quote:Update: Spelers die een Xbox One-game tweedehands kopen of lenen van een vriend, moeten opnieuw het volledige bedrag voor de game betalen om het spel te activeren en te kunnen spelen. Dat laat Microsoft weten.
Microsoft corporate vicepresident Phil Harrison bevestigt deze informatie aan Kotaku. Wanneer een Xbox One-game gekocht wordt, zit hier een code bij die maar één keer gebruikt kan worden om de game op de harde schijf van de console te installeren. "De game zit dan op je harde schijf en je hebt toestemming om de game zo lang als je wilt te spelen", aldus Harrison.
Harrison bevestigt dat games die nog voor de volledige prijs in de winkels liggen, alleen voor de volledige prijs geactiveerd kunnen worden wanneer betreffende game tweedehands gekocht wordt of geleend is. Wel kunnen alle mensen die van dezelfde Xbox One gebruik maken, maar een andere account hebben, de game gratis spelen. Microsoft werkt ook aan een systeem waardoor games online verkocht kunnen worden via Xbox Live, maar kon hier nog geen verdere informatie over kwijt.
Schappelijkquote:Wanneer een Xbox One-game gekocht wordt, zit hier een code bij die maar één keer gebruikt kan worden om de game op de harde schijf van de console te installeren. "De game zit dan op je harde schijf en je hebt toestemming om de game zo lang als je wilt te spelen", aldus Harrison.
En het is niet eens waar, want je moet de afgelopen 24uur minstens 1x online zijn geweest, anders kun je het spel niet meer spelen tot je weer een keer connectie maakt.quote:
Dus ik koop een spel voor 60, op een gegeven moment wordt ie 20 euro in de winkel en juist op dat moment wil ik hem wegdoen, dan verkoop ik hem voor zeg maar 10 euro, dan moet de koper nog 20 euro bijlappen aan Microsoft? Kom op zeg, wie heeft deze achterlijke idee verzonnen?quote:Op woensdag 22 mei 2013 01:31 schreef WSquater het volgende:
Het valt allemaal nog wel mee. Ik bedoel maar, je moet alleen maar altijd een internetverbinding hebben en tweedehands games kosten je slechts de adviesprijs.
Ze zeggen letterlijk dat de nieuwe console niet om high end graphics draait. Fuck dat!quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:52 schreef Jorwol het volgende:
Ze hebben het gewoon verkeerd aangepakt. Het idee achter de presentatie is dat ze vooral de visie van het apparaat en de entertainment kant wilden laten zien. De games komen voornamelijk pas op de E3, alleen hadden wij het nu al verwacht. Als ze op de E3 ons helemaal wegblazen met geweldige exclusives maakt het allemaal niet zoveel meer uit voor ze. Zo niet, tja, dan zijn ze bij Sony heel erg blij.
Tjah ze hadden ook een korte montage kunnen laten zien van de games die komen gaan als voorproefje van de E3, maar zelfs dat krijgen we niet. Nu is het 21 dagen wachten, en dat is vrij lang nu de nieuwe Xbox zo negatief in beeld staat, zodat we kunnen zien wat de Xbox nou laat zien aan games.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:52 schreef Jorwol het volgende:
Ze hebben het gewoon verkeerd aangepakt. Het idee achter de presentatie is dat ze vooral de visie van het apparaat en de entertainment kant wilden laten zien. De games komen voornamelijk pas op de E3, alleen hadden wij het nu al verwacht. Als ze op de E3 ons helemaal wegblazen met geweldige exclusives maakt het allemaal niet zoveel meer uit voor ze. Zo niet, tja, dan zijn ze bij Sony heel erg blij.
Ik moet het nog zien. Die specs zijn zover wij weten vrijwel identiek aan de PS4, dus daar zal het niet aan liggen. Overigens zal het mij niet zoveel schelen hoe de graphics zijn, als ik echt mooie games wil spelen zet ik m'n pc wel aan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:54 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ze zeggen letterlijk dat de nieuwe console niet om high end graphics draait. Fuck dat!
We (FOK!games) zijn toch toevallig in LA rond die tijd, dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 22 mei 2013 07:49 schreef Morpheus2002 het volgende:
Toch zie ik graag vergelijkingen met de PS4 op de E3
Dan kan ik net zo goed m'n Xbox 360 houden. Voor home entertainment heb je veel betere apparaten. En PC gamen blijft anders dan console gamen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 07:57 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Die specs zijn zover wij weten vrijwel identiek aan de PS4, dus daar zal het niet aan liggen. Overigens zal het mij niet zoveel schelen hoe de graphics zijn, als ik echt mooie games wil spelen zet ik m'n pc wel aan.
Ik kijk er naar uitquote:Op woensdag 22 mei 2013 08:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
We (FOK!games) zijn toch toevallig in LA rond die tijd, dus dat komt wel goed
Tweedehands doorverkopen is nog helemaal niet duidelijk, dus dat sites er nu als een malle over beginnen is begrijpelijk, maar Microsoft heeft, zeggen ze, een andere mogelijkheid dan alleen de volle mep betalenquote:Op woensdag 22 mei 2013 03:17 schreef SolidasRock het volgende:
De 1X ziet er ruk uit, alsof we weer terug zijn gegaan in de tijd naar van die koelkastachtige apparaten. En dat spelletjes niet 2ehands doorverkocht kunnen worden zonder de volle winkelprijs opnieuw ervoor betalen is echt flauwekul. Als dat waar is gaat de X1 de slechtst verkochte console ever worden....
Of dat zeggen ze om de gemoederen onder controle te housen en zelf naar buiten kunnen treden waarom ze hiervoor hebben gekozen. Ze zullen iig niet blij zijn met deze internetrage.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tweedehands doorverkopen is nog helemaal niet duidelijk, dus dat sites er nu als een malle over beginnen is begrijpelijk, maar Microsoft heeft, zeggen ze, een andere mogelijkheid dan alleen de volle mep betalen
Klopt en daarom, als ik me baseer op wat er nu bekend is, ga ik de nieuwe xbox niet kopen. Kan allemaal nog veranderen na de E3 natuurlijk.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Dan kan ik net zo goed m'n Xbox 360 houden. Voor home entertainment heb je veel betere apparaten. En PC gamen blijft anders dan console gamen.
Idd, zo sta ik er ook in. Nu nog een manier vinden de Xbox One controller te kunnen gebruiken op de PS4quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:07 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Klopt en daarom, als ik me baseer op wat er nu bekend is, ga ik de nieuwe xbox niet kopen. Kan allemaal nog veranderen na de E3 natuurlijk.
vandaar mijn "zeggen ze". We horen het wel. Eerlijk gezegd koop ik weinig tweedehands, ik wacht gewoon dat een game goedkoper is, dus mij boeit het geen aars.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:06 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Of dat zeggen ze om de gemoederen onder controle te housen en zelf naar buiten kunnen treden waarom ze hiervoor hebben gekozen. Ze zullen iig niet blij zijn met deze internetrage.
Mij ook niet hoor. Enige reden waarom ik het zuur zou vinden is omdat games op ten duur uit de winkel verdwijnen en ik niet vast wil zitten aan DD only. Dan zijn tweedehands games de oplossing, maar dat zou nu ook niet meer aantrekkelijk zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2013 08:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
vandaar mijn "zeggen ze". We horen het wel. Eerlijk gezegd koop ik weinig tweedehands, ik wacht gewoon dat een game goedkoper is, dus mij boeit het geen aars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |