abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128316797
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Gits het volgende:

[..]

heb het filmpje gezien

ik wil hem ooooook!!!!
Hartstikke leuk ding dit hoor, maar dan kan je toch net zo goed gewoon een plastic beker een nachtje in de vriezer leggen en dan er vloeistof in mikken en roeren? Daar hoef je toch geen 30 euro voor neer te leggen? :9
pi_128317310
Ik heb nog steeds geen Zoku. *) Al blijf ik er nog steeds graag eentje willen. }:| Terwijl ik eigenlijk het onnozel vind!

Het valt me me wel op dat er de afgelopen weken wél heel vaak Zoku-ijsjes opduiken op allerlei foodblogs die ik volg. Ik weet ook niet hoe lang ik het nog kan weerstaan.. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_128318851
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:15 schreef msacras het volgende:

[..]

Hartstikke leuk ding dit hoor, maar dan kan je toch net zo goed gewoon een plastic beker een nachtje in de vriezer leggen en dan er vloeistof in mikken en roeren? Daar hoef je toch geen 30 euro voor neer te leggen? :9
Als je gelijk ijsjes wilt kan dat met de Zoku, dan hoef je geen nachtje te wachten.
En als je meerdere laagjes wil maken kan dat ook, terwijl je daar met invriesvormpjes zowat een planning voor moet maken.
Wil je schuine laagjes maken dan bevriest de vloeistof in de Zoku bijna gelijk omdat het ding zo koud is en loopt het niet uit de vorm, terwijl het met die normale bekertjes al snel een kliederboel in je vriezer wordt als je ze schuin probeert te zetten.
Zelfde met fruit aanbrengen, dat vriest gelijk vast aan de binnenkant van de vorm, dat lukt je niet met een gewone beker/gewone ijsvormpjes.
Verwijderen van ijsjes is ook heel makkelijk bij de Zoku, terwijl als ik ijsjes maakte in zo'n ouderwets vriesvormpje ik moest gaan kutten met warm water om ze los te krijgen.

Oftwel; gemak, tijdsbesparing en mooiere ijsjes maken.
pi_128322214
Ja en je krijgt echt geen milkshake of slush puppy als je iets in een koude normale plastic beker gooit :?
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2013 @ 14:55:20 #80
91830 MaximusTG
pi_128322909
Stond er een bij de AH laatst bij ons.. Maar die was maar voor twee.
pi_128325983
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Als je gelijk ijsjes wilt kan dat met de Zoku, dan hoef je geen nachtje te wachten.
En als je meerdere laagjes wil maken kan dat ook, terwijl je daar met invriesvormpjes zowat een planning voor moet maken.
Wil je schuine laagjes maken dan bevriest de vloeistof in de Zoku bijna gelijk omdat het ding zo koud is en loopt het niet uit de vorm, terwijl het met die normale bekertjes al snel een kliederboel in je vriezer wordt als je ze schuin probeert te zetten.
Zelfde met fruit aanbrengen, dat vriest gelijk vast aan de binnenkant van de vorm, dat lukt je niet met een gewone beker/gewone ijsvormpjes.
Verwijderen van ijsjes is ook heel makkelijk bij de Zoku, terwijl als ik ijsjes maakte in zo'n ouderwets vriesvormpje ik moest gaan kutten met warm water om ze los te krijgen.

Je moet die zoku er zelf inleggen toch s |:(
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_128326657
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:15 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Je moet die zoku er zelf inleggen toch s |:(
Mijn (2-stuks) Zoku neemt net zoveel plek in als een pak ijsjes, dus ik kan hem er gewoon in laten liggen.
pi_128328405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Mijn (2-stuks) Zoku neemt net zoveel plek in als een pak ijsjes, dus ik kan hem er gewoon in laten liggen.
dan leg ik er liever een doos ijsjes in :+
pi_128329210
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nogmaals, het is echt een leuk ding hoor, maar ik zou er gewoon niet zo veel geld voor neer leggen.
pi_128332299
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

dan leg ik er liever een doos ijsjes in :+
Als ik gewone ijsjes uit de winkel wilde kocht ik natuurlijk niet zo'n ding |:(
pi_128333316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Als ik gewone ijsjes uit de winkel wilde kocht ik natuurlijk niet zo'n ding |:(
wat is er mis met winkelijs :')
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2013 @ 19:54:21 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128333954
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:39 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

dat je ervoor naar de winkel moet, denk ik
de vriezer is dichterbij :P
pi_128334073
quote:

[..]

Ik zie nergens staan dat er iets mis is met winkelijs ? Ik heb wel m'n eigen redenen om zelf ijs te maken; ik probeer zoveel mogelijk vegan (= oa geen zuivel) te eten. Ik heb ook een vriendin met lactose intolerantie die graag ijs lust. In beide gevallen zou je genoegen kunnen nemen met alleen saai waterijs, maar je kunt ook zelf iets lekkers maken, bv met Alpro mild& creamy soyayoghurt. Ik heb al peer/vanilleyoghurt ijs gemaakt, heerlijk !

Gisteren heb ik trouwens kersen/rum ijsjes gemaakt :9
pi_128335079
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan dat er iets mis is met winkelijs ? Ik heb wel m'n eigen redenen om zelf ijs te maken; ik probeer zoveel mogelijk vegan (= oa geen zuivel) te eten. Ik heb ook een vriendin met lactose intolerantie die graag ijs lust. In beide gevallen zou je genoegen kunnen nemen met alleen saai waterijs, maar je kunt ook zelf iets lekkers maken, bv met Alpro mild& creamy soyayoghurt. Ik heb al peer/vanilleyoghurt ijs gemaakt, heerlijk !

Ooh zo. Dan is het wel handig inderdaad.

Ik vind het alleen vrij ironisch dat mensen met dat ding proberen splitijs na te maken als je ook gewoon split kunt kopen haha.
pi_128342444
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2013 19:47 schreef Gits het volgende:

[..]

Heb hem net binnen, wat doe jij er zoal in :?
In de slush?
Sapjes, cola (niet light :p dat plakt haha), chocomel was ook erg lekker (wel flink doorschrapen)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_128342582
quote:

[..]

Niets... Heerlijk... vandaag nog 1 op :D
Maar dit is gewoon leuk om te doen... + dat je zelf smaken kan bepalen of zelfs evt bij allergieën alles zelf in de hand hebt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:35:58 #92
272504 Gits
kimmidoll
pi_128371753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:55 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

In de slush?
Sapjes, cola (niet light :p dat plakt haha), chocomel was ook erg lekker (wel flink doorschrapen)
ok ga morgen de sapjes proberen, moet ik hem niet vergeten in de vriezer te zetten 8-)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:36:45 #93
272504 Gits
kimmidoll
pi_128371781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

recepten!!! :)
pi_128376460
Ik heb eergisteren geprobeerd oreo ijsjes te maken, maar die waren enorm mislukt. Kwamen niet uit het apparaat. Het recept spreekt over: 240 ml vanillepudding (2 eenpersoonsverpakkingen). Ik heb nu van die goedkope vanillepuddingen gebruikt, die met een laag slagroom erboven. Ik heb de slagroom eraf geschept. Iemand een idee welke ik dan kan gebruiken?
*poef* nu is het weg
pi_128376624
Ff opwarmen?
pi_128376723
Misschien met zulke:

?
pi_128379208
KJ die gebruik ik wel als Splitvulling en dat werkt natuurlijk prima! Maar hiervoor weet ik het niet.
pi_128385367
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 23:35 schreef Suikertante het volgende:
KJ die gebruik ik wel als Splitvulling en dat werkt natuurlijk prima! Maar hiervoor weet ik het niet.
Welke? Die Lijnloos post?
*poef* nu is het weg
pi_128415453
Nee die goedkope puddinkjes met zo'n vies roomlaagje ;)
Die je in chocola en vanille hebt. Deze, maar dan nóg goedkoper:

pi_128429702
[quote]0s.gif Op zondag 30 juni 2013 11:30 schreef Suikertante het volgende:
Nee die goedkope puddinkjes met zo'n vies roomlaagje ;)
Die je in chocola en vanille hebt. Deze, maar dan nóg goedkoper:

[ afbeelding ]
[/quotdie van GD zijn best lekker hoor :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')