abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126825887
Langzaam maar zeker komen de gesplitste resultaten van de televoting en de vakjury naar buiten. Vandaag was het de beurt aan Zweden. Nederland werd 2e bij de vakjury, achter Noorwegen. Bij het totaalresultaat was Nederland 3e, en ingehaald door de vermoedelijke publieksfavoriet Denemarken. Opvallend is dat Azerbeidzjan en Oekraïne slechts in de onderste helft van de lijst komen. Ook opvallend is de relatief lage 5e plaats die Anouk behaalde bij de Zweedse jury in de halve finale, vlak voor Montenegro en nog achter België.

quote:
Så röstade Sveriges jury i finalen
1.Norge, 10 poäng
2.Nederländerna, 23 poäng
3.Moldavien, 24 poäng
4.Belgien, 28 poäng
5.Italien, 32 poäng
6.Danmark, 36 poäng
7.Ryssland, 39 poäng
8.Storbritannien, 46 poäng
9.Estland, 54 poäng
10.Frankrike, 57 poäng
11.Island, 58 poäng
12.Irland, 62 poäng
13.Tyskland, 64 poäng
14.Rumänien, 66 poäng
15.Azerbajdzjan, 69 poäng
16.Ukraina, 77 poäng
17.Armenien, 83 poäng
18.Grekland, 85 poäng
19.Ungern, 87 poäng
20.Malta, 92 poäng
21.Finland, 92 poäng
22.Georgien, 95 poäng
23.Vitryssland, 111 poäng
24.Spanien, 116 poäng
25.Litauen, 119 poäng

Så röstade Sveriges jury i den första semifinalen
1.Danmark, 17 poäng
2.Ryssland, 18 poäng
3.Moldavien, 23 poäng
4.Belgien, 24 poäng
5.Nederländerna, 27 poäng
6.Montenegro, 38 poäng
7.Österrike, 39 poäng
8.Estland, 40 poäng
9.Ukraina, 40 poäng
10.Irland, 41 poäng
11.Serbien, 50 poäng
12.Cypern, 55 poäng
13.Vitryssland, 57 poäng
14.Kroatien, 66 poäng
15.Slovenien, 68 poäng
16.Litauen, 77 poäng
Dit waren de totale punten van Zweden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_126825948
Gisteren kwamen de uitslagen van de televoting van Italië al naar buiten:

quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:49 schreef KoningPils het volgende:
Nederland kreeg 2,9% van de stemmen in de 1e halve finale. In de finale kreeg Anouk 1,64% van de stemmen.

http://www.rai.it/dl/docs(...)sultati_TELEVOTO.pdf
  ESF Reporter dinsdag 21 mei 2013 @ 20:00:56 #3
87554 Cee
Welluk?
pi_126826190
Ik had écht verwacht dat we bij de Italianen veel punten zouden scoren. Allesbehalve dus! :o Leuk, die gesplitste lijstjes Fred_B, als je er meer tegen komt, gooi ze maar binnen! *O*
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:55:07 #4
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_126829244
Hahaha, iedereen maar zeuren over dat nummer van Belgie. Nu zien jullie het zelf; zelfs de Zweedse vakjury geeft ze veel punten :P
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_126833896
Opvallend dat we van 5 naar 2 gingen bij dezelfde juryleden, blijkt het liedje toch een 'grower' te zijn geweest...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_126868610
De jurypunten van Italië, afgeleid van het totaal en de televoting:

1. Noorwegen
2. Denemarken
3. Spanje
4. Malta
5. Litouwen
6. Onbekend, vermoedelijk IJsland, Zweden, Frankrijk of België
7. Onbekend, vermoedelijk IJsland, Zweden, Frankrijk of België
8. Nederland
9. Hongarije
10. Griekenland
11. Georgië
12. Azerbeidzjan
13. Oekraïne
14. Armenië
15. Moldavië
16. Rusland
17. Onbekend
18. Onbekend
19. Roemenië

Bron
pi_126970005
Jurypunten uit Noorwegen.
12 points to Sweden
10 points to Netherlands
08 points to Malta
07 points to France
06 points to Greece
05 points to Belgium
04 points to Moldova
03 points to Italy
02 points to Romania
01 point to Denmark

http://oikotimes.com/2013/05/24/norway-jury-votes-revealed/
pi_126977343
Ter vergelijking de totale stemmen uit Noorwegen:

12. Zweden
10. Malta
08. Nederland
07. Denemarken
06. Roemenië
05. Griekenland
04. IJsland
03. België
02. Hongarije
01. Oekraïne

De televoters hebben naar alle waarschijnlijkheid in elk geval Zweden, Denemarken, IJsland, Roemenië en Malta boven ons geplaatst.
pi_126998642
Denemarken:

SEMIFINALE 1

Den danske jurys stemmer
•Rusland: 1. plads
•Østrig: 2. plads
•Ukraine: 3. plads
•Moldova: 4. plads
•Holland: 5. plads
•Estland: 6. plads
•Belgien: 7. plads
•Montenegro: 8. plads
•Kroatien: 9. plads
•Litauen: 10. plads
•Cypern: 11. plads
•Serbien: 12. plads
•Irland: 13. plads
•Hviderusland: 14. plads
•Slovenien: 15. plads

Samlet resultat: Dansk jury og danske sms-stemmer
•Rusland: 12 point
•Holland: 10 point
•Ukraine: 8 point
•Belgien: 7 point
•Moldova: 6 point
•Montenegro: 5 point
•Østrig: 4 point
•Irland: 3 point
•Litauen: 2 point
•Estland: 1 point

FINALE
Den danske jurys stemmer
•Rusland: 1. plads
•Sverige: 2. plads
•Holland: 3. plads
•Belgien: 4. plads
•Moldova: 5. plads
•Norge: 6. plads
•Ukraine: 7. plads
•Frankrig: 8. plads
•Grækenland: 9. plads
•Storbritannien: 10. plads
•Finland: 11. plads
•Estland: 12. plads
•Georgien: 13. plads
•Tyskland: 14. plads
•Italien: 15. plads
•Irland: 16. plads
•Malta: 17. plads
•Aserbajdsjan: 18. plads
•Ungarn: 19. plads
•Litauen: 20. plads
•Spanien: 21. plads
•Island: 22. plads
•Armenien: 23. plads
•Rumænien: 24. plads
•Hviderusland: 25. plads

Samlet resultat: Dansk jury og danske sms-stemmer
•Norge: 12 point
•Holland: 10 point
•Sverige: 8 point
•Rusland: 7 point
•Grækenland: 6 point
•Belgien: 5 point
•Malta: 4 point
•Ukraine: 3 point
•Finland: 2 point
•Island: 1 point
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:59:50 #10
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_126998935
dan was Anouk dus populair bij de televote
pi_127004772
Ik ben benieuwd wat het gehele juryresultaat van de finale is. Ik vind het zeker opvallend dat Anouk het in Denemarken beter bij de televoters dan bij de jury heeft gedaan.
pi_127018029
Waarschijnlijk heeft de naamsbekendheid Anouk geholpen in Denemarken. Dat ze meer stemmen kreeg dan de buren van Zweden is een knappe prestatie :)

Ook opvallend dat de Deense jury IJsland zo laag plaatste.
pi_127058945
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik ben benieuwd wat het gehele juryresultaat van de finale is. Ik vind het zeker opvallend dat Anouk het in Denemarken beter bij de televoters dan bij de jury heeft gedaan.
Ik niet. Anouk geniet bekendheid in Denemarken en het publiek stemt graag op een mooi nummer van een zangeres die ze kennen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 28 mei 2013 @ 22:11:10 #14
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127130050
Ik vind dat eigenlijk toch best grappig om te zien. Want een sympathiek liedje als Malta scoort (in de halve finale) beduidend meer bij de jury, en het vergelijkbare Hongaarse nummer (in de finale) beduidend meer bij de televoters. Israël is inderdaad afgestraft door de televoters. En verder heeft Azerbeidzjan in de halve finale het beter gedaan bij de jury's dan bij de televoters en zou het land bij de jury's in de finale ook tweede zijn geworden. Oh en het Georgische gedrocht heeft het veel beter gedaan bij de jury's; I beg your pardon?
pi_127131975
Bulgarije en Zwitserland deden het goed bij de mensen thuis. Alleen niet bij de juries.
pi_127138839
Dat het gedeelte 'vak' in de vakjury niet al te serieus moet worden genomen, is ondertussen wel bekend. Wat op zich wel zorgwekkend is, is het feit dat originaliteit door de jury's keihard wordt afgestraft.

In de halve finales bij de televoters: Montenegro 4e en Bulgarije 5e, worden door de jury respectievelijk 3e en 1e van onderen geplaatst, en missen zo de finale.

In de finale is het meest frappante voorbeeld Hongarije, dat door de jury's op de 21e plaats wordt gezet. Je zou toch verwachten dat met de herintroductie van de vakjury dit soort niet zo commerciële nummers meer kans gaan maken. De meer geliefde inzendingen door de jury, in vergelijking met de televoters, zijn vooral cliché-liedjes als Zweden (3e plaats bij de jury's 8)7 ), Georgië (niet vanwege de goede zang in elk geval), UK (BBC, dus altijd goed), en Finland (ook een muzikaal hoogstandje).

[ Bericht 0% gewijzigd door Fred_B op 29-05-2013 08:04:39 ]
pi_127140035
Het wordt tijd dat die vakjurys flink uitgebreid worden, het kan niet zijn dat 5 mensen voor een heel land de punten bepalen. Dat moet op zijn minst verdubbelen
pi_127159602
Kan iemand misschien een simpele uitleg geven over hoe die getallen geïnterpreteerd moeten worden? Ik snap namelijk niet hoe een bepaald getal bij de juryvoting tot een bepaalde eindnotering leidt...
pi_127161005
Qua juryvotes zou Anouk zevende
geweest zijn, met televoting tiende

[ Bericht 8% gewijzigd door Pluto1975 op 29-05-2013 17:40:58 ]
pi_127161966
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:16 schreef Pluto1975 het volgende:
Qua juryvotes zou Anouk derde geweest zijn, met televoting tiende
Anouk staat qua gemiddeldes bij de jury op 7 en 11e bij de televoting
pi_127162019
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Anouk staat qua gemiddeldes bij de jury op 7 en 11e bij de televoting
Ja, gedeeld tiende geloof ik bij de televoters. Goed resultaat voor een niet heel commercieel nummer overigens. Had van de jury wel een goede plaatsing verwacht, maar de televoters overtreffen wel mijn verwachtingen
pi_127162049
Sorry, had "derde" geschreven, maar dat is natuurlijk de plaats van volgend jaar.
pi_127181611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:40 schreef Pluto1975 het volgende:

[..]

Ja, gedeeld tiende geloof ik bij de televoters. Goed resultaat voor een niet heel commercieel nummer overigens. Had van de jury wel een goede plaatsing verwacht, maar de televoters overtreffen wel mijn verwachtingen
Sowieso is de televotinguitslag een heel redelijke afspiegeling van de kwaliteit. De enige kritiekpunten die je kunt hebben, zijn dat een ietwat clownesk nummer als dat van Roemenië te hoog scoort, en dat zodra er meerdere liedjes in hetzelfde genre zijn, de mindere daarvan wat overdreven laag scoren (zoals Moldavië en Estland in categorie ballads), maar dat zijn niet echt grote problemen, in verhouding met de manier waarop de jury bepaalde landen heeft gepusht.
pi_127241448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Sowieso is de televotinguitslag een heel redelijke afspiegeling van de kwaliteit. De enige kritiekpunten die je kunt hebben, zijn dat een ietwat clownesk nummer als dat van Roemenië te hoog scoort, en dat zodra er meerdere liedjes in hetzelfde genre zijn, de mindere daarvan wat overdreven laag scoren (zoals Moldavië en Estland in categorie ballads), maar dat zijn niet echt grote problemen, in verhouding met de manier waarop de jury bepaalde landen heeft gepusht.
Je kan lekker zwetsen, maar Roemenië zou 7e hebbben gestaan als het aan de kiezers lag in de finale.
M.i. de beste van iedereen! Koop die single..hoeren! 8-)
pi_127280930
quote:
Nederlandse jury ging voor Noorwegen in finale

De TROS heeft de uitslagen van de Nederlandse jury gepubliceerd. De jury ging in de finale vol voor de Scandinavische inzendingen van Noorwegen, Zweden en Denemarken. Armenië werd op de laatste plek gezet. België, Griekenland, Malta en Hongarije profiteerden van een goede televotinguitslag en scoorden uiteindelijk (veel) beter dan bij de jury.

In de halve finale was België ook een stijger dankzij de televoting. Servië en Kroatië vielen dankzij de televoting ook nog in de punten.

Finale:

Jury:
01. Noorwegen
02. Zweden
03. Denemarken
04. Oekraïne
05. België
06. Moldavië
07. Malta
08. Hongarije
09. Estland
10. Rusland
11. Finland
12. Frankrijk
13. Azerbeidzjan
14. IJsland
15. Italië
16. Ierland
17. Roemenië
18. Wit-Rusland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Georgië
21. Duitsland
22. Griekenland
23. Spanje
24. Litouwen
25. Armenië

Uitslag 50/50: Nederland zelf deelde de punten uit aan
Griekenland (1)
Azerbeidzjan (2)
Zweden (3)
Rusland (4)
Oekraïne (5)
Noorwegen (6)
Hongarije (7)
Malta (8)
Denemarken (10)
België (12)

De leden in de 1e halve finale waren Cornald Maas (presentator en journalist), Eric van Tijn (componist en producer), Nance (presentatrice en zangeres), Carlo Boszhard (presentator) en Kim-Lian van der Meij (presentatrice en zangeres).

1e halve finale:
01. Denemarken, 02. Oekraïne, 03. Moldavië, 04. Estland, 05. Rusland, 06. België, 07. Ierland, 08. Wit-Rusland, 09. Oostenrijk, 10. Cyprus, 11. Litouwen, 12. Kroatië, 13. Slovenië, 14. Montenegro, 15. Servië

Uitslag 50/50: Nederland gaf zelf punten aan Servië (1), Wit-Rusland (2), Kroatië (3), Estland (4), Ierland (5), Moldavië (6), Rusland (7), Oekraïne (8), België (10) en Denemarken (12).

In de finale werden Maas en Van Tijn vervangen door Jeroen Nieuwenhuize (DJ) en André de Raaff (muziekuitgever). Nance, Carlo Boszhard en Kim-Lian van der Meij bleven op hun plek.
Bron.

Het meest opvallende is de bijzonder lage positie van Griekenland bij de jury. Verder scoren Zweden, Estland en Finland nogal hoog, maar dat is in lijn met het totale gemiddelde van alle jury's.

Armenië eindigt helemaal onderaan -> Anti-diaspora-voting?
  Moderator zaterdag 1 juni 2013 @ 10:55:44 #27
375570 crew  Cyan9
pi_127281222
Armenië was gewoon echt slecht. Maar daarnaast hou ik ook niet van diaspora-voting, dus prima in alle opzichten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_127281817
Ik denk niet dat ze Armenie bewust onderaan hebben gezet vanwege diaspora... de samenstelling van de jury doet mij denken dat die gewoon echt geen reet met dat rockerige liedje hadden, plus het feit dat het ook echt niet best was...
pi_127285268
Als ik wat puzzel met de getallen kom ik tot de conclusie dat Griekenland bij de televote minstens in de top 3 is geëindigd. België is minstens twee plekken hoger geëindigd dan Denemarken. Noorwegen is ergens rond plek 12 geëindigd en Zweden ergens rond plek 15.
pi_127285968
Ik denk dat het mogelijk is om met behulp van de scores per land en de "gemiddelden" voor de jury en de televote zoal die hier te vinden zijn, het een en ander terug te rekenen en op die manier per land de volledige(!) split results te krijgen.

Het zal dan nodig zijn op een programma te schrijven die alle mogelijk combinaties van jury en televoting punten per land langs gaat, en dit vergelijkt met de scores zoals die op de avond gegeven zijn door dat land. Dit zal misschien wel tienduizenden mogelijkheden opleveren, maar ik denk dat er maar een paar mogelijke combinaties zijn, misschien zelfs wel slechts eentje, die ook overeenkomen met de gemiddelden.

Um, iemand die kan programmeren en niks beters te doen heeft? O-)
pi_127286745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat ze Armenie bewust onderaan hebben gezet vanwege diaspora... de samenstelling van de jury doet mij denken dat die gewoon echt geen reet met dat rockerige liedje hadden, plus het feit dat het ook echt niet best was...
Nee goed, Armenië bij de onderste 5 is op zich niet onredelijk. Wel heeft de hele uitslag in elk geval de schijn over zich dat de landen die het in het algemeen moeilijk hebben bij de televoting wat zijn bevoordeeld en vooral ook andersom. De hoge klasseringen van België, Estland en Finland, tegenover de opmerkelijk lage plaatsing van Griekenland, Armenië en in de halve finale de 4 voormalig-Joegoslavische landen precies bij de onderste 4.
pi_127286839
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee goed, Armenië bij de onderste 5 is op zich niet onredelijk. Wel heeft de hele uitslag in elk geval de schijn over zich dat de landen die het in het algemeen moeilijk hebben bij de televoting wat zijn bevoordeeld en vooral ook andersom. De hoge klasseringen van België, Estland en Finland, tegenover de opmerkelijk lage plaatsing van Griekenland, Armenië en in de halve finale de 4 voormalig-Joegoslavische landen precies bij de onderste 4.
Ik wil ze dit jaar nog wel het voordeel van de twijfel geven eigenlijk... Griekenland is een hate-or-love liedje, en ik kan me voorstellen dat de Nances en Carlo Boszhards van deze wereld er een hekel aan hebben... en uit de Balkan kwam dit jaar ook echt niet veel bijzonders, alleen Kroatie had ik wat hoger geschat... Montenegro was eigentijds maar die performance maakte het bijna tot een grap...
pi_127287068
Ik kan me ook wel vinden in de jury uitslag. Niet dat ik het met ieder land eens ben, maar over het geheel denk ik wel dat het OK is.
pi_127287076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:46 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ik wat puzzel met de getallen kom ik tot de conclusie dat Griekenland bij de televote minstens in de top 3 is geëindigd. België is minstens twee plekken hoger geëindigd dan Denemarken. Noorwegen is ergens rond plek 12 geëindigd en Zweden ergens rond plek 15.
Het is vrij lastig in te schatten, omdat het goed mogelijk is dat Armenië in de Top 3 van de televoting heeft gescoord. Er is echter wel een kans dat buiten België en Denemarken geen enkel land uit de Top 6 van de jury de Top 10 van de televoters heeft gehaald.

Voorbeelduitslagen van de televoting:

1. België
2. Armenië
3. Denemarken
4. Griekenland
5. Malta
6. Hongarije
7. Rusland
8. Azerbeidzjan

Evengoed kan het zoiets zijn:

1. België
2. Griekenland
3. Denemarken
4. Malta
5. Hongarije
6. Rusland
7. Azerbeidzjan
8. Duitsland? Armenië? Roemenië?

11? Oekraïne
13? Noorwegen
18? Zweden
pi_127315688
We gaan door naar Slovenië. De jury stemde het volgende:

Finale:
Jury rangschikking:

1. Rusland
2. Zweden
3. Denemarken
4. Nederland
5. Azerbeidzjan
6. Moldavië
7. UK
8. Oekraïne
9. Italië
10. België

50/50 punten:
12. Denemarken
10. Rusland
8. Italië
7. Nederland
6. Zweden
5. Noorwegen
4. IJsland
3. Azerbeidzjan
2. België
1. UK

Halve Finale:
Jury rangschikking:

1. Rusland
2. Moldavië
3. Nederland
4. Oekraïne
5. Denemarken
6. Oostenrijk
7. België
8. Wit-Rusland
9. Estland
10. Litouwen

50/50 punten:
12. Oekraïne
10. Rusland
8. Denemarken
7. Moldavië
6. België
5. Servië
4. Wit-Rusland
3. Nederland
2. Kroatië
1. Oostenrijk

Bron

Opmerkelijk is vooral dat de Sloveense jury geen punt overhad voor de Oud-Joegoslavische buren. Ook opvallend is de hoge positie van Zweden ook bij deze jury. En Nederland had een liedje dat je blijkbaar vaker moet horen, want Anouk scoort in de finale beter dan in de halve finale, ondanks de grotere concurrentie.

In het totaalresultaat is het vreemd dat Oekraïne 12 punten krijgt in de halve finale, en in de finale geen enkel punt meer.
  maandag 3 juni 2013 @ 18:09:04 #36
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_127368112
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bron.

Het meest opvallende is de bijzonder lage positie van Griekenland bij de jury. Verder scoren Zweden, Estland en Finland nogal hoog, maar dat is in lijn met het totale gemiddelde van alle jury's.

Armenië eindigt helemaal onderaan -> Anti-diaspora-voting?
Wow, heeft de jury toch nog meer smaak dan verwacht met Noorwegen bovenaan.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_127378057
Ook de jury-punten van Duitsland zijn bekend. Dat Anouk geen punten kreeg, is niet zo'n verrassing als je weet dat de jury haar op de 19e(!) plaats zette. Ook Oekraïne en Moldavië eindigden na hun foutloze optredens nogal laag. Wel was er waardering voor pareltjes als Finland en Armenië, en zouden we (als het aan de Duitse jury had gelegen) volgend jaar weer naar Malmö zijn gegaan.

De leden van de Duitse jury zijn Lena, Tim Bendzko, Carolin Niemczyk, Florian Silbereisen en Alina Süggeler (Frida Gold).

De punten:

1) Sweden 12 Pts
2) Hungary 10 Pts
3) Norway 8 Pts
4) Iceland 7 Pts
5) Denmark 6 Pts
6) Finland 5 Pts
7) Belgium 4 Pts
8) Azerbaijan 3 Pts
9) Armenia 2 Pts
10) Malta 1 Pts
11) Greece
12) Romania
13) Italy
14) Georgia
15) Estonia
16) Russia
17) UK
18) France
19) Netherlands
20) Moldova
21) Ireland
22) Ukraine
23) Spain
24) Belarus
25) Lithuania

50/50 resultaten:

12. Hongarije
10. Denemarken
8. IJsland
7. Noorwegen
6. Griekenland
5. Malta
4. Azerbeidzjan
3. Zweden
2. Rusland
1. Finland

In de spoiler ook de resultaten van halve finale, waarin Noorwegen een heel stuk lager eindigde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron.
pi_127381721
NL 19e :')
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_127413336
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:23 schreef grazz het volgende:
Gezien de plaatsing van hun eigen inzending kunnen we concluderen dat ze er gewoon geen verstand van hebben
pi_127419339
quote:
7s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:23 schreef grazz het volgende:
Ik was een fan van Frida Gold... daar moet ik nog maar eens over nadenken :')
pi_127419471
Wat me wel opvalt aan al die resultaten... de liedjes van de halve finale waarin een jury stemt zijn vaak ook favoriet bij die jury's in de finale... de andere halve finale waarbij ze niet hebben gestemd komt er bekaaid vanaf... zowel bij Slovenie als Duitsland erg opvallend
pi_127600570
De juryscores van Roemenië zijn ook bekend. In de finale stemde de jury als volgt:

1.Moldova
2.Netherlands
3.Malta
4.Azerbaijan
5.United Kingdom
6.Norway
7.Belgium
8.Italy
9.Sweden
10.Greece
11.Denmark
12.Georgia
13.Russia
14.Finland
15.Iceland
16.France
17.Ukraine
18.Estonia
19.Armenia
20.Germany
21.Ireland
22.Lithuania
23.Hungary
24.Spain
25.Belarus

Ter vergelijking de uitgedeelde punten:

12. Moldavië
10. Azerbeidzjan
08. Noorwegen
07. Griekenland
06. Denemarken
05. Malta
04. Oekraïne
03. UK
02. Nederland
01. Italië

In de spoiler ook de resultaten voor de halve finale:

SPOILER
Bron.
pi_127721559
Even een tussenstandje na 10 van de 39 jury's. Tot nu toe zijn de resultaten bekend geworden van Duitsland, Nederland, Roemenië, Zweden, Denemarken, Italië, Noorwegen, en Slovenië. Naar alle waarschijnlijkheid zijn San Marino en Albanië de landen waar de televoting niet genoeg stemmen opleverde, daarmee is hun totaaluitslag dus gelijk aan de jury-uitslag. Een kleinigheidje dat mist, zijn de 4 en 5 punten van de Italiaanse jury, die mathematisch niet berekend kunnen worden.

De tussenstand:

1. Noorwegen 63

2. Zweden 56

3. NEDERLAND 52

4. Moldavië 40
5. België 39
6. Denemarken 39
7. Malta 38
8. Griekenland 32
9. Italië 30
10. Hongarije 29

11. Rusland 29
12. Azerbeidzjan 25
13. Frankrijk 19
14. Verenigd Koninkrijk 14
15. Oekraïne 14
16. Spanje 14
17. Finland 8
18. Roemenië 7
19. IJsland 7
20. Litouwen 6
21. Estland 4
22. Armenië 3
23. Duitsland 3
24. Georgië 0
25. Ierland 0
26. Wit-Rusland 0

Het beeld vertekent enigszins, doordat het vooral scores zijn van Noord-West-Europese jury's, maar dit wordt gedeeltelijk genuanceerd door het feit dat de complete Top 3 zelf al gestemd heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')