Uiteindelijk betaald de belastingbetaler alle belastingen toch? Alleen de verdeelsleutel verandert en daar zit hem mogelijk de winst voor de belastingbetalende huurder.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Is een verhuurder eigenlijk vrijgesteld van OZB, dat wist ik namelijk niet. Stijging van de kosten van de eigenaar vloeit uiteindelijk altijd door in de huur. Plus wat extra natuurlijk
Daarom begrijp ik dat gejuich niet zo. Want uiteindelijk wordt dat gewoon getrokken uit de beurzen van zowel koper als huurder.
Daar verandert niks in, anders dat dat hogere inkomens dan relatief minder geraakt worden, en lagere meer. Ik denk dat jouw dansje dan in het acheruit moet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Uiteindelijk betaald de belastingbetaler alle belastingen toch? Alleen de verdeelsleutel verandert en daar zit hem mogelijk de winst voor de belastingbetalende huurder.
Nu wel ja. eerst mocht de huur hooguit met de inflatie verhoogd worden, dus dan groeit er een en ander scheef qua oude en nieuwe bewoners van eenzelfde woning. Nu trekken ze dat recht en begint half NL te miepen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is een verhuurder eigenlijk vrijgesteld van OZB, dat wist ik namelijk niet. Stijging van de kosten van de eigenaar vloeit uiteindelijk altijd door in de huur. Plus wat extra natuurlijk
Alles wat de verhuurder aan kosten maakt wordt uiteindelijk toch vanzelf in de huur doorberekend + marge. Dus volgens mij is het nogal raar als je als bewoner (koper danwel huurder) blij bent met lastenverhogingen. Zeker als je een laag inkomen hebt. Dus ik begrijp de feestmuziek niet zo? Of gaat iemand dan op straat wonen ofzo?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nu wel ja. eerst mocht de huur hooguit met de inflatie verhoogd worden, dus dan groeit er een en ander scheef qua oude en nieuwe bewoners van eenzelfde woning. Nu trekken ze dat recht en begint half NL te miepen.
Al jááren. Toch wel tekenend dat je dat soort basic informate niet eens weet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is een verhuurder eigenlijk vrijgesteld van OZB, dat wist ik namelijk niet.
Niet zolang je al 20 jaar ergens woont en je huur mag slechts met de inflatie verhoogd worden. Dan kom je goed weg.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Alles wat de verhuurder aan kosten maakt wordt uiteindelijk toch vanzelf in de huur doorberekend + marge.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:02 schreef blomke het volgende:
Al jááren. Toch wel tekenend dat je dat soort basic informate niet eens weet.
Of de huur is feitelijk zo laag dat al die kosten voor de verhuurder niet gedekt worden. Dat zal toch ook vaak het geval zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Gefeliciteerd, als huurder betaal je het eigenaarsdeel indirect ook. Daarom is dit soort discussies over eigenaarslasten zo idioot. Elk huurhuis heeft ook een eigenaar, eentje die zijn kosten + winst wil terugzien. Dus links- of rechtsom betaalt iedereen daaraan mee, alleen lagere inkomens relatief meer dan hogere. Lijkt me nou niet iets om blij mee te zijn?
Hetzelfde geldt overigens voor onderhoudskosten, financieringsrente etc.
Ik geef je gelijk wat betreft het huurdersdeel, ik was er naast.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Gefeliciteerd, als huurder betaal je het eigenaarsdeel indirect ook. Daarom is dit soort discussies over eigenaarslasten zo idioot. Elk huurhuis heeft ook een eigenaar, eentje die zijn kosten + winst wil terugzien. Dus links- of rechtsom betaalt iedereen daaraan mee, alleen lagere inkomens relatief meer dan hogere. Lijkt me nou niet iets om blij mee te zijn?
Hetzelfde geldt overigens voor onderhoudskosten, financieringsrente etc.
Duurzaam blijft natuurlijk niet zo, of er wordt beknibbeld op o.a. onderhoud.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of de huur is feitelijk zo laag dat al die kosten voor de verhuurder niet gedekt worden. Dat zal toch ook vaak het geval zijn.
Huurverhogingen..............quote:Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dus wat slecht is voor een eigenaar is ook slecht voor een huurder, direct of indirect
Om kostendekkend te blijven..............quote:
Really?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef Tikbalang het volgende:
31 jaar lang 450 Euro vangen is toch ook 167k.
En onderhoud, aanpassing aan de huidige tijd (CV?), allemaal verwaarloosbaar zeker?quote:Zo snel gerekend zal de WBV er wel een leuk bedrag aan verdient hebben dus.
En nieuwbouwwoningen kennen weer een onrendabele top. Natuurlijk zijn jaren '30 woningen hun waarde allang verhuurd, maar dat wil niet zeggen dat er goud geld te verdienen valt met het simpel verhuren van wat huisjes. Anders zou ik zeggen; stap nu inquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef Tikbalang het volgende:
Nou gezien de waanzin die we laatste jaren gezien hebben bij de wat grotere WBV's zoals Vestia, Woonbron en die Rotterdammers met de Rotterdam en nog wel een stuk of wat. Zal het met dat kostendekkend bljiven wel meevallen. Even denken ik zat vorig jaar 3 maand in een huurhuis en betaalde dacht ik 470 euro ofzo. Gebouwd 1982 ergens omliggende prive huizen (zelfde bouw en bouwdatum) staan te koop voor 180k. 31 jaar lang 450 Euro vangen is toch ook 167k. Lijkt mij niet dat de huur in 1983, 900 gulden was maar de bouw zal ook niet boven de 100k in gulden geleden hebben. Zo snel gerekend zal de WBV er wel een leuk bedrag aan verdient hebben dus.
Gaarne wel even de 2 laatste regels dan lezen, daar zeg ik al dat in 1983 de huur niet 900 gulden geweest zal zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Really?
Dus 31 jaar geleden was die huur omgerekend al 991,- gulden?
[..]
En onderhoud, aanpassing aan de huidige tijd (CV?), allemaal verwaarloosbaar zeker?
Als ik 1 moljoen zou hebben zou ik zo 5 huizen kopen en die verhuren. Er valt prima mee te verdienen zolang je er maar geen grote lening op hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En nieuwbouwwoningen kennen weer een onrendabele top. Natuurlijk zijn jaren '30 woningen hun waarde allang verhuurd, maar dat wil niet zeggen dat er goud geld te verdienen valt met het simpel verhuren van wat huisjes. Anders zou ik zeggen; stap nu in.
Er valt geld mee te verdienen, maar met 1 miljoen kan je rendabeler dingen doen dan 100% in vastgoed investeren.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:55 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Als ik 1 moljoen zou hebben zou ik zo 5 huizen kopen en die verhuren. Er valt prima mee te verdienen zolang je er maar geen grote lening op hebt.
Dat is zeker zo maar daar het hier over huizen gaat hoef ik het niet over andere dingen te hebben dan investeren in iets anders dan huizen. Zo kun je je geld ook in de scheepvaart steken, zo heeft mijn werkgever vorig jaar 1.5 miljoen in zijn zak gestoken. Helaas was er dit jaar een incidentje die zo even 300k gekost heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er valt geld mee te verdienen, maar met 1 miljoen kan je rendabeler dingen doen dan 100% in vastgoed investeren.
Godzijdank hoef ik me over dat soort dingen totaal geen zorgen meer te maken. Zoals jij zegt, is het onderhoud verwaarloosbaar (zelfs als je het laat doen), en af en toe een en ander vervangen kost kennelijk ook niks. Zelfs als je dat laat doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:51 schreef Tikbalang het volgende:
Gaarne wel even de 2 laatste regels dan lezen, daar zeg ik al dat in 1983 de huur niet 900 gulden geweest zal zijn.
En onderhoud bestond uit 1 keer een nieuwe ketel (1998), dubbele beglazing beneden, een standaard keukentje welke uit 1998 stamde ofzo, de douche en wc was nog bouw 1983 en af en toe wat verfwerk. Dat zij de kosten ook allemaal niet qua onderhoud.
Maar zou jij dan adviseren om je hele leven te blijven huren?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alleen daarom wil ik jongeren het advies geven geen huis te kopen, zo'n hypotheek en 'je eigen' stapel stenen op een postzegel is de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker iedere maand melken en deze afromen.
De overheid blijft gewoon appeltaart met slagroom eten (en niet alleen op de openhuizendag)
Gedeelde smart, is halve smart...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar zou jij dan adviseren om je hele leven te blijven huren?
ja, veel beter is huren inderdaad. Das de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker jaar na jaar meer melk laten afstaan, terwijl de koeien zelf er na een half leven lang melk afstaan helemaal niks voor terug krijgen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alleen daarom wil ik jongeren het advies geven geen huis te kopen, zo'n hypotheek en 'je eigen' stapel stenen op een postzegel is de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker iedere maand melken en deze afromen.
De overheid blijft gewoon appeltaart met slagroom eten (en niet alleen op de openhuizendag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |