abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:44:34 #26
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126828659
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:41 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

DEUTSCHLAND! trekt de snelheidsbeperking terug in fases. Dat krijg je met 1 Europa.. -O-
Scheelt dat de boetes daar een stuk lager zijn :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_126828714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:44 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Scheelt dat de boetes daar een stuk lager zijn :)
Das waar, en ze flitsen voor het merendeel nog steeds van voren. Maar ongegeneerd hard rijden op die Autobahn is er binnenkort niet meer bij.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:46:52 #28
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126828764
Achja zo hard gaat de mijne niet, en vind snelweg ook geen reet aan :(
Maar wordt buiten bebouwde kom dan ook 80?!?!
pi_126828822
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:46 schreef KneusTeun het volgende:
Tot nu toe niet. Enkel op de Autobahn komt nu de beperking.
pi_126828828
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:46 schreef KneusTeun het volgende:
Dat is al 80 :{

Of bedoel je Duitsland?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:48:33 #31
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126828869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:47 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dat is al 80 :{

Of bedoel je Duitsland?
Ja, daar ging het over inderdaad. :Y
pi_126828900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:48 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Ja, daar ging het over inderdaad. :Y
Ah ^O^
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:49:45 #33
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_126828938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:49 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ah ^O^
Voor sommige mensen is het net zo makkelijk om de grens over te gaan als naar de supermarkt rijden ^O^ ideaal!
pi_126829002
Maar nu weet ik verdorie nog niet of ik mijn sproeiers moet aanpassen voor de demper.

Overigens.. ¤190 veur een Produro nieuw *O* Tis dan wel een demo model met een paar krasjes, maar toch *)
pi_126829557
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Das waar, en ze flitsen voor het merendeel nog steeds van voren. Maar ongegeneerd hard rijden op die Autobahn is er binnenkort niet meer bij.
Dat doen ze in Nederland gelukkig ook nog. Of ze gebruiken bij vast palen slechte lussen.

Zal verklaren dat ik 9 van de 10 keer op de motor zit in plaats van in de auto, terwijl 9 van de 10 boetes die ik binnen krijg toch nog voor de auto zijn :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:01:57 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126829625
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:50 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar nu weet ik verdorie nog niet of ik mijn sproeiers moet aanpassen voor de demper.

Overigens.. ¤190 veur een Produro nieuw *O* Tis dan wel een demo model met een paar krasjes, maar toch *)
Hoeft niet.

Wordt altijd wel aangeraden om hem ermee af te laten stellen natuurlijk, maar dan kijrg je er 1 pk bij voor 250¤. Als je iets wilt wat écht een beetje zoden aan de dijk zet, kun je er beter meteen een Dynojet kitje in laten ploffen en dan icm de demper laten afstellen, dán heb je wat :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126829738
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hoeft niet.

Wordt altijd wel aangeraden om hem ermee af te laten stellen natuurlijk, maar dan kijrg je er 1 pk bij voor 250¤. Als je iets wilt wat écht een beetje zoden aan de dijk zet, kun je er beter meteen een Dynojet kitje in laten ploffen en dan icm de demper laten afstellen, dán heb je wat :Y
Ligt een beetje aan het verschil in doorvoer van de auspuff he. Mijn originele uitlaat zit vol met schotten en andere meuk. Als die erop zit loopt ie perfect, heerlijk door de toeren heen en zonder gedoe. Open uitlaat betekend bokken, knallen en moeilijk starten.

Afstellen na verandering is altijd beter, niet persé nodig - daar is het effect niet groot genoeg voor. Je merkt het vanzelf wel als hij het echt nodig heeft.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:07:04 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_126829873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan het verschil in doorvoer van de auspuff he. Mijn originele uitlaat zit vol met schotten en andere meuk. Als die erop zit loopt ie perfect, heerlijk door de toeren heen en zonder gedoe. Open uitlaat betekend bokken, knallen en moeilijk starten.

Afstellen na verandering is altijd beter, niet persé nodig - daar is het effect niet groot genoeg voor. Je merkt het vanzelf wel als hij het echt nodig heeft.
Een AT loopt gewoon beter met een open demper, en Anne d'r Alp geeft ook geen krimp met de ProDuro erop.

Geen ervaring met 4 pitters.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_126830134
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een AT loopt gewoon beter met een open demper, en Anne d'r Alp geeft ook geen krimp met de ProDuro erop.

Dan ga ik gewoon van jou uit SD. Die 1 PK of Dynokit zal mij een reet roesten, het blijft tenslotte een Alp :+ Gaat mij puur voor het geluid!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:13:21 #40
67670 Skv
Cynist.
pi_126830177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:38 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Want? vorige week moeten doen en ging opzich prima, tis net als leer en textiel. Het gaat even prima, dan wat minder en na echt lange tijd ben je nat tot op je onderbroek :)
Dan maakt kevlar vs standaard textiel niet veel uit.
Ik ga het meemaken.. Nog even een nieuw jack kopen (http://www.motolegends.co(...)-leather-jacket.html) en ik ben klaar op wat kleine technische dingetjes na. Zoals een houder aan m'n motor voor mijn schijfremslot. Ga dat ding niet in m'n jaszak meenemen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_126830205
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bandit loopt ook veel beter met open demper :) alleen moet ie dan wél even afgesteld worden. Zonder tegendruk gaat ie te arm lopen. Hoe dit kan in een viertaktmotor weet ik trouwens niet, maar ze hebben wel meer onverklaarbare karaktereigenschappen. Ondanks dat je hem rijker moet zetten met open pijp gaat ie na het afstellen wel wat zuiniger lopen trouwens. Althans, bij viercilinders.

Twee of vier cilinders, in principe kun je er vanuit gaan dat een tweetakt een goede tegendruk moet hebben (bepaald de powerband, moet op het koppelmoment zitten), een viertakt heeft geen tegendruk nodig en moet vooral zo weinig mogelijk weerstand hebben op de uitlaatslag. Die loopt dus het beste met open pijp. Wel even afstellen.
pi_126830273
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:12 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dan ga ik gewoon van jou uit SD. Die 1 PK of Dynokit zal mij een reet roesten, het blijft tenslotte een Alp :+ Gaat mij puur voor het geluid!
Is vooral koppel :) Al vertaalt zich dat in vermogen inderdaad als je het vermenigvuldigd met toerental, de winst is echter wel wat meer dan 1 PK. Ga maar uit van rond de 5, wat je vooral merkt in soepeler optrekken. Maar ook daar telt, dat hangt af van hoeveel verschil in weerstand er in de uitlaattracjecten zit.
pi_126830441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Is vooral koppel :) Al vertaalt zich dat in vermogen inderdaad als je het vermenigvuldigd met toerental, de winst is echter wel wat meer dan 1 PK. Ga maar uit van rond de 5, wat je vooral merkt in soepeler optrekken. Maar ook daar telt, dat hangt af van hoeveel verschil in weerstand er in de uitlaattracjecten zit.
Ergens heb ik het idee dat er ooit een andere demper en luchtfilter op m'n Alp zat. Het hok ploft, houdt soms in met accelereren en meurt ontzettend naar benzine. Ook zuipt die behoorlijk, 1:16,9.

Ach, ik zie het wel. Maar het zal sowieso een vooruitgang zijn met de demper. :)
pi_126830608
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:18 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ergens heb ik het idee dat er ooit een andere demper en luchtfilter op m'n Alp zat. Het hok ploft, houdt soms in met accelereren en meurt ontzettend naar benzine. Ook zuipt die behoorlijk, 1:16,9.

Ach, ik zie het wel. Maar het zal sowieso een vooruitgang zijn met de demper. :)
Ploffen en acceleratie is dan weer echt afhankelijk van cilinders, dat kan ik je niet vertellen :) alleen ervaring met four-in-line en parallel twin.

Let in ieder geval even op de kleur van je bougies. Die moet min of meer koffiebruin zijn. Istie wit, staat ie te arm. Istie zwart, staat ie te rijk. Beide zijn niet leuk voor je motor. Als ie te arm staat loopt ie te heet en loop je kans op backfire, als ie te rijk staat kan ie verzuipen of uit de uitlaat gaan knallen. Dat laatste klinkt trouwens wel heerlijk met open pijp :9~ maar beide effecten zijn niet echt leuk voor je kleppen. Niet dat ze meteen kapot gaan, maar op de lange termijn kan het wat schade opleveren.

Over het algemeen is het bij motoren wel zo dat als er iets niet lekker loopt de machine meteen voor geen meter meer rijd :) Als hij écht een afstelbeurtje nodig heeft merk je dat wel.
pi_126830952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ploffen en acceleratie is dan weer echt afhankelijk van cilinders, dat kan ik je niet vertellen :) alleen ervaring met four-in-line en parallel twin.

Let in ieder geval even op de kleur van je bougies. Die moet min of meer koffiebruin zijn. Istie wit, staat ie te arm. Istie zwart, staat ie te rijk. Beide zijn niet leuk voor je motor. Als ie te arm staat loopt ie te heet en loop je kans op backfire, als ie te rijk staat kan ie verzuipen of uit de uitlaat gaan knallen. Dat laatste klinkt trouwens wel heerlijk met open pijp :9~ maar beide effecten zijn niet echt leuk voor je kleppen. Niet dat ze meteen kapot gaan, maar op de lange termijn kan het wat schade opleveren.

Over het algemeen is het bij motoren wel zo dat als er iets niet lekker loopt de machine meteen voor geen meter meer rijd :) Als hij écht een afstelbeurtje nodig heeft merk je dat wel.
Tja, mijn hok is dan weer zoiets. De bougies hebben een mooie kleur, koffie met wat melk. Toch heb ik af en toe backfire en ploft hij in de uitlaat. Backfire kan te maken hebben omdat ik dat slurfje uit de filterkast heb getrokken, want meer aanzuig geluid. :) Ploffen in de uitlaat kan ik herleiden naar een afwateringsgaatje in de orginele demper. En een V-Twin ploft sowieso :7

Naja, als de demper er hangt ga ik eerst eens de kleppen stellen want dat heb ik nog niet gedaan na 10k.
pi_126831070
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:27 schreef Gummiebeer het volgende:

Naja, als de demper er hangt ga ik eerst eens de kleppen stellen want dat heb ik nog niet gedaan na 10k.
Dat helpt enorm veel ja :Y

Motoren mogen ook wel een beetje ploffen en af en toe wat backfiren natuurlijk. Daar zijn het carburated machines voor. En het is gewoon oerdegelijke oude techniek, die kan echt wel wat hebben :) Maar er zijn natuurlijk wel grenzen, want leuk voor de motor is het niet.

Als je in het donker achter mijn motor rijdt kun je de vlammen door zien slaan in de uitlaat O-) Vind het wel wat hebben. Ergens bijna zonde om te fixen, al weet ik al wat er aan de hand is. Dat geroffel, heerlijk _O_
pi_126831170
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Als je in het donker achter mijn motor rijdt kun je de vlammen door zien slaan in de uitlaat
Dat zie je bij mij ook als je erachter rijd ^O^ Volgens mij is de orginele demper ook zo gaar als Koos Spee die een belerend vingertje opsteekt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:31:47 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126831185
Leuk hoor, die Italiaanse binnensteden, maar ik ga er niet m'n motor buiten parkeren _O-
pi_126831300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:31 schreef Dekatria het volgende:
Leuk hoor, die Italiaanse binnensteden, maar ik ga er niet m'n motor buiten parkeren _O-
Idd. Voor je het weet hangt er een Fiat aan je spiegel!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:37:23 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126831496
Hotelletje met eigen ommuurde parkeergelegenheid - daar leg ik wel wat extra pecunia voor neer. Lekker rustdagje voordat ik op de pont stap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')