He wat grappig, das hier precies hetzelfde.. Maar dat wakker blijven hequote:Op donderdag 16 mei 2013 12:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk sliep vanaf een maand of 2 door (23.00-7.00 ongeveer) Maar is daar op een gegeven moment weer mee gestopt. Nu meestal nog 1 of 2 nachtvoedingen. Ik merk ook dat het aan mezelf ligt. Als ik tijdens de voeding in slaap val, en Luuk ook, word ik meestal een uurtje later wakker. Als ik Luuk dan alsnog in bed leg, dan is ie meestal een uurtje daarna weer wakker. Als ik mezelf wakker hou, dan leg ik hem weg als hij klaar is, en dan slaapt ie meestal langer (dan kan er zo een uur of 4-5 tussen zitten)
Mijn ventje zit al weken op 8 voedingen, en is ruim 6 maanden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef pessie het volgende:
Mineola ik had het net gelezen. Is tof hoor!
Le, je ventje thuis![]()
Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.
Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt. Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
Ja ze zal het ook maar gewoon moeten accepteren idd. Maar ik voel me soms gewoon bezwaard als zij of m'n schoonouders hier zijn als ik haar na een uur weer aanleg. Dan probeer ik het soms nog even te rekken omdat zij dan haar gaan proberen te troosten terwijl ik toch allang weet dat dat niet werkt want ze wil gewoon drinken. En dan krijg je zo'n meewarrige blikquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Mineola ik had het net gelezen. Is tof hoor!
Le, je ventje thuis![]()
Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.
Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt. Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
Oh godquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste is laatste buikfoto, tweede is net geboren en laatste foto is van gisteren.
Lot, ik herken het ook wel helaas. Mijn schoonmoeder (eigen moeder is helaas overleden) is ook van de oude stempel en komt ook af en toe met adviezen zoals 'huilen is goed voor de longetjes', 'laat maar huilen, anders verwen je hem', 'vaste voeding vanaf 3-4 maanden' enz. Ze is gelukkig niet erg opdringerig maar die 'visies' van haar zorgen er wel voor dat ik haar (nog) niet laat oppassen en dat vind ik soms wel jammer.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Lise- op 16-05-2013 15:21:25 ]
In sommige gevallen kan iets dergelijks best helpenquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen
Ja, ziet er een stuk beter uit. Eind deze week ga ik d'r hoofdje nog 1x behandelen. Die geur is alleen erg als ik de pads net heb gebruikt, na het wassen ruikt ze weer heerlijk naar Elinquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef -Lise- het volgende:
Hai Tante_Soesa, thx![]()
Fijn om te horen dat de berg nog steeds een stuk minder is! En die geur neem je er dan maar bij he
Betaal je je ouders ervoor? Zo niet, dan vind ik persoonlijk dat je ze maar tot bepaalde hoogte 'regels' kunt opleggen. Baby's slapen op hun rug, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:01 schreef L0t.. het volgende:
Dat oppassen zal hier ook nog wel een dingetje worden idd als ik over 2 maanden weer ga werken. Onze ouders gaan beiden regelmatig een dag oppassen dan maar dan wil ik wel dat ze onze regels aanhouden..
Nee ik betaal ze er niet voor. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ze haar gaan laten huilen omdat ze volgens hun maar X voedingen zou moeten krijgen om de zoveel uur.Verder vertrouw ik ze ook wel dat ze gewoon lief zijn voor haar en dat het allemaal prima zal gaan maar dat is dus iets wat ik echt niet wil hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Betaal je je ouders ervoor? Zo niet, dan vind ik persoonlijk dat je ze maar tot bepaalde hoogte 'regels' kunt opleggen. Baby's slapen op hun rug, bijvoorbeeld
Mijn moeder past ook 1x in de week op Saartje. Ik vertel haar hoe vaak Saartje ongeveer moet eten, en wat/hoeveel. Verder doet ze maar. Dat klinkt misschien heel nonchalant, maar ik vertrouw mijn moeder. Ben zelf heel liefdevol opgevoed, dus ik ga er gewoon vanuit dat Saartje niks tekort komt.
Tuurlijk zeg ik het mijn moeder als ik het idee heb dat Saartje bijvoorbeeld last heeft van haar tandjes. Heb het aangegeven toen ze een dutje minder ging doen, etc,. Maar mijn moeder mag zelf kijken hoe laat Saartje eet, hoe laat & hoe lang ze slaapt, etc. Door zelf te doen, leert ze (mijn moeder) ook sneller de signalen te lezen: wanneer is Saartje écht moe? Wanneer heeft ze honger? Wanneer wil ze spelen? Etc.
Oh, ja! Maar dan zijn het ook geen 'regels', imo. Regels leg je op; zo 'moet' het.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar dat moet ook wel passen bij de oppas. Als ik mijn schoonmoeder zo vrij laat dan raakt ze gegarandeerd in de stress. Die wil juist heel erg graag een vast schema en regels. Het liefst zou ik het ook op jouw manier doen, dat hebben we ook gedaan/doen we ook met het KDV en dat werkt. Ze slaapt daar ook anders dan thuis maar in the end net zo prima!
Mijn schoonmoeder wil dus echt weten hoe laat ze móet slapen. Dan zeg ik, ongeveer na 3 uur wakker zijn is ze meestal weer moe. Dan vraagt zij dus meteen hoe laat ze wakker is geworden uit haar laatste slaapje. Zij ziet het dan meteen als een regel terwijl het voor mij een richtlijn is. snap je? Laatste paste ze op en toen ik E om half 4 kwam halen begon m'n schoonmoeder zich meteen te verontschuldigen dat ze d'r fruit nog niet op had en dat had ze om 3 uur moeten hebben. Zo werk ik niet, ze krijgt fruit als ze wakker is na haar middagslaap. Zoiets. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik E. makkelijker en meer ontspannen achter laat bij het KDV waar ze ook makkelijker en ontspannen zijn dan bij mijn schoonmoeder. Hoe lief ze ook is en hoe ontzettend gék ze op haar oudste kleindochter isquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ja! Maar dan zijn het ook geen 'regels', imo. Regels leg je op; zo 'moet' het.
Als je schoonmoeder anders in de stress schiet, dan is het een heel ander verhaal. Dan zijn het -voor mijn gevoel- meer richtlijnen en tips![]()
Mijn moeder vindt het prettig om te weten hoe laat Saartje ongeveer eet, thuis (om de 4 uur een fles, tegenwoordig), want dan kan ze ook het gedrag van S. beter inschatten. Maar het is dan geen regel ('precies 4 uur ertussen laten', meer een richtlijn). Naar eigen inzicht kan ze daar zeker van afwijken
Ja, snap heel goed wat je bedoeltquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder wil dus echt weten hoe laat ze móet slapen. Dan zeg ik, ongeveer na 3 uur wakker zijn is ze meestal weer moe. Dan vraagt zij dus meteen hoe laat ze wakker is geworden uit haar laatste slaapje. Zij ziet het dan meteen als een regel terwijl het voor mij een richtlijn is. snap je? Laatste paste ze op en toen ik E om half 4 kwam halen begon m'n schoonmoeder zich meteen te verontschuldigen dat ze d'r fruit nog niet op had en dat had ze om 3 uur moeten hebben. Zo werk ik niet, ze krijgt fruit als ze wakker is na haar middagslaap. Zoiets. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik E. makkelijker en meer ontspannen achter laat bij het KDV waar ze ook makkelijker en ontspannen zijn dan bij mijn schoonmoeder. Hoe lief ze ook is en hoe ontzettend gék ze op haar oudste kleindochter is
Klopt idd! Was ik alweer vergeten. Maar Saartje werd in het ziekenhuis ook op haar zij gelegdquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:24 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens zeiden hier zowel het ziekenhuis als de kraamhulp dat E op haar zij moest slapen. Alleen het consultatiebureau adviseerde slapen op de rug.
Ik doe het dus maar een beetje om en om... E wordt sowieso vaak op haar rug wakker. En vanochtend lag ze half op haar buik
Ik maak E. niet wakker in ieder geval. Ze heeft gister 2x 2 uur geslapen en sliep 's nachts prima. Ik heb juist weer eens gelezen om baby's juist níet wakker te maken overdag maar ik weet niet meer waaromquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef -Lise- het volgende:
Mijn baby gunt me extra tijd om te Fok!ken denk ikHij slaapt nog steeds en dat is echt zeldzaam overdag
![]()
Maken jullie je baby wel eens wakker als hij/zij langer slaapt dan 2 uur overdag? Meen dat eens ergens gelezen te hebben dat ze overdag best niet langer slapen dan 2 uur per dutje om de nachtrust niet te verstoren..
Ik laat E lekker slapen nu, eerder maakte ik haar wakker voor voedingen (omdat ze niet genoeg aankwam) maar nu kan ze zelf aangeven wat ze nodig heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef -Lise- het volgende:
Mijn baby gunt me extra tijd om te Fok!ken denk ikHij slaapt nog steeds en dat is echt zeldzaam overdag
![]()
Maken jullie je baby wel eens wakker als hij/zij langer slaapt dan 2 uur overdag? Meen dat eens ergens gelezen te hebben dat ze overdag best niet langer slapen dan 2 uur per dutje om de nachtrust niet te verstoren..
Dit is precies waarom hier de wens voor een tweede heel snel in de ijskast is gezet!quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:49 schreef becky27 het volgende:
Die eerste periode wil ik niet nog een keer meemaken.
Dat heeft hier ruim anderhalf jaar geduurd. Nu was ik ook weer vrij snel zwanger van Isabel (na een maand of drie) dus uiteindelijk zit er 2 jaar en 8 maanden tussen terwijl ik had bedacht dat Noortje zo'n beetje naar school zou gaan als de tweede naar de opvang zou gaan. Miscalculatie en helemaal niet erg maar een peuterpuber en huilbaby met een man die s avonds werkt zijn geen beste combinatie kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:55 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Dit is precies waarom hier de wens voor een tweede heel snel in de ijskast is gezet!
Herkenbaar gevoel. Vandaag begonnen voor m'n dagboek, maar moest halverwege stoppen door emoties. Toch zou ik de foto's bewaren. Als je ze wist, zijn ze voor altijd weg en kun je ze niet terughalen.quote:Op donderdag 16 mei 2013 21:50 schreef Tally het volgende:
Ik heb al zes keer een begin gemaakt om mn verhaal te posten in het bevallingstopic maar ik ben er nog niet overheen dus het lukt me nog niet.
Komt nog
Stoer hè Suiker... Je hebt gewoon een kind, en je snapt hem.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:33 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben echt dol op F maar baby's zijn niet mijn lievelings, ik merk dat ik me erg verheug op wat meer interactie. Misschien draai ik bij als dat er is en wil ik over een jaar gauw nog meer baby's maken, we zullen zien!
En Twinkle, ik zie mezelf ook zo stressen en ik denk ook heel vaak relaaax maar het lukt gewoon niet altijd! Telkens gebeurt er weer iets nieuws, ik ben nu al heel blij dat ik meer op mezelf en net zo belangrijk: op F durf te vertrouwen. Vandaag likte mijn kat zijn haar en hij ging inderdaad huilen. Zo ook als hij een volle luier heeft. Ik hoef dus niet álles zelf te signaleren. En ik merk dat ik me minder van andermans mening aantrek.
Ik ben gewoon moeder![]()
![]()
quote:
Mijn mini ging overdag ook beter slapen rond de 6 maanden. Eerder steeds slaapjes van 30-45 minuten. Steeds vaker werd dat 1-1,5 uur. Lekker van genieten dat je wat meer tijd voor jezelf hebt!quote:Op donderdag 16 mei 2013 16:05 schreef -Lise- het volgende:
Ken het Twinkle, vinden ze waarschijnlijk fijn om een verse luier vol te poepen![]()
Hier maak ik het wel een beetje duister om overdag te slapen maar niet zo donker als s nachts.
M. is helemaal geen slaapkopje, vandaar toch even m'n vraag. We zien het wel vannacht, maar of het daar dan aan te wijten valt.. Hij wordt namelijk wel vaker eens wakker s nachts en wat dan precies de oorzaak is.. t blijft soms gokken (scheetje, boertje, speen, te warm, te koud, ...)
Maar ik haalde hier zonet een heel vrolijk jongetje uit bed dat nu aan de borst ligt (oef, dat lang slapen bezorgt mij meteen stuwing).
Hij heeft daarnet weer van 09.00 tot 11.10 geslapen dus hopelijk gaat het beter slapen hier ook op rond de 6 maanden. Die halfuurslaapjes zijn niet fijn, niet voor hem en niet voor mijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn mini ging overdag ook beter slapen rond de 6 maanden. Eerder steeds slaapjes van 30-45 minuten. Steeds vaker werd dat 1-1,5 uur. Lekker van genieten dat je wat meer tijd voor jezelf hebt!
Inmiddels (bij 11 maanden) slaapt hij 's ochtends vaak 2-2,5 uur, maar 's middags lukt slapen dan helemaal niet meer of hooguit 3 kwartier. Het zou handig zijn als hij het slaapje kon verplaatsen naar na de lunch, maar dat redt hij echt nog niet. Gek vind ik dat, dat hij in de ochtend al zo snel weer moe is, maar vervolgens wel de hele middag doorstuitert
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:46 schreef freecell het volgende:
Verder is drie kinderen hebben ontzettend leuk!
Ik merk wel, ukje is nu een half jaar geweest en ik heb ECHT behoefte aan meer tijd dan 'tussen twee voedingen in' voor mezelf.quote:
De 2e was ook niet geplandquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:07 schreef -Lise- het volgende:
Kyara, hadden jullie 3 kindjes gepland mocht er nu geen tweeling geweest zijn?
Afleiden met iets anders. Wel blijven herhalen dat het niet mag.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik wist ff niet hoe ik moest reageren...ze is pas 9,5 maand, wat doe je in zo'n situatie
LOLquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
Tijd voor jezelf is ook echt heel waardevol, en helemaal met 3 kinderen kan ik me zo voorstellen! Jammer dat je je baby niet bij je man achter kan laten Free. Maar je zegt ook dat hij nu de avonden slaapt, waarom ga je dan geen avondje weg een keer? Edit: dat zeg je helemaal niet![]()
. Waar ik dat dan vandaan haal... Maar, slaapt M. 's avonds of wordt hij dan nog wakker?
Hoe heb je dan uiteindelijk gereageerd?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oke, ik geloof dat hier het opvoeden al echt begint. Wát een driftkop zeg
! Net tijdens het broodje eten wilde ze steeds met haar bordje gooien, en dat mag (strenge moeder als ik ben) niet van mij. Dus ik zei: 'Laat je bordje maar staan'. Ze keek me boos aan, trok een pruillip en begon echt te huilen
, met dikke tranen
. Ik wist ff niet hoe ik moest reageren...ze is pas 9,5 maand, wat doe je in zo'n situatie
Oh, Lise, herkenbaar! En dan maar proberen niet te lachen...
Gepland is een groot woord maar je zal het er toch wel eens over gehad hebben met je man hoeveel kindjes jullie graag hadden gewild? Praktijk is soms wel anders dan theorie want de 'wens' kan ook weer veranderen eenmaal er een eerste kindje is maar toch... Hier willen wij echt wel een broertje of zusje voor M.quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:11 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oke, ik geloof dat hier het opvoeden al echt begint. Wát een driftkop zeg
! Net tijdens het broodje eten wilde ze steeds met haar bordje gooien, en dat mag (strenge moeder als ik ben) niet van mij. Dus ik zei: 'Laat je bordje maar staan'. Ze keek me boos aan, trok een pruillip en begon echt te huilen
, met dikke tranen
. Ik wist ff niet hoe ik moest reageren...ze is pas 9,5 maand, wat doe je in zo'n situatie
Een tandquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef freecell het volgende:
En we hebben een tand sinds gisterenWas ik nog niet aan toe geloof ik...
niet alle wensen kunnen werkelijkheid worden. Wij waren dolblij dat ik eindelijk zwanger was van M en hadden de hoop dat het nog een 2e keer zou kunnen lukken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef -Lise- het volgende:
Gepland is een groot woord maar je zal het er toch wel eens over gehad hebben met je man hoeveel kindjes jullie graag hadden gewild? Praktijk is soms wel anders dan theorie want de 'wens' kan ook weer veranderen eenmaal er een eerste kindje is maar toch... Hier willen wij echt wel een broertje of zusje voor M.
De andere 2 kregen later tanden, uk is nog maar 6,5 maandquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Een tandWaarom ben je daar nog niet aan toe?
Ohh, op die manierquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef freecell het volgende:
[..]
De andere 2 kregen later tanden, uk is nog maar 6,5 maand
En het is mijn laatste.... Het voelt als een definitief afscheid van baby-bekkies
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:04 schreef Phaidra het volgende:
Lol, de mini was om 10 uur gaan slapen. Werd om 11.30 wakker, prima. Ik laat hem even drinken voor ik zijn slaapzak uitdoe en meneer valt weer in slaap. En nu slaapt hij nog!!
Alleen als hij last heeft van een volgende tand. Dan gaat hij bijtenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ohh, op die manier![]()
Wat ik zelf wel heel raar vond, is dat ik bij een 4 maanden oude baby haar tandje(s) stond te poetsenKind kreeg nog niet eens bijvoeding toen we daarmee begonnen. Die kop van d'r: "Papa, mama, wat is dit?!?!"
En maar kauwen op die tandenborstel
![]()
Mij lijkt het met borstvoeding trouwens zo vervelendOf valt dat mee?
En ik krijg best trek maar ik vind het zo gezellig om samen te lunchenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:11 schreef -Lise- het volgende:
[..]![]()
Benieuwd hoe lang M. opnieuw zal slapen straks..
Hier doen we het ontbijt altijd samen, hij op het borstvoedingskussen lekker drinken en terwijl eet ik m'n boterhammetjesquote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En ik krijg best trek maar ik vind het zo gezellig om samen te lunchen
Ohja! Lurker betraptquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef freecell het volgende:
[..]
LOLUit het bv topic haal je dat
Hij slaapt 's avonds vanaf een uur of 19:00 tot ergens rond 22:30.
Of van 19:00 tot 20:00 (drinken) en dan tot 23:00....
Of van 19:00 tot 21:30 (drinken) en dan tot 0:00
Dus ik heb dan wel een paar uur mijn handen vrij, maar kan niet echt weg.
Briljant trouwens met die huilbui. Misschien iets strengs in je toon dat ze niet gewend is?
Lise, bekend! Hier ook Pffffrrrrrt in combinatie met etenDrama, alles onder de bietjes, hihi.
Ik vind het ook te grappig stiekem.
En we hebben een tand sinds gisterenWas ik nog niet aan toe geloof ik...
Afgeleid met haar tuitbeker en het bordje weggezet. Ik heb de stukjes brood op de 'tafel' van haar kinderstoel gelegd. Lastig hoor, als mijn normaal zo meegaande baby ineens zo gaat doenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:42 schreef -Lise- het volgende:
[..]
Hoe heb je dan uiteindelijk gereageerd?
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 12:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saartje wordt wel boos als we haar Eggbird afzetten. Dat is een filmpje van babytv dat we af en toe opzetten op youtube. Als we dat afzetten, dan doet ze eerst "EEEH!" en kijkt ze van het scherm naar ons en weer naar het scherm. Als we het dan niet opzetten, gaat ze 'huilen'. Heel nep, want als je het vervolgens opzet, moet ze meteen weer lachen
Hetzelfde doet ze als je ophoudt met een spelletje dat ze leuk vindt. Of als ze wil springen maar je zet haar neer op schoot. "EEEY!"
Ben benieuwd hoe het straks gaat als we inderdaad ook dingen moeten gaan verbieden![]()
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 13:14 schreef -Lise- het volgende:
[..]
Hier doen we het ontbijt altijd samen, hij op het borstvoedingskussen lekker drinken en terwijl eet ik m'n boterhammetjes
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Dankquote:Op vrijdag 17 mei 2013 10:49 schreef Phaidra het volgende:
Een tweede... Ik heb toch altijd wel gedacht dat ik het liefst een gezin met twee kinderen zou willen. Maar nu weet ik het niet meer. Ik zie nu toch meer beren op de weg (wat als de zwangerschap niet zo fijn is als de eerste en hoe zorg ik dan voor de mini? Wat als de tweede niet gezond is?) En misschien ben ik een leukere moeder als we het bij 1 heel tof kind laten. Op dit moment denk ik vaak dat het me nooit gaat lukken om met een kleintje extra weer een goed ritme te vinden, dat het ten koste zal gaan van mezelf, mijn relatie en de mini. En dat vind ik dan weer stom van mezelf, want ik gun de mini heel erg een broertje of zusje![]()
.
Rammelen, ja, dat zal nog wel eens gebeuren als ik een mini-mini baby kroel. Maar dan weer lekker naar huis.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:31 schreef Kyara het volgende:
Ik zal ongetwijfeld nog wel gaan rammelen maar wij zijn hier echt klaar.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
KNAL! En toen zat M.'s broek helemaal onder de poo![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
KNAL! En toen zat M.'s broek helemaal onder de poo![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*poef* nu is het weg
toch fijn dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:46 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Dit had ik geschreven kunnen hebben. Dank
post 269quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:06 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Haha jij bent gek!
Ben je al bij intussen?
Nee, nog geen vervanging. Ja wel , maar dat telt nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]![]()
Wat een inzet.![]()
Jij was laatst op zoek naar vervanging voor de co-sleeper toch? Heb je nog iets gevonden?
wij hebben die ook en propten de eerste tijd 2 handdoekjes aan de zijkant. Dan ging hij niet draaien en hangen. Bij 7/8 maanden kon het ook zonder, maar nog steeds kan hij z'n beentje er met gemak uithalen als hij zich omdraaitquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:52 schreef Mineola het volgende:
Saarze zit wel mooi rechtop ja. Wij hebben ook een verkleiner, dit systeem:
[ afbeelding ]
Maar dat is echt nog ruim voor hem. Ah well, morgen we eens proberen, misschien verbaast hij me.
Dat is bij ons nog niet zo goed geregeld. Vandaag heeft ze de DVD s ontdekt in de boekenkast en was de vuilnisbak opeens populair. Hebben jullie veel weg moeten halen ? Of hoog moeten zetten ?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:55 schreef Phaidra het volgende:
KZ![]()
Ja, dat opletten en achter de mini aanrennen is vermoeiend. Heel herkenbaar! Maar na een tijdje is ons huis wat beter kruipproof gemaakt en kan hij veilig(er) rondkruipen en staan en lopen zonder dat ik er met m'n neus bovenop moet zitten.
Ja super lief, helemaal geen tandjes en wel stapjes maken achter de loopmuisquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:09 schreef Troeta het volgende:
nee nog geen tandjes kleinzusje? Wat lief.
En dit is idd een vermoeiende fase ja. kleine dingetjes weer weghalen, zorgen dat alles stabiel staat waar ze zic h aan op wil trekken.
En gister viel Nena keihard met haar hoofd op het laminaat. Maar eigenlijk verdenk ik broer van omduwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
niet quoten asje
[ Bericht 10% gewijzigd door kleinzusje op 17-05-2013 23:28:56 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Bij jou is het toch dag ?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:19 schreef Gulara het volgende:
Lekker joh midden in de nacht je bevallingservaringen typen. Het is alleen een veels te lang verhaal geworden.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:44 schreef Troeta het volgende:
kz? Ik heb je meisje nou nog nooit gezien! Als je er bent doe nog eens! Ik blijf in het topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asje
All I need is for my man to live up to his role
Flessen wijn en kleine frutsels in een wijnrek, glazen waxinelichtjeshouders op een laag kastje, kabels die nog niet weggewerkt waren, de vaste telefoon naar een andere plek en gewoon dingen niet laten slingerenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:04 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dat is bij ons nog niet zo goed geregeld. Vandaag heeft ze de DVD s ontdekt in de boekenkast en was de vuilnisbak opeens populair. Hebben jullie veel weg moeten halen ? Of hoog moeten zetten ?
In ons vakantiehuis was het wel erg vermoeiend omdat ze net van alles kon, wij er nog aan moesten wennen en het huis niet bekend was. + een hond en katen 3x zo groot als hier. Hahahaha
Maar ik mis nu soms de tijd dat ik haar op een kleedje legde en ze er nog steeds lag na 5 minuten
+1quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, shit! Ben ik gewoon 2x te laat voor foto![]()
Luuk ligt ook amper op de grond. Alleen als Sofie op bed ligt (maar mijn streven is, dat hij dan ook op bed ligt) of als N en ik beide thuis zijn. Sofie is idd in staat om zo op zijn hoofd te gaan staan. Omdat ie in de weg ligt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:29 schreef Kyara het volgende:
Dat wordt inderdaad nog wel een uitdaging. Al dat kleine spul op de grond.....
Ik zit hier een beetje dat ik de meisjes lekker op de grond op een kleed wil leggen maar dat er dan ook nog een lompe dreumes rondkruipt. Die heeft sowieso niet in de gaten dat je ergens om heen kunt, die gaat er gewoon dwars doorheen of anders overheen....
Qua resultaat komt dat blijkbaar overeen met een goedbedoelende maar lompe overenthousiaste dreumes....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Leuk zo'n ondernemende jaloerse,peuter
Ja, is lastig. Daar gaat het in het dreumestopic ook veel over. Hij zit nu op een leeftijd dat hij het wel weet maar zich nog niet kan beheersen omdat hij de gevolgen niet kan overzien. Maar hij begrijpt nog niet waarom hij niet met een blokje op het hoofd van zijn zusje mag rammen.....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:24 schreef kleinzusje het volgende:
Hier op de speelzaal zie ik dat ook. Snapt M al dat iets niet mag/kan ?
Dat was hier het signaal om het ritme wat om te gooien. Etenstijden iets anders, slaaptijden anders (langer wakker blijven bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:27 schreef kleinzusje het volgende:
Help ! Sinds 2 dagen voor de vakantie ( = ruim 2 weken geleden, bij toen 9,5 maand) werd het slapen opeens lastig. Normaal is het hier wegleggen en slapen. Maar nu (bijna) alleen nog op me. Als ik haar weg leg hoor ik vaak na een uurtje geluid en dan staat ze recht op in bed.
Op vakantie was het een week weer "normaal" maar nu, sinds we thuis zijn, is het echt alleen maar op me willen slapen. Ook snachts.
Komt dit door alle nieuwe ontwikkelingen ? Alles wat ze mee maakt ?
Ik vind het wel lief en knus enzo, maar het is erg tijdrovend en soms vemoeiend.![]()
Ga ik daar maar eens meelezen alvastquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:29 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, is lastig. Daar gaat het in het dreumestopic ook veel over. Hij zit nu op een leeftijd dat hij het wel weet maar zich nog niet kan beheersen omdat hij de gevolgen niet kan overzien. Maar hij begrijpt nog niet waarom hij niet met een blokje op het hoofd van zijn zusje mag rammen.....
Is het te licht op haar kamer? Is ze bang? Is er iets veranderd op haar kamer? Ik probeer even mee te denken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:18 schreef kleinzusje het volgende:
Cathmar: Ze slaapt elke ochtend rond 10.00 uur ongeveer zo'n 1,5 uur. Eerst ook smiddags 1,5 uur. Maar nu nog 30 minuten. Dus in totaal 2 uur.
Dat steeds terug gaan werkt hier niet. Er uit pakken en even op me nemen wel. Een strijd maak ik er idd niet van. Net als met eten: niet, dan niet.............
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:22 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Is het te licht op haar kamer? Is ze bang? Is er iets veranderd op haar kamer? Ik probeer even mee te denken.
Ik heb dus zoietsNee, alles is hetzelfde. Misschien te licht ? En ze kan sinds 2 weken in haar bedje staan. Dat is nieuw !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het een reactie is op haar ontwikkeling. Ze is extreem allert.
Lief dat je mee denkt![]()
Weet wel dat het ook zo weer kan veranderen.
edit: Als wij die box hier zouden hebben is de kamer vol, hahahahahaAll I need is for my man to live up to his role
Ik hoop dat het snel beter gaat. Er gebeurd nu wel heel veel bij haar.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:28 schreef kleinzusje het volgende:
Maar ze slaapt nu al een uur![]()
Gulara thx
Hier is in slaap vallen ook lastig momenteel. Weglopen is instant paniek (en houdt niet op na 5-10 min), maar ook als we in de kamer blijven gaat hij staan, brabbelen, geinen. Terwijl hij echt wel moe is, maar hij snapt gewoon niet dat hij moet blijven liggen om te kunnen slapen lijkt het. Wat wel werkt: erbij blijven staan en direct ingrijpen als hij aanstalten maakt om te gaan zitten. Niets meer zeggen, alleen hand op zijn buik leggen zodat hij blijft liggen. Dan valt hij toch binnen een kwartier in slaap.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:38 schreef kleinzusje het volgende:
Klinkt goed Kyara !![]()
Ben gewoon bang dat ze te weinig slaapt krijgt. Of regelen ze dat zelf ?
Edit: Maar ik heb niks te klagen, het is alleen dus bezorgdheid of ze wel aan dr uren komt en ik het "goed" doe. Ze is fantastisch, super lief en vrolijk en huilt heel weinig. Met " het op me in slaap vallen" kan ik haar daarna makkelijk wegleggen. Ben het gewoon niet gewend. Maar mn gevoel zegt dat ze mij nu extra nodig heeft. Soort geborgenheid door alles wat ze meemaakt en nieuw is.
Hangt ervan af wat je wilt en hoe je het wilt gebruiken. Wij hebben bij Nathan vanaf 5.5 maanden een trip trap gebruikt.ik vind em ideaal. En lekker klein, vind die van IKEA altaltijd in de weg staan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef Fieder het volgende:
Ah KZ, gemist![]()
Lastig die slaapjes, hier is t sowieso iedere dag anders. En als ze dan doorslapen kan dat ook zo weer omslaan lees ik![]()
Ik ben me aan t orienteren op een kinderstoel. Kan ik gewoon met de antilop van ikea beginnen? kan daar n zitverkleiner in? Of toch beter meteen een duurdere aanschaffen voor mn mini?
Enorm handig die stoel! Heb ook zo'n houten ding, maar blijf die Ikea stoel pakken. Ik hoef zelf geen andere. Misschien als je een design stoel wil ofzo, maar anders ideaal! (ook om in de auto te gooien, buiten te zetten). Volgens mij heb ik er 3quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef Fieder het volgende:
Ik ben me aan t orienteren op een kinderstoel. Kan ik gewoon met de antilop van ikea beginnen? kan daar n zitverkleiner in? Of toch beter meteen een duurdere aanschaffen voor mn mini?
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:23 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Enorm handig die stoel! Heb ook zo'n houten ding, maar blijf die Ikea stoel pakken. Ik hoef zelf geen andere. Misschien als je een design stoel wil ofzo, maar anders ideaal! (ook om in de auto te gooien, buiten te zetten). Volgens mij heb ik er 3![]()
Box van Marktplaats.
nee dat meestal niet. Meer dat als hij 1x lang slaapt (zoals gister 3,5 uur, van 10 tot half 2) dan laat ik hem de rest van de dag op. Alleen als hij later in de middag nog zou slapen, maak ik hem uiterlijk 5 uur wakker. Maar dat komt bijna nooit voor.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:51 schreef -Lise- het volgende:
Dus jij maakt je zoontje wel wakker Phaidra als hij te lang zou slapen overdag?
Niets ernstig hoor. Eerste maal vanwege berg die maar niet verdween (en hij had er ook vreselijke jeuk bij, krabde heel z'n hoofd open) en eczeem. Toen wou ze nog geen hormoonzalf voorschrijven maar andere zalfjes hielpen niet, dus nogmaals teruggegaan en nu toch maar mee begonnen en het is al bijna helemaal verdwenen. Hopelijk blijft het nu ook weg..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:52 schreef Kyara het volgende:
Lise, je noemt een kinderarts. Mag ik vragen waarom jullie met M bij de kinderarts lopen?
Wij zien zo'n zelfde jongetje door de kamer schuiven, met dezelfde schoenen in zijn mond. Als hij het kruipend doet is het net een hondje, zeker als hij dan ook nog een bal met zijn neus vooruit duwt en er achteraan gaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik lig helemaal dubbel om mijn jongetje met schoenenfetish. Zo gaat hij de hele kamer door, want alles gaat beter met een schoen in je mond![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat hoofd erbij ook
Kan dat ook bij BV dan? Hij had het namelijk al een hele tijd voor we begonnen met groentenpap..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:17 schreef freecell het volgende:
Phaidra
Lise, ontstoken eczeem en berg hebben we hier ook gehad bij twee kinderen en dat had in beide gevallen iets met een voedselovergevoeligheid te maken.
Hoeft niet, kan wel. Even iets om in de gaten te houden
haha, zo doet I. dat ook iddquote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:45 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Wij zien zo'n zelfde jongetje door de kamer schuiven, met dezelfde schoenen in zijn mond. Als hij het kruipend doet is het net een hondje, zeker als hij dan ook nog een bal met zijn neus vooruit duwt en er achteraan gaat.
Leuk he, baby's die lachenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef danic het volgende:
Nog niet bijgelezen maar......mijn meisje lachtoooh jongens wie veegt me op
![]()
Had ik al![]()
gezegd?
Picsquote:Op zaterdag 18 mei 2013 21:09 schreef danic het volgende:
Nog niet bijgelezen maar......mijn meisje lachtoooh jongens wie veegt me op
![]()
Had ik al![]()
gezegd?
Das nog vrij moeilijk, maar vanmiddag heb ik wat met de digitale camera vastgelegd.quote:
+1quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, shit! Ben ik gewoon 2x te laat voor foto![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |