quote:Sinds maandagavond 6 mei zijn de 9-jarige Ruben en 7-jarige Julian uit Zeist vermist. Na de vondst van het lichaam van de vader in het Doornse Gat op 7 mei, werd een grootscheepse zoekactie gestart. Politie, burgers en media in binnen- en buitenland zoeken onverminderd door. Tot op heden zijn de jongetjes nog niet gevonden.
Ruben en Julian werden maandagavond rond 20.00 uur voor het laatst gezien in Vleuten door een bekende van de familie. In de ochtend van 7 mei is de vader van de jongens dood aangetroffen in het recreatiegebied het Doornse Gat. Hij pleegde zelfmoord. Zijn auto werd ook aangetroffen in het Doornse Gat. Het gaat hier om een zilverblauwe Hyundai Getz, met kenteken 08-NT-BV. Op het moment dat hij gevonden wordt, is nog niet duidelijk dat de man zijn kinderen bij zich zou moeten hebben. Na onderzoek blijkt aan het einde van de middag dat de kinderen bij hun vader zouden moeten zijn.
Start grootscheepse zoekactie
Op dat moment begint de grootscheepse zoekactie. Er volgt een nationaal en Europees Amber Alert. Het hele recreatiegebied van het Doornse Gat wordt in de avond en nacht van 7 op 8 mei uitgekamd door politieagenten, speurhonden en militairen van het Korps Mariniers, ondersteund door een politiehelikopter. Er is tot 02.15 uur gezocht, maar de broertjes zijn hier niet aangetroffen.
Op woensdag 8 mei breidt het onderzoek zich uit naar het Limburgse Beek. Uit onderzoek blijkt dat de vader op maandagavond 22.15 uur in Beek getankt heeft. Later blijkt dat de twee jongens op dat moment nog in de auto zaten.
Een melding op 8 mei was voor de politie aanleiding om in het Bunderbos in Elsloo te gaan zoeken. Vanaf ongeveer 20.00 uur werd met hulp van politie, defensie, speurhonden en sonarapparatuur een zoektocht gestart. Rond 22.00 moest de zoektocht gestaakt worden, vanwege de invallende duisternis en het moeilijk begaanbare terrein. Op donderdag 9 mei werd de zoekactie hervat en afgerond. De jongens zijn niet aangetroffen. Die dag deed de politie een oproep om eventuele camerabeelden van bedrijven en particulieren te delen met de politie.
Op vrijdag 10 mei starten de eerste burgeracties. In overleg met de politie zoeken honderden mensen in Doorn, Leersum en Rhenen. Die dag is bekend geworden, naar aanleiding van ingezonden camerabeelden, dat de auto van de vader op dinsdag 7 mei omstreeks 01.40 uur is gezien op de Rijnbrug bij Rhenen. Vrijdagavond doet de politie live een oproep tijdens de uitzending van Tros Vermist. Hierbij tonen ze een kaartje van de vermoedelijke route die de vader in de nacht van 7 op 8 mei gereden moet zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Als hij die brief niet geschreven had, dan vergeet je net niet die kids. Net nietquote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:58 schreef zhe-devilll het volgende: [..] In die afscheidsbrief verwoord hij niets over de kinderen. Vind ik ook wel vreemd. Wist hij niet zeker dat ze mee gingen? I.v.m omgangsregeling. Had hij toch geen snode plannen t.a.v zijn zo geliefde kinderen. Is de mail wel geschreven door hem zelf...
Inderdaad, wat een onzin in 1 post.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:03 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is zhe-devilll , daar kunnen ze op twitter nog wat van leren.
Eh?quote:
Offfffff topicquote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:07 schreef Olep het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een onzin in 1 post.
[..]
Eh?
Snap ik opeens waar Best vandaan komt!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:08 schreef webb2012 het volgende:
waar komt dit plaatje ineens vandaan? :
[ afbeelding ]
Reageer je even ontopic aub?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:09 schreef Olep het volgende:
[..]
Nog zo'n huisvrouw die denkt dat dit Twitter is ja?
Doe normaal aub?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Reageer je even ontopic aub?
Wat onzin is voor jou is het voor een ander niet.
Aansteller.quote:
Dito, daarbij de moeder reageert ook wel typisch,quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:10 schreef CARLAK het volgende:
Toch wel vreemd dat iemand zelfmoord pleegt zonder onderbroek aan. Ik ben bang dat het daadwerkelijke verhaal er heel anders uit ziet. Ik begin steeds meer te twijfelen aan zelfmoord.
Zal allemaal ook wel in overleg gegaan zijn met woordvoerder van de familie etc. Ze weet dat er media aandacht op zit.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dito, daarbij de moeder reageert ook wel typisch,
normaal bel je toch even met de vader, die avond, als ze vertrokken zijn?
Op haar fb heeft ze nog de kracht om kinderen die bij eenzelfde sportclub van haar zoon behoren succes te wensen.
Dat vind ik enorm knap als je dat nog kunt.
Maar goed misschien is zij een sterk persoon.
Zij zit er achter, achter de moord op haar kids en die pa zit ondergedoken in angst om zijn levenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Op haar fb heeft ze nog de kracht om kinderen die bij eenzelfde sportclub van haar zoon behoren succes te wensen.
Vandaar dat ze die pa bungelend hebben gevondenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zij zit er achter, achter de moord op haar kids en die pa zit ondergedoken in angst om zijn leven
Pa is al dood...!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zij zit er achter, achter de moord op haar kids en die pa zit ondergedoken in angst om zijn leven
Ook ik twijfel aan de rol van de moeder, maar dat mag natuurlijk niet. Haar zoons zijn immers buiten beeld. Dat is natuurlijk verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:12 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Belachelijk! Vader is dood.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We kunnen nooit weten hoe dat voelt,wat ze nu door maakt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:15 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Ook ik twijfel aan de rol van de moeder, maar dat mag natuurlijk niet. Haar zoons zijn immers buiten beeld. Dat is natuurlijk verschrikkelijk.
Ik zal nooit bij voorbaat oordelen over de vader. Daarom mag ik wel vragen stellen bij de rol van de moeder of een van de andere (ex)-vriendin. Het kan ook een andere bekende zijn. Maar zelfmoord van de man wordt voor mij steeds ongeloofwaardiger.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:17 schreef Marenda het volgende:
[..]
We kunnen nooit weten hoe dat voelt,wat ze nu door maakt.
Dus ik zal nooit oordelen over die moeder.
watergatequote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:19 schreef Dees83 het volgende:
Pfff wat een vragen worden er af en toe gesteld zeg. Als je echt geïnteresseerd bent dan weet je de meeste feiten toch? Ga eerst ff lekker lezen en kom dan terug mee brainstormen.
Sorry. Pa hing aan een boom en is doodverklaard.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet helemaal zeker en nog aan het onderzoeken.
Het word gewoon steeds vreemder,dacht eerst een echte wanhoopsdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:22 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Ik zal nooit bij voorbaat oordelen over de vader. Daarom mag ik wel vragen stellen bij de rol van de moeder of een van de andere (ex)-vriendin. Het kan ook een andere bekende zijn. Maar zelfmoord van de man wordt voor mij steeds ongeloofwaardiger.
Heb je ook argumenten naast "weekend" "dit weekend beter weer"quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:22 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Ik zal nooit bij voorbaat oordelen over de vader. Daarom mag ik wel vragen stellen bij de rol van de moeder of een van de andere (ex)-vriendin. Het kan ook een andere bekende zijn. Maar zelfmoord van de man wordt voor mij steeds ongeloofwaardiger.
Zou jij als je zelfmoord overweegt eerst je onderbroek uittrekken, die weggooien op een plek waar niemand die kan vinden, vervolgens je bovenbroek weer aan doet om daarna zelfmoord te plegen aan een boom? Ik niet in ieder geval. Dat zou mij te gecompliceerd zijn. Zelfmoord is zelfmoord. Dan ontdoe je je niet eerst van je onderbroek.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zelfmoord ongeloofwaardig is als je het zonder ondergoed doet.
Wel als ik die onderbroek vlak van te voren ergens voor nodig heb gehad waardoor hij nat of vies is geworden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:27 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Zou jij als je zelfmoord overweegt eerst je onderbroek uittrekken, die weggooien op een plek waar niemand die kan vinden, vervolgens je bovenbroek weer aan doet om daarna zelfmoord te plegen aan een boom? Ik niet in ieder geval. Dat zou mij te gecompliceerd zijn. Zelfmoord is zelfmoord. Dan ontdoe je je niet eerst van je onderbroek.
Wel als hij die onderbroek voor andere dingen heeft gebruikt en dat wilde verbloemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:27 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Zou jij als je zelfmoord overweegt eerst je onderbroek uittrekken, die weggooien op een plek waar niemand die kan vinden, vervolgens je bovenbroek weer aan doet om daarna zelfmoord te plegen aan een boom? Ik niet in ieder geval. Dat zou mij te gecompliceerd zijn. Zelfmoord is zelfmoord. Dan ontdoe je je niet eerst van je onderbroek.
Nee opgebaarde. Ik heb geen enkel argument.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je ook argumenten naast "weekend" "dit weekend beter weer"
"Ajax kampioen" "Rutte minister-president" "dinsdagen komen na maandagen" "hoop is moeder van de ged..." "bekt lekker"
Nee, logisch om iemand te vermoorden , zijn onderbroek uit te trekken, en dit moet dan lijken op een zelfmoord...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:29 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Nee opgebaarde. Ik heb geen enkel argument.
Dat is zeker niet logisch. Misschien andere volgorde.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, logisch om iemand te vermoorden , zijn onderbroek uit te trekken, en dit moet dan lijken op een zelfmoord...
Logisch!
Precies.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:42 schreef practics het volgende:
Dat die onderbroek uit is, is niet zo vreemd. Wat vreemd is is het context waar in het gebeurd, wie zet nou een plan op die echt van a tot z perfect is uitgewerkt tot op de kleinste detail, maar eindigt wel zonder onderbroek ergens aan een boom.
Waarom is dat niet zo vreemd? Ik vind het wel vreemd. Wat is er mis met ophangen MET onderbroek aan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:42 schreef practics het volgende:
Dat die onderbroek uit is, is niet zo vreemd. Wat vreemd is is het context waar in het gebeurd, wie zet nou een plan op die echt van a tot z perfect is uitgewerkt tot op de kleinste detail, maar eindigt wel zonder onderbroek ergens aan een boom.
Nee je neemt het risico om argwaan te wekken bij je eigen vriendin, om geen spullen mee te nemen voor je overnachting? (staat nergens echt duidelijk op internet)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 02:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
De vraag is of het plan is uitgewerkt tot in het kleinste detail. Het lijkt er m.i. meer op dat er wel een plan was maar dat dat niet supergedetailleerd was.
Als die tweede bold klopt, klopt de eerste natuurlijk niet. Als ik een paar flinke wandelschoenen in een rugtas stop lijkt die redelijk vol.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 03:04 schreef practics het volgende:
[..]
Nee je neemt het risico om argwaan te wekken bij je eigen vriendin, om geen spullen mee te nemen voor je overnachting? (staat nergens echt duidelijk op internet)
Je eindigt aan een boom zonder onderbroek
Maar:
-Wel ga je afscheidsbrief in elkaar tikken uren voor die tijd.
-Wel bel je op een rustige locatie 15min rijden vanaf het laatste tankstation waar je hebt getankt
-wel pin je contant geld, om zo je laatste paar uitgaves van je leven in het duister te houden.
-(schijnbaar denk je er wel aan om wandel/bergschoenen mee te nemen) (onzeker nog)
-Vermoed word dat die bezig was met een soort afscheidstour
-Daarnaast heb je het plan zo goed uit gevoerd dat je kinderen voor lange tijd zoek zijn.
Zitten toch paar dingen bij waar je wel degelijk moeite voor hebben gedaan om dat te bedenken. Dat suggereert helemaal niet dat het een opwelling was, of dat meneer dingen aan het toeval heeft overgelaten.
ojah? Tandenborstel? Scheerapparaat? (medicijnen?)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 03:06 schreef Messina het volgende:
[..]
Als die tweede bold klopt, klopt de eerste natuurlijk niet. Als ik een paar flinke wandelschoenen in een rugtas stop lijkt die redelijk vol.
Scheerapparaat lijkt me een beetje onnodig voor een paar dagen. Tandenborstel kun je ook daar aanschaffen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 03:07 schreef practics het volgende:
[..]
ojah? Tandenborstel? Scheerapparaat? (medicijnen?)
Klopt toch voor geen kant, valt toch op.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 03:07 schreef Byzantynixschii het volgende:
Ik zeg dus ook niet dat het een opwelling was. Ik zeg precies wat er staat: een plan, een voorbereiding, maar niet van zo'n aard dat het klinisch tot in detail was geprepareerd. En in dat kader kan ik me best voorstellen dat hij een lap was vergeten of niet dacht nodig te hebben en toen zijn boxer heeft opgeofferd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |