De plannen zijn wel doorgegaan! Hij werd (biologische klok?) even wakker rond 22:45, fiepje gegeven en hij sliep meteen weer.. Nu de nacht afwachten maar so far so goodquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie dat goed aanpakken hoor, eten vooral niet dwingen inderdaad. Ik ben erg benieuwd of de plannen nog doorgaan voor vanavond en hoe het uitpakt. Succes!
Flessen dagelijks uitgekookt tot 6 maanden. Ik gaf borstvoeding en dat vond ik frisser met de flessen. Spenen niet elke dag, En dan 1x per week in de vaatwasser.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:26 schreef Gulara het volgende:
Drie vragen:
1. Spenen en flessen uitkoken, tot welke leeftijd deden jullie dat?
2. Ik heb nu speciaal babywasmiddel en doe zijn wasjes ook apart. Wanneer stapten jullie over op gewoon wasmiddel?
3. Zijn speen dondert steeds uit z'n mond. Twee keer zuigen en hij ligt weer naast hem. Nou heb ik eens een +6M speen geprobeerd en deze zit echt stukken beter. Is het alleen de grootte waarin deze spenen verschillen of zijn er ook andere reden om te wachten?
Thanks!
Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:44 schreef Deepfreeze het volgende:
En nr 3, erg herkenbaar, en hier ook vervroegd overgestapt bij beide kinderen. Ik denk met 3-4 maand. Mijn oudste moest ook wel, want hij kreeg toen het schild van de 0-6 speen in zijn mond, en dat is juist de reden dat je een maatje groter nodig hebt..
Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:21 schreef As1981 het volgende:
[..]
Wij hebben er aan die kant een mdf bord tegen aan gezet en die beschilderd met schoolbord verf. Heeft hij direct een krijtbord.
Klopt die van ons staat in de woonkamer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik gebruikte al neutral, dus de babywas is hier vanaf het begin met de rest meegegaan.
Qua speen heb ik laatst vanaf 6 maanden gehaald, maar het schild is veel te groot (Avent). Ik ga van de week nog een keer de kersvormige Difrax proberen, dat schild is zo te zien kleiner.
[..]
Maar dan hebben jullie de trap in de woonkamer denk ik? Die van ons is in de hal, en we kunnen er ook best weer een leuning plaatsen, die heeft er ooit wel gezeten. Maar we vinden het eigenlijk wel best zo.
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:21 schreef -Lise- het volgende:
Waarom wil je hem per se een speen geven Gulara? M. hield z'n speen hier in het begin ook niet in z'n mond, voor mij een teken dat hij er niet echt behoefte aan had.. Dan liet ik het maar. Ook nu heeft hij er niet zo vaak nood aan, enkel soms bij het in slaap vallen.
En volgens mij houden die 6 maanden+ spenen vnl rekening met de ontwikkeling van gehemelte, tandvlees en tanden..
Wij hebben ook wel verschillende spenen geprobeerd. De vorm van de speen zelf kan ook wel een rol spelen (rond of plat). Difrax vond M. niets (wel jammer want dat vind ik zelf leuke kleine speentjes), hij heeft nu Avent en is daar tevreden mee op de momenten dat hij er behoefte aan heeft.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
De speen zelf is ook wel groter inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:04 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Nou de speen is anders ook een stuk groter hoor. Dus het is niet alleen het schild.
Snap wel dat jij ervoor koos inderdaad als hij het schildje in zijn mondje nam.
Het kan ook de 'vorm' vd speen zijn. Bij mij hebben ze allemaal nooit iets gedaan met een Difrax speen. Alleen Bibi. Mijn kleintjes hebben helemaal geen speen, hoe ideaal.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja heb ik ook aan gedacht en hem toen niet meer aangeboden. Maar hij wil hem echt wel hebben. Hij laat hem ook niet uit z'n mond vallen (dan stop ik hem niet terug). Maar puur door het zuigen, waardoor de -te kleine(?)- speen er steeds uit schiet.
En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:14 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij is de eerste 6 maanden (misschien wel 12 maanden) de speen niet schadelijk voor tanden en praten. Aldus mijn schoonmoeder de logopediste. Zuigelingen hebben veel zuigbehoefte en dan kan een speen uitkomst bieden.
Maar goed, de meiden hoeven hem ook nauwelijks....
En wat betreft afleren idd liever een speen dan een duim.
Isa heeft daar ook last van. Tot nu toe had ik de diffrax spenen van -2 tot +2 die in de gratis babyboxen zaten en die laat ze na een paar keer zuigen vallen. Ze wil ze wel graag want ze begint meteen te klagen als ie uitvalt. Vanochtend een bibi gesteriliseerd omdat die groter is, maar daarmee gebeurt helaas hetzelfde...quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:32 schreef Gulara het volgende:
[..]
Thnx.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:48 schreef danic het volgende:
Ophelia, hierbij het linkje van de website. Gekopieerd vanuit WhatsApp dus hopelijk lukt het.
Zit alleen mobiel dus kan er geen link van maken. Maar ff kopiëren in een nieuw tabbad en dan ben je er ook.
Pet Gate plus Cat Flap 75-187,6cm - http://www.traphekjes.nl/(...)Flap_75-187,6cm.html
Geen navelbandjes nodig. Moltondoeken heb je niet persé nodig maar ik vind ze wel fijn bijv onder het hoeslaken tegen lekken en lekker zacht om haar mee af te drogen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik heb een paar vraagjes en ik kan me niet meer herrineren of dat bij D gebruikt is
navelbandjes, heb ik die nodig? zit me iets van bij dat er gewoon gaasjes omheen gingen.
moltondoeken, heb ik die nodig?
Een slaapzakje gebruik je toch alleen als je kindje zich loswurmt uit de dekens?
De meeste slaapzakjes zijn wat te ruim voor pasgeborenen. Goed opletten dus dat ze zichzelf niet de slaapzak in kunnen wurmen. Ik heb wel een minislaapzakje gevonden van kik kid, wil het toevallig ook eens gaan gebruiken want de dekens van F liggen 's morgens telkens opgepropt onder zijn voetenquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo babyquote:Op woensdag 22 mei 2013 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, een slaapzakje zou dus wel mogen bij kleine babytjes als het nodig mocht zijn?
de 12 maanden stond ook tussen haakjes omdat ik het zelf niet precies wist. Tot 6 maande iig geen probleem. Dus ze zeggen hetzelfde.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:16 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En de logopedist van Leander zegt dat het na 6 maand wel schadelijk is voor praten. Kinderen gaan sneller slissen.
Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:40 schreef Suikertante het volgende:
Ik begreep ook dat je na een half jaar het best het gebruik kunt beperken tot ermee in slaap laten vallen en eventueel troost bieden. En na een jaar dan stoppen. Maar de adviezen zullen overal wel iets verschillen
Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh dat deden/doen wij sowieso al, alleen om bij in slaap te vallen of troost (maar dat is echt bijna nooit nodig). Zie er ook niet echt de logica van in om hem tussendoor 'voor de zomaar' ook een fiep te geven.
Oh ja, maar dat zie ik als troost bij zo'n kleintje.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Om de zuigbehoefte te bevredigen, dat is hier eigenlijk de hoofdfunctie tot nu toe.
Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .
Helemaal geen zuigbehoefte meervdenk ik niet. Het word minder.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:10 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Heb je voor mij daar een betrouwbare bron van?
Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Babies hebben na zes maanden geen zuigbehoefte meer .. dan wordt het gewenning als ik de theorie mag geloven.
Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mijquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:43 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig f_r. Ik denk dat daar een boel uitleg bij komt kijken en dat echt pas kan als ze wat groter is. Ik leerde het ook pas af toen ik 7 was geloof ik. Misschien kan je wel al proberen het zo te houden dat ze het alleen in bed, in de auto en op schoot blijft doen?
ik ging zo rond mijn 14 a 15 moeiteloos van duimen over op vriendjesquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:41 schreef ferrari_rood het volgende:
En hoe leer je een kind duimen af? Bij mezelf is dat pas gelukt toen ik een beugel kreeg als 10 jarige. Oke ik duimde alleen 's nachts en Ean duimt als ze in bed ligt of als ze moe is. Meestal zit ze dan in de auto of op schoot.
Hangt denk ik ook van je kind af. De mijne wilde nooit een speen en taalt ook niet naar zijn duim. Ik mocht na de kleuterschool geloof ik niet meer op school duimen, en daarna alleen nog in bed en tijdens het tv-kijken. Nog weer later mocht ik ermee inslapen (1 duim afgeplakt met een pleister) en dan haalde mijn moeder de andere uit mijn mond en plakte hem af als ik eenmaal sliep. Zo heb ik het uiteindelijk afgeleerd.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ze doet het anders ook gewoon niet gelukkig. Ze lijkt op mijik wist heel goed dat duimen niet goed was maar als ik sliep deed ik mijn duim gewoon in mijn mond. En mijn ouders konden hem eruit trekken maar ik duwde hem gewoon weer terug. Is het ook niet zo dat als oudere kindjes geen speen meer mogen ze vaker gaan duimen?
En ze duimt rechts dan hoop ik eigenlijk dat ze rechtshandig wordt. Ik heb altijd links geduimd en ben ook links.
Beide jongens hebben vanaf dag 1 in een slaapzak geslapen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 11:37 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Lisa heeft hier vanaf de tweede week in een slaapzak gelegen puur omdat ze de lakens lostrok. Wij hadden er een van prenetal 60 cm paste prima bij mijn 4 kilo baby
Zuigreflex is toch het gaan zuigen op dingen omdat ze in de buurt zijn (zoals een tepel, of een pink, of papa's vel). Met die reflex kunnen ze de zuigbehoefte bevredigen. Essentieel in het begin, om te zorgen dat ze echt gaan eten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bedoel je niet zuigreflex? Als er gewenning is dan is er toch ook behoefte? Ik bedoel, ik kan me ook aanwennen om elke avond chocola te eten en dan zal ik er op den duur ook behoefte aan blijven hebben. Het reflexmatig zuigen van babies wel af (begint vanaf een week of 12 geloof ik) en daarna wordt het bewust zuigen.
Dan heb ik het zo slecht nog niet gedaanquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb ook vet lang geduimd.. tot mijn 10e ofzo. Heb vijf beugels nodig gehad om het weer enigzins goed te krijgen.
Ik probeer het gewoon nog eensquote:Op donderdag 23 mei 2013 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap denk ik het verschil tussen zuigbehoefte en zuigen als troost niet zo
Ja hoor dat kan gewoon zeker de babybjorn wipper kan vanaf de geboortequote:Op zondag 26 mei 2013 12:20 schreef Suikertante het volgende:
Oh, ik zet F nu al (6 wkn) in de Baby Björn, volgens mij kon dat volgens meerdere fokkers gewoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |