abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:37:11 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126668247

De jongens luisteren naar de namen Ruben (9) en Julian (7). Ruben is 150/160 cm lang, heeft een mager postuur en een litteken in de wenkbrauw boven zijn rechteroog. Hij heeft donkerblond haar met slag erin. Julian is 140/150 cm lang, heeft een normaal postuur, sproeten in het gezicht en een litteken op zijn neus. Hij heeft donkerblond, stijl haar.

Getuigen die de jongens hebben gezien worden verzocht contact op te nemen met de politie via telefoonnummer 0900-8844. De jongens zijn 6 mei rond 20.00 uur voor het laatst gezien. Alle informatie over de jongens vanaf dit tijdstip kan belangrijk zijn om de jongens terug te vinden.

quote:
Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.

Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.

Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.

Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.

Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.

Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.

Er wordt gezocht naar een aantal spullen:

De vader van de kinderen is in het bezit van een identieke soort schoenen. Deze schoenen droeg hij niet, zijn niet meer bij hem thuis, in de auto of op de plek waar hij dood werd aangetroffen. Wie weet waar deze schoenen zijn?

Een deel van een soortgelijke sleepkabel is aangetroffen op de plek waar de vader zich van het leven heeft beroofd. Wie weet waar mogelijk de rest van de sleepkabel is gebleven?

In de nabije omgeving van de plek waar de vader dood werd aangetroffen is deze spanband gevonden. Of de spanband iets met de zaak te maken heeft en waar de spanband vandaan komt, is de politie niet bekend. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de vader deze spanband recent, al dan niet in combinatie met de sleepkabel of andere goederen heeft aangeschaft. De politie wil graag in contact komen met mensen die hier iets over kunnen melden.

Updates:
http://www.nu.nl/binnenla(...)imburgse-elsloo.html
http://nos.nl/artikel/504661-nieuwe-zoektocht-broers-zeist.html

Overzichtkaart waar al gezocht is en waar ze zijn geweest
http://goo.gl/maps/TO2Ew

Amber Alert:
http://www.amberalertnederland.nl/default.aspx?lang=nl
Inmiddels ook internationaal

Tijdlijnen:
http://www.rtl.nl/compone(...)_ruben_en_julian.xml

http://www.hartvannederla(...)ing-ruben-en-julian/

Liveblog Utrecht

https://twitter.com/FloortjeHVNL

Overzicht van de Politie over de zaak Julian en Ruben:
https://www.politie.nl/ge(...)oertjes/de-zaak.html

Laatste nieuws door politie op 14-05-2012:
http://www.politie.nl/nie(...)miste-broertjes.html

Meest gestelde vragen aan de politie:
https://www.politie.nl/mi(...)gestelde-vragen.html

Kleding vermist
http://www.politie.nl/nie(...)ngzaakbroertjes.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:37:33 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126668257
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij belde hij door dat hij in het motel in Limburg was aangekomen...
Hij ging buiten plan 's avonds pas weg,, en zou een motel pakken in Limburg, dat hij wrs kende... zo zal hij het gebracht hebben...
Terwijl hij normaal gesproken meteen zou zijn afgereisd naar Luxemburg direct na afhalen kinderen...
Althans zou kunnen.
Dan is de moord/verdwijning van die kinderen toch een spur of the moment thing geweest bij hem, niet de vakantie die uiteindelijk niet door ging...
En wrs omdat hij bij afhalen kinderen leerde dat zijn zoons een OTS zouden krijgen?
Lijkt me sterk dat de moeder hem dat moest mededelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126668266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:28 schreef moeke1 het volgende:

[..]

Nee. Meestal alleen bij kort geding. Kan dat hij verstek heeft laten gaan. Maar lijkt me sterk, hij wist immers van de versoberde omgangsregeling.
Gaat zoiets per kort geding dan?
Overigens rond 1992 reed ik midden in de nacht door rood licht (met fiets), werd op de bon geslingerd door 2 agenten, was het er net mee eens, okee dan rechter, en kreeg toen mijn enige dagvaarding tot nu toe...
I´m back.
pi_126668273
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat de moeder hem dat moest mededelen.
Waarom zou dat niet kunnen?
I´m back.
pi_126668282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, je krijgt altijd een beschikking.
pi_126668297
Waar gaan de oude threads naartoe?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:40:14 #7
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_126668309
quote:

[..]

Overigens rond 1992 reed ik midden in de nacht door rood licht (met fiets), werd op de bon geslingerd door 2 agenten, was het er net mee eens, okee dan rechter, en kreeg toen mijn enige dagvaarding tot nu toe...
Wat snapte jij niet aan het rode licht?
pi_126668312
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:38 schreef moeke1 het volgende:

[..]

Nee, je krijgt altijd een beschikking.
Ja, en misschien zat-ie nog in de post, je spreekt over april, de datum toen was 6 mei... Misschien wonde hij in bij zijn huidige vriendin en had hij een officieel ander adres, waar hij meer dan een week niet was...
I´m back.
pi_126668316
quote:

[..]

Kan via een kort geding bv ivm omgangsregeling. Vaak gaat het op de normale manier. Heeft men na indiening (wederpartij) tijd om te reageren. Dat vader er niets van afwist is zeer onwaarschijnlijk en bijna onmogelijk.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:41:28 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126668332
quote:

[..]

Al 5 jaar een vechtscheiding en de moeder is degene die de vader moet vertellen dat er een OTS komt?
Nou schat ik ze bij de diverse instanties niet heel hoog in, maar als dat zo zou zijn dan denk ik dat er meer ouders in bescherming zouden moeten worden genomen tegen hun ex.

Over het algemeen willen mensen nog wel eens uit hun dak gaan tegen de boodschapper, omdat de boodschap ze niet bevalt, ongeacht of de boodschapper het zelf bedacht heeft of de boodschap alleen maar brengt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 mei 2013 @ 10:41:36 #11
862 Arcee
Look closer
pi_126668336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:39 schreef Loekie1 het volgende:
Welke?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Spellchecker zaterdag 18 mei 2013 @ 10:41:52 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_126668343
quote:
Die blijven staan, bij de titel staat links een pijltje voor het vorige deel.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:42:01 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_126668345
quote:
? hoe bedoel je?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_126668397
Er zal heus wel iets met vaders aan de hand geweest zijn anders word zijn omgangsregeling niet zomaar veranderd. Als je globaal naar het hele plaatje kijkt en van de laatste feiten (als ze kloppen) uitgaat heeft vader nog een nachtduik gemaakt. Al lijkt het me sterk dat hij met 2 lichamen een eind kan zwemmen, dus ver het water in zal het niet zijn geworden.
pi_126668399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:40 schreef moeke1 het volgende:

[..]

Kan via een kort geding bv ivm omgangsregeling. Vaak gaat het op de normale manier. Heeft men na indiening (wederpartij) tijd om te reageren. Dat vader er niets van afwist is zeer onwaarschijnlijk en bijna onmogelijk.
Van de uitspraak? Volgens mij kan het zo zijn dat hij dat leerde op de ochtend van 6 mei... door de moeder overgebracht...
Wereld stort in... hij gaat niet direct naar Luxemburg, zoals het plan was...
Gaat eerst met die jongens wat verpozen in de buurt, vraagt ze uit, wtf is dat? Weten jullie daar wat van?
Dan naar huis.
Depressief, alle problemen komen samen... schrijft die zelfmoordbrief, na het avondeten toch naar Luxemburg... overnachten in motel... belooft te bellen wanneer ze in dat motel zijn... En dan komt de duivel los...
Ik kan me dit scenario wel indenken... leading up to...
I´m back.
pi_126668404
dat was even off topic, over de gang van zaken op dit forum.
pi_126668415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:45 schreef Loekie1 het volgende:
dat was even off topic, over de gang van zaken op dit forum.
Dit is FOK! hè. :).
I´m back.
pi_126668442
Ja, bij Standpunt nl. ging het anders.
pi_126668458
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:47 schreef Loekie1 het volgende:
Ja, bij Standpunt nl. ging het anders.
Het zal...
I´m back.
pi_126668469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al 5 jaar een vechtscheiding en de moeder is degene die de vader moet vertellen dat er een OTS komt?
Nou schat ik ze bij de diverse instanties niet heel hoog in, maar als dat zo zou zijn dan denk ik dat er meer ouders in bescherming zouden moeten worden genomen tegen hun ex.

Over het algemeen willen mensen nog wel eens uit hun dak gaan tegen de boodschapper, omdat de boodschap ze niet bevalt, ongeacht of de boodschapper het zelf bedacht heeft of de boodschap alleen maar brengt.
Probeer eens out of the box te denken...
I´m back.
pi_126668523
Ligt het aan mij of wordt het verhaal met de dag vager?
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:51:47 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126668537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:45 schreef Dees83 het volgende:
Er zal heus wel iets met vaders aan de hand geweest zijn anders word zijn omgangsregeling niet zomaar veranderd. Als je globaal naar het hele plaatje kijkt en van de laatste feiten (als ze kloppen) uitgaat heeft vader nog een nachtduik gemaakt. Al lijkt het me sterk dat hij met 2 lichamen een eind kan zwemmen, dus ver het water in zal het niet zijn geworden.
stukje geschikt moeras uitgezocht en daar verzwaard de lichamen hebben achter gelaten...
pi_126668549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probeer eens out of the box te denken...
Ok out of the box

Vader en moeder spreken af dat uit huis plaatsing nooit goed kan zijn voor de kinderen en dat ze daarom zelf iets regelen.
Kinderen worden door vader naar een klooster gebracht. Hebben de man 50 euro gekregen om mee te spelen. Vader pleegt zelfmoord om niet te kunnen verraden waar ze zitten.
pi_126668551
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van de uitspraak? Volgens mij kan het zo zijn dat hij dat leerde op de ochtend van 6 mei... door de moeder overgebracht...
Wereld stort in... hij gaat niet direct naar Luxemburg, zoals het plan was...
Gaat eerst met die jongens wat verpozen in de buurt, vraagt ze uit, wtf is dat? Weten jullie daar wat van?
Dan naar huis.
Depressief, alle problemen komen samen... schrijft die zelfmoordbrief, na het avondeten toch naar Luxemburg... overnachten in motel... belooft te bellen wanneer ze in dat motel zijn... En dan komt de duivel los...
Ik kan me dit scenario wel indenken... leading up to...
Alles lijkt te kunnen en lijkt mogelijk te zijn.........
pi_126668566
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het schijnt dat er ook een tas met gymspullen mee was, dus dat impliceert wel dat hij ze naar school zou brengen.
Jongen, heeft CIOS gedaan, is fanatiek sporter, zal die kinderen waar hij ook naar toegaat meenemen naar een accommodatie waar je kunt sporten, gymmen etc.
Basisscholen weten niet eens wanneer ze gaan gymmen tegenwoordig, staat ook niet op kalender...
Denk ik.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')