peuken komen wel eens langs vliegenquote:Op maandag 20 mei 2013 13:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Leuke vergelijking. Maar het is idd omdat het net lijkt of je parkinson hebt.
Ik zit zelf liever niet achter auto's omdat de bestuurders (of passagiers) wel eens wat uit het raam willen gooien. Zo heb ik wel eens door een aswolk van een asbak moeten rijden. Peukjes tegen de benen, waas op je vizier. Niet prettig.
Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter isquote:Op maandag 20 mei 2013 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
peuken komen wel eens langs vliegen, asbak legen op de snelweg is niet zo slim; dan ligt de helft achterin de auto volgens mij
![]()
Achter een auto rijden is op de motor gewoon domweg oncomfortabel; de ene auto geeft een mooiere luchtstroom als de andere, maar meestal is het helemaal kut. Frappant is dat lompe vierkante bus waarvan je het verwacht vaak heel relaxed rijdt, waar het in de luchtstroom van een nieuwerwetse zgn gestroomlijnde personenauto af en toe wel lijkt alsof hij een hurricane probeert te veroorzaken; soms wel tot 30 - 40 meter er achter.
And that happens alleen in de natte dromen van ome Koosquote:Op maandag 20 mei 2013 15:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Gelukkig hoor je 2 seconden afstand te houden, wat op 100 km/u al een eindje over de 50 meter is
Kloptquote:Op maandag 20 mei 2013 15:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
And that happens alleen in de natte dromen van ome Koos
Moet je maar wat eerder naar rechts gaan, wordt je ook niet gebumperdrukt.quote:
Ik wil ook helemaal niet generaliserend doen, maar ik moet welquote:
Gewoon rechts inhalen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:31 schreef IceDustbin2 het volgende:
Waarom heb ik altijd mensen die niet naar rechts gaan? Ik rij niet half in je achterbumper omdat ik trager rij hoor! Godverdammt!
En t ergste? ALTIJD VROUWEN. Niet normaal. Ok, soms een man (jongetje meestal) maar meeste zijn toch echt vrouwen. Vrouwen die niet snappen dat als ik ze rechts rustig kan inhalen, ze dan zelf ook naar rechts hadden gemogen zodat ik ze braaf links kon inhalen..
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:35 schreef swollywood het volgende:
Ik werd vanmorgen nog op een claxon-serenade getrakteerd door een mercedes-rijder die me er niet tussen liet met ritsen en het niet lief vond dat ik mijn ouwe Mitsubishi er dus maar gewoon tussen drukte.
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind!quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
En daar heeft mij Golfje IV uit 2003 ook mooi schijt aan! Ritsen, geen probleem, 3 auto's nog voor me laten, ook geen probleem. MAar last minute al half over het verdrijvingsvlak aan komen scheuren met 80 terwijl de rest 40 rijd? Nuh-uh! dan ben je mooi te laat vrind!
Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
Gas, rem, gas, rem, gas, rem.. Is vervelend rijden en meer kans dat je toch net je voorganger aantikt. Nee, dan die Q5/gelijke maar verplicht laten remmen en op een normale manier invoegen door hem half tegen te houden.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:46 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, echt half op de andere rijbaan gaan rijden vind ik persoonlijk bijna net zo sneu. Ik laat zelf gewoon weinig tot geen ruimte vallen in de rij..
Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Meestal zie je toch juist Mercedes en Audi-rijders die zich op het allerlaatst mogelijke moment ertussen drukken (hard remmend) bij een ritsgebied?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 12:44 schreef IceDustbin2 het volgende:
Meestal zie ik ze aankomen en zet mn auto dan half op hun rijbaan zodat ze me niet voorbij kunnen.
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Helemaal waar. Hier een voorbeeld van gisteren. Afrit A27 naar A15 bij Gorinchem richting Rotterdam. Ik stond hier al zeker een half uur in de file en opeens komt daar zo'n aso Audi die hem er tussen wil proppen. Dit voordringgedrag wordt niet op prijs gesteld en hij wordt er dan ook niet tussen gelaten waardoor de grijze auto er nauwelijks langs kan.
[ afbeelding ]
*highfive*quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:04 schreef bokkepoot het volgende:
[..]Doe ik ook nog regelmatig als er weer van die mongolen komen aan suizen om een hele rits voor te zijn
Waarschijnlijk wil die Audi een afslag hebben, terwijl de grijze gewoon rechtdoor wil om zijn weg te vervolgen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:05 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Maar waar die Audi dus asociaal is wil jij die grijze auto dáár nog vóór hebben? Die is dan toch nog asocialer?
[..]
*highfive*
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakquote:Op woensdag 22 mei 2013 13:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, die grijze auto moet rechtdoor, richting Breda geloof ik. De file waar ik in sta is richting Rotterdam.
Het zijn klootzakken in dit geval, file was al een km of 2, 3.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakVaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
Dat kun je prima inschatten aan de hand van de snelheid waarmee ze aan komen rijden. Mensen die de weg echt niet weten rijden langzaam en sturen onzeker, van die asfalttijgers die het dagelijks doen komen met minstens 20 km/u verschil aan en duiken keihard remmend in het verst mogelijke gat.quote:Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef IceDustbin2 het volgende:
ah, zo, zag het verkeerd. Ja dan is de audi idd een klootzakVaak is het lastig in te schatten of mensen bewust zo doen of dat ze er per ongeluk achterkomen dat het tóch hun afslag is die zo druk is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |