abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127098995
quote:
http://www.emerce.nl/nieuws/procures-doorstart-free-record-shop

ze blijven gewoon open.
de webshops zijn door eci overgenomen

binnen een maand duidelijkheid
pi_127099501
Ik verwacht dat er nog wel meer ketens zullen omvallen de komende tijd, wij werken voor een aantal van dit soort organisaties en ze hebben ontzettend moeite om de slag naar ecommerce te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_127099972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:48 schreef arjan1212 het volgende:

Dat verklaart dat je daar met de kadobonnen van FRS niet meer terecht kon. ;)

Ben overigens benieuwd hoe ze die doorstart zien. Je zal toch iets moeten gaan verbeteren lijkt mij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:24:34 #229
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_127100120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:48 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

http://www.emerce.nl/nieuws/procures-doorstart-free-record-shop

ze blijven gewoon open.

binnen een maand duidelijkheid
Als procures de lijn doorzet die zoals ze met Selexyz/De Slegte hebben gedaan krijgen we straks een combo winkel van Selexyz/De Slegte/FRS :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_127122696
Gister nog naar 'n FRS geweest in de buurt maar ik had m'n cadeaukaart niet bij me. Vandaag was hij al weg :{ :'(
pi_127130902
lekker is dat...heb ook nog een cadeaukaart liggen
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  Donald Duck held dinsdag 28 mei 2013 @ 23:05:29 #232
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_127131080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:48 schreef Goofoyou het volgende:
Gister nog naar 'n FRS geweest in de buurt maar ik had m'n cadeaukaart niet bij me. Vandaag was hij al weg :{ :'(
De kaart was weg of de FRS was weg?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_127134537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De kaart was weg of de FRS was weg?
oh de frs was weg :P dus nu moet ik zorgen dat ik nog naar een ander filiaal kan om mn kaart te gebruiken. Een dag scheelt veel blijkbaar.
  woensdag 29 mei 2013 @ 07:16:49 #234
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127138904
De Telegraaf ruikt een relletje:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erde_klanten___.html
quote:
WEERT -
Terwijl het bedrijf al langs de afgrond scheerde, kreeg het winkelpersoneel van Free Record Shop de afgelopen weken instructies om zoveel mogelijk cadeaubonnen en op de balie geplaatste dvd’s aan te smeren. Om maar extra omzet te genereren.
Dat zegt een groep medewerkers tegen De Telegraaf die afgelopen vrijdag uitdrukkelijk te horen heeft gekregen dat ze niet met de pers mogen praten. „De kans dat die nog verzilverd worden, is niet heel groot. Dat is gratis geld.”
De directie zegt zich niet in het verhaal te herkennen. „Vanuit het hoofdkantoor is er nooit een dergelijke instructie de wereld ingestuurd”, bezweert een woordvoerster namens het bedrijf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127139295
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 00:15 schreef Goofoyou het volgende:

oh de frs was weg :P dus nu moet ik zorgen dat ik nog naar een ander filiaal kan om mn kaart te gebruiken. Een dag scheelt veel blijkbaar.
Zou men die kaart nog accepteren dan?
pi_127139838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 07:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is helemaal niks van waar.
pi_127139884
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 07:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

. Dit is gewoon diefstal. Ik vind dat mensen gewoon recht hebben op hun geld.
pi_127140116
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou men die kaart nog accepteren dan?
voor zover ik weet wel. Die jongen bij de frs die gister opeens weg was zei dat ze dat gewoon accepteren in de winkel. Het vreemde vond ik wel dat hij geeneens wist dat je 'm online niet kon gebruiken. Hoop niet dat hij verkeerde informatie verstrekte :o iemand nog gister 'n cadeaukaart in 'n filiaal kunnen gebruiken?
pi_127140328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:52 schreef Chadi het volgende:

Hoezo is het diefstal?
pi_127141228
Cadeaukaarten zijn nog gewoon inwisselbaar in de winkels van FRS. Waarom bepaalde winkel opeens dicht zijn? Die mensen hadden er waarschijnlijk geen zin meer in. Gevolg? Werkweigering, en dan dus geen WW en ook problemen met UWV straks.

Welk filiaal was dat al ik vragen mag?
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:38:17 #241
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_127142609
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat hoeft geen werkweigering te zijn. Als er geen loon uitbetaald wordt dan sta je in je recht om op staande voet ntslag te nemen (en hebj e gewoon ww rechten).

je hoeft echt niet 2-3 maanden te wachten op je geld...
Als er een curator is ben je gewoon verplicht door te werken hoor.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127142636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:53 schreef Retarded het volgende:
Cadeaukaarten zijn nog gewoon inwisselbaar in de winkels van FRS. Waarom bepaalde winkel opeens dicht zijn? Die mensen hadden er waarschijnlijk geen zin meer in. Gevolg? Werkweigering, en dan dus geen WW en ook problemen met UWV straks.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bepaalde filialen nu al dicht gaan omdat b.v. de huur op het punt staat af te lopen en men al weet dat men met minder filialen door wil. Kun je de voorraad daar verschepen naar de nog open zijnde filialen en je bespaart weer in de kosten.
pi_127142973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:52 schreef Chadi het volgende:

[..]

welkom in de grote boze mensen wereld... bij het failiet gaan van een bedrijf heb je altijd slachtoffers, vervelend maar het is niet anders.

zodra het bedrijf failiet is pakt eerst de belasting wat hun "toekomt" en daarna is de bank aan de beurt. als er dan nog wat over is wordt dat verdeeld over de slachtoffers maar meestal is de koek dan al op :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_127143328
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat hoeft geen werkweigering te zijn. Als er geen loon uitbetaald wordt dan sta je in je recht om op staande voet ntslag te nemen (en hebj e gewoon ww rechten).

je hoeft echt niet 2-3 maanden te wachten op je geld...
Ga ergens anders onzin uitkramen. Je bent als werknemer niet slim bezig om tijdens een faillissement zelf je arbeidsovereenkomst op te zeggen dan wel direct ontslag te nemen. Je verspeelt daarmee simpelweg je WW-rechten. Die verspeel je niet door te blijven werken tijdens faillissement, immers het UWV neemt eventueel de loonbetalingen op zich en behoud van WW in een dergelijke situatie is sowieso zeker.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_127145056
Kan me voorstellen dat het vrij lastig is met al die losse winkeltjes, om het personeel snel in te lichten over hun rechten en plichten hierin.
.
pi_127145390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:43 schreef Fer het volgende:
Kan me voorstellen dat het vrij lastig is met al die losse winkeltjes, om het personeel snel in te lichten over hun rechten en plichten hierin.
Nee juist niet. Weekened krachten kunnen gemaild worden, en er kan een interne memo verschijnen dat ieder filliaal het om 10 uur of einde van de dag ( meestal 18:00 ) te horen krijgen, zodat ze het allemaal tegelijk weten.

Althans, dat gebeurde bij ons.
pi_127145931
Ja de technische mogelijkheid is er vaak wel, maar de curator zal in eerste instantie niet geconfronteerd worden met een werkeloze meute voor een grote fabriek. Dus wellicht ook niet inzien dat er een paar winkels al niet meer open gaan.

Mijn ervaring met grote bedrijven is dat het personeel "buiten" vaak niet gelijk gezien wordt. En kan me ook voorstellen dat mensen die geen spaargeld hebben erg uitkeken naar het Mei salaris met vakantiegeld, die krijgen in eerste instantie ff niks, aangezien het UWV niet gelijk uitbetaald.
.
pi_127148006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:00 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring met grote bedrijven is dat het personeel "buiten" vaak niet gelijk gezien wordt. En kan me ook voorstellen dat mensen die geen spaargeld hebben erg uitkeken naar het Mei salaris met vakantiegeld, die krijgen in eerste instantie ff niks, aangezien het UWV niet gelijk uitbetaald.
Het personeel vd winkels wordt er goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Gelukkig heb ik een spaarrekening als leuke buffer, dus die 2/3 maanden overbrug ik wel. Helaas is dat niet bij al mijn collega's het geval.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:24:49 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_127149819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:43 schreef Retarded het volgende:

[..]

Het personeel vd winkels wordt er goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Gelukkig heb ik een spaarrekening als leuke buffer, dus die 2/3 maanden overbrug ik wel. Helaas is dat niet bij al mijn collega's het geval.
Ik zou wel het initiatief zelf behouden en zo snel mogelijk op zoek gaan naar iets nieuws.
The End Times are wild
pi_127162591
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:53 schreef Retarded het volgende:

Dat was in Enschede. Ik was er eergisteren en overal hingen briefjes met 'tot 5 juni open', ook nog mondeling bevestigd door de verkoper. Gisteren was de winkel plots weg en het pand was alweer bezet door een andere onbekende kledingwinkel. Het was ook een klein filiaal en de winkelwas voor 95 procent leeg. Vond t een aparte situatie alsof er in de avond is beslist de frs toch vervroegd te sluiten en in de nacht t pand door een ander te laten bezetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')