Ok, dat lijken me serieuze aanwijzingen. Neem aan dat er in dit soort bedreigingen ook altijd actie ondernomen wordt. Probleem is wel dat je ze niet 24 uur per dag in in de gaten kan houden.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:37 schreef onlythis het volgende:
[..]
In 40 procent van de gevallen geeft de ouder aan; als ik een einde aan mijn leven maak gaan de kinderen ook mee, dit is inclusief moeders met een postnatale psychose
En dat is vaak ook het grootste probleem. In dit geval kan het eigenlijk niet anders dan dat vader een persoonlijkheidsstoornis had welke niet is onderkend, niet gezien door ouders, familie en vrienden. Dit is echter niet abnormaal. Je kunt lang zaken verbloemen tot er een trigger is. Terugkijkend kan het zijn dat familie en vrienden een puzzel in elkaar zien vallen nu. Het is ze niet aan te rekenen dat ze dit niet eerder hebben gezien, ze hielden van hem. Welke uitingen hiervan zich in het gezin hebben afgespeeld weet alleen moeder van deze kinderen en ook zij stond misschien te dichtbij om het als stoornis te definieren.quote:Op maandag 20 mei 2013 20:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, dat lijken me serieuze aanwijzingen. Neem aan dat er in dit soort bedreigingen ook altijd actie ondernomen wordt. Probleem is wel dat je ze niet 24 uur per dag in in de gaten kan houden.
Ja, maar het vervelende is dat het vaak bekend wordt in dezelfde context als in dit gezin; moeder zegt dat vader het gezegd heeft....quote:Op maandag 20 mei 2013 20:45 schreef Loekie1 het volgende:
Bij familiedrama's heeft de dader in 40% van de gevallen dergelijke signalen afgegeven. Die werden te weinig serieus genomen omdat men niet wil denken aan zoiets ergs.
Ik vind dat een ouder die dreigt met een familiedrama zichzelf diskwalificeert om met zijn kinderen alleen eropuit te gaan. Zou jij als kind met zo'n ouder op stap willen?
Je kunt er sowieso van uitgaan dat een ouder die zoiets zegt, min of meer gestoord is.
Oh, is dat het...... nou snap ik het.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:14 schreef sig000 het volgende:
De vader leek een redelijk normaal persoon, die moeder ook.
Kinderen misschien wat lastiger maar dat zie je wel vaker, slaat generatie over lijkt het soms.
Mijn ouders waren braaf, ik wilde niet deugen, mijn dochter is weer braaf, houd mijn hart vast.quote:
Mijn broer en zus waren voorbeeldig, ik het tegenovergestelde ...quote:Op maandag 20 mei 2013 21:18 schreef sig000 het volgende:
Mijn ouders waren braaf, ik wilde niet deugen, mijn dochter is weer braaf, houd mijn hart vast.
Of de melkboer.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mijn broer en zus waren voorbeeldig, ik het tegenovergestelde ...
Ben ik toch van die brave bakker.
Ok.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:23 schreef onlythis het volgende:
Het kan eigenlijk niet anders dan dat ouders en broer en zus signalen vanuit de kindertijd nu anders gaan interpreteren. Het kan ook niet anders dan dat er signalen zijn geweest. Wel dat dit niet direct gezien werd als een jongetje met een stoornis maar; hij voelde zich snel tekort gedaan, kon niet tegen zijn verlies, voelde zich snel gekrenkt, was soms driftig, kon goed manipuleren.
Dat geldt ongeveer voor elk kind deze opsommingquote:Op maandag 20 mei 2013 21:23 schreef onlythis het volgende:
Het kan eigenlijk niet anders dan dat ouders en broer en zus signalen vanuit de kindertijd nu anders gaan interpreteren. Het kan ook niet anders dan dat er signalen zijn geweest. Wel dat dit niet direct gezien werd als een jongetje met een stoornis maar; hij voelde zich snel tekort gedaan, kon niet tegen zijn verlies, voelde zich snel gekrenkt, was soms driftig, kon goed manipuleren.
Valt wel mee... op FOK! althans...quote:Op maandag 20 mei 2013 21:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mijn ouders waren braaf, ik wilde niet deugen, mijn dochter is weer braaf, houd mijn hart vast.
Ik herkende Copykitten er ook al in.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat geldt ongeveer voor elk kind deze opsomming
En juist daarom is het zo moeilijk. Want iedere ontwikkelingsstoornis start met dit gedrag en het merendeel heeft geen stoornis.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat geldt ongeveer voor elk kind deze opsomming
...en hoeveel notes heb je?quote:Op maandag 20 mei 2013 21:29 schreef sig000 het volgende:
[..]
Mijn dossiers zijn gelukkig uit de tijd voordat internet bestond.
Nee, ze zijn nog steeds doodquote:Op maandag 20 mei 2013 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben de halve middag weggeweest, is er nog nieuws sinds de middag?
Ik las op facebook dat heel Nederland in rouw is.quote:Op maandag 20 mei 2013 21:30 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ben de halve middag weggeweest, is er nog nieuws sinds de middag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |