Het maakt voor dat loopje denk ik niet zoveel uit, maar voor grotere evenementen zou ik eerder je streeftijd invullen dan de tijd die je zo goed als zeker weet dat ie haalbaar is. Ik had bij de CPC toen superbraaf een tijd ingevuld die ik zeker wel zou halen, met als gevolg dat ik suuuuuuuperveel mensen in moest halen waar helemaal geen ruimte voor was.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Aha! Mooie nikes maar uit mijn hoofd zetten dan.
[..]
Niet? Ik dacht dat ze met een mattenklopper bij de finish zouden staan wachten
Awwwwwww. Heb je trouwens ook een roze thight? En roze shirtjes? Ik zie het al helemaal voor me.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:31 schreef hatsaflats het volgende:
Niet roze genoeg!
Dat bovenste paar zijn m'n oude schoentjes, die wél roze genoeg waren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:25 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Awwwwwww. Heb je trouwens ook een roze thight? En roze shirtjes? Ik zie het al helemaal voor me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Maar nee, roze staat me niet echt![]()
Daarom zijn ze de sponsor van de US track and field... http://www.usatf.org/About/Sponsors.aspxquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:43 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Een verkoper bij Shoestar zei eens tegen mij dat Nike niet echt het beste merk is qua hardloopschoenen. Dat zou het kunnen zijn. Nike is meer allround. Saucony's e.d. richt zich echt op hardloopschoenen.
McDonalds en Coca Cola zijn ook sponsors van grote sportevenementen en die associeer ik toch niet echt met sport, dus dat zegt nietsquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:35 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Daarom zijn ze de sponsor van de US track and field... http://www.usatf.org/About/Sponsors.aspx
Nike is begonnen als hardloopschoenenmerk. http://nikeinc.com/pages/history-heritage.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:50 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
McDonalds en Coca Cola zijn ook sponsors van grote sportevenementen en die associeer ik toch niet echt met sport, dus dat zegt niets.
Het verschilt ook wel qua winkel, ik zie een runner's world sowieso niet snel minimalistisch schoeisel aanprijzen. Maar ga je naar een anyonesrunshop in Tilburg dan wordt je alleen maar minimalistisch schoeisel aangeraden en krijg je een mini-clinic en een schema erbij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:14 schreef streamnl het volgende:
@hatsaflats
En wat jij nu beschrijft is precies de reden dat mensen niet zomaar van internet moeten bestellen maar naar een hardloop speciaal zaak moet gaan. Wij kunnen wel iets nieuws willen maar hun zien beter dan ons of dat wijs is. En vooral in jouw geval waarbij de verkoper jou heeft zien rennen.
Dat verschilt dan weer per vestiging (en dus eigenaar)quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:23 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Het verschilt ook wel qua winkel, ik zie een runner's world sowieso niet snel minimalistisch schoeisel aanprijzen. Maar ga je naar een anyonesrunshop in Tilburg dan wordt je alleen maar minimalistisch schoeisel aangeraden en krijg je een mini-clinic en een schema erbij.
Wil je echt minimalistisch gaan rennen moet het denk ik vooral uit jezelf komen, zelf clinics aanvragen of veel voor jezelf trainen, metronoom erbij en misschien video van jezelf maken. Boeken lezen enzovoort. Tenminste dat idee heb ik een beetje, daarom ook gewoon mijn fivefingers online gekocht. De Kinvara's toen ook een beetje tegen de tips van de RW-medewerker in, toch aangeschaft.
Lekker bezig, niks mis met een beetje regen of wel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef Levitas het volgende:
Dames en heren, ik ben ontmaagd. Ik heb vandaag voor het eerst in de regen gelopen! En hardcore dat ik me nu voel!![]()
Lekker loopje wel. Rustig tempo, niet op snelheid noch hartslag gelet tijdens het lopen. Gewoon blik vooruit en 6,5km gaan.
http://www.endomondo.com/workouts/192768762/8850231
Wat me nu thuis wel opvalt is de HR. 135 gemiddeld.
Alsof er niks kan gebeuren in een jaarquote:Bij vóór-inschrijving kun je je verwachtte finish-eindtijd opgeven. Ook de finishtijd van 2012 op de Singelloop Utrecht zal bij de indeling van de startboxen geraadpleegd worden.
Was jij niet diegene die constant kampte met blessures/pijntjes vorig jaar, maar toch door bleef gaan op de Nike Frees? Of was dat iemand anders?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:31 schreef Ach3r0n het volgende:
Niks mis met Nike Frees![]()
Heb ze wel via internet gekocht simpelweg omdat ze hier erg weinig verkocht worden. De eerste trainingen was het even wennen, maar binnen een maand liep ik al een 8 KM wedstrijd zonder problemen
Geraadpleegd worden, niet als leidraad. Als jij ineens van een Marathon anderhalf uur af weet te halen in een jaar tijd (volgens je inschrijving) ten opzichte van het jaar ervoor, dan kan de organisatie wel bedenken dat er iets mis is gegaan bij het invullen van die inschrijving, al dan niet per ongelukquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:31 schreef GotC het volgende:
Trouwens, ook idioot dit:
[..]
Alsof er niks kan gebeuren in een jaar
Nja..Yur haalde toch ook ruim een half uur van z'n HM tijd af in een jaar?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geraadpleegd worden, niet als leidraad. Als jij ineens van een Marathon anderhalf uur af weet te halen in een jaar tijd (volgens je inschrijving) ten opzichte van het jaar ervoor, dan kan de organisatie wel bedenken dat er iets mis is gegaan bij het invullen van die inschrijving, al dan niet per ongeluk
Dat was iemand anders volgens mij, maar ik ben z'n naam even kwijt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die constant kampte met blessures/pijntjes vorig jaar, maar toch door bleef gaan op de Nike Frees? Of was dat iemand anders?
Zegt overigens niks over de schoen zelf, maar vroeg het me even af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Vorig jaar liep ik nog op de neutrale Nike Pegasus.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Was jij niet diegene die constant kampte met blessures/pijntjes vorig jaar, maar toch door bleef gaan op de Nike Frees? Of was dat iemand anders?
Zegt overigens niks over de schoen zelf, maar vroeg het me even af
Zet 'm op en hoop dat je schenen je nu niet dwars zullen zitten!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:39 schreef _Dido_ het volgende:
Oh, voor mensen gaan denken: wie is dat nou weer?Ik heb hier tot vorig jaar onder een andere naam mee gepost, kreeg toen een flinke blessure aan m'n schenen en probeer het nu weer wat op te bouwen. We zullen zien hoe het gaat. Ik moet en zal hardlopen
. Volgens mij is voor degenen die toen al mee postten nu wel duidelijk wie ik ben, anders staat mijn DM open
.
Oh ja, Nike Pegasus, dat waren bij mij ook de boosdoenersquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Vorig jaar liep ik nog op de neutrale Nike Pegasus.
Ik ben inderdaad blessuregevoelig. Heb al aardig wat blessures gehad, maar steeds was het weer iets anders.
De afgelopen 2 weken heb ik helaas ook niet kunnen trainen vanwege een voorvoetblessure![]()
Gelukkig gaat het herstel aardig goed. Hopelijk kan ik deze week weer voorzichtig beginnen
Uit België?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:43 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Kom je toevallig uit België?(sorry, flauw).
Zet 'm op en hoop dat je schenen je nu niet dwars zullen zitten!
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef MaleDuck het volgende:
Hierbij dus mijn verslag van de RoParun, zet het maar in een spoiler, omdat het wel eens wat lang kan worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Held!
Ah, excuus! Ik weet ook niet meer 100% zeker wie het was, maar het was iemand die moest en zou op Nike Free blijven lopen ondanks constante ellendequote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef Ach3r0n het volgende:
[..]
Vorig jaar liep ik nog op de neutrale Nike Pegasus.
Ik ben inderdaad blessuregevoelig. Heb al aardig wat blessures gehad, maar steeds was het weer iets anders.
De afgelopen 2 weken heb ik helaas ook niet kunnen trainen vanwege een voorvoetblessure![]()
Gelukkig gaat het herstel aardig goed. Hopelijk kan ik deze week weer voorzichtig beginnen
Ja dat is natuurlijk ook weer zo. Ik kom bijna alleen in die van Apeldoorn. Zutphen en putten hebben ook nog losse hardloopwinkels, maar allebei zonder minimalistisch aanbod. Het is ook zeker wel goed om aan te laten meten, raad ik ook altijd aan, maar als je iets anders wilt proberen moet het meer uit jezelf komen. Maar dat is vaak meer voor de ervaren loper.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat verschilt dan weer per vestiging (en dus eigenaar)
Zo zie je maar weer, geen pijl op te trekkenMaar over het algemeen is het beter om gewoon je schoenen aan te laten meten.
Minimalistisch schoeisel wordt idd niet echt aangeprezen bij die winkel (ex runner's world) en misschien/waarschijnlijk had ik me ook prima gered met Mirage's, maar nu heb ik deze. Ik weet nog niet precies of minimalistisch lopen voor mij per se een doel is. Ik ben dolgelukkig op m'n Kinvara's en dan vooral hoeveel sterker m'n voeten zijn vergeleken met 2 maanden terug, maar zoals vandaag op die Asics zat de hak me eigenlijk niet meer in de weg. Het enige nadeel is dat deze waarschijnlijk sneller dan gepland m'n Brooks met pensioen gaan sturen en ik dan weer nieuwe moet, omdat ik wel graag 3 paar hardloopschoenen wilquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:23 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Het verschilt ook wel qua winkel, ik zie een runner's world sowieso niet snel minimalistisch schoeisel aanprijzen. Maar ga je naar een anyonesrunshop in Tilburg dan wordt je alleen maar minimalistisch schoeisel aangeraden en krijg je een mini-clinic en een schema erbij.
Wil je echt minimalistisch gaan rennen moet het denk ik vooral uit jezelf komen, zelf clinics aanvragen of veel voor jezelf trainen, metronoom erbij en misschien video van jezelf maken. Boeken lezen enzovoort. Tenminste dat idee heb ik een beetje, daarom ook gewoon mijn fivefingers online gekocht. De Kinvara's toen ook een beetje tegen de tips van de RW-medewerker in, toch aangeschaft.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:41 schreef MaleDuck het volgende:
Hierbij dus mijn verslag van de RoParun, zet het maar in een spoiler, omdat het wel eens wat lang kan worden.Tof verslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Get stoned
Viking84 heeft welgeteld één keer op Nike Frees gelopen, een rondje door het parkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Ach3r0n het volgende:
Viking84 had Nike Frees, maar heeft er weinig op getraind.
Van de Nike Free heb ik de meest minimalistische gekozen, de Nike Free 3.0 (niet verwarren met de Nike Free Run 3+, is ook weer net iets anders).
Maak je niet zo drukquote:
Zij spreekt de waarheid!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:54 schreef GotC het volgende:
Wb schoenen zal het me een worst wezen wat de drop is, welk merk het is, wat de kleur is, of het minimalistisch is: Als het maar lekker loopt.
Je kan soms de prachtigste schoenen kopen, maar als ze niet lekker lopen heb je er nog geen bal aan
Ja, ik volg het absolute beginnersschema van hardloopschema.nl. In 10 weken, 3 keer per week, naar 20 minuten achtereen. Ik heb wel een blessureschema, maar dat bouwt sneller op en ik ben nu heel voorzichtig natuurlijk, want ik wil niet weer een jaar stilzitten. Dit is mijn derde poging dit jaar en het gaat wel steeds beter, maar ik ben het stilzitten zat en zelfs van 1 minuutje hardlopen word ik al helemaal euforischquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:59 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Te laat...![]()
On another note: Hoe ben je nu aan het opbouwen? Volg je een schema?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |