quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:40 schreef MaximusTG het volgende:
Ook niet oninteressant: Waar koop je extra zakken, en wat kosten die?
Er zijn ook zakloze modellen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:40 schreef MaximusTG het volgende:
De zakjes die je volgens de gebruiksaanwijzing moet kopen omdat andere merken het apparaat kapot maken kan je beter niet aanschaffen. Om dat die gewoon veel te duur zijn. De grote partijen merkloos bij de groothandel zijn vaker van betere kwaliteit, en duurzamer.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:40 schreef MaximusTG het volgende:
Daar zou ik het voor gebruiken idd. Maar dan moet ik ook een goed regelbaar waterbad hebben. En dat kost nogal ¤¤¤quote:
De meeste modellen zijn zakloos, maar dat is meer een [B&H] discussie.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:40 schreef LompeHork het volgende:
Goed model, je kunt er doorgaans ook goed in mixen.
[..]
Er zijn ook zakloze modellen.
Beetje overdreven lijkt me, thuis kook je toch ook niet op een horecafornuis.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:46 schreef GekkePoes het volgende:
Deze moet je hebben
http://www.horepa.nl/vacuummachines_vacuum.htm
Dat andere apparaat is geen vacumeer apparaat. maar een seal aparaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:52 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Beetje overdreven lijkt me, thuis kook je toch ook niet op een horecafornuis.
Dat ding uit de OP trekt tot -0,8 bar vacuum. Het is een ding dat de lucht uit een zakje haalt en het daarna luchtdicht dichtmaakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:53 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat andere apparaat is geen vacumeer apparaat. maar een seal aparaat.
En een horecafornuis is niets meer dan een ding waar je je pan op zet en dan heet word. het enige verschil is het formaat.
Ja klopt. dus een seal apparaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat ding uit de OP trekt tot -0,8 bar vacuum. Het is een ding dat de lucht uit een zakje haalt en het daarna luchtdicht dichtmaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het gaat dus om deze: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/![]()
Het trekt toch (deels) de aanwezig lucht eruit, dus ook vacuum tot op een zekere hoogte.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:59 schreef LompeHork het volgende:
Oh shit, ik nam TS niet helemaal serieus, want ik zag dit:Ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het gaat dus om deze: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
Oh shit, ik nam TS niet helemaal serieus, want ik zag dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het gaat dus om deze: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Deze haalt alleen maar de lucht die bovenin het zakje zit eruit. voor effectief vacuum bij voedselproducten heb je minimaal -1 bar nodig.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het trekt toch (deels) de aanwezig lucht eruit, dus ook vacuum tot op een zekere hoogte.
minimaal danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:04 schreef Adolecens het volgende:
De laatste keer dat ik een effectief vacuüm had, was het voor mijn gevoel meer dan -1 bar
Oh shit, ik nam TS niet helemaal serieus, want ik zag dit:Ik snapte het ook al nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het gaat dus om deze: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/![]()
Oh shit, ik nam TS niet helemaal serieus, want ik zag dit:Haha, nu snap ik je reactie ook pas:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het gaat dus om deze: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:40 schreef LompeHork het volgende:
Goed model, je kunt er doorgaans ook goed in mixen.
[..]
Er zijn ook zakloze modellen.Zin in pizza? Simpel pizzarecept - Uitgebreid pizzarecept! - DIY pizzaschep - Bestron Alfredo Tuning - kookkompas.nl
Piet, wat voor zakken gebruik je daar dan voor? Zit hier ook nog een groot verschil in?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb er eentje van de Aldi, ideaal, vries al mijn vlees gevacumeerd in
De rollen die meegeleverd waren, gewone diepvrieszakken werken nietquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:36 schreef Mercure het volgende:
[..]
Piet, wat voor zakken gebruik je daar dan voor? Zit hier ook nog een groot verschil in?
Een Foodsaver heeft perse tunnelzakken nodig. Daar zit een profiel in. Daar kan je dus geen gladde zakken mee vacumeren (maar het resultaat is wel weer beter).quote:Op dinsdag 21 mei 2013 11:43 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De zakjes die je volgens de gebruiksaanwijzing moet kopen omdat andere merken het apparaat kapot maken kan je beter niet aanschaffen. Om dat die gewoon veel te duur zijn. De grote partijen merkloos bij de groothandel zijn vaker van betere kwaliteit, en duurzamer.
Die van mij van de Lidl vacumeerd alles, zolang hij het maar dicht kan smelten. De Foodsaver is wat veeleisender.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De rollen die meegeleverd waren, gewone diepvrieszakken werken niet
Wel tof een apparaat wat zich niet aan de natuurwetten houdt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:00 schreef GekkePoes het volgende:
ff print screen gemaakt, anders is dit topic over een week erg onduidelijk
[ afbeelding ]
Ja toch, een proffessioneel vacuüm apparaat werkt net andersom, die haalt de lucht eromheen weg, sealt het zakje, en dan pas wor het apparaat weer op druk gebracht, Je ziet dan ook allemaal luchtbelletjes in het product verschijnen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wel tof een apparaat wat zich niet aan de natuurwetten houdt.
Ik bedoel meer dat die een negatieve druk maakt.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:51 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja toch, een proffessioneel vacuüm apparaat werkt net andersom, die haalt de lucht eropheen weg, sealt het zakje, en dan pas wor het apparaat weer op druk gebracht, Je ziet dan ook allemaal luchtbelletjes in het product verschijnen.
Je mag trouwens geen hamsters in een vacumeer apparaat stoppen.
Haha. oh zo. ja 0.8 bar bedoelen ze denk ik.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat die een negatieve druk maakt.
Ik denk eerder 0,2 bar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:52 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Haha. oh zo. ja 0.8 bar bedoelen ze denk ik.
Manometrisch mag ik hopenquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat die een negatieve druk maakt.
Ze kómen wel eens voorbij bij Troostwijk...quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou graag een prof apparaat hebben, maar die investering kan ik niet verantwoorden.
Ik heb bij een slager gewerkt met een 'echte' vacuumverpakker. Mijn pielemuis hoeft daar niet in, ik vermoed dat het genoegen heftig maar zeer tijdelijk is.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog geen een Fokker die hem wil gebruiken om zijn pielemuis in te stoppen
Djeez posten en snel
Je weet dat die papperig worden als je ze hebt ingevroren? Niet erg, prima in toetjes enzo.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:33 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb hemKan ik mooi aardbeien invriezen voor aankomende winter
Vacumeren werkt beter, geen rijpvorming in de verpakking.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:57 schreef PureEvil het volgende:
Ik zie het voordeel van zo'n apparaat nog niet écht eigenlijk. Als ik wat wil invriezen gaat het gewoon in zo'n diepvrieszak met zo'n ijzerdraadje erom![]()
Ik gebruik ze voornamelijk voor in smoothies en dergelijke. Heerlijk, zoete zomeraardbeien in de winter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat die papperig worden als je ze hebt ingevroren? Niet erg, prima in toetjes enzo.
Ah ok...Misschien toch maar eens over nadenken danquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:27 schreef Erasmo het volgende:
Het scheelt inderdaad vriesbrand op de producten, vooral vlees heeft eronder te lijden.
Nja, ik heb ook geen ruimte voor een gasverpakker/vacuumapparaat met gaskamer. Laat staan voor de fles met stikstof...quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:51 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ja toch, een proffessioneel vacuüm apparaat werkt net andersom, die haalt de lucht eromheen weg, sealt het zakje, en dan pas wor het apparaat weer op druk gebracht, Je ziet dan ook allemaal luchtbelletjes in het product verschijnen.
Je mag trouwens geen hamsters in een vacumeer apparaat stoppen.
En minder oxidatie van vet. Dus bij vlees een langere houdbaarheid.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vacumeren werkt beter, geen rijpvorming in de verpakking.
Ik heb net ook maar die van lidl gehaald, het lijkt wel een ok ding.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die van mij van de Lidl vacumeerd alles, zolang hij het maar dicht kan smelten. De Foodsaver is wat veeleisender.
PeHd zakken moet je hebben ja. Sligro heeft ze per 100, en de ziplocks van de Action voldoen ook goedquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:07 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik heb net ook maar die van lidl gehaald, het lijkt wel een ok ding.
Nog tips voor rollen plastic zak of zakjes?
Ik zag in de winkel zo 1-2-3 geen reserve rollen tunnel zak?
Wat ik al wel zag: de rol die is meegeleverd is HD-PE, dat is hoge densiteit PE en dat is hoogwaardiger (minder permeabel-dus meer gasdicht) dan de LD-PE waar diepvrieszakjes meestal van gemaakt zijn.
Het rolletje wat er bij zit is 3 meter dus dat is zo op.
Klopt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En minder oxidatie van vet. Dus bij vlees een langere houdbaarheid.
Sligro is toch alleen met Kvk nummer? (bedrijven)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
PeHd zakken moet je hebben ja. Sligro heeft ze per 100, en de ziplocks van de Action voldoen ook goed
Jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:11 schreef robber57 het volgende:
[..]
Sligro is toch alleen met Kvk nummer? (bedrijven)
Geen action in de buurt?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:11 schreef robber57 het volgende:
[..]
Sligro is toch alleen met Kvk nummer? (bedrijven)
Gebruik jij de ziplockbags van de action in je vacumeermachine?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen action in de buurt?
Edit: Er staat niet meer specifiek op die doos dat ze PeHd zijn, dat stond er eerst wel op. Probeer het eerst dus een keer uit met een aardappel, en niet met een mooi stuk vlees![]()
Voor niet-hete dingen gebruik ik nu vooral de foodsaver, maar die zakken zijn niet hitte bestendig. Met die van de Lidl heb ik een hele tijd die van de action gebruikt ja. En nu heb ik een stapel van de sligro liggen (die zijn dikker - bij die van de action wilde er nog wel eens een botje doorheen prikken).quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebruik jij de ziplockbags van de action in je vacumeermachine?
Maar daar kan ik als gewone boerenlul toch niet kopen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oh en die van de Sligro smelten beter dicht
Je kunt als gewone boerenlul wel kosteloos jezelf inschrijven bij de KVK. En dan kan je een pasje aanvragen. Of regel dat je met iemand mee kan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:23 schreef robber57 het volgende:
[..]
Maar daar kan ik als gewone boerenlul toch niet kopen?
Ik heb een -40 staan hier... iets van 500 liter voorraad aan soep, stamppotjes, vleesjes, fruit uit het seizoen, geblancheerde groenten etc. Allemaal jaren houdbaarquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt.
Vriezer op -28 hebben staan helpt ook.
Lidl diepvrieszakjes kunnen er ook in, staat er specifiek op vermeld.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:07 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik heb net ook maar die van lidl gehaald, het lijkt wel een ok ding.
Nog tips voor rollen plastic zak of zakjes?
Ik zag in de winkel zo 1-2-3 geen reserve rollen tunnel zak?
Wat ik al wel zag: de rol die is meegeleverd is HD-PE, dat is hoge densiteit PE en dat is hoogwaardiger (minder permeabel-dus meer gasdicht) dan de LD-PE waar diepvrieszakjes meestal van gemaakt zijn.
Het rolletje wat er bij zit is 3 meter dus dat is zo op.
Hm ja, ik ken niemand die er in kan komen, misschien moet ik maar eens idd naar een kvk inschrijving kijken...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kunt als gewone boerenlul wel kosteloos jezelf inschrijven bij de KVK. En dan kan je een pasje aanvragen. Of regel dat je met iemand mee kan.Geloof dat ze iets van 8 a 9 euro per 100 waren, ongeveer A5 formaat, dik plastic
Wel in het apparaat, maar niet verhitquote:Op vrijdag 14 juni 2013 21:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lidl diepvrieszakjes kunnen er ook in, staat er specifiek op vermeld.
Bijgeleverde folie is ook maar tot 60*.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel in het apparaat, maar niet verhitDie smelten.
Die van Foodsavert ook zoiets ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:41 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bijgeleverde folie is ook maar tot 60*.
Met die van de Lidl gaat dat nog wel denk ik?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb vandaag als test een halve cake gevacumeerd
Wat me ook wel tof lijkt is complete maaltijden in een zak verwerken, zodat je die alleen nog maar hoeft te koken in de zak ter bereiding. Handig om in de vriezer te hebben
Hij is vrij compact jaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 22:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met die van de Lidl gaat dat nog wel denk ik?De aanhang hier dacht dat met de Foodsaver te doen, toen was er een cake van pakweg 5x5 centimeter over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |