Ik! Ik heb nog bij VVC gespeeldquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb het eerst in Sport gepost.
Wie kent haar dan verder ?
iig beter dan ergens op de bodem van de oceaan te liggenquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Blijft een heel vreemd verhaal... ik hoop voor ze dat ze zelf voor een verdwijning hebben gekozen (al vraag ik me af waarom je je dat je familie aan zou willen doen)
Ken je Michael Zengers ?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:58 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ik! Ik heb nog bij VVC gespeeld
quote:'Vermissing Nederlanders heeft te maken met geld'
Hoe meer informatie naar buiten komt over de in Spanje vermiste Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein, hoe vreemder de zaak wordt. Zo zijn er nieuwe getuigen die verklaren dat het stel niet vorige week maandag, maar dinsdag verdween in Murcia. De man met wie Visser tot 2009 een relatie had, kan maar één reden verzinnen voor de raadselachtige verdwijning: een geldkwestie. Dit meldt het Algemeen Dagblad vandaag.
Kelner Pedro Fernandez (28) kan er nog boos om worden. De afgelopen dagen meldden de Spaanse media telkens dat Ingrid Visser en Lodewijk Severein maandagmiddag verdwenen. 'Terwijl ik hen maandagavond omstreeks half 9 nog koffie serveerde in de hotelbar,' zegt hij zuchtend.
Boos over de onjuiste informatie, stapte de kelner woensdag naar de politie en legde er een verklaring af. Door de drukte in de bar had hij naar eigen zeggen geen tijd om met Visser en Severein te praten. Of ze na de koffie de lift naar hun kamer namen, weet de bediende niet.
Kamermeisje Toñi van hotel El Churra Vistalegre zegt zeker te weten dat het stel overnachtte in het hotel. 'Ik maakte de overduidelijk beslapen bedden van de twee dinsdagmorgen omstreeks 10 uur op.' De Nederlanders zelf zag ze niet, wel hun bagage.
Hoteldirecteur Imaculada Nicolas bevestigt de informatie. Ook zij begrijpt niet waarom steeds wordt gezegd dat de Nederlanders maandag verdwenen. 'Het was dinsdagmiddag omstreeks 3 uur. Dat heb ik vanaf het begin gezegd, maar iedereen denkt dat ik me vergis,' zegt ze schouderophalend.
Fiat Panda
Aan de hand van de al bekende en de nieuwe informatie ontstaat langzaam maar zeker een beeld van wat voorafging aan de mysterieuze verdwijning van de twee Nederlanders. Ze vlogen maandagmorgen 13 mei van Eindhoven naar Alicante, huurden er een zwarte Fiat Panda, reden ermee naar Murcia, checkten omstreeks half 4 in, lunchten tot half 5 in het halfopen restaurant La Terrazza om de hoek bij het hotel en liepen daarna richting een drukke avenue. Zoals het nu lijkt, stapten de twee er in hun huurauto, om die omstreeks 8 uur weer te parkeren vlakbij het volleybalstadion waar Visser vele competitiewedstrijden speelde met CAV Murcia, de club waar ze van 2009 tot halverwege 2011 een contract had.
De politie ontdekte de wagen dinsdagnacht op een parkeerplaats bij het stadion, maar wil niet bevestigen dat het stel dinsdag nog is gesignaleerd. Die dag hadden Visser en Severein een afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, waar ze niet kwamen opdagen.
Een vreemd verhaal, vindt ook Vissers ex-vriend Rico Guimaraes (43). De Braziliaans-Amerikaanse volleyballer was 9 jaar samen met de Nederlandse volleybalster. Toen zij in 2011 voor een Russische club ging spelen, keerde hij terug naar de Verenigde Staten. Hoewel ze uit elkaar zijn, houdt hij nog van haar, bekent de veertiger over de telefoon vanuit Los Angeles. 'Ik word gek hier. Het is dat ik vanwege mijn werk niet weg kan, maar anders was ik allang naar Murcia gevlogen.'
Guimaraes zegt niet te kunnen geloven dat twee 'zulke lange mensen' (Visser en Severein zijn bijna 2 meter) zomaar verdwijnen in een rustige stad. 'Ingrid is in Rusland op veel slechtere plekken geweest. Really crazy, man,' zegt de coach van het Amerikaanse mannen- en vrouwenteam Beachvolleybal.
Hij sprak Visser anderhalve maand geleden voor het laatst over de telefoon. Ze zou de scheidingspapieren klaarmaken, zegt Guimaraes. 'Al mijn huwelijksdocumenten liggen in Huizen. We discussieerden op een vriendelijke manier.'
Voor de volleyballer, die Visser in 1997 ontmoette toen hij uitkwam voor een club in Breda, is het uitgesloten dat zij en haar partner opzettelijk verdwenen. 'Ingrid komt nooit te laat. Zelfs niet op feestjes van vrienden. Ze is ook doodsbang haar vliegtuig te missen en informeert bij vertraging meteen het thuisfront,' zegt Guimaraes.
Zakenman
Voor hem kan de verdwijning alleen maar te maken hebben met geld. 'Iemand die achter zakenman Lodewijk aan zit voor zijn centen, of in de clinch ligt met Ingrid. Ze is nooit uitbetaald door de volleybalclub in Murcia,' aldus de ex-echtgenoot.
Grote man bij de bewuste club was de steenrijke Evedasto Lifante. Hij betaalde een Poolse topspeelster ooit uit in appartementen die achteraf nauwelijks iets waard bleken te zijn. De crisis deed zijn Spaanse vastgoedimperium in elkaar storten. Inwoners van Murcia omschrijven hem als een maffioos type.
Lifante is onbereikbaar. De Spaanse politie zegt niet te denken dat de verdwijning van Visser en haar partner iets te maken heeft met het volleybalverleden van de Nederlandse.
Als zij een afspraak hadden met iemand die zij kenden dan kunnen ze gewoon bij diegene zijn ingestapt of naar diens huis zijn gegaan en daarna zijn 'verdwenen'. Zo onvoorstelbaar is dat niet.quote:Guimaraes zegt niet te kunnen geloven dat twee 'zulke lange mensen' (Visser en Severein zijn bijna 2 meter) zomaar verdwijnen in een rustige stad.
Dat geloof ik dus niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:31 schreef Joanne35 het volgende:
Maar dat was toch op de maandag? Hoe kunnen ze dan dinsdag weer in het hotel zijn gesignaleerd?
ja dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet eigenlijk.
Die lui die dat zeggen zullen wel betaald zijn door die maffioso om dat te zeggen ofzo
OF ze hebben de auto er laten staan bij dat stadion omdat ze er de volgende dag toch terug naar toe gingen, weet niet hoe ver dat van het hotel was. En dat het dus dinsdagochtend mis is gegaan idd.
quote:
Jij weerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:04 schreef Rachilda het volgende:
Hmm opmerkelijk verhaal, opties zijn :
- ze zijn achtervolgd vanaf de luchthaven en ergens op de rit is het misgegaan; ik heb wel eerder gehoord/gelezen dat criminelen op de luchthaven staan en vervolgensmensen/ vakantiegangers die een huurauto hebben gaan achtervolgen om vervolgens hun ergens op de rit in een wat meer verlaten stuk te overvallen
- soort van crime passionnel; een jaloerse ex die hen allebei iets heeft aangedaan
- geldkwestie zoals in eerdere krantenberichten wordt gesuggereerd
hey stalkertje, nog steeds mijn gangen aan het nagaan en nog steeds geobsedeerd door mij?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:40 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Jij weer
Eindelijk een nieuwe case gevonden?
Nee hoor, ik hoef je gangen niet na te gaan. Je duikt vanzelf op als er weer een puzzel is. En verdwijnt meteen zoals de puzzel is opgelost en niks van je dwaze theorietjes blijkt te kloppen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Rachilda het volgende:
[..]
hey stalkertje, nog steeds mijn gangen aan het nagaan en nog steeds geobsedeerd door mij? :-) :-) :-)
Ik begrijp het wel hoor, je bent vast een persoon die lelijk is, en dik en vaker gedumpt en meer ellende heeft meegemaakt en ja, dan heb je natuurlijk iets tegen mensen die gewoon goed in het leven staan, happy, lief, mooi en vrolijk zijn.
Groetjes :-)
Even voor de goed orde, ik heb geen informatie van de politie geëist zoals jij dat zegt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:47 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Nee hoor, ik hoef je gangen niet na te gaan. Je duikt vanzelf op als er weer een puzzel is. En verdwijnt meteen zoals de puzzel is opgelost en niks van je dwaze theorietjes blijkt te kloppen.
Ga je nu ook weer informatie van de politie eisen?
Ik kijk er alvast naar uit.
Nee ik kan jou inderdaad niet loslaten. Ik slaap slecht in de wetenschap dat er mensen zijn die een vermissing als entertainment zien.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:58 schreef Rachilda het volgende:
[..]
Even voor de goed orde, ik heb geen informatie van de politie geëist zoals jij dat zegt.
En het zegt me trouwens genoeg over jou als je een vermissingszaak omschrijft als "puzzel"!!
Een beetje erg onrespectvol! Het gaat wel om mensen en zelfs ook kinderen!
Wel eerlijk van je dat je niet ontkent dat je dik en lelijk bent.
Voor de duidelijkheid, vanaf nu ga ik niet meer reageren op welk bericht van jou dan ook, want ik heb een naar gevoel bij jou, je kunt mij om een of andere reden niet loslaten, dat vind ik zielig en eng en daarnaast voeg je niks zinnigs toe, met andere woorden ik vind je maar een vaag, eng en nietszeggend figuur.
Vanaf nu reageer ik dan niet meer op welk bericht van jou, dan ben je in ieder geval op de hoogte;
de groeten en het ga je goed! (hopelijk komt het ooit nog goed met jou)
Dat heeft ook lekker veel met deze zaak te maken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:58 schreef Rachilda het volgende:
Wel eerlijk van je dat je niet ontkent dat je dik en lelijk bent.
Ik vind het zo raar dat die politie niet geneigd lijkt om die vage maffioso te onderzoekenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 16:20 schreef tong80 het volgende:
De ex-vrouw en dochters van Severein zijn vrijdagochtend teruggevlogen na een verblijf van een week in de Zuid-Spaanse stad, meldde Miriam van de Velde, die voor de familie het woord voert, vrijdag. 'Veel vrijwilligers in het land hebben aangegeven wel naar Murcia af te willen reizen om te helpen. Zij hebben wel wat tijd nodig om dat te regelen, dus daar houden we rekening mee', aldus Van de Velde.
De familie van Visser was niet in Murcia.
Het flyeren van donderdag heeft volgens Van de Velde nog geen doorslaggevende tips opgeleverd, maar de politie kreeg na de actie wel meer telefoontjes binnen. Een woordvoerder van de Spaanse politie kon niet aangeven hoeveel tips er precies binnen zijn gekomen. Hij liet weten dat de politie nog geen concrete aanwijzingen heeft die tot een doorbraak kunnen leiden in de vermissingszaak.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Rachilda het volgende:
[..]
hey stalkertje, nog steeds mijn gangen aan het nagaan en nog steeds geobsedeerd door mij?![]()
![]()
Ik begrijp het wel hoor, je bent vast een persoon die lelijk is, en dik en vaker gedumpt en meer ellende heeft meegemaakt en ja, dan heb je natuurlijk iets tegen mensen die gewoon goed in het leven staan, happy, lief, mooi en vrolijk zijn.
Groetjes![]()
haha, dat is inderdaad een goede omschrijving van mijquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:40 schreef Taurus het volgende:
[..]![]()
Ben jij happy, lief, mooi en vrolijk ja?![]()
erg opmerkelijk inderdaad, volgens mij is er nog niet zoveel bekend (ook niet bij de poiltie) dus kunnen ze volgens mij ook niet aangeven wat er niet mee te maken heeft, dat kunnen ze dan nog niet weten lijkt mequote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat die politie niet geneigd lijkt om die vage maffioso te onderzoeken![]()
Ze roepen meteen al dat het daar niks mee te maken lijkt te hebben... terwijl er eigenlijk best veel die kant op wijst.
Ja precies, laten we hopen dat ze ook naar die vent zoeken, want die is ook spoorloos .... of gevlucht!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar dat die politie niet geneigd lijkt om die vage maffioso te onderzoeken![]()
Ze roepen meteen al dat het daar niks mee te maken lijkt te hebben... terwijl er eigenlijk best veel die kant op wijst.
Welk louche verleden?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 11:15 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze zo duidelijk stellen dat hun louche verleden niks met de verdwijning te maken zou hebben, terwijl dat door de mensen daar wel beweerd wordt.
Nee je hebt gelijk, ik was er al op gewezen. Ik had begrepen dat die man van Visser samenwerkte met die spanjaard, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Welk louche verleden?
Ik heb het topic alleen maar gescand maar ben niks tegengekomen over louche zaken waar de twee mee te maken zouden kunnen hebben. Wel kwam ik tegen dat ze nog geld krijgen van een clubeigenaar (of iets dergelijks) die louche zaken deed, maar dat is heel wat anders.
Wanneer jij bij een voetbalclub speelt en de eigenaar blijkt (achter) banden te hebben met de maffia maakt dat jou volgens mij niet meteen tot louche figuur?
Maar goed, wellicht heb ik ergens overheen gelezen. Dat zou ook heel goed kunnen.
Ah oké.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 23:04 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Nee je hebt gelijk, ik was er al op gewezen. Ik had begrepen dat die man van Visser samenwerkte met die spanjaard, maar dat is dus niet zo.
Daar heb ik dan wel overheen gelezenquote:ik was er al op gewezen.
En dan toch hoop houden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:56 schreef Rachilda het volgende:
We hebben eerder te maken gehad met vermiste personen van wie de auto is teruggevonden. En van allen hebben we nooit meer iets gehoord. Anderzijds werd onlangs een kind teruggevonden na zes jaar en een oudere man na dertig jaar zoeken."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |