abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127746257
Ik zag het ook. Net 2 747's achter elkaar op de Oostbaan. Dikke reverse thrust zeg ik U. Jammer dat ik er niet ben.
pi_127746550
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Daar mag hij niet landen:
quote:
RWY 04-22 Take-off and landing not allowed due to nonprepared area’s adjacent to RWY shoulders (also LDA en TORA limited to 2014 meters). RWY width(including shoulders) limited to 60 meters.
Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.

Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was? :'(

EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:52:20 #78
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_127746928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar mag hij niet landen:

Nee, klopt idd
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_127748048
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De A380 op de Oostbaan lijkt mij wel wat :7, maar die zal zeer waarschijnlijk wel de 27 krijgen straks ;(
Jep, zojuist geland op de 27.

De A380 (A6-EEH) die het vandaag is komt voor het eerst op Schiphol.
Niet verwonderlijk; hij is gloednieuw; hij is op 4 juni aan Emirates geleverd. :P
pi_127752173
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:38:17 #81
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127759119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:19 schreef Leatherface het volgende:
Ik las gister dat Malaysia Airlines overweegt om meer A380's te bestellen. Misschien dat over een tijdje dan ook de whale jet op de route Amsterdam - KL ingezet wordt. Nu gebruikt MH een 777 op dit traject en die kist willen ze in 2015 uitfaseren.
Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
pi_127760942
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Willen ze die uitfaseren? Waar dat? De 777 is nog jong en een van de beste machines ooit gemaakt.
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
pi_127763381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:30 schreef Leatherface het volgende:
Ik las ergens dat Malaysia haar long haul vooral met a380's en a330's wil uitvoeren.
Op het eerste gezicht vreemd, want de 777 is veruit het meest efficiënte vliegtuig ooit. Beter dan de A330, A340, beter dan de 747 en veel beter dan de MD-11.

Maar als je naar hun vloot kijkt zal daar misschien ook wel een reden liggen. Veel Airbus toestellen en een aantal types Boeing gaan eruit.
(Blijkt ook wel dat zowel Nederlandse als Engelse wikipedia van geen kant klopt :r )

Maar het gaat vooral om brandstof. Zoals je waarschijnlijk ook wel gelezen hebt is dat de grootste kostenpost van elke maatschappij (waarschijnlijk samen met personeel).
Ik ben dus ook benieuwd hoe dit in de toekomst gaat ontwikkelen bij steeds hoger wordende brandstofprijzen.

Als je naar de vloot kijkt van andere maatschappijen kun je ook wel merken in welke positie KLM zit.
Overal gaat de 747 eruit maar KLM die gaat er nu (nog) nieuwe cabin inzetten...
Wat ik niet erg vind overigens. Alleen die 2-motorige toestellen zijn zóó saai ;(
pi_127764497
Qua viermotorige toestellen: de A340 en dan met name de 600. Wat een mooi klassiek toestel is dat. Die wordt al enige tijd niet meer gemaakt. Die zie je niet veel op Schiphol. Lufthansa en Virgin hebben er een hoop. Ook met het blote oog op 12km hoogte goed te herkennen. Ligt een beetje in de lijn van de oude DC-8 en 707.
pi_127764655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Daar mag hij niet landen:

[..]

Ze landen overigens ook op de Kaagbaan; ze vliegen aan op de Oostbaan en buigen af naar de Kaagbaan, waaronder een Martinair MD-11.

Oostbaan is tijdje geleden aangepast waardoor grotere kisten erop kunnen landen. Ik heb het echter nog niet eerder gezien. Waarom gisteren niet toen ik er was? :'(

EDIT: zojuist is Oostbaan gesloten en nu Polderbaan en Buitenveldertbaan in gebruik voor landing.
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing :7

Aanvliegen op de ene baan en landen op de andere is wel vet. Vooral als wat grotere kisten op de Buitenveldert hun approach doen en last-minute de Kaagbaan op gaan. Vandaag ook weer een aantal apartere approaches door de harde wind en omdat volgens mij de Zwanenburgbaan gesloten is momenteel.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127764867
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
pi_127764874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef Thetallguy het volgende:
Ze landen al een jaar of anderhalf/twee op de Oostbaan, sinds de verbouwing :7

quote:
7 AIRBUS A380 PROCEDURES

For the Airbus A380 the following restrictions and procedures apply:

Runways:

RWY 04/22 prohibited due to insufficient runway width.
RWY 09/27 take-off prohibited due to weight restriction.
RWY 24 landing not allowed due to insufficient wingtip clearance at TWY R.

Taxiways:

TWY A between A1 and A3 MAX wingspan 69 m, access only under guidance.
TWY E3, E5 (east of RWY 18L/36R), G, G1, G2, G3, G4, G5 prohibited.
TWY Q thrust on outer engine limited to MAX ground idle power due to bridge over the highway.
TWY R between stands R77 and R85 MAX wingspan 69 m.
Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.

Ik blijf die Q-restrictie tof vinden _O-
pi_127764937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Yvesss het volgende:
Dan moet je flightradar even laten terugspoelen naar ongeveer 9:57 UTC vanochtend. De eerste klm 747 landt inderdaad op de Oostbaan, de in het kielzog zittende Atlas 747 wijkt inderdaad op het allerlaatst uit naar de Kaagbaan. Zal wel wat zwaarder zijn geweest.
Hoeft niet, kan ook gewoon "omdat het kan". En Atlas moet naar S, dus dan is 24 wel makkelijker/sneller.
pi_127765038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:00 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Dus landen op Oostbaan en Kaagbaan in zuidwest-richting is onmogelijk.

Ik blijf die Q-restrictie tof vinden _O-
Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127765084
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde niet perse de A380, maar het binnenkomende verkeer in zijn algemeenheid :)
Ah, dat gebeurt al jaren idd.
pi_127765145
Was ook een beetje in de war of dit nou een algemeen luchtvaarttopic aan het worden is, of een A380 topic ;(
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127765235
Dat is elke keer ja :')
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:23 schreef Woods het volgende:

[..]

Ik ben helaas niet zo'n kei in mooie topics maken maar geef me een dag. Tans ben ik niet zo'n expert in wat er allemaal vliegt en gebruikt wordt. Wel fascineren die nieuwe projecten van vliegvelden me qua omvang.
Nooit meer wat geworden blijkbaar ;(
pi_127765319
A380 is ook niet tof genoeg om het alleen aan te kunnen. Zeker niet nu morgen ook nog de eerste vlucht van de A350 'bandit' is B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127769572
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:08 schreef Thetallguy het volgende:
A380 is ook niet tof genoeg om het alleen aan te kunnen. Zeker niet nu morgen ook nog de eerste vlucht van de A350 'bandit' is B-)
Dit vind ik ook zo'n bazenkist :7
Ben benieuwd naar de order die AF-KLM volgende week zou gaan plaatsen voor 25 stuks...
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:10:23 #95
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127772349
Kennen we Air Zimbabwe? Met een actieve vloot van 1x een A320 en 1x een 767:

quote:
Air Zimbabwe (UM, Harare Int'l) has announced that it plans to take on an A380-800 as part of its long-haul fleet, in time for the resumption of Harare Int'l to London Gatwick flights in July

http://www.ch-aviation.ch(...)-gung-ho-on-the-a380
Eerst maar eens zien.
pi_127773364
Nee, dat klopt geloof ik wel. Maar die gaat aanvliegen op Teuge.

Gevalletje grootheidswaanzin Mugabe. Niet het meest frisse sujet. Waarschijnlijk zou hij dat best wel willen, ja. Ik zou er als Airbus niet mee gelieerd willen zijn.

[ Bericht 58% gewijzigd door Yvesss op 13-06-2013 23:47:10 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:43:56 #97
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_127780312
First flight A350 live



[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 14-06-2013 09:51:00 ]
pi_127781008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 09:43 schreef OEM het volgende:
First flight A350 live

Hij doet het! B-)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 17 juni 2013 @ 19:59:01 #99
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_127916215
Een erg stil toestel.
pi_127923104
Voor de liefhebbers; momenteel op BBC2 een live-uitzending vanaf Heathrow over Heathrow.
Waaronder een A380 van Singapore die over 1:10 uur vertrekt en waar ze rondlopen.
Best interessant; des te geiniger is het feit dat je die vliegtuigen die in beeld zijn (live) live kunt volgen op http://planefinder.net/ en http://www.flightradar24.com/.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')