Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:06 schreef goed_volk het volgende:
[..]![]()
En ja, ze dringen wel hun menig aan mij op. Je had beter je best moeten doen tijdens de geschiedenislessen.
Je bent gewoon een troll.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik had een 7.9 voor geschiedenis dus ik denk dat ik het wel beter weet dan jij.
vanuit net boven de biblebelt: het zal je verbazen! staphorst is vrij bekend en relatief nog tolerant. de kleinere dorpjes zijn erger. je mag er heus wel wonen hoor, maar je wordt niet geaccepteerd en je dient je te voegen. je wil niet weten hoeveel gedoe je krijgt wanneer je in die contreien op zondag je was buiten ophangt.....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
De Marokkanen zijn na de watersnoodramp gekomen. Zij hebben het land daarna opgebouwd inderdaad. Wat meer dankbaarheid naar hun toe is wel op zijn plaats denk ik. Zij hebben nooit iets voor hun prestaties gevraagd, alleen maar vrijheid.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. We moeten ons hier godverdomme de ogen uit de kop schamen. Al die duizenden Marokkanen die het leven hebben gelaten op de Grebbeberg. Zijn die voor niets gestorven? Die duizenden Marokkanen die zijn verzopen tijdens de watersnoodramp. Het is toch niet normaal meer mensen?! Erasmus was een Marokkaan! Ahmed Philips was ook een Marokkaan! Nederlanders hebben geen ruk gedaan voor dit land behalve lui op bed wachten tot de Marokkanen het geld ons met koffers hebben toegeworpen.
Het gaat over een orthodoxe wijk. Niet alle moslims in Europa.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:32 schreef ocho het volgende:
Hou eens op over Staphorst die hebben misschien 1000 inwoners, dus niet te vergelijken met het aantal moslims, wat zich hier in Nederland/Europa hebben gevestigd.
Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:11 schreef Funkel het volgende:
[..]
Daar hebben we de moslimtroll ook weer
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:59 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Staphorst ligt er onder meer een stuk netter bij. Verder denk ik niet dat de autochtone Nederlander zich onwelkom voelt in Staphorst...
Je past omgekeerde psychologie toe.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen moslims, ik verdedig hun rechten. Hoe kom je erbij dat ik iets tegen moslims heb?
Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:
[..]
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Maar je wordt daar echt wel op een afkeurende manier aangekeken.
Dat laatste ben ik wel vrij zeker van. Er lopen sowieso meer toeristen rond dan in de Schilderswijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik niet zo zeker van zijn. En dat eerste is niet zo relevant, het gaat immers om het principe.
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Klopt heb ik ook meegemaakt. En als je als vrouw een korte rok draagt dan roepen ze "hoer " naar je.
Dan roepen ze "gigolo"quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:
[..]
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.
Dan mag je bij de pastoor op privébezoek komenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:37 schreef maartend het volgende:
[..]
Moet je je vorostellen als je als jongen een rok draagt.
Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:07 schreef ocho het volgende:
In Staphorst spuugt niemand naar je hoor als je daar in een zomerjurk rondloopt, ze kijken je ook niet boos aan, en een sigaret opsteken is ook geen probleem.
Situaties zoals Staphorst nemen door verregaande seculiering van onze maatschappij gelukkig af, terwijl situaties zoals in de schilderswijk juist toenemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?
Alles binnen de kaders van de Nederlandse wet, uiteraard.
Zolang je het niet openlijk doet is het geaccepteerd. Denk je niet dat de pastoor 's nachts stiekem de kat knijpt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een abortus dan weer wel, of een homohuwelijk.
Ik pas niks toe. Als ik al iets toepas dam is het: opkomen voor de zwakkeren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je past omgekeerde psychologie toe.
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:35 schreef maartend het volgende:
[..]
Echt wel. Ben daar wel eens geweest. En dan loop ik nog wel volledig in het zwart. Feit dat er een zooi piercings/tattoos bij zitten helpt dan niet en ook niet dat ik op een zonnige zondag in shirt zonder mouwen en korte broek met dr-martens liep.
Maar je wordt daar echt wel op een afkeurende manier aangekeken.
Zo groot is dat verschil niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.
Klopt. Er op worden aangesproken vind ik niet zo'n drama. Kan ik de discussie aangaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen aangekeken worden en erop worden aangesproken.
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.quote:
Maar het idee blijft hetzelfdequote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.
Welk idee?quote:
Afkeurend kijken is niet passief in mijn ogen. Overigens is de sociale druk daar ook vaak erg actief.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Van passief naar actief is voor veel mensen een grote stap.
Er worden mensen daar heel actief op aangesproken als de was op zondag buiten hangen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welk idee?
Dat iemand iets denkt en het daarbij houd of dat iemand denkt dat hij het recht heeft om jou op je "fouten" aan te spreken en het geloof er bij te halen?
Wat is daar precies hetzelfde aan?
De mening van de persoon.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welk idee?
Dat iemand iets denkt en het daarbij houd of dat iemand denkt dat hij het recht heeft om jou op je "fouten" aan te spreken en het geloof er bij te halen?
Wat is daar precies hetzelfde aan?
Als je daar gaan wonen weet je zeer goed waar je gaat wonen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er worden mensen daar heel actief op aangesproken als de was op zondag buiten hangen.
Ik woon in Katwijk en mijn zus is nooit aangesproken op welke kleding ze draagt.quote:
Je komt een beetje sarcastisch over en mensen reageren op jou met nog meer moslimhaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:43 schreef Good_Luck het volgende:
[..]
Ik pas niks toe. Als ik al iets toepas dam is het: opkomen voor de zwakkeren.
Ik woon in Rotterdam en kan precies hetzelfde zeggen over mijn zus. Nou en?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:51 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik woon in Katwijk en mijn zus is nooit aangesproken op welke kleding ze draagt.Of mensen in mijn omgeving.
dat komt dan goed uit want dan kan ik dat weer bestrijden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Je komt een beetje sarcastisch over en mensen reageren op jou met nog meer moslimhaat.
erop aangesproken. je kinderen mogen nergens spelen. pinautomaat gaat op zondag gewoon uit. afkeurende blikken overal. pestakties van de buren. en idd; de dominee komt langs om "dingen uit te leggen over het dorp". egwel.....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Er worden mensen daar heel actief op aangesproken als de was op zondag buiten hangen.
Ik heb het over de biblebelt, ik weet niet waar jij woont in Rotterdam.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam en kan precies hetzelfde zeggen over mijn zus. Nou en?
Dat is net zo goed bullshit en moet worden aangepakt. Regels in het hele land gelijk en zeker niet lokaal ingegeven door het geloof.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar jouw mening over de vergelijking die die dame met Staphorst maakt?
Het past nou eenmaal niet in het plaatje van de mensen hier die vinden dat moslims eng en gevaarlijk zijn en 99% van hen de samenleving verpest.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:54 schreef simmu het volgende:
[..]
erop aangesproken. je kinderen mogen nergens spelen. pinautomaat gaat op zondag gewoon uit. afkeurende blikken overal. pestakties van de buren. en idd; de dominee komt langs om "dingen uit te leggen over het dorp". egwel.....
Katwijk is nou niet echt het meest orthodoxe gebied van de biblebelt. Ik ken een paar mensen uit Katwijk trouwens.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:56 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik heb het over de biblebelt, ik weet niet waar jij woont in Rotterdam.
Wat een onzin man.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:58 schreef LXIV het volgende:
Als ik moet kiezen tussen een shariawijk, met strenge sociale en religieuze leefregels of de [b]gemiddelde andere multikulturele wijk in Nederland, vol met drugs, criminaliteit, verkrachting en geweld[/b], dan weet ik het wel.
Inderdaad. Al die Telegraaf-lezende provincialen die denken te weten hoe het leven in de Randstad is.quote:
Gaat dit over Staphorst? Nee. Het gaat over moslims in de Haagsche Schilderswijk. Houd je eens aan het onderwerp, "moderator".quote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gaat dit over Staphorst? Nee. Het gaat over moslims in de Haagsche Schilderswijk. Houd je eens aan het onderwerp, "moderator".
Altijd weer 'moslims' als uniforme groep willen zien. Anders wordt het te ingewikkeld zeker?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:05 schreef ocho het volgende:
Ja in het Sharia gedeelte zijn ze zo beschaafd, kunnen wij zeker nog een voorbeeld aan nemen.
Alsof alle Nederlanders aan de drugs en alcohol zijn. En moslims drinken zogenaamd niet, nee gebruiken ook geen drugs, en nee ze handelen ook niet in drugs, breek me de bek niet open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |