Neequote:Op maandag 20 mei 2013 18:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nav de dood van de jongens ruben en julian, het is volop in het nieuws, vertellen jullie je kinderen er wat over? En wat vertel je dan? Meike heeft wel meegekregen dat ze zoek waren, en nu zag ze een foto voorbij komen op tv en vraagt ernaar. Ik vind het zo lastig wat je precies vertelt.
Ze gaan morgen met zijn allen op schoolreisje, dus ik gok dat het er morgen niet over zal gaan, daarnaast gaat het om kleuters (en zit de jongste nog niet op school). Ik vraag me af hoeveel mensen hun kleuters van het hele verhaal op de hoogte stellen, of misschien enkele details, maar dat is nog niet te vergelijken met het zien van het nieuws op het nieuws. Bovendien heb ik genoeg vertrouwen in de juf om dan op de juiste manier in te grijpenquote:Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef lady-wrb het volgende:
en wat nou als ze er op school over beginnen?
Ze gaan naar Friesland, naar het strandquote:Op maandag 20 mei 2013 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou er ook niet over beginnen hoor. maar je weet maar nooit op school.
poeh schoolreisje..... ik hoop dat het een beetje weer wordt
Nou ja dit dus. Maar op een of andere manier vind ik dat minder erg. Ik heb liever dat hij nare dromen krijgt over doodgereden worden door een politieagent dan over zijn eigen vaderquote:Op maandag 20 mei 2013 19:00 schreef amaranta het volgende:
Ik ga het niet uit mezelf vertellen, maar als ze er naar zou vragen, dan vertel ik het wel.
Hier is onlangs een meisje doodgereden door een politie agent, en meermaals per week komen we langs de plek waar het gebeurde. Er liggen honderden bloemen.
Ze wilde weten wat er was gebeurd en dat heb ik haar verteld.
Ja, het is ind anders dan een papa die zijn kinderen dood heeft gemaaktquote:Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou ja dit dus. Maar op een of andere manier vind ik dat minder erg. Ik heb liever dat hij nare dromen krijgt over doodgereden worden door een politieagent dan over zijn eigen vader
Dank. Vind het sowieso eigenlijk wel prettig dat ze dit inderdaad zo op hun site hebben, ook al zijn we nog lang niet aan het jeugdjournaal toe.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:04 schreef snoopy het volgende:
http://jeugdjournaal.nl/item/276788-vervelend-nieuws.html
De laatste nieuwsbegrip tekst ging indd over het Songfestival. Ik acht de kans erg kleindat de tekst deze week over dit drama zal gaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 19:41 schreef Vicky het volgende:
Bij Amber hebben ze nieuwsbegrip op school. Volgens mij hebben ze het er niet over gehad. Ik vroeg wat ze besproken hadden maar ze hadhet alleen het songfestivsl. Deze week heeft ze weer vakantie
Als ze erover begint zal ik het wel vertellen. Ze kan erg emotioneel reageren op berichten.. zo was ze 2dgn van slag toen de auto wegging
hier ook en Isa is ook heel geïnteresseerd in nieuws en hoorde het vanmiddag op de radio. Dus we hebben het er wel even over gehad. Ze kon zich niet voorstellen dat een papa zijn kinderen pijn zou kunnen doen. En haar primaire reactie was: 'het zal je beste vriendje maar zijn... Dan kun je er nooit meer mee spelen'. Ze betrekt het dus wel op zichzelf, maar net even anders. Gelukkig...quote:Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef livelink het volgende:
Bij Job kijken ze elke dag het jeugdjournaal in de klas. Ik vind het verbazend hoe geinteresseerd hij is in het nieuws en hoe hij op de hoogte is. Het heeft dus geen zin om het voor hem achter te houden, maar een paar jaar geleden zou ik dat wel gedaan hebben.
Pff heftig... zowiezo dat het zo vlak bij je heeft afgespeeld. Vreselijk....quote:Op maandag 20 mei 2013 20:44 schreef livelink het volgende:
Wat ik vervelend vind, is dat ik het vermoeden heb dat Job met zijn taxi elke dag langs de plek is gekomen, waar de jongetjes zijn gevonden. Ik ken de precieze taxiroute niet, de kans is groter dat de chauffeur één afslag eerder naar rechts gaat. Dat hoop ik wel, want ik denk dat als Job zou weten dat hij er langs is gereden, hij er wel problemen mee zal hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
wat vroeg zeg! Ik ben met mijn toen 9 jarige naar de dokter geweest om pubertas praecox uit te sluiten. Verder het boek gekocht van Sanderijn van der Doef over de puberteit (wie vroeg dat! Jij TF? Is een goed boek! Stukgelezen hier)quote:Op maandag 20 mei 2013 22:53 schreef Rottdog het volgende:
Gelukkig kan ik me geen voorstelling geven dat iemand tot zoiets in staat is. Zoe vindt het gewoonn heel erg stom dat die vader dat gedaan heeft.
Hier zijn de eerste haartjes ontdekt wat een omschakeling voor mezelf. Mijn kleine meisje wordt groot maar ook damn wat zijn we er vroeg bij. Hoe ga ik een achtjarige een beetje wegwijs maken in de wereld van lichaamsverandering. Hoe hebben jullie dat gedaan?
zo heb ik t ook gedaan. Het boek zwerft over de bovenverdieping. Nummer 2 was iets eerder met zijn interesse,quote:Op maandag 20 mei 2013 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Vroeg ik jaIk zal eens kijken op bol
Hij weet een hoop dingen wel maar ook een hoop 'net niet'. Hij praat altijd makkelijker met mij dan met zijn vader, maar ik wil niet te veel bovenop dit soort dingen zitten bij hem. Als hij nou eens op zijn gemak kan lezen en dan met vragen bij me komt, dat is denk ik wel prettiger voor hem
Ja want 91 doden waarvan 20 kinderen ver weg is altijd beter dan 2 bekant in je achtertuinquote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef Tinuviel het volgende:
Nijna of drinkpakjes mee?
Onze kleuter is gek op drinkpakjes, wil hij altijd hebben en dat doen we meestal alleen onderweg.
Drinken gaat hier heel goed, eten daarentegen gaat ook niet zo goed. Meestal zegt hij al dat hij niet wil eten of dat hij dit of dat van zijn bord niet wil voordat hij goed en wel aan tafel zit.
Amaranta, goed om te weten, dat het om de tornados ging.
Met mijn post bedoelde ik niet dat het nieuws over de doden door de tornado beter is dan 2 doden dichtbij.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja want 91 doden waarvan 20 kinderen ver weg is altijd beter dan 2 bekant in je achtertuin
Beetje late reactie maar soit.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Gaoxing het volgende:
En tja... dat googelen.... Als je "nakid grls" intypt (jongste was 7 geloof ik) valt het ook best tegen wat je als resultaat krijgt. En hoe je moeder dan weet dat jíj het was blijft een raadsel....
Ik heb met Thies heel duidelijk afgesproken welke lichaamsdelen privé zijn. Dat werkt hier prima. Hij vindt het bv heel leuk om op mijn billen te slaan. Dat mag alleen thuis, in het gezin, niet in het openbaar. En laatst speelden we doktertje. Ik moest zijn buik opereren, hij opereerde mijn been. Daarna vroeg hij (enigszins verlegen, dus zich heel goed bewust van de grenzen) of ik zijn piemel wilde opereren. Nou ehm, nee schat, dat vind ik echt te privé.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:23 schreef trui het volgende:
wat ik ook lastig vind op dit gebied is dat ze onderling af en toe niet altijd weten wat de grenzen zijn. W & C stoeien graag samen, hebben dan de grootste lol. ik vind 't wat lastig de grenzen daarbij goed aan te geven zonder de onschuld weg te nemen.
Dat klinkt als een goede afspraak!quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef Moonah het volgende:
Ik heb met Thies heel duidelijk afgesproken welke lichaamsdelen privé zijn. Dat werkt hier prima.
Hihi grinnik!quote:En wat is W&C nou toch weer voor afkorting Trui....![]()
![]()
Oh ja, in ons geval gaat het om volw/kind. Dat is natuurlijk anders dan tussen 2 kinderen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef trui het volgende:
hehheh ik vond 'm wel leuk, die W&C.![]()
zo hebben we 't hier ongeveer ook wel besproken, en tussen volwassene & kinderen zijn die grenzen ook heel duidelijk. maar soms is 't tussen de kinderen onderling minder duidelijk, en je bent er ook niet altijd bij natuurlijk. voor dat soort situaties vind ik het dan wel lastig om regels af te spreken. maar misschien maak ik 't groter dan 't is hoor.
omdat ik lui ben en 't stom vind om voor een afkorting dan ineens andere letters te gebruiken.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef lady-wrb het volgende:
ik moest er echt over nadenken. maar waarom je kinderen fictieve namen geven en dan die vervolgens afkorten?
het lastige is dat hun grenzen daarin soms wat verder liggen dan mij lief is. en/of dat ik soms ook twijfel aan hoe goed ze die grenzen kennen/ kunnen aangeven.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh ja, in ons geval gaat het om volw/kind. Dat is natuurlijk anders dan tussen 2 kinderen.
Wat ik nu bedenk is al eerder gezegd, daar waar de één niet meer wil houdt het voor de ander op. Anders zou ik het zo 123 niet weten.
Nou heb je jezelf al 2x lui genoemd vandaag! Zo ken ik je niet joh.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef trui het volgende:
[..]
omdat ik lui ben en 't stom vind om voor een afkorting dan ineens andere letters te gebruiken.
Wellicht kun je er eens voor gaan zitten, met elk van hen apart. Een expliciet gesprek.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef trui het volgende:
[..]
het lastige is dat hun grenzen daarin soms wat verder liggen dan mij lief is. en/of dat ik soms ook twijfel aan hoe goed ze die grenzen kennen/ kunnen aangeven.
Ik doe 'dat soort' gesprekken meestal als we samen douchen. Dan heeft hij toch regelmatig interesse in mijn borsten, billen, en de rest.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:26 schreef trui het volgende:
ja, dat lijkt me ook wel goed, al doen we dat ook al wel af en toe. het lastigste vind ik er wel aan dat ik 't ook niet te zwaar wil maken.
Haha, juf die je 'r bent!quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Moonah het volgende:
En soms zeg ik oo letterlijk dat ik nog even wil weten wat hij allemaal heeft onthouden, "zodat ik zeker weet of ik het goed heb uitgelegd".
Mijn kinderen mogen best logeren.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:28 schreef simmu het volgende:
tis toch maar voor eventjes, dan leg je toch lekker alle matrassen op de grond? is juist leuk lijkt memijnessen mogen trouwens nog niet logeren. ze zijn pas 2 en 3 en iedereeen woont 200 km verderop. dan zie ik dat niet zo zitten. eerst maar eens dichterbij oefenen, maar da's nog niet aan de orde geweest.
Van die hoge opblaasbedden? Ja die hebben wij dus ook eentje. Zal die morgen ook maar opzetten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij hebben van die jumbo opblaasmatrassen, 2stuks dus er is er altijd wel een die niet lek is
Verder een setje beddengoed en een sprei van de action ofzo. Ook altijd makkelijk als alle beddengoed in de was zit en er gebeurt een ongelukje
en dan zeg ik het nog verkeerd ook! ze zijn 3 en 4quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kinderen mogen best logeren.
Dit zijn overigens de kinderen van een collega. Haar/zijn familie woont ver weg en ze hebben dus niemand.
Alle matrassen op de grond kan. Maar ik heb maar 1 matras per kind(die van mezelf dus)
Ja, dat is dus wat ik in 1e instantie dacht. Weliswaar niet voor morgen, maar voor een volgende keer.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:36 schreef simmu het volgende:
[..]
en dan zeg ik het nog verkeerd ook! ze zijn 3 en 4en och; op de grond passen er toch wel meer kinderen op 1 matras? eventueel haal je nog 1 matras bij van de leen bakker ofzo, die je onder een bed schuift
5/6 jarigen ook? Die gaan toch gewoon slapen ná het voorlezenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:33 schreef Rewimo het volgende:
60 cm lijkt me breed zat voor een kind trouwens. Slapen doen ze toch wel (of juist nietmaar dan is het bed al helemaal niet belangrijk
). Je kunt ook vragen of ze een slaapzak meenemen.
Tuurlijk!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:01 schreef amaranta het volgende:
5/6 jarigen ook? Die gaan toch gewoon slapen ná het voorlezen
![]()
ik zette een kookwekkertje op een uur ofzo en als dat afging was het de bedoeling dat de lichten uitgingen en dat er geslapen werd. dat werkte hier prima (meestal)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan is het goed.
Ik was al bang dat ze gingen keten enzo.
Luchtbed kopen bij de Action, met die zachte stof erop (die blauwe) (altijd handig)quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:23 schreef amaranta het volgende:
Even een hele andere vraag.
Logeren. Hoe doen jullie dat?
Morgen komen er 2 kinderen logeren, maar ik heb geen voorraad bedden hier staan.
Ik heb 1 opblaasbed (Wat de laatste keer dat ik hem gebruikte lek bleek) , en dat is zo'n 2 persoons reuze bed.
Ik heb ook geen voorraad dekbedden enzo.
Ik heb 1 extra liggen.
Nemen kinderen meestal zelf een dekbed en een opblaasbed (ofzo)mee?? Of hoe gaat dat??
Ik zit te eraan te denken om een onderbed te kopen bij de leenbakker en dan nog een goedkope lattenbodem en matras bij de ikea. Maar ja, dat is ook zoiets...
Aan de andere kant zal het wel steeds vaker voor gaan komen dat vriendinnetjes komen logeren.
We hebben indd zo'n opblaasding gehaald en de betreffende kinderen hun eigen dekbed mee laten nemen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Luchtbed kopen bij de Action, met die zachte stof erop (die blauwe) (altijd handig)
Heb je een slaapzak? Hebben ze geloof ik ook bij de action
Ik weet niet ofdat je een tuin hebt, maar als de kids groter zijn is het erg leuk om tent neer te zetten in de tuin, en dan die dingen erin, lekker spelen/kamperen
Spannend Mikoxx!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:13 schreef mikoxx het volgende:
Bijna meldt... .:-D as dinsdag gaan onze bijna kleuters beginnen met wennen op DE basisschool! !
ja vanmorgen, en ze is prachtigquote:Op zondag 26 mei 2013 13:29 schreef lady-wrb het volgende:
is het vandaag de dag van communie?
fijne dag in elk geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |