Dit waren de totale punten van Zweden:quote:Så röstade Sveriges jury i finalen
1.Norge, 10 poäng
2.Nederländerna, 23 poäng
3.Moldavien, 24 poäng
4.Belgien, 28 poäng
5.Italien, 32 poäng
6.Danmark, 36 poäng
7.Ryssland, 39 poäng
8.Storbritannien, 46 poäng
9.Estland, 54 poäng
10.Frankrike, 57 poäng
11.Island, 58 poäng
12.Irland, 62 poäng
13.Tyskland, 64 poäng
14.Rumänien, 66 poäng
15.Azerbajdzjan, 69 poäng
16.Ukraina, 77 poäng
17.Armenien, 83 poäng
18.Grekland, 85 poäng
19.Ungern, 87 poäng
20.Malta, 92 poäng
21.Finland, 92 poäng
22.Georgien, 95 poäng
23.Vitryssland, 111 poäng
24.Spanien, 116 poäng
25.Litauen, 119 poäng
Så röstade Sveriges jury i den första semifinalen
1.Danmark, 17 poäng
2.Ryssland, 18 poäng
3.Moldavien, 23 poäng
4.Belgien, 24 poäng
5.Nederländerna, 27 poäng
6.Montenegro, 38 poäng
7.Österrike, 39 poäng
8.Estland, 40 poäng
9.Ukraina, 40 poäng
10.Irland, 41 poäng
11.Serbien, 50 poäng
12.Cypern, 55 poäng
13.Vitryssland, 57 poäng
14.Kroatien, 66 poäng
15.Slovenien, 68 poäng
16.Litauen, 77 poäng
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BronDe Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:49 schreef KoningPils het volgende:
Nederland kreeg 2,9% van de stemmen in de 1e halve finale. In de finale kreeg Anouk 1,64% van de stemmen.
http://www.rai.it/dl/docs(...)sultati_TELEVOTO.pdf
Ik niet. Anouk geniet bekendheid in Denemarken en het publiek stemt graag op een mooi nummer van een zangeres die ze kennen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:40 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik ben benieuwd wat het gehele juryresultaat van de finale is. Ik vind het zeker opvallend dat Anouk het in Denemarken beter bij de televoters dan bij de jury heeft gedaan.
Anouk staat qua gemiddeldes bij de jury op 7 en 11e bij de televotingquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:16 schreef Pluto1975 het volgende:
Qua juryvotes zou Anouk derde geweest zijn, met televoting tiende
Ja, gedeeld tiende geloof ik bij de televoters. Goed resultaat voor een niet heel commercieel nummer overigens. Had van de jury wel een goede plaatsing verwacht, maar de televoters overtreffen wel mijn verwachtingenquote:Op woensdag 29 mei 2013 17:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Anouk staat qua gemiddeldes bij de jury op 7 en 11e bij de televoting
Sowieso is de televotinguitslag een heel redelijke afspiegeling van de kwaliteit. De enige kritiekpunten die je kunt hebben, zijn dat een ietwat clownesk nummer als dat van Roemenië te hoog scoort, en dat zodra er meerdere liedjes in hetzelfde genre zijn, de mindere daarvan wat overdreven laag scoren (zoals Moldavië en Estland in categorie ballads), maar dat zijn niet echt grote problemen, in verhouding met de manier waarop de jury bepaalde landen heeft gepusht.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:40 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Ja, gedeeld tiende geloof ik bij de televoters. Goed resultaat voor een niet heel commercieel nummer overigens. Had van de jury wel een goede plaatsing verwacht, maar de televoters overtreffen wel mijn verwachtingen
Je kan lekker zwetsen, maar Roemenië zou 7e hebbben gestaan als het aan de kiezers lag in de finale.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Sowieso is de televotinguitslag een heel redelijke afspiegeling van de kwaliteit. De enige kritiekpunten die je kunt hebben, zijn dat een ietwat clownesk nummer als dat van Roemenië te hoog scoort, en dat zodra er meerdere liedjes in hetzelfde genre zijn, de mindere daarvan wat overdreven laag scoren (zoals Moldavië en Estland in categorie ballads), maar dat zijn niet echt grote problemen, in verhouding met de manier waarop de jury bepaalde landen heeft gepusht.
Bron.quote:Nederlandse jury ging voor Noorwegen in finale
De TROS heeft de uitslagen van de Nederlandse jury gepubliceerd. De jury ging in de finale vol voor de Scandinavische inzendingen van Noorwegen, Zweden en Denemarken. Armenië werd op de laatste plek gezet. België, Griekenland, Malta en Hongarije profiteerden van een goede televotinguitslag en scoorden uiteindelijk (veel) beter dan bij de jury.
In de halve finale was België ook een stijger dankzij de televoting. Servië en Kroatië vielen dankzij de televoting ook nog in de punten.
Finale:
Jury:
01. Noorwegen
02. Zweden
03. Denemarken
04. Oekraïne
05. België
06. Moldavië
07. Malta
08. Hongarije
09. Estland
10. Rusland
11. Finland
12. Frankrijk
13. Azerbeidzjan
14. IJsland
15. Italië
16. Ierland
17. Roemenië
18. Wit-Rusland
19. Verenigd Koninkrijk
20. Georgië
21. Duitsland
22. Griekenland
23. Spanje
24. Litouwen
25. Armenië
Uitslag 50/50: Nederland zelf deelde de punten uit aan
Griekenland (1)
Azerbeidzjan (2)
Zweden (3)
Rusland (4)
Oekraïne (5)
Noorwegen (6)
Hongarije (7)
Malta (8)
Denemarken (10)
België (12)
De leden in de 1e halve finale waren Cornald Maas (presentator en journalist), Eric van Tijn (componist en producer), Nance (presentatrice en zangeres), Carlo Boszhard (presentator) en Kim-Lian van der Meij (presentatrice en zangeres).
1e halve finale:
01. Denemarken, 02. Oekraïne, 03. Moldavië, 04. Estland, 05. Rusland, 06. België, 07. Ierland, 08. Wit-Rusland, 09. Oostenrijk, 10. Cyprus, 11. Litouwen, 12. Kroatië, 13. Slovenië, 14. Montenegro, 15. Servië
Uitslag 50/50: Nederland gaf zelf punten aan Servië (1), Wit-Rusland (2), Kroatië (3), Estland (4), Ierland (5), Moldavië (6), Rusland (7), Oekraïne (8), België (10) en Denemarken (12).
In de finale werden Maas en Van Tijn vervangen door Jeroen Nieuwenhuize (DJ) en André de Raaff (muziekuitgever). Nance, Carlo Boszhard en Kim-Lian van der Meij bleven op hun plek.
Nee goed, Armenië bij de onderste 5 is op zich niet onredelijk. Wel heeft de hele uitslag in elk geval de schijn over zich dat de landen die het in het algemeen moeilijk hebben bij de televoting wat zijn bevoordeeld en vooral ook andersom. De hoge klasseringen van België, Estland en Finland, tegenover de opmerkelijk lage plaatsing van Griekenland, Armenië en in de halve finale de 4 voormalig-Joegoslavische landen precies bij de onderste 4.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk niet dat ze Armenie bewust onderaan hebben gezet vanwege diaspora... de samenstelling van de jury doet mij denken dat die gewoon echt geen reet met dat rockerige liedje hadden, plus het feit dat het ook echt niet best was...
Ik wil ze dit jaar nog wel het voordeel van de twijfel geven eigenlijk... Griekenland is een hate-or-love liedje, en ik kan me voorstellen dat de Nances en Carlo Boszhards van deze wereld er een hekel aan hebben... en uit de Balkan kwam dit jaar ook echt niet veel bijzonders, alleen Kroatie had ik wat hoger geschat... Montenegro was eigentijds maar die performance maakte het bijna tot een grap...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 14:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee goed, Armenië bij de onderste 5 is op zich niet onredelijk. Wel heeft de hele uitslag in elk geval de schijn over zich dat de landen die het in het algemeen moeilijk hebben bij de televoting wat zijn bevoordeeld en vooral ook andersom. De hoge klasseringen van België, Estland en Finland, tegenover de opmerkelijk lage plaatsing van Griekenland, Armenië en in de halve finale de 4 voormalig-Joegoslavische landen precies bij de onderste 4.
Het is vrij lastig in te schatten, omdat het goed mogelijk is dat Armenië in de Top 3 van de televoting heeft gescoord. Er is echter wel een kans dat buiten België en Denemarken geen enkel land uit de Top 6 van de jury de Top 10 van de televoters heeft gehaald.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:46 schreef CommanderKeen het volgende:
Als ik wat puzzel met de getallen kom ik tot de conclusie dat Griekenland bij de televote minstens in de top 3 is geëindigd. België is minstens twee plekken hoger geëindigd dan Denemarken. Noorwegen is ergens rond plek 12 geëindigd en Zweden ergens rond plek 15.
Wow, heeft de jury toch nog meer smaak dan verwacht met Noorwegen bovenaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bron.
Het meest opvallende is de bijzonder lage positie van Griekenland bij de jury. Verder scoren Zweden, Estland en Finland nogal hoog, maar dat is in lijn met het totale gemiddelde van alle jury's.
Armenië eindigt helemaal onderaan -> Anti-diaspora-voting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron.De Sahara is zonder meer erg droog.
Gezien de plaatsing van hun eigen inzending kunnen we concluderen dat ze er gewoon geen verstand van hebbenquote:
Ik was een fan van Frida Gold... daar moet ik nog maar eens over nadenkenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron.De Sahara is zonder meer erg droog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |