dat lijkt mij niet byzonder lekker, tenzij je Moulin de Valdonne gebruikt denk ikquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:47 schreef Doodloper het volgende:
limonadesiroop
beetje water
stokje in het midden
invriezen
klaar
ditquote:Op donderdag 23 mei 2013 09:25 schreef Molleman het volgende:
Wat een hippe nieuwe naam en product voor zo'n oud concept.
+1? ik begrijp het ook niet?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:50 schreef Prego het volgende:
[..]
dit
wat is er "machine" aan dit product trouwens?
ow ja? hoe dat dan, krijg je een klein en een groot vormpje of hoe werkt het.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:30 schreef minilot het volgende:
..maar ..maar je kunt er ook heel makkelijk gevulde ijsjes mee maken!
[ afbeelding ]
Jaa, ik heb ook zo'n ding gekregen voor mijn verjaardag vorig jaarquote:Op donderdag 23 mei 2013 18:30 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
damn, dat kan natuurlijk ook!quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:13 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Jaa, ik heb ook zo'n ding gekregen voor mijn verjaardag vorig jaarideaal! (Vooral om kids van vrienden bezig te houden in de zomer
)
Om ze gevuld te krijgen zit er een pipetje bij. Je vult de vorm met wat je aan de buitenkant wilt, bijv multifruitsap, dat laat je een paar minuten staan zodat de buitenkant bevroren is. Dan heb je een pipetje waarmee je de nog niet bevroren binnenkant eruit kunt zuigen. En dan doe je er vanilleyoghurt of iets anders lekker romigs in. Laat je het een paar minuten staan tot de binnenkant ook bevroren is. Et voila, je kunt hem eruit halen met je 'supertool' en opeten
You're welcomequote:Op donderdag 23 mei 2013 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
damn, dat kan natuurlijk ook!thx voor de info
I know... Hun benaming... Maar het werkt welquote:
zooo, lijkt me lekker!!!quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:03 schreef calastra het volgende:
Je kan recepten pakken die eigenlijk bedoeld zijn voor alcoholvrije cocktails. Bijvoorbeeld kokosmelk met een beetje honing en frambozensiroop= Jammie!
Zoeken kunnen we allemaal, maar het gaat erom, welk recept vind jij lekker???quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hier nog wat recepten voor ts: http://www.zokuhome.nl/recepten
ik ben een groot fan van peren en waterijs (rakketje)quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Gits het volgende:
[..]
Zoeken kunnen we allemaal, maar het gaat erom, welk recept vind jij lekker???
staat die in het boekje, moet het nog opzoeken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:16 schreef Caithlinn het volgende:
Ow, en TSheb je dat recept met Chai thee al geprobeerd? Die is echt heel lekker!
niet!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:35 schreef blow... het volgende:
Hoe moet dit revolutionaire apparaat trouwens schoongemaakt worden?
graagquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:33 schreef Gits het volgende:
[..]
Jij moet echt eens een keer zo'n ijsje proeven
Alleen duurde dat altijd langer dan een paar minuten... Ik vind het een leuk dingetje en gebruik 'm vrij regelmatig voor dochter.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh, zoiets hadden wij vroeger ook ja. Ik denk niet dat die vormpjes meer dan 3 gulden gekost hebben.
Mijn moeder deed daar opvoedverantwoord altijd sinaasappelsap in.
Eehm hoe dan..?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:30 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Zie mijn post stukje terug, daar heb ik het uitgelegdquote:Op zondag 9 juni 2013 21:42 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Eehm hoe dan..?
Gaat dat ook zo snel en moeten daar dan allerlei accessoires bij gekocht worden..?
Kan t niet zo 123 vinden namelijk...
Wel andere tips en howto's btw: Mijn vinger zit vast in de uitsparing...![]()
Oh das niets voor mij... gekwengel met een pipetje, uitzuigen... nee dat word m niet...quote:Op zondag 9 juni 2013 22:37 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Zie mijn post stukje terug, daar heb ik het uitgelegd![]()
Net ijsjes gemaakt van Fentimans roselemonade, heerlijk. Ook met een binnenkant van yoghurt erg lekker trouwens. Alleen wel even goed schudden om de prik uit de limonade te krijgen voor je het in t apparaat giet.
Lekker hoor om het uit te zuigen, gewoon een sapje, gaat ook heel makkelijk, daarna maak je het pipetje gewoon leeg in je mondquote:Op maandag 10 juni 2013 21:35 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oh das niets voor mij... gekwengel met een pipetje, uitzuigen... nee dat word m niet...
Wat is dat dan, ook van Zoku?quote:Op maandag 17 juni 2013 19:41 schreef Lamb29 het volgende:
Wij gaan zo de slush maker uitproberen... Ben heel benieuwd
Jeps! Erg lekker met dit warme weer!quote:
Hey grappigquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Jeps! Erg lekker met dit warme weer!
[ afbeelding ]
heb het filmpje gezienquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voor de tips is dit topic eigenlijk, ik was het boekje kwijt en daar staan lekkere dingen in, maaaaar, ik heb het boekje weer gevonden, zal snel eens een goed recept posten, ik vind de pistache echt de beste (daar open ik mee)quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:22 schreef Lamb29 het volgende:
Ik denk dat ik hem zo nog even uit de vriezer haal idd
De zoku zelf hebben we nu ook. Nog tips? (of duidelijke receptensites?)
of de zoku site!quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:34 schreef Lamb29 het volgende:
Das niet helemaal mijn smaakIk duik google nog eens op
Heb net een oranje besteldquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die bewaardoos is wel een aanrader hoor, altijd een ijsje in de vriezer!quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Veel plezier ermee !
Ik ben begonnen met drie fruitijsjes, de eerste set was perzik maar die had ik heel optimistisch zonder suiker gemaaktDat kan lekkerder
![]()
De volgende set was aardbei/banaan uit het boekje, die waren stukken lekkerder. Vooral de aardbeiOmdat er nu veel aardbeien te krijgen zijn borduur ik daar lekker op verder. Vandaag aardbeien op de markt gekocht en de laatste wat verlepte peer op de fruitschaal gebruikt voor aardbeien/perenijsjes. Ook voor herhaling vatbaar.
[ afbeelding ]
Je wordt trouwens wel kooplustig van dit gebeuren. Ik zou wel meer stokjes willen hebben en bekijk de bewaardoos inmiddels ook met een begerig oog.
hahahaha, leuk gelukt!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben helemaal fan!
[ afbeelding ]
Heb hem net binnen, wat doe jij er zoal inquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:15 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hartstikke leuk ding dit hoor, maar dan kan je toch net zo goed gewoon een plastic beker een nachtje in de vriezer leggen en dan er vloeistof in mikken en roeren? Daar hoef je toch geen 30 euro voor neer te leggen?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Gits het volgende:
[..]
heb het filmpje gezien
ik wil hem ooooook!!!!
Als je gelijk ijsjes wilt kan dat met de Zoku, dan hoef je geen nachtje te wachten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:15 schreef msacras het volgende:
[..]
Hartstikke leuk ding dit hoor, maar dan kan je toch net zo goed gewoon een plastic beker een nachtje in de vriezer leggen en dan er vloeistof in mikken en roeren? Daar hoef je toch geen 30 euro voor neer te leggen?
Je moet die zoku er zelf inleggen toch squote:Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Als je gelijk ijsjes wilt kan dat met de Zoku, dan hoef je geen nachtje te wachten.
En als je meerdere laagjes wil maken kan dat ook, terwijl je daar met invriesvormpjes zowat een planning voor moet maken.
Wil je schuine laagjes maken dan bevriest de vloeistof in de Zoku bijna gelijk omdat het ding zo koud is en loopt het niet uit de vorm, terwijl het met die normale bekertjes al snel een kliederboel in je vriezer wordt als je ze schuin probeert te zetten.
Zelfde met fruit aanbrengen, dat vriest gelijk vast aan de binnenkant van de vorm, dat lukt je niet met een gewone beker/gewone ijsvormpjes.
Verwijderen van ijsjes is ook heel makkelijk bij de Zoku, terwijl als ik ijsjes maakte in zo'n ouderwets vriesvormpje ik moest gaan kutten met warm water om ze los te krijgen.
Oftwel; gemak, tijdsbesparing en mooiere ijsjes maken.
Mijn (2-stuks) Zoku neemt net zoveel plek in als een pak ijsjes, dus ik kan hem er gewoon in laten liggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:15 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Je moet die zoku er zelf inleggen toch s
dan leg ik er liever een doos ijsjes inquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Mijn (2-stuks) Zoku neemt net zoveel plek in als een pak ijsjes, dus ik kan hem er gewoon in laten liggen.
Nogmaals, het is echt een leuk ding hoor, maar ik zou er gewoon niet zo veel geld voor neer leggen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:09 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Als je gelijk ijsjes wilt kan dat met de Zoku, dan hoef je geen nachtje te wachten.
En als je meerdere laagjes wil maken kan dat ook, terwijl je daar met invriesvormpjes zowat een planning voor moet maken.
Wil je schuine laagjes maken dan bevriest de vloeistof in de Zoku bijna gelijk omdat het ding zo koud is en loopt het niet uit de vorm, terwijl het met die normale bekertjes al snel een kliederboel in je vriezer wordt als je ze schuin probeert te zetten.
Zelfde met fruit aanbrengen, dat vriest gelijk vast aan de binnenkant van de vorm, dat lukt je niet met een gewone beker/gewone ijsvormpjes.
Verwijderen van ijsjes is ook heel makkelijk bij de Zoku, terwijl als ik ijsjes maakte in zo'n ouderwets vriesvormpje ik moest gaan kutten met warm water om ze los te krijgen.
Oftwel; gemak, tijdsbesparing en mooiere ijsjes maken.
Als ik gewone ijsjes uit de winkel wilde kocht ik natuurlijk niet zo'n dingquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:28 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
dan leg ik er liever een doos ijsjes in
wat is er mis met winkelijsquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Als ik gewone ijsjes uit de winkel wilde kocht ik natuurlijk niet zo'n ding
Ik zie nergens staan dat er iets mis is met winkelijs ? Ik heb wel m'n eigen redenen om zelf ijs te maken; ik probeer zoveel mogelijk vegan (= oa geen zuivel) te eten. Ik heb ook een vriendin met lactose intolerantie die graag ijs lust. In beide gevallen zou je genoegen kunnen nemen met alleen saai waterijs, maar je kunt ook zelf iets lekkers maken, bv met Alpro mild& creamy soyayoghurt. Ik heb al peer/vanilleyoghurt ijs gemaakt, heerlijk !quote:
Ooh zo. Dan is het wel handig inderdaad.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat er iets mis is met winkelijs ? Ik heb wel m'n eigen redenen om zelf ijs te maken; ik probeer zoveel mogelijk vegan (= oa geen zuivel) te eten. Ik heb ook een vriendin met lactose intolerantie die graag ijs lust. In beide gevallen zou je genoegen kunnen nemen met alleen saai waterijs, maar je kunt ook zelf iets lekkers maken, bv met Alpro mild& creamy soyayoghurt. Ik heb al peer/vanilleyoghurt ijs gemaakt, heerlijk !
Gisteren heb ik trouwens kersen/rum ijsjes gemaakt
In de slush?quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:47 schreef Gits het volgende:
[..]
Heb hem net binnen, wat doe jij er zoal in
Niets... Heerlijk... vandaag nog 1 opquote:
ok ga morgen de sapjes proberen, moet ik hem niet vergeten in de vriezer te zettenquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:55 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
In de slush?
Sapjes, cola (niet light :p dat plakt haha), chocomel was ook erg lekker (wel flink doorschrapen)
recepten!!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat er iets mis is met winkelijs ? Ik heb wel m'n eigen redenen om zelf ijs te maken; ik probeer zoveel mogelijk vegan (= oa geen zuivel) te eten. Ik heb ook een vriendin met lactose intolerantie die graag ijs lust. In beide gevallen zou je genoegen kunnen nemen met alleen saai waterijs, maar je kunt ook zelf iets lekkers maken, bv met Alpro mild& creamy soyayoghurt. Ik heb al peer/vanilleyoghurt ijs gemaakt, heerlijk !
Gisteren heb ik trouwens kersen/rum ijsjes gemaakt
Welke? Die Lijnloos post?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:35 schreef Suikertante het volgende:
KJ die gebruik ik wel als Splitvulling en dat werkt natuurlijk prima! Maar hiervoor weet ik het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |