Nou onze helden aan het RoPaRunnen zijn, kan ik ook wel even m'n verslagje neerzetten
IJsselstein dus. Nog nooit geweest, maar bij de Driebergenloop kreeg ik er een foldertje van, en ik dacht "ach, waarom ook niet?" Het was eens een loopje op zaterdag, en dat vind ik ook wel eens lekker. En ik heb ook nog een treinabonnement van Arnhem naar Utrecht, dus dat was allemaal makkelijk. In Utrecht alleen nog de tram nemen naar IJsselstein.
Het was allemaal supermakkelijk te vinden. Ik had me eigenlijk opgegeven voor de 10km, maar in het mailtje stond dat je nog kon wisselen van afstand. Dat is wel fijn, want ik ben niet helemaal toe aan de 10km op dit moment. Dit heb ik gemeld bij het wedstrijdsecretariaat, en dat was allemaal geen probleem. Supersnel geregeld, was fijn
Ik was ruim op tijd en heb de eerste lopers die terugkwamen van de HM kunnen zien. Ook de eerste dame, ze was zo blij
Het was overigens allemaal prima geregeld. Je kon je omkleden in de bioscoop en je kon daar ook je tas achterlaten (onbewaakt). Het plein was overzichtelijk en gezellig. De loop werd georganiseerd door de politie IJsselstein, en dat was goed te merken. De politie was overal aanwezig. Alle parcourswachten waren agenten in volledig uniform en overal stonden politieauto's met zwaailichten langs het parcours.
Het plein zag er trouwens heel netjes uit. Geen vuiltje op de grond, zelfs geen verdwaald bekertje! Na een tijdje werd duidelijk waarom dat was. Dankzij de politie liepen er een heleboel jongeren met hesjes aan alle vuiltjes op te ruimen. Bureau Halt was ook goed vertegenwoordigd
Toen het eenmaal zover was om te starten, ben ik gezellig in het startvak gaan staan. Daar was het, met z'n allen tegen elkaar, tenminste lekker warm

Nog even een stress-momentje, heeft m'n Garmin wel op tijd alle satellieten te pakken?? Maar een minuut voor de start kwam dat ook nog goed, dus ik was er helemaal klaar voor!
*pang* weg!
De start was niet superruim, maar goed te doen. Iedereen gaf elkaar de ruimte, en ik heb geen valpartijen gezien. De route had ik eigenlijk niet heel goed bestudeerd. Ik wist alleen dat er een keerpunt inzat, maar dat het niet heen en terug was. Nadat we gestart waren op een redelijk brede weg, sloegen we linksaf een smal weggetje in, een fietspad geloof ik. Mooie weg, met bomen helemaal over de weg heen!
Eigenlijk heb ik niet heel veel nagedacht tijdens deze loop. Normaal vind ik het als ik onderweg ben eigenlijk helemaal niet zo leuk

vaak is het "blijven rennen, des te eerder is het klaar", maar nu dacht ik de hele tijd "wat is het leuk, en wat gaat het lekker!

"
Voor ik het wist, kwam ik opeens lopers tegen die me tegemoed kwamen! Huh?? Waar was ik dan? Een blik op m'n Garmin leerde me dat de eerste twee kilometer al voorbij waren zonder dat ik er erg in had

En Garmin maar piepen en trillen, ik heb niks door
Eenmaal bij het keerpunt ook een bekertje water aangenomen en rennend leeggedronken. Echt nodig was het niet, maar lekker wel. En toen realiseerde ik me dat ik eigenlijk al over de helft was! En het ging nog steeds lekker! Nou ja, zelfde voet verder dan maar

Vrij snel na het keerpunt gingen we een andere weg terug. We kwamen op een smal weggetje terecht wat langs het water liep. Heel mooie huizen stonden daar, met allemaal bootjes in het water ook. En aan de kant waar wij liepen liepen we langs de achtertuinen van huizen. Bijzondere route, wel leuk! En ergens ook wel slim, want je loopt op deze manier geen automobilisten in de weg
Op een gegeven moment herkende ik een gebouw van het begin van de route, een in aanbouw zijnd pand. Daar was de weg met de mooie bomen eroverheen alweer. Rechtsaf richting de finish, en met een big big smile ben ik de finish over gegaan. Wat was het lekker
Na afloop kreeg ik een bekertje water, een banaan en een t-shirt

Ook wel eens leuk!
Ik ben niet lang blijven hangen, want ik was helemaal in m'n eentje, en eenmaal gefinisht werd het snel koud. Dus weer op de tram naar Centraal gestapt. Eenmaal daar bleek dat de intercity naar Arnhem van .38 net weg was, en die van .53 niet reed door een defecte trein. Oké, shit happens. Dan de volgende maar, die van 16.08 uur reed wel. Prima.
Omdat ik mezelf toch wel een beetje zielig vond, heb ik mezelf getrakteerd op een pasta van Julia's

Daarna de trein ingestapt, maar juist toen we Utrecht uitreden werd er omgeroepen dat er mensen op het spoor liepen en dat mijn trein dus niet verder ging dan Driebergen. Verwarring allom en het duurde en duurde, maar uiteindelijk gingen we weer terug naar Utrecht... Great...
Eenmaal in Utrecht toen maar op de trein naar Den Bosch gestapt. Via Den Bosch naar Arnhem gekomen... Wat een gedoe, ik was pas om 19:00 uur of zo thuis geloof ik
Maar dat mag de pret niet drukken, ik heb erg lekker gelopen, en dit is precies wat ik zo leuk vind aan het lopen van evenementen. Gewoon, het lekker lopen

Ben benieuwd of ik nog ergens op de foto sta!