Het gaat meer om de 2 "problemen". De andere dingen die ik ervaar hebben wel betrekking op HSP. Ik heb vandaag ook nog een test gedaan en daaruit bleek ik een hoge score te hebben. 28 van de 32 punten. Deze test was op de stichting van HSP gemaakt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dit klinkt echt totaal niet als HSP om eerlijk te zijn.
Zo'n test zegt werkelijk hélemaal niks en al helemaal niet als je voor je de test maakte al wat lijstje over kenmerken van HPS hebt doorgelezen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:30 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Het gaat meer om de 2 "problemen". De andere dingen die ik ervaar hebben wel betrekking op HSP. Ik heb vandaag ook nog een test gedaan en daaruit bleek ik een hoge score te hebben. 28 van de 32 punten. Deze test was op de stichting van HSP gemaakt.
Mee eens.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dit klinkt echt totaal niet als HSP om eerlijk te zijn.
Zo'n test gaat over je gevoelens. Hoe je tegen dingen aankijkt. Het heeft geen zin om over die dingen te gaan "liegen" o.i.d. Het is niet zomaar even iets wat ik in 1 dagje heb besloten. Zo van: ohw ik zal wel HSP "hebben" omdat iemand dat zegt. Ik ben n.m.m. veel gevoeliger en ervaar dingen gewoon heftiger. Ik snap niet waar jij de informatie vandaan haalt waarom dit geen HSP zou kunnen zijn wanneer ik teksten lees en mij daar heel erg in kan vinden. Dat is een beetje "raar" vind je niet?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Zo'n test zegt werkelijk hélemaal niks en al helemaal niet als je voor je de test maakte al wat lijstje over kenmerken van HPS hebt doorgelezen.
Nogmaals: ik zie werkelijk helemaal niks wat op HPS lijkt in jouw post.
Verder: heb je die problemen ook als je volledig nuchter bent?
Hoi, liever niet in dat topic zetten. Ik kan juist heel goed emoties van anderen opnemen/overnemen dus dat zou mij ook weer geen autist "maken". Dat het een autistisch trekje zou zijn daarin kan ik mij wel vinden, maar kan je er iets concreets aan doen? Dat is dan weer meer mijn vraag.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Gezien sommige andere uitspraken geloof ik best dat je heel gevoelig bent.
Wat je beschrijft klinkt in mijn oren alleen meer als een autistisch trekje. Iets gaat mss niet zoals je wil en bij voorbaat raak je er al overstuur van.
Mss is dit topic meer iets voor R&P, trouwens?
Omdat ik weet hoe zulke testjes gaan. Ik zou als ik kan 'positief' scoren op iedere test die test op een willekeurige psychose, zolang ik me eerst er maar even heb ingelezen. Als jij van te voren info over HSP leest en je daarin kan vinden dan ga je tijdens zo'n test onbewust de juiste antwoorden in vullen die leiden tot een positieve score.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:45 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Zo'n test gaat over je gevoelens. Hoe je tegen dingen aankijkt. Het heeft geen zin om over die dingen te gaan "liegen" o.i.d. Het is niet zomaar even iets wat ik in 1 dagje heb besloten. Zo van: ohw ik zal wel HSP "hebben" omdat iemand dat zegt. Ik ben n.m.m. veel gevoeliger en ervaar dingen gewoon heftiger. Ik snap niet waar jij de informatie vandaan haalt waarom dit geen HSP zou kunnen zijn wanneer ik teksten lees en mij daar heel erg in kan vinden. Dat is een beetje "raar" vind je niet?
Overigens heb ik wel "last" van bepaalde emotionele stemmingswisselingen als ik daarvoor niet heb gedronken. Alleen zijn ze vaak minder "heftig".
Zo ervaar ik het dus ook!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe zulke testjes gaan. Ik zou als ik kan 'positief' scoren op iedere test die test op een willekeurige psychose, zolang ik me eerst er maar even heb ingelezen. Als jij van te voren info over HSP leest en je daarin kan vinden dan ga je tijdens zo'n test onbewust de juiste antwoorden in vullen die leiden tot een positieve score.
Behalve dat, ik zal HSP even kort samenvatten: iemand met HSP die ervaart zintuiglijke waarnemingen extreem intens en dat kan moeilijkheden bepaalde sociale interacties geven. Zo'n iemand kan aan hele kleine gedragingen van iemand zien, aan de kleinste intonaties van iemands stem horen etc etc hoe diegene zich voelt en hoe diegene van de situatie op hand ervaart. Het probleem is dat diegene dat niet alleen van degene doet waarop hij zijn aandacht richt, maar van praktisch ieder persoon in de kamer waar een HSP'er zich bevindt. Daarnaast voelt een HSP'er het niet alleen van individuen aan maar ook van groepen en subgroepen in een sociale situatie. Even de situatie extreem neergezet, er zijn vanzelfsprekend gradaties.
De reden waarom dit problematisch kan zijn is dat het simpelweg té veel input in té korte tijd en té constant is. Je hoofd kan het simpelweg niet allemaal verwerken en je lichaam niet overal op reageren. Daarom zie je ook dat HSP'ers vaak heel veel 'alleentijd' nodig hebben en veel aan solitaire hobbies doen.
Ik ben ook geen HSP aan het beschrijven, enkel de problemen die er nmm door zijn ontstaan..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Blijkt anders totaal niet uit je beschrijving van je 'problemen'....
Ok, dan laat ik hem vooralsnog staan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:23 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Hoi, liever niet in dat topic zetten. Ik kan juist heel goed emoties van anderen opnemen/overnemen dus dat zou mij ook weer geen autist "maken". Dat het een autistisch trekje zou zijn daarin kan ik mij wel vinden, maar kan je er iets concreets aan doen? Dat is dan weer meer mijn vraag.
Het gaat mij er vooral om dat ik op het moment dat het gebeurd teveel prikkels binnen krijg. Ik dacht dat er eigenlijk zoiets zou bestaan als prikkelmanagement voor een HSP'er of bepaalde technieken voorhanden zijn om in te zetten. Ik neem aan dat dat soort technieken er zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, dan laat ik hem vooralsnog staan.
Zelfkennis is de sleutel denk ik. Waaorm word je zo boos?
Maar je herkent het wel.. Dat is de halve oplossing, toch?quote:Op zondag 19 mei 2013 10:01 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Het gaat mij er vooral om dat ik op het moment dat het gebeurd teveel prikkels binnen krijg. Ik dacht dat er eigenlijk zoiets zou bestaan als prikkelmanagement voor een HSP'er of bepaalde technieken voorhanden zijn om in te zetten. Ik neem aan dat dat soort technieken er zijn.
Ik weet overigens niet waarom ik dan ineens zo boos wordt. Ik denk dat het in conflict komt met informatie die ik daarvoor al in mijn hoofd had en waar ik bepaalde verwachtingen over heb.
wil ook even reageren op iemand die hier geloof ik zegt: zet er ff psycholoog op binnen 2 weken is het over. Nou dan heeft de "hulpverlening" in mijn geval gefaald. Geen psycholoog die met tot nog toe heeft kunnen helpen. Het gebeurd nog steeds na 5 jaar.
Ben er druk mee bezig. Denk eerder dat dat voor de oplossing gaat zorgen in combinatie van actie ondernemen.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je herkent het wel.. Dat is de halve oplossing, toch?
Dat is pas echt magisch denken , zet er een autoriteit op en die fixt dat wel even in 2 weken . Dit systeem heeft geen verstand van spiritualiteit en houd er nog geen rekening mee . Er zijn vast technieken of HSP coaches om met gevoeligheid om te gaan .quote:Op zondag 19 mei 2013 10:01 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Het gaat mij er vooral om dat ik op het moment dat het gebeurd teveel prikkels binnen krijg. Ik dacht dat er eigenlijk zoiets zou bestaan als prikkelmanagement voor een HSP'er of bepaalde technieken voorhanden zijn om in te zetten. Ik neem aan dat dat soort technieken er zijn.
Ik weet overigens niet waarom ik dan ineens zo boos wordt. Ik denk dat het in conflict komt met informatie die ik daarvoor al in mijn hoofd had en waar ik bepaalde verwachtingen over heb.
wil ook even reageren op iemand die hier geloof ik zegt: zet er ff psycholoog op binnen 2 weken is het over. Nou dan heeft de "hulpverlening" in mijn geval gefaald. Geen psycholoog die met tot nog toe heeft kunnen helpen. Het gebeurd nog steeds na 5 jaar.
Dank je Summers. Ik ben juist op zoek naar een coach. Ik wil hier heel graag mee aan de slag gaan namelijk. Dan ga ik het dit keer dus via een andere weg proberen.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:15 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is pas echt magisch denken , zet er een autoriteit op en die fixt dat wel even in 2 weken . Dit systeem heeft geen verstand van spiritualiteit en houd er nog geen rekening mee . Er zijn vast technieken of HSP coaches om met gevoeligheid om te gaan .
Ik heb zelf geen ervaring met HSP coaches maar hier is een lijstquote:Op zondag 19 mei 2013 10:26 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dank je Summers. Ik ben juist op zoek naar een coach. Ik wil hier heel graag mee aan de slag gaan namelijk. Dan ga ik het dit keer dus via een andere weg proberen.
Ik wil namelijk hier echt mee aan de slag gaan. Dit is voor zowel mijn vriendin als voor mij vervelend. Voorheen was ik er ook niet zo bewust mee bezig en dacht dat ik geen probleem had. Dat besef ik mij nu wel iig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |