Jezus wat gaat dat hardquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:50 schreef Blik het volgende:
Er is weer een A-tje, 48 maanden, 8%
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3645
Iemand stopt ¤1000 in een particulier project... Gewaagd...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:02 schreef Kirov het volgende:
Er staat ook een B-tje voor een particulier trouwens.
Dat vraag ik me altijd af. Het merendeel van de 'gewone mensen' die een lening neemt betaalt deze toch ook gewoon weer af? Ik vind startups gewaagder om aan uit te lenen dan particulieren. En zonnepanelen zijn een vrij veilige investering.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:12 schreef µ het volgende:
[..]
Iemand stopt ¤1000 in een particulier project... Gewaagd...
Als je een paar ton hebt en je zet het zo weg dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:12 schreef µ het volgende:
[..]
Iemand stopt ¤1000 in een particulier project... Gewaagd...
Niet leuk meer ook steeds als ik terug kom van werk is alles weg.. Die gameshop was ook vol zag ik dat was wel een sympathiek ding.quote:
Meestal binnen 2 tot 4 weken rond en dan 1 maand later krijg je je eerste termijn binnen. Verschilt ook wel per project want mijn 3de project heeft m'n 2de ingehaald.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Heb net melding gekregen dat ik geld moet overmaken. Daarna kan het nog een paar maanden duren voordat er uitbetaald wordt?
Dat is die 'A' van een paar dagen terug?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 18:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Heb net melding gekregen dat ik geld moet overmaken. Daarna kan het nog een paar maanden duren voordat er uitbetaald wordt?
Nee een C'tje. 24 maanden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:53 schreef µ het volgende:
[..]
Dat is die 'A' van een paar dagen terug?
Ik heb nog steeds geen bevestiging dat mijn getekende overeenkomst binnen is... Heb gemaild...
Die heb ik ook, net het geld overgemaakt. Onee die is 48 maanden.quote:
My god, op basis hiervan stoppen mensen geld in een project? De winst voor 1 jaar staat vermeld, zouden we ook even de afgelopen jaren erbij willen vermelden? Dan staat er een leuk verkoopverhaal over vloeren in de gezondheidszorg, maar wie heeft die vloeren ontwikkeld? Heeft Royal Campen een exclusieve licentie om die vloeren in Europa te verkopen? Kopen ze deze in voor eigen rekening of pas wanneer ze al een definitieve order van een klant hebben? Wat zijn de betalingstermijnen qua inkoop en verkoop.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:50 schreef Blik het volgende:
Er is weer een A-tje, 48 maanden, 8%
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=3645
De bedragen die je in een zo'n project stopt zijn natuurlijk wel dermate klein dat ik die beschrijvingen maar half half ff lees. En als men niet betaald gaat Geldvoorelkaar wel achter dat geld aan maar het kan ooit gebeuren dat daar ook niets uitkomt en je je verlies moet nemen. maar dan ben je misschien alwel op 2/3 van de termijn ofzo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:47 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
My god, op basis hiervan stoppen mensen geld in een project? De winst voor 1 jaar staat vermeld, zouden we ook even de afgelopen jaren erbij willen vermelden? Dan staat er een leuk verkoopverhaal over vloeren in de gezondheidszorg, maar wie heeft die vloeren ontwikkeld? Heeft Royal Campen een exclusieve licentie om die vloeren in Europa te verkopen? Kopen ze deze in voor eigen rekening of pas wanneer ze al een definitieve order van een klant hebben? Wat zijn de betalingstermijnen qua inkoop en verkoop.
Het zal allemaal vast wel kloppen, maar de gegeven informatie is wel heel erg beknopt. Goed, het is een VOF, dus als ze niet kunnen betalen dan verkopen ze de boot maar. Het is een A-project, en ik moet dus kennelijk op de kennis en ervaring van Geldvoorelkaar vertrouwen dat dat klopt. Weet iemand wat de (objectieve) criteria voor die ratings zijn?
Ik sta overigens helemaal niet negatief tegenover crowdfunding, maar ik heb er wel enige kanttekeningen bij. Daarnaast is het leuk dat iedereen tot nu toe netjes z'n lening afbetaald heeft, maar ik ben veel geinteresseerder wat Geldvoorelkaar doet wanneer iemand niet betaald of wanneer het geld gewoon echt op is. Dat gaat natuurlijk een keer gebeuren, en tot die tijd is het maar de vraag hoe dat loopt.
Tuurlijk zijn het kleine bedragen en ik verwacht ook geen prospectus van 60 pagina's, maar dit is wel erg summier. Ook de tekst "Netto winst (dus na aftrek van alle kosten)" doet m'n tenen krommenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
De bedragen die je in een zo'n project stopt zijn natuurlijk wel dermate klein dat ik die beschrijvingen maar half half ff lees. En als men niet betaald gaat Geldvoorelkaar wel achter dat geld aan maar het kan ooit gebeuren dat daar ook niets uitkomt en je je verlies moet nemen. maar dan ben je misschien allwel op 2/3 van de termijn ofzo.
De criteria hangen af van de terugbetaal capaciteit en bij een nieuw bedrijf is het sowieso E.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:47 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
My god, op basis hiervan stoppen mensen geld in een project? De winst voor 1 jaar staat vermeld, zouden we ook even de afgelopen jaren erbij willen vermelden? Dan staat er een leuk verkoopverhaal over vloeren in de gezondheidszorg, maar wie heeft die vloeren ontwikkeld? Heeft Royal Campen een exclusieve licentie om die vloeren in Europa te verkopen? Kopen ze deze in voor eigen rekening of pas wanneer ze al een definitieve order van een klant hebben? Wat zijn de betalingstermijnen qua inkoop en verkoop.
Het zal allemaal vast wel kloppen, maar de gegeven informatie is wel heel erg beknopt. Goed, het is een VOF, dus als ze niet kunnen betalen dan verkopen ze de boot maar. Het is een A-project, en ik moet dus kennelijk op de kennis en ervaring van Geldvoorelkaar vertrouwen dat dat klopt. Weet iemand wat de (objectieve) criteria voor die ratings zijn?
Ik sta overigens helemaal niet negatief tegenover crowdfunding, maar ik heb er wel enige kanttekeningen bij. Daarnaast is het leuk dat iedereen tot nu toe netjes z'n lening afbetaald heeft, maar ik ben veel geinteresseerder wat Geldvoorelkaar doet wanneer iemand niet betaald of wanneer het geld gewoon echt op is. Dat gaat natuurlijk een keer gebeuren, en tot die tijd is het maar de vraag hoe dat loopt.
Dat dus. Sommige bedrijven zeggen er bij dat je extra informatie bij hen kan opvragen, maar voor de leek is het inderdaad vertrouwen op geldvoorelkaar dat de ratings kloppen. Maar ik neem aan dat zij ook gewoon willen dat alles afbetaald is (anders dondert het hele concept in elkaar) dus in deze vertrouw ik ze wel, ze hebben hoe dan ook meer kennis van zaken dan ik. En investeren is uiteraard nooit zonder risico's, daarom zijn de rendementen zo hoogquote:Geldvoorelkaar.nl verplicht zich ertoe alles te doen wat in haar vermogen ligt om openstaande vorderingen van leners na te laten komen.
Mocht onverhoopt een vordering door geldvoorelkaar.nl oninbaar blijken te zijn dan zal de vordering overgedragen worden aan een gerechtsdeurwaarder. De kosten hiervan zijn voor rekening van lener indien verhaalbaar. Als de lener niet aan deze kosten kan voldoen zijn de gemaakte kosten voor rekening van de investeerders. Vanaf de oprichtingsdatum van geldvoorelkaar.nl wijst de praktijk uit dat alle verplichtingen van de leners voor 100% zijn nagekomen.
Geldvoorelkaar.nl kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet nakomen van verplichtingen van leners, er wordt geen garantie op de investering gegeven.
Uw investering is ongeacht risicoclassificatie altijd volledig op eigen risico en derhalve niet gegarandeerd.
Maar hoelang bestaan ze al?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:04 schreef AQuila360 het volgende:
Die 0% uitval is wel heilig voor geldvoorelkaar natuurlijk.
Je sluit een direct contract, maakt dus niet uit als geldvoormekaar klapt. Staat hier ergens in dit topic, moet nog in de OP gezet worden. Bij de meeste crowdfundplatformen is dit volgens mij niet zo.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar hoelang bestaan ze al?
Wat trouwens als geld voormekaar klapt?
Ik vind 48 maanden lang om het via een internetbedrijf te doen, de meesten halen de 2 jaar amper.
Was idd niet normaal, denk dat de site een aardige bekendheid heeft nu en dat er veel mensen zijn die wat geld willen spenderen via crowdfunding nu de spaarrente zo laag staat.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:27 schreef Underdoggy het volgende:
Zo, dat ging hard gister dat A-projectje van 50k!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |