quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:38 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Ik ben van de feiten en de argumenten.
Dat je je best doet is wel duidelijk, en als je het graag over de feiten wilt hebben met goede argumentatie kan dat ook, wat je nog steeds niet snapt is dat het voor mij geen zin heeft om inhoudelijk op je in te gaan. En waarom? Omdat je constant van het onderwerp afdwaalt, en van de vervanger van de F-16 naar de rol van de F-16 (en haar vervanger gaat), en daar heb ik geen boodschap aan. De politiek heeft besloten dat de F-16 vervangen gaat worden, wanneer en hoe is niet duidelijk, en dat is het 'mooie' eraan, want dan kan je topics zoals deze openen en speculeren wat wel en wat niet de beste oplossing zou zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 19:38 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nou doe ik toch echt mijn best om te schetsen hoe de besluitvorming tot stand komt rond die 'missies', die Nada-Niks met onze veiligheid te maken hebben, alleen maar méér terroristen genereert, en de belastingbetaler schofterig veel geld kosten, terwijl iedere keer weer blijkt dat de smoes om 'oorlogje' te kunnen spelen, bij elkaar is gelogen. En dan kom je terug met die reactie? Ik ben niet van de petities. Ik ben van de feiten en de argumenten.
quote:"The US Air Force estimates that the Lockheed Martin F-35A Joint Strike Fighter will cost about $32,000 per flying hour to operate, the service's top uniformed official says.
"I think we've normalised to a couple of numbers now, about $25,000 per flying hour for the [Lockheed] F-16 C/D model and about $32,000 roughly for the F-35," says USAF chief of staff Gen Mark Welsh. "That number may continue to adjust itself slightly as we decide what factors are in or not, but that gives us an idea now."
The cost numbers have come down from original estimates, Welsh says, and as the USAF gains more experience in operating the F-35 it will glean a better understanding of the type's long-term operating costs.
Welsh cautions, however, that the aircraft is not yet flying operationally-representative sorties. "We're not flying in a fully operational mode yet, it's still in test," he says. "We're just starting our training programmes, so that data has to mature. Just like every airplane programme that has a projected cost for support and sustainment, we don't really know until we support and sustain it for a while."
There remains some maintenance equipment that needs to complete development, such the F-35's autonomic logistics information system.
"Some of the equipment that will help with that process is still being developed, and once we get more fidelity on that over the next couple of years I think we'll have a much better feel for what the airplane's going to cost," Welsh says."
De politiek heeft niks besloten. Hoe kom je daarbij? 'Defensie' geeft aan dat die F-16 op zijn laatste benen loopt. Vervolgens heeft een actieve lobby er doorheen gedrukt dat Nederland zich in zou kopen in het ontwikkelingsprogramma van die JSF. Tegenstanders vonden dat geen goed idee, omdat het een soort 'self-fulfilling prophesy' zou kunnen worden. En dat is wat je nu in de discussie hier steeds weer door ziet sijpelen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:00 schreef Aapsoldaat het volgende:
De politiek heeft besloten dat de F-16 vervangen gaat worden, wanneer en hoe is niet duidelijk, en dat is het 'mooie' eraan, want dan kan je topics zoals deze openen en speculeren wat wel en wat niet de beste oplossing zou zijn.
Als ze slim zijn doen ze dat. En dan over een paar jaar een paar dozijn Europese kisten van de plank kopen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we zullen zien, ik denk dat de JSF eraan gaat in de nieuwe bezuinigingsronde die gaat volgen.
De komende jaren kost doorgaan met het JSF project Nederland +/- ¤150 miljoen per jaar. Afgezien dat dat veel geld is lijkt me heel stom om er nu uit te stappen. Om dan misschien over 5 jaar terug te komen en ze dan "van de plank" te kopen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Als ze slim zijn doen ze dat. En dan over een paar jaar een paar dozijn Europese kisten van de plank kopen.
Zoals eerder reeds gememoreerd, heeft Spanje 'bijna nieuwe' Eurofighters in de aanbieding. Snijdt het mes aan twee kanten. Wij een gevechtsvliegtuig waar we WEL wat mee kunnen. En zij minder steun.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef TechnoThijs het volgende:
De niet bestaande Saab of de veel te dure Eurofighter of Rafale?
Het is ''NU'' slimmer om in het project te blijven als ze toch al weten dat ze hem gaan kopen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
De komende jaren kost doorgaan met het JSF project Nederland +/- ¤150 miljoen per jaar. Afgezien dat dat veel geld is lijkt me heel stom om er nu uit te stappen. Om dan misschien over 5 jaar terug te komen en ze dan "van de plank" te kopen.
Ik ben erg benieuwd welke Europese kisten je over een paar jaar van de plank zou kunnen kopen? De niet bestaande Saab of de veel te dure Eurofighter of Rafale?
Koop in dat geval gewoon nieuwe F-16 van de plank...
Ja. Tuurlijk. Als je dat ding hoe dan ook WIL kopen, ook al kost het een fortuin, en heb je niks aan die Prius, sukkel dan maar gewoon doof en blind, op de automatische piloot richting de tafel waar het contract en de Mont Blanc pen klaarligt.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:05 schreef Conclusion het volgende:
Het is ''NU'' slimmer om in het project te blijven als ze toch al weten dat ze hem gaan kopen.
Kabinet koerst af op F 35 30 Stuks zullen het er ongeveer worden...
Nee, het grootste probleem is, dat er geen missies voor dat toestel te bedenken zijn die onze veiligheid ten goede komen. Terwijl het geld hier nu niet bepaald aan de bomen groeit, en het kopen van een leuk speeltje voor de luchtmacht echt een luxe is die we ons niet langer kunnen veroorloven.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 02:37 schreef breaky het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem met het JSF project niet het vliegtuig zelf.
Gaat er toch komen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, het grootste probleem is, dat er geen missies voor dat toestel te bedenken zijn die onze veiligheid ten goede komen. Terwijl het geld hier nu niet bepaald aan de bomen groeit, en het kopen van een leuk speeltje voor de luchtmacht echt een luxe is die we ons niet langer kunnen veroorloven.
De F-35 is nog steeds in test fase. Het kan best zijn dat in 2016 het toestel zoveel verbeterd is dat het wel aan de eisen voldoet.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Nee, het grootste probleem is, dat er geen missies voor dat toestel te bedenken zijn die onze veiligheid ten goede komen. Terwijl het geld hier nu niet bepaald aan de bomen groeit, en het kopen van een leuk speeltje voor de luchtmacht echt een luxe is die we ons niet langer kunnen veroorloven.
Dat kostenplaatje is gewoon op internet te vinden...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 04:27 schreef VacaLoca het volgende:
Die 1.2 miljard die reeds is uitgegeven.... ik zou daar heel graag een kostenplaatje van willen zien
Ben altijd zeer benieuwd hoe overheid het voor elkaar krijgt om zulke bedragen al over de balk te hebben nog voordat er ook maar iets concreet is.
Zoals een nieuw 'mobieltje' aanschaffen, om er vervolgens alleen maar SMS-jes mee te versturen, en mee te pronken in de disco en op het terras.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 04:11 schreef breaky het volgende:
Nieuwe F-16's aanschaffen, hoe goedkoop ook, zou ik geen optie vinden. Je wilt wel met de tijd mee gaan.
Eén toestel per Fyra.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 13:34 schreef TechnoThijs het volgende:
Dat er weinig concreet is valt naar mijn mening nog wel mee, helemaal wanneer er 800 miljoen euro voor ontwikkeling is uitgegeven en je 2 toestellen (bijna) hebt.
B http://www.defensie.nl/lu(...)gbewapening/aim-120bquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:32 schreef Radegast het volgende:
Vraagje: welke variant van de AIM120 AMRAAM hangt er onder onze F-16's? Ik dacht B maar weet het niet helemaal zeker..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |