Vergelijkbaar met Joodse bejaardenhuizen in Nederland en Nederlandse in Australië.quote:Eigen wijk voor Turken in Rotterdam
Rotterdam krijgt een woonwijk waar vooral oudere, Turkse Rotterdammers zich thuis moeten voelen. Bij de Afrikaanderwijk wordt een compleet stadje gebouwd met 400 appartementen, een hotel, winkels, horeca, zorgvoorzieningen, een mediterraan ogend binnenplein en een paleistuin.
Het project, Turkoois 100 % Zuid genaamd, is in Nederland volstrekt uniek in zijn soort, schrijft het AD vandaag. Als het project een succes wordt, willen de initiatiefnemers ook in andere Nederlandse plaatsen vergelijkbare complexen bouwen.
Initiatiefnemers zijn projectontwikkelaar Stebru Bouw uit Capelle aan den IJssel en de interculturele thuiszorgorganisatie Izah, die langdurige zorg biedt aan veel Turkse Rotterdammers. 'We willen vooral ook een brug slaan tussen de Nederlandse zorg en de culturele achtergrond van ouderen,' zegt Izah-directeur Adem Simitici.
Centraal plein
Het complex bestaat uit een gesloten woonblok met veel poorten en doorgangen die uitkomen op een centraal plein waar winkels, cafés en restaurants zijn te vinden. Voor zorgwoningen is ruimte aan de Groene Hilledijk gereserveerd. De gezinswoningen op de begane grond hebben een eigen toegang. De woningen in de verdiepingen erboven kijken veelal uit op een paleistuin.
De ambities zijn groot. In het project komt ook een toren waarin een hotel wordt gevestigd. Op de bovenste laag kunnen terrassen, restaurants en vergaderruimten komen.
Onder Turkoois wordt een parkeergarage gebouwd. Ook is er ruimte gereserveerd voor bomen en ander groen. Projectontwikkaar en architect Ferry Raedts van Stebru Bouw: 'Gestreefd wordt om al in 2014 met de bouw te starten. Als eerste zal de ondergrondse parkeergarage worden gebouwd, gevolgd door de eerste woongebouwen met de verschillende geplande voorzieningen.'
2020
Turkoois wordt in vier fasen gebouwd. De laatste woning zal naar verwachting voor 2020 worden opgeleverd.Ferry Raedts: 'De plaats van de bebouwing en de pleinen ligt vast, maar met de exacte invulling van het project gaan we nog in overleg met de gemeente, de toekomstige bewoners, ondernemers en omwonenden.'
Bron: AD
Bron?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
val je anderen aan met scheldpartijen.
De rest van de post negeer je maar even?quote:
Ik woon in een wijk met voornamelijk buitenlanders. Heeft me niet minder helpen integreren. Ik leer de taal, ik ga om met autochtonen, ik eet dagelijks in authentieke restaurants, ik heb een autochtone vriendin, ik doe graag mee aan feestjes en partijtjes van de lokale bevolking en ik zal de eerste zijn die de door hen met liefde gestookte drank zal wagen terwijl we in gebroken Bulgaars/Engels/Duits en met handen en voeten communicerenquote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat moet je toch wel kunnen inzien. Niet dat ik 't eens ben met mensen die dit willen verbieden maar als je omringt wordt door medelanders gaat het leren van de taal echt een stuk lastiger. Zie ik hier in Beijing ook wel met buitenlanders die alleen maar met buitenlanders omgaan. Spreken amper Chinees en vinden zelfs na maanden hier wonen veel dingen nog vreemd. Als je gelijk in een buurt zit met alleen maar Chinezen en je niet alleen met buitenlanders optrekt, gaat 't echt heel anders.
Hoeveelste keer is dit al dat je aankondigt weg te gaan?quote:
Het zorgt voor segregatie. Dit is nog maar een begin maar binnenkort komen er hele wijken die alleen voor Turken gebouwd worden.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De rest van de post negeer je maar even?
Nog een keer dan:
Leg dan eens uit wat er volgens jou problematisch is aan dit bejaardenhuis?
Jij hebt trouwens een nog vreemdere link gelegd door een video van een beroving te posten. Tevens kies je stelselmatig partij voor de figuren hier die een link met de jihad liggen en val je anderen aan met scheldpartijen.
En dat baseer je op? De Chinatown in Den Haag?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Het zorgt voor segregatie. Dit is nog maar een begin maar binnenkort komen er hele wijken die alleen voor Turken gebouwd worden.
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoeveelste keer is dit al dat je aankondigt weg te gaan?
Vlucht maar, want je hebt jezelf helemaal klem geluld.
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon in een wijk met voornamelijk buitenlanders. Heeft me niet minder helpen integreren. Ik leer de taal, ik ga om met autochtonen, ik eet dagelijks in authentieke restaurants, ik heb een autochtone vriendin, ik doe graag mee aan feestjes en partijtjes van de lokale bevolking en ik zal de eerste zijn die de door hen met liefde gestookte drank zal wagen.
In wat voor wijk je woont heeft werkelijk niets te maken met hoe goed je ergens integreren kan. Is puur een persoonlijkheidskwestie.
quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat baseer je op? De Chinatown in Den Haag?
Waar blijft die bron?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.
Kom op met die bron vriend: maak je woorden waar.
Op zich kan je dat op basis van bepaalde wijken in steden als Keulen, Berlijn e.d. wel voorspellen vind ik hoor.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin. De meeste mensen spenderen hun tijd namelijk buitenshuis door - en zelfs buiten hun wijk. Denk aan scholing en werk. Je wordt eigenlijk altijd wel geconfronteerd met mensen die een andere culturele achtergrond hebben. Echter een normaal persoon zal geen moeite hebben om daarmee om te gaan.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.
Dat baseer ik op de talloze alloctonen wijken in Frankrijk, Belgie, en Engeland.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus is het een personlijkheidskwestie. Buiten dat alles is integratie overrated. Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is, laat hem of haar dan vooral precies doen wat hij of zij graag wil doen, in welk land dan ook.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben ik 't niet mee eens. Als je 't niet zelf opzoekt, word je in een wijk met buitenlanders niet gedwongen om te integreren.
De vergelijking gaat mank, kijk eens naar de aantallen bijvoorbeeld, maar ook de samenstelling van die wijken.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Op zich kan je dat op basis van bepaalde wijken in steden als Keulen, Berlijn e.d. wel voorspellen vind ik hoor.
Maar ik ben niet tegen segregatie, dus ben hier ook niet tegen.
Ja maar dat 'Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is,' komt naar mij weten iets te vaak niet voor.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus is het een personlijkheidskwestie. Buiten dat alles is integratie overrated. Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is, laat hem of haar dan vooral precies doen wat hij of zij graag wil doen, in welk land dan ook.
'Gedwongen integreren'
En dat begon door middel van de bouw van een bejaardencomplex.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de talloze alloctonen wijken in Frankrijk, Belgie, en Engeland.
Joehoe: De_Guidance, lief trolletje van me: waar blijf je? Eerst mij vals beschuldigen en daarna hard wegrennen. Laf.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Nee jij zegt dat ik mensen aanval met scheldpartijen en als ik vraag naar een bron geef je niet thuis. Hahah, geweldig dit.
Kom op met die bron vriend: maak je woorden waar.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vergelijking gaat mank, kijk eens naar de aantallen bijvoorbeeld, maar ook de samenstelling van die wijken.
Door zulk soort dingen wel ja.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat begon door middel van de bouw van een bejaardencomplex.
Nou, precies wat ik zeg. Kijk eens naar de samenstelling van de wijk. In tegenstelling tot de gebieden waar jij aan refereert is de wijk waar wij het hier over hebben nogal gemęleerd.quote:
Dus ga je er maar van uit dat iets dat gebouwd wordt voor meerdere allochtonen ook direct problemen op gaat leveren. Wat duidelijk niet het geval hoeft te zijn. Sowieso verhelp je er geen 'problemen' mee want denk je nu werkelijk dat wanneer je een problematisch geval in een Nederlandse wijk neerzet, dat deze dan direct volwaardig mee zal functioneren binnen de maatschappij? Want dan heb je niet zomaar een plaat voor je hoofd maar een zeer grote.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:42 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de talloze alloctonen wijken in Frankrijk, Belgie, en Engeland.
Jij zou toch weg gaan?quote:Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Joehoe: De_Guidance, lief trolletje van me: waar blijf je? Eerst mij vals beschuldigen en daarna hard wegrennen. Laf.
Stop nu maar met jezelf te quoten en een huilerige reactie te plaatsen, ronduit vervelend.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Joehoe: De_Guidance, lief trolletje van me: waar blijf je? Eerst mij vals beschuldigen en daarna hard wegrennen. Laf.
Ja, dat klopt. Maar dit soort initiatieven leiden juist wel tot concentraties van bepaalde etniciteiten. Nogmaals, ik vind dat prima, maar dat lijkt me wel evident.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, precies wat ik zeg. Kijk eens naar de samenstelling van de wijk. In tegenstelling tot de gebieden waar jij aan refereert is de wijk waar wij het hier over hebben nogal gemęleerd.
De_Guidance is de valse huichelaar door mij dingen in de schoenen te schuiven die ik niet gedaan heb. Wees dan een echte kerel zeg dat je ongelijk hebt en bied je excuses aan.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Stop nu maar met jezelf te quoten en een huilerige reactie te plaatsen, ronduit vervelend.
Punt is dat het compleet niets met integratie te maken heeft. En ik zou graag een statistiek zien waarmee jij jouw weten kan staven.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja maar dat 'Als iemand netjes zijn werk doet, zijn belastingen betaald en voor de rest niemand tot kwaad is,' komt naar mij weten iets te vaak niet voor.
Daar kunnen ze hun snode jihadplannen bespreken.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom komen er vergaderruimten in dat complex?
Is vergaderen een hobby van oudere Turken?
Daarom zijn er ook plannen voor een scoutingkamp waar in het geheim de jihadisten klaargestoomd worden voor een heilige oorlog tegen alle onwetende blanke Nederlandersquote:Op maandag 20 mei 2013 11:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar kunnen ze hun snode jihadplannen bespreken.
Die heb je al. En er zijn er nu een aantal aan het oefenen in Syrie.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook plannen voor een scoutingkamp waar in het geheim de jihadisten klaargestoomd worden voor een heilige oorlog tegen alle onwetende blanke Nederlanders
Dat zijn geen bejaarden me dunkt.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:51 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die heb je al. En er zijn er nu een aantal aan het oefenen in Syrie.
Kijk om je heen, kom eens uit je zolderkamer.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Punt is dat het compleet niets met integratie te maken heeft. En ik zou graag een statistiek zien waarmee jij jouw weten kan staven.
Je punt is duidelijk, je mag nu ophouden.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:52 schreef Misty_eyes het volgende:
De_Guidance waar blijf je lief trolletje?
Ik ben het daar niet mee eens. Het is een voorziening voor een bevolkingsgroep die daar reeds aanwezig is en daar behoefte aan heeft. En het is niet ééns specifiek voor die bevolkingsgroep bedoeld.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dit soort initiatieven leiden juist wel tot concentraties van bepaalde etniciteiten. Nogmaals, ik vind dat prima, maar dat lijkt me wel evident.
Dankquote:Op maandag 20 mei 2013 11:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk, je mag nu ophouden.
Nouja, een hotel opblazen is dan in ieder geval op loopafstand voor die oudjes.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Daar kunnen ze hun snode jihadplannen bespreken.![]()
Je hoeft me niet van zolderkamerpraktijken te betichten hoor. Ik heb in alle grote steden van het land gewoond, ik heb in meerdere buitenlandse steden gewoond en ik woon momenteel in een land waar ze nog veel moeilijker over Turken doen dan in Nederland.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:52 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Kijk om je heen, kom eens uit je zolderkamer.
Wat wil jij dan? Kom maar eens met een alternatieve oplossing. Grote muil, overal tegen aanschoppen - oplossingen ho maar.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:55 schreef sonnyspek het volgende:
Sommige mensen blijven er maar omheen lullen doro te zeggen dat die oudjes aanslagen volgens ons plegen.
Dat vind ik naďef. Dit soort voorzieningen trekken natuurlijk ook mensen aan die daar nu nog niet aanwezig zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet mee eens. Het is een voorziening voor een bevolkingsgroep die daar reeds aanwezig is en daar behoefte aan heeft. En het is niet ééns specifiek voor die bevolkingsgroep bedoeld.
Niet zo vreemd ook als er met termen als 'broedplaats voor extremisme' gebonjourd wordt.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:55 schreef sonnyspek het volgende:
Sommige mensen blijven er maar omheen lullen doro te zeggen dat die oudjes aanslagen volgens ons plegen.
Omdat het hier a) geen Turkse enclave betreft. b) het complex niet specifiek bedoeld is voor Turkse activiteiten c) we het over zeer beperkte aantallen units hebben - als we dat naast de bevolkingsaantallen van de wijk leggen, is dat een druppel op de groeiende plaat.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat vind ik naďef. Dit soort voorzieningen trekken natuurlijk ook mensen aan die daar nu nog niet aanwezig zijn.
Net zoals dat Nederlandse enclaves aan de Spaanse kust ook Nederlanders aantrekken die daar nu nog niet aanwezig zijn, maar daar wel heen zouden gaan omwille van de voorzieningen. Lijkt me logisch. Als dat overal zo gaat, waarom zou dat volgens jou dan net hier níet zo gaan?
Ik was ontbijten. Sommige mensen hebben een leven.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
En dan nog slaat het nergens op. Knap.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je punt is duidelijk, je mag nu ophouden.
Stoppen met die belachelijke dingen en ze aanlaten passen.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Kom maar eens met een alternatieve oplossing. Grote muil, overal tegen aanschoppen - oplossingen ho maar.
Hoe denk je dat wijken als Belin-Neukölln ontstaan zijn? Dat ging ook niet van het een op het andere moment, dat heeft zich ook gestaag zo ontwikkeld.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het hier a) geen Turkse enclave betreft. b) het complex niet specifiek bedoeld is voor Turkse activiteiten c) we het over zeer beperkte aantallen units hebben - als we dat naast de bevolkingsaantallen van de wijk leggen, is dat een druppel op de groeiende plaat.
En heeft aan de lopende band users lopen betichten van klonerij.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik was ontbijten. Sommige mensen hebben een leven.
Je hebt mij o.a. meerdere malen voor extremist uitgemaakt.
Kun je nu mijn vragen beantwoorden:
Jij hebt trouwens een nog vreemdere link gelegd door een video van een beroving te posten. Tevens kies je stelselmatig partij voor de figuren hier die een link met de jihad liggen en val je anderen aan met scheldpartijen.
Wanneer gaat Katwijk zich nou aanpassen aan de Randstad en stoppen met die belachelijke dingen?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:01 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Stoppen met die belachelijke dingen en ze aanlaten passen.
Oja, we waren allemaal klonen van elkaar.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En heeft aan de lopende band users lopen betichten van klonerij.
Onzinnige vergelijking, wederom kijkend naar de samenstelling van de wijk. Ik woon er in de buurt dus ik zie precies hoe de ontwikkelingen zich voordoen. Aan de andere kant wordt het ECC gebouwd, daar kraait geen haan naar. Ik zie het evenwicht niet verstoord worden. Iets verderop staat de (grote) Marokkaanse moskee. Er is genoeg balans. Je zou een punt hebben als dit het derde complex was dat gebouwd werd.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hoe denk je dat wijken als Belin-Neukölln ontstaan zijn? Dat ging ook niet van het een op het andere moment, dat heeft zich ook gestaag zo ontwikkeld.
Waar blijft die bron vriend? Eerst een valse beschuldiging de ether inslingeren en dan laf wegrennen onder het mom van 'ontbijten'.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik was ontbijten. Sommige mensen hebben een leven.
Je hebt mij o.a. meerdere malen voor extremist uitgemaakt.
Kun je nu mijn vragen beantwoorden:
Je hebt overal vergaderruimten. Ook in reguliere bejaardenhuizen.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom komen er vergaderruimten in dat complex?
Is vergaderen een hobby van oudere Turken?
Oke. Nu wel echt weggaan he.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Waar blijft die bron vriend? Eerst een valse beschuldiging de ether inslingeren en dan laf wegrennen onder het mom van 'ontbijten'.
Je hebt jezelf helemaal klem geluld. En nu echt weg want ik ga mijn tijd niet verder verspillen aan valse huichelaars! Haha.
Ook wel bingoruimten genoemd.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hebt overal vergaderruimten. Ook in reguliere bejaardenhuizen.
Het is zeer relevant. Zeker. Allemaal kijken mensun.quote:
Kunnen leuk tavla-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe bingo die Nederlanders zouden organiserenquote:Op maandag 20 mei 2013 12:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je hebt overal vergaderruimten. Ook in reguliere bejaardenhuizen.
Dit heeft er echt veel mee te maken.quote:
Tavla met een kopje thee.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kunnen leuk tavla-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe bingo die Nederlanders zouden organiseren
quote:Op maandag 20 mei 2013 12:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit heeft er echt veel mee te maken.
Ik heb nog een video over Katwijk.
Kunnen leuke Bingo-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe tavla-toernooi zoals die Turken zouden organiseren.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:08 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kunnen leuk tavla-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe bingo die Nederlanders zouden organiseren
Je ging toch weg?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:13 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Kunnen leuke Bingo-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe tavla-toernooien zoals die Turken zouden organiseren.
Kom op, dat ga je toch niet menen? Bingo vind ik echt het meeste duffe 'spel' wat uitgevonden is. Vind je dat serieus leuk? Ik heb nooit begrepen dat mensen die bij hun volle verstand zijn dit leuk vinden.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:13 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Kunnen leuke Bingo-toernooien georganiseerd worden. Stuk beter dan een duffe tavla-toernooien zoals die Turken zouden organiseren.
Dat vind ik nou juist van die tavla-toernooien.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kom op, dat ga je toch niet menen? Bingo vind ik echt het meeste duffe 'spel' wat uitgevonden is. Vind je dat serieus leuk? Ik heb nooit begrepen dat mensen die bij hun volle verstand zijn dit leuk vinden.
Sommige mensen meten alles langs een nationalistische meetlat.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kom op, dat ga je toch niet menen? Bingo vind ik echt het meeste duffe 'spel' wat uitgevonden is. Vind je dat serieus leuk? Ik heb nooit begrepen dat mensen die bij hun volle verstand zijn dit leuk vinden.
Je kondigt steeds aan dat je weggaat en dan doe je het niet.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:14 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wanneer ik wegga of niet, gaan we nou krijgen.
Suggestieve nonsense weer. Jij ziet alles -letterlijk- zwart/wit. Eng.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Sommige mensen meten alles langs een nationalistische meetlat.
Zo vind ik olieworstelen gewoon niks. Mag ik gewoon zeggen hoor.
Wat een onzin. Je hoeft het niet leuk te vinden, ik vind het super maar dat terzijde, maar het is in ieder geval een spel waarbij je nou kunt denken, kansen berekenen, anticiperen etc.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist van die tavla-toernooien.
Lekker belangrijk.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:18 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je hoeft het niet leuk te vinden, ik vind het super maar dat terzijde, maar het is in ieder geval een spel waarbij je nou kunt denken, kansen berekenen, anticiperen etc.
Op bingo heb je geen enkel invloed, alleen als een zombie een vakje aankruisen. Totaal geen eigen inbreng.
Inderdaad.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:17 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Suggestieve nonsense weer. Jij ziet alles -letterlijk- zwart/wit. Eng.
Kun je al die bron laten zien?quote:Op maandag 20 mei 2013 12:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad.
Kun je al uit leggen wat het probleem is met dit complex en waarom een video van een beroving er iets mee te maken heeft?
Die zijn niet duf.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:20 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Jij begint toch over die duffe tavla-toernooien?
Omg, dus als je een natiestaat bent kan je ineens niet meer vreedzaam naast elkaar leven maar moet je een 'leitkultur' hebben? Vreedzaam gemeenschappelijke waarden delen terwijl je de eigen cultuur behoudt kan alleen als je de oorspronkelijke inwoners grotendeels afslacht of zo?quote:Op maandag 20 mei 2013 02:11 schreef IPA35 het volgende:
Andere type land, wij zijn geen immigranten staat maar een natiestaat. Vereist een andere aanpak.
Aah, alweer zo'n leuke voorspelling, net als die van de 'aantrekkende werking' ..quote:Op maandag 20 mei 2013 11:40 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Het zorgt voor segregatie. Dit is nog maar een begin maar binnenkort komen er hele wijken die alleen voor Turken gebouwd worden.
(Scheld)woorden komen echt toch eerder uit jouw toetsenbord rollen als :quote:Op maandag 20 mei 2013 11:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. En bij gebrek aan weerwoord gaan ze maar schelden.
Ik hoef niet te integreren omdat ik al in Nederland woon en omdat ik geen probleemgedrag vertoon. Ik houd me al aan de geldende normen en waarden in dit land en ik participeer al in de samenleving. Ook ben ik opgevoed. Ik blokkeer niks. Ik juich het juist toe als mensen integreren. En dus keur ik ook dit soort initiatieven af.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
Jij vind dat jij niet hoeft te integreren. Dat is niet zo genuanceerd. Integreren van groepen mensen vereist openheid van al die groepen. Jij blokkeert die integratie en je geeft anderen alle schuld
Het is wél een (kleine) wijk. Ik heb de website van de projectontwikkelaar er nog op nageslagen. Het project betreft een blok woningen. Ik ben erop tegen dat er allerlei voorzieningen worden getroffen voor mensen die er met hun volle verstand voor hebben gekozen om slecht te integreren.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
Het is geen eigen wijk. Je wilt dat graag denken om meer reden te hebben er tegen te zijn. Je bent tegen dat de verzorging van Turkse bejaarden gebeurt in een omgeving die het meest bij hen past. In weze discrimineer je.
Het gebeurt wél en we zullen zien wat de gevolgen zijn. Bejaarden deze behandeling op maat geven, is een stimulans voor de volgende generaties om ook niet te integreren. Waarom zou je? Alles wordt toch wel voor je geregeld.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef Bluesdude het volgende:
Weer zo zwartgallig. Dit gebeurt niet zo snel en als het wel zo is dan valt Nederland nog niet in een afgrond.
Natuurlijk zijn er concentraties in sommige wijken die je niet moet hebben. Maar dat los je niet op door het discrimineren van bejaarden.
Nergens in dit topic heb ik dit blok bejaardenwoningen een broedplaats voor extremisme genoemd. Sterker nog: ik denk dat de jonge allochtone beroepscrimineel prima weet waar hij vooral NIET moet inbreken. Het wordt gewoon een gezellige, rustige enclave met Turks als voertaal. Het kwaad zit 'm ook niet in het gedrag van deze bejaarden. Het kwaad schuilt op de achtergrond, namelijk het belonen en zelfs bevorderen van non-integratie. De signalen die aan de volgende generaties worden afgegeven zijn duidelijk: doe vooral niet je best om te integreren.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Pfoeh, ik ben blij dat ik naar een land verhuisd ben waar ze niet zo bekrompen zijn als in Nederland. Dan had ik het hier lang niet zo leuk gehad. Laat mensen lekker hun goddelijke gang gaan zolang ze anderen maar geen kwaad doen. Als er een paar turkse bejaarden in een wijk willen wonen die qua architectuur meer aansprekend voor hen is, laat ze danMaar nee, dan wordt het opeens een broedplaats voor extremisme
Passend nummer over overigens.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nergens in dit topic heb ik dit blok bejaardenwoningen een broedplaats voor extremisme genoemd. Sterker nog: ik denk dat de jonge allochtone beroepscrimineel prima weet waar hij vooral NIET moet inbreken. Het wordt gewoon een gezellige, rustige enclave met Turks als voertaal. Het kwaad zit 'm ook niet in het gedrag van deze bejaarden. Het kwaad schuilt op de achtergrond, namelijk het belonen en zelfs bevorderen van non-integratie. De signalen die aan de volgende generaties worden afgegeven zijn duidelijk: doe vooral niet je best om te integreren.
Als men de taal leert en men zich aanpast naar de normen en waarden van Nederland, dan is men nog steeds niet voldoende geintegreerd volgens jou?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:09 schreef Elfletterig het volgende:
De signalen die aan de volgende generaties worden afgegeven zijn duidelijk: doe vooral niet je best om te integreren.
Natuurlijk zijn er tig redenen waardoor je de taal minder makkelijk leertquote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat moet je toch wel kunnen inzien. Niet dat ik 't eens ben met mensen die dit willen verbieden maar als je omringt wordt door medelanders gaat het leren van de taal echt een stuk lastiger. Zie ik hier in Beijing ook wel met buitenlanders die alleen maar met buitenlanders omgaan. Spreken amper Chinees en vinden zelfs na maanden hier wonen veel dingen nog vreemd. Als je gelijk in een buurt zit met alleen maar Chinezen en je niet alleen met buitenlanders optrekt, gaat 't echt heel anders.
Dit dus. Terwijl dit notabene ook importreligies zijn.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Al met al is het gewoon een beetje vreemdelingenangst want dezelfde mensen heb je nog nooit horen jammeren over protestantse, joodse of katholieke zorghuizen.
En op deze manier vindt een ieder individu weer iets anders leuk.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:15 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dat vind ik nou juist van die tavla-toernooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |