De plannen zijn wel doorgegaan! Hij werd (biologische klok?) even wakker rond 22:45, fiepje gegeven en hij sliep meteen weer.. Nu de nacht afwachten maar so far so goodquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie dat goed aanpakken hoor, eten vooral niet dwingen inderdaad. Ik ben erg benieuwd of de plannen nog doorgaan voor vanavond en hoe het uitpakt. Succes!
Flessen dagelijks uitgekookt tot 6 maanden. Ik gaf borstvoeding en dat vond ik frisser met de flessen. Spenen niet elke dag, En dan 1x per week in de vaatwasser.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:26 schreef Gulara het volgende:
Drie vragen:
1. Spenen en flessen uitkoken, tot welke leeftijd deden jullie dat?
2. Ik heb nu speciaal babywasmiddel en doe zijn wasjes ook apart. Wanneer stapten jullie over op gewoon wasmiddel?
3. Zijn speen dondert steeds uit z'n mond. Twee keer zuigen en hij ligt weer naast hem. Nou heb ik eens een +6M speen geprobeerd en deze zit echt stukken beter. Is het alleen de grootte waarin deze spenen verschillen of zijn er ook andere reden om te wachten?
Thanks!
Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:44 schreef Deepfreeze het volgende:
En nr 3, erg herkenbaar, en hier ook vervroegd overgestapt bij beide kinderen. Ik denk met 3-4 maand. Mijn oudste moest ook wel, want hij kreeg toen het schild van de 0-6 speen in zijn mond, en dat is juist de reden dat je een maatje groter nodig hebt..
Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:21 schreef As1981 het volgende:
[..]
Wij hebben er aan die kant een mdf bord tegen aan gezet en die beschilderd met schoolbord verf. Heeft hij direct een krijtbord.
Klopt die van ons staat in de woonkamer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik gebruikte al neutral, dus de babywas is hier vanaf het begin met de rest meegegaan.
Qua speen heb ik laatst vanaf 6 maanden gehaald, maar het schild is veel te groot (Avent). Ik ga van de week nog een keer de kersvormige Difrax proberen, dat schild is zo te zien kleiner.
[..]
Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:21 schreef -Lise- het volgende:
Waarom wil je hem per se een speen geven Gulara? M. hield z'n speen hier in het begin ook niet in z'n mond, voor mij een teken dat hij er niet echt behoefte aan had.. Dan liet ik het maar. Ook nu heeft hij er niet zo vaak nood aan, enkel soms bij het in slaap vallen.
En volgens mij houden die 6 maanden+ spenen vnl rekening met de ontwikkeling van gehemelte, tandvlees en tanden..
Wij hebben ook wel verschillende spenen geprobeerd. De vorm van de speen zelf kan ook wel een rol spelen (rond of plat). Difrax vond M. niets (wel jammer want dat vind ik zelf leuke kleine speentjes), hij heeft nu Avent en is daar tevreden mee op de momenten dat hij er behoefte aan heeft.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
De speen zelf is ook wel groter inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:04 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.
Snap wel dat jij ervoor koos inderdaad als hij het schildje in zijn mondje nam.
Het kan ook de 'vorm' vd speen zijn. Bij mij hebben ze allemaal nooit iets gedaan met een Difrax speen. Alleen Bibi. Mijn kleintjes hebben helemaal geen speen, hoe ideaal.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij is de eerste 6 maanden (misschien wel 12 maanden) de speen niet schadelijk voor tanden en praten. Aldus mijn schoonmoeder de logopediste. Zuigelingen hebben veel zuigbehoefte en dan kan een speen uitkomst bieden.
Maar goed, de meiden hoeven hem ook nauwelijks....
En wat betreft afleren idd liever een speen dan een duim.
Isa heeft daar ook last van. Tot nu toe had ik de diffrax spenen van -2 tot +2 die in de gratis babyboxen zaten en die laat ze na een paar keer zuigen vallen. Ze wil ze wel graag want ze begint meteen te klagen als ie uitvalt. Vanochtend een bibi gesteriliseerd omdat die groter is, maar daarmee gebeurt helaas hetzelfde...quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Thnx.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:48 schreef danic het volgende:
Ophelia, hierbij het linkje van de website. Gekopieerd vanuit WhatsApp dus hopelijk lukt het.
Zit alleen mobiel dus kan er geen link van maken. Maar ff kopiëren in een nieuw tabbad en dan ben je er ook.
Pet Gate plus Cat Flap 75-187,6cm - http://www.traphekjes.nl/(...)Flap_75-187,6cm.html
Geen navelbandjes nodig. Moltondoeken heb je niet persé nodig maar ik vind ze wel fijn bijv onder het hoeslaken tegen lekken en lekker zacht om haar mee af te drogen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb een paar vraagjes en ik kan me niet meer herrineren of dat bij D gebruikt is
navelbandjes, heb ik die nodig? zit me iets van bij dat er gewoon gaasjes omheen gingen.
moltondoeken, heb ik die nodig?
Een slaapzakje gebruik je toch alleen als je kindje zich loswurmt uit de dekens?
De meeste slaapzakjes zijn wat te ruim voor pasgeborenen. Goed opletten dus dat ze zichzelf niet de slaapzak in kunnen wurmen. Ik heb wel een minislaapzakje gevonden van kik kid, wil het toevallig ook eens gaan gebruiken want de dekens van F liggen 's morgens telkens opgepropt onder zijn voetenquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo babyquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
de 12 maanden stond ook tussen haakjes omdat ik het zelf niet precies wist. Tot 6 maande iig geen probleem. Dus ze zeggen hetzelfde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:16 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.
Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:40 schreef Suikertante het volgende:
Ik begreep ook dat je na een half jaar het best het gebruik kunt beperken tot ermee in slaap laten vallen en eventueel troost bieden. En na een jaar dan stoppen. Maar de adviezen zullen overal wel iets verschillen
Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.
Oh ja, maar dat zie ik als troost bij zo'n kleintje.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.
Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .
Helemaal geen zuigbehoefte meervdenk ik niet. Het word minder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van?
Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .. dan wordt het gewenning als ik de theorie mag geloven.
Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mijquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig f_r. Ik denk dat daar een boel uitleg bij komt kijken en dat echt pas kan als ze wat groter is. Ik leerde het ook pas af toen ik 7 was geloof ik. Misschien kan je wel al proberen het zo te houden dat ze het alleen in bed, in de auto en op schoot blijft doen?
ik ging zo rond mijn 14 a 15 moeiteloos van duimen over op vriendjesquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef ferrari_rood het volgende:
En hoe leer je een kind duimen af? Bij mezelf is dat pas gelukt toen ik een beugel kreeg als 10 jarige. Oke ik duimde alleen 's nachts en Ean duimt als ze in bed ligt of als ze moe is. Meestal zit ze dan in de auto of op schoot.
Hangt denk ik ook van je kind af. De mijne wilde nooit een speen en taalt ook niet naar zijn duim. Ik mocht na de kleuterschool geloof ik niet meer op school duimen, en daarna alleen nog in bed en tijdens het tv-kijken. Nog weer later mocht ik ermee inslapen (1 duim afgeplakt met een pleister) en dan haalde mijn moeder de andere uit mijn mond en plakte hem af als ik eenmaal sliep. Zo heb ik het uiteindelijk afgeleerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mijik wist heel goed dat duimen niet goed was maar als ik sliep deed ik mijn duim gewoon in mijn mond. En mijn ouders konden hem eruit trekken maar ik duwde hem gewoon weer terug. Is het ook niet zo dat als oudere kindjes geen speen meer mogen ze vaker gaan duimen?
En ze duimt rechts dan hoop ik eigenlijk dat ze rechtshandig wordt. Ik heb altijd links geduimd en ben ook links.
Beide jongens hebben vanaf dag 1 in een slaapzak geslapen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:37 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo baby
Zuigreflex is toch het gaan zuigen op dingen omdat ze in de buurt zijn (zoals een tepel, of een pink, of papa's vel). Met die reflex kunnen ze de zuigbehoefte bevredigen. Essentieel in het begin, om te zorgen dat ze echt gaan eten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.
Dan heb ik het zo slecht nog niet gedaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb ook vet lang geduimd.. tot mijn 10e ofzo. Heb vijf beugels nodig gehad om het weer enigzins goed te krijgen.
Ik probeer het gewoon nog eensquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap denk ik het verschil tussen zuigbehoefte en zuigen als troost niet zo
Ja hoor dat kan gewoon zeker de babybjorn wipper kan vanaf de geboortequote:Op zondag 26 mei 2013 12:20 schreef Suikertante het volgende:
Oh, ik zet F nu al (6 wkn) in de Baby Björn, volgens mij kon dat volgens meerdere fokkers gewoon?
Thanks, Duns Sweden he... voor de kleine man ook al wat van in huis. Mijn favo merk!quote:Op zondag 26 mei 2013 18:28 schreef Suikertante het volgende:
Hij staat in de laagste stand tenzij ik er een boertje uit wip vlak na de fles (dan in de tweede). Maar hij slaapt er niet in, meestal zit/ligt hij er een kwartiertje in en dan is hij het zelf zat.
Leuk pakje trouwens
Ik trok bij maat 62 normale kleding vaak maat 68 jumpsuit aan, dan zit het eerst wat ruim, maar doen ze er wel net iets langer mee, zo ook bij de overige maten.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:
Oh daar waren de twee eerste pakjes van F ook van inderdaad, zo fijn zijn ze! Wel wat korte pijpjes voor onze baby trouwens..
nee hoor.. die van mij konden er ook aardig wat vanquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:48 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat doe ik ook, sowieso bij veel kleertjes omdat ze zo leuk zijn dat ik ze snel aan wil doen![]()
Zouden jullie je zorgen maken als je baby veel scheten laat? Soms moet hij ervoor persen. Ik vond het alleen maar grappig en denk dan dat het vast weer een krampje minder is, maar een vriendin was er nogal van onder de indruk.
Beste aankoop die we gedaan hebben, absoluut z'n geld waardquote:Op donderdag 30 mei 2013 08:39 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over de luieremmer van Diaper. De Diaper Champ.
http://www.diaperchamp.nl/p/nl/hoe-werkt-het.php
Werkt dat echt zo goed als ze hierboven beweren? Ze zijn wel een stuk duurder dan andere luieremmers. Maar dat zijn of gewone vuilnisbakken met een klepje erop of het zijn van die tommee tippee navuldingen waarbij je weer veel geld kwijt bent aan die navullingen. Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Ok tnx voor de tip. Hoelang doe je ongeveer met een grote dan? Met andere woorden hoeveel dagen heeft een baby nodig om 50 luiers te gebruiken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 08:45 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Beste aankoop die we gedaan hebben, absoluut z'n geld waardSupermakkelijk in gebruik, geen gehannes met navulcassettes en geurloos. Zou ook meteen voor een grote gaan.
Dat verschilt per baby en is afhankelijk van de leeftijd. Wij gebruikten er in het begin iets van 8 per etmaal, dat werd steeds ietsjes minder en nu schat ik dat we er 4 of 5 per etmaal gebruiken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 09:33 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ok tnx voor de tip. Hoelang doe je ongeveer met een grote dan? Met andere woorden hoeveel dagen heeft een baby nodig om 50 luiers te gebruiken.
Nou dat valt inderdaad mee zeg, dacht dat je daar veel sneller doorheen zou zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:31 schreef Suikertante het volgende:
Wij hebben wel zo'n ding met cassettes (van Kyara) en er zat nog een cassette in die we pas net hebben hoeven vervangen (na vijf weken). We doen plasluiers soms gewoon in de vuilnisbak, soms ben ik daar te lui voor. Nog geen geuren hier en alles fijn in een zak de vuilniszak in. Ik ben fan. En die cassettes kun je zelfs bij de Etos halen (of thuis laten bezorgen). Ik dacht dat ze 7 euro per stuk waren, vind ik te doen voor 1,5 maand.
Je moet er geen losse doekjes in gooien inderdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:27 schreef Troel het volgende:
Ik vond de diaperchamp dus echt ellendig. Hoe vaak ik niet heb gezien dat vieze doekjes met poep eraan bleven kleven
Dat idd, maar ging er vanuit dat ie dat zo doet?quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe die doekjes altijd in de vieze luier voor ik hem dichtvouw. Dan heb je een schoon pakketje.
Ik heb ook wel eens dat ik losse doekjes heb en het dus niet in een luier vouwquote:Op donderdag 30 mei 2013 10:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik doe die doekjes altijd in de vieze luier voor ik hem dichtvouw. Dan heb je een schoon pakketje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:58 schreef danic het volgende:
Ik heb ook een vraag. Beetje suf hoor.
Maar ik heb net de baby inzet uit de maxicosi gehaald. Rosalie zat helemaal opgefrommeld dus wilde het eens proberen.
Ze zit nu echt 100x beter.
Maar als ze slaapt zakt haar hoofdje zo opzij en dat ziet er zwaar oncomfortabel uit.
Iemand een praktische tip hoe ik dit kan stutten?
+ 1 dat werkte hier ook voldoende.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat konquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte. Daan was ook zo'n onregelmatige drinker, en die moesten we echt zelf zijn plan laten uitvoeren qua eten. Als we tussendoor zelf gingen aanbieden werd het nog onregelmatiger en dronk hij ook teveel. Het werd ook even erger toen hij 's nachts beter ging slapen(overstap naar 1 nachtvoeding e naar doorslapen). En ook rond de 6 weken en 3 maand (regeldagen) en bij 4 maand(afgeleid door de rest van de wereld)..quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:00 schreef L-E het volgende:
Suiker, heeft F. geen last van zijn darmen? Ik vraag me af of hij wel zo hongerig is als hij regelmatig veel van een voeding laat staan..
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:
[..]
Eva leeft ook nog steeds hoor. En daarom kun je het hier vragen enzoquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:34 schreef danic het volgende:
[..]dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Echt, af en toe vraag ik me af of het ooit nog goedkomt met me
Ik wist het pas bij het tweede kindquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat kon. Zo zat ie echt veel beter, niet zo zwabberig.
Is dit nou een compliment of juist niet?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:01 schreef Suikertante het volgende:
Danic, misschien moeten ze jou eens aannemen bij zo'n CB waar ik alleen maar klachten over hoorOns (fijne) CB heeft teruggebeld, ik zal zo posten wat ze adviseren (en wat we braaf gaan doen hebben we besloten).
Bedankt voor het meedenken allemaal(en de ervaringen!)
quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Suikertante het volgende:
Nou. Ik heb zojuist toch het consultatiebureau gemaild over het eetgedrag van F. Hij is echt al dagenlang heel wild van de zogenaamde honger en dan wil hij niet drinken. Echt gemixte signalen krijgen we en ik word er een beetje tureluurs van..hij eet ook zoveel al! Hieronder de (nogal lange) mail. Als iemand iets herkent of toch nog de gouden tip heeft.. En anders voor andere verse moeders misschien fijn om te weten hoe anderen worstelen
En wat het CB erover zegt.
En hierbij het antwoord van het CB:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog even in antwoord op de vraag over het huilen: F begon telkens met kreunen en gejengel, dat houdt dan op, dan begint het weer, en dan wordt het steeds harder tot hij echt hard huilt. Mevrouw CB dacht dat we de vermoeidheidssignalen misschien te laat zagen en dat hij eigenlijk voor het kreunen al in bed had moeten liggen.
Ach, die sprongen... de ene baby heeft daar meer last van dan de andere. Bij E. merk ik het meestal wel heel duidelijkquote:Op donderdag 30 mei 2013 15:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja die sprongen daar probeer ik me nog even niet teveel in te verdiepen, vind het al spannend genoeg zo!![]()
En echt hoor, zelfs als hij huilt ben ik nog zo verliefd op 'm. Hij trekt dan het liefste oorwurmgezichtje
Ik heb een chicco lightway, echt de perfecte buggy vind ik.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:04 schreef Kwisted het volgende:
Vraagje, wat is een goede buggy??
Ik vind het belangrijk dat hij wendbaar is, makkelijk inklapbaar en dat de zitting ook wat platter kan vooral F wil slapen.
Hier ook een chicco liteway. Wat je zegt: mooie prijs, kan vrijwel plat, makkelijk in gebruik, rijdt prima.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:22 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik heb een chicco lightway, echt de perfecte buggy vind ik.
Redelijk geprijsd, goed wendbaar en hij kan haast zo goed als plat. En makkelijk in en uit te klappen.
En ook niet zo kollosaal
Goede om mee te nemen in de overweging! Ik weet dus niet of dat met de chicco liteway gaat. Als we gaan fietsen heb ik altijd een draagzak mee, zodat m'n zoontje op m'n rug kan op plaats van bestemming.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:02 schreef debuurvrouw het volgende:
én hij kon mee op de fiets op zo'n beugel. Ideaal
De boba carrier 3G (tweetquote:Op zaterdag 1 juni 2013 20:48 schreef Kyara het volgende:
Geen idee of de buggy mee kan op de fiets eigenlijk.
Wat voor draagzak heb je Soempie?
Tnx. We hebben er nu 2 gevonden zelf. Dus is mijn volgende vraag. Is het handig om 2 boxkleden te hebben ivm het wassen enz. Of is dat weer een beetje overdreven?quote:Op zondag 2 juni 2013 18:34 schreef Suikertante het volgende:
Stansfield, via marktplaats vind je snel iemand die ze op maat voor je maakt, best betaalbaar dacht ik!
Wij hebben er 3 zelfs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx. We hebben er nu 2 gevonden zelf. Dus is mijn volgende vraag. Is het handig om 2 boxkleden te hebben ivm het wassen enz. Of is dat weer een beetje overdreven?
Wij hebben er maar eentje, toen die in de was moest hebben we om het boxmatras een badlaken gelegd en sindsdien nooit meer het boxkleed gebruikt. Stuk makkelijker wassen en drogen (zonder droger) dan zo'n boxkleed.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx. We hebben er nu 2 gevonden zelf. Dus is mijn volgende vraag. Is het handig om 2 boxkleden te hebben ivm het wassen enz. Of is dat weer een beetje overdreven?
Ik snap even niet zo goed wat een boxmatras is? Zit dat in een boxkleed? Of hoe moet ik dat zien. Ja ik ga altijd eerst op internet zoeken en dan pas in de winkel kijken. Dus ik heb geen idee of een boxkleed met een rits om een boxmatras zit ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 14:05 schreef Mineola het volgende:
Ik
[..]
Wij hebben er maar eentje, toen die in de was moest hebben we om het boxmatras een badlaken gelegd en sindsdien nooit meer het boxkleed gebruikt. Stuk makkelijker wassen en drogen (zonder droger) dan zo'n boxkleed.
Over het aankleedkussen ligt hier ook altijd een handdoek.
Edit: maar goed, ik ben soms wel iets te praktisch![]()
Klopt, handdoek is niet echt meer nodig nu. Maar nu heb je weer andere problemen, tegenwoordig heb ik beide handen nodig om kind op zijn rug te houden omdat hij anders de hele commode over krioelt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:51 schreef laziness het volgende:
Aankleedkussenhoes werd hier de eerste maanden soms 3x per dag verschoond en nu wordt hij nooit meer vuil.
Scheelt een hoop als er geen poep meer tot de rug zit en ze niet meer direct plassen bij de overgang van warm naar koud
Tuigje en haakjes links en rechts naast het aankleedkussen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:57 schreef Mineola het volgende:
[..]
Klopt, handdoek is niet echt meer nodig nu. Maar nu heb je weer andere problemen, tegenwoordig heb ik beide handen nodig om kind op zijn rug te houden omdat hij anders de hele commode over krioelt.Luiers verschonen voor gevorderden!
Een telefoontje naar de Gall en Gall in je buurt lijkt me in dit geval de meest handige en logische optiequote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:49 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het verhogen van je bed. Wij hebben blokpoten dus standaard klossen gaat niet lukken. Nu is het idee om het met bierkartjes te doen. Maar daar hebben we er 6 van nodig. En aangezien we allebei geen bier drinken is dat dus best veel om zo los te kopen. Nu heb ik gehoord dat je bij de gall & gall dat gewoon kunt halen voor statiegeld. Maar weet iemand dat zeker?
Geen enkel probleemquote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:49 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het verhogen van je bed. Wij hebben blokpoten dus standaard klossen gaat niet lukken. Nu is het idee om het met bierkartjes te doen. Maar daar hebben we er 6 van nodig. En aangezien we allebei geen bier drinken is dat dus best veel om zo los te kopen. Nu heb ik gehoord dat je bij de gall & gall dat gewoon kunt halen voor statiegeld. Maar weet iemand dat zeker?
Klopt. Bij de ah kan dat ook. Je betaald de waarde van het statiegeld op een leeg krat (¤5,-) en als je ze niet meer nodig hebt lever je ze weer in en krijg je je statiegeld terug.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:49 schreef Stansfield het volgende:
Klopt. Van tevoren wel even bellen en aangeven dat het is om je bed mee op te hogen, dan krijg je kratjes van hetzelfde merk mee. De hoogte van kratjes kan namelijk ietsje verschillen en je wilt geen wiebelbed.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 08:49 schreef Stansfield het volgende:
Als je eten kookt en je warmt dat op is dat toch ook niet twee keer opwarmen? Je moet alleen op letten met kolen en nitraat reiken dingen zoals spinazie. Je kan het gewoon maken lijkt me in grote hoeveelheden invirzen per portie en dat dan opwarmen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Vraagje over de babycook. Ik maak nu eigenlijk steeds 1 portie, voor dat moment. Zou wel handig zijn om voor 2-3 keer tegelijk te maken, maar dat mag denk ik niet he, vanwege 2 x opwarmen?
Ik had ze in huis een dikke zomerslaapzak voor een mei kindje en een zomer slaapzakquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Ook ik heb een vraag!
Slaapzakken. Wel/niet handig?
Dik/dun bij een begin oktoberbaby? Of pas halen als je kindje er is? Gebruik je nog wel de lakentjes/dekens?
Of eigenlijk, waarom zou je voor een slaapzak gaan? En waar moet je op letten bij een slaapzak?
Alvast bedankt
je moet eigenlijk een 0 tot 3 maandenzak hebben is meestal 60 cm die witte van de prenetal zijn erg fijn en hebben niet een te grote nekopening verder had ik er een van ikea met vlindertjes erop 60 cm was ook een kleine halsopening die paste niet meer na 3 maandenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik begreep van de kraam dat ze pas vanaf een maand of 3 in een slaapzak kunnen. Vaak is de halsopening te groot waardoor ze er nog in weg kunnen zakken. De slaapzakken die ik heb voor 0-6 maand schatte zij in vanaf 3 maand dus.
En dan geen dekens meer geloof ik.
Ik zou het pas halen als je kindje er is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:39 schreef GotC het volgende:
Ook ik heb een vraag!
Slaapzakken. Wel/niet handig?
Dik/dun bij een begin oktoberbaby? Of pas halen als je kindje er is? Gebruik je nog wel de lakentjes/dekens?
Of eigenlijk, waarom zou je voor een slaapzak gaan? En waar moet je op letten bij een slaapzak?
Alvast bedankt
Zo quote even aangepast, maar dat dus.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:46 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zou het pas halen als je kindje er is.
Wij hebben er wel altijd nog dekentjes en lakentjes bij gebruikt toen we later aan de slaapzak gingen maar dat verschilt ook per kind.
Ehm ja, maar dan warm je het toch 2x op? De eerste keer om te bereiden, dan laat je het afkoelen en bewaar je het, en dan warm je het nog een keer op. Van nitraatrijke groentes klopt, maar das een ander verhaal, dat heeft niet met bederf te maken. Die kun je kleine baby's sowieso beter niet vaker dan 2x pw geven.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 10:42 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Als je eten kookt en je warmt dat op is dat toch ook niet twee keer opwarmen? Je moet alleen op letten met kolen en nitraat reiken dingen zoals spinazie. Je kan het gewoon maken lijkt me in grote hoeveelheden invirzen per portie en dat dan opwarmen.
of is een babycook iets waar je alleen in opwarmt is toch echt om te bereiden he?
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:53 schreef Kyara het volgende:
Oh ik heb dat voor M al heel snel gedaan. Wat me er aan herinnert dat ik zijn eten ook uit de diepvries moet halen...
Dat doen wij ook al vanaf het begin (maand of 6) zo. Nooit over nagedacht verderquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Zo doe ik het voor onszelf ook. Maar wist niet zeker of dat voor le bébé ook kon. Zo snel mogelijk afkoelen en invriezen lijkt mij ook wel veilig eik.
THANK GOD!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat doen wij ook al vanaf het begin (maand of 6) zo. Nooit over nagedacht verdersuf eigenlijk
. Ter info: baby leeft nog en vertoont nog geen gebreken
THANK GOD!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd zo gedaan, bij Floris al. En die lijkt het ook nog te doenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat doen wij ook al vanaf het begin (maand of 6) zo. Nooit over nagedacht verdersuf eigenlijk
Je mag niks anders om een aerosleep heen doen dan de aerosleep hoeslakentjes. De aerosleep zelf heeft een kunststof onderkant zodat er niks doorlekt op je matras. Tenminste, als je de nieuwere aerosleep hebt. Ik geloof dat het oorspronkelijke model dat nog niet had.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:05 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over het Aerosleep hoeslakens enz. Wij hebben voor zowel het wiegje als het ledikantje een aerosleep matrasbeschermer en een aerosleep hoeslaken. Maar moet daar dan nog een molton ofzo om het matras heen om dat goed te beschermen tegen allerlei vuil en vloeistoffen?
Of houdt een aerosleep matrasbeschermer dat op het einde wel tegen?
Dat dacht ik al idd tnx!quote:Op zondag 30 juni 2013 14:26 schreef Pvoesss het volgende:
Die haalt de kraamhulp er direct uit ivm veiligheid.
Voor J. had ik ook zoiets, en dat was wel erg fijn hoor. Hij lag er altijd heel relaxed opquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Fieder het volgende:
L is nu 4 maanden en hij bonkt altijd met zn hoofd tegen de spijlen. Echt hardIk zat aan een hoofdbeschermer te denken, toevallig dat ik dat hier nu lees. Ik zag dat Koeka er ook één had, zou die ook niet veilig zijn?
En nog iets:
Is er nog een handige tussenoplossing tussen babybadje en badzitje in grote bad? L past niet goed meer in zn babybadje maar hij kan ook nog niet goed rechtop zitten.
Zou dit wat zijn?
http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7119
Eujz, dat wil ik ook graag weten!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:01 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje over matrassen:
Er is zoveel keus, iemand tips? Of een goede website met uitleg hierover?
Hoe ik er zelf over dacht: baby's zijn heel licht. Dus je hebt echt geen mega-geweldige vering of giga-dure matrasjes nodig (qua nieuwste snufjes enzo). Daarnaast zullen matrasjes (verkocht bij grotere ketens) altijd voldoen aan alle (wettelijke) veiligheidseisen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:01 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje over matrassen:
Wij kochten een ikea bedje dus daar ook naar matrassen gekeken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:01 schreef Mabawa. het volgende:
Vraagje over matrassen:
Dat. Mijn 13nogwat kind slaapt nog steeds op haar babymatras (hopelijk vandaag een nieuw bed, maar dan moet ze er ook nog naartoe verhuizen). Dan mag ie idd wel iets dikker zijn dan een 3kgmatras.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:32 schreef laziness het volgende:
Mijn kind van 14 kilo sliep tot vorige maand ook op dat baby matrasje dus het gaat best lang mee en ze worden een stuk zwaarder dan die 3 kilo bij geboorte dus een beetje degelijke kwaliteit mag wel.
Daarom dus die middenklasse qua prijs.
Hier in Gouda met een sloot achter het huis en de Reeuwijkse plassen op een steenworp afstand wel.quote:
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef L-E het volgende:
Fieder, je moet dus een kyara bij L. in bed leggen.
Ik heb die stekkers wel. En als ze steken is ean of ik de pineut. Vriend pakken ze nooit -O -quote:Op maandag 15 juli 2013 10:07 schreef Fieder het volgende:
Spirit serieus![]()
Hier zijn er al zat muggen, zit al helemaal onder. Alle ramen hebben horren en bij de deur hebben we een hordeur.Snap er niks van!
Niemand ervaring met zo'n muggenstekker?
Ja, maar al een tijd terug. Vroeger had je geurloze op de markt, maar die mogen in Nederland niet meer verkocht worden. Die ik daarna had, ruiken behoorlijk sterkt naar iets citroenachtigs (disclaimer: ik gebruikte ze toen ik nog thuis woonde en mijn moeder kocht ze. Ik heb ze dus niet zó goed onderzocht). Het blijft een wat dubieus goedje wat je in de lucht verspreid. Ik zou toch neigen naar de good old klamboe. Je kunt de speen toch door de opening weer terugstoppen?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:07 schreef Fieder het volgende:
Spirit serieus![]()
Hier zijn er al zat muggen, zit al helemaal onder. Alle ramen hebben horren en bij de deur hebben we een hordeur.Snap er niks van!
Niemand ervaring met zo'n muggenstekker?
Via het kdv van mijn zusje het verhaal van een kindje (hoe oud weet ik eigenlijk niet) dat erin verstrikt was geraakt. En brandwering ooit als advies van de brandweer gehoord omdat die dingen razendsnel vlam kunnen vatten. En omg die visualquote:Op maandag 15 juli 2013 17:28 schreef Spirit82 het volgende:
Ik geloof dat wordt aangeraden klamboes idd tot max 6 mnd te gebruiken, maar wat zijn dan volgens jou de risico's SE?
quote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef L-E het volgende:
Fieder, je moet dus een kyara bij L. in bed leggen.
Mij ook niet, een kruikzak lijkt me vele malen veiliger.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Hoi maaltijd, hier mosterd. Kruikzakken hier ook gewoon gebruikt en bejubeld door de kraam. Het idee dat een hydrofiel loslaat van de hete kruik staat me ook niet zo aan
Dat heb ik bij beide niet geleerd.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:51 schreef Burdie het volgende:
Ik las ooit ergens in een Z&G topic dat het niet nodig zou zijn om kruikenhoezen aan te schaffen, omdat de kraam je leert om daar een hydrofielluier voor te gebruiken. Nou zie ik toch op heel veel babykamerfoto's kruiken klaar liggen met de prachtigste hoezen er omheen .
Dus kruikhoes, ja of nee?
Wel nee. Je kan prima met één van beide af.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:32 schreef Sleehakschoen het volgende:
Die heb je beide nodig burdiealthans, tummy tub is extra.
Wij hebben een verlaagd bad, zegmaar in de grond verzonken. Dat lijkt me minder handig met een babyquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:34 schreef laziness het volgende:
Als je zelf een bad hebt thuis zou ik eerder een tummytub juist overwegen trouwens maar wij hebben geen bad.
Het is op zich dubbelop. Maar wel leuk, beide. Een Tummytub is wel heel leuk om te zien als je kleintje nog heel mini is, maar idd een badje gebruik je veel langer. Al gebruik ik de TT nog altijd om het badje te vullen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:30 schreef Burdie het volgende:
En dan iets anders, een badje... is een 'gewoon' badje op standaard fijner dan een tummytub? Of juist andersom? Of vullen ze elkaar aan? Ik heb ze nu beiden op mijn wishlist staan, maar vraag me af of dat niet een beetje dubbelop is![]()
.
Ik bedoelde meer in het kader van dat een badje lang mee gaat. Ik zou een baby die kan zitten dan in mijn gewone bad doen dus dan gaat het badje weer niet zo lang mee. In een laagje water in een badring. Scheelt een hoop gedoe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben een verlaagd bad, zegmaar in de grond verzonken. Dat lijkt me minder handig met een baby.
Hoe bedoel je dat? Wij hebben er ook zo'n eentje aangeschaft, leek ons gemakkelijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik wil graag een elektrische kruik maar veel kraamzorg instanties doen daar niets mee.
Hier wel gekocht maar mochten inderdaad ook nirt gebruikt worden. O.a de trekkoortjes en nog iets wat ik niet meer weetquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier niet, staat zelfs op de kraamlijst dat je die niet aan hoeft te schaffen omdat ze toch niet gebruikt mogen worden. Bij de eerste ook niet mogen gebruiken
Veel instanties vinden ze niet veilig in gebruik en dan willen ze toch gewone kruiken. De kraamverzorgster mag dan niks met die elektrische doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:38 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Wij hebben er ook zo'n eentje aangeschaft, leek ons gemakkelijk.
In Nederland hebben we 1001 regels, als ze onveilig zouden zijn dan mogen ze toch niet verkocht worden?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Veel instanties vinden ze niet veilig in gebruik en dan willen ze toch gewone kruiken. De kraamverzorgster mag dan niks met die elektrische doen.
Ik zou dat dus van tevoren wel even navragen voordat je daar op de eerste dag staat!
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Commercie wil een hoop. Er worden ook hoofdbeschermers e.d. voor in bedjes verkocht en die trekt je kraamverzorgster er ook resoluut weer uit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:41 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
In Nederland hebben we 1001 regels, als ze onveilig zouden zijn dan mogen ze toch niet verkocht worden?
Nouja we hebben ook nog twee kruiken gekregen van vrienden. als het moet gebruiken we die de eerste week.
Thx voor je toelichtingquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Commercie wil een hoop. Er worden ook hoofdbeschermers e.d. voor in bedjes verkocht en die trekt je kraamverzorgster er ook resoluut weer uit.
Echt niet alles wat verkocht is wordt veilig bevonden i.c.m. dingen als wiegendood etc.
Maar als je nog twee gewone kruiken in huis hebt dan zit je in de kraamweek sowieso goed en kan je daarna die van jezelf gebruiken als de kraam weg is.
Ja zou ik doen. Onze februari baby had ze beiden wel nodigquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:01 schreef Burdie het volgende:
Heb je echt twee kruiken nodig
Ik heb er zelf nog één in de kast liggen die ik eens in de vijf jaar gebruik als het echt bizar koud is, die wilde ik eigenlijk gebruiken voor baby. Maar daar moet ik er nog één bijkopen dus?
Hier trouwens een 'begin-januari-midden-in-een-sneeuw-periode-prematuur', die 3 kruiken en een extra extra dik dekentje nodig had in een toch al warm ziekenhuis...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:07 schreef Spees_Eend het volgende:
Onze eindnovemberbaby had er ook echt 2 nodig. Eentje bij de voeten en eentje achter de rug met een opgerolde hydrofiel ertussen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:19 schreef amaranta het volgende:
Onze kraam gebruikte de luieremmer als tummytub![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of onder de okseltjes en zo het hoofdje ondersteunenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier wel een kraam maar we hebben de tummytub nooit gebruikt. Gewoon een hema badje of met papa onder de douche. En ook nov. kindje en 2 kruiken in huis die niet gebruikt werden omdat baby alleen op mama sliep en niet in eigen bed/wieg tot 2-3 maandenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:22 schreef Kyara het volgende:
Hier ook nooit een tummytub gebruikt. Maar ook nooit een kraam gehad dus ik zou ook niet weten hoe ik dat ding zou moeten gebruiken (hoe ik de baby dan vast zou moeten houden bijvoorbeeld).
Als het jou handig lijkt, gewoon doen. Maar nodig is het natuurlijk nietquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:07 schreef Burdie het volgende:
Dan nog wat, onze babykamer komt op de 2e etage, en de badkamer is op de 1e etage. Is het dan handig om twee aankleedkussens te hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |