http://www.emerce.nl/nieuws/procures-doorstart-free-record-shopquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Faillissement net uitgesproken
http://www.nu.nl/economie(...)lliet-verklaard.html
Dat verklaart dat je daar met de kadobonnen van FRS niet meer terecht kon.quote:
Als procures de lijn doorzet die zoals ze met Selexyz/De Slegte hebben gedaan krijgen we straks een combo winkel van Selexyz/De Slegte/FRSquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:48 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
http://www.emerce.nl/nieuws/procures-doorstart-free-record-shop
ze blijven gewoon open.
de webshops zijn door eci overgenomen
binnen een maand duidelijkheid
De kaart was weg of de FRS was weg?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:48 schreef Goofoyou het volgende:
Gister nog naar 'n FRS geweest in de buurt maar ik had m'n cadeaukaart niet bij me. Vandaag was hij al weg![]()
oh de frs was wegquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De kaart was weg of de FRS was weg?
quote:WEERT -
Terwijl het bedrijf al langs de afgrond scheerde, kreeg het winkelpersoneel van Free Record Shop de afgelopen weken instructies om zoveel mogelijk cadeaubonnen en op de balie geplaatste dvd’s aan te smeren. Om maar extra omzet te genereren.
Dat zegt een groep medewerkers tegen De Telegraaf die afgelopen vrijdag uitdrukkelijk te horen heeft gekregen dat ze niet met de pers mogen praten. „De kans dat die nog verzilverd worden, is niet heel groot. Dat is gratis geld.”
De directie zegt zich niet in het verhaal te herkennen. „Vanuit het hoofdkantoor is er nooit een dergelijke instructie de wereld ingestuurd”, bezweert een woordvoerster namens het bedrijf.
Zou men die kaart nog accepteren dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 00:15 schreef Goofoyou het volgende:
oh de frs was wegdus nu moet ik zorgen dat ik nog naar een ander filiaal kan om mn kaart te gebruiken. Een dag scheelt veel blijkbaar.
Is helemaal niks van waar.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:16 schreef DroogDok het volgende:
De Telegraaf ruikt een relletje:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erde_klanten___.html
[..]
. Dit is gewoon diefstal. Ik vind dat mensen gewoon recht hebben op hun geld.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:16 schreef DroogDok het volgende:
De Telegraaf ruikt een relletje:
http://www.telegraaf.nl/b(...)erde_klanten___.html
[..]
voor zover ik weet wel. Die jongen bij de frs die gister opeens weg was zei dat ze dat gewoon accepteren in de winkel. Het vreemde vond ik wel dat hij geeneens wist dat je 'm online niet kon gebruiken. Hoop niet dat hij verkeerde informatie verstrektequote:
Hoezo is het diefstal?quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:52 schreef Chadi het volgende:
. Dit is gewoon diefstal. Ik vind dat mensen gewoon recht hebben op hun geld.
Als er een curator is ben je gewoon verplicht door te werken hoor.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat hoeft geen werkweigering te zijn. Als er geen loon uitbetaald wordt dan sta je in je recht om op staande voet ntslag te nemen (en hebj e gewoon ww rechten).
je hoeft echt niet 2-3 maanden te wachten op je geld...
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat bepaalde filialen nu al dicht gaan omdat b.v. de huur op het punt staat af te lopen en men al weet dat men met minder filialen door wil. Kun je de voorraad daar verschepen naar de nog open zijnde filialen en je bespaart weer in de kosten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:53 schreef Retarded het volgende:
Cadeaukaarten zijn nog gewoon inwisselbaar in de winkels van FRS. Waarom bepaalde winkel opeens dicht zijn? Die mensen hadden er waarschijnlijk geen zin meer in. Gevolg? Werkweigering, en dan dus geen WW en ook problemen met UWV straks.
Welk filiaal was dat al ik vragen mag?
welkom in de grote boze mensen wereld... bij het failiet gaan van een bedrijf heb je altijd slachtoffers, vervelend maar het is niet anders.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
. Dit is gewoon diefstal. Ik vind dat mensen gewoon recht hebben op hun geld.
Ga ergens anders onzin uitkramen. Je bent als werknemer niet slim bezig om tijdens een faillissement zelf je arbeidsovereenkomst op te zeggen dan wel direct ontslag te nemen. Je verspeelt daarmee simpelweg je WW-rechten. Die verspeel je niet door te blijven werken tijdens faillissement, immers het UWV neemt eventueel de loonbetalingen op zich en behoud van WW in een dergelijke situatie is sowieso zeker.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:00 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat hoeft geen werkweigering te zijn. Als er geen loon uitbetaald wordt dan sta je in je recht om op staande voet ntslag te nemen (en hebj e gewoon ww rechten).
je hoeft echt niet 2-3 maanden te wachten op je geld...
Nee juist niet. Weekened krachten kunnen gemaild worden, en er kan een interne memo verschijnen dat ieder filliaal het om 10 uur of einde van de dag ( meestal 18:00 ) te horen krijgen, zodat ze het allemaal tegelijk weten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:43 schreef Fer het volgende:
Kan me voorstellen dat het vrij lastig is met al die losse winkeltjes, om het personeel snel in te lichten over hun rechten en plichten hierin.
Het personeel vd winkels wordt er goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Gelukkig heb ik een spaarrekening als leuke buffer, dus die 2/3 maanden overbrug ik wel. Helaas is dat niet bij al mijn collega's het geval.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:00 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring met grote bedrijven is dat het personeel "buiten" vaak niet gelijk gezien wordt. En kan me ook voorstellen dat mensen die geen spaargeld hebben erg uitkeken naar het Mei salaris met vakantiegeld, die krijgen in eerste instantie ff niks, aangezien het UWV niet gelijk uitbetaald.
Ik zou wel het initiatief zelf behouden en zo snel mogelijk op zoek gaan naar iets nieuws.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:43 schreef Retarded het volgende:
[..]
Het personeel vd winkels wordt er goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Gelukkig heb ik een spaarrekening als leuke buffer, dus die 2/3 maanden overbrug ik wel. Helaas is dat niet bij al mijn collega's het geval.
Dat was in Enschede. Ik was er eergisteren en overal hingen briefjes met 'tot 5 juni open', ook nog mondeling bevestigd door de verkoper. Gisteren was de winkel plots weg en het pand was alweer bezet door een andere onbekende kledingwinkel. Het was ook een klein filiaal en de winkelwas voor 95 procent leeg. Vond t een aparte situatie alsof er in de avond is beslist de frs toch vervroegd te sluiten en in de nacht t pand door een ander te laten bezetten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:53 schreef Retarded het volgende:
Cadeaukaarten zijn nog gewoon inwisselbaar in de winkels van FRS. Waarom bepaalde winkel opeens dicht zijn? Die mensen hadden er waarschijnlijk geen zin meer in. Gevolg? Werkweigering, en dan dus geen WW en ook problemen met UWV straks.
Welk filiaal was dat al ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |