abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126912662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb het eerst in Sport gepost.

Wie kent haar dan verder ?

:P
Ik! Ik heb nog bij VVC gespeeld :P
pi_126912982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef tong80 het volgende:
Het is niet zo maar een sportster

:{
en jij bent ook niet zomaar een Fokker
pi_126915669
Er gaan verhalen over Spaanse studentes die voor veel geld eiceldonatie doen. Misschien dat ze zoiets wilden en daarom veel contant geld bij zich hadden? Ze hadden toch een afspraak in een vruchtbaarheidskliniek?
pi_126916336
Artikel uit de Telegraaf van vandaag:

VOLLEYBALVERLEDEN VISSER SPEELT MOGELIJK ROL
Speculaties troef in vermissingszaak

door Willem Held en Roy Klopper
MURCIA (Spanje), donderdag

Met de vondst van de door het vermiste duo Ingrid Visser en Lodewijk Severein gehuurde zwarte Fiat Panda kan één doemscenario worden geschrapt. Het stel is na het vertrek op maandag 13 mei uit hotel El Churra in het ZuidSpaanse Murcia niet in een afgelegen gebied verongelukt.

De grote vraag blijft echter wat dan wel schuilgaat achter de nu al elf dagen voortdurende vermissing van de twee Nederlanders. Een scenario dat vooral in de Iberische pers wordt gesuggereerd, is dat Visser en Severein wilden verdwijnen.

Ook in Nederland duikt de theorie over een mogelijk zelfverkozen verdwijning van het tweetal op bij speculaties. Er zouden problemen zijn in de relatie of van psychische aard. Zowel Visser als Severein staat bij mensen in hun omgeving echter bekend als stabiele en succesvolle persoonlijkheden.

Standvastig

„Ingrid is een standvastige vrouw”, zegt Jan Kos, voorzitter van de stichting Prima Donna Topvolleybal uit Huizen. Hij leerde zijn plaatsgenoten het afgelopen jaar goed kennen omdat de oud-international op vrijwillige basis hand- en spandiensten verleende bij het eerste vrouwenteam van de club. „Ze wilde ons helpen maar zich ook niet te veel binden omdat ze prioriteit gaf aan haar studie rechten. Dit is geen dame die onbedachtzame dingen doet.”

Visser speelde in haar loopbaan onder meer bij clubs in Spanje, Rusland, Brazilië en Azerbeidzjan. Ze trouwde met de Braziliaan Ricardo Guimaraes, maar aan dat huwelijk kwam vijf jaar geleden een einde. Severein, die miljoenen had verdiend met de verkoop van HCCnet, was in die tijd teammanager van de nationale vrouwenploeg.

Severein had dus een relatie met Visser in de tijd dat ze van 2009 tot 2011 volleybalde in Murcia. De club trok onder de naam Grupo Murcia 2002 vele wereldtoppers aan, maar verzaakte veelvuldig te betalen.

Vastgoed

Tekenend is het verhaal van de Poolse topspeelster Malgorzata Glinka, die met appartementen werd uitbetaald. Toen bleek dat de bouwsels sterk in waarde waren gedaald, ontstonden er grote problemen. Mogelijk is ook Ingrid Visser in Murcia beloond met onroerend goed. Het is niet uit te sluiten dat haar partner Severein, die bekend staat als een inventief zakenman, betrokken is geraakt bij Spaans vastgoed.

De theorie dat de vermissing iets te maken kan hebben met het volleybalverleden van Visser, duikt inmiddels veelvuldig op in Murcia. Bij gesprekken valt spontaan de naam van de vroegere geldschieter Evedasto Lifante die de club als het ware als zijn kindje beschouwde. Deze ooit steenrijke ondernemer, die zich graag met dure auto’s en zijn speelsters op de foto liet zetten, verkeert volgens de ’happy few’ in de stad inmiddels in grote problemen.

„Hij was hier de grote man, omringde zich echter met twijfelachtige types uit de vastgoedwereld. Hij is volledig aan lager wal geraakt en heeft geen cent meer te makken. Niemand ziet of hoort meer iets van hem sinds zijn zakelijk imperium ten onder is gegaan”, aldus de eigenaresse van de horeca-uitspanning Sidreria Escondida aan de Santa Quiteria, de PC Hooftstraat van Murcia.

’Maffioos’

Ze heeft geen hoge pet op van Lifante, die door veel Spanjaarden als ’maffioos’ wordt omschreven. „Ik zou in die richting gaan zoeken, aldus de uitbaatster.” Lifante lijkt echter net zo spoorloos te zijn als Visser en Severein.

Terwijl op straat wordt gespeculeerd over een verband tussen de verdwijning en de vorderingen van achterstallig loon die Visser nog heeft op de voormalige clubpresident, wuift de politie deze suggestie van de hand. „We denken niet dat de verdwijning iets te maken heeft met het volleybalverleden van Visser”, meldt inspecteur Javier de Pedro Peinado desgevraagd.

Nu met het terugvinden van de keurig afgesloten huurauto het eerste puzzelstukje op zijn plek ligt, verricht de politie buurtonderzoek om vast te stellen wat het Nederlandse stel maandagavond om acht uur op de Avenida Juan Carlos 1 in het afgelegen MurciaNoord te zoeken had. Wellicht verschaft een onderzoek van de auto door de technische recherche nieuwe aanwijzingen.
pi_126919695
Uit het AD

Dinsdag nog gesignaleerd
Van het koppel ontbreekt sinds begin vorige week ieder spoor. Maandag 13 mei ging het stel rond half vier 'smiddags nog een drankje nuttigen in een Spaans restaurant, dat verklaarde de chefkok aan het AD. Volgens Hart van Nederland heeft de kok van het hotel hen maandagavond rond 21.00 uur na het eten nog koffie geserveerd. Dat zegt een medewerker van het hotel waar ze logeerden. 'Vervolgens heeft een kamermeisje hen dinsdagochtend nog opgemerkt. Ook de receptioniste heeft ze nog gegroet toen ze het hotel verlieten.'
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_126926987
Blijft een heel vreemd verhaal... ik hoop voor ze dat ze zelf voor een verdwijning hebben gekozen (al vraag ik me af waarom je je dat je familie aan zou willen doen)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_126927234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Blijft een heel vreemd verhaal... ik hoop voor ze dat ze zelf voor een verdwijning hebben gekozen (al vraag ik me af waarom je je dat je familie aan zou willen doen)
iig beter dan ergens op de bodem van de oceaan te liggen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 23 mei 2013 @ 22:27:56 #58
163650 Greys
pi_126927240
Ja en ze gaan met hun opvallende uiterlijk niet heel lang verdwenen kunnen blijven uit eigen vrije wil denk ik daar. Als ze daar nog zijn. Op een gegeven moment moet je toch boodschappen doen, tanken e.d.? Onderdak huren etc.
Zouden ze al op de luchthavens gecheckt hebben of er mensen met hun uiterlijk een vliegtuig hebben gepakt? Dan zouden ze al valse paspoort moeten hebben ook enzo.
En idd, die bezorgde familie...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Trouwste user 2022 donderdag 23 mei 2013 @ 23:23:57 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_126930900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:58 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Ik! Ik heb nog bij VVC gespeeld :P
Ken je Michael Zengers ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 24 mei 2013 @ 09:04:16 #60
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126937700
Ik ben wel benieuwd wat ze voor aanwijzingen in de auto hebben gevonden om het opsporingsbericht te verruimen naar andere provincies. Folders van een uitje van een naastgelegen provincie? Maar dat zou dan dichtbij moeten zijn ivm de afspraak in de kliniek in Murcia.

Vrijwillige verdwijning denk ik niet.

Eigenlijk denk ik meer richting het verhaal van de uitbaatster.
Wat ze maandagavond in het afgelegen Murcia noord deden? Misschien waren ze daar disndagochtend/middag wel weer om het gesprek af te ronden of om geld te ontvangen wat maandagavond was beloofd?
pi_126939710
quote:
'Vermissing Nederlanders heeft te maken met geld'

Hoe meer informatie naar buiten komt over de in Spanje vermiste Ingrid Visser en haar partner Lodewijk Severein, hoe vreemder de zaak wordt. Zo zijn er nieuwe getuigen die verklaren dat het stel niet vorige week maandag, maar dinsdag verdween in Murcia. De man met wie Visser tot 2009 een relatie had, kan maar één reden verzinnen voor de raadselachtige verdwijning: een geldkwestie. Dit meldt het Algemeen Dagblad vandaag.

Kelner Pedro Fernandez (28) kan er nog boos om worden. De afgelopen dagen meldden de Spaanse media telkens dat Ingrid Visser en Lodewijk Severein maandagmiddag verdwenen. 'Terwijl ik hen maandagavond omstreeks half 9 nog koffie serveerde in de hotelbar,' zegt hij zuchtend.

Boos over de onjuiste informatie, stapte de kelner woensdag naar de politie en legde er een verklaring af. Door de drukte in de bar had hij naar eigen zeggen geen tijd om met Visser en Severein te praten. Of ze na de koffie de lift naar hun kamer namen, weet de bediende niet.

Kamermeisje Toñi van hotel El Churra Vistalegre zegt zeker te weten dat het stel overnachtte in het hotel. 'Ik maakte de overduidelijk beslapen bedden van de twee dinsdagmorgen omstreeks 10 uur op.' De Nederlanders zelf zag ze niet, wel hun bagage.

Hoteldirecteur Imaculada Nicolas bevestigt de informatie. Ook zij begrijpt niet waarom steeds wordt gezegd dat de Nederlanders maandag verdwenen. 'Het was dinsdagmiddag omstreeks 3 uur. Dat heb ik vanaf het begin gezegd, maar iedereen denkt dat ik me vergis,' zegt ze schouderophalend.

Fiat Panda
Aan de hand van de al bekende en de nieuwe informatie ontstaat langzaam maar zeker een beeld van wat voorafging aan de mysterieuze verdwijning van de twee Nederlanders. Ze vlogen maandagmorgen 13 mei van Eindhoven naar Alicante, huurden er een zwarte Fiat Panda, reden ermee naar Murcia, checkten omstreeks half 4 in, lunchten tot half 5 in het halfopen restaurant La Terrazza om de hoek bij het hotel en liepen daarna richting een drukke avenue. Zoals het nu lijkt, stapten de twee er in hun huurauto, om die omstreeks 8 uur weer te parkeren vlakbij het volleybalstadion waar Visser vele competitiewedstrijden speelde met CAV Murcia, de club waar ze van 2009 tot halverwege 2011 een contract had.

De politie ontdekte de wagen dinsdagnacht op een parkeerplaats bij het stadion, maar wil niet bevestigen dat het stel dinsdag nog is gesignaleerd. Die dag hadden Visser en Severein een afspraak bij een vruchtbaarheidskliniek, waar ze niet kwamen opdagen.

Een vreemd verhaal, vindt ook Vissers ex-vriend Rico Guimaraes (43). De Braziliaans-Amerikaanse volleyballer was 9 jaar samen met de Nederlandse volleybalster. Toen zij in 2011 voor een Russische club ging spelen, keerde hij terug naar de Verenigde Staten. Hoewel ze uit elkaar zijn, houdt hij nog van haar, bekent de veertiger over de telefoon vanuit Los Angeles. 'Ik word gek hier. Het is dat ik vanwege mijn werk niet weg kan, maar anders was ik allang naar Murcia gevlogen.'

Guimaraes zegt niet te kunnen geloven dat twee 'zulke lange mensen' (Visser en Severein zijn bijna 2 meter) zomaar verdwijnen in een rustige stad. 'Ingrid is in Rusland op veel slechtere plekken geweest. Really crazy, man,' zegt de coach van het Amerikaanse mannen- en vrouwenteam Beachvolleybal.

Hij sprak Visser anderhalve maand geleden voor het laatst over de telefoon. Ze zou de scheidingspapieren klaarmaken, zegt Guimaraes. 'Al mijn huwelijksdocumenten liggen in Huizen. We discussieerden op een vriendelijke manier.'

Voor de volleyballer, die Visser in 1997 ontmoette toen hij uitkwam voor een club in Breda, is het uitgesloten dat zij en haar partner opzettelijk verdwenen. 'Ingrid komt nooit te laat. Zelfs niet op feestjes van vrienden. Ze is ook doodsbang haar vliegtuig te missen en informeert bij vertraging meteen het thuisfront,' zegt Guimaraes.

Zakenman
Voor hem kan de verdwijning alleen maar te maken hebben met geld. 'Iemand die achter zakenman Lodewijk aan zit voor zijn centen, of in de clinch ligt met Ingrid. Ze is nooit uitbetaald door de volleybalclub in Murcia,' aldus de ex-echtgenoot.

Grote man bij de bewuste club was de steenrijke Evedasto Lifante. Hij betaalde een Poolse topspeelster ooit uit in appartementen die achteraf nauwelijks iets waard bleken te zijn. De crisis deed zijn Spaanse vastgoedimperium in elkaar storten. Inwoners van Murcia omschrijven hem als een maffioos type.

Lifante is onbereikbaar. De Spaanse politie zegt niet te denken dat de verdwijning van Visser en haar partner iets te maken heeft met het volleybalverleden van de Nederlandse.
Currency War, Trade War, Real War
pi_126939829
Ze wachten daar tot ze een lijk gevonden hebben natuurlijk. :r
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:53:38 #63
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126940356
quote:
Guimaraes zegt niet te kunnen geloven dat twee 'zulke lange mensen' (Visser en Severein zijn bijna 2 meter) zomaar verdwijnen in een rustige stad.
Als zij een afspraak hadden met iemand die zij kenden dan kunnen ze gewoon bij diegene zijn ingestapt of naar diens huis zijn gegaan en daarna zijn 'verdwenen'. Zo onvoorstelbaar is dat niet.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:03:03 #64
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_126940686
Het is heel makkelijk inderdaad om te verdwijnen op die manier. Ik neem aan dat in het volleybal stadium personeel is wat hopelijk meer inzicht kan geven....als
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_126940739
Wat een eng verhaal :{
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:08:43 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126940856
camerabeelden opvragen van dat stadion is ook een idee inderdaad

volgens mij kan de spaanse politie nog wel wat ideeen gebruiken
pi_126941022
Ik vind het vreemd dat ze zo duidelijk stellen dat hun louche verleden niks met de verdwijning te maken zou hebben, terwijl dat door de mensen daar wel beweerd wordt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:22:47 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126941262
Ja, alsof ze dat niet willen onderzoeken (hun vingers daar niet aan willen branden).
Je weet ook niet hoe die onderlinge verbanden liggen he, corruptie etc.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 mei 2013 @ 11:28:02 #69
7889 tong80
Spleenheup
pi_126941477
Het wordt steeds bizarder.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2013 @ 12:29:57 #70
163650 Greys
pi_126943285
Hmmm, die hadden dan vast een afspraak bij dat volleybalstadion met die griezel die nu ook niet meer te vinden is... :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:31:18 #71
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_126943326
Maar dat was toch op de maandag? Hoe kunnen ze dan dinsdag weer in het hotel zijn gesignaleerd? :?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2013 @ 12:34:22 #72
163650 Greys
pi_126943435
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:31 schreef Joanne35 het volgende:
Maar dat was toch op de maandag? Hoe kunnen ze dan dinsdag weer in het hotel zijn gesignaleerd? :?
Dat geloof ik dus niet eigenlijk.
Die lui die dat zeggen zullen wel betaald zijn door die maffioso om dat te zeggen ofzo :@

OF ze hebben de auto er laten staan bij dat stadion omdat ze er de volgende dag toch terug naar toe gingen, weet niet hoe ver dat van het hotel was. En dat het dus dinsdagochtend mis is gegaan idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_126943879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:28 schreef tong80 het volgende:
Het wordt steeds bizarder.

HE, waar is de :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:06:26 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126944447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat geloof ik dus niet eigenlijk.
Die lui die dat zeggen zullen wel betaald zijn door die maffioso om dat te zeggen ofzo :@

OF ze hebben de auto er laten staan bij dat stadion omdat ze er de volgende dag toch terug naar toe gingen, weet niet hoe ver dat van het hotel was. En dat het dus dinsdagochtend mis is gegaan idd.
ja dat denk ik ook.
Vind het raar dat de politie buurtonderzoek heeft gedaan en dagen daarna opeens bekend wordt dat personeel ze nog heeft gezien op dinsdagmorgen. De receptioniste dan. Ze zeggen dat het kamermeisje dat ook zei maar die heeft alleen beslapen bedden gezien en bagage, maar zij kan toch niet zien of dat beslapen is van die nacht of dat het stel daar smiddags nog een tukkie heeft gedaan.
  Trouwste user 2022 vrijdag 24 mei 2013 @ 14:43:42 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_126947538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:46 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

HE, waar is de :P
:T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')