hoe ik dat ding zou moeten gebruiken (hoe ik de baby dan vast zou moeten houden bijvoorbeeld).
Hier wel een kraam maar we hebben de tummytub nooit gebruikt. Gewoon een hema badje of met papa onder de douche. En ook nov. kindje en 2 kruiken in huis die niet gebruikt werden omdat baby alleen op mama sliep en niet in eigen bed/wieg tot 2-3 maanden ;)
Het ligt echt aan het kindje dus.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:07:20 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130344785
Dan nog wat, onze babykamer komt op de 2e etage, en de badkamer is op de 1e etage. Is het dan handig om twee aankleedkussens te hebben?
KuikenGuppy
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:18:25 #301
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130345180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:07 schreef Burdie het volgende:
Dan nog wat, onze babykamer komt op de 2e etage, en de badkamer is op de 1e etage. Is het dan handig om twee aankleedkussens te hebben?
Als het jou handig lijkt, gewoon doen. Maar nodig is het natuurlijk niet ;) Je kan ook ff het aankleedkussen naar de badkamer slepen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')