He wat grappig, das hier precies hetzelfde.. Maar dat wakker blijven hequote:Op donderdag 16 mei 2013 12:30 schreef kaatjejannie het volgende:
Luuk sliep vanaf een maand of 2 door (23.00-7.00 ongeveer) Maar is daar op een gegeven moment weer mee gestopt. Nu meestal nog 1 of 2 nachtvoedingen. Ik merk ook dat het aan mezelf ligt. Als ik tijdens de voeding in slaap val, en Luuk ook, word ik meestal een uurtje later wakker. Als ik Luuk dan alsnog in bed leg, dan is ie meestal een uurtje daarna weer wakker. Als ik mezelf wakker hou, dan leg ik hem weg als hij klaar is, en dan slaapt ie meestal langer (dan kan er zo een uur of 4-5 tussen zitten)
Mijn ventje zit al weken op 8 voedingen, en is ruim 6 maanden.quote:Op donderdag 16 mei 2013 12:38 schreef pessie het volgende:
Mineola ik had het net gelezen. Is tof hoor!
Le, je ventje thuis![]()
Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.
Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt. Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
Ja ze zal het ook maar gewoon moeten accepteren idd. Maar ik voel me soms gewoon bezwaard als zij of m'n schoonouders hier zijn als ik haar na een uur weer aanleg. Dan probeer ik het soms nog even te rekken omdat zij dan haar gaan proberen te troosten terwijl ik toch allang weet dat dat niet werkt want ze wil gewoon drinken. En dan krijg je zo'n meewarrige blikquote:Op donderdag 16 mei 2013 12:40 schreef pessie het volgende:
Mineola ik had het net gelezen. Is tof hoor!
Le, je ventje thuis![]()
Lot, herkenbaar.. Maar tegen MN moeder zeg ik dat ik het gewoon anders doe. Aangezien ik toch al zxo gek blijk te zijn dat ik lang voed zegt ze nu niet eens meer iets. En Lauren zit nog steeds op 8 a 12 voedingen per dag, ruim 11 weken oud.
Ik doe steeds zo MN best om bij te lezen maar dan lukt reageren amper nog omdat er een kind aan me trekt. Ik ben dus doorgaans wel van het wel en wee van iedereen op de hoogte.
Oh godquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerste is laatste buikfoto, tweede is net geboren en laatste foto is van gisteren.
Lot, ik herken het ook wel helaas. Mijn schoonmoeder (eigen moeder is helaas overleden) is ook van de oude stempel en komt ook af en toe met adviezen zoals 'huilen is goed voor de longetjes', 'laat maar huilen, anders verwen je hem', 'vaste voeding vanaf 3-4 maanden' enz. Ze is gelukkig niet erg opdringerig maar die 'visies' van haar zorgen er wel voor dat ik haar (nog) niet laat oppassen en dat vind ik soms wel jammer.
[ Bericht 2% gewijzigd door -Lise- op 16-05-2013 15:21:25 ]
In sommige gevallen kan iets dergelijks best helpenquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:42 schreef Fieder het volgende:
Ik krijg van de oude stempel vaak het advies om L 's nachts met wieg in de keuken te leggen met de deuren dicht zodat ik kan slapen
Ja, ziet er een stuk beter uit. Eind deze week ga ik d'r hoofdje nog 1x behandelen. Die geur is alleen erg als ik de pads net heb gebruikt, na het wassen ruikt ze weer heerlijk naar Elinquote:Op donderdag 16 mei 2013 14:55 schreef -Lise- het volgende:
Hai Tante_Soesa, thx![]()
Fijn om te horen dat de berg nog steeds een stuk minder is! En die geur neem je er dan maar bij he
Betaal je je ouders ervoor? Zo niet, dan vind ik persoonlijk dat je ze maar tot bepaalde hoogte 'regels' kunt opleggen. Baby's slapen op hun rug, bijvoorbeeldquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:01 schreef L0t.. het volgende:
Dat oppassen zal hier ook nog wel een dingetje worden idd als ik over 2 maanden weer ga werken. Onze ouders gaan beiden regelmatig een dag oppassen dan maar dan wil ik wel dat ze onze regels aanhouden..
Nee ik betaal ze er niet voor. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ze haar gaan laten huilen omdat ze volgens hun maar X voedingen zou moeten krijgen om de zoveel uur.Verder vertrouw ik ze ook wel dat ze gewoon lief zijn voor haar en dat het allemaal prima zal gaan maar dat is dus iets wat ik echt niet wil hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Betaal je je ouders ervoor? Zo niet, dan vind ik persoonlijk dat je ze maar tot bepaalde hoogte 'regels' kunt opleggen. Baby's slapen op hun rug, bijvoorbeeld
Mijn moeder past ook 1x in de week op Saartje. Ik vertel haar hoe vaak Saartje ongeveer moet eten, en wat/hoeveel. Verder doet ze maar. Dat klinkt misschien heel nonchalant, maar ik vertrouw mijn moeder. Ben zelf heel liefdevol opgevoed, dus ik ga er gewoon vanuit dat Saartje niks tekort komt.
Tuurlijk zeg ik het mijn moeder als ik het idee heb dat Saartje bijvoorbeeld last heeft van haar tandjes. Heb het aangegeven toen ze een dutje minder ging doen, etc,. Maar mijn moeder mag zelf kijken hoe laat Saartje eet, hoe laat & hoe lang ze slaapt, etc. Door zelf te doen, leert ze (mijn moeder) ook sneller de signalen te lezen: wanneer is Saartje écht moe? Wanneer heeft ze honger? Wanneer wil ze spelen? Etc.
Oh, ja! Maar dan zijn het ook geen 'regels', imo. Regels leg je op; zo 'moet' het.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar dat moet ook wel passen bij de oppas. Als ik mijn schoonmoeder zo vrij laat dan raakt ze gegarandeerd in de stress. Die wil juist heel erg graag een vast schema en regels. Het liefst zou ik het ook op jouw manier doen, dat hebben we ook gedaan/doen we ook met het KDV en dat werkt. Ze slaapt daar ook anders dan thuis maar in the end net zo prima!
Mijn schoonmoeder wil dus echt weten hoe laat ze móet slapen. Dan zeg ik, ongeveer na 3 uur wakker zijn is ze meestal weer moe. Dan vraagt zij dus meteen hoe laat ze wakker is geworden uit haar laatste slaapje. Zij ziet het dan meteen als een regel terwijl het voor mij een richtlijn is. snap je? Laatste paste ze op en toen ik E om half 4 kwam halen begon m'n schoonmoeder zich meteen te verontschuldigen dat ze d'r fruit nog niet op had en dat had ze om 3 uur moeten hebben. Zo werk ik niet, ze krijgt fruit als ze wakker is na haar middagslaap. Zoiets. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik E. makkelijker en meer ontspannen achter laat bij het KDV waar ze ook makkelijker en ontspannen zijn dan bij mijn schoonmoeder. Hoe lief ze ook is en hoe ontzettend gék ze op haar oudste kleindochter isquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ja! Maar dan zijn het ook geen 'regels', imo. Regels leg je op; zo 'moet' het.
Als je schoonmoeder anders in de stress schiet, dan is het een heel ander verhaal. Dan zijn het -voor mijn gevoel- meer richtlijnen en tips![]()
Mijn moeder vindt het prettig om te weten hoe laat Saartje ongeveer eet, thuis (om de 4 uur een fles, tegenwoordig), want dan kan ze ook het gedrag van S. beter inschatten. Maar het is dan geen regel ('precies 4 uur ertussen laten', meer een richtlijn). Naar eigen inzicht kan ze daar zeker van afwijken
Ja, snap heel goed wat je bedoeltquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder wil dus echt weten hoe laat ze móet slapen. Dan zeg ik, ongeveer na 3 uur wakker zijn is ze meestal weer moe. Dan vraagt zij dus meteen hoe laat ze wakker is geworden uit haar laatste slaapje. Zij ziet het dan meteen als een regel terwijl het voor mij een richtlijn is. snap je? Laatste paste ze op en toen ik E om half 4 kwam halen begon m'n schoonmoeder zich meteen te verontschuldigen dat ze d'r fruit nog niet op had en dat had ze om 3 uur moeten hebben. Zo werk ik niet, ze krijgt fruit als ze wakker is na haar middagslaap. Zoiets. Ik kan dan ook echt zeggen dat ik E. makkelijker en meer ontspannen achter laat bij het KDV waar ze ook makkelijker en ontspannen zijn dan bij mijn schoonmoeder. Hoe lief ze ook is en hoe ontzettend gék ze op haar oudste kleindochter is
Klopt idd! Was ik alweer vergeten. Maar Saartje werd in het ziekenhuis ook op haar zij gelegdquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:24 schreef LadyBlack het volgende:
Overigens zeiden hier zowel het ziekenhuis als de kraamhulp dat E op haar zij moest slapen. Alleen het consultatiebureau adviseerde slapen op de rug.
Ik doe het dus maar een beetje om en om... E wordt sowieso vaak op haar rug wakker. En vanochtend lag ze half op haar buik
Ik maak E. niet wakker in ieder geval. Ze heeft gister 2x 2 uur geslapen en sliep 's nachts prima. Ik heb juist weer eens gelezen om baby's juist níet wakker te maken overdag maar ik weet niet meer waaromquote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef -Lise- het volgende:
Mijn baby gunt me extra tijd om te Fok!ken denk ikHij slaapt nog steeds en dat is echt zeldzaam overdag
![]()
Maken jullie je baby wel eens wakker als hij/zij langer slaapt dan 2 uur overdag? Meen dat eens ergens gelezen te hebben dat ze overdag best niet langer slapen dan 2 uur per dutje om de nachtrust niet te verstoren..
Ik laat E lekker slapen nu, eerder maakte ik haar wakker voor voedingen (omdat ze niet genoeg aankwam) maar nu kan ze zelf aangeven wat ze nodig heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2013 15:32 schreef -Lise- het volgende:
Mijn baby gunt me extra tijd om te Fok!ken denk ikHij slaapt nog steeds en dat is echt zeldzaam overdag
![]()
Maken jullie je baby wel eens wakker als hij/zij langer slaapt dan 2 uur overdag? Meen dat eens ergens gelezen te hebben dat ze overdag best niet langer slapen dan 2 uur per dutje om de nachtrust niet te verstoren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |