abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2013 @ 06:24:26 #1
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126569215

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 16-05-2013 14:47:30 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 16 mei 2013 @ 07:28:06 #2
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_126569476
Ebay kent Shenzen al heel lang hoor?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_126574102
Oke jongens ik heb de code voor de C8;

http://www.tmart.com/CREE(...)c-Torch_p129252.html

7$ korting, dan word het toch wel opeens een hele leuke deal!
Korting is 10 dagen geldig (tot 26 mei) en is te verkrijgen met de couponcode: 16070ca161
pi_126574383
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:17 schreef Downstar het volgende:
Oke jongens ik heb de code voor de C8;

7$ korting, dan word het toch wel opeens een hele leuke deal!
Korting is 10 dagen geldig (tot 26 mei) en is te verkrijgen met de couponcode: 16070ca161
Fuck. Geprobeerd te bestellen met PayPal Express Checkout alleen heeft ie de code uit eindelijk niet gepakt.
pi_126574399
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:24 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Fuck. Geprobeerd te bestellen met PayPal Express Checkout alleen heeft ie de code uit eindelijk niet gepakt.
Waar heb je de code ingevuld?
pi_126574461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:25 schreef Downstar het volgende:

[..]

Waar heb je de code ingevuld?
Op de pagina na de PayPal express checkout. De bevestigingspagina op tmart, maar dat werkt dus niet lekker.
pi_126574514
Je moet de code inbul
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:26 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Op de pagina na de PayPal express checkout. De bevestigingspagina op tmart, maar dat werkt dus niet lekker.
Maar de code werkte dus wel op het totaal bedrag, maar naar betaling heb je gewoon volledig bedrag betaald?
pi_126574538
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:28 schreef Downstar het volgende:
Je moet de code inbul

[..]

Maar de code werkte dus wel op het totaal bedrag, maar naar betaling heb je gewoon volledig bedrag betaald?
Ja, maar ik heb misshcien te snel doorgeklikt. De code pakte wel, maar toch volledige bedrag betaald via PP.
  donderdag 16 mei 2013 @ 11:33:33 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_126574715
Werkt hier prima, via de secure checkout.

Afrekenen in euro is iets goedkoper, vergeet ook niet je ''gratis'' punten te gebruiken (je krijgt er 30 bij aanmelden waarvan je er 20 mag gebruiken bij deze order).

Totaalbedrag komt dan uit op ¤9.16
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_126574761

hier geen gekkigheid te zien hoor,

add to cart> secure checkout > gegevens invullen op 1e pagina > 2e pagina coupon 16070ca161 > en dan vervolgens aangeven pay by paypal optie onderaan en betalen.. :D

Update: zojuist vernomen dat een andere order wel gewoon is gelukt, dus het zou goed moeten gaan
  donderdag 16 mei 2013 @ 11:35:38 #11
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_126574785
Leuk dealtje, alleen kom ik 2 accu's te kort :')
pi_126574796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:35 schreef monkeybrain het volgende:
Leuk dealtje, alleen kom ik 2 accu's te kort :')
:@ :@
pi_126574857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:34 schreef Downstar het volgende:
[ afbeelding ]

hier geen gekkigheid te zien hoor,

add to cart> secure checkout > gegevens invullen op 1e pagina > 2e pagina coupon 16070ca161 > en dan vervolgens aangeven pay by paypal optie onderaan en betalen.. :D

Update: zojuist vernomen dat een andere order wel gewoon is gelukt, dus het zou goed moeten gaan
Jep. Je moet dus secure check out gebruiken en niet PayPal express checkout.

Heb ze via de chat gesproken en ze hebben mijn order gecanceld. Ze geven aan dat ik dan een refund krijg via PayPal. Zou dat kunnen kloppen?
pi_126575082
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:23 schreef shiznuts het volgende:
http://www.ebay.nl/itm/251263712597

Gisteraaf besteld, nu al verzonden! :D
Dat weet jij nu toch ook wel? Verzendbevestiging krijg je binnen enkele uren vaak. Bestel vaak 's avonds en dan staat 's morgens in de mail al de verzendbevestiging.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 06:23 schreef shiznuts het volgende:
@ Iemand91: was die lens ook uit CHina? :D
Japan. Maar het komt uit Engeland. :@

Maar gezien eerdere ervaringen met verzendtijden van pakketjes/post uit Engeland lijkt het wel uit China te komen. Die 10M kabel is nu al bijna 4 weken onderweg. :')

En wat betreft die Raspberry PI spul; deels wordt dat wel degelijk in China gemaakt. De chips e.d. sowieso.
pi_126575544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:10 schreef Downstar het volgende:

[..]

zoek eens in de 2 voorgaande topics, daar heb ik wel wat linkjes geplemd naar controllers..
met en zonder dualshock en analoge sticks :D
Thanks! Zal eens kijken! :)

Overigens nog een andere vraag... Ik zoek al een hele tijd naar een net herenhorloge met witte plaat en blauwe wijzers. Beetja á la IWC maar een echte is natuurlijk niet voor mijn studentenbudget weggelegd en een neppe waag ik me niet aan. Dus verder gezocht naar een soortgelijk horloge maar nog vrij moeilijk te vinden. Nu kwam ik per toeval op deze.

Staat in de beschrijving wel dat die extra wijzertjes zouden werken maar kan ik hier van uit gaan?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_126575843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Overigens nog een andere vraag... Ik zoek al een hele tijd naar een net herenhorloge met witte plaat en blauwe wijzers. Beetja á la IWC maar een echte is natuurlijk niet voor mijn studentenbudget weggelegd en een neppe waag ik me niet aan. Dus verder gezocht naar een soortgelijk horloge maar nog vrij moeilijk te vinden. Nu kwam ik per toeval op deze.

Staat in de beschrijving wel dat die extra wijzertjes zouden werken maar kan ik hier van uit gaan?
Ik weet niet precies wat de werking van die kleintjes is, maar ik ga er vanuit dat ze niet werken..
ten eerste omdat het meestal niet werkt bij de goedkopere modellen, maar ten tweede omdat ik op de fotos wel verschillende tijden zie aangeven, maar die kleine wijzertjes staan vrijwel op de zelfde positie :P?

Bij de ene wijst hij al op 10 over 10, terwijl het op de andere foto nog iets voor 10 over is..
en de kleine wijzers staan wel op de zelfde plek?

donderdag 16 mei 2013 @ 12:15:38 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126576385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:44 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat weet jij nu toch ook wel? Verzendbevestiging krijg je binnen enkele uren vaak. Bestel vaak 's avonds en dan staat 's morgens in de mail al de verzendbevestiging.
Ik wilde eigenlijk later vandaag nog ff kijken of ik qua coupons de OP later vandaag nog ff aanpassen kon en moest het topic volkrijgen. :P Daarbij... Ebay verkopers willen vaak snel hun verkopen afgehandeld hebben en willen zo snel mogelijk de volgende order afwerken. Heb altijd het idee dat eBay een soort lopende band systeem introduceert bij zulke webshops, waar het dan ook echt daadwerkelijk sneller gaat dan bij een normale webshop, bij een webshop hebben ze minder druk en zijn ze lakser (DX anyone?). De TT is reinforcing the obvious verder. More power to it!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_126576903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:15 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk later vandaag nog ff kijken of ik qua coupons de OP later vandaag nog ff aanpassen kon en moest het topic volkrijgen. :P Daarbij... Ebay verkopers willen vaak snel hun verkopen afgehandeld hebben en willen zo snel mogelijk de volgende order afwerken. Heb altijd het idee dat eBay een soort lopende band systeem introduceert bij zulke webshops, waar het dan ook echt daadwerkelijk sneller gaat dan bij een normale webshop, bij een webshop hebben ze minder druk en zijn ze lakser (DX anyone?). De TT is reinforcing the obvious verder. More power to it!
Ik denk dat het er ook simpelweg mee te maken heeft dat je op ebay feedback geeft, duurt het een paar dagen voordat het verzonden is zien ze dat terug in de feedback en zullen minder mensen er bestellen. Dat willen ze voorkomen denk ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_126577356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik denk dat het er ook simpelweg mee te maken heeft dat je op ebay feedback geeft, duurt het een paar dagen voordat het verzonden is zien ze dat terug in de feedback en zullen minder mensen er bestellen. Dat willen ze voorkomen denk ik.
Dit,

Daarnaast heb ik het gevoel bij ebay ook wel eens 'voorgelogen' te worden over dat hij is verzonden..
een vinkje aanklikken en er staat dat hij verzonden is, klant blij dat pakketje zo snel onder weg is..
vervolgens ligt hij nog enkele dagen op het kantoor, of word de order pas later op gepakt
en de klant merkt het toch niet, want als hij er nu 10 dagen over doet of 15 of 30, op de chinese airmail is toch geen touw aan vast te knopen..
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:48:50 #20
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126577706
Nee. Zo doen webshops dat juist. Ik heb juist de ervaring dat alles rapper gaat bij een eBay-seller omdat 'ie met die druk zit en alles gewoon sneller achter de rug wil hebben, dan hoeven ze zich daar niet meer om te kommeren en kunnen ze gauw naar de volgende order=$$$. Dus wordt het ook daadwerkelijk sneller verzonden en heb ik het dan ook vaak sneller binnen.
pi_126578067
Nou ik heb juist bij webshops(behalve banggood en BIC) dat ik juist een aantal dagen moet wachten voor hij daadwerkelijk op de status verzonden staat, Bij ebay krijg ik soms een uurtje later al door dat hij verzonden is.. mij iets te ongeloofwaardig :P..

Maar idd ik heb over het algemeen mijn ebay bestellingen ook sneller binnen..
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:13:42 #22
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126578611
Dat bedoel ik.

Singapore kan ik tegenwoordig haast op de dag nauwkeurig voorspellen. Vrijwel altijd 11 dagen na de eerste verzendstatus. China Post is veel lastiger en duurt over het algemeen langer. Zo waren die 2 camera quickrelease plate bases eerder verstuurd dan die X30SE mp3-speler, maar zijn die nog niet binnen en die speler wel. :+

Moet nog eens bedenken of er nu nog wel wat te bestellen valt dat ik nog niet heb. :P

-ah, die 2 QR's kwamen vandaag, maar was natuurlijk weer eens niet thuis.

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 16-05-2013 14:38:09 ]
pi_126578805
Vandaag snelste DX levering ooit ontvangen. 9 Mei besteld, vandaag 16 Mei in huis! Dit heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. :)

Ik had een RJ45 LAN naar USB adapter besteld voor mijn MK808b Android stick.

pi_126579087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:15 schreef shiznuts het volgende:
Ik wilde eigenlijk later vandaag nog ff kijken of ik qua coupons de OP later vandaag nog ff aanpassen kon en moest het topic volkrijgen. :P
Good enough already!

Persoonlijk geloof ik ook niet dat het zo snel gaat. Want of je nou om 8 uur 's morgens besteld (Nederlandse tijd) of 8 uur 's avonds; binnen enkele uren heb je vaak al een verzendbevestiging.
Lijkt me logischer dat verkopers alles in een keer de deur uit doen.

Maar goed, boeit verder ook niet eigenlijk.
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:37:05 #25
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_126579491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Zal wel werken als ze dit erbij zetten, niet zo heel vreemd voor zo'n prijs. Je moet wel rekening houden met het bandje want dit zal van uiterst waardeloze kwaliteit zijn.

Als je iets meer wilt uitgeven, hier kun je wat betere ala IWC modellen kopen.
http://www.jacksontse.com/new/product-list.php?catlv2_id=19

Ik heb/had er ook een paar, veel waar voor je geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')