Zit ook te kijken ja, tof gedaanquote:Op maandag 17 juni 2013 21:48 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de liefhebbers; momenteel op BBC2 een live-uitzending vanaf Heathrow over Heathrow.
Waaronder een A380 van Singapore die over 1:10 uur vertrekt en waar ze rondlopen.
Best interessant; des te geiniger is het feit dat je die vliegtuigen die in beeld zijn (live) live kunt volgen op http://planefinder.net/ en http://www.flightradar24.com/.
Erg gaaf inderdaad om dit live(!) gewoon alles te volgen; vanuit Tower, vanuit A380 cockpit en first class (die opmerking naar de passagiers van die 'seats'quote:
Bron: luchtvaartnieuwsquote:'Air France-KLM kondigt dinsdag mogelijk A350-order aan'
LE BOURGET - Air France-KLM kondigt mogelijk dinsdag in Parijs aan dat het een definitieve order plaatst voor de Airbus A350 XWB. De Frans-Nederlandse luchtvaartonderneming heeft een bijeenkomst in de planning staan op de Paris Air Show, waar ook directieleden bij aanwezig zullen zijn. Franse en andere internationale media maakten al melding van een op handen zijnde orderdeal.
Daardoor lijkt 1+1=2 te zijn, of Air France-KLM moet dinsdag met ander nieuws naar buiten komen op de Paris Air Show op het Parijse vliegveld Le Bourget. In Frankrijk wordt intussen vurig gehoopt op een 'optreden' van de A350 op de luchtvaarttentoonstelling, nadat het prototype vrijdag een geslaagde eerste testvlucht maakte.
Air France-KLM kondigde al in september 2011 aan de intentie te hebben om vanaf eind dit decennium 25 Airbus A350-900’s aan de vloot toe te voegen. Daarnaast werden opties op nog eens 35 van deze langeafstandsvliegtuigen aangekondigd. De deal heeft een cataloguswaarde van maximaal ruim zeven miljard euro.
Motoronderhoud
De intentieverklaring werd tot op heden niet omgezet in een definitieve bestelling voor het nieuwe Airbus-type, naar verluidt vanwege onderhandelingen met Rolls-Royce over het onderhoud van de motoren. De onderhoudsdivisie van Air France-KLM wil dat onderhoud aan de eigen vloot en die van andere maatschappijen zelf uitvoeren.
De andere langeafstandsvliegtuigen van Air France-KLM zijn voorzien van motoren van General Electric, maar dat bedrijf levert geen motoren voor de A350. De Trent XWB van RR is de enige beschikbare optie.
Zowel Air France als KLM zal uiteindelijk met de A350 gaan vliegen. KLM voegt bovendien vanaf eind 2015 al de 787 Dreamliner aan de vloot toe.
Huh?quote:
Ik ook, terwijl ik er juist voor ging zitten ( maar eerst naar een andere zender zapte en daar bleef hangen) omdat ik de vorige aflevering ook al gezien had en het best wel boeiend vond om te zien wat er nu allemaal komt kijken om een vliegveld met alles wat met vliegen te maken heeft goed draaiende te houden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:25 schreef Thetallguy het volgende:
Leuk programma, gisteren helaas gemist
later meerquote:Order Air France-KLM voor Airbus A350 XWB definitief
LE BOURGET - Air France-KLM heeft woensdag de handtekening gezet onder een definitieve orderdeal voor de Airbus A350-900. Het gaat om een 'firm order' voor 25 toestellen, plus opties op 25 extra A350's. Een verrassing is de deal niet: Air France-KLM tekende in september 2011 al een Memorandum of Understanding voor de aanschaf van de A350-900's.
Dinsdag leek het erop dat de deal al gesloten zou worden, maar vanwege enkele juridische obstakels ging dat niet door. Wel bleek al dat er geen sprake meer was van een geschil met motorenfabrikant Rolls-Royce over het onderhoud van de Trent XWB-motoren van het toestel. “Met Rolls-Royce zijn we het eens. Wat nu nog speelt is echt iets tussen Air France-KLM en Airbus”, zei KLM-topman Peter Hartman dinsdag vlak voor vertrek van Parijs naar Amsterdam.
Amper achttien uur later blijkt dat de laatste plooien zijn gladgestreken en de langverwachte deal een feit is. Air France gaat in 2018 als eerste met de A350-900 vliegen. KLM neemt volgens een woordvoerder op een later moment de eerste A350 in ontvangst. De Nederlandse maatschappij stelt overigens eind 2015 al haar eerste Boeing 787-9 Dreamliner in gebruik.
Air France-KLM tekende in september 2011 een Memorandum of Understanding voor de aanschaf van 25 A350-900’s, met opties op nog eens 35 toestellen. Het aantal opties is dus met tien gereduceerd. Op dezelfde dag werd ook een intentieverklaring getekend voor de aanschaf van 25 Boeing 787-9's met opties op evenveel exemplaren. Die order is eerder al bevestigd.
De long-haul vloot van Air France-KLM ondergaat de komende jaren de nodige veranderingen, waarbij bij KLM de laatste MD-11's eruit gaan en Air France afscheid neemt van haar Airbus A340-300's, terwijl ook de Boeing 747-400's hun langste tijd hebben gehad. Ook de A330's van beide maatschappijen zullen op termijn worden vervangen door de nieuwe aanwinsten. De Boeing 787's en A350's zullen dan naast de Boeing 777's en A380's worden ingezet bij de Frans-Nederlandse luchtvaartonderneming.
Woensdag werd bekend dat Air France Industries KLM Engineering & Maintenance zelf het onderhoud aan de Rolls-Royce motoren gaat uitvoeren, en mag dit ook voor andere maatschappijen gaan doen. Daarover heeft de Frans-Nederlandse maatschappij een aparte overeenkomst gesloten met de Britse fabrikant van vliegtuigmotoren.
T.o.v. van de 2e aflevering die jij dus hebt gezien niet veel. Bij aflevering 2 stond iemand bij een Airbus A320, bij aflevering 1 bij een A380.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:40 schreef Iwanius het volgende:
Iemand die wat kan vertellen wat ik zoal gemist heb(of niet) i.v.g. met de vorige aflevering?
Blijft jammer, maar zat er natuurlijk aan te komen. De 747 serie in z'n geheel heeft z'n langste tijd wel gehad, ook nu de 747-8 er is. Helaas...quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:51 schreef Sunri5e het volgende:
terwijl ook de Boeing 747-400's hun langste tijd hebben gehad
De 747-8 gaat geen succes worden. Als vrachtkist zie ik nog wel een toekomst omdat de neus omhoog kan en er makkelijk vracht geladen kan worden. Maar als pax-kist loopt hij achter op de rest. De 777 is veel efficienter.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
T.o.v. van de 2e aflevering die jij dus hebt gezien niet veel. Bij aflevering 2 stond iemand bij een Airbus A320, bij aflevering 1 bij een A380.
[..]
Blijft jammer, maar zat er natuurlijk aan te komen. De 747 serie in z'n geheel heeft z'n langste tijd wel gehad, ook nu de 747-8 er is. Helaas...
Jup.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De 747-8 gaat geen succes worden. Als vrachtkist zie ik nog wel een toekomst omdat de neus omhoog kan en er makkelijk vracht geladen kan worden. Maar als pax-kist loopt hij achter op de rest. De 777 is veel efficienter.
747/8F is een topper, samen met de 777F.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De 747-8 gaat geen succes worden. Als vrachtkist zie ik nog wel een toekomst omdat de neus omhoog kan en er makkelijk vracht geladen kan worden. Maar als pax-kist loopt hij achter op de rest. De 777 is veel efficienter.
Misschien. Al is de stap van 747 naar 777 niet echt een reusachtige stap. Er is ook nog geen een oude 744 vervangen door een 773. Maar wat ik zei, mijn ervaring is dat vluchten naar bepaalde bestemmingen altijd uitpuilen, dus kan me gevoelsmatig niet voorstellen dat een A380 met zo'n hub als AMS nooit te vullen is.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:14 schreef Sunri5e het volgende:
De stap van 747 naar 777 is voor de KLM groot genoeg. Die gaan geen 380 vullen.
Dat nieuwe interieur in de economieclass is er al een tijdje. Ik meen zelfs al 5 jaar.
Als vracht ja, maar als passagiersvliegtuig is de 747 achter de 777 komen te staan.quote:
Best veel maatschappijen hebben First Class opgeheven. Het was geloof ik niet meer lonend. Ja; een maatschappij verdient véél meer aan een first class ticket dan aan een economy, maar dan moet die stoel wel bezet zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:02 schreef dutchgirl86 het volgende:
Maar als maatschappij zonder First Class, denk ik dat je op z'n minst allang een goede Business Class had moeten hebben met flat beds.
In hun volledig pax 747 gaan 415 passagiers, in hun combi 747 gaan er maar 275. In de 777-300ER gaan er zelfs 425 (deze is dus ook véél efficienter dan de 747; al loont vracht in hun 747-combi geloof ik wel aardig)quote:Ik vlieg zo nu en dan met KLM naar de Caribbean, New York en Azië, en valt het me altijd op dat de vluchten vaak gewoon helemaal vol zitten! Het argument dat ze een A380 absoluut niet kunnen vullen begrijp ik dus helemaal niet hehe, maar ja ik bekijk het misschien te amateuristisch en te zonnig of zo.
Zoals je in het bericht van Sunri5e kunt lezen wil KLM en Air France zelf het onderhoud doen (je ziet vast wel eens kisten staan in/bij die hangers bij Schiphol. Ze zullen het wel samen inkopen omdat dat financiële voordelen biedt.quote:Ook het argument dat ze er te weinig nodig hebben om het rendabel te maken lijkt me onzin. Air France heeft er binnenkort 10 rondvliegen.. Air France-KLM is toch één bedrijf? Ze kopen nu ook samen 787s/A350s in, dus hoezo is een paar extra A380s onmogelijk voor KLM om die 5 of 6 full pax 744s mee te vervangen?! Echt te jammer!
Die kisten zijn theoretisch maximaal 28 24 jaar oud (PH-BFA) en minimaal 11 jaar (PH-BFY). 28 jaar is best oud, 11 nog zeker niet. Maar elk vliegtuig is ondertussen al zoveel aan onderhoud en vervangen gedaan dat nog weinig écht zo 28 jaar oud is. Maar, ik gok dat de eerste 747's van KLM misschien 2020 al niet meer halen nee.quote:Het is dat de 744s nu een nieuw interieur hebben met goede PTVs, maar het idee dat ze allemaal bijna even oud zijn als ik is niet echt tof. De gemiddelde passagier moest eens weten hoe oud die dingen zijn haha. Dan kiezen ze zeker voor de concurrentie die wel nieuwe A380s vliegen!![]()
Mwah; het is wel prestige inderdaad, maar uiteindelijk moet het wel geld opleveren.quote:Zelf vond ik vliegen met een A380 (Economy class van EK en AF) toch wel véél beter dan verwacht, het voelt modern, is stiller en gewoon véél ruimer en bovenal superleuk. Ik denk heel stiekem dat je als grote maatschappij met een hub als AMS eigenlijk niet zonder kan...
Voor AMS wel, voor KLM zeker niet. Veel westerse maatschappijen voelen de druk van Aziatische maatschappijen met Emirates misschien wel voorop. Die hebben gewoon lagere kosten (o.a. loon) en spliksplinternieuwe vloot.quote:Dus on topic, Emirates met de A380 op AMS is gewoon een goede zet! Please KLM! Luister naar Martin Schröder hehe
Een reden:quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Ik vraag me dan ook af waaraan dat ligt dat KLM geen bijv. A380 wilt kopen. Enerzijds komt dit doordat vele voor een andere en nu voor Emirates kiezen maar waarom kan Emirates dit wel en KLM dit niet. Emirates barst natuurlijk obvious van het geld maar zou KLM niet beter kunnen investeren of worden ze bewust door Air France achter gehouden?
Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Ik vraag me dan ook af waaraan dat ligt dat KLM geen bijv. A380 wilt kopen. Enerzijds komt dit doordat vele voor een andere en nu voor Emirates kiezen maar waarom kan Emirates dit wel en KLM dit niet. Emirates barst natuurlijk obvious van het geld maar zou KLM niet beter kunnen investeren of worden ze bewust door Air France achter gehouden?
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of de A380 vol zit, het gaat ook om hoeveel A380's kan je vullen. Als je met een bepaald vliegtuig wil vliegen, heb je meer kosten dan alleen de aanschaf. De kosten qua opleidingen (de vliegers mogen elk jaar minstens vier keer in de simulator), onderhoud, administratie en dergelijke zijn enorm hoog. Zet je dat tegen een of twee A380's dan zijn de kosten per vliegtuig gewoon zo hoog dat je ze niet winstgevend kunt vliegen.
Daarnaast is de strategie vaak (bij KLM) om juist vaker met "kleinere" vliegtuigen op een bestemming te vliegen dan 1x per dag met een grote.
Dat kun je denken, maar ten tijde van de introductie van de A380 is er wel degelijk een business case geweest (samen met de Fransen) om te kijken of de A380 in het KLM plaatje past. En dat bleek (toen) niet zo.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:16 schreef Woods het volgende:
[..]
Volgens mij heeft KLM dan ook niet op tijd kunnen innoveren en voorbij gestreefd door Emirates.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |