abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2014 @ 23:09:56 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138177621
Weer op reis.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138189279
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 21:53:00 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138208362
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138208449
helaas dus geen fortuin gevonden in je woning :')
pi_138211534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:33 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]
Die aanhangerboer gaat wel het hele land rond :D
(hebben we zelf ook onze trailers gekocht :D )
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 22:58:05 #36
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138211645
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Die aanhangerboer gaat wel het hele land rond :D
(hebben we zelf ook onze trailers gekocht :D )
Bedoel je de verkoper van de aanhanger of de huidige eigenaar van de aanhanger op de foto ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138211706
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:58 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bedoel je de verkoper van de aanhanger of de huidige eigenaar van de aanhanger op de foto ?
De verkoper ;)
  † In Memoriam † zaterdag 29 maart 2014 @ 02:11:29 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138288731
De schema's:

Tip: klik er op voor een grotere afbeelding.


Zwaailichten + knipperkoplampen. Hiervoor wil ik de zwaailicht-schakelaar gebruiken die nog in de Ambu zit (zit naast de handrem).


2e/achterste accu + omvormer. De 2e/achterste accu wordt met de voorste accu verbonden wanneer de motor loopt. De omvormer hangt altijd aan de 2e accu (die heeft een ingebouwde schakelaar). Dikke draad = dikke kabel. Groot relais = speciaal zwaar relais (150 ampére dacht ik)


Sirene. Hiervoor wil ik de sirene-schakelaar gebruiken die nog in de Ambu zit (zit naast de handrem).


Extra koplampen op de motorkap. Deze wil ik schakelen d.m.v. de mistlampenschakelaar, maar ik weet niet hoe die inwendig werkt. Ik heb dus maar wat gegokt.

Tip: klik er op voor een grotere afbeelding.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 4 april 2014 @ 13:19:58 #39
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138503083
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm
_O_
Volgens mij rijdt er in delft een tapijtlegger rondt in zo'n wagen
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2014 @ 23:48:33 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138676305
Zo, de Ambu staat nu daar waar ik hem (nu) het liefste heb: in mijn tuin :D

Ik heb de achterkant leeggestript: zoveel mogelijk bekleding er uit. Die bekleding was niet orgineel vermoed ik. Want de onderste laag was relatief dik, doorzichtig afdekplastic. En ja, daar zat vocht onder. Als dat 22 jaar terug (het ding is van 1992) al gebeurd was, zat er nu geen bodem meer in. Plan: laten drogen en er RX5/RX7 op smeren en dan weer bekleding er op. Of Bedline Coating (eerste hit op google, geen idee of dit goed spul is). Dat is ook wel stoer.

De tank laat ik er eerst onder zitten. Eerst de tank uit de GXPV slopen, dan weet ik hoe dat ding vast zit. Dan kan ik zonder schade de tank onder de Ambu weg schroeven en vervangen.

Ondertussen kan ik wel een begin maken met het demonteren van de bak (er gaat een nieuwe koppeling in).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 10 april 2014 @ 23:39:46 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138750021
Na het leggen van in totaal zo'n 120-130 tegels, is de tuin van mijn huis gereed om de Ambu te ontvangen:








Het interieur heb ik gestript:








Ja, er is roest, maar nee, het zijn geen gaten of gevaarlijk dunne plekken. Oplossing: behandelen zodat het niet verder roest.

Bovenop de ... eh ... steunen voor de achterbank (die er niet in zit of komt) en gordels (zie achterbank) zitten stukken metaal gepopnageld:




Die gaan ook nog weg want ik zie niet in waarom die daar nuttig kunnen zijn.

Het laswerk is netjes gedaan:


Achterin zit (gelukkig) geen radiator meer:


De bijbehorende slangen en afsluiter sloop ik er dus uit.

Deze knoppen ga ik hergebruiken :green:


En dit paneel moet ook maar heel blijven:


Doekje tegen het lekken ;)


Plan: voorruit, tank en koppeling vervangen, eventuele andere (kleine) dingen ook fixxen en dan een kenteken er op smeren. De APK laat ik dan niet bij de RDW doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 10 april 2014 @ 23:52:43 #42
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_138750681
_O_
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_138751085
Die kun je nog wel op grijs kenteken krijgen denk ik :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 00:07:25 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138751231
Dan moet ik de ruiten vervangen voor iets wat geen licht doorlaat. En dat moet dan ook vastgekit zitten. Daarbij levert dat niet HEEL veel op.

Maar als de ruiten er in blijven zitten ga ik ze wel opnieuw blinderen. Want dit is echt slecht gedaan en de folie is ook al beschadigd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:16:31 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_138757749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm

Die achterwielen/frame moeten een partij wringen bij een scherpe bocht.
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:12:21 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782362
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:16 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die achterwielen/frame moeten een partij wringen bij een scherpe bocht.
Vanwege het relatief lage gewicht een stuk minder dan bij vrachtwagens.

Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het vervangen van de bak. Resultaat: een ronde aandrijfasmoer en een verwrongen wringijzer :@ Er moeten toch nieuwe aandrijfassen in (zowel links als rechts liggen de hoezen compleet en volledig in tweeën + ik heb nog 2 ZEER recente aandrijfassen) dus de volgende keer ga ik de weigermoer aan gort boren.

De handrem moet ik ook repareren. Die doet alleen iets op het rechter wiel. Dat is ook de kant van de weigermoer. Zouden die 2 iets met elkaar te maken hebben ? ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138782527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:12 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het vervangen van de bak. Resultaat: een ronde aandrijfasmoer en een verwrongen wringijzer :@ Er moeten toch nieuwe aandrijfassen in (zowel links als rechts liggen de hoezen compleet en volledig in tweeën + ik heb nog 2 ZEER recente aandrijfassen) dus de volgende keer ga ik de weigermoer aan gort boren.

Warmstoken en een luchtsleutel er op :P
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:16:50 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Warmstoken en een luchtsleutel er op :P
Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.

Moer is rond omdat ik heb geprobeerd hem met hamer + beitel los te 'hakken'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138782648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:

[..]

Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.

Moer is rond omdat ik heb geprobeerd hem met hamer + beitel los te 'hakken'.
Valt wel mee, de as vervang je toch.

Roodstoken, dop er opslaan en gaan met de afwezige luchtsleutel O-)
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:20:28 #50
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138782777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Valt wel mee, de as vervang je toch.

Roodstoken, dop er opslaan en gaan met de afwezige luchtsleutel O-)
Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138783217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.
Kapot gaat het toch :')
  † In Memoriam † vrijdag 11 april 2014 @ 23:30:20 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138783242
Klopt ! Maar het moment van kapot gaan wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138813078
goede compressor heb je die wel? :+
  † In Memoriam † zondag 13 april 2014 @ 01:54:57 #54
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138814891
Yup. Met een tankje van 4 liter :')

Een geschikte compressor komt er ook nog wel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138855133
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
Yup. Met een tankje van 4 liter :')

Een geschikte compressor komt er ook nog wel.
4 liter.. hmm das niet veel.. :+
heb je wel krachtstroom al aangevraagt? :9
  † In Memoriam † maandag 14 april 2014 @ 01:41:01 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138856184
Nog niet. Hoeft ook nog niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 20 april 2014 @ 01:23:34 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139062005
Ik zit in mijn maag met het stuurhuis. Ik overweeg die te vervangen voor een niet-bekrachtigd exemplaar.

Minpunten van (nu) vervangen:
- Het zal een paar uur (extra) werk kosten
- Er moet een kleine, simpele aanpassing gedaan worden aan de kleine octopus
- Het stuurt iets minder licht/lekker
- Kleinere kans dat de Ambu voor Citromobiel af is

Pluspunten van (nu) vervangen:
- Heb ik bij het terug monteren van de versnellingsbak geen gekloot met het terugmonteren van 10.000 leidingen (zou dat opwegen tegen de tijd die het kost van het vervangen gen het stuurhuis ? )
- Hoef ik de verdraaide leiding (leiding draaide mee met de wartel) naar het stuurhuis toe niet te vervangen
- Minder risico op hydraulische storingen (met die reden heb ik tot nog toe altijd bewust stuurbekrachtigingsvrije BX-en gereden)
- Ik denk dat ik vrij makkelijk aan een goed, onbekrachtigd stuurhuis + drukregelaar etc. kan komen (en dan heb ik verder ook bijna niets meer nodig)
- Als ik dat nu doe, doe ik dat terwijl de bak er uit is waardoor ik er beter bij kan

Minpunten van NIET vervangen:
- Er lekt iets bij het stuurhuis. Dat moet dan gerepareerd worden. Geen idee of de octopus lekt of het stuurhuis zelf, daar heb ik niet naar gekeken, maar het moet dicht.
- De custom-made octopus moet aangepast worden (ja, die custom-made octopus gaat er hoe dan ook (weer) in) en die aanpassing zal vermoedelijk ingewikkelder zijn dan het aanpassen van de kleine octopus bij vervanging stuurhuis
- Wellicht raak ik aan het comfort/luxe gevoel gewend terwijl het plan is om het stuurhuis t.z.t. toch te vervangen
- Ik vind auto's zonder stuurbekrachtiging stoerder. [size=50]Stuurbekrachtiging is voor watjes :P[/size]
- Er moeten weer 10.000 leidingen teruggemonteerd worden (en 1 vervangen)

Pluspunten van NIET vervangen
- Ik hoef het hele stuurhuis niet te vervangen
- Het stuurt lichter/lekkerder
- Het scheelt het (de)monteren van een stuurhuis (maar het terugmonteren van de leidingspaghetti kost ook tijd)

Her en der staan wat puntjes dubbel, dat wel :$

Ik denk dat ik al weet wat ik ga doen, maar toch ff peilen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139067990
vervangen voor een niet bekrachtigt model? :+ omdat je dat stoerder vind :)
  zondag 20 april 2014 @ 12:04:51 #59
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_139068485
Stuurbekrachtiging op een BX :') :') :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_139068513
Is de leiding aan de linkerzijde niet lek? Vaak zat vervangen bij de bx, cm en xantia :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')