Daar mag hij niet landen:quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.quote:RWY 04-22 Take-off and landing not allowed due to nonprepared area’s adjacent to RWY shoulders (also LDA en TORA limited to 2014 meters). RWY width(including shoulders) limited to 60 meters.
Jep, zojuist geland op de 27.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:38 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
Op het eerste gezicht vreemd, want de 777 is veruit het meest efficiënte vliegtuig ooit. Beter dan de A330, A340, beter dan de 747 en veel beter dan de MD-11.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwingquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Daar mag hij niet landen:
[..]
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.
Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was?
EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.quote:7 AIRBUS A380 PROCEDURES
For the Airbus A380 the following restrictions and procedures apply:
Runways:
RWY 04/22 prohibited due to insufficient runway width.
RWY 09/27 take-off prohibited due to weight restriction.
RWY 24 landing not allowed due to insufficient wingtip clearance at TWY R.
Taxiways:
TWY A between A1 and A3 MAX wingspan 69 m, access only under guidance.
TWY E3, E5 (east of RWY 18L/36R), G, G1, G2, G3, G4, G5 prohibited.
TWY Q thrust on outer engine limited to MAX ground idle power due to bridge over the highway.
TWY R between stands R77 and R85 MAX wingspan 69 m.
Hoeft niet, kan ook gewoon "omdat het kan". En Atlas moet naar S, dus dan is 24 wel makkelijker/sneller.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Yvesss het volgende:
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheidquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.
Ik blijf die Q-restrictie tof vinden
Ah, dat gebeurt al jaren idd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid
Nooit meer wat geworden blijkbaarquote:Op zondag 19 mei 2013 13:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik ben helaas niet zo'n kei in mooie topics maken maar geef me een dag. Tans ben ik niet zo'n expert in wat er allemaal vliegt en gebruikt wordt. Wel fascineren die nieuwe projecten van vliegvelden me qua omvang.
Dit vind ik ook zo'n bazenkistquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
A380 is ook niet tof genoeg om het alleen aan te kunnen. Zeker niet nu morgen ook nog de eerste vlucht van de A350 'bandit' is
Eerst maar eens zien.quote:Air Zimbabwe (UM, Harare Int'l) has announced that it plans to take on an A380-800 as part of its long-haul fleet, in time for the resumption of Harare Int'l to London Gatwick flights in July
http://www.ch-aviation.ch(...)-gung-ho-on-the-a380
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |