abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:44:15 #226
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_126815507
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 13:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mooi huis Monky!

Dat is het soort huis dat iedere Nederlander verdient, veel beter dan zo'n postzegel op een vinex locatie.
CC kan niet wachten tot ze een sick mansion van haar uitkering kan kopen! :9
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:50:30 #227
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126821230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:22 schreef Sparqq het volgende:
Herstel? Of prijs stabilisatie? Zijn twee totaal verschillende zaken.
herstel is de weg omhoog, prijzen gaan altijd weer een keer omhoog , dus herstel, ,. Of ze ooit weer zullen herstellen naar het niveau van het hoogtepunt van de bubble ligt helemaal aan de inflatie. Als men in europa slim is, laat men lonen en prijzen flink stijgen, dan is het schuldenprobleem zo weg. als over zeg 20 jaar de lonen gemiddeld 3x zo hoog zijn, is het schuldenprobleem vwb de hypotheken opgelost.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_126821577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:35 schreef RemcoDelft het volgende:
De prijsindex is in april 2013 gelijk aan maart-april 2003. Oftewel de grote prijsstijging van de jaren daarvoor is nog niet uit de markt.
Dat is toch wel ernstig. Dat zijn ook jaren van inflatie i.c.m. loonstijging. En 'n stevige hypotheekrentedaling. M.a.w. daar komt het "perceptiespook" weer om de hoek kijken: mensen kijken niet naar harde getallen/prijzen/woonlasten, maar laten zich leiden door angsten, negatieve vooruitzichten en sentimenten, zo van: "het dieptepunt is er nog lang niet".

Betekent ook dat de huizen in die jaren way overpriced werden verkocht. Laat nou net in 2003 mijn grootste vijand in dat jaar een saaie jaren '80 tussenwoning hebben gekocht :') ! Z'n buurman staat al 4 jaar te koop; nu, vandaag de dag, voor een vraagprijs lager dan mijn vijand in 2003 excl. k.k. heeft betaald *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door blomke op 21-05-2013 19:03:28 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126822617
Weet je wat pas echt duur is? De grond voor een graf, zeker als je eeuwigdurend wilt. Ben benieuwd of dat ook nog een bubbel gaat opleveren de komende tijd. ;)
Als je goed zoekt kun je nu al wel kopen, voor de prijzen echt hard gaan stijgen.. O-)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:24:37 #230
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126823316
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:35 schreef RemcoDelft het volgende:
@99999: wil jij onderstaande grafiek updaten in de OP?

Een update van "mijn" grafiekje met prijs- en indexveranderingen sinds 1995:

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)
[ afbeelding ]

De prijsindex is in april 2013 gelijk aan maart-april 2003. Oftewel de grote prijsstijging van de jaren daarvoor is nog niet uit de markt.
ofwel we zakken nog ff door, want de grootste bubble zat inderdaad in de periode daarvoor.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 21 mei 2013 @ 19:35:21 #231
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126824207
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:44 schreef monkyyy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

CC kan niet wachten tot ze een sick mansion van haar uitkering kan kopen! :9
:Y
*O*
:P
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_126825715
quote:
Gemiddelde hypotheeksom daalt in twee jaar met zo’n ¤50.000,- Ruim 35% minder huizen verkocht

Je verwacht het niet, de huizenprijzen zijn met bijna 8% gedaald. We kunnen het bijna geen nieuws meer noemen, maar toch zoeken we er even wat cijfertjes voor u bij. Vorige maand werd al voorzichtig over ‘herstel’ gesproken, maar de nieuwe cijfer bevestigen dat we nog steeds te maken hebben met een dikke vette huizenmarktcrisis. De prijs van een gemiddeld Nederlands huis daalde in april 2013 met 7,6% op jaarbasis en is inmiddels bijna 20% in waarde gedaald sinds de piek in 2008. De gemiddelde hypotheeksom is in de afgelopen twee jaar met ruim ¤50.000,- gedaald. Dat is omgerekend een daling van ¤68,50 per dag.

Ruim 35% minder huizen verkocht op jaarbasis

Er werden in de maand april slecht 6.550 huizen verkocht in Nederland. Dat is een daling van ruim 35% ten opzichte van een jaar eerder, toen er nog ruim 10.000 huizen van eigenaar wisselden. In april 2008 werden er zelfs nog 18.500 huizen verkocht. Ten opzichte van 5 jaar geleden bedraagt de daling van het aantal verkochte woningen dus zo’n 65%. De huizenmarkt komt steeds verder tot stilstand en de lucht loopt gestaag verder uit de Nederlandse huizenmarkt-zeepbel. Vooralsnog niemand die daar wat aan kan doen.
http://biflatie.nl/artike(...)der-huizen-verkocht/

pi_126825821
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 10:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De hele huizenmarkt zit muurvast en we duiken steeds verder de crisis in. Ik hoop ook van harte op herstel hoor. Enkel een paar dwazen vinden het allemaal heel tof en mooi omdat ze denken dat ze straks plots wel die gigantische vrijstaande woning kunnen kopen voor een modaal salaris...
Volgens mij bedoel je dat men wacht totdat je weer voor een modaal salaris een simpele rijtjeswoning kan kopen in plaats van een tochtige portiekflat in een kansenwijk of moet uitwijken naar noordoost Groningen. Althans, zo kijk ik er tegenaan.
pi_126826084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je dat men wacht totdat je weer voor een modaal salaris een simpele rijtjeswoning kan kopen in plaats van een tochtige portiekflat in een kansenwijk of moet uitwijken naar noordoost Groningen. Althans, zo kijk ik er tegenaan.
Als ik dat bedoeld had zou ik dat wel hebben opgeschreven. Je hebt hier een aantal figuren met een compleet wereldvreemde visie, daar had ik het over.
pi_126827690
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:14 schreef poemojn het volgende:
Weet je wat pas echt duur is? De grond voor een graf, zeker als je eeuwigdurend wilt. Ben benieuwd of dat ook nog een bubbel gaat opleveren de komende tijd. ;)
Als je goed zoekt kun je nu al wel kopen, voor de prijzen echt hard gaan stijgen.. O-)
Mwoah, de kosten zijn, na aanschaf, gering. Je betaalt geen OZB, EWF-bijtelleng of stookkosten. ook het onderhoud is bij de prijs in. En je kan er jaren profijt van hebben. Nee, da's nog niet zo'n gekke investering.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126827733
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 19:59 schreef 99.999 het volgende:
Je hebt hier een aantal figuren met een compleet wereldvreemde visie, daar had ik het over.
Weet je wat wereldvreemd is? De Nederlandse huizenmarkt en het politieke beleid daarom heen.
pi_126827768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:26 schreef blomke het volgende:

[..]

Weet je wat wereldvreemd is? DE Nederlandse huizenmarkt en het politieke beleid daarom heen.
Ah, leg eens uit?
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:28:45 #238
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126827852
Ook leuk om in de gaten te houden:

de OZB was al een melkkoe, maar dit wordt nog veel erger. de gemeentes gaan de OZB de komende jaren fors verder omhoogtrekken, terwijl de huizenprijzen dalen willen ze toch meer inkomsten genereren, reken op OZB stijgingen van 5-10% per jaar. Ik lees het in de stukken van de gemeente waar ik woon ook. Reken er maar niet op dat die OZB weer omlaag gaat mochten de huizenprijzen ooit weer omhoog gaan. Dit zal weer leiden tot nog minder betaalbare woningen, waardoor de prijzen zakken en de OZB verder omhoog gaat etc...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:31:30 #239
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126827981
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ah, leg eens uit?
hij heeft wel gelijk. HRA die allang afgeschaft had moeten worden, de absurde regelgeving tav bouw, grondspeculatie, totaal disfunctioneren van de huurmarkt, extreme belastingdruk, etc.. etc..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:31:49 #240
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126828000
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

de OZB was al een melkkoe, maar dit wordt nog veel erger. de gemeentes gaan de OZB de komende jaren fors verder omhoogtrekken, terwijl de huizenprijzen dalen willen ze toch meer inkomsten genereren, reken op OZB stijgingen van 5-10% per jaar. Ik lees het in de stukken van de gemeente waar ik woon ook. Reken er maar niet op dat die OZB weer omlaag gaat mochten de huizenprijzen ooit weer omhoog gaan. Dit zal weer leiden tot nog minder betaalbare woningen, waardoor de prijzen zakken en de OZB verder omhoog gaat etc...
De lokale overheden begrijpen dat vastgoed de manier is om de gaten in de begroting te dichten. Den Haag deelt steeds minder geld uit en schuift steeds meer verantwoordelijkheden af op de gemeenten. Geef ze eens ongelijk dat ze dan op zoek gaan naar geld en welk is een beter slachtoffer dan de eigenaren van vastgoed. Hoe verder ze onder water staan, hoe kleiner de kans dat ze gaan verhuizen naar een goedkopere gemeente.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_126828008
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:27 schreef 99.999 het volgende:
Ah, leg eens uit?
Hoge inkomens sterker subsidieren dan lage inkomens,
Grond voor koopwoningen extra duur maken om de grondprijs voor sociale huurwoningen te verlagen,
Hoge inkomens toestaan om in objectgesubsidieerde huurwoningen te wonen,
OZB,
Eigen Woning Fofait,
(Kosten voor) de verplichte notaris,
Verhuisboete, genaamd overdrachtsbelasting,
Grondpolitiek om gemeentelijke uitgaven&schulden af te dekken,
etc.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:35:20 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126828175
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk. HRA die allang afgeschaft had moeten worden, de absurde regelgeving tav bouw, grondspeculatie, totaal disfunctioneren van de huurmarkt, extreme belastingdruk, etc.. etc..
Hoo... hoo... om die extreme belastingdruk te verlagen is er de HRA (volgens Mark Rutte).

Jammer dat je Mark dan weer niet hoort over het verlagen van de belastingen, vraag me af waarom er niemand in de VVD op dat lumineuze idee komt? Ooh... nee dat is niet helemaal waar, Halbe Zijlstra heeft laatst iets in die richting geopperd. Is er dan toch nog een sprankje hoop voor het liberalisme in Nederland?
pi_126828212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
dat ze dan op zoek gaan naar geld en welk is een beter slachtoffer dan de eigenaren van vastgoed. Hoe verder ze onder water staan, hoe kleiner de kans dat ze gaan verhuizen naar een goedkopere gemeente.
Dat is commercie ten top: pak "de klant" vast, pin 'm aan de grond, klop 'm uit en houdt 'm vast tot je 'm volledig uitgemolken hebt. Dat deden ze bij DSB met hun klanten (woekerpolissen, hypotheken) en dat gaan, in CC's visie, de gemeenten dus ook doen....
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:37:28 #244
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126828287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat is commercie ten top: pak "de klant" vast, pin 'm aan de grond, klop 'm uit en houdt 'm vast tot je 'm voleldig uitgemolken hebt. Dat deden ze bij DSB met hun klanten (woekerpolissen, hypotheken) en dat gaan, in CC's visie, de gemeenten dus ook doen....
Het werkt voor de banken. Lokale overheden gingen ook pas speculeren met bouwgrond nadat private partijen er succes mee hadden.
pi_126828421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het werkt voor de banken. Lokale overheden gingen ook pas speculeren met bouwgrond nadat private partijen er succes mee hadden.
Goed voorbeeld doet goed volgen _O_ .
pi_126828476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Vertel eens, wat betaal je voor een woning van 250K aan OZB?

Bij mij is gewoon toen de WOZ-waarde jaar op jaar steeg dat vrijwel gelijk gebleven door het tarief per 5000,- te verlagen, en nu de WOZ-waarde daalt, wordt het tarief ongeveer in gelijke mate verhoogd.

Die melkkoe geeft lang zoveel melk niet als jij denkt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_126828580
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Hij geeft zo veel als de gemeenten nodig hebben voor hun "financiële (wan) beleid"
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:43:39 #248
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_126828608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet goed volgen _O_ .
Alleen daarom wil ik jongeren het advies geven geen huis te kopen, zo'n hypotheek en 'je eigen' stapel stenen op een postzegel is de ideale manier om mensen als melkkoeien te vangen in een weiland. Daarna kun je ze gewoon lekker iedere maand melken en deze afromen.

De overheid blijft gewoon appeltaart met slagroom eten (en niet alleen op de openhuizendag c_/ )
pi_126828618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:43 schreef blomke het volgende:
Hij geeft zo veel als de gemeenten nodig hebben voor hun "financiële (wan) beleid"
Nee. In dat geval zou de OZB de afgelopen jaren al 5 x over de kop gegaan zijn.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_126828620
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vertel eens, wat betaal je voor een woning van 250K aan OZB?

Bij mij is gewoon toen de WOZ-waarde jaar op jaar steeg dat vrijwel gelijk gebleven door het tarief per 5000,- te verlagen, en nu de WOZ-waarde daalt, wordt het tarief ongeveer in gelijke mate verhoogd.

Is een verhuurder eigenlijk vrijgesteld van OZB, dat wist ik namelijk niet. Stijging van de kosten van de eigenaar vloeit uiteindelijk altijd door in de huur. Plus wat extra natuurlijk ;)

Daarom begrijp ik dat gejuich niet zo. Want uiteindelijk wordt dat gewoon getrokken uit de beurzen van zowel koper als huurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')