Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:31 schreef Woods het volgende:
Zijn er momenteel A380's die echt volledig worden benut qua plaatsen á 853(1 klasse) of wordt er altijd voor meerdere klassen gekozen?
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben, maar zoals je zegt zijnen er dus ook die daadwerkelijk 840 of minder kunnen halen.quote:Op maandag 27 mei 2013 13:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er was 1 maatschappij (Air Austral) die 2 had besteld die er 840 economy stoelen in wilde zetten. Maar die moeten nog geleverd worden. Zij willen tussen deze tussen Réunion en Parijs inzetten.
Maar anders wordt er inderdaad altijd voor 2 of 3 klasse systeem gekozen. 840 stoelen zijn enorm moeilijk te vullen. Veel maatschappijen zijn ook al teruggestapt op 2 klassen; economy en business.
Wikipedia is bovendien ook altijd optimistisch met wat betreft aantal stoelen in een vliegtuig; die aantallen worden nagenoeg nooit behaalt; het zijn vaak Boeing's of Airbus' standaard configuratie die in de praktijk niet wordt gebruikt.
Dat zal de 747 zijn van Corsair (582 stoelen)quote:Op maandag 27 mei 2013 18:02 schreef Woods het volgende:
Boeing claimt nog steeds dacht ik dat ze altijd nog de meeste stoelen hebben
Nee meer dat in de uitzending over de bouw van de 747-8 zo'n Boeing figuur claimde dat hij alsnog de meeste passagiers kon vervoeren terwijl de A380 er dik 800 kan transporteren?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:01 schreef Iwanius het volgende:
Begrijp ik nou goed Woods uit bovenstaande reacties dat Airbus moeite heeft zichzelf te vullen met passagiers op internationale lijnen of iets bedoelde je met je reactie iets geheel anders?
Las ik ook. (in die 'ruzie' tussen KLM, Emirates en Schiphol) Als dat waar is (en dat neem ik zeker niet zo maar aan) dan is dat best knap lijkt me.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:36 schreef Tinos85 het volgende:
Volgens Emirates heeft de A380 tussen AMS en DXB een bezettingsgraad van 90%. Veel vraag ook naar business class en first class.
bronquote:Topman Emirates: 'Hartman moet zijn feiten beter checken'
DUBAI - Luchtvaartnieuws sprak onlangs in Dubai twee uur lang met topman Tim Clark van de snelgroeiende Golfcarrier Emirates. In de juni-uitgave van het blad Luchtvaartnieuws verschijnt een ruime weergave van dit exclusieve interview. Enkele hoogtepunten van het gesprek kunt u de komende dagen al op Luchtvaartnieuws.nl lezen. Vandaag deel één: "Hartman moet zijn feiten beter checken".
Tim Clark houdt kantoor pal naast Dubai International Airport in een kolossaal gebouw dat glimt en glinstert, van binnen en van buiten. De CEO van Emirates heeft er vorstelijk zicht op het platform. "Kijk", zegt hij wijzend op 'zijn' A380's die komen en gaan. "Wij hebben de kans gegrepen met dit nieuwe toestel een geheel nieuw product neer te zetten. Anderen, zoals Air France, hebben dat niet gedaan en een oud product overgeplaatst op een nieuw vliegtuig, de A380. Niet slim."
Luchtvaartnieuws.nl is in Dubai nadat scheidend topman Peter Hartman van KLM onlangs op deze site fel van leer trok tegen Emirates. Er is volgens Hartman sprake van overheidssteun in de Golf, de A380 naar Amsterdam zou lang niet vol niet zijn en bovendien zou Emirates subsidie van Schiphol hebben ontvangen.
Wat is uw reactie daarop?
"Ik begrijp niet zo goed waarom Peter Hartman ons heeft uitgezocht als de enige bad guys. Dat is hoogst opmerkelijk, voorheen waren alle carriers uit de Golf doelwit. Ik heb dit al zo vaak gezegd: wij krijgen geen staatssteun en kennen geen financiële geheimen. Onze boeken zijn volledig open."
De voormalige directeur van Schiphol (Gerlach Cerfontaine, Luchtvaartnieuws.nl 23 april, red.) zei tégen de komst van Emirates te zijn geweest.
"Daar klopt niets van. Schiphol heeft ons, ook onder de vorige directeur, herhaaldelijk benaderd om vluchten te beginnen. Ze waren heel gretig."
U begon pas in 2010 op Nederland te vliegen, waarom zo lang gewacht?
"Omdat we er levend zouden worden opgegeten door de machtige KLM, die zó goed en zó slim was. Maar omdat KLM zo vijandig op ons reageerde, dacht ik, dan maken ze zich dus grote zorgen over ons, misschien valt er toch wel wat te halen."
En de subsidie door Schiphol?
"Subsidie? Daar heb ik nooit van gehoord. Werd dat in cash betaald of was het deel van een marketing budget? Hartman moet zijn feiten beter checken. Ik zeg niet dat hij jokt, misschien beschikt hij niet over de juiste informatie."
Hoe vol is uw A380 tussen Dubai en Schiphol?
"De bezettingsgraad is negentig procent. Ik had zelf ook niet gedacht dat we meteen zo veel succes zouden hebben. En de vraag naar tickets in business class is hoog en dat geldt ook voor First, een klasse die KLM lang geleden onterecht heeft afgeschaft. De Nederlandse markt heeft ons omarmd."
Door Lolke van der Heide
Het woord van de een tegen het woord van de ander.quote:
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het woord van de een tegen het woord van de ander.
Weet je zelf niet het fijnere ervan dat weet je verder ook niet hoe de zaken staan.
Op Tweakers loopt ook een topic en daar worden ook al wat verschillen tussen Emirates en KLM genoemd (o.a. werknemersbeleid).
Niet uitgebreid hoor, maar een paar korte posts. HIer (zoek maar op 'Emirates')quote:Op zaterdag 1 juni 2013 03:12 schreef blingbling11 het volgende:
Toevallig een linkje van dat topic? Ben hier wel benieuwd naar
Probeer al een tijdje te solliciteren bij Emirates, maar ze willen vooral mensen met AML.
Probleem is dat ik gewoon nergens de ervaring kan/mag opdoen om dat klotepapiertje te halen
bronquote:Doutzen Kroes niet happy met Business Class KLM
DRIEBERGEN - Het Nederlandse fotomodel Doutzen Kroes heeft via Twitter haar ongenoegen kenbaar gemaakt over de Business Class stoelen van KLM. Het model is ongeduldig en schrijft: "Kom op KLM, wanneer komen die nieuwe stoelen? Dit moeten jullie geen businessclass meer noemen." Het model noemt het 'glijbaanstoelen' en vindt dat ze geen waar voor haar geld krijgt.
De Friezin krijgt van haar volgers op het sociale medium het nodige commentaar op haar tweet richting de KLM. Men noemt haar verwend. Daar reageert zij weer geprikkeld op: "Dus nu ben ik verwend omdat ik voor het geld dat ik betaal een goeie business stoel wil die plat gaat net als alle andere Airlines?."
Ombouw Business Class
KLM start in juli de ombouw van de Business Class op alle Boeing 747-400's. Het gaat hierbij om 22 toestellen. De verbouwing van de 747-400-vloot loopt door tot en met het eerste kwartaal van 2014. Aansluitend komen de overige widebodytoestellen aan de beurt: eerst Boeing 777-200ER, dan de Boeing 777-300ER en als laatste de Airbus A330-200 en -300. De gehele vervangingsoperatie moet gereed zijn in 2015. Doutzen moet dus nog even geduld hebben als ze KLM wil blijven vliegen.
Ze heeft gelijk. KLM Business class is inferieur aan veel andere maatschappijen. Terwijl de prijzen niet onder doen..quote:
Bohquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:12 schreef Yvesss het volgende:
Flightradar ja, that's your friend. Evenals deze: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic
Camera 550D met 100-400 lens. Eigenlijk een wat te lange minimal focus distance, maar goed.
Heel vroeg als alle kisten uit Azië en VS binnenkomen is ook interessant, zeker met opkomende zon erbij.quote:Bij de Polderbaan is het licht eigenlijk in de namiddag pas goed, maar ik had het wel gezien na een paar uur. Je kunt dus beter wat later gaan.
Daar mag hij niet landen:quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.quote:RWY 04-22 Take-off and landing not allowed due to nonprepared area’s adjacent to RWY shoulders (also LDA en TORA limited to 2014 meters). RWY width(including shoulders) limited to 60 meters.
Jep, zojuist geland op de 27.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
Op het eerste gezicht vreemd, want de 777 is veruit het meest efficiënte vliegtuig ooit. Beter dan de A330, A340, beter dan de 747 en veel beter dan de MD-11.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwingquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar mag hij niet landen:
[..]
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.
Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was?
EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.quote:7 AIRBUS A380 PROCEDURES
For the Airbus A380 the following restrictions and procedures apply:
Runways:
RWY 04/22 prohibited due to insufficient runway width.
RWY 09/27 take-off prohibited due to weight restriction.
RWY 24 landing not allowed due to insufficient wingtip clearance at TWY R.
Taxiways:
TWY A between A1 and A3 MAX wingspan 69 m, access only under guidance.
TWY E3, E5 (east of RWY 18L/36R), G, G1, G2, G3, G4, G5 prohibited.
TWY Q thrust on outer engine limited to MAX ground idle power due to bridge over the highway.
TWY R between stands R77 and R85 MAX wingspan 69 m.
Hoeft niet, kan ook gewoon "omdat het kan". En Atlas moet naar S, dus dan is 24 wel makkelijker/sneller.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Yvesss het volgende:
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheidquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.
Ik blijf die Q-restrictie tof vinden
Ah, dat gebeurt al jaren idd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid
Nooit meer wat geworden blijkbaarquote:Op zondag 19 mei 2013 13:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo'n kei in mooie topics maken maar geef me een dag. Tans ben ik niet zo'n expert in wat er allemaal vliegt en gebruikt wordt. Wel fascineren die nieuwe projecten van vliegvelden me qua omvang.
Dit vind ik ook zo'n bazenkistquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
A380 is ook niet tof genoeg om het alleen aan te kunnen. Zeker niet nu morgen ook nog de eerste vlucht van de A350 'bandit' is
Eerst maar eens zien.quote:Air Zimbabwe (UM, Harare Int'l) has announced that it plans to take on an A380-800 as part of its long-haul fleet, in time for the resumption of Harare Int'l to London Gatwick flights in July
http://www.ch-aviation.ch(...)-gung-ho-on-the-a380
Zit ook te kijken ja, tof gedaanquote:Op maandag 17 juni 2013 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de liefhebbers; momenteel op BBC2 een live-uitzending vanaf Heathrow over Heathrow.
Waaronder een A380 van Singapore die over 1:10 uur vertrekt en waar ze rondlopen.
Best interessant; des te geiniger is het feit dat je die vliegtuigen die in beeld zijn (live) live kunt volgen op http://planefinder.net/ en http://www.flightradar24.com/.
Erg gaaf inderdaad om dit live(!) gewoon alles te volgen; vanuit Tower, vanuit A380 cockpit en first class (die opmerking naar de passagiers van die 'seats'quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |